U mne je to dobré auto, používám jej jako služební u hasičů (2.4 benzin). Co mi chybí je akorát 6-tý převodový stupeň, trochu by se snížila i tak poměrně dobrá spotřeba (jako nová kolem 10,4 l a nyní cca 9,6 l i s majáky na střeše a velkým ochraným rámem ve předu a úplně zaplněným kufrem věcí na vyšetřování). Je pravda, že dynamika není úplně super, je to prostě těžké auto a když musím přibrzdit, tak holt si podřadím a jedu dál. Nicméně v terénu je to jiná káva, před hodně prudkým stoupáním si zapnu redukci, v lese v písečných dunách apod. se mi ještě nepodařilo zapadnout, ikdyž ostatní pseudoauta typu Mitsubishi Outlander tam zůstávají - viz zkušenosti z velkého lesního požáru letos ve Bzenci.
Nevim co do toho pleteš Jimnyho. Až budeš potřebovat naložit hodně věcí, jimny ti bude k ničemu. Jinak je to supr vozítko do terenu, jedno z nej.
Proč bych ti měl nadhazovat video, to netušim. Mam zkušenost (narozdíl od tebe) z obou aut, sou v rodině. Navíc, pokud dokážeš tvrdit, že Suzuki s žebřinovým rámem má stejný vlastnosti v terenu jako Yeti.. to mluví za všechno. Ty prostě musíš plácat stále stejný hovadiny a tlačit, že je škodovka ve všem lepší, si jako dítě.
Převodovka bude asi 5kvaltová, že? Jinak zčásti vím, o čem píšeš, taťka má rav4 ještě s konstrukčně starším 4rychlostním automatem, na jedničku jede 70, na 2 snad 125 :-) na klidné ježdění to vůbec nevadí a dynamika při předjíždění z třeba 85ti kilometrové rychlosti je paráda. Trochu horší to je, když zrychluješ z 60.
Je vidět, že si nejel v terénu s Vitarou. Jestli chceš srovnávat yetiho vlastnosti s vitarou, tak to klobouk dolů. Vem si oba vozy, použij je jako pracovní(to neznamená vyjet na polní cestu, ale např. využití pro práci v lese) a uvidíš, kde s yetim skončíš.
Nevšiml jsem si, že bych ve městě řadil jako divý. Tachometrových 55km/h proplouvám v pohodě na čtyřku, když kolona zpomalí na 40 nebo lehce pod, stále nemusím podřazovat, sebere se to. Dálnici řeší šestá rychlost, kterou měly šestky od roku 2005. Pokud jsou převody udělané správně, hned se s autem příjemněji jezdí.
Snad nie je nic otravnejsie ako kratucke mazdacke prevody. V meste clovek radi ako divy a na dialnici by potreboval o dva kvalty viac, aby motor nereval v otackach pri beznych cestovnych rychlostiach.... :no:
K Vitare, auto je OK, chcelo by to solidny diesel a predavat sa bude jedna radost. Porovnavanim s hrackarskymi zalezitostami ako Yeti a spol. je akurat vidno prakticku neskusenost. Integrovany pomocny ram a redukcna prevodovka radi auto do inej ligy.
Ne, v terénu to nevadí. Motor má síly dost a když je potřeba, je v záloze redukce, aby se netrápila spojka. Měl jsem na mysli jízdu po silnicích, kde ztráví 99% ujeté vzdálenosti. Tady je to hodně obtěžující. A taky rezonance hnacího řetězce v okamžiku, kdy klesnou otáčky pod nějakou hodnotu. Například když jedete v koloně po městě dejme tomu 40 na trojku, kolona zpomalí na 30 nebo i méně. V těchto podmínkách se moje Mazda parádně sebere zatímco Suzuki začne rezonovat. Někde jsem četl, že je to díky pevnému napojení hnacích hřídelů (nejsou tam prý Hardy spojky). Takto si představuji pružnost motoru. Ne zrychlení z 50 na 80 na šestku za x sekund, ale pružnost do nízkých rychlostí bez nutnosti podřazovat nebo čekat na turbo.
Otec má tuto Vitaru 2,4, rok 2011. Pochvauje si odolnost a teréní schopnosti. Na rozdíl od leštěnek typu Yeti, Sportage,... toto auto v terénu umí. Mě ale na něm vadí několik věcí. Řazení je hrozně nepřesné, vaklavé. Není to chyba jen jeho kusu, setkal jsem se s tím u více kusů. A převody samotné jsou hrozně dlouhé. Na dvojku to v 6500 otáčkách udělá asi 105km/h. Mám přísné měřítko. První generaci Mazdy 6 s dvoulitrovým benzínem. Řazení Mazd je pověstné a převody samotné jsou krásně krátké, motor je díky tomu živý a krásně pružný. Na dvojku v 6500 jedu podle tacho 85km/h. A je to obrovský rozdíl. Vitara má 170 koní, ale díky převodům jaksi nejsou poznat. Vitara je dobrý auto,ale převody jsou hrozné a řazení taky.
grand vitara ma jednu skvelu vlastnost a to je : ze nestarne , stale vyzera skvele , ako zvonku tak aj zvnutra...... kto chce nieco aj do terenu nie iba do divadla a je pre neho land rover pridrahy alebo jimny s nivou prilis spartanske moze siahnut po grand vitare,...., poctive auto :yes: