Bezpečnost
_MT_
0
Stanford a Caltech jsou univerzity.
Přejít do diskuze
Ale ved na videu je ta situacia len zahraná !
Navyse ide o predvolebne video takze skutocna situacia vobec nemusela vyzerat ako na tom videu.
Navyse ide o predvolebne video takze skutocna situacia vobec nemusela vyzerat ako na tom videu.
Jen si dovolím poopravit to video. To že tam ten Airbus "přistál do lesa" nebyl pokus o plně automatický let, ale mnohem komplexnější problém. V tom letadle byla posádka+pár dalších lidí, ale jak znamo, Airbus používá Fly-by-Wire a holt počítač pilotovi nedovoli stoupat, i když za to bral jak blbej 😒 Pro uklidnění-úplně stejným letadlem(jen už s poladěným softwarem) láte běžně na dovču 😉
Vždyť v tom videu to auto tu starou bábu vůbec neohrozí. Ona ještě ani nedošla k silnici, natož aby mohlo dojít ke kolizi. Ty systémy musí být nastavený s rozumem a né aby to auto zastavovalo na každém přechodu, protože by za 3vteřiny mohl na přechod vstoupil chodec.
A vůbec, vždyť tam není ani žádný přechod, tak tam nemá co lozit :-!
A vůbec, vždyť tam není ani žádný přechod, tak tam nemá co lozit :-!
už před mnoha lety jezdilo jedno auto bez řidiče. S pasažéry si za jízdy povídalo, člověk ho mohl přivolat telefonem v hodinkách. Taky umělo skákat přes překážky na cestě, což ještě dále zvyšovalo bezpečnost až na 6 hvězdiček z pěti 😄
No ale vážně - počítačem řízená auta jsou budoucnost. Prostě zajedu do středu města, vystoupím a auto samo odjede někam na periferii, kde zadarmo zaparkuje. Potom si ho zase třeba mobilem přivolám ať už budu kdekoliv - najde mě podle GPS. Mimo města si v takovém autě člověk zdřímne, nebo bude psát nesmysly na auto.cz a měnit statusy na FB 😉
Byl by to i dobrý automatický taxík - bez řidiče by mnohem levnější než dnešní. Takové automatické taxíky by mohly časem zcela nahradit hromadnou dopravu. Každý by jen přes mobil zadal kam chce jet a za chvilku by byl taxík u něj. Zaplatil by třeba bezkontaktně, nebo kartou a už by se jelo. Taxíky by si logicky zákazníky dělily, třeba i slučovaly cesty, aby byly co nejvíc vytížené.
No ale vážně - počítačem řízená auta jsou budoucnost. Prostě zajedu do středu města, vystoupím a auto samo odjede někam na periferii, kde zadarmo zaparkuje. Potom si ho zase třeba mobilem přivolám ať už budu kdekoliv - najde mě podle GPS. Mimo města si v takovém autě člověk zdřímne, nebo bude psát nesmysly na auto.cz a měnit statusy na FB 😉
Byl by to i dobrý automatický taxík - bez řidiče by mnohem levnější než dnešní. Takové automatické taxíky by mohly časem zcela nahradit hromadnou dopravu. Každý by jen přes mobil zadal kam chce jet a za chvilku by byl taxík u něj. Zaplatil by třeba bezkontaktně, nebo kartou a už by se jelo. Taxíky by si logicky zákazníky dělily, třeba i slučovaly cesty, aby byly co nejvíc vytížené.
Takže opäť nás Amíci poslali do p... Neviem čím to je, ale v poslednej dobe sú niektoré aktivity spoza oceána podozrivo normálne, zatiaľ čo my Európania si tu nejako "prežívame-živoríme" ako také tupé stádečko... Smutné.
Čo sa týka diskusie - je bezpredmetná, toto je proste budúcnosť už dávno daná a nikto s tým nič neurobí. Dôvod - tá najpravdivejšia pravda v histórii - ľudia sú nekonečne hlúpi, tzn. väčšina populácie sú latentní ***i a na tejto nemennej pravde stojí systém. Pri názorovej nejednotnosti nakoniec vždy "zvíťazí" stádo, tzn. systém "bezpilotných" áut bude presadený.
Prinesie to obete na ľudských životoch? Určite áno. Čo sa s tým spraví? Nič, lebo sa vytiahnu "štatistiky" o počte mŕtvych a nehôd na cestách a z nich "jasne vyplynie", že bezpilotné autá, ktoré vylučujú ľudský faktor z rozhodovania o jazde auta, sú "podstatne bezpečnejšie" ako autá ovládané ľuďmi. S tým úzko súvisí ďalšia otázka - kto bude zodpovedný za usmrtenie človeka (spôsobenie havárie...) bezpilotným autom? Človek, ktorý len sedel v aute a nezasahoval do jeho riadenia? Ťažko... Computer? Každý si teraz povie, že to je ešte väčšia hlúposť, ako to prvé... Nie tak celkom. Systém zlyhal a zomrel človek (ľudia). A to má byť ako problém? Ani v najmenšom, prakticky už dnes to nie je problém, akurát dnes sa ešte poväčšinou dá nájsť nejaký obetný baránok... A to bude ten bod, keď sa stane computer bezpilotného auta dôležitejší ako ľudský život, lebo on rozhodol, že v danej situácii predstavuje obetovanie vášho života "cestu najnižších strát", dokonca z toho ten computer vyjde ako "hrdina", pretože on stráži aj životy ostatných... Tých čo prežili... A tých čo prežijú bude viac, takže sa ešte aj poďakujú... Že by si pritom tí, čo prežili, kládli otázky typu "ako môže computer rozhodnúť o živote/smrti človeka?", tak na to nech každý zabudne...
Takisto názory niektorých tu diskutujúcich ako malých detí: "Bezpilotné autá áno, ale len na toto... a na tamto, ostatné musí robiť človek." Tu nie je žiadne "polovičné riešenie", to je proste metóda "Pandorinej skrinky", ktorú tak rada používa Európska únia a my len čumíme a mlčíme... Presne tak, ako to bude aj v budúcnosti...
Čo sa týka diskusie - je bezpredmetná, toto je proste budúcnosť už dávno daná a nikto s tým nič neurobí. Dôvod - tá najpravdivejšia pravda v histórii - ľudia sú nekonečne hlúpi, tzn. väčšina populácie sú latentní ***i a na tejto nemennej pravde stojí systém. Pri názorovej nejednotnosti nakoniec vždy "zvíťazí" stádo, tzn. systém "bezpilotných" áut bude presadený.
Prinesie to obete na ľudských životoch? Určite áno. Čo sa s tým spraví? Nič, lebo sa vytiahnu "štatistiky" o počte mŕtvych a nehôd na cestách a z nich "jasne vyplynie", že bezpilotné autá, ktoré vylučujú ľudský faktor z rozhodovania o jazde auta, sú "podstatne bezpečnejšie" ako autá ovládané ľuďmi. S tým úzko súvisí ďalšia otázka - kto bude zodpovedný za usmrtenie človeka (spôsobenie havárie...) bezpilotným autom? Človek, ktorý len sedel v aute a nezasahoval do jeho riadenia? Ťažko... Computer? Každý si teraz povie, že to je ešte väčšia hlúposť, ako to prvé... Nie tak celkom. Systém zlyhal a zomrel človek (ľudia). A to má byť ako problém? Ani v najmenšom, prakticky už dnes to nie je problém, akurát dnes sa ešte poväčšinou dá nájsť nejaký obetný baránok... A to bude ten bod, keď sa stane computer bezpilotného auta dôležitejší ako ľudský život, lebo on rozhodol, že v danej situácii predstavuje obetovanie vášho života "cestu najnižších strát", dokonca z toho ten computer vyjde ako "hrdina", pretože on stráži aj životy ostatných... Tých čo prežili... A tých čo prežijú bude viac, takže sa ešte aj poďakujú... Že by si pritom tí, čo prežili, kládli otázky typu "ako môže computer rozhodnúť o živote/smrti človeka?", tak na to nech každý zabudne...
Takisto názory niektorých tu diskutujúcich ako malých detí: "Bezpilotné autá áno, ale len na toto... a na tamto, ostatné musí robiť človek." Tu nie je žiadne "polovičné riešenie", to je proste metóda "Pandorinej skrinky", ktorú tak rada používa Európska únia a my len čumíme a mlčíme... Presne tak, ako to bude aj v budúcnosti...
Neboli spoľahlivé. Lenže vodič si ich mohol opraviť na kraji cesty, ak mu chýbala niaka súčiastka, tak ju v najbližšej dedine zohnal. Mohol použiť súčiastku s hociakého iného iného auta. Problém si vedel zistiť aj vyriešiť priamo namieste. Dnešné autá sú zložité, ťažké a nekompatibilné. Aj autorizované servisy majú veľakrát problémy s diagnostikou problému. Súčiastka vyzerá inak v Peugeote, inak v Chevrolete, inak v Renaulte a inak v Honde. Na níhradný diel čakáš niekedy aj mesiac. Čo na tom, že ak jaždíš previdelne do servisu, auto by ťa nemalo nechať v štychu. So starým autom si do autorizovaného servisu nemusel vôbec. Dnes ti pri každej druhej návšteve servisu vymenia tisíc súčiastok... :no: :no😒br />
V tomto je spoľahlivosť starých áut.
V tomto je spoľahlivosť starých áut.
no a co kdyby se vratili i lidi ze zahranici? kdys us pises o jedne strance veci, nezapomen napsat i tu dalsi ktera s ni souvisi 😉
je take potreba si rici i kolik z tech 12% tu praci opravdu chce 😉
je take potreba si rici i kolik z tech 12% tu praci opravdu chce 😉
Já jsem s pár "historickými" vozy jel a o spolehlivosti bych nemluvil. Byly jednoduché. U toho bych zůstal. Možná bych u těch lepších přidal poctivé. S dnešními výrobními technologiemi by byly prakticky nezničitelné, ale ta cena...
Přesně. Ne, že bych byl ožrala, ale takhle člověk nemůže ani skleničku. Spolu se zácpami hlavní motivátor vydělat si na řidiče. 😄 Alespoň pro mne.
-Nové TV sú preto lacné , lebo technológia ide dopredu a náklady na výrobu zlacneli to je jasné , ale tie nové TV nevydržia tolko kolko staré 😄 -Samozrejme že vývoj ide dopredu a nebudú ti pred barákom stáť kočovnici s koňmi , veľa miest ostala len sa trošku zmenili , teraz nezapaluju lampy s petrolejom, ale menia žiarovky a nestratili prácu .
-Nezamestnanosť nie je rovnaká , to si skade na to prišiel , niekedy bolo práce ovela viac (viem niekto by mi teraz povedal že " no ale čo , veď je kríza" kríza je len jedna veľká bublina .) napríklad teraz je 12% , ale keby sa vrátili ludia zo zahraničia tj. okolo 200 tis. tak mi povedzte ako by vyzeral graf nezamestnanosti 😉
-Nezamestnanosť nie je rovnaká , to si skade na to prišiel , niekedy bolo práce ovela viac (viem niekto by mi teraz povedal že " no ale čo , veď je kríza" kríza je len jedna veľká bublina .) napríklad teraz je 12% , ale keby sa vrátili ludia zo zahraničia tj. okolo 200 tis. tak mi povedzte ako by vyzeral graf nezamestnanosti 😉
definuj poucovani? me neprijde ze nekoho pucuju 😉 ja jako cech pripraven na metro bez obsazene prvni sedacky jsem a neznam nikoho komu by to vadilo
Milton Friedman (držiteľ Nobelovej ceny za ekonómiu) bol raz v Číne a tam videl ako čínsky robotníci pracujú s lopatami, namiesto ťažkej techniky pri výstavbe diaľnic. Čínsky ministri mu povedali, že toto je plán tvoby pracovných miest. Friedman sa ich opýtal: Prečo nedáte robotníkom lyžičky a tak vytvoríte ešte viac pracovných miest?
Že technika ničí pracovné miesta je blud s ktorým sa oháňajú socialisti. Veď od začiatku minulého storočia doteraz zaniklo ako veľa pracovných mist. Nepotrebujeme zapaľovačov petrolejových pouličných lámp, nepotrebujeme prepojovateľky v telefonických ustredniach, CAD systémy nahradili kresličky (čo my strojári veľmi ľutujeme 😁) atď atď. Napriek tomu nezamestnanosť nevzrástla. Vznikli nové pracovné miesta inde. Napr. v IT. Ďalšia vec, nové technológie šetria náklady a tým sú výrobky lacnejšie. Už nemusíš pol roka pracovať na nvý televízor. A z ušetrených peňazí si môžeš kúpiť niečo iné...a tak tvoríš pracovné miesto inde.
Že technika ničí pracovné miesta je blud s ktorým sa oháňajú socialisti. Veď od začiatku minulého storočia doteraz zaniklo ako veľa pracovných mist. Nepotrebujeme zapaľovačov petrolejových pouličných lámp, nepotrebujeme prepojovateľky v telefonických ustredniach, CAD systémy nahradili kresličky (čo my strojári veľmi ľutujeme 😁) atď atď. Napriek tomu nezamestnanosť nevzrástla. Vznikli nové pracovné miesta inde. Napr. v IT. Ďalšia vec, nové technológie šetria náklady a tým sú výrobky lacnejšie. Už nemusíš pol roka pracovať na nvý televízor. A z ušetrených peňazí si môžeš kúpiť niečo iné...a tak tvoríš pracovné miesto inde.
nojo nevedel jsem ze musim znat vsechno jen aby nejakej jouda na Auto.cz z toho hned nedostal urazlivou naladu otom jak nekdo nekde neco mele >😁 sklidni hormona nebo ti z toho rupne v kouli 😉 >😒]
ucelem meho komentu bylo ukazat predchozimu diskutujicimu, ze k plne automatizaci kde nikdo k rizeni neni potreba je, a nadale bude pokracovat i v oblastech kde si to dnes bez te lidske posadky vetsina nedokaze "predstavit"
ucelem meho komentu bylo ukazat predchozimu diskutujicimu, ze k plne automatizaci kde nikdo k rizeni neni potreba je, a nadale bude pokracovat i v oblastech kde si to dnes bez te lidske posadky vetsina nedokaze "predstavit"
Souhlasím s nimi. Tuhle ptákovinu do provozu NE! Auta jsou dnes prošpikována elektronikou a nikdy už nebudou spolehlivá jako ta "kovařina" ze sedmdesátých let. Pak se na to spolehnětě!!!
Pro zajímavost, i ta nejmodernější dopravní letadla mají stále dost daleko k tomu, aby se řídila sama. I když piloti dostávají připravený letový plán od aerolinky, musí ho sami naprogramovat do navigačního počítače, provést výpočet množství paliva dle teploty vzduchu, nadmořské výšky, nákladu, počtu pasažérů, předpokládaného proudění větru a záložního letiště... Před startem musí vypočítat, jestli bude stačit dráha, rychlost pro začátek přitahování, rychlost pro zatažení podvozku, domluvit se, co dělat v případě přerušeného startu nebo vynuceného návratu...
Během letu pak musí sledovat počasí a okolní provoz a zejména se věnovat radiokomunikaci (která je sama o sobě dost složitá na to, aby aspoň v některých fázích letu zaměstnala jednoho člověka naplno). U strojů nevybavených ochranou letové obálky navíc musí vědět, co mohou po autopilotu chtít, protože i s autopilotem může jít plně funkční letadlo k zemi, pokud člověk neví, co dělá. Pokud nemá letadlo samočinnou regulaci tahu motorů (většina menších dopravních tryskáčů nebo turbovrtulových strojů), musí pilot navíc i během letu ovládat „plyn“.
Dalo by se pokračovat ještě dlouho, ale závěr z toho je, že hlavně na kratších trasách mají piloti pořád co dělat, i když pilotují třeba nejmodernější Airbus.
Během letu pak musí sledovat počasí a okolní provoz a zejména se věnovat radiokomunikaci (která je sama o sobě dost složitá na to, aby aspoň v některých fázích letu zaměstnala jednoho člověka naplno). U strojů nevybavených ochranou letové obálky navíc musí vědět, co mohou po autopilotu chtít, protože i s autopilotem může jít plně funkční letadlo k zemi, pokud člověk neví, co dělá. Pokud nemá letadlo samočinnou regulaci tahu motorů (většina menších dopravních tryskáčů nebo turbovrtulových strojů), musí pilot navíc i během letu ovládat „plyn“.
Dalo by se pokračovat ještě dlouho, ale závěr z toho je, že hlavně na kratších trasách mají piloti pořád co dělat, i když pilotují třeba nejmodernější Airbus.
To viem keďže sa o túto oblasť dopravy zaujímam , O Metre viem aj tak sa dajú pomocou PC v centrále riadiť ručne a stále na to dozerá personál . vlaky v Číne a japonsku majú systém udržiavania rýchlostných limitov , kontrolovanie stavu bdelosti , ale to neznamená že tam rušňovodič nič nerobí stále musí stroj pripraviť kontrolovať stavy napätia tlak v brzdách a tak či tak systém nevie kde je stanica a nevie kedy a kde má zastaviť ...., je to asi také ako adaptabilný Tempomat v aute. V Letectve je to tak že si Pilot musí nastaviť výšku trasu podľa navigácie , rýchlosť a kurz ( počas letu sa to mení) a neustále musia nastavovať a kontrolovať vyše 300 gombíkov a rôznych ďalších ukazovateľov , lebo keby tam len sedeli no tak by pilota nemusel robiť človek s VŠ . áno boli pokusy o automatické lietadlá a lietanie a väčšinou to dopadlo takto [odkaz] :yes:
Co když Petrolhead přijede na závodní okruh, krásně si zajezdí, pak jde s přáteli, se kterými si tam zajezdil do hospody si pokecat a popít a večer ho to auto samo odveze navátýho domu? Neni to až tak špatná představa 😄
nechci ti brat iluze, ale zautomatizovana zeleznice nebo metro jiz existuje a normalne funguje, nejblize k CR mame moznost automatickeho metra vyuzit asi v Parizi, kde jezdi plne automaticka linka metra, a pokud mas stesti, tak se jako cestujici muzes v prvnim vagonu koukat primo na koleje predsebou, bejva tam ale docela naval turistu >😁 u modernich rychlovlaku kuprikladu v Japonsku nebo Cine slouzi posadka vpodstate jen jako pojistka a vse je taky plne automaticke, neco jako u modernich letadel, jen maj jeste min prace oproti pilotum v letadle, vpodstate tam jen sedej jak cviceny opice a cekaj jestli nekdy zmacknou tlacitko co vsechno vypne 😄
Nesúhlasím, ak auto slúži len ako približovadlo z bodu A do bodu B, tak je to zaujímavá voľba. Samozrejme pri športových vozidlách je to nezmysel
To si uviedol blbý príklad , lebo stroje v továrniach nejakú časť nahradili , ale ludí je tam stále potreba narozdiel od riadenia HDV či motorového vozidla
Tak to mi připadá jako v polovině 19. století kdy dělníci rozbíjeli v továrnách stroje, protože jim "braly práci".
Takže rozhodně "Nesouhlas"!
Takže rozhodně "Nesouhlas"!