Novinky
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Ručně sestavená, ale propracovaná asi tak jako tank T-34. Vždyť ten interiér je děsnej, zvlášť jestli to jsou ty poslední ZILy z nového tisíciletí.
Gilgit
Zprávy o príprave výroby nových velkých limuzín se v Rusku objevují priblizne jednou za rok aby po krátké dobe utichly a objevily se zase nepresrok. Bylo by samozrejme pekné, kdyby se zase v Rusku podarilo v malých sériích vyrábet velkou limuzínu domácího puvodu, ale já neverím, ze to je reálné. Jinak k tem firmám GAZ a ZIL. GAZ pod vedením svédského manazera Bo Anderssona, drívejsího séfa General Motors pro oblast nákupu, udelal velký krok dopredu. Andersson stopnul nesmyslný projekt Volha Siber (starý Sebring). Kdyby doslo k uskutecnení plánu firem Magna/Sberbank na prevzetí vetsiny firmy Opel, tak by se dnes v továrne GAZ v Nizním Novgorode vyrábely automobily Opel nebo Chevrolet. Protoze k tomu nedoslo, rozhodl se GAZ vystupovat jako výrobce osobních automobilu na zakázku pro jiné firmy, konkrétne VW/Skoda a General Motors. Pod vlastní znackou bude GAZ rozvíjet výrobu uzitkových automobilu, práve v techto dnes je na moskevském autosalonu prezentována nová generace vozu Gazel/Sobol pod jménem Gazel Next a Sobol Next, zacátek sériové výroby je v únoru 2013. K tomu prijde výroba Mercedesu Sprinter predchozí generace pro Daimler. ZIL je podivná, z cásti rozkradnutá firma, která se jiz leta potácí nad propastí. Není to tak dlouho, co se douhé mesíce vubec nevyrábelo. V minulosti pravidelne prezentovali nové podivné verze svých nákladáku, casto v údajné spolupráci s jinými firmami, které se ale vetsinou nedostaly do výroby. Kazdému bych doporucil prohlídku automobilky ZIL. Pri tom na návstevníka prímo dýchne duch starých casu. Momentálne je plánováno vytvorení spolecného podniku pro výrobu zahranicních osobních ci uzitkových automubilu zahranicních firem MosAvtoZil, jehoz hlavní cástí se mám ZIL stát. Uvidíme, zda se to podarí.
V ZILu se skutečně nevyrábělo, protože bývalý ředitel s managementem tam rokradli co mohli.
Ale loni v létě byl dosazen do funkce Igor Zacharov, bývalý ředitel Iž, který Iž dokázal taky vyvést z propasti, byt za cenu, že jediný model který sama I6 vyrábí je pickup z původní krabice VAz 2107.
Ale každopádně po jeho nástupu do ZILu došlo ke stabilizace, stát uvolnil peníze, byly uhrazeny nějaké dluhy, obvnovena výroba, do výroby a prodeje dán nový model nákladního vozu a pracuje se na restrukturalizaci a modernizaci.
Jsou přislíbeny další investice ze státu.
Navíc se část pozemků má pronajmout cizím firmám na výstavbu závodů na montáž užitkových vozů (fiat ducato) a suv jeep.
Ale loni v létě byl dosazen do funkce Igor Zacharov, bývalý ředitel Iž, který Iž dokázal taky vyvést z propasti, byt za cenu, že jediný model který sama I6 vyrábí je pickup z původní krabice VAz 2107.
Ale každopádně po jeho nástupu do ZILu došlo ke stabilizace, stát uvolnil peníze, byly uhrazeny nějaké dluhy, obvnovena výroba, do výroby a prodeje dán nový model nákladního vozu a pracuje se na restrukturalizaci a modernizaci.
Jsou přislíbeny další investice ze státu.
Navíc se část pozemků má pronajmout cizím firmám na výstavbu závodů na montáž užitkových vozů (fiat ducato) a suv jeep.
:no: Proč nedají zakazku jediný schopný automobilce v zemi LADA, ještě by snad šla oprášit i Volha, ale tohle? ;-\
Protoze Car Putin.
Buduje armadu, rekonstruuje KGB, investuje do tezkeho a vojenskeho prumyslu.
Buduje armadu, rekonstruuje KGB, investuje do tezkeho a vojenskeho prumyslu.
Lada nemá zkušenosti, lidi ani zařízení na výrobu limuzín.
Muselo by se tam investovat stejně jako se bude muset investovat do ZILu.
ZIL je jediné smysluplné řešení, výroba kdekoliv jinde než v ZILu bude jendoznačně nejdražší. Navíc ZIL živí oddělení lidí co maj limuzíny na starosti, dát výrobu jinam znamneá že ty lidi zas nebudou mít co dělat.
Muselo by se tam investovat stejně jako se bude muset investovat do ZILu.
ZIL je jediné smysluplné řešení, výroba kdekoliv jinde než v ZILu bude jendoznačně nejdražší. Navíc ZIL živí oddělení lidí co maj limuzíny na starosti, dát výrobu jinam znamneá že ty lidi zas nebudou mít co dělat.
Hm , kdybychom si prepocitali jak dlouho dakazou za cca miliardu euro kupovat pancerovane Medi ci Bava pro pana Putina a spol ??? Podle meho hodne dlouho , naprosto zbytecna investice ... Jen me zajima jak to bude vypadat , pokud to bude jako v 90' letech tak to bude skopirovanej Cadilac ci Chrysler..
v ZILu stále funguje tým "speciálních vozů" - dnes tam pracují povětšinou důchodci věrní značce, ale to oddělení stále funguje, renovuje vozy vyrobené do roku 2002, vyrábí náhradní díly.
Vybavení je sice staré, ale lidi ze zkušenostmi sou, prostory sou, stačí ankoupit vybavení.
Zbytek už není problém, převodovky by ZIL stejně nakupoval a možná i motory.
Jde o to postavi karoserii a podvozek a to ZIL pořád ještě umí.
[odkaz]
U Gazu to bude horší v tom že tam žádné takové oddělení neexistuje, poslední čajky se vyrobili v roce 1991 a od té doby nic a GAZ už dokonce ani nevyrábí žádné vozy.
Podle mě je tedy smysluplnější nalejt ty peníze do ZILu.
Bohužel to co kdy vyrobili v oblasti osobních nebo lépe repre automobilů nebylo, přes jistou pompéznost, nikdy konkurece schopné v porovnání s civilizací.
I na Auto.cz se s železnou pravidelností objevují studie, někdy prý i prototypy ruských zázraků nebo alespoň polozázraků třeba i na elektřinu, supersportů, ruskohummerů, retrovolh, ekoaut, hybridů, Russo-baltů a já nevím čeho ještě. A výsledek ? Nic. Nebo nic moc.
Je třeba počkat na realitu, lépe se skepsí, než s optimizmem.
Proč by nebylo? Staré ZISy byly přepracované Packardy, pozdějí modely ZIL měli vždy za vzor nějaké amerikcé vozy. O kvalitu výroby bych se vůbec nebál, ruční výroba, odborníci, hrdí na svou práci a co za ZIL dýchaj - dyt sou tam za mizerný peníze pořád, i dnes.
Jednak strach že fatální chyba nemusí pro jedince co jí zavinil dopadnout dobře - jezdili tím vládní špičky.
Pokud vím nikdy se nikomu nic nestalo a dej si na youtube videa co s tím FSB vyváděla v rámci testů na sněhu a co všechno to vydrží.
Ty auta sou dnes ceněný sběratelský artikl na západě, hádej proč.
Pro exkluzivitu a velmi kvalitní provedení. Navíc sou relativně jednoduché, osvědčená technika.
ZIL býval přestižní závod, od toho ten název 16tá republika - ssr měl 15 republik. ZIL v centru Moskvy byl město ve měste, měl svoje obchody, kantýny, kino, zábavní koutek.
To oddělení speciálních vozů bylo pod utajením a pracovali tam lidi co pracovali jen na liuzínách, nebylo to tak že by dělali zároven i na nákladácích.
BTW těch v době největší slávy chrlili přes 200 tis ročně
Skepse bylo dost, podle pesimistů už žádný nákladní ZIL nikdy neměl vyjet, jak byla ta pauza.
A vyjel a dokonce nový model 😄
Málo jsem zdůraznil osobních. Argumentace licencemi či kopírováním US vzorů, hrdostí (jistě nespornou) a i ruční výrobou není příliš silná.
Sběratelé ? Proč ? Možná pro exotiku, možná pro velmi malý počet kusů. Ceněny ano, ale ne zas až tak moc.
Jednoduché s osvědčenou technikou jsou, to je i Defender. To ale v roce 2012 už nestačí a lidi to už i přestávají obdivovat nechci napsat rovnou žrát. Byť třeba i pod tlakem předpisů, někdy i přehnaně tvrdých.
Skepse, já jsem takový. Pozitivum potom příjemně překvapí.
(Dík za odkaz.)