Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Auta bez řidiče na silnici nepatří, bouří se aktivisté v USA

Aktivistům se nelíbí, že automaticky řízená vozidla mohou v některých místech USA jezdit po veřejné silnici zcela legálně.
Zpět na článek
16. 8. 2012 10:25
16. 8. 2012 11:42
16. 8. 2012 12:08
16. 8. 2012 12:49
16. 8. 2012 13:37
16. 8. 2012 14:20
17. 8. 2012 13:11
16. 8. 2012 13:58
16. 8. 2012 15:08
16. 8. 2012 16:05
16. 8. 2012 16:14
16. 8. 2012 18:49
16. 8. 2012 15:18
16. 8. 2012 17:45
16. 8. 2012 19:46
16. 8. 2012 14:39
16. 8. 2012 19:27
16. 8. 2012 21:35
17. 8. 2012 04:02
17. 8. 2012 15:59
17. 8. 2012 16:47
19. 8. 2012 09:22
Avatar - Aladeen
16. 8. 2012 10:25
Súhlas
keby zautomatizovali železnicu , metro a autobusovú dopravu tak by sa len pozerali aké rady by boli na úradoch práce . Som za pokrok ,ale nie na úkor druhých , maximálne využitie v tom vidím ako Auto Cruising na diaľnici či na dlhých cestách , ale nikdy to nenahradí človeka za volantom ;-)
Rozbalit vlákno
15
16. 8. 2012 11:42
Re: Súhlas
Tak to mi připadá jako v polovině 19. století kdy dělníci rozbíjeli v továrnách stroje, protože jim "braly práci".

Takže rozhodně "Nesouhlas"!
Avatar - Aladeen
16. 8. 2012 12:08
Re: Súhlas
To si uviedol blbý príklad , lebo stroje v továrniach nejakú časť nahradili , ale ludí je tam stále potreba narozdiel od riadenia HDV či motorového vozidla
16. 8. 2012 12:49
Re: Súhlas
nechci ti brat iluze, ale zautomatizovana zeleznice nebo metro jiz existuje a normalne funguje, nejblize k CR mame moznost automatickeho metra vyuzit asi v Parizi, kde jezdi plne automaticka linka metra, a pokud mas stesti, tak se jako cestujici muzes v prvnim vagonu koukat primo na koleje predsebou, bejva tam ale docela naval turistu >:D u modernich rychlovlaku kuprikladu v Japonsku nebo Cine slouzi posadka vpodstate jen jako pojistka a vse je taky plne automaticke, neco jako u modernich letadel, jen maj jeste min prace oproti pilotum v letadle, vpodstate tam jen sedej jak cviceny opice a cekaj jestli nekdy zmacknou tlacitko co vsechno vypne :-)
Avatar - Aladeen
16. 8. 2012 13:37
Re: Súhlas
To viem keďže sa o túto oblasť dopravy zaujímam , O Metre viem aj tak sa dajú pomocou PC v centrále riadiť ručne a stále na to dozerá personál . vlaky v Číne a japonsku majú systém udržiavania rýchlostných limitov , kontrolovanie stavu bdelosti , ale to neznamená že tam rušňovodič nič nerobí stále musí stroj pripraviť kontrolovať stavy napätia tlak v brzdách a tak či tak systém nevie kde je stanica a nevie kedy a kde má zastaviť ...., je to asi také ako adaptabilný Tempomat v aute. V Letectve je to tak že si Pilot musí nastaviť výšku trasu podľa navigácie , rýchlosť a kurz ( počas letu sa to mení) a neustále musia nastavovať a kontrolovať vyše 300 gombíkov a rôznych ďalších ukazovateľov , lebo keby tam len sedeli no tak by pilota nemusel robiť človek s VŠ . áno boli pokusy o automatické lietadlá a lietanie a väčšinou to dopadlo takto [odkaz] :yes:
16. 8. 2012 14:00
Re: Súhlas
Pro zajímavost, i ta nejmodernější dopravní letadla mají stále dost daleko k tomu, aby se řídila sama. I když piloti dostávají připravený letový plán od aerolinky, musí ho sami naprogramovat do navigačního počítače, provést výpočet množství paliva dle teploty vzduchu, nadmořské výšky, nákladu, počtu pasažérů, předpokládaného proudění větru a záložního letiště... Před startem musí vypočítat, jestli bude stačit dráha, rychlost pro začátek přitahování, rychlost pro zatažení podvozku, domluvit se, co dělat v případě přerušeného startu nebo vynuceného návratu...

Během letu pak musí sledovat počasí a okolní provoz a zejména se věnovat radiokomunikaci (která je sama o sobě dost složitá na to, aby aspoň v některých fázích letu zaměstnala jednoho člověka naplno). U strojů nevybavených ochranou letové obálky navíc musí vědět, co mohou po autopilotu chtít, protože i s autopilotem může jít plně funkční letadlo k zemi, pokud člověk neví, co dělá. Pokud nemá letadlo samočinnou regulaci tahu motorů (většina menších dopravních tryskáčů nebo turbovrtulových strojů), musí pilot navíc i během letu ovládat „plyn“.

Dalo by se pokračovat ještě dlouho, ale závěr z toho je, že hlavně na kratších trasách mají piloti pořád co dělat, i když pilotují třeba nejmodernější Airbus.
17. 8. 2012 13:11
Re: Súhlas
Jen si dovolím poopravit to video. To že tam ten Airbus "přistál do lesa" nebyl pokus o plně automatický let, ale mnohem komplexnější problém. V tom letadle byla posádka+pár dalších lidí, ale jak znamo, Airbus používá Fly-by-Wire a holt počítač pilotovi nedovoli stoupat, i když za to bral jak blbej :-( Pro uklidnění-úplně stejným letadlem(jen už s poladěným softwarem) láte běžně na dovču ;-)
16. 8. 2012 13:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 8. 2012 15:08
Re: Súhlas
nojo nevedel jsem ze musim znat vsechno jen aby nejakej jouda na Auto.cz z toho hned nedostal urazlivou naladu otom jak nekdo nekde neco mele >:D sklidni hormona nebo ti z toho rupne v kouli ;-) >:-[]

ucelem meho komentu bylo ukazat predchozimu diskutujicimu, ze k plne automatizaci kde nikdo k rizeni neni potreba je, a nadale bude pokracovat i v oblastech kde si to dnes bez te lidske posadky vetsina nedokaze "predstavit"
16. 8. 2012 16:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 8. 2012 16:14
Re: Súhlas
definuj poucovani? me neprijde ze nekoho pucuju ;-) ja jako cech pripraven na metro bez obsazene prvni sedacky jsem a neznam nikoho komu by to vadilo
16. 8. 2012 18:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Drag-On
16. 8. 2012 15:18
Re: Súhlas
Milton Friedman (držiteľ Nobelovej ceny za ekonómiu) bol raz v Číne a tam videl ako čínsky robotníci pracujú s lopatami, namiesto ťažkej techniky pri výstavbe diaľnic. Čínsky ministri mu povedali, že toto je plán tvoby pracovných miest. Friedman sa ich opýtal: Prečo nedáte robotníkom lyžičky a tak vytvoríte ešte viac pracovných miest?
Že technika ničí pracovné miesta je blud s ktorým sa oháňajú socialisti. Veď od začiatku minulého storočia doteraz zaniklo ako veľa pracovných mist. Nepotrebujeme zapaľovačov petrolejových pouličných lámp, nepotrebujeme prepojovateľky v telefonických ustredniach, CAD systémy nahradili kresličky (čo my strojári veľmi ľutujeme :D) atď atď. Napriek tomu nezamestnanosť nevzrástla. Vznikli nové pracovné miesta inde. Napr. v IT. Ďalšia vec, nové technológie šetria náklady a tým sú výrobky lacnejšie. Už nemusíš pol roka pracovať na nvý televízor. A z ušetrených peňazí si môžeš kúpiť niečo iné...a tak tvoríš pracovné miesto inde.
Avatar - Aladeen
16. 8. 2012 17:45
Re: Súhlas
-Nové TV sú preto lacné , lebo technológia ide dopredu a náklady na výrobu zlacneli to je jasné , ale tie nové TV nevydržia tolko kolko staré :-) -Samozrejme že vývoj ide dopredu a nebudú ti pred barákom stáť kočovnici s koňmi , veľa miest ostala len sa trošku zmenili , teraz nezapaluju lampy s petrolejom, ale menia žiarovky a nestratili prácu .
-Nezamestnanosť nie je rovnaká , to si skade na to prišiel , niekedy bolo práce ovela viac (viem niekto by mi teraz povedal že " no ale čo , veď je kríza" kríza je len jedna veľká bublina .) napríklad teraz je 12% , ale keby sa vrátili ludia zo zahraničia tj. okolo 200 tis. tak mi povedzte ako by vyzeral graf nezamestnanosti ;-)
16. 8. 2012 19:46
Re: Súhlas
no a co kdyby se vratili i lidi ze zahranici? kdys us pises o jedne strance veci, nezapomen napsat i tu dalsi ktera s ni souvisi ;-)

je take potreba si rici i kolik z tech 12% tu praci opravdu chce ;-)
Avatar - PeterLuk
16. 8. 2012 10:38
Auto bez vodiča nieje auto
Auto bez vodiča nieje auto... :no:
Rozbalit vlákno
6
16. 8. 2012 12:09
Re: Auto bez vodiča nieje auto
Nesúhlasím, ak auto slúži len ako približovadlo z bodu A do bodu B, tak je to zaujímavá voľba. Samozrejme pri športových vozidlách je to nezmysel
Avatar - PeterLuk
16. 8. 2012 12:40
Re: Auto bez vodiča nieje auto
Pre bežného človeka možno, lenže pre Petrolheada... :no:
Avatar - mustafa
16. 8. 2012 13:35
Re: Auto bez vodiča nieje auto
Co když Petrolhead přijede na závodní okruh, krásně si zajezdí, pak jde s přáteli, se kterými si tam zajezdil do hospody si pokecat a popít a večer ho to auto samo odveze navátýho domu? Neni to až tak špatná představa :-)
Avatar - PeterLuk
16. 8. 2012 14:56
Re: Auto bez vodiča nieje auto
>:D :-)

Lenže to auto bude vďaka ďalšm systémom ťažké a nespoľahlivé...
16. 8. 2012 19:23
Re: Auto bez vodiča nieje auto
Přesně. Ne, že bych byl ožrala, ale takhle člověk nemůže ani skleničku. Spolu se zácpami hlavní motivátor vydělat si na řidiče. :-) Alespoň pro mne.
16. 8. 2012 22:49
Re: Auto bez vodiča nieje auto
Takže opäť nás Amíci poslali do p... Neviem čím to je, ale v poslednej dobe sú niektoré aktivity spoza oceána podozrivo normálne, zatiaľ čo my Európania si tu nejako "prežívame-živoríme" ako také tupé stádečko... Smutné.
Čo sa týka diskusie - je bezpredmetná, toto je proste budúcnosť už dávno daná a nikto s tým nič neurobí. Dôvod - tá najpravdivejšia pravda v histórii - ľudia sú nekonečne hlúpi, tzn. väčšina populácie sú latentní idioti a na tejto nemennej pravde stojí systém. Pri názorovej nejednotnosti nakoniec vždy "zvíťazí" stádo, tzn. systém "bezpilotných" áut bude presadený.
Prinesie to obete na ľudských životoch? Určite áno. Čo sa s tým spraví? Nič, lebo sa vytiahnu "štatistiky" o počte mŕtvych a nehôd na cestách a z nich "jasne vyplynie", že bezpilotné autá, ktoré vylučujú ľudský faktor z rozhodovania o jazde auta, sú "podstatne bezpečnejšie" ako autá ovládané ľuďmi. S tým úzko súvisí ďalšia otázka - kto bude zodpovedný za usmrtenie človeka (spôsobenie havárie...) bezpilotným autom? Človek, ktorý len sedel v aute a nezasahoval do jeho riadenia? Ťažko... Computer? Každý si teraz povie, že to je ešte väčšia hlúposť, ako to prvé... Nie tak celkom. Systém zlyhal a zomrel človek (ľudia). A to má byť ako problém? Ani v najmenšom, prakticky už dnes to nie je problém, akurát dnes sa ešte poväčšinou dá nájsť nejaký obetný baránok... A to bude ten bod, keď sa stane computer bezpilotného auta dôležitejší ako ľudský život, lebo on rozhodol, že v danej situácii predstavuje obetovanie vášho života "cestu najnižších strát", dokonca z toho ten computer vyjde ako "hrdina", pretože on stráži aj životy ostatných... Tých čo prežili... A tých čo prežijú bude viac, takže sa ešte aj poďakujú... Že by si pritom tí, čo prežili, kládli otázky typu "ako môže computer rozhodnúť o živote/smrti človeka?", tak na to nech každý zabudne...
Takisto názory niektorých tu diskutujúcich ako malých detí: "Bezpilotné autá áno, ale len na toto... a na tamto, ostatné musí robiť človek." Tu nie je žiadne "polovičné riešenie", to je proste metóda "Pandorinej skrinky", ktorú tak rada používa Európska únia a my len čumíme a mlčíme... Presne tak, ako to bude aj v budúcnosti...
16. 8. 2012 11:52
Auta bez řidiče na silnici nepatří, bouří se aktivisté v USA
Rozbalit vlákno
0
Avatar - wladyk
16. 8. 2012 14:39
Soulas
Souhlasím s nimi. Tuhle ptákovinu do provozu NE! Auta jsou dnes prošpikována elektronikou a nikdy už nebudou spolehlivá jako ta "kovařina" ze sedmdesátých let. Pak se na to spolehnětě!!!
Rozbalit vlákno
2
16. 8. 2012 19:27
Re: Soulas
Já jsem s pár "historickými" vozy jel a o spolehlivosti bych nemluvil. Byly jednoduché. U toho bych zůstal. Možná bych u těch lepších přidal poctivé. S dnešními výrobními technologiemi by byly prakticky nezničitelné, ale ta cena...
Avatar - PeterLuk
16. 8. 2012 21:35
Re: Soulas
Neboli spoľahlivé. Lenže vodič si ich mohol opraviť na kraji cesty, ak mu chýbala niaka súčiastka, tak ju v najbližšej dedine zohnal. Mohol použiť súčiastku s hociakého iného iného auta. Problém si vedel zistiť aj vyriešiť priamo namieste. Dnešné autá sú zložité, ťažké a nekompatibilné. Aj autorizované servisy majú veľakrát problémy s diagnostikou problému. Súčiastka vyzerá inak v Peugeote, inak v Chevrolete, inak v Renaulte a inak v Honde. Na níhradný diel čakáš niekedy aj mesiac. Čo na tom, že ak jaždíš previdelne do servisu, auto by ťa nemalo nechať v štychu. So starým autom si do autorizovaného servisu nemusel vôbec. Dnes ti pri každej druhej návšteve servisu vymenia tisíc súčiastok... :no: :no:

V tomto je spoľahlivosť starých áut.
Avatar - Dylan McKay
16. 8. 2012 22:15
Lekl jsem se části nadpisu a obrázku
Jezdím totiž úplně stejným Priusem... >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - PeterLuk
17. 8. 2012 15:56
Re: Lekl jsem se části nadpisu a obrázku
Skoro si zrazil dôchodkyňu? >:-[]
Avatar - Dylan McKay
17. 8. 2012 16:54
Re: Lekl jsem se části nadpisu a obrázku
>:D :yes:
17. 8. 2012 00:09
Já nevím na co tak dlouho čekáme,
už před mnoha lety jezdilo jedno auto bez řidiče. S pasažéry si za jízdy povídalo, člověk ho mohl přivolat telefonem v hodinkách. Taky umělo skákat přes překážky na cestě, což ještě dále zvyšovalo bezpečnost až na 6 hvězdiček z pěti :-)
No ale vážně - počítačem řízená auta jsou budoucnost. Prostě zajedu do středu města, vystoupím a auto samo odjede někam na periferii, kde zadarmo zaparkuje. Potom si ho zase třeba mobilem přivolám ať už budu kdekoliv - najde mě podle GPS. Mimo města si v takovém autě člověk zdřímne, nebo bude psát nesmysly na auto.cz a měnit statusy na FB ;)
Byl by to i dobrý automatický taxík - bez řidiče by mnohem levnější než dnešní. Takové automatické taxíky by mohly časem zcela nahradit hromadnou dopravu. Každý by jen přes mobil zadal kam chce jet a za chvilku by byl taxík u něj. Zaplatil by třeba bezkontaktně, nebo kartou a už by se jelo. Taxíky by si logicky zákazníky dělily, třeba i slučovaly cesty, aby byly co nejvíc vytížené.
Rozbalit vlákno
0
17. 8. 2012 04:02
Video
Vždyť v tom videu to auto tu starou bábu vůbec neohrozí. Ona ještě ani nedošla k silnici, natož aby mohlo dojít ke kolizi. Ty systémy musí být nastavený s rozumem a né aby to auto zastavovalo na každém přechodu, protože by za 3vteřiny mohl na přechod vstoupil chodec.

A vůbec, vždyť tam není ani žádný přechod, tak tam nemá co lozit :-!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - PeterLuk
17. 8. 2012 15:59
Re: Video
Tiež sa mi nezdalo, veď tá babka ešte nebola na prechode tak čo?
17. 8. 2012 16:47
Re: Video
Ale ved na videu je ta situacia len zahraná !

Navyse ide o predvolebne video takze skutocna situacia vobec nemusela vyzerat ako na tom videu.
19. 8. 2012 09:22
Technická
Stanford a Caltech jsou univerzity.
Rozbalit vlákno
0