Krása to nebude, vzhledem ke staré karoseri, vývoj nové karoserie a podvozku je možný, ale nejde to za měsíc a bude stát daleko víc, než předělat trošku motor, nakoupit převodovku a vyměnit interiér....
Hm , kdybychom si prepocitali jak dlouho dakazou za cca miliardu euro kupovat pancerovane Medi ci Bava pro pana Putina a spol ??? Podle meho hodne dlouho , naprosto zbytecna investice ... Jen me zajima jak to bude vypadat , pokud to bude jako v 90' letech tak to bude skopirovanej Cadilac ci Chrysler..
Málo jsem zdůraznil osobních. Argumentace licencemi či kopírováním US vzorů, hrdostí (jistě nespornou) a i ruční výrobou není příliš silná.
Sběratelé ? Proč ? Možná pro exotiku, možná pro velmi malý počet kusů. Ceněny ano, ale ne zas až tak moc.
Jednoduché s osvědčenou technikou jsou, to je i Defender. To ale v roce 2012 už nestačí a lidi to už i přestávají obdivovat nechci napsat rovnou žrát. Byť třeba i pod tlakem předpisů, někdy i přehnaně tvrdých.
Skepse, já jsem takový. Pozitivum potom příjemně překvapí.
Proč by nebylo? Staré ZISy byly přepracované Packardy, pozdějí modely ZIL měli vždy za vzor nějaké amerikcé vozy. O kvalitu výroby bych se vůbec nebál, ruční výroba, odborníci, hrdí na svou práci a co za ZIL dýchaj - dyt sou tam za mizerný peníze pořád, i dnes.
Jednak strach že fatální chyba nemusí pro jedince co jí zavinil dopadnout dobře - jezdili tím vládní špičky.
Pokud vím nikdy se nikomu nic nestalo a dej si na youtube videa co s tím FSB vyváděla v rámci testů na sněhu a co všechno to vydrží.
Ty auta sou dnes ceněný sběratelský artikl na západě, hádej proč.
Pro exkluzivitu a velmi kvalitní provedení. Navíc sou relativně jednoduché, osvědčená technika.
ZIL býval přestižní závod, od toho ten název 16tá republika - ssr měl 15 republik. ZIL v centru Moskvy byl město ve měste, měl svoje obchody, kantýny, kino, zábavní koutek.
To oddělení speciálních vozů bylo pod utajením a pracovali tam lidi co pracovali jen na liuzínách, nebylo to tak že by dělali zároven i na nákladácích.
BTW těch v době největší slávy chrlili přes 200 tis ročně
Skepse bylo dost, podle pesimistů už žádný nákladní ZIL nikdy neměl vyjet, jak byla ta pauza.
A vyjel a dokonce nový model :-)
Nevím proč, ale mám někde kdesi v pravé hemisféře uloženo, že máš k ZILu jakýsi užší citový vztah. Proto cítím, že nebudeš při čtení tohoto názoru moc šťastný.
Bohužel to co kdy vyrobili v oblasti osobních nebo lépe repre automobilů nebylo, přes jistou pompéznost, nikdy konkurece schopné v porovnání s civilizací.
I na Auto.cz se s železnou pravidelností objevují studie, někdy prý i prototypy ruských zázraků nebo alespoň polozázraků třeba i na elektřinu, supersportů, ruskohummerů, retrovolh, ekoaut, hybridů, Russo-baltů a já nevím čeho ještě. A výsledek ? Nic. Nebo nic moc.
Je třeba počkat na realitu, lépe se skepsí, než s optimizmem.
Měli by radši dělat něco s tím, že jim ze země zdrhají lidi po milionech......a tím nemyslím zase dát ostnáč na hranice. Jenže to by snad ani nebylo Rusko.... :no:
Lada nemá zkušenosti, lidi ani zařízení na výrobu limuzín.
Muselo by se tam investovat stejně jako se bude muset investovat do ZILu.
ZIL je jediné smysluplné řešení, výroba kdekoliv jinde než v ZILu bude jendoznačně nejdražší. Navíc ZIL živí oddělení lidí co maj limuzíny na starosti, dát výrobu jinam znamneá že ty lidi zas nebudou mít co dělat.
V ZILu se skutečně nevyrábělo, protože bývalý ředitel s managementem tam rokradli co mohli.
Ale loni v létě byl dosazen do funkce Igor Zacharov, bývalý ředitel Iž, který Iž dokázal taky vyvést z propasti, byt za cenu, že jediný model který sama I6 vyrábí je pickup z původní krabice VAz 2107.
Ale každopádně po jeho nástupu do ZILu došlo ke stabilizace, stát uvolnil peníze, byly uhrazeny nějaké dluhy, obvnovena výroba, do výroby a prodeje dán nový model nákladního vozu a pracuje se na restrukturalizaci a modernizaci.
Jsou přislíbeny další investice ze státu.
Navíc se část pozemků má pronajmout cizím firmám na výstavbu závodů na montáž užitkových vozů (fiat ducato) a suv jeep.
nové vedení šlape (šéfem je bývalý ředitel Iž), konečně sou ve výrobě a prodeji ty nový řady nákladáků, konečně se odprodává nepotřebný majtek a do továrny jdou investice.
v ZILu stále funguje tým "speciálních vozů" - dnes tam pracují povětšinou důchodci věrní značce, ale to oddělení stále funguje, renovuje vozy vyrobené do roku 2002, vyrábí náhradní díly.
Vybavení je sice staré, ale lidi ze zkušenostmi sou, prostory sou, stačí ankoupit vybavení.
Zbytek už není problém, převodovky by ZIL stejně nakupoval a možná i motory.
Jde o to postavi karoserii a podvozek a to ZIL pořád ještě umí.
[odkaz]
U Gazu to bude horší v tom že tam žádné takové oddělení neexistuje, poslední čajky se vyrobili v roce 1991 a od té doby nic a GAZ už dokonce ani nevyrábí žádné vozy.
Podle mě je tedy smysluplnější nalejt ty peníze do ZILu.