Novinky
No, abychom si rozuměli: je potvrzené, že Hyundai bude v Nošovicích vyrábět jak No.3 pro Kiu, tak své subkompaktní MPV (platforma i20). To mluvíme o rozvoru maximálně 2600, nebo kratším, jako má Soul. a délce karosérie málo nad 4000.
Je také potvrzeno, že Hyundai bude velmi brzy vyrábět kompaktní MPV, čili v kategorii i30. Jen nemůžu najít ten článek, abych se podíval na bližší info - ale má to být také evropský model. Pokud jde o podvozek, mají současný Carens a i30cw shodný rozvor 2700. Takže 7 lidí se na něj určitě naskládá i v budoucnu. A z infa o Hyundai se dá s velkou jistotou odhadnout, že Kia bude podobně daleko s přípravou svého MPV stejné třídy - nemá smysl roubovat generačně novou techniku do Carense. Jasně, nějaký facelift Carense se přesto objevit může, podobně jako teď u Ria. Ale rozdíl tu je: Rio se globálně pořád hodně dobře prodává, Carens/Rondo se propadá. Takže ve FL moc nevěřím, spíš rovnou v nahrazení.
Navíc se asi počítá, že Sportage/Tucson začnou v nové generaci plnit spíš roli crossoverů, takže částečně taky budou přesahovat do tohoto segmentu.
Velké MPV je jistě možné dát na platformu H-1 (rozvor 3200), ale vzhledem k opravdu kapacitním verzím, které se na ní stavěji, je to pro 7-místné MPV evropské velikosti asi zbytečně velký rozměr. Víme, že už dlouho se chystá pro USA velké MPV Portico (Hyundai), ale vleče se to, takže v tom asi budou značné změny proti původnímu konceptu.
Nechci ti kazit naděje, ale může to dopadnout jako u Elantry/i30 - nový model Elantru (evropskou) v mžiku vymazal z mapy, bez ohledu na facelifty.
e😜ost edit: Tak už jsem to našel. MPV na bázi i30 přijde v r. 2010 (!) s rozměry lxšxv 4,48x1,80x1,61 a bude postavený proti Scénicu, C-Maxu, Toyotě Verso. Můžeš si z toho odvodit, že 7 míst nebude problém a že Kia se bude rozměrově lišit minimálně. Současný Carens je dlouhý 4545, nějaký centimetr sem/tam je spíš věcí okras vpředu/vzadu. Tady je ten odkaz😒odkaz] 😄
25/7 - ex post edit2: AMS v srpnovém čísle má upřesnění info: Kia No3 dxšxv 4045x1760x1600, rozvor 2615. Nošovice jako hostitelská fabrika připravují provozy, školí+najímají zaměstnance do 2.směny, výroba od listopadu, první předváděcí vozy u dealerů v prosinci. Český importér chce dosáhnout zákl. ceny 250 000 Kč. Podrobněji to probereme u nějakého článku o tomhle modelu. -- Nošovice mohou vyrábět 4typy bez rozšíření výrobních kapacit: teď to je i30, i30cw, plus KiaNo3. Do roku 2011 přibyde MPV Hyundai - uvidíme, jestli sourozenec No3, bylo by to logické. -- Pak bude otázka, kde se bude vyrábět kompaktní MPV Kia/Hyundai (třída"Carens"). Hyundai/Kia mají kromě kapacit v Koreji také továrny v Číně a Indii a rozestavěnou fabriku u St.Petersburgu v Rusku (výstavba se ale kvůli krizi zpomalila, zahájení provozu není jasné). Každopádně se další modely nemusí nutně vyrábět pouze v Koreji, ČR/SR...nebo v USA 😉
28/7 - ex post edit3: A ještě zajímavé OT: Hyundai přesune výrobu i20 z Indie do Evropy (hl. kvůli dovoznímu clu EU a dopravním nákladům). Kromě Nošovic (nebo Žiliny) může být ve hře např. i fabrika Hyundaie v Turecku (na tu jsem předtím zapomněl). V Indii se má místo toho dělat nový "entry level" hatch (souboj s Nano?)
Je také potvrzeno, že Hyundai bude velmi brzy vyrábět kompaktní MPV, čili v kategorii i30. Jen nemůžu najít ten článek, abych se podíval na bližší info - ale má to být také evropský model. Pokud jde o podvozek, mají současný Carens a i30cw shodný rozvor 2700. Takže 7 lidí se na něj určitě naskládá i v budoucnu. A z infa o Hyundai se dá s velkou jistotou odhadnout, že Kia bude podobně daleko s přípravou svého MPV stejné třídy - nemá smysl roubovat generačně novou techniku do Carense. Jasně, nějaký facelift Carense se přesto objevit může, podobně jako teď u Ria. Ale rozdíl tu je: Rio se globálně pořád hodně dobře prodává, Carens/Rondo se propadá. Takže ve FL moc nevěřím, spíš rovnou v nahrazení.
Navíc se asi počítá, že Sportage/Tucson začnou v nové generaci plnit spíš roli crossoverů, takže částečně taky budou přesahovat do tohoto segmentu.
Velké MPV je jistě možné dát na platformu H-1 (rozvor 3200), ale vzhledem k opravdu kapacitním verzím, které se na ní stavěji, je to pro 7-místné MPV evropské velikosti asi zbytečně velký rozměr. Víme, že už dlouho se chystá pro USA velké MPV Portico (Hyundai), ale vleče se to, takže v tom asi budou značné změny proti původnímu konceptu.
Nechci ti kazit naděje, ale může to dopadnout jako u Elantry/i30 - nový model Elantru (evropskou) v mžiku vymazal z mapy, bez ohledu na facelifty.
e😜ost edit: Tak už jsem to našel. MPV na bázi i30 přijde v r. 2010 (!) s rozměry lxšxv 4,48x1,80x1,61 a bude postavený proti Scénicu, C-Maxu, Toyotě Verso. Můžeš si z toho odvodit, že 7 míst nebude problém a že Kia se bude rozměrově lišit minimálně. Současný Carens je dlouhý 4545, nějaký centimetr sem/tam je spíš věcí okras vpředu/vzadu. Tady je ten odkaz😒odkaz] 😄
25/7 - ex post edit2: AMS v srpnovém čísle má upřesnění info: Kia No3 dxšxv 4045x1760x1600, rozvor 2615. Nošovice jako hostitelská fabrika připravují provozy, školí+najímají zaměstnance do 2.směny, výroba od listopadu, první předváděcí vozy u dealerů v prosinci. Český importér chce dosáhnout zákl. ceny 250 000 Kč. Podrobněji to probereme u nějakého článku o tomhle modelu. -- Nošovice mohou vyrábět 4typy bez rozšíření výrobních kapacit: teď to je i30, i30cw, plus KiaNo3. Do roku 2011 přibyde MPV Hyundai - uvidíme, jestli sourozenec No3, bylo by to logické. -- Pak bude otázka, kde se bude vyrábět kompaktní MPV Kia/Hyundai (třída"Carens"). Hyundai/Kia mají kromě kapacit v Koreji také továrny v Číně a Indii a rozestavěnou fabriku u St.Petersburgu v Rusku (výstavba se ale kvůli krizi zpomalila, zahájení provozu není jasné). Každopádně se další modely nemusí nutně vyrábět pouze v Koreji, ČR/SR...nebo v USA 😉
28/7 - ex post edit3: A ještě zajímavé OT: Hyundai přesune výrobu i20 z Indie do Evropy (hl. kvůli dovoznímu clu EU a dopravním nákladům). Kromě Nošovic (nebo Žiliny) může být ve hře např. i fabrika Hyundaie v Turecku (na tu jsem předtím zapomněl). V Indii se má místo toho dělat nový "entry level" hatch (souboj s Nano?)
Těžko předvídat. Něco mluví pro, něco proti. O tom sdílení podvozku mám pochyby. Ceed a i30 jsou vytvořeny a vyráběny v Evropě pro evropský trh, kdežto současný Carens je vyráběn v Koreji hlavně pro Koreu a USA. Myslím, že SW je pro podvozek i30 maximem. To nové auto bych viděl ve stylu Golfu plus, už proto, že větší by se překrývalo s Carensem (leda, že by nového už do Evropy nevozili). Myslím, že nástupce Carense budou dělat zase v Koreji, ale kdy? Carens II se dělal 2002-2006, současný od 2006, takže nový by mohl být opravdu brzy. Pokud počítají ještě 2 roky je teď optimální čas pro poslední facelift. Ta vlna je snad kvůli Soulu celosvětová. Mně by současný Carens úplně stačil. Jen mi vadí, že zvenku vypadá jako momentálně zaostalý větší brácha Picanta.
No tu zprávu teď nemůžu najít, abych sem dal odkaz, ale: Hyundai údajně chystá dost brzy (myslím tak do dvou let) kompaktní MPV na platformě i30. Jestli zase použijí prodloužený rozvor, asi by pro ně neměl být problém postavit krátkou i "grand" verzi, případně udělat o něco větší univerzál. Takže to zároveň znamená, že podobné MPV od Kie bude taky za humny. (neplést s No.3, to je subkompaktní vozík - a k němu má Hyundai naopak své dvojče postavit později). Tak mi připadá, že s faceliftem Carense už se asi nikdo obtěžovat nebude. 😉
Sakra a ja myslel, ze uz tady nikdo dalsi neprozre ten omyl mistnich redaktoru... vzdyt tohle auto je prece faceliftovany Focus... ja jim to psal do redakce uz vcera :-!
i30 v té době byla hotová, jen jí ještě dolazovali o právě ty detaily, který ceed postrádá... Jinak samozřejmě technika jako taková je prakticky stejná, to jsem se jen asi špatně vyjádřil 😄
Technicky jsou na tom naprosto stejně,pokud tím myslíš motor,příslušenství,převody,brzdové systémy atd...vč. podvozku.Nepatrně odlišné naladění řízení většina lidí nepozná a kdyby to novináři neuvedli,tak o tom ani nikdo nepíše.Doufám,žes nemyslel vážně,že v době, kdy šel ceed do prodeje nebyl i30 hotový?Holt jen jedno se začalo prodávat i chvilku dřív.
Tak technicky je asi i30 dál, což je jasné a bylo plánované, vždyť jí u hyundai ještě dokončovali, zatímco ceed již byl v prodeji...
Mě se zase více líbila spíš i30..ale ta zadní světla jsem příliš nemusel. Faceliftovaný ceed nedopadl vůbec zle. Trochu mě to děsilo, protože novou společnou masku Kia moc nemusím..a ta stará mi přišla vcelku pohledná, tuplem na Ceedu...
Mohli by ve stejném stylu předělat Carense a začnu šetřit na 7 místnou verzi. Ten to potřebuje daleko více.
Mně se líbil ceed také trochu více a bylo v něm i příjemné svezení, velmi jsem o něm uvažoval, nikoho kdo vlastní i30 neznám, tak jsem musel do autosalonu, interier tedy na mě působil o poznání lépe,fotka to vyjádřit nedokáže, volant šel více ztuha což mi vyhovuje a když mi nabídli i 6kvalt což ceed v daném motoru nemá volba by byla jasná.
nárazník, svetlá, všetko vpohode až na tú masku, resp. gril. je pomerne široký ale pôsobí tak nijako. Pred faceliftom to vyzeralo lepšie..ale možno je to len sila zvyku.
Facelift ce'du možná nepřichází úplně vhod pro model samotný, ale jako marketingové kladivo Kie a celé skupiny Hyundai-Kia při dobíjení Evropy přichází naopak zcela v pravý čas. Kia a skupina z recese pro sebe těží maximální výhody a příležitost prosadit se a usadit se na evropském trhu výrazněji a hlavně asi i rychleji, než předpokládali. Stačí si přečíst třeba report Hyundaie o evropských prodejích: [odkaz] nebo tu zprávu o 180 mil USD investice Hyundaie do rozšíření Nošovic (velký podíl z těch cílových 500 000 převodovek ročně samozřejme poputuje do Kie).
