Chybějící kryt byl možná jen nedodán při zapůjčení novinářského auta, nebo ho předchozí recenzent, který ho měl na testu nevrátil. Vůz je vždy ( i v provedení 7 míst) vybaven roletkou, kterou lze použít i při překlopené 3. řadě sedadel.
chlubit se nebudu právě pro to, že to nemá vůbec žádný význam. Když budu jezdit Passatem a bydelt na ubytovně, tak budou mé názory nějak "hodnotnější" než když budu mít já nevím, třeba Picanto >:-[] ? Asi ne...
Navíc nejezdím jenom vlastním vozem. Ale jestli chceš vědět, co jsem jel? namátkově Superb II Passaty, Golfy, Octavie I,II, X-trail, Primery, Thalia, Mégany, Fabia I, II, Focus, Escort, P307 ... Myslím, že mírný nadhled nad běžnou produkcí mám ;-)
lacne auto moze byt pekne, ale potom sa musi prisluchat na dizajn a nie na prakticke vlastnosti. V pripade lodgy je predok uplne ok, problem je akurat s krabicovitovym zadkom a tam naozaj nemohli urobit viac, kedze dizajner dostal ulohu urobit auto hlavne s velkym kufrom a 16kami kolesami.
Nie je vsetko ciernobiele, tu kazda potreba ovplyvnuje tu druhu. Keby sa mali zamerat na dizajn, uz by si necital o velkom kufri a priestore v tretej rade, uz by si necital o lacnych nakladoch, rovnom kufri atd..
som na tom podobne, zatial jazdim bez zavad - pravidelny servis, pripadne pneu neratam. 3 rocne auto sa poistovat oplati a oplati sa to aj neskor, pokial ma slusnu trhovu hodnotu.
K tym gumam len tolko, ze pre kupujuceho moze byt zasadny rozdiel dat za sadu 800, alebo 400 € ;-)
tak nikdy to nebude 100 % tak alebo 100 % naopak... firmy napr. vzdy budu kupovat nove auta :-) urcite nie jazdene :-) takze trh s jazdenymi autami tu bude vzdy... o tom bez obav...
tak ked nie si spokojny kup si lodgy... ja nemam s autom ziadny problem... samozrejme, ked vymenim 18 gumy, tak jedna stoji 200 e, tak to je 800 e, v poriadku, ale to su ocakavane naklady... myslel som to tak, ze ani jedna suma nebola zaplatena z dovodu kazivosti alebo nieco takeho... vsetko veci, o ktorych clovek vie... predsa gumy treba menit i na novom aute, ci nie? ked sa zoderu... kolkorocne auto mas? co to je? ci vobec ma zmysel mat havarijnu poistku :-)
Pořád nechápu, proč tolik příspěvků pod autem, které tě absolutně nezajímá. Na to, aby jsi nám napsal, že Dacie kupují lakomé socky bez mozku stačil jeden příspěvek.
investicie = 0 € - to si spravil 40-60k km bez pravidelneho servisu?? Sam mam jazdene auto a po roku a 15k km idem menit (predstav si ze znova) olej, filtre, dezinfikovat klimu, spravit geometriu. Cena servisu mojho auta je porovnatelna so servisom tej dacie a to sa bavim o spotrebnych veciach, nie o zavade. Havarijne poistenie na moju jazdenku bolo vyrazne vyssie ako bude na tuto daciu, atd, atd. Jedna sada gum (letne) na konci roka skonci (3mm vzor) a buduci rok kupim dalsiu za cca 400€. Na tuto daciu asi gumy tolko stat nebudu. Pisal som to nizsie, sam mam jazdene auto. Ak k autam pristupujes sposobom, ze nemusis nic menit ked nechces, tak sa necuduj, ze sa ludia vyhybaju bazaru - vsak ten olej aj rozvody este vydrzia
Petto, kupovat si auto kvoli spotrebe je tiez hovadina... riesit rozdiel 2 litre na 100 km je o nicom... nerobme tu z ludi zobrakov co nemaju na 2 l nafty naviac na 100 km :-) Na tie narazove skusky som zvedavy... 4 airbagy v dnesnej dobe? Moznost kompletnych asistencnych systemov? Co to asi bude stat? :-) uz to potom az take lacne nebude... o tom chovani v krizovych situaciach si dovolim velmi velmi silno pochybovat... :-) 107 k je myslis dost na plne nalozene MPV s rodinou? Kedze predpokladam, ze taki ludia si to budu kupovat... jasne, ze tu mame ine brzdy, ale aj tato Dacia bude jednou z nich... To si fakt taky idealista, ze diesle nebudu jazdit v meste??? To si fakt myslis, ze kazdy kupujuci je taky uvedomely? Zabudni... :-) Vid kopu paniciek voziacich sa na diesloch v miniautickach s FAP a DPF filtrami... ale nech, kazdy podla svojej chuti...
chapem argumenty pre nove, ty nechapes argumenty pre jazdene... ja hovorim o jazdenom, ktore druhe gumy ma, pretoze drviva väcsina naozaj ma, idealne aj na diskoch... jazdene auto sa servisuje ovela menej, kedze je na rozhodnuti majitela, ci pojde a ci napr. i rozvody vymeni alebo nie... pricom ked mas nove auto, tak jednoducho musis na servis ist (a iba znackovy, ktory je o dost drahsi), inak ti pada zaruka... jednoducho vravim, ze ani to nove auto nie je bez investicii... a podla seba sudim, ze existuju auta, jazdene, do ktorych nemusis vrazat prachy, ako tu niektori ludia maju vyprofilovanu fixnu ideu... ako vravim, aktualne najazdenych dost km na kupovanom jazdenom aute, investicie = 0 E, za ten cas by som s novym bol na 2 servisnych prehliadkach. Na rok idem na rozvody - ak budu dobre, menit ich nebudem, naco, ak bude treba, vymenim... rozhodnutie je na majitelovi a nie na automobilke... o tom to je :-) a povedz mi, kolko je v sucasnosti takych akcii, ze gumy a disky zdarma pri kupe noveho auta? tusim iba Toyota... a nikto iny, takze aj ked nove auto, dodatocnym investiciam sa bohuzial nevyhnes... za urcitych predpokladov je jazdene auto co sa udrzby tyka lacnejsie ako nove... a vsetci vieme, ze je tomu tak... jazdene sa v kazdom pripade nerovna pokazene :-)
počkej, ale vzhled auta snad není otázka ceny. Nemluvím o tom nasadit na to chromový lišty s hliníkem, drahý kola a karbonový zrcátka, ale nastavit ty stroje co vytvarují plechy, který po složení vidíš jako exteriér prostě není otázka ceny! Kde je psáno, že levné auto nemůže být hezké?
Jistě, každému se líbí něco jiného, mě Dacia v podstatě designem neosloví nijak. Můj názor.
Zatiaľ nemôžeme riešiť bezpečnosť lebo nevieme výsledky nárazových skúšok. 4 airbagy a možnosť kompletných asistenčných systémov je potešiteľná vec. Jednoduchosť ovládania je u Dacie priam ukážková. Riadenie, podvozok a jeho nastavenie presne vyhovujú požiadavkám na pohodlnú jazdu. Vďaka nízkej hmotnosti, dlhému rázvoru a asistenčným systémom by chovanie vozidla v krízových situáciách malo byť bezproblémové. Servisná sieť je vďaka spojeniu s Renaultom dostatočná. A neviem o tom že by Dacia oplývala slabou spoľahlivosťou, práve naopak. Čo sa týka poznámky že brzda na ceste! 1,5 dCi 107k: 0-100 km/h za 11,6 s, 1,2 TCe 115k: 0-100 km/h za 10,6 s. Myslím že tu máme iné brzdy ako napr. Octavia Tour 1,4 80k, Fabia 1,2 HTP a pod. O spotrebách uvádzaných v teste môže tvoja Mazda iba snívať. Do mesta si nikto na 5 až 10 tis. km nebude kupovať diesel. Buď to vyrieši prestavbou vhodnej 1,6 na plyn alebo si kúpi moderný 1,2 TCe. Cenovo je to dosť hlboko pod testovanou verziou..
jazdene auto sa neservisuje, jazdene auto nepotrebuje druhu sadu pneu, alebo neplatis havrijne poistenie (ktore bodu mimochodom inde u s-maxa ako u tejto dacie)? Chapem argumenty pre jazdene, ale ty nechapes argumenty pre nove auto
ja ti tvoj postoj k teme jazdene vs. nove neberiem, kazde ma svoje argumenty pre a proti. Sam mam jazdene auto (kupovane ako 18 mesacne). Ak by sa zacali vsetci riadit tvojou logikou tak si casom kupis prd, lebo sa nove nebudu predavat ;-)
1)nikde v teste som sa nedocital, ze by tato auto vypadavalo zo zakruty
2)narocnost, resp. nenarocnost - este nedavno sme lietali s feliciami a favoritmi, pripadne skodylakom 105 - su klienti, ktori naozaj nie su narocny
3)zrovnavaj zrovnatelne - t.j. nestavaj voci 7 miestnemu autu octaviu, alebo cokolvek ine 5 miestne
4) ano, ked nepotrebujes 7 miest, resp. velke auto (z akehokolvek dovodu), tak v pripade vrcholnej dacie mozes mat OII tour, alebo kopu inych aut, ktore su inde, ale opatovne plati bod cislo 3)
zase tu nerob z celeho naroda chudakov, co si potrebuju kupovat len lacne auta... poniektori su dost hlupi, ze si kupia auto urovne Lodgy i ked maju na viac, su proste lakomi... :-) potom su tu ludia, ktori naozaj na to nemaju a ked na nieco nemam, tak si to nemozem dovolit, logicky nie? ak si niekto nemoze dovolit Lodgy? co ma robit? pozerat sa na auto pohladom, pri ktorom je jedinym preferovanym argumentom cena, je absolutne scestne a nelogicke... to potom moze kazdy kupovat vsetko najlacnejsie, pretoze to staci... kua je to uplne jednoduche:
- mas prachy - kup si nove,
- ak si nenarocny alebo lakomy kup si Lodgy,
- ak si narocnejsi alebo ziadas jednoducho od auta viac, nekupuj Lodgy ani omylom :-)
- ak prachy nemas a nemas ani na Lodgy, kup si nieco jazdene a neplac na fore.
A dalej - milujem rozdelenie aut na "nove - super, vsetko fajn" a jazdene "crep / auto, ktore potrebuje tonu investicii". To fakt nie je nic medzi tym? Premyslajte... :-)
a kto povedal, ze chcem 7 miestne auto? naco by mi bolo, keby take chcem, tak potom nemam M6 :-) ja hovorim teraz vseobecne o kvalitach tohto auta, resp. skor nekvalitach tohto auta :-) vobec nechapem, ako moze byt niekto taky nenarocny... :-) potom sa to trasie na ceste a boji sa ist do zakruty viac ako 40, pretoze sa mozno prevrati na bok :-)
verim tomu, ze nie je sranda prevazat 4 alebo 5 deti, ale bohuzial, toto mi nepride dobra volba, ked sa niekde setri, väcsinou sa to prejavi na tom najdolezitejsom mieste a za to tu povazujem bezpecnost... Ak mam prevazat deti, tak to auto ma byt bezpecne, neprevazam predsa drevo na chatu :-)
a sami vidime, ze ked si clovek priplati, tak to auto sa dostava niekde na uroven i novej Octavie 2 alebo aka sa teraz predava ako Tour ci Family... tak to je hned o inom... radsej Oct. v zaklade ako Lodgy v lepsej vybave...
jasne, jasne, nech si kupuju a nech preplacaju :-) akonahle kupis nove auto a vyjdes od dealera, z ceny si rovno daj dole 10-15 % :-) potom preco mame vsade auta na predaj, kde je najazd daleko nizsi ako 50 000? nie vsetko budu skrachovane firmy a co ja viem co, ale urcite i nespokojni pani majitelia, ktori nadavaju na to, co kupili :-) ale kazdemu podla jeho gusta, ja vravim jedno: "Prikryvaj sa takou perinou, na ktoru mas." Komu sa chce vyhadzovat peniaze z okna za rovnake, resp. horsie zvezenie, nech sa paci, minaju zo svojho :-)
pogo26 :-) ako ty uz len mozes vediet, ze nemam na nove auto? ale to je jedno... pamätaj si, mudry clovek nikdy nezaplati za nieco viac ako musi, resp. ma moznost... ak sa ti za podstatne menej muziky chce platit rovnake, resp. este väcsie peniaze ako ja, nech sa paci, chod do toho, ohanat sa majitel kazdeho noveho auta moze len zarukou... a co tak povinny servis? chodit na prehliadky a cvakat za to? co tak kupa druhych diskov a druheho setu gum, ked ich nedostanes pri kupe? ziadne naklady s novym autom? s jazdenym autom, ak si dobre kupil, nemusis mat absolutne ziadne investicie, nevidim tu ziadny problem... ovsem, ak si kupuje niekto ako buran auto z aaaauto, to je uz jeho problem, resp. si dovezie 10-15 rocny crep z Nemecka a frajeruje na vybehanom Audi alebo BMW... Ak si mam vybrat 3-4 rocny S-MAX so 100 000 km (overene) alebo nove Lodgy co vyzera ako hracka, tak si vyberiem vzdy S-MAX. Renault / Dacia je ta najhorsia kombinacia co trh ponuka... ale asi nevies nic o produktoch vyrobenych v Rumunsku :-) Kup si, pokojne nove, potom mi ho predas za 2500 E o 3 roky :-)
Tak ja si napriklad nemyslim, ze je idealne, resp. odporucane mat 2 auta pre cielovu skupinu kupy tohto auta... Ak tu naozaj hovorime o tom, ze Lodgy je pre rodiny s 3 a viac detmi, tak potom neverim, ze mlada rodina ma na 1 auto na "blbnutie" a druhe auto na kazdodenne vozenie... a nepovedal som nic o blbnuti a machrovani... ale o bezne jazdenie... v mojom pripade, ked uz ma clovek rodinu nepotrebuje ani blbnut a ani machrovat, za takymito ucelmi su kupuju auta ludia pod 20 rokov... (ak na to maju). Ako vravim, je rozdiel medzi jazdenym a jazdenym autom... Ale stale budem tvrdit, ze ak 1 auto do rodiny a rozpocet napr. 10 000 E, tak radsej jazdene ako nove Lodgy...
Jenže zrovna Lodgy plné palbě je obsahem článku a jestli si nepostřehl, to je to o čem se tu bavíme a vy dva s Ronaultem o úplně něčem jiném, tedy o základu až středu nabídky Lodgy ;-)
Několikrát jsem v našem "povídání" uvedl, že mi tohle auto dává smysl v ceně kolem 300k CZK, jinak ne. Uf, dofám, že to konečně na vysvětlení bude stačit >:D
Btw zosobňuje se to vždy, je to část tvé vizitky - lidi to budou posuzovat vždy, jelikož je to měřítko úspěšnosti nebo spíš je část. Možná by seš taky mohl pochlubit tím, co máš v garáži, ať víme. Zatím se nepředvedl, ale řečí máš spoustu ...
ja som nikomu nepovedal, ze ma kupovat VW Polo alebo M6...ked uz, aj tak ojazdeny Ford MAX napriklad... vzdy by som bral jazdene ako LODGY... ak sklopis posledny rad sedadiel i v LODGY, stava sa z toho auto bez kufru prakticky... a nehovorim o komforte sedenia s takymi kratkymi sedakmi... skratka ako vravim, auto pre ludi s nizkymi narokmi... resp. so ziadnymi...
lenze tito seriozni predajcovia aut maju trosku ine ceny ako tie, s ktorymi kalkulujete.
Samozrejme pri kupe jazdenky treba nechat tisic eur rezervu na vymeny filtrov, olejov, rozvodov, brzd, male opravy a podobne.
vies ze mas pravdu? fabia2 je hnusna uz zdaleka tiez.
Teraz realne, co cakas od auta za 13500eur v plnej vybave + priplatky s motorom 1,2tce? Ze bude vyhravat testy krasy? Ved si pozri drahsie auta ake su skarede, napr novy focus, ci kuga, atd....
pozri si video, druha rada sedadiel sa nesklapa do podlahy ako je to u kombikov, ale sa cela zroluje na operadla prvej rady sedadiel. Preto sa usetri len cca 30cm
v tomto pripade suhlasim s vaverkou, druha rada sedadiel u lodgy je napevno primotnovana, musis zobrat kluc a odmontovat, rozhodne to nie je zalezitost stlacenia nejakeho tlacitka(z inych testov).
1,4 TCe je starší šestikvalt, nový 1,2 TCe má nový šestikvalt a ten je plně srovnatelný se šestikvaltem od koncernu. Jel jsem v něm v Meganu a nestačil jsem se divit. I šestikvalt pro 1,5 dCi je velmi dobrý, lepší než šestikvalt k 1,6 HDI 82kw, ne o moc, ale má lepší dorazy. Opravodvá tragédie je pětikvalt od PSA, to je bída... snad jen pro C4 jakoby to trochu vylepšili.
To není o tom, co si já jdu koupit, já takové auto nepotřebuju. Ty ho potřebuješ, tak sis koupil nové, ne ojetého S-Maxe za podobnou cenu.
to vies nie je to volkswagen a nema to naj moto0r vsetkych cias 1,6tdi.
Je zaujimave, ze testovanie rovnako shitoidneho auta skoda citigo a rapid maju uplne iny vysledok. Asi koli tej skrabke na dvierkach nadrze....
Pri veverkovych recenziach je najobjektivnejsia cast testu druhy pohlad.
Nechápu, proč někteří "zosobňují" věci. Tady vůbec nejde o to, co já nebo ty. Bychařit umí každý, já bych koupil ojetého Maxíka v plný palbě v nejsilnějším dýzlu... jasně jsem ti napsal, že veškeré rizika nemáš šanci podchytit, jen je můžeš eliminovat.
Smýšlení ve tvém stylu, že "Ve finále do něj nemusí dát nakonec ani moc peněz navíc..." je opravdu velmi směšné. Jo, nemusí, ale taky může. A spoléhat se na to, že se mu závada prostě vyhne je velmi, ale velmi dětinské. Když se závada objeví, tak jako co? Tak jsem v pr*? Ne, tohle opravdu neberu.
K záruce - víš, ono existuje něco, čemu se říká náhradní vozidlo. Takže i pokud bys byl nucen odstavit nový vůz z důvodu výrobní vady, tak nejsi v loji...
Mimochodem, Dacia v plné palbě podle mě nedává smysl, protože se začíná dostávat k cenám, kdy lze kupovat i u konkurence, třeba v podobě předváděček nebo referenčních vozů, kde stále mám slušné záruky. Ale Dacia v obvykle prostřední výbavě je většinou naprosto bezkonkurenční nabídka ve smyslu užitné hodnoty :-!
najst ojazdene benzinove MPV je ako hladanie ihly v kopci sena. Nafta vedie asi v pomere 85 :15, takze sa ti moze stat, ze skor najdes naftak v dobrom stave ako benzinak v dobrom stave ;-)
Víš Ronalte, hádat se stěnou nebudu, nemá to cenu. Běž si koupit Lodgy. No nevim jestli je stejný 6ti kval jako měl GScenic s 1.4TCe, tak ti můžu s klidem říct že v Peugeotu je lepší a ani jeden z nich nemá na koncernový 6ti kvalit :yes:
Počkejme rok a uvidíme jak se bude prodávat... Škoda, že uvidíme na SDA je počet ks a ne poměr benzin/diesel, tipnu si 70/30, tedy auta do 300k CZK. Než mě začneš kritizovat, přečti si ještě jednou ten poslední odstavec, v postatě jsem Dačku pochválil >:D
Jo, ty máš na to jiný názor a proto si kupuješ raději nová auta... ;-) 400t Arcita s 1,6 benzínem nestojí, tak netuším, že režíš, že kdyby stála 400t, tak do ní nejdeš? Za 390t máš plnou ceníkovou výbavu, kteá ve stejné konfiguraci u konkurence bude stát 550-600t, protože tady máš diesel s s 79 kW a šestikvaltem (mimochodem přesné řazení, o takovém si může i šestikvalt PSA nechat zdát!), výbornou navigaci (připočti 40t za podobnou u konkurence), metalízu a 16" alu kola, navíc auto třeba odhlučněním a podvozkem nezaostává za stejnou kategorií o takový rozdíl. Ano, S-Max je lepší, ale při této konfigurace 2x dražší... takže pokud dotyčný má jen 350t a chce diesel, protože jezdí každý den třeba jako živnostník a o weekendu s rodinou, což bude typický klient, tak prostě těch dalších 350t na S-Maxe nevyse, protože nemá v prdi mincovnu ;-)
Jo a k tomu TSI? Kde je problém? Auta v záruce VW bez problémů opravoval zdarma, po záruce nabídl dokonce výbornou kulanci. Který bazar ti dá kulanci na auto?
"Já teda osobně nevidím nic ostudného na vlastnictví Dacie.... naopak bych se styděl, kdybych přijel 15 let starým orezlým Bavorem a hrál si na hogo fogo..."
Kde?
Chytat za hlavu se nemusím. Bohudík, že na nové a lepší auto než je Lodgy mám. Nicméně kdybych neměl, tak za 400k bych si rozhodně Lodgy nekoupil a raději šel do toho S-maxe. Pokud byste vy dva šli do Lodgy, je to váše rozhodnutí. Podle mě to je blbost, kterou já udělat nehodlám ;-)
Opravy, co tu nastiňujete se stát můžou a nemusí, pokud si člověk dá čas, slušný ojetý auto najde. Ve finále do něj nemusí dát nakonec ani moc peněz navíc... U nového auta se to může stát taky a to že má záruku znamená jen to, že za to možná nebudeš muset platit nic (viz kulance u TSi). Čas auta strávený v servisu je stejný :-)
Můžete se vztekat nad tím oba dva jak chcete, ale přesvědčíte tak akorát sami sebe. Já na to mám jiný názor a kvůli vám ho opravdu nezměním ;-)
Upřímně svůj pubertální popis snů si nech pro sebe, ani jako vtip to za moc nestojí...
BTW ještě jedna věc. Lodgy považuji za dobrý krok pro Dacii a těžiště jijích prodejů bude na hranici 300k CZK, tedy Benzín 1.6 + Artica + nějaké doplňky. Kdo hledá velké auto do této ceny, pak to bude asi nejlepší volba, nicméně za 400k už ne. ;-)
chytni se za hlavu. Na lepší interiér, odhlučnění apod. jsem ještě nikdy nikam nedojel. Ronault píše, že dává přednost tomu, že dojede. Takže kožený interiér s navigací a pod. serepatičkami je sice fajn, hlavně když si s ním máš možnost zpříjemnit čas na čekání kvůli poruše nebo o něm můžeš po večerech snít vlhké sny, když ti opět stojí v servisu kvůli výměně rozvodů, vstřikovačů, dvouhmoťáku, filtru pevných částic apod. >:-[]
Pokud se někdo na auto spoléhá jako na každodenní potřebu, tak si sakra rozmyslí, jestli si bude život otravovat ojetinou. Nový vůz totiž nevyžaduje péči a tedy ani čas.
to není až tak jednoznačné. Záleží (ano, je to tak) na velikosti. Když prostě budu jezdit delší trasy, tak prostě nekoupím novou malou potvoru, ale raději zvolím jetou střední (hrubě teď paušalizuji).
principielně ale ano, jen u MPV to třeba může být do stropu 150 tis...
Já se za nadšence do aut považuju a stejně mám Logana :-) Na blbnutí a machrování mám starší BMW, pro denodenní ježdění Logana - a neměnil bych - za málo peněz mám jistotu, že kdykoliv můžu jet kamkoliv. A spotřebě udávané v testu nevěřím, mám stejný motor jen s 63kw a po Praze mi to bere 5-5.7l max. Jako spotřebák, do kterého nechcete investovat a víte že vás vždy doveze kam chcete je to ideální. Ano jsou určité věci, které se mi na autě nelíbí, ale vesměs jsou to drobnosti. Měl jsem možnost jezdit v hodně autech a ano Dacie je pozadu, ale ne zas tak moc jak všichni říkají (oproti zbytku nižší střední třídy) - neustálá kritika mi přijde nesmyslně přehnaná.
Spotřeba bude nižší než u jakékoliv srovnatelné konkurence. Spolehlivosti bych se taky nebál a jízda bude taky srovnatelná s konkurencí. Prostě jsou na světě lidi, kteří si kupují nové boty, trička a auta a neberou vše jako socky z bazaru. Tak jim to nezáviď a doufej, že si taky někdy budeš moci koupit nové auto. ten pocit za to stojí. :-)
No hlavne bezpečnosť by som pri jazdenom aute nespomínal. Nie každý sa až tak rozumie autám aby pri výbere jazdenky vedel preveriť jeho technický stav. Aby si potom nekúpil jazdenku s ôsmimi airbagmi a pri prípadnej nehode by mu buchol do ksichtu pár ohmový rezistor. Proste kto sa nerozumie jazdenkám, ide do nového, nehrá žiadnu lotériu.
Dobre, viac tolerancie, ale ked opomenieme design a technicke vychytavky, tak potom zostavaju aj take aspekty, ktore nie su len pre auto-nadsencov, ale prirodzene evokuju iny vyber, co tak:
1) bezpecnost + bezpecnostne prvky vybavy,
2) jednoduchost ovladania, riadenie,
3) podvozok a jeho nastavenie,
4) chovania sa auta v krizovych situaciach,
5) servisna siet a spolahlivost.
Nemyslim si, ze by Lodgy niekde v niektorych tychto oblastiach vynikala. A ked uz sme pritom, nejako nevynika ani spotrebou, zvlast v meste je to sklamanie... A viem si predstavit, ze stovky ludi su ju kupi, pretoze chce auto za lacny peniaz a v "klamnej predstave" bude verit, ze aj spotreba bude mala a ze to je tiez fajnove auticko do mesta s najazdom do 5000-10000 km rocne... to bude potom vyzerat :-)
Trochu více tolerance. Lidé jsou různí a mají různé potřeby. To, že někdo není milovník aut a vnímá auto jako praktický dopravní prostředek z místa A do místa B nečiní člověka méněcenným. Tvoje volba je zcela srozumitelná, ale stejně srozumitelná je volba člověka, který koupí Lodgy a je to pro něj jen krabice na 4 kolech. A stejně vnímá 5 kové bávo - krabice na čtyřech kolech. Je hodně lidí, kterým emoce s auty dohromady nejdou a vůbec je nějaká ,,duše" auta nezajímá. No, a pro ně je určena Lodgy.
Myslim si, ze nazov temy zhrnul vsetko :-) Kazdopadne, k jednej veci sa musim vyjadrit a to je to, ako tu vsetci riesite to, ze jazdene auto je horsie ci lepsie ako nova Lodgy... Musim povedat, ze v mojom pripade som sa rozhodol kupit jazdene auto, cca. 10 000 E, teda 300 000 SKK... Za to mozem kupit i nove auto, ale preco by som to robil, ked jazdene auto malo 2,5 roka, stale i zaruku (i ked len pol roka) 2 sety diskov a 1 sezonu jazdene gumy, zimne i letne, kompletnu servisnu historiu, 99 000 najazdenych km a original servis... Nechapem ako moze niekto kupit takyto ohyzdny kus ani nie auta, bez vykonu, bez stipky vkusu, bez poriadneho podvozku, s minikolieskami a vytesovat sa, ako dobre kupil... Ked sa pozriem dozadu na moje doterajsie auta, zacal som prvym VW POLO, 68t km, mal som ho do cca 120t km, 0 poruch, 1x 300 E za servis, Mazda 6 2.5 benzin, nabehane 105 000 km, odjazdenych 50 000 km, 0 investicii, ani euro, teraz M6 2.0 MZ-CD, nabehane 110 000, jedina investicia bude rozvody za cca. 600-800 E buduci rok, s tym vedomim som ho kupoval. 2 sety gum zase, 2 disky, uplne nove. Cena 10 000 E. Vybava GTA, pozri si cennik co tam je... Nechapem ludi, co si kupia truhlu na kolesach len preto, ze je nova... 3 auta - investicia cca. 1000 E za 7 rokov, je to vela? Nepovedal by som. Na Lodgy nie je zaujimave nic, absolutne nic, je to otrasny kus zlataniny, ktora cloveku s dusou nic neponuka... to si rovno moze clovek kupit VW Transporter alebo Citroen Jumper :-) Takze za seba jazdene auto so znamou historiou alebo nove Lodgy - jasne jazdene auto... potom len takito sockari na Lodgy na cestach zdrzuju ostatnych vodicov... :-)
Tak já nevím, jestli žiješ v německu nebo kde, ale na českých silnicích denně projedu několik desítek vyolžených výtluků, tyhle výtluky neničí jen podvozek, ale kroutí celou karoserii, postupně rozebírají celý interiér na kusy, po pěti letech a cca 200t km, což je pro S-max průměrný nájezd je to na kompletní repasaci podvozku včetně ramen a poloos a pořád ti bude interiér vrzat, obzvlášť ve Fordu. Nevím jestli jsi v S-Maxu jel, já ano, na to že to byla nejvyšší verze, tak žádná prémie se nekoná.
A v kombinaci s 2,0 TDCi, kde vstřiky při české naftě (kdo ví na co předchozí majitel jezdil) máš jen na motoru jistou investici v ceně 40t km, pokud má auto najeto opravdu kolem 60t, tak je jasné, že se vstřiky ozývají už jen kompl. ranními starty a proto jej majitel poslal do bazaru. Neznám jediného člověka s Mondeem s tímto motorem, který jej koupil ojeté 3-5 let staré a řekl, že celých dalších ř let jezdil jen na výměnu oleje, což při prodloužené záruce Lodgyho je zcela reálné, minimálně stran nákladů.
Asi by ses měl vrátit do ojetiny, ať si zase něco vyzkoušíš.
Mimochodem, nejvíce poruchové vozy skrz celé spektrum aut jsou právě vozy MPV.
Ronaulte, prober se. S-max bude vždy lepším autem než je Lodgy a to nejen kvuli image. Poslední věta je holý nesmysl. I 4 letý S-max bude mít lepší interiér než Lodgy a to že tomu dali Navigaci (jen v nejvyšší výbavě) neznamená, že je to lepší >:D Navíc podvozek S-Maxu z Mondea ma rozhodně lepší jízdní vlastnosti než mix konstrukčně starých dílů od Rendlíka a tak bych mohl dále pokračovat...
Nakonec ti z toho vypadne jen jedna výhoda a tou je záruka. A jen kvuli tomu si kupovat Velkou Dacii je podle mě blbost. Nemám proti Lodgy v podstatě nic je to Low end a low endem zůstane a kdo si ji koupit chce, tak si jí koupí, ale spousta lidí chce za ty peníze "lepší" auto, tak šáhnou třeba právě po jetém S-Maxu ;-)
Dacii za tenhle posun o kus chválím, je to dobrý tah. Pokud bych si měl nějakou Dačku koupit tak nejspíš Sandero, jako druhý auto do rodiny, tam mi to dává smysl :yes:
Není tam budík s teplotou vody,tak to ti neřeknu,ale podle mě zahřáté,protože to bylo dovezené z jiné pobočky,protože byla tak nízká spotřeba nebyla.Na 1.2 Tce jsem ptal a zatím se neví,kdy bude.
V Rumunsku jsem jel letos v červnu taxíkem - Loganem, a řidič měl na tachometru 354000 km, r.v.2006. A vypadalo to - na jako auto, pohodlné, místa i vzadu tak akorát.
