Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Kia Cee'd: Exkluzivní fotografie - první vozy již v ČR

Ondřej Láník
Diskuze (108)
Korejská nižší střední třída vyráběná na Slovensku vstupuje letos v létě do další etapy. Modernizace zostřila příď a dodala špetku chromované prestiže nové širší masce. První fotografie Cee'du SW ukazují, že změny na zádi jsou spíše detailní.

Výroba inovované Kie Cee'd již běží a nové vozy se dostávají už i na české území. Jeden z prvních kamionů se podařilo vyfotografovat při vykládce velmi sledovaného zboží. Na snímcích od našeho čtenáře jsou vidět standardní vozy v některé z levnějších výbav (hatchback bez mlhovek), ale také lépe vybavené kombi Cee'd SportyWagon (modré s mlhovkami).

Fotografie zveřejněné minulý týden ukazovaly automobil se sportovním paketem, který se od oficiálně prezentovaného provedení liší voštinovou výplní masky chladiče, rámečkem masky v kombinaci leská černá-chrom a nástavcem předního nárazníku.

Civilní provedení je elegantnější, nové světlomety mají jiný tvar a novou světelnou techniku. Změnou proti stávajícímu provedení je přesunutí bočních směrovek do krytů zpětných zrcátek a zahlazení vnitřní dvojice prolisů na kapotě motoru.

Úpravy na zádi již nejsou tak výrazné. Nová je grafika koncových světel, v nichž jsou částečně využity světelné diody a nápaditější designérské řešení spodní části zadního nárazníku se zadní mlhovkou a odrazkami. U kombi byla obměněna koncová světla, která mají také rudé diody a místo dvou světlých vodorovných pruhů zde zůstal jediný s oranžovými žárovkami směrovek.

V interiéru zaujme především nový sportovněji tvarovaný tříramenný volant se stříbrným dekorem na spodním dvojitém rameni. Neobvyklé je umístění tlačítek nejen na vodorovných ramenech volantu, ale také na těch svislých, zde konrétně pro ovládání palubnho počítače.

Novinkou jsou také madla pro řidiče a spolujezdce umístěná vedle řadicí páky. Uspořádání středového panelu i přístrojového štítu zůstává beze změn. Materiály použité na přístrojové desce i na sedadlech vypadají lépe než dosud.

Technika se v zásadě nemění. Kia Cee'd dostala špičkový technický základ hned od počátku výroby, takže změny na motorech a podvozku momentálně nejsou na pořadu dne. Nadprůměrné parametry zážehových motorů je od ledna 2009 možno vylepšit o nižší kombinovanou spotřebu. Motorizace 1,4 CVVT a 1,6 CVVT lze totiž rozšířit o novou funkci samočinného vypínání a startování motoru Idle Stop & Go. Stejné zařízení by se mělo dostat také do dalších motorů, včetně turbodieselů.

Oficiální novinářská prezentace byla avizována na začátek září, premiéra se očekává na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu a září bude oficiálně zahájen prodej na českém trhu. Facelift se dotkne současně pětidveřového hatchbacku a kombi Cee'd Sporty Wagon.

Kia Cee’d na Auto.cz
TEST Kia Cee'd 1,6 EX - Bojte se. Všichni. (02/2007)
TEST Kia Cee´d 2,0 EX – Nepatrný přešlap (08/2007)
TEST Kia Cee’d 1.6 CRDi - Špatné zprávy pro konkurenci (10/2006)
SROVNÁVACÍ TEST Kia Cee´d SW 1,6 CRDi vs. Škoda Octavia Combi 1,9 TDI PD (12/2007)
TEST Kia Cee’d SportyWagon 1,6 CVVT – útok pokračuje (08/2007)
TEST Kia Cee’d 1.4 CVVT – Cenový masakr (12/2008)

KIA spustila sériovou výrobu u Žiliny v prosinci 2006. Loni vyrobila přibližně 200.000 vozů. Podle dřívějších vyjádření představitelů společnosti v letošním roce zřejmě kvůli poklesu zájmu zákazníků nevyrobí plánovaných 240.000 aut.

Ondřej Láník
Diskuze (108)
23. 8. 2009 12:03
Re: Carens
Tak jenom k té Kia No3, jmenuje se to Venga, kódově YN. Jsou v tom 1,4 a 1,6 benzín u diesel s pěti či šestistupňovými převodovkami či čtyřstupňovým automatem. Zadní nápravá je kus železa, žádný pseudovíceprvek, uvnitř
docela pěkný interiér (bez měkčených plastů, to se zase ve SM poserou) s hromadou místa a posuvnými zadními sedačkami a dvojpodlažním kufrem zhruba jako u Soulu, jezdí to docela slušně až na ten nejslabší diesel a základní cena by se měla motat kolem deseti tisíc euro.
27. 7. 2009 08:59
Re: Povedene
Teta se neholí ??? >:D >:D
23. 7. 2009 21:04
Re: Carens
No, abychom si rozuměli: je potvrzené, že Hyundai bude v Nošovicích vyrábět jak No.3 pro Kiu, tak své subkompaktní MPV (platforma i20). To mluvíme o rozvoru maximálně 2600, nebo kratším, jako má Soul. a délce karosérie málo nad 4000.
Je také potvrzeno, že Hyundai bude velmi brzy vyrábět kompaktní MPV, čili v kategorii i30. Jen nemůžu najít ten článek, abych se podíval na bližší info - ale má to být také evropský model. Pokud jde o podvozek, mají současný Carens a i30cw shodný rozvor 2700. Takže 7 lidí se na něj určitě naskládá i v budoucnu. A z infa o Hyundai se dá s velkou jistotou odhadnout, že Kia bude podobně daleko s přípravou svého MPV stejné třídy - nemá smysl roubovat generačně novou techniku do Carense. Jasně, nějaký facelift Carense se přesto objevit může, podobně jako teď u Ria. Ale rozdíl tu je: Rio se globálně pořád hodně dobře prodává, Carens/Rondo se propadá. Takže ve FL moc nevěřím, spíš rovnou v nahrazení.

Navíc se asi počítá, že Sportage/Tucson začnou v nové generaci plnit spíš roli crossoverů, takže částečně taky budou přesahovat do tohoto segmentu.

Velké MPV je jistě možné dát na platformu H-1 (rozvor 3200), ale vzhledem k opravdu kapacitním verzím, které se na ní stavěji, je to pro 7-místné MPV evropské velikosti asi zbytečně velký rozměr. Víme, že už dlouho se chystá pro USA velké MPV Portico (Hyundai), ale vleče se to, takže v tom asi budou značné změny proti původnímu konceptu.

Nechci ti kazit naděje, ale může to dopadnout jako u Elantry/i30 - nový model Elantru (evropskou) v mžiku vymazal z mapy, bez ohledu na facelifty.

ex-post edit: Tak už jsem to našel. MPV na bázi i30 přijde v r. 2010 (!) s rozměry lxšxv 4,48x1,80x1,61 a bude postavený proti Scénicu, C-Maxu, Toyotě Verso. Můžeš si z toho odvodit, že 7 míst nebude problém a že Kia se bude rozměrově lišit minimálně. Současný Carens je dlouhý 4545, nějaký centimetr sem/tam je spíš věcí okras vpředu/vzadu. Tady je ten odkaz:[odkaz] :-)

25/7 - ex post edit2: AMS v srpnovém čísle má upřesnění info: Kia No3 dxšxv 4045x1760x1600, rozvor 2615. Nošovice jako hostitelská fabrika připravují provozy, školí+najímají zaměstnance do 2.směny, výroba od listopadu, první předváděcí vozy u dealerů v prosinci. Český importér chce dosáhnout zákl. ceny 250 000 Kč. Podrobněji to probereme u nějakého článku o tomhle modelu. -- Nošovice mohou vyrábět 4typy bez rozšíření výrobních kapacit: teď to je i30, i30cw, plus KiaNo3. Do roku 2011 přibyde MPV Hyundai - uvidíme, jestli sourozenec No3, bylo by to logické. -- Pak bude otázka, kde se bude vyrábět kompaktní MPV Kia/Hyundai (třída"Carens"). Hyundai/Kia mají kromě kapacit v Koreji také továrny v Číně a Indii a rozestavěnou fabriku u St.Petersburgu v Rusku (výstavba se ale kvůli krizi zpomalila, zahájení provozu není jasné). Každopádně se další modely nemusí nutně vyrábět pouze v Koreji, ČR/SR...nebo v USA ;-)

28/7 - ex post edit3: A ještě zajímavé OT: Hyundai přesune výrobu i20 z Indie do Evropy (hl. kvůli dovoznímu clu EU a dopravním nákladům). Kromě Nošovic (nebo Žiliny) může být ve hře např. i fabrika Hyundaie v Turecku (na tu jsem předtím zapomněl). V Indii se má místo toho dělat nový "entry level" hatch (souboj s Nano?)
Avatar - Wolfsteen
23. 7. 2009 10:30
Včera
včera jsem tyto Kie viděl na nádraží v České Třebové. byl jich tam naložený plný vlak :-)
23. 7. 2009 06:14
Re: Carens
Těžko předvídat. Něco mluví pro, něco proti. O tom sdílení podvozku mám pochyby. Ceed a i30 jsou vytvořeny a vyráběny v Evropě pro evropský trh, kdežto současný Carens je vyráběn v Koreji hlavně pro Koreu a USA. Myslím, že SW je pro podvozek i30 maximem. To nové auto bych viděl ve stylu Golfu plus, už proto, že větší by se překrývalo s Carensem (leda, že by nového už do Evropy nevozili). Myslím, že nástupce Carense budou dělat zase v Koreji, ale kdy? Carens II se dělal 2002-2006, současný od 2006, takže nový by mohl být opravdu brzy. Pokud počítají ještě 2 roky je teď optimální čas pro poslední facelift. Ta vlna je snad kvůli Soulu celosvětová. Mně by současný Carens úplně stačil. Jen mi vadí, že zvenku vypadá jako momentálně zaostalý větší brácha Picanta.