rapid mal byt kupe alebo hatch, ziadny liftback , na hatch sa tesim aj ked auto je podla mna velmi uzke a otesane na zlych miestach..... skoda ;-\ , pritom to mohla byt celkom pekna imidzova skodovka.... a oni z legendarneho nazvu rapid spravia lowend.... :no:
"pekna imidzova skodovka"
Se ti tam vloudila asi jina automobilka, ne? To zni skoro jako imidzova Dacie? ;-)
Liftback je pro Sade to pravy, Sade je prakticka znacka. Je to velky, neni to tezkopadny jako kombik. Jak dopadla Fabia sedan? ;-)
Jenže zákazníci od Škody neočekávají nic "imidžového". Liftback rozhodně dává větší logiku (i když by se mi taky líbilo kupé). Název si nicméně asi mohli vybrat jiný.
Nadpis se sportbackem uz pak vypada ze se mluvi skoro o BMW. Si predstav nabubrelej kombik s trihrnkem a majitel pak vysype z rukavu, ze ma sportbacka a ne skoro felinu v kombiku. Nezni to nadherne ;-) >:-[]
Je to prosté, milý Watsone, sportbackem ti chtějí říct, že tvar zádě není typicky kombíkovitý, resp. svažuje se pozvolněji. Nebo ty skutečně na tom obrázku vidíš "nabubřelý kombík"? Jinak souhlas, označení "sport", "sportovní" je dnes značně zprofanované, ale určitě mě méně irituje hezký kombík, byť s názvem sportback, praktického modelu škodovky s tříhrnkem, než ryze sportovní (resp. automobilkou takto označovaný) model s vydechlou patnáctistovkou a elektromotorem, ve kterém můžeš akorát sbírat zelené kytičky celých jedenáct vteřin, než se tahle karikatura malého sporťáku druhdy sportovní značky doplazí za hrubě nesportovního vytí svého hybridopohonu z nuly na sto. ;-) >:D
Tvar netvar,porad je to jen kombik, navic z lowendu. Stare Audi A100 taky nemely tradicni kombitvary a nikdo nemudroval o sportu. Totez donedavna s BMW.
A zbytek tveho prispevku... komentovat blaboly z neznalosti nema smysl.
Jistě, jsem nekritický obdivovatel, protože tu nebuším do klávesnice kvůli hypotetickému názvu a je mi šumák, jestli škodovka svůj model nazve sportback nebo turboback, zejména, když je tento název v článku uveden v uvozovkách jako pracovní. Hlavní je, že ty máš ten zdravy.rozum. :-);-)
V době nedávno minulé, by to na obrázku bylo jasně označeno jako liftback. Mít u modelu 2 karosářské varianty a oba LB, to by byl asi unikát.
Podle mne by Rapid měl bát klasický kombík. Když si nebudou konkurovat základní LB Rapidu a Octavie III., proč by měly kombíky?
Spíše, kdyby Rapid přišel i jako HB s dostatečným kufrem, ztrácí smysl Fabia Combi, možná, s ohledem na Citigo, i Fabia vůbec.
V autobranži (tedy u osobáků) je in skutečněš jenom sport, sportovní......slova jako užitečný, pohodlný, praktický se nenosí. Je to stejně komické, jako když v módě je všechno sexy, i kdyby to byla kolekce vaťáků do arktické zimy....
JInak mně osobně je Rapid sympatickej, právě proto, že se podle všeho jedná o jednoduché, praktické a přiměřeně pohodlné auto. Žádné bláboly o tom že je úzký neobstojí, párkrát jsme ho viděl naživo a musím konstatovat, že to auto je proporčně bez chyby a hlavně asi bude větší než vypadá....
No a když jsme u toho sportbacku, když jsme viděl první fotky Rapida HB v bílé, napapdlo mně, že je to Audi pro chudší (bez posměšků a urážek), v katzegorii těchto levných aut (Dacie, PSA, Renault - srovnávejme srovnatelné) to tak vypadá. No a tenhle Sportback mně evokuje AUDI A3 Sportback. Proč ne? Hezký, jednoduchá auto, co má na rozdíl od konkurence šmrnc. Nic víc, ale zase to není zas tak málo.
No tak tahle fotka, je fakt sportkback
[odkaz]
Predek kratoucky a zadek nabubrely jak bus
[odkaz]
Byt to klasicky kombik, tak se to snad postavi na zadni ;-)
Peto, necham se od tebe rad poucit. Hlavne co se zamereni Rapidu tyce.
Btw. co ta zmena nicku, vcera jsi jeste byl "Petr" a dnes uz "NP". Potom, co jsi tady v poslednich dnech predvedl se ti vlastne ani moc nedivim - jeste jsem tady nepotkal nikoho, kdo by verejne priznal, ze by radsi prejel male dite, nez aby mu uhnul... 8-s:no:
Vážně nejseš zdravej. Určitě by ti ale dokázali někde pomoct. Stačí jen chtít ;-) Kdyby jsi byl alespoň trochu inteligentní zjistil by jsi že zůstalo vše při starém krom toho NP, ale to bych toho chtěl moc co? Počkej si na novou Fabii a Octavku a pochopíš kam se bude řadit se řadí rapid. To že ty by jsi ho nechtěl neznamená že jej nemůže chtít někdo jiný, stejně jako že tví vysněný auto nemusí chtít každý. Musel jsi mít vlemi krušný dětství co? Tady si své mindráky jen těžko vyléčíš ;-) To že někdo nepotřebuje k jízdě tvé vysněné ESP aby se v 50 vyhnul překážce a nezabil se ještě neznamená že je stejný kopyto za volantem jako Ty. >:D
Precti si nektery z clanku o Rapidu tady na auto.cz a pak mudruj, Peto. Rapid je low-end model urceny jako odpoved na levne modely jako Fluence, Cruze, castecne i Thalia a produkce Dacie.
Ja o ESP snit nemusim, protoze ho mam. To u tebe uz na nej nezbyly penize... :-!
Promin ja zapomnel, ze ty ho vlastne nepotrebujes, ty se zasadne nevyhybas, pouze brzdis a nevahal bys prejet i dite, pokud by to proste ubrzdit neslo. 8-s:no:
Přestaň už s tím vyhýbáním nevyhýbáním jseš už fakt trapnej. Sám víš že jsem nic takového nenaspal akorát se to zrodilo ve tvé ubohé hlavičce ;-\ . Ne ESP nemám a nepotřebuji, na to abych se něčemu vyhnul nepotřebuji pomoc elektroniky na to mi stačí volant víš >:D Strašně rád bych tě viděl při nějaké krizovce >:D. Chytráčci jako ty jsou totiž nejlepší u klávesnice jsou mystři a za volantem sevřená * >:D
Každýmu normálnímu řidiči tedy těm zbylým 10% stačí volant a max. ABS aby s dokázali vyhnout, jen ťulpasové jako ty potřebují ESP i na bezpečné projetí kruháče. A jediné co dokáží stejně jako ty je kasat tím jak si mohl dovolit si za něj připlatit tudíž jsem king :-!
Chapu, ze je nad tve sily napsat prispevek napoprve, proto je tady ovsem tlacitko editovat, ktere slouzi k uprave uz napsaneho prispevku. Zkus ho nekdy pouzit...nemusis pokazde zakladat prispevek novy. ;-)
A co se týče toho rapidu nechápu proč tě to tak trápí? Nějaký druh vnitřní nevyrovnanosti? Navíc je to vůz přesně pro tebe bude mít ESP v základu!!!!!!!! >:D
Sportback mi moc smysl nedává. Rapid má být primárně "hodně plechu za málo peněz", k tomu by daleko spíš pasovalo klasické kombi. Nebo možná dokonce nějaké überkombi typu Dacia Logan MCV. Nu což, však uvidíme.. asi si začnu ty prognózy redakce někam psát a dělat statistiku :-).
Takovehle polokombi zabije dve mouchy jednou ranou,takze bych ho uplne tak neodsuzoval. Vezmi si,ze uz samotny Rapid bude mit obrovsky kufr a tohle za minimalni cenu zlepsi jeho vyuzitelnost. Vlastne je to tak trochu recyklat prvni Octavie,tam taky bylo kombi stejne dlouhe jako lift a melo o trosicku vetsi,ale lepe vyuzitelny kufr. Takze se nam oklikou vraci prvni Octavia Tour. :-)
To zní celkem logicky. Pokud by udělali klasické kombi, tak by na zadku už byla asi moc velká masa plechu. Tak ho trochu useknou a bude vypadat líp. Je to levnější než udělat HB, kde by museli udělat kratší podlahu a spoustu jinejch věcí. Takhle skoro všechno zůstane stejné a kombík je pro mnoho lidí vždy lepší než lift, který by si nikdy nekoupili. Já taky smysl liftu, stejně jako sedanu, moc nechápu.
A co takhle bráška, který nabídne něco, co druhej brácha "nebude" mit.Ono se vše třídně bude přibližovat a jedinej důležitej výsledek je počet prodaných kůsů s co největší nadhodnotou.Kde bude nejvíce v současné krizi zákazníků?No jasně že v téhle cenové relaci.Holt kdysi se taky Adidas rozhodl že bude pro "všechny". >:D
Jo, o smyslu další karos. verze se dá určitě diskutovat, bohužel diskuse v zajetí hologramistů se jako vždy točí kolem nepodstatností ohledně názvu.
Taky si myslím, že kombík je zbytečný, žádnou přidanou hodnotu nepřinese, dnes už ani to dph. Možná HB, byl-li by levnější. ;-)
Mě kombi smysl dává, ale jen za předpokladu výrazně vyšší užitné hodnoty než má lift - tedy ideálně s větší celkovou délkou a krabice jak od Volva (před 20 lety).
HB by levnější asi zásadně nebyl, myslím výrobně levnější.
Na téhle platformě už větší plochu neuděláš, a krabicovatěním při dostatečně nízkém dně kufru taky moc nezískáš, ano při extrémním využití po strop, ale kolikrát za rok to je, u auta v této třídě se základním objemem přes 500l je to dle mého docela zbytečné. Za úspěchem Oct.I v kombíku stojí hlavně odpočet dph, ale také fakt, že to bylo auto s ambicí přesáhnout prostorově svou třídu, ubrat trošku ze střední a v kombíku to dávalo ještě větší smysl a šance než v liftbacku. Rapid tyhle ambice celkem logicky mít nemůže a nemá.
Já bych do toho zahrnul i marketing.To jestli to využití pak kulhá, případně je to vlastně stejné, je věc druhá.Zákazník má možnost výběru a vzhled "combi" se hodně lidem líbí, plní i zadání fleetu.Taky berte v úvahu, že ne každý řeší věci do podrobna a při nákupu se zamyslí.Široká nabídka je velké + koncernu, je irelevantní pak zde řešit že prostor je vlastně stejný.Pro spousty zákazníků je to tak, že vždycky jsem měl (příklad) Škodovku, tak si ji koupim zase.To samé je v combi.Jak se uvažuje zde a diskutér může mít i pravdu, je věc druhá.Spousta lidí si koupilo kdysi video, pračku,televizi atd s 30 funkcemi a pak používá jen 3-4 funkce a je to pořád dokola. >:D;-)
Jasně, takhle se na to dá taky nahlížet, z hlediska automobilky je podstatné, o kolik ks se přidáním další karos. varianty zvýší prodej ve vztahu k dodatečným nákladům. Změna liftbacku na kombi znamená jiné karos. panely od Bsloupku. Ale je fakt, že marketing ve škodovce umí, samotný rapid je toho nejlepším důkazem, tak přesnou odpověď na poptávku trhu umí svým produktem dát málokterá automobilka, a jestli si ve Škodovce myslí, že i kombi jim v tomto kontextu bude dávat smysl, pak asi vědí, co dělají. ;-)
Pravdu díš....klidně ale lze i napsat, že prodeje se nemusí zvýšit, dnes je doba na to, že je potřeba je"aspoň" udržet.Růst nejde do nekonečna.Držet pozice, to je gró dnešní doby.Něco ve smyslu, ani muže ze závodu, či ani zrno nazmar.Jiné věty stejný význam. >:D;-)
Proč bys neudělal větší plochu? Prodloužíš zadní převis o 5cm a bude.
