Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaná Suzuki Grand Vitara se přibližuje Evropě

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (20)
Japonská automobilka představila model Grand Vitara s novou tváří nejprve pro domácí trh a nyní jej vystavila i na autosalonu v Moskvě.

Suzuki Grand Vitara je ve své aktuální generaci na trhu již od roku 2005. Prozatím poslední modernizace se představila nejprve v první polovině letošního července v Japonsku, kde je Grand Vitara již od své první generace nabízené od roku 1988 prodává pod jménem Escudo. Nyní se tento kompaktní off-road představuje s novou tváří na autosalonu v Moskvě a na přelomu září a října bude v Paříži uvedena i verze čistě pro evropské trhy.

V rámci faceliftu dostala Grand Vitara samozřejmě přepracovanou příď, nová maska chladiče dostala dvě výrazné lišty procházející logem značky. Dolní část masky je tak jako dosud ohraničena chromovaným lemováním. Nový je také přední nárazník, lehce pozměněny byly hlavní světlomety.

Suzuki uvádí, že dolní střední část předního nárazníku je vyrobena z nového materiálu SSPP (Suzuki Super PolyPropylen). Ten má být lehčí než dříve používaný materiál a může být v různých barevných provedeních, aniž by bylo třeba jej dodatečně lakovat.

Na úpravy designu karoserie navazují nová litá kola s osmi paprsky jsou 17palcová kola a deset paprsků mají 18palcová kola. V nabídce bude devět laků karoserie včetně dvojice nových odstínů metalických laků – hnědého a bronzového.

V interiéru třídveřové i pětidveřové Grand Vitary se změny v rámci modernizace omezují pouze na použití nových materiálů a s tím související úpravu nabídky barevných provedení.

K pohonným jednotkám ukrytým pod kapotou modernizované Grand Vitary se Suzuki prozatím nevyjadřuje a je pravděpodobné, že zde dojde pouze k drobným úpravám nabízených motorů. V současnosti je například u nás Grand Vitara k dispozici se třemi motory – s benzinovými čtyřválci 1,6 VVT (78 kW, 145 Nm) a 2,4 VVT (124 kW, 227 Nm) a s turbodieselem 1,9 DDIS (95 kW, 300 Nm).

JAKE.AUTO.CZ: Suzuki Grand Vitara – všechny testy a další články

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (20)
9. 10. 2012 12:00
Re: Převody
i české Yeti má lepší výsledky v terénu, než vitara... ta má výhodu ve větší váze, takže utáhne těžší náklad, ale to je tak asi vše... [odkaz]
2. 9. 2012 09:39
dobré auto
U mne je to dobré auto, používám jej jako služební u hasičů (2.4 benzin). Co mi chybí je akorát 6-tý převodový stupeň, trochu by se snížila i tak poměrně dobrá spotřeba (jako nová kolem 10,4 l a nyní cca 9,6 l i s majáky na střeše a velkým ochraným rámem ve předu a úplně zaplněným kufrem věcí na vyšetřování). Je pravda, že dynamika není úplně super, je to prostě těžké auto a když musím přibrzdit, tak holt si podřadím a jedu dál. Nicméně v terénu je to jiná káva, před hodně prudkým stoupáním si zapnu redukci, v lese v písečných dunách apod. se mi ještě nepodařilo zapadnout, ikdyž ostatní pseudoauta typu Mitsubishi Outlander tam zůstávají - viz zkušenosti z velkého lesního požáru letos ve Bzenci.
1. 9. 2012 20:15
Re: Převody
Má integrovaný žebřinový rám. Není to tedy klasické řešení jak ty píšeš. To měla Vitara starší generace.

Nemáme doma dvě Suzuki. Obě auta jsem myslel Vitaru a Yetiho. I když.. Yeti doma dlouho nevydrží.
1. 9. 2012 18:15
Re: Převody
Nevim co do toho pleteš Jimnyho. Až budeš potřebovat naložit hodně věcí, jimny ti bude k ničemu. Jinak je to supr vozítko do terenu, jedno z nej.

Proč bych ti měl nadhazovat video, to netušim. Mam zkušenost (narozdíl od tebe) z obou aut, sou v rodině. Navíc, pokud dokážeš tvrdit, že Suzuki s žebřinovým rámem má stejný vlastnosti v terenu jako Yeti.. to mluví za všechno. Ty prostě musíš plácat stále stejný hovadiny a tlačit, že je škodovka ve všem lepší, si jako dítě.
1. 9. 2012 13:19
Re: Převody
Převodovka bude asi 5kvaltová, že? Jinak zčásti vím, o čem píšeš, taťka má rav4 ještě s konstrukčně starším 4rychlostním automatem, na jedničku jede 70, na 2 snad 125 :-) na klidné ježdění to vůbec nevadí a dynamika při předjíždění z třeba 85ti kilometrové rychlosti je paráda. Trochu horší to je, když zrychluješ z 60.