V Rüsselsheimu oslavují třicáté výročí Corsy. Ta má na svém kontě čtyři generace a okolo 20 milionů vyrobených vozů včetně sesterských modelů v rámci koncernu General Motors.
I mne sa Opel dizajn velmi, velmi paci. Mala zo znaciek, kde nie je modelu, ktory by nebol pekny. Vie niekto kto je dizajnerom, od kedy pracuje pre Opel a kde posobil dovtedy??? To by mohlo byt zaujimave.
Velká gratulace Opelu, alespoň jeden model vydržel u svého jména ;-) Vždyť tradice je to co se cení ;-)
Btw aktuální vydání Corsy je velmi dobré malé auto. Je to moderní auto s povedeným designem. V interiéru na danou třídu je dost prostoru pro 4 lidi, ale i dokonce v 5ti to na kratší vzdálenost jde. Máme jednu v rodině s motorem 1.2 59kw před FL. Musím říct, že má slušné jízdní vlastnosti a rozumnou spotřebu vzhledem k svému určení. Převážně se pohybuje ve městě a okolí, pár krát za rok zamíří i na delší vzdálenosti :yes:
Současná generace je už na trhu nějaký ten pátek. Doufám, že Opel konečně pochopí, že cesta k úspornosti aut vede skrze nižší hmotnost. Z nižší hmotnosti vyplyne kupa dalších pozitivních vlastností. Už to pochopila kupa automobilek (třeba i Peugeot jehož 207 byla taky hodně mastodontní). Mazda tomuto trendu vévodí. Porovnáme-li hmotnosti Insignie a nové šestky Mazdy (byť zatím jen Ruské verze) docházíme k závěru, že Insignia sedan 1,6T je oproti Mazdě 3 těžší o 340kg (1340kg Mazda vs. 1670 Opel). To je brutální rozdíl.
O "mimoriadne velkom" rozdiele som vedel, ale ze je ten rozdiel az taky ;-\ . Zrejme za to moze GM, ktory si z asi vahy aut ...a tym aj so spotrebou nerobi tazku hlavu. Neviem ako je to v Amerike, ci sa tam jasne snahy o znizovanie hmotnosti auta tak neprejavuju ako v europe.