Krabicovatění ti může pomoci s převozem skříně, nebo třeba psa. Jestli to má smysl nevím... určitě to má větší smysl, než stylové kombi, které se od liftbacku liší minimálně.
Co se Octavie I týče, úspěch stavěl také na tom, že bylo kombi hezčí než liftback. Plus takové kravinky jako že liftback dlouho neměl zadní stěrač a hůř se s ním couvalo...
Náklady, prodloužit převis není jen tak, nemyslím, že by u rapida někdo uvažoval o konstrukci kombíku ve stylu např. astry větší rozchod, převis. Myslím, že koncepce bude stejná jako u OI, stejné auto, podlaha vč. zadní přepážky, takže naprosto stejné rozměry, jen panely od Bsloupku se změní.
Rapid, podobně jako OI, má dno poměrně hluboko, to je jeho výhoda a tam jsou ty litry, na druhou stranu je ta díra dolů omezením právě pro skříně, protože pořádně nesklopíš zadní sedačky výškový rozdíl je moc velký skříň nezasuneš dovnitř, takže to, že budeš mít místo vzadu pod střechou, ti moc nepomůže. No, a psa odvezeš, právě díky hlubokému dnu, v tomhle liftbacku lépe než v leckerém kombíku.
Ano, to je pravda, kombík OI líp vypadal, taky jeden z podstatných důvodů, rapid ale u liftbacku zdaleka tolik netrpí na dlouhý zadní převis, je to pohledné auto. ;-)
Taky se zde nabízí otázka, jak bude pevná karoserie proti "zkrutu"....tam bych si tipnul, že nic moc, čímž netvrdím že to nebude stačit.Jsem taky zvědav na bourací testík.
Prodloužený převis zase tak velký boj není. Jasně, nutí tě to řešit umístění nádrže, musíš mít jiný díl výfuku, lehce to rozhodí jízdní vlastnosti... ale nic co by se nedalo zvládnout. Na druhou stranu, dávalo by to lepší smysl než dvě uživatelsky prakticky totožné varianty.
Psa odvezeš, ale komplikací je, že nejlépe mu bude u zadních sedaček kde má místo na hlavu... zatímco v kombíku můžeš klidně naložit zavazadla k sedačkám a vzadu bude ještě místo pro psa, což je asi lepší než tam toho psa zarovnat. Ale budiž, na této úrovni o tom zřejmě ve Škodovce nepřemýšlejí...
přiznám se že vůbec netuším rozdíl mezi sportback a kombi. Kdyby mi tohle někdo ukázal a neřekl mi, že to nazvali sportback budu přesvědčený, že je to kombi ;-\
Tak on je to hlavně příklad dělání velblouda z komára. Obsahem sdělení je, že se ve škodovce zvažuje varianta kombi s pozvolněji klesajícím víkem, zatím, podle podobně pojaté A3 označovaná jako "sportback", no a tady už se řeší sport/nesport a bla, bla. Jak se to bude jmenovat, je naprosto nepodstatné, že se to bude jmenovat nutně sportback nikde nečtu.