Cee'd si díky slušné kvalitě a pečlivému marketingu vydobyl takové místo na slunci, že na něj lze při faceliftu ideálně navěsit zprávy o nadějných vyhlídkách pro zákazníky. Hlavní přitom nebude vzkaz o kráse modelu, ale o spolehlivé automobilce, na kterou se klienti můžou spolehnout a pro kterou je hospodářská krize skvělou příležitostí k růstu. Pro část klientů rozhozených bankroty a klopýtajícím hospodařením jejich tradičních značek bude tenhle vzkaz hotová rajská hudba. Facelift je k tomu příjemný bonus.
Cee'd si díky slušné kvalitě a pečlivému marketingu vydobyl takové místo na slunci, že na něj lze při faceliftu ideálně navěsit zprávy o nadějných vyhlídkách pro zákazníky. Hlavní přitom nebude vzkaz o kráse modelu, ale o spolehlivé automobilce, na kterou se klienti můžou spolehnout a pro kterou je hospodářská krize skvělou příležitostí k růstu. Pro část klientů rozhozených bankroty a klopýtajícím hospodařením jejich tradičních značek bude tenhle vzkaz hotová rajská hudba. Facelift je k tomu příjemný bonus.
ten facelift vyzera v celku solidne, to bude asi vhodny vyraz. Trochu zvlastny tvar volantu v porovnani s predchodcom , ale plusom je, ze ide na nom ovladat palubny pocitac. Na stredovom panely akurat poprehadzovali tlacitka , nieco pridali ,nieco ubrali. Ked uz tam vidim tu dvojzonovu klimatizaciu ako novy prvok vybavy , tak uz by sa mohli automobilky naucit robit aj vyduchy vzduchu pre cestujucich vzadu , nie ze by som tam nejak casto sedel, ale ked uz dual klima , tak nech z toho maju nieco aj ti vzadu. Nove hmlovky su efektne ,ale budu nachylne na poskodenie. Celkovy rezultat v porovnani s mojim sucasnym ceed sw - pol kroku vpred.
Tomu rikam vyrazne auto s jasnym a progresivnim designem, kde je jasne videt, ze se neopisovalo vse je krasne puvodni a spotrebitele na to dlouho nezapomenou. predpokladam,z e technika bude take state of the art a uvnitr se kazdy bude citit velmi pohodlne. Ufff 😄
souhlasim,
byt se mi nektere detaily libi, tak jako celek se mi libi pred FL, nebot je ten desing takovej cistejsi, tohle je takovy.. 8-s
byt se mi nektere detaily libi, tak jako celek se mi libi pred FL, nebot je ten desing takovej cistejsi, tohle je takovy.. 8-s
Je to normální reklama... ahoj Karle, nazdar Jarmile, ty jeste nemas prujem? tak to já ho mám uz dávno s firmou prujem s.r.o.... www.***se.cz... >😁
Jo a sprchy tam nejsou na pláži, jak v HR? Vím, že byly před léty placené v San Benedettu, ale to už je Palmová riviéra, takhle vysoko jsem ještě nebyl.
[odkaz]
To máš jak v téhle reklamě, nikdy neví, kdy tam za pár let s harantama přijedem znova (doufám, že nikdy) >😒]
To máš jak v téhle reklamě, nikdy neví, kdy tam za pár let s harantama přijedem znova (doufám, že nikdy) >😒]
Nesolventní, ale za to slaný a drzý...ty si ideální...: "host do domu...hůl do ruky..." >😒]
Na kterým ti to máš běžet? Hlavně teda nevím co 😉 Polynukleozu zatím nemám, už mám tak asi na čas játra v útlumu díky mono 8-s
Já tam spát nebudu. Ani koupat bych se nemusel. Jen jestli by mě a přítelkyni pustili do sprchy smýt sůl >😁
Mono si strč do prd.ele, já jedu jen stereo... >😁 To bylo rychlý a ráno jsem byl připojenej na tom 137km asi dvě hodiny 😒 Já dám vědět... neboj. Reklama mě už běží na tom háchy? 😉
Jestli si veme mini sukýnku a kabelečku, tak mu i zastavím... ale asi se mi nezvedne (sebevědomí) >😁
A co že ses netavil? Dal bych ti CD a zakašlal na tebe mononukleozu >😁 Jinak škoda, že jsi jel tak blbě dneska, eRko jsem ještě nepředjel >😁
Bhútán už znám dobře, 105.km Rakouské A2 to jistí :-! :yes: Profrč, to je to správné slovo... s Bhútánem to bude ten správný "frkot" >😒] Pošlu ti pak fotku z Passo Falzarego :-!
Hoši, dnes jsem jel PH - Brno - PH a opravdu jsem to vydržel na tempomat na 120. Spotřeba 7.8l!!!!!!!!!!! A tankování plná a po 200km plná se shodla! To je co? >😁 Teď jsem dojel... 😒 >😁
Grado... hezký město, pěkný hotely, ale to mřoe neni nic moc. Bibione je OK, tam je to pro rodiny s dětma, když si pronajmeš barák s bazénem.
No tak mě jde o nohy, na tvé doporučené silnici mi asi nepomůžou >😁
Koukám, že to je opravdu hned vedle. Chci vyrazit na weekend do Cortiny v Dolomitech a cestou zpátky to střihnout dolů na Belluno a někde kolem a nejlépe nad Benátkami na pár hodiny lehnout na pláž... takže mi jde jen o to, abych se nepoblil při pohledu na vodu.
Koukám, že to je opravdu hned vedle. Chci vyrazit na weekend do Cortiny v Dolomitech a cestou zpátky to střihnout dolů na Belluno a někde kolem a nejlépe nad Benátkami na pár hodiny lehnout na pláž... takže mi jde jen o to, abych se nepoblil při pohledu na vodu.
Smočit se dá všude i na E55... >😁
Zkus třeba raději těsně nad tím "Lignano Sabbiadoro"...
Zkus třeba raději těsně nad tím "Lignano Sabbiadoro"...
Tetička je teď v Monaku a vábí šlechtice na svojí C5 s tou obstarožní jorkšírkou... asi >😁
Prdi, vy ještě nespíte? Potřeboval bych nějaké informace o luxusní destinaci Bibione >😁 Ale ne, myslím to vážně. Nebyl tam někdo? Dá se v té břečce severně od Benátek bez následku aspoň smočit nohy?
Trochu taktu přece..., včera přijel z dalšího neúspěšného pokusu
o léčbu "antifordofóbie"... 8-s :-!
o léčbu "antifordofóbie"... 8-s :-!
Každé auto se spalovacím motorem je kopie auta pána Karla Benze. :-! A čehopak jsou kopie aut s turbem, to tu ani psát nebudu :-!
Kde máš nějakou kopii od Forda, ty chytráku? Kdyby kopírovali jeho kýčovitost, tak neřeknu.
Jestli chceš mluvit o kopiích, tak C sloupek je ve stylu Peugeotu 407 SW, zadní vysoké světla mělo kdysi Punto, světla přípomínají svou černou optikou Astru 2 a tvarem Astru 1, výběžkem dolů na konci tak trochu Subaru. Blinkry v zrcátkách dělal první M-B tuším...
Jestli je tady nějaká podobnost s Fordem, tak leda to na zadním skle: [odkaz] >😒]
Vzpamatuj se a jdi se léčit dokud je čas. :no: :no: :no:
Jestli chceš mluvit o kopiích, tak C sloupek je ve stylu Peugeotu 407 SW, zadní vysoké světla mělo kdysi Punto, světla přípomínají svou černou optikou Astru 2 a tvarem Astru 1, výběžkem dolů na konci tak trochu Subaru. Blinkry v zrcátkách dělal první M-B tuším...
Jestli je tady nějaká podobnost s Fordem, tak leda to na zadním skle: [odkaz] >😒]
Vzpamatuj se a jdi se léčit dokud je čas. :no: :no: :no:
Hele, nemyslíš to tak, že mám IQ30? To bych se urazil >😁 Dneska jsem viděl na Hlavnim nádraží, no v Praze, samo, nějakou reklamu v podobnym duch... Něco, jako že my máme IQ a češi to maj v rukách...
Já bych to neřešil, je to pořád líbivý auto za málo peněz a to se počítá. Pokud ti to nestačí, tak si jednoduše připlať za auto. DAS AUTO.
Tak facelift dost brzo, možná škoda... Nicméně směrovky se do zpětných zrcátek přesunuly zřejmě jen ve vyšších výbavách... Viz foto: modrá sw je má v zrcátkách, bílá už ne... Zbytečně to komplikuje výrobu, nebo to je jen nějaká předsériovka? V článku nezmíněno /sic!/ :no:
Stará byla lepší, vypadala víc rodinně. Ale to samé se stalo i u mondea. Ale sem rád, že zadek nechali cca stejný. Ten byl hodně pěkný, byla by ho škoda.
Ale co lidi vidí na tychto interiérách, nechápu. Je přeplácaný a je to takové, takové, mno jako pěkné, ale moc napodobenin chromu, nebo jako světlého lesku. Kontrast tmavá a světlá je pěkná, ale zas neblázněme. Omlouvám se, že furt sem tahám to mondeo, ale třeba interiér z roku 2004-06 je takový střídmý a přitom chválitebný, praktický. Nové interiéry mě připadají jako garážový tuning škody 120. Co se našlo jinde se použije
Ale co lidi vidí na tychto interiérách, nechápu. Je přeplácaný a je to takové, takové, mno jako pěkné, ale moc napodobenin chromu, nebo jako světlého lesku. Kontrast tmavá a světlá je pěkná, ale zas neblázněme. Omlouvám se, že furt sem tahám to mondeo, ale třeba interiér z roku 2004-06 je takový střídmý a přitom chválitebný, praktický. Nové interiéry mě připadají jako garážový tuning škody 120. Co se našlo jinde se použije
Tak nevím, ale podle mě přišel ten facelift příliš brzo a je to krok vedle. Předchozí verze se mi líbí daleko víc. Tyhle velké ploché mlhovky ala "oktávka" nic moc - brzy příjdou k úhoně oproti předchozí masívní "čočce". Ani tomu chromu kolem mřížky před chladičem nějak nemůžu přijít na chuť. V zadu jen jedna mlhovka - že by dorazila krize? >😁
Ale abych jen nehanil, tak musím říct, že volant vypadá lépe - propracovaněji 😄
Nicméně ve výsledku to skoro vypadá, že konkurence zaplatila šéfdesignérovi, aby to pohnojil a aby nový facelift nebyl tak úspěšný 😒 (a nebo si to možná dělali sami korejci a to bych pak chápal >😁 )
Ale abych jen nehanil, tak musím říct, že volant vypadá lépe - propracovaněji 😄
Nicméně ve výsledku to skoro vypadá, že konkurence zaplatila šéfdesignérovi, aby to pohnojil a aby nový facelift nebyl tak úspěšný 😒 (a nebo si to možná dělali sami korejci a to bych pak chápal >😁 )
Facelift ala Koup/Forte... dobry tah, me se to velice libi.Ceed bude konecne vyraznejsi :yes:
taky, že jo... já to ale myslel tak, že pokud by ceed měl být o dost méně pohlednější než i30, tak se dle mého nezadařilo 😄 a já sem rád, protože značka kia je mi sympatičtější než hyundai...
Lepšie vidieť naživo a potom hodnotiť.
cee´d dostal trochu športovejší a trochu prísnejší výraz, pohľad pôvodného modelu bol akýsi prívetivejší.
Nevyzerá to zle, ale s hodnotením radšej počkať.
cee´d dostal trochu športovejší a trochu prísnejší výraz, pohľad pôvodného modelu bol akýsi prívetivejší.
Nevyzerá to zle, ale s hodnotením radšej počkať.
docela pěkný interiér (bez měkčených plastů, to se zase ve SM poserou) s hromadou místa a posuvnými zadními sedačkami a dvojpodlažním kufrem zhruba jako u Soulu, jezdí to docela slušně až na ten nejslabší diesel a základní cena by se měla motat kolem deseti tisíc euro.