Kdyby byly chyby. I auto v záruce může být páteční kus, ale pořád je to menší riziko. Osobně i když jsem fanda aut, tak raději pro denní ježdění dávám vždy přednost tomu, že dojedu před tím, že budu mít o trochu lepší interiér, i když i to je v případu S-Maxu spíše diskutabilní.
Ano, ale to pokrývá to, co je tam napsáno dál. Konkrétně to o těch lidech, co na to jaksi nemají "vnitřně". Protože ten co uvažuje o S-Maxu v ojetině, zavrhnul Dacii tak nějak automaticky, prostě proto, že to je socka. To, že vzhledem k ceně jsou oba majitelé podobně solventní, je věc jiná. Ono totiž, co naplat, když někam dorazíš S-Maxem, pokud to nekouří, nerachtá a nemá to plasty v jiný barvě než karoserie, pak to stále vypadá daleko víc středostavovsky, než když se tam dosypeš v sice nový, ale Dacii. A věř, že takový lidi, co si neuvědomí/nevědí/atd., že je sice ne nová, ale alternativa v ojetém, ale krásně vypadajícím a vybavenějším S-Maxu, opravdu existují. Takže v tomhle ohledu dle mého názoru udělal p. Vaverka lidem službu Ano, je otázka, proč to samé není napsáno i jinde a dříve, ale to už jsou holé a hloupé spekulace. Ad. známý. Proč ne, u toho Orlanda má záruku, na druhou stranu, kdyby měl jistotu, že kupuje S-Maxe ve výborném stavu (třeba od dobrého kamaráda), šel by do toho Orlanda?
Test obsahuje prilis vela subjektivnych hodnoteni, kde prysti odpor k tejto znacke a snaha zvyraznit za kazdu cenu fakt, ze ide o lacne auto.
Naco su dobre taketo zvasty? "Palubní deska sice neoslní svým designem, jednoduchý tvar v dvoubarevném provedení ale neurazí. "
Aj superkoncern ma medzi svojimi produktami kusky, ktore vyzeraju o hodne horsie, nez tato palubovka. A to je iba jeden priklad.
No, patnact let stary, orezly a za trista pade, to bych rad videl. To bude spis petileta 3ka, 5ka, nebo M5 E39, pripadne minula sedmicka. Vse do 150 tisic km. Rekl bych, ze o nic horsi, nez lodgy to nebude.
Přesně tak. :yes:
Všichni budou frflat jak není práce, ale ani za obyčejné jízdní kolo si nepřiplatí pár stovek od českého výrobce. Nejlepší jsou pak zemědělci, kteří skuhrají na nedostatek patriotismu českého zákazníka a přitom lítají po poli v amerických traktorech.
A proč? Nikdo tady nepsal nic o tom, že to v Rumunsku balí. Je to nový model, pro něhož bude nová kupní síla, která by neměla brát prodeje autům vyrobeným v Rumunsku. A že ho vyrábí v Maroku? Tak tam zaměstná místní, kteří by jinak zdrhli do EU, které by pak na ně platilo.
Ano, Evropa má momentálně problémy, ale není na planetě izolovaná. Až ji jednou bude ze dna vytahovat např. Čína s Koreou, tak to může být taky z peněz z daní vybraných z výroby aut :-)
Tak to pak jo. Super volba, o Giuliettě jsem již také uvažoval. Ale zatím jsem s Meganem velice spokojený a ještě alespoň dva roky si ho chci nechat. Původně jsem měl v plánů vyměnit vůz v kratším intervalu, ale jsem s Meganem moc spokojený, takže není důvod ;-)
Navíc Francouzům je asi ten sever Afriky bližší než Rumunsko. Včera jsem se díval na "Bitvu o Alžír" a dovedu pochopit, že jim už je po sobě trochu smutno.
Já mám dojem, že až u nových modelů - facelift není důvodem k homologaci, alespoň myslím.
5 let starý S-Max s nájezdem +/- 150 tkm (dle tacha) je prostě něco úplně jiného. Jiný druh koupě, větší riziko, absence záruky, vyšší provozní náklady atd, atd.
Otázka potřebnosti je důležitá, o tom žádná. Ale i v případě nevyužití třetí ředy sedaček prostě dostaneš obrovské auto. Pokud ho potřebuješ (nebo prostě chceš) nemá Lodgy za cenu pod 300 konkurenci.
Já teda osobně nevidím nic ostudného na vlastnictví Dacie.... naopak bych se styděl, kdybych přijel 15 let starým orezlým Bavorem a hrál si na hogo fogo...
Až budou evropani ochotni si kupovat evropská auta za peníze, které stojí jejich výroba u evropských dělníků (typický problém fr. a italských továren), tak to bude pro Renault neomluvitelné, ale v době, kdy dá evropan přednost levné Asii a brzo beztak i Číně, tak buďme rádi, že sem jde alespoň zisk... a ne do té Číny.
Ta věta je nesmyslná, většina kupců ojetých S-Maxů si neuvědomí, že za stejné peníze mohou mít novou Dacii nebo Třeba Orlandu. Můj kolega taky teď řeší sedmimístné auto a přemýšlel o S-Maxu, ale teď zjistil, že za stejné peníze může mít předváděčku Orlanda.
Nový S-Max nevidím problém, stejně jako třeba roční od Fordu třeba předváděčka, to je třeba ještě pochopitelné srovnání, ale pětileté auto jakékoliv není srovnatelné s jakýmkoliv novým, to je prostě jiná galaxie jiné dilemata, které kupující řeší. "Dáme si tu bílou nebo stříbrnou? Navigace nebo ne?" "Je to bouraný nebo není? Je to kradený? Jak s tím dotyčný jezdil? Nepoblil někdo tyhle sedačky?"
Tak na toto nelze než :yes:
Hlavně ta "kvalita" českých prodejců a ojetin, to si může dovolit koupit jen hazardér nebo ten, kdo se servisem živí.
Taky proto jsem loni o ojetině ani neuvažoval.
... viz shrnutí na konci testu - výhody:"klíč není označen logem výrobce" >:D >:D >:D >:D To je mega-fór, až na to, že seriózní novinář by si to prostě neměl dovolit - je z toho na sto honů cítit, že je předpojatý až hrůza....
Jinak dalším majstrštykem redakce bylo nechat si vypsat všemožné dotazy v diskusi a pak na to hodit bobek >:D:yes:
No nic....
K autu se raději nevyjadřuju, ač vůbec nejsem příznivcem ojetin, tak v tomto případě bych je preferoval.... Kdo najezdí pár tisíc km za rok nemusí se ojetého benzínového MPV bát (a nemusí to kupovat od bazarníků, autorizáky překvapivě taky prodávají ojeté auta) a kdo chce jezdit 30tkm ročně, byl by masochista, kdyby je chtěl trávit v tomhle....
No flame pls, jen píšu svůj názor.... že jiní smýšlejí občas jinak, jsem pochopil....
Vždyť šlo jen o zamyšlení u jednoho článku... Navíc, mluvíme o ojetině, to neznamená bazar. A jak už jsem to psal výše někomu, přečti si tu pasáž pořádně - "Jenže zkrátka existují zákazníci, kteří si neuvědomují, že za podobné peníze koupí třeba ojetý Ford S-Max,..."
hele pozor. Ono u nás se to provozuje jako taxislužba. Co jsem se bavil s taxikářema tak po 250 000 km tyhle auta nejsou skoro poruchová. Seděl jsem v tom MCV i v poslední řadě a to jsem stejně vysoký jako ty a těch 10 km jsem zvládl v pohodě.
No to je otázka? Měla by, ale bylo by fajn to zkusit. Chce to pořádnou recenzi ;-) Těch 320kg je úspora za materiály, plasty, odhlučnění apod... Proto mám obavu ;-)
No ikdyž má to malou vnitřní šířku na 3 samostaný sedačky, ale dost by to zvedlo variabilitu interiéru ;-) Lavice je prostě jednodušší, je to low end a proto tohle řešení ;-)
Ono je to scela logické. Redaktor je člověk, který sám vlastní nějaké auto zejména pro zábavu a nebo nějaké pošťuchovadlo v ceně do 50 000 kč. Každých 7 - 14 dní mění auto. Jezdí tu v hjondé tu ve folcvágnu, nejčastěji ve škodovce a semtam si vyprosí báwo na dovolenou f plný palbě. Když pak přijde onen moment - půjdeš testovat dacii lodgy. Je to něco jako kdyby vedoucímu stavby dali do ruky na týden lopatu. Bude z ní otrávenej a bude se těšit až ji vrátí. Bohužel/bohudík velká spousta lidí pracuje s lopatou denně. A když bude práce u lopaty dobře placená, někde v chládku a budou mít jistotu, že budou mít 5 let co jíst - budou nejšťastnější na světě. Dle mého jen absolutní pako může doporučit namísto nového auta auto jeté. Aneb místo golfa můžu mít 5kový báwo a to je daleko lepší auto než golf. Místo 5 kového báwa si můžu koupit jetý Bentley a to je už sakra rozdíl ..... Tohle může napsat jen bl.bec. Trochu nadhledu nikomu neuškodí, ale český národ ho potřebuje víc než cokoliv jiné ...
Naštěstí nemusím, já celkem nový MPV mám a pokud bych šel do dalšího, bude to nejspíš nový S-max. Teda když se Peugeot nepochlapí s nástupcem 807 >:D Lodgy to určitě nebude ...
Z druhé strany já těm samostatným sedadlům nemůžu přijít na chuť, prostě moje pozadí je širší než třeba ta v 308 SW, takže kdybych se měl vozit vzadu, tak bych asi preferoval lavici... Podobně to mám se spoustou sportovních sedadel nebo příplatkových, kde sice v testech chválí boční vedení, které mě ale po půl hodině jízdě v koloně (jak jinak v dnešní době) se...
Hele dost by mě to o zajímalo, jako námět na test dobrý ne? K čemu jinému než na rodinné jízdy by se MPV využívali. Když test, tak pořádný ;-)
S tím Cliem je to spíš dohad, píše se o něm ve spojení s ostatnímy modely mimo Dustera. U Lodgy se o spojení s jiným starým Rendlíkem nepíše (např. Megane)... Tak proto >:D
Musíš počítat s tím, že tohle je diesel s navigací, zkus tuhle konfiguraci jinde... a cena taky není konečná, spíše ještě půjde dolů. Jediný konkurent je Orlandu, ale to na této částce začíná v benzínu a v holobytu. Já bych do S-Maxe nešel, nové je nové, ojeté je ojeté a tahle Dacia umí evidentně uspokojit veškeré potřeby, jen to logo není to pravé ořechové. Tohle jsou auta hlavně praktická, emoce stranou, jako u všech MPV... Nějak si nedokážu představit, že k tomuhle může mít člověk nějaký citový vztah jako třeba k Lotusu... ;-)
Přesně tak. Zatímco MCV nebo Sandero bylo jen variantou na Logana a nepřinesly žádný posun, Duster byl jen další variací, tak Lodgy se nebojím označit za model, který posouvá vnímání Dacie do mnohem lepšího světla :yes:
A vzhled? Když vidím, s čím je schopna přijít Toyota... Lodgy není královnou krásy, na druhou stranu jsou linie nekonfliktní.
To jsi vyčetl kde, že jde o techniku ze starého Clia? Jinak, předpokládám, že pokud to zvládlo G4GP 1.6HDI, tak to zvládne i Lodgy 1.5 dCi. Test by to byl zajímavý, ale zatím se tak netestují ani ostatní MPV. :-)
Bylo by zajímavé vědět, jak se tahle osvědčená technika pro "velké" MPV z malého Clia vypořádá s plnou náloží, tedy 5osob + plný kufr a rakev na střeše (btw tak se jezdí do Chorvatska). Prostě udělat trošku Jiný více vypovídající test, jak tohle auto uspěje v takové zátěži ;-)
Já to absolvoval s C4GP 1.6HDi a v pohodě, celkem příjemný parťáka na dlouhé cesty :yes:
No nesmíš brát první plečku co uvidíš ;-) BTW 386tis bych za Dacii nedal, to uz radši toho S-Maxe jak radí pán Vaverka nebo předváděčku konkurence, třeba C4GP nebo i nějaký Scenic či 5008 by se určitě našli :yes:
Dnešní dojmy z Dacie Lodgy 1.5 dci 79 KW Exception 7místná:
Závírání dveří dobré,jak zevnitř,tak zvenku.Kvalita zpracování velmi dobrá.Nastavení sedadla v pohodě.U řidiče je větši posuvná páka na posuv sedadla a vlevo menší páčka,kde se nastavuje výška.Opěradlo se nastavuje pákou na právé straně zboku.Rychloměr je přehledný,je tam vyznačeno 50,90,130.Otáčkoměr je také přehledný.Blinkry mají triplink.Ovládání zrcátek v pohodě,jak u renaultu.Ovládání oken všech oken na opěrce ve dveřích řidiče.Audi s navigací kvalitní i slušné basy.BT je kompatabilní jak s BT v normálních mobilech,tak umí i Android a Symbian.
Jízda:
Podvozek velmi dobrý,pneumatika hliníková 16 kola.Na okreskách tiché.Při brždění stabilní podvozek,bez zásahu ESC.Je to díky délce vozu.Filtrace nerovností velmi dobrá,včetně utlumení.Řazení šlo dvěma prsty,dráhy zase tak dlouhé nejsou,zapadají rychlosti dobře.Gumové řazení to už není.Brzdy mají ostřejší nástup,ale po pár metrech si už jde zvyknout a brzdí dobře bez vadnutí.Motor má zátah od nízkých otáček.Akcelarace velmi dobrá,výkon je dostatečný.Kombinovanou spotřebu jsem měl 4.6 litrů.Prodejkyně vše vysvětlila,o vozu a příplatcích a ovládní vozu také.Byl jsem velmi spokojen.Pro Dacii je to velký skok oproti Loganu.
Auto do výroby dodání 3 měsíce,skladovky do 14 dní.
Souhlasím, přesně tak to je. Bohužel, mnoho lidí se dokáže poučit jen z vlastních chyb, takže byznys s ojetinami i přes neuvěřitelně nízké ceny nových aut stále prosperuje.
Ani ta Lodgy nevypadá špatně a Duster v hnědé metalíze je vyloženě elegantní auto, stejně jako Sandero Stepway - to se mi líbí víc než podobné SX4. Blbé je, že Dacia neplánuje do Lodgy dávat za solidních 20 tisíc tovární vestavbu LPG jako to nabízí pro ostatní Dacie.
Je zajímavé, že jsou autonovináři, kteří dokáží natočit video vtipně, bez trapných a rádoby vtipných komentářů, věcně a s pohledem na věc. Pokud někomu příjde vtipné nasazování si brýlí při pohledu na Dacii kvůli ceně, tak asi nepochopil, co je to lowend a pravděpodobně nikdy nekupoval auto. Stejně jako u mnoha dalších by mě zajímalo, jestli takový HK někdy podobnou volbu zažil.
A vůbec nejde o můj vztah k značce Renault, stejně trapný by mi přišel výsměch jakémukoliv lowendovému autu, které si na nic nehraje, jako Dacie. Jiná situace je Rapid.
Ty jsi nepochopil vůbec, ale vůbec nic (viz ty brýle co zmiňuješ). Pro tebe ten styl videa určitě nebyl.
Když vidím tvé ostatní příspěvky, okamžitě rozumím proč - ty jsi totiž fanda Dacie a Renaultu jako takového (i ta podobnost ve tvém nicku je zavádějící). Z tohoto principu se ti to prostě líbit nemůže, neb někdo kope do tvé oblíbené značky. To chápu. Uvědom si ale jednu věc - HK je velmi konzistentní v názorech a při komentáři designu se vždy vyjadřuje subjektivně - a taky na to upozorní. Zkus se mrknout taky na ostatní videa ;-) Proto se vůbec nedivím, že natočil video takové, jaké je. Lodgy vypadá vskutku... strašně.
No moc se mi tomu verit nechce, protoze podle fotografii by musel byt sedak druhe rady extremne kratky, ale budiz - fotky mohou klamat. V mem starem Outbacku je po sklopeni sedaku asi 175cm a pokud bych ozelel trochu sikmou plochu tak skoro 195cm (narval jsem za sebe 2m dlouhou skrin, ale uz za cenu snizeneho komfortu posadky.
Jinak perfektni popisy rozmeru se daji delat treba takto:
[odkaz]
Byl to hodně hloupý příklad. Lodgy s Loganem sdílí spoustu dílů, včetně motorů, takže tvrdit, že je to úplně jiné auto je nesmysl. Podstata je ovšem v tom, že Lodgy stejně jako Logan je lowcost a silně pochybuju, že stejně jako u Logana bude dojem z něj jiný než lowcostový.
Máme tu 2 základní názory - ojetina za stejnou cenu nebo funglovka Lodgyho. Jak si s tím jako rodinný vůdce naložit?
Předně k ojetině - jestliže uvažuji o Lodgym v nějaké cenové úrovni, tak nejde uvažovat o stejné cenové hladině u ježděnky. když se přikloním k onomu zmíněnému "nesrovnatelně" lepšímu Maxíkovi - tak koupím ojetinu. V lepším případě dostanu i druhou sadu pneu na discích. Pneu velmi pravděpodobně nebudou nové nebo je bazár klasicky vymění za nějaké nové z lidlu... Takže máme 2 sady pneu. Budu se držet hooodně při zemi a s vyvážením máme dejme tomu 20 tis.. Dále základní servis, rozvody, provozní kapaliny, možná se do 15 tis. vlezeme. K tomu nějaká drobná závada, dejme tomu, že rovnou můžeme mít nachystáno navrch 40 tis., a to se nám nic "nevysypalo" a vše je v nejlepším pořádku... Stále ale nemáme vyřešeno financování. Na to, co vám nabídnou bazarxildli raději zapomeňme... Další starosti a náklady navrch.
Co taková varianta Lodgy? Právní jistota (auto nebude kradené), garance (záruka), přístup k financování často bez navýšení, protože na začátku se dostaneme se slevou níže, a v ceně je pojištění atp. Konkrétní podmínky je třeba prostudovat, jasné. Zcela jasné provozní náklady, myslím že mají u Dacie i servis do nějakých km "v ceně". Dacia bude nebouraná (když odhlédnu k možným přepravním karambolům).
Stále tu ale mám další možnosti, jak srazit cenu Lodgyho - skladovka (pokud budou...), předváděcí vůz (stále je značná garance původu, stavu atp.).
Vedle toho tu máme časový aspekt - Dacia může klidně sloužit třeba 10 let, pak bude mít třeba 150 tis. km a poruchovost začne být vyšší.
naproti tomu SMax za 10 let bude bezcenný vrak, když už dnes má třeba 8 let... Přitom Lodgy stále bude mít alespoň nějakou tržní hodnotu.
Shrnuto - vše je to především o penězích a hlavně - o míře rizika, jaké je kdo ochoten podstoupit a jak je schopen je eliminovat. Pokud si někdo najme mechanika nebo je přímo na ně napojen, může se relativně bezpečně pohybovat v bazarních vodách. Stále mu ale zůstává právní riziko (exekuce na prodávajícícho, exekuční příkaz na vůz, pozměněný nájezd, změněná identita...) a tohle ani mechanik nedokáže rozumně eliminovat. Navíc "z cizího" se krvácí vcelku bezbolestně. O serioznosti Cebie apod. vzhledem ke komerci už mám značné pochyby.
Jistota lowendu nebo riziko luxusu? Zajíc v hrsti nebo holub na střeše? Není žádné lepší řešení. Za jedno si ale lidi kupující Dacie cením - nelžou si do úst, ví, na co mají, nechtějí se zadlužovat, nepodporují byznys bazarxindlů. Vlastnit Dacii není pohrdáníhodné. Dacia - to je upřímnost k sobě samému :yes::yes::yes:
No jo, ale nezapomínej na "předtrh" ojetin, resp. sítě, ve kterých se ojetiny zachytí ještě než doputují na štěrkové plochy autobazarů. Samozřejmě přístup k těmto sítím předpokládá známost či příbuznost se správci sítí (nebo majiteli těch aut). Chci jenom říct, že slušných ojetin, které si najdou cestu k novým spokojeným majitelům, není až tak málo. Když to vezmu mezi kamarády a známými provozujícími ojetinu (včetně mě), skoro nikdo si ji v bazaru (nebo i u autorizovaného prodejce) nekoupil.
1000 otázek, žádná odpověď 8-s:no: Takže nechápu intro článek o Lodgym. Má to tedy pozink? Někteří dealeři tvrdí že ano, nikde se o tom ale nepíše a záruka na kastli tomu neodpovídá...
Klaudius musel být opravdu zklamán ;-)
Především mnohodětné rodiny křesťanů, kde Lodgy ve výbavě Ambiance (první se 7mi místy) s historickou 1,6 + LPG nahradí dosluhující Felicie Combi (u max 3dětných) a ojeté rozpadající se MPV (u těch mnohodětných). Podívejte se, kolik Loganů MCV stojí v neděli před kostely. A slušný mnohodětný křesťan, který není jedna ruka s klukama vod auťáků, kteří by mu nestočené MPV (Espace, Sharana, S-Maxe...) dohodili, případně má s ojetinama špatné zkušenosti, Lodgym nepohrdne.
V základní verzi má oproti Loganům posilovač, ale tím to tak končí. Nedělená sedačka a opravdu nulová výbava přitáhne snad jen dobrovolného víkendového stěhováka.
Já si ho nekoupím. Mám jen 2 děti a v rodině kluky od auťáků. Mít dětí více, nemít servisáky v rodině a brát auto jen jako dopravní prostředek, uvažuji o něm.
Jenže tohle auto, které může sloužit pomalu jako dodávka a tedy pokud bude někdo chtít převést skříň, tak veme a velmi lehce vyndá z auta i tu druhou řadu sedadel a tu skříň tam narve.
Od toho přece slouží logicky číslo, které udává nejdelší možnou délku předmětu, které do auta narvu.
Chápu, že někdy se těžce představuje praktické věci... (AHA!)
V nastavení předního sedadla udělá pár cm, tedy sotva pár cm a stačí k měření nastavit na průměrnou postavu cca 175 cm. když se chce, tak to jde.
Myslím, že existují i docela seriózní prodejci ojetých aut a ne jen ti, co mají takový slovník, praporky, boudu na kraji štěrkové plochy a zahradní nábytek před ní...
I u hatchbacků a kombi měříme po sklopená sedadla (nebo hranu sklopeného opěradla, když sedáky nepřekáží) - jak totiž určit polohu, ve které má být přední sedadlo?
Nesmyslné ani účelové to není, přece je v textu výslovně napsané, jak to číslo vzniklo. Já v tom nevidím žádnou ostudu, že relativně krátké auto Lodgy (vždyť nemá ani 4,5 metru) má prostě o kousek delší kufr než třeba o kousek menší Qashqai. Ten velký objem vznikl výškou a pravidelným průřezem karoserie, na tom není nic špatného.
!Podívejte se váženej pane, tady máte S-maxíka f plný palbě, má to fialky, vyhřejvaný sesle v kůži, automatickou klímu, hlíny vosumnáctky, ty prostě na silnici seděj jak přibitý. Jo a je to Ford, pořádná německá kára, žádný africký slátaniny... samozřejmě auto je po důchodci, který měl moc vnoučat, najeto je tam fakt těch 80t km za 5 let, prostě to byl milovník zátahu vodspodu..."
Ach jo... :-(
A co příště? Bude místo koupě Rapidu rada na koupi pětiletého Passatu?
No a nebylo by tak trochu logické v autě, kde se dají sedačky vyndat měřit délku po vyndání sedaček? Protože pokud se to měřilo po okraj sedaček sklopených, tak by se to takhle muselo měřit i u hatchbacků. Kdyžtak to měřte až po okraj předního sedadla jako u hatchbacku a nevymýšlejte nesmysly.
Takových, co si mysleli, že na 5000 ročně jim stačí ojeté auto a pak jim už několik měsíců auto stojí v servisu, protože nemají dalších 50t na jeho opravu, je dost. Pak jsou ti, co si ho koupili nové a nějakých 50t za ně řeší záruka.
Koubek asi děti nemá, ale soukromě má Mondeo combi a to i na 3 děti v pohodě stačí. Výsměšný tón videa mi až tak směšný nepřišel, ale v zásadě pobavil, protože má autor pravdu. Moje jediná zkušenost s Dacií spočívá v předváděcí jízdě v Loganu MCV a celkový dojem z auta mi nejvíce připomínal starý Transit. Takové fortelné a plechové zařízení pro přepravu nákladu, nouzově i nenáročných osob. V základu cenově bezkonkurenční. Jakmile jdete ve výbavách a motorech nahoru, dostáváte se blíže konkurenci, i když Dacie bude vždycky levnější než jiná 7mi místná auta.
Ale třeba Thalia v plné palbě cenově skoro dožene Clio Grandtour v téměř srovnatelné výbavě, se stejným motorem, mnohem použitelnější karoserií a o generace novějším podvozkem.
Lodgy je generacne uplne nekde jinde, nez Logan (ktery je na konci zivota) - je to uplne jine auto - o to jde. Byl to priklad, dopln si klidne jinou znacku a jine modely. Verim, ze ted uz chapes... ;-)
No ono mě to až tak vtipné nepříjde. Zajímalo by mě, jestli fanda Fordů Koubek bude taky tak "zvracet" při pohledu třeba na C-Maxe a nebo jestli takhle blil na Hyundai a jejich přemírů křivek.
A pokud si musí nasazovat brýle aby se koukal na auto pohledem zákazníka, tak bych mu doporučilse živit jinak... i pro milovníka aut a řízení existuje spousta lepších zaměstnání, třeba řidič tiráku.
Že se nelíbí tobě neznamená, že se nelíbí ostatním. Třeba takové Sandero stepway nebo Duster v černé nebo hnědé vypadají dost dobře, vzhledem k tomu, kolik stojí :yes:
Duster se mi nelíbí, popravdě mi přijde dost hnusnej. Lodgy taky krásy moc nepobral a mám obavu, že jich bude zase 3 pr.ele jako Loganů a Dusterů. Oni snad chtějí,aby ta nízká cena byla na autě vidět už z dálky...
U rapida je to v pohode, protoze technika z pola a roomsteru je pro lift na pomezi malych aut a nizsi stredni adekvatni, zatimco technika clia a starych renaultu nebude pro 7-mistne MPV to prave. I kdyz i tak se da, jelikoz je vuz v testu hodnocen dobre, takze nechapu, proc se na konci testu z niceho nic dozvidame, ze lodgy neni dobrym autem. A cloveka, ktery tak velke auto nepotrebuje nespasi ani ten ojety S-Max.
jízdy na zadním sedadle Škody Favorit a můj pocit z toho byl dost strašnej. Místa sice dost (mám 193cm), ale jinak hrozný sedačky, odhlučnění a vůbec všechno. Jestli je na tom Rapid podobně, což asi je, tak je to fakt strašná znouzectnost. Přijde mi to jako boty z vietnamskýho stánku.
Uz chapes jakou ptimost jsi napsal? Lodgy je uplnej jine auto nez Logan, sousede... ;-)
Tak si počkej na facelift, tam už bude povinně (tedy předpokládám). Ono i kvůli tomu ten S-Max, i ojetý, má vyšší přidanou hodnotu, už z hlediska bezpečnosti. Pak je taky otázka, jak moc potřebuješ ty zadní dvě místa, jestli je tohle nutně ta kategorie auta, ve které musíš vybírat.
Ten kufr ani nějak moc neřešim, v poslední době jsem ho plně využil, když jsem byl na vodě a nebo na kolech - kamarádi maj taky auta, tak teď budeme huntovat zase jiný :-) Jinak mi v něm akorát lítá nákup :-)
No, ono by naopak být běžnou výbavou mělo, pokud by výrobce lehce neobcházel nařízení EU ;-)
Mě se na tom nelíbí právě to, že to budou kupovat patrně velmi často nezkušení kupci a rodiny s dětmi. Možná by s tím tlak motoristických novinářů mohl něco udělat ;-)
Kolegové ze Světa motorů to udělali. Já jsem nad tím taky váhal, nakonec převážil argument, že u aut s takovou cenou a u těch užitkovějších tím spíš ESP pořád není běžnou výbavou.
Osobně si jako zákazník radši vyberu osvědčenou techniku (Jedno o jakým autě se teď bavíme) než novinku, která mě na servise bude stát majlant. U vlečený nápravy vím, že s ní prakticky po dobu životnosti auta nebudou problémy. Na normální ježdění vyjma zajíždění dobrých časů při rally nebo na okruhu to bohatě dostačuje, takže pro mě je to spíš plus než, abych na to nadával.
Tak to blahopřeju, osobně jsem za cca 400tkm ještě žádnou "fest" ránu nedal , ale nehodlám to zbytečně pokoušet.(otec nezaviněně zvládnul za 1/2 roku 2 totál totálky >:-[] Přeci jen tu nechat 4 děti :-( a libovat si v ušetřenejch pár korunách ;-\ I v letadle už máme konečně pyropadák pro celý éro, tak snad se jim ani v tom nezabiju >:-[]
Já taky bez problémů - jenom prasklá žárovka podsvětlení ventilace. (teď to bude mít 60tis.). Barva červená, já rád pastelové. Benzín, jezdím město/dálnice/mimoměsto tak 40/40/20, spotřeba okolo 7,2, jezdím na hranici rychlostních limitů, takže OK.
v tomhle mám asi při mým nájezdu štěstí....9let a každej rok 30tisíc km a víc (některý roky i 50ročně) a jedna jediná totálka...a ještě k tomu v Cinquecentu
Kdybych k tomu přistupoval zas až takovým způsobem, tak už jsem vdovec. Pytle a dobrá kastle manželce výrazně pomohly při nehodě v tom cívovy. Ve Fávu by to byla konečná ;-\ maželka 50-60km/h a protijedoucí mazda 626 komby cca 100-110km/h (dle policie) a bumho čelní pecka v zatáčce :-O
Fakt jo :-) No jediný problém za celou dobu byla kouslá zadní brzda od bordelu, který je v zimě na silnicích :-) Jinak naprostá spokojenost. Když jsem dojížděl dál do práce, tak průměrná spotřeba 5,2 - zima, jaro, léto. Teď je to 6,3 (chudák motor), protože jsem změnil práci a mám jí přímo v místě. Proto chci nové auto - benzín a taky si splnit sen :-)
ta narážka vytoužená škoda rapid...stejně jako byla vytoužená škoda favorit..nehledej v tom spojitost jinou než slovní.
Asi jsem měl napsat "osvědčená" technika >:D Když dacia vybrabčí techniku z clia a starých renaultů je to průšvih....když to samé udělá škoda je to skvělý krok !!!!
Asi tak :-)
ale to mi za to nestojí ;-\ pro mě bylo lepší pořídit na rok..dva..spolehlivej pekáč po legální STK jako bylo třeba moje bejvalý fávo....prostě přibližovadlo co odjezdím...vydělá mi a zahodím
Osobně bych si teda za 3 kila koupil zánovní lehce jetou, ale vybavenou Oktávku než Rapida v holině, ale to je každýho věc čemu dá přednost. Rozhodně nevidím důvod se nad tím tady rozčilovat.
Ale já to chápu, říkám to jen proto, že by se z toho dalo vymáčknou víc. I když, jestli je to na základě Sandera, pak asi o větších kolech nemůže být řeč, vevnitř se taky musí někam "vejít". Nikde nepíšu, že je vstup kohokoliv kamkoliv chybou, to sem nepodsouvej, ani formou otázky.
proč favorit???Jakej zastaralej podvozek?? Co je na McPherson + vlečená zadní náprava zastaralýho? To je řešení, který se v autech naprosto běžně používá.
Já mám právě taky předváděčku, Mégana Grandtour poslední model, ceníková cena byla 470 000, jako předváděčka vyšla na 360 000. Před prodejem udělali komplet výměnu náplní. Byl starý 4 měsíce. Teď budu kupovat znovu nové auto, ale kdyby se zase našla předváděčka, která by byla ve výbavě, barvě a s motorem, jaký chci - tak jdu do toho :-)
Taky si myslím, že by to bylo velice zajímavé, hlavně s tím rozšířením, jak píšeš :-) Ale toho se tady asi nikdy nedočkáme :-)
Kdyby Renault do Dacie nevstoupil, žádná Dacie není.
Ano, lowendové automobilky jsou v rámci automobilových koncernů sráženy. Viz. například naše Škodovka. Je to běžné. Otázkou je - kde by dnes byla Škodovka bez VW? Kde by byla Dacia bez Renautu? Vážně byl vstup těchto silných koncernů do těchto východních automobilek chybou?
Ps.: Pamatuješ na značku Zastava? Já jen že už není...
Problém předváděčky je to, že tam máš vpodstatě jistotu že to je zajeté jako hm... - vepř.
Ale jinak souhlas, před pár lety jsem známým s rozpočtem do 200 sehnal moc pěkného Nota (nové za ceníkových 300). A je naprosto bez problémů...
Za to zveřejnění bych se hoodně přimlouval. Mohl by to být pěkný článek (či série) - co mám, proč zrovna tohle auto, koupeno nové/ojeté, spokojenost - prosté obdoba recenzí na mojeAuto.cz.
Mě se líbí, že u Dacie se aspoň snaží postavit něco důstojnýho. Ano kola jsou nechutně malinká, ale některé detaily jsou pěkné, zadní světla třeba. Škoda, že se to Renault snaží brzdit, jejich firemní rukopis je na tom vidět.
blbě jsem to napsal...za pořizovačku jsem to měl po repasi hlavy atd. Když to shrnu tak mi to auto za rok vydělá cca 80tisíc...pokud bych kupoval nový,nebo novější ojetinu..tak jsem s nákladama na nule a to se mi nechce >:D
Tak proč takováto úvaha nepřijde u každého testu - minimálně tedy u pana Vaverky? Proč ne u Rapida, kde se to ve srovnání s Lodgy také přímo nabízí? Ach pardon, to je vlastně ta naše vždy famozní Škoda - tam se to nenosí :no:
Co jsem kdy potkal moderní diesely, po 150 tkm už to je sázka do loterie (vstřiky, turbo, dvouhmoťák) a v autorizovaném servisu se z toho, pokud dojde na nejhorší majitel zblázní. Zvlášť při krátkých jízdách bude motor dostávat záhul. Takže raději benzínovou atmosféru - pokud se u S-Maxe narazí na slušný kus se zaručenou historií, proč ne, ten dvoulitr může ještě natočit statisíce.
Proti ojetinám samozřejmě apriori nejsem, jen to chce obezřetnost a štěstíčko. >:-[] A S-Max, to je skvělá volba za všech okolností.
Jen si neumím představit, že by se někdo rozhodoval mezi novým Lodgym a ojetým S-Maxem - ale možná takoví lidé jsou.
No tak kdo najede 5000 kilometrů za rok, tak si asi nebude kupovat Lodgy pro sedm lidí a v ropě. A co má být jako to, že na to vnitřně nemá >:D Jak to zde vypadá s bazarama, je celkem známá věc, sám s tím mám velmi špatnou zkušenost, proto jsem se zařekl, že z bazaru už nikdy nic, jen nové auto, popřípadě v nejlepším předváděčku ( což je dle mě ideální možnost). Pokud chce někdo riskovat nákup v autobazaru, je to jeho věc a chápu, že spousta lidí u nás na nové auto prostě nemá. Ale pokud má rodina 300 000, kopu dětí, nebo prostě potřebuje velký prostor v kufru, tak je pro ně Lodgy velmi zajímavá nabídka. A opravdu by bylo zajímavé, kdyby se zveřejnil vozový park redakce - nebo se za svá auta stydíte, jako dost pisatelů zde :-)
ale ta regulérní úvaha se nenapsala u vytoužené škody favorit..pardon Rapid... designově to taky vypadá hůř než VisionD a je to také na zastaralém podvozku...
Prostě lobby jako prase
Cenu za ojetinu posuzuji vždy podle toho, co od auta budu požadovat, když mě muselo autíčko každej den vozit 120km za prací, tak jsem kupoval 3 letýho cívu za 170(po bouračce mi za něj dala pojišťovna opět 170 >:D ) teď beru z rodiny cívu 8g 4 roky starej za 150, ale oba space wagony jsem kupoval stí, že to jsou auta a) pro maželku b) když někam jedem celá rodina, tedy nepředpokládal jsem víc jak 20tkm/rok a tak jsem za ně dal 70tkč a sloužily a slouží oba. Hlavně ale nikdy nekupuji auto, co vyžaduje okamžitou opravu. První investice do údržby dávám zásadně až po roce provozu/10tkm- co příjde dřív, až když se auto osvědčí.
Je to prostě regulérní úvaha, nevím co se nad tím všichni rozhořčujete. Nikdo nikoho nenutí kupovat ojetinu. Já bych si toho olítanýho S-Maxe taky nekoupil, ale kdybych měl těch cca 250t a potřeboval MPV, tak bych uvažoval i nad proveřenýma ojetinama typu Scenic a Piccaso.
A pokud se ta ojetina prostě vysype? Kolik lidí má technické znalosti na správně posouzení ojetiny? Co bude člověk s omezeným rozpočtem dělat - nepojízdné auto prodá a 2-3 roky bude došetřovat na nové? Náklady na provoz které tam prostě jsou i při nízkých nájezdech? A u nového auta za 250 opravdu klesne ta cena nějak brutálně? A nebude to za 7-8 let už celkem jedno?
Pardon, ale pokud má někdo na nové, měl by jít do nového. Zejména s přihlédnutím ke kvalitě "našich" ojetin a jejich prodejců. Pro dobro nás všech.
Ps.: Své auto mám 2,5 roku, takže si poprvé na vlastní kůži užívám prodlouženou záruku. Ten pocit je výborný. Už nikdy nekoupím auto se zárukou menší než 5let/100tis.
já bych zase do ojetiny nevrazil víc jak 50 :-) Mně auto musí vydělávat....tím,že mě veze za prací mi každej kilometr vydělá 3,70. U mě je priorita nejnižší pořizovací náklady + nejlevnější servis.Po ročním nájezdu asi 40tisíc mě auto stálo jen 600 na repasi altíku...500 ošetření povrchové koroze 600 ložiska přední nápravy a 1200 denní svícení.Nepočítám výměnu oleje a filtrů.
Pořizovačka byla 10tisíc - repas hlavy,nový těsnění pod víkem i pod hlavou,nový rozvody,silentbloky na motoru a rychlostce,brzdy a novej výfuk.
Mám taky jiný priority než bejt zadluženej u leasingovky.
Ale u Dacie je víc než jasné,že servis nebude nákladnej ani za pár let,což se u ojetý prémie říct nedá.
Třeba A6 Avant 2.5 TDi je krásný a dnes už levný auto...ale jen rozvody stojí čtvrtinu pořizovací ceny auta
pro olítaného S-Maxe >:-[] Že takováto rada nepřišla u pána redaktora v případě více zastaralé a ještě dražší Škody Rapid? Nechcete podobné doporučení psát u každého testu - vždyť za prachy za nové auto se dá pořídit i o třídu větší a prémiové auto. Proč kupovat novou Fabii, když můžu mít olítanou 1 od BMW, proč kupovat Octavii, když můžu mít olítanou A4?????? Toto doporučení se hodí k bazarovému kovbojovi, alias panu Vaverkovi :no:
jízdy na zadním sedadle (ve 2. řadě) Loganu MCV a můj pocit z toho byl dost strašnej. Místa sice dost (mám 193cm), ale jinak hrozný sedačky, odhlučnění a vůbec všechno. Jestli je na tom Lodgy podobně, což asi je, tak je to fakt strašná znouzectnost. Přijde mi to jako boty z vietnamskýho stánku. ;-\
Je pravda, že to cenové rozpětí jsem trochu přešvihnul, správně by mělo být 250-300 tisíc. Lodgy sice začíná na cca. 215 tisících, ale když tam člověk nechá dát rádio, ESP, metalízu tak je hned na 250k Kč. Jinak já mám teď Hondu Stream 2.0 i-VTEC, 115kW, rok 2003, když už bych musel kupovat nové, tak bych bral Mazdu 5 nebo C-Maxe.
Takže pro rodinu, řekněme že ne-až-tak dobré řidiče je to prostě nutnost.
Samozřejmně se Vám nechci montovat do Vaší práce, ale absenci ESP v základu bych dal do mínusů. Pro případné zájemce o Lodgy by to mohlo být velmi prospěšné (už vidím jak prodejce absenci ESP omlouvá supr podvozkem), a na našich cestách by mohlo být o kousek bezpečněji.
No tak dobře, nikomu nic nebudu tvrdit a namlouvat, každý má svůj názor. Já do auta odmítám investovat zbytečně a právě proto mi nadmíru vyhovujíé japonci, které jsme měl vždy do min. 250tkm Třeba současný space wagon, koupen se 180tkm a nyní 230tkm. Za celou dobu (2 roky) investice za servis cca 15tkč z toho 10 tkč rozvody. nebo civic 7.g, toho jsem kupoval jako 3 roky starého se 160tkm a za rok na něm bez jediného servisního zásahu najel 60tkm( jen se 4x měnil olej a 14 dní před nehodou kotouče a desky) minulej space wagon, koupenej s cca 300tkm a za 4 roky jsem s ním najel dalších cca 200tkm a za tu dobu jsem opravoval 1x uhlíky na alternátoru (1000,-kč) 1x startér (2500kč) Pravda v 500tkm prdla hlava, ale za 10tkč byl jinej motor a jezdí dodnes. Takže asi tak. Některý auta se sypou už od novoty a záruka to nezachrání a já opravdu raději peníze investuju do baráku a do dětí, než do auta, které mi nepřinese nic víc, než krásný pocit nového auta.
To je ale ta zásadní otázka - potřebuje někdo, kdo prakticky nejezdí, nové auto? Jestli se má najet 30, 50 nebo víc tisíc za rok, je nové auto v podstatě nezbytností - i když znám případy, kdy ojetina funguje i statisíce kilometrů bez výraznějších problémů (ne každý ale chce riskovat, resp. si věří na výběr dobrého kusu a ne každý se dokáže k autu chovat tak, aby vydrželo, to je jasné).
Nicméně kdo najede za rok třeba 5000 km, ten prostě nové auto nepotřebuje. Je to zbytečný luxus, který má jasně dané obrovské znehodnocení utracených financí. To by se na ojetém autě během řekněme 20 tisíc km (čtyřleté vlastnictví) muselo pokazit hned několik velmi drahých dílů.
Spíš v zájmu o Lodgy vidím takovou tu přízemní snahu spokojit se s málem (typický zájemce zkrátka výrazně lepší auto nikdy mít nebude, protože na to vnitřně(!) nemá) nebo přehnanou opatrnost. Jestli jste něco takového cítil v mém testu, tak máte správný odhad ;-)
PS: ano, uznávám, že když jde o sedmimístný interiér a malý rozpočet, tak těch možností je hodně málo
Já osobně se řídím tím, že pokud mám na nové auto, byť levné, jdu do nového. Ojetinu jen a pouze pokud na nové není. Výjimkou jsou samozřejmně "víkendová" auta coby koníček, to naprosto chápu. Rozumně olítaná MX-5 na výlety, to jo.
Já mám takový pocit, že někteří testeři prostě očekávají od auta super výkony a když tam nejsou, tak to prostě řeší jako Jeremy Clarkson > POWEEEER... >:D
Přidej k tomu fakt, že nejspíše má tahle Dačka poskládanou převodovku jako ty ostatní, t.j. 1 a 2 krátké pro rozjezdy při zatížení a další naopak dlouhé na spotřebu > pan Vaverka nejspíše točil motor na dvojku na plné otáčky a považuje to za klidnou jízdu. :no:
To se dá těžko říct, protože ESC sice vypnout jde, ale jenom v nízkých rychlostech. Při běžných (i trochu ostřejších, ale zkrátka normálních) manévrech jeho zásahy cítit nejsou. Takže buď je výborně nakalibrované, nebo je podvozek nastavený tak, že dokáže fungovat "sám o sobě" - spíš se kloním k druhé variantě. I tak je ale stabilizace v některých situacích "nutností". Krizové výhybné manévry, nemluvě přímo o losím testu, v plně naloženém stavu budou pro auto jako Lodgy hodně těžký úkol.
Chyba není primárně v testerech, ale spíš v jejich věku a potřebách. Jsou to mladí kluci, kočárky nebo pravidelnější převozy řešit nemusí a tak ani nemůžou dost dobře napsat nic jinýho.
Už jsem to psal několikrát, že bych k nim doporučil vzít někoho ve věku +40.
Problém mam asi ten, že mam asi jinej smysl pro humor... A Dacii určitě kupovat nebudu. Vůbec se mi nelíbí, já jen kritizoval "humor" a věcnou recenzi na auto...
Je fakt, že absenci ESP bych považoval za velké mínus.
Rád bych se zeptal - jak se to v Lodgy jevilo Vám,potřebuje ho, nebo to není až tak horké? Nebo jinak - neměl by být příplatek 8tis za ESP pro rodinu prakticky nutností?
V pořádku, to byla jen reakce na Swordfish 76 ;-) který píše " Pro toho, kdo potřebuje nebo chce větší auto, ale nemůže nebo nechce dát přes 350-400 tisíc, a zároveň chce pouze nové auto, a ne nejistou ojetinu, pro toho tohle může být dobré řešení." Nicméně ani jedno z aut, ať už v diskuzi, či článku zmiňovaných MPV není můj šálek kávy. V současné době máme poslední verzi space wagonu a po ní bude honda FR-V. Nemusím mít za každou cenu nové. V současné době za 250 dostanu 4 leté FR-V v max výbavě s motorem dle přání a nájezdem do 80tkm
Ano, je to datem homologace, která proběhla asi půl roku před zahájením prodeje. Vlastně nic výrobce nenutí začít auto vyrábět hned, jak má schválení pro provoz.
V ČR asi Lodgy moc smysl nemá. Ale ve Francii nebo Německu už to bude o něčem jiném. Tam bude cenový rozdíl oproti jiným kompaktním MPV mnohem větší. Grand Scénic s testovaným motorem je i u nás po slevě od 440 000,- Kč.
Právě. Nemůže to mít něco společného s tím že se vyrábí mimo EU? (ale i to se mi zdá nepravděpodobné). Každopádně ESP, zejména u tak velkého auta s ne příliš kvalitním podvozkem, by mělo být standardně. Za to má Dacia u mě velké mínus - vždyť v tom budou jezdit děti, sakra.
Já třeba těm údajům o spotřebě vůbec nevěřím. Asi šlo o údaje za 10 km po městě dle PP a podobně. S tím motorem mám zkušenosti z Mégana, kde dokázal dlouhodobě jezdit za 4,2 l.
Za info dík. Záruka 6 let (a věřím že to ti prodejce přihodí zdarma) a serviska za dvojku (teda na Mercedes to ještě nemá ;-) ), to je super. Jo a za 8 mají taky ESP - velmi férové, ač nechápu jak to že není v základu - jak Renault obešel nařízení EU?
Ano, testér to vystihl dobře :yes: Jen ta nit "sockovitosti" vynoucí se celým textem, to si mohl odpustit. A tu ojetinu taky.
Takové auto se na trhu uchytí, bez problému. Dacii beru jako novodobou škodovku: velké auto za málo peněz pro většinu lidu.
Taky jsem stál před rozhodnutím jaké auto koupit, když mám v kapse 200 000Kč, a většinou lidí jsem byl nepochopen, PROČ jsem vzal nový "korejský krimpl", když jsem si mohl vzít (bez jakékoliv urážky) lehce zajetou (200kkm+), čtyřletou německou kvalitu v naftě... Kdo si nikdy nekoupil nové, nepochopí.
Jó hele, onehdá jsem jel supr káru. Jmenovala se Range Rover TDV8. Ono to jako je docela drahý, jó, tak dva a půl, tři míče. Ale hele, to Lodgy a upřímně ani ten S-Max na to fakt nemaj. Tak hele, kup si jako toho volítanýho Range, ve třech Áčkách sou. Na Lodgy se vyprdni, páč máš fkus a úroveň, no ne? >:-[]
:yes:
Navíc za osm tisíc korun je záruka na šest let nebo sto tisíc km...takže majitele nemusí trápit ani hospodské řeči o nespolehlivosti. To, že je pevně určena cena servisních prohlídek (za dva tisíce?), taky určitě lidi počítajíci každou korunu potěší...
A abych se pořád jen nevofrňoval...testér myslím důkladně pokryl úplně všechno, co by potenciální majitele zajímalo. :yes:
Zdejší testéři by měli mít zde na stránkách v profilu svá vlastní auta (jako pan šéfredaktor). Abychom viděli, jak to mají v reálu - třeba se pleteme a oni do té západadní evropy opravdu patří.
Představa někoho, kdo má na auto cca čtvrt mega, koupí za to olítaného S-Maxe a pak provoz toho auta platí, mě děsí - neb na to ten člověk prostě většinou nemá (kolik stojí kvalitní zimní 18ky?). Rozumný člověk by s tímto rozpočtěm volil nové Lodgy. Plakát (a zjevně i testér) volítanýho S-maxe...
Pan Vaverka prostě Lodgy nebyl schopen docenit - u člověka, jež auta fasuje, ne kupuje, to lze pochopit.(jo a taky nemá rád francouze). Každopádně tohle auto bude pro velkou skupinu lidí, zejména zde ve střední Evropě, zjevením z nebes. Pokud totiž máte velkou rodinu a +/- průměrnou mzdu, byli jste nuceni nakupovat jen a pouze ojetiny. A teď si můžete koupit NOVÉ auto. Opakuji dvě klíčová slova - KOUPIT a NOVÉ.
Dacii Lodgy jsem včera viděl vystavenou v jednom nákupním centru a musím přiznat, že mě překvapilo jak je to auto obrovské. Na fotkách to vůbec není tak znát. Jinak samozřejmě design jednoduchý, ale účelný, žádné výstřelky, prostoru je tam habaděj a má to fakt obrovský kufr. Třeba oproti Loganu je docela znát posun v designu i materiálech v kabině, ale samozřejmě stále v rámci dané cenové relace. I tak si myslím, že se to bude dobře prodávat.Vzpomeňte si na Logan, každý se smál, tukal si na čelo, posměšně odfrkoval, že je to šmejd pro východní Evropu a pak v Německu a Francii stáli fronty, dováželi Logany z ostatních států, aby uspokojili poptávku. Pro toho, kdo potřebuje nebo chce větší auto, ale nemůže nebo nechce dát přes 350-400 tisíc, a zároveň chce pouze nové auto, a ne nejistou ojetinu, pro toho tohle může být dobré řešení. Já osobně bych asi radši šel do toho jetého S-Maxe, ale v benzínu ;-)
A to mi neni ani čtvrt století >:D Stěžovat si u Dacie, že má rád auta, co jsou dobrý na řízení a bla bla je trochu z cesty >:D Asi jako kdyby si u MX-5 stěžoval že se mu tam nevejde lednice...
zkouknul jsem to...no nevím..stálo by za to udělat video o panu Koubkovi,že vypadá jak černokněžník Zababa.... >:D Kdoví jestli tu oční masku nevzal manželce že >:D
Docela vtipně pojatý...ale tak vidíme všichni že to auto vypadá strašně...to je těžkej kompromis nákladů...ale pokud je to kolem 260 v 7 místech...+ dejme tomu 40 za LPG tak je to za 300 slušnej dostavník pro ne moc majetnou rodinu.
S-Max - bez záruky, s jasně vyššími náklady na údržbu, atd. to je Lukáši Vaverkovi přeci naprosto jedno. Sám přiznává, že jeho vkus a nároky jsou někde jinde. Evropa je hodně veliká, zatímco páni redaktoři jsou ti, kteří patří do té západní (protože na to mají, jejich nároky jsou takové), tak kupec tohoto vozítka patří do chudé východní Evropy, protože na to nemá.
Ode mě Dacia dostane :yes: , nikoliv za snad kvalitu výrobku, ale za poměr ceny a užitné hodnoty, a dále za směřování automobilky. Možná že Dacia z krize, která se na nás valí, vyjde velmi posílená.
Za tyto peníze seženu tak maximálně čtyř- ař pětiletý S-Max s nalítanými 100 tkm (podle budíků). Kolikrát byl obtočený o strom se nedozvím...
Jinak Lodgy vypadá na fajn auto, které si na nic nehraje. A proto si myslím, že nebude příliš úspěšný. Ostatní balí starodávnou (z roku 96) techniku do nového obalu, přidají k tomu marketing, škrabku a už se stojí fronta. :-)