Jo prémiový interiér se musí umět udělat.. a tohle upřímně skončilo někde těsně před koncem cesty. Zadní část je si myslím vcelku v pořádku [odkaz] výplně dveří a ovladače také. Ale to co je před spolujezdcem, tak to je těžká minela připomínající část palubky z nějaké dodávky [odkaz] Ta linka, nebo drážka (nebo co to vlastně je) co se vrací zpět ke středu je děs... Jinak na mě auto působí sebevědomě. Škoda tohoto detailu, ten to v mojich očích sráží hodně hluboko.
Jasné, že prioritou nie je Európa, pretože tu si zákazník kúpi radšej originálne BMW, nie jeho napodobeninu.
Optima je svojim spôsobom originálna, ale tiež nemá na ružiach ustlané. Zasa predsudky voči Kórejcom, že ?
V ČR a SR sa darí H/K len preto, že je tu mizerná životná úroveň a kto chce nové auto, tak sa chtiac nechtiac "musí" uspokojiť s Kórejcom. V základe a s motorom 1.4. V tejto kombinácii sa predáva ceed aj i30 najviac.
Len tu nezačni prosím dávať linky na predaje vo Fínsku ani nič podobné, väčšiu výpovednú hodnotu majú globálne predaje v Európe, ako na jednotlivých trhoch.
Myslim, ze v AT je zivotna uroven dobra a HY tu ma mimoriadne uspech. Tolko novych i30, kolko som ich tu za par dni videl, som nevidel nikde a to cestujem hodne. Zvlastne, ze Kia, len podla mojich skusenosti, tu ma asi tak 1/3 z toho, co HY. Ale predvcerom som bol v Innsbrucku a za par hodin som videl aspon 10 Sportage. A pokial viem, zle sa im nedari ani v Anglicku a tam to asi tiez nebude zlou zivotnou urovnou. ;-)
Tak zrovna evropskými "ne"prodeji Korejců bych tu moc neagrumentoval, protože se jim daří jako nikdy předtím. Tady je souhrn prodejů za posledních 20 let H/K a letos už vyšplhali tržní podíl nad 6%. https://dl.dropbox.com/…/6212616/Slide2.… (za Slide 2 dopsat .jpg
No to jsou zase moudra. Vis o tom, ze nejprodavnejsi jsou tady v CR skodovky? Temi "globalnimi prodeji v Evrope" jsi to pak zabil totalne. Doma mas jiste globus Evropy, vid? >:D
Takoví Francouzi tu prodávají za ceny, které jsou hodně blízko těm korejským, Renault jde dokonce u většiny modelů znatelně níž. Přesto prodaných francouzských aut ubývá a korejců přibývá. Proč to tak je? Asi nabízejí to, co náš trh chce. Korejci a VW group u nás rostou, Frantíci, Japonci, Opel, Fiat a Ford jsou trochu na ústupu.
Neříkám že je to dobře nebo špatně, ale je to tak.
cele auto "jde" a to nejen na koreu.
rozhodne to neni nepovedena kopie, jak to tu pulka lidi vnima.
ja v tom vidim seriozni pokus vyrobce prosadit se v segmentu luxusnich limuzin.
ze se mi to auto vubec nelibi ani zevnitr ani zvenku neni jeho chyba, proste nejsem cilova skupina.
kazdopadne respekt.
Kdyby tam nebyl znak Kia, tak bych ani nepoznal, že jde o asijské auto. A kdyby mi někdo řekl, že to je interiér nového německého sedanu, tak bych mu v první chvíli věřil. Insiprace německými prémiovými značkami je na mnoha detailech zřejmá, třeba "miniaturní" volič automatické převodovky nebo dva "konzervativně" řešené budíky v přístrojové desce mi připomínají BMW. V USA to může mít úspěch, ale v Evropě bude chybět to hlavní - image.
Inspiraci u třech velikánů je zřejmá. Ale podívej na tohle [odkaz] odmysli si ty monitory a středovou opěrku (nutno podotknout, že jsou velmi povedené) a máš z toho opravdu KIU.
Když mrkneš na Německou prémii, ta nemusí obsahovat monitory a další věci (sic dobré) aby působila velkolepě.