Já bych to zase řadil např. k tomuto:
[odkaz]
, což je typický liftback z doby, kdy patvary jako sportback, čtyřdveřové kupé, apod. ještě nebyly vynalezeny.
na tom obrazku to uz prepiskli. to je kombi a nie hatchback. a inak sa cudujem, ze tu je o tom sprava az tak neskoro... ja som o hatchbacku vedel uz par dni dozadu, ale nepamatam si uz kde som to cital. a tu na rapidofilnom portali sa to objavuje az teraz...
Když se podívám na tu úvodní, a vlastně jedinou fotku, tak sportback je to poslední slovo, co by mě napadlo. Vybavím si např. Lancer, A5 nebo starší Imprezu kombi, ale určitě ne tady ten paskvil, který působí dost těžkopádně. Podle mě se měli vydat spíš cestou hatbacku, který vycházel z Vision D...
nebude to vobec vyzerat tak ako na fotke. proporcne sa to bude skor blizit fabii. proste normalny hatchback a nie kombi s trosku viac skosenym zadnym sklom.
... kterým je to úplně jedno, zda bude Rapid také sportbek či wagon. Jednoduše proto, že nesnáší úzká dlouhá auta typu jezevčík, kde řidič při každém řazení rychlosti pošťuchuje loktem spolujezdce ;-)
Dalsi iluzionizmus, a to len preto, aby tu nestala rec. Este tazne dozadu a hura osidlovat nove obzory. O tyzden nezabudnite "zmontovat" Rapid Scout a zase bude o com.
Otázka ohľadne ďalšej verzie stojí inak - bude mať bočné okno za zadnými dverami (ako kombíky alebo niektoré hatchbacky-Astra, Focus), alebo nebude mať (ako Golf alebo Fabia)?. Je jasné, že ak tam to okno bude, nebude mini ako v novom hyundaii i30 alebo C4-ke. A potom celé auto bude vyzerať ako polokombík. Ak ďalší variant Rapidu bočné okno mať nebude, tak to bude klasický hatchback.
vy musite byt vsetci padnuti na hlavu... niekto, kto ani nevie ako vyzera karoseria sportback pozliepa v malovani obrazok nejakeho kombiku a vy nielenze si myslite, ze to je prakticky seriova verzia, ale uz diskutujete aky len zaujimavy model... ja byt redaktorom, tak sem zajtra slahnem rapid s vyssie vytiahnutou strechou, napisem par dristov k tomu a uz sa tu budete tesit na minivan
Proc by to delali. Low-cost model (samozrejme jen vzhledem ke skodovackym cenam) by mel byt radoby sportovni variantu, a Skodovka by se vzdala moznosti nabidnout kufr jak krava na stany, karimatky, pastiky, konzervy, lednicky, pracky, psa, kocku, rozporcovanou tchyni atd...?
Oukej, tenhle článek je v zásadě o tom, že si nejaký novinář ve photoshopu vybájil podobu rapida v jiné karosářské verzi, než je liftback. A vy tady o tom vzrušeně diskutujete:-D Jinak mně pobavila možnost kabrioletu:-D to by škodárna všem vytřela zrak a rendlík by byl nucen odpovědět thalií CC:-D a proběhl by lítý boj o osm zákazníku, kteří by si to byli ochotni si to koupit:-D
Asi tezko. To na fotomontazi je rapid kombi se zadkem superba kombi. Takze spis shooting-brake/break. Na druhou stranu je pravda, ze by rapidu nejaky pseudo kombik slusel. Na klasickych kombicich moc parazitovat nebude, ale par novych zakazniku by zlakat mohl. Je ale potreba si ujasnit kam vlastne rapid patri. Od zacatku je koncipovan jako auto na pomezi malych vozu a nizsi stredni, tj. mezi fabii a octavii, nebo mezi cliem a meganem, ci mezi aveem a cruzem, nikoli jako konkurent uvedenych vozidel.