Na druhou stranu nemůžu tvrdit, že auto nebude mít úspěch. I v Evropě by se našlo spousty lidí, co by ji koupili. Záleží pak za jakou cenu.
Na Lincolny že stačí tohle? >:D:no: Jinak hlavní americká prémiová značka je Cadillac a tohle je tvarově uvnitř prapodivná slátanina, která se nechytá. Lexus není o nic víc americký než třeba BMW nebo M-B.
A proč by nestačilo? Pro tamní trh super kára za super peníze.
Státy jsou pro Lexus zdaleka největším trhem i přes loňský propad. V Evropě jsou prakticky na dně a poptávka v Japonsku je ve srovnání s US také velmi malá. Modelovou nabídku šijí především s ohledem na US trh.
a ladi to s exterierom, aj zadne "obrazovky" mimo opierok hlav su fajn riesene... predsa len opierka hlavy je mala a tym padom aj displej je mensi ako ked je v tele sedacky,,,, opat sympaticke riesenie... uvidime co na to ine luxusne auta ;-)
P.S. Nezakladaj ďalšie a ďalšie témata. Stále dookola pod každým článkom čítať o nudnosti a predraženosti Golfa VII a vychvaľovať ako kia šľape či nezmysly, že sranda sa začína, máme sa na čo tešiť a pod. nie je zaujímavé. To fakt nemáš nič lepšie na práci ako 24 hodín denne prispievať stále o tom istom ? Nič v zlom ;-)
Čo je divné na globálnych (celkových, súhrnných) predajoch áut v Európe ? Súčet predajnosti na jednotlivých trhoch (AU, DE, UK, FRA, ESP, ITA atď).
Napr. za rok 2011 [odkaz]
"Globalni prodeje v Evrope" je stejny nesmysl jako globus Evropy.
Globalni prodeje jsou prodeje celosvetove. Slovo globalni ma samozrejme vyznamy, ktere uvadis v zavorce, ale pouze a jenom v souvislosti s celym svetem. Capiche?
Jeste mrkni na ty dalsi radky. Ono z toho jde celkem snadno pochopit, kdy lze slovo globalni pouzit jako synonymum pro slovo celkovy bez geografickeho kontextu. ;-)
Dočkáme sa od teba niekedy akéhosi myšlienkového pochodu, alebo tu budeš stále kopať nožičkami okolo seba?
Dnes kopeš na svoju bránu.
Vidím, že sa ti zapáčilo slovo Capiche. Zrejme ťa udrel do hlavy taliansky slovník. Tak si v ňom doštuduj a zájdi do Talianska. Slovo globale má v taliančine (a nie len v taliančine) prvotný význam ako celkový.
Už tu bolo viackrát vyslovené, že sa táto situácia snáď zlepší, len čo deti pôjdu do školy. Ale ja by som skôr uprednostnil dva vstupy na auto.cz. Jeden by bol pre bychlov, plagátovcov, neschopné švorcky, ktoré by si mohli spolu hrkútať a druhý vstup by bol pre tých, ktorí chcú niečo k téme povedať, vyjadriť sa.
Ten italsky slovnik jeste dostuduj. Globale v italstine pochazi ze slova globo, stejne jako anglicke global ma svuj zaklad ve slove globe - jejich vyznam je jasny doufam i tobe.
Co se tyce ceskeho vyznamu ve smyslu celkovy bez poukazu na geograficky kontext se pouziva nejcasteji v medicine.
V kontextu, o kterem tady mluvime, nikoli!
Holt, nesmis ve vsem spolehat jenom na Google, ale zajimat se o jazyk trosku hloubeji. Pro zacatek bych doporucil hodne cist.
Abych to shrnul: globalni zmena klimatu se bude vzdy tykat celeho sveta, stejne jako globalni problemy a globalni prodeje.
Ja chapu, ze cizi slova delaji mnoha lidem problemy, o to vic me prekvapuje, ze se pak takovi pousteji do predem ztraceneho boje o "svou pravdu". Jsou tak nakonec vlastni zasluhou k smichu.
Priste doporucuji poradit se treba v poradne UJC AV - [odkaz]
Tim bych dnesni jaykove okenko ukoncil.
Co se tyce tebou zminovanych "bychlu" (zrejme jsi chtel rict "bychu", "bychle" je neco malinko jineho), "plakatovcu" a "neschopnych svorcek" - sice nevim, jak to souvisi s nasim "jazykovym okenkem", kazdopadne naprosto by stacilo hodnoceni prispevku ostatnimi uzivateli. Redakci jsem to uz navrhoval, tak se klidne pripoj.
Opäť spomínaš Google?
Máš pravdu nečítaj toľko po nete, ale vylez do sveta.
Globál pochádza z latinčiny ( v tom čase ešte ani nevedeli, že akýsi "Glóbo" existuje), preto je to veľmi príbuzné i s taliančinou (ktorej slovný základ práve z latinčiny pochádza). Taliansky sa celkom úspešne dohovorím, už len preto, že Taliansko navštevujem 20 rokov. Takže slovo "globale" (vysloví sa to, tak, že dĺžeň sa dáva na á a koncovka "le" sa číta tvrdo) sa používa ako CELKOVÝ. (rozumej v taliančine ho nikto nepovažuje za cudzie slovo, prevzaté ako to je napr. v slovenčine) Čo samozrejme nevylučuje použitie ( v množstvách jazykov ) v spojení napr. Problemmi globali - znamené v taliančine: problémy celosvetového významu.
Použitie: Ma in globale, siamo fatti tutto O.K., znamené: ale celkovo sme všetko spravili O.K. To isté znamená v slovenčine - CELKOVO a nemyslí sa tým celosvetovo!!! [odkaz]
Je rozdiel použiť spojenie: GLOBÁLNE /posledná slabika sa číta tvrdo/ predaje boli vynikajúce ( myslí sa celosvetové predaje) použité ako prídavné meno - Aké predaje?
a rozdiel použiť: GLOBÁLNE /čítaj globálňe, posledná slabika sa číta mäkko/ boli predaje v Európe vynikajúce ( myslí sa celkový predaj ) použité ako prívlastok - Ako ?
Ak neovládaš ODLIŠNOSTI jazyka, tak sa tu ešte viac nestrápňuj !!!
Taliančina ani Slovenčina ti nejde.
Dokedy chceš obhajovať svoju neschopnosť pochopiť - že globálne - je i "MATEMATICKY" povedané CELKOVÉ predaje bez vzťahu ku geografickému vysvetleniu - CELOSVETOVÉ.
Ale samozrejme, keď tu niekto načrtne skutočné celkové predaje v Európe "rejža klubu" sa to páčiť nebude. /odporúčam používať diakritiku, pretože i to slovo skutočné a skutočne môže mať iný význam/
...u teba platí to povestné v Taliansku používané:
"Il piu grande cazzo dei tutti cazzi"
Určite tomu rozumieš, keď si v tej taliančine tak zbehlý. Alebo na to použiješ Google? >:D
Hochu, nahore jsis dokonale nabehl na vidle, tadytim okecavanim to nezachranis. Nejlepsi rada pro tebe tedy je - kdyz nechapes, nereaguj. Usetris si tak to, co se ti stalo dnes - byt za hlupaka...
Vzhľadom na to, že ešte reaguješ, tvoja taliančina siaha po klávesnicu s písmenkami Google. Hlavne, že vyznáš >:D >:D >:D
Čo ti preložil Google? Odborník na jazykovedu.
Koukam, ze mas novou oblibenou hracku - Google. Jak jsem ti jiz psal - realny zivot neni o Google. Zkus nekdy vyjit ven a rozsirit si sve vlastni znalosti - nespolehej jenom na to, co ti vyplivne Google - nedopadnes mozna tak, jako dnes.
PS: Invektivy podobneho druhu jako jsi predvedl nahore beru jako projev nedostatku intelektu a opravdu je ani v budoucnu nehodlam komentovat. Chapu, ze bylo nad tve schopnosti to pochopit sam...
Teším sa na tvoje príspevky zo sveta. Musíš byť veľmi bohatý na skúsenosti, keď sa tu tak prezentuješ. Určite i iní si tu radi niečo prečítajú. Cestovanie po svete, skúsenosti s dopravou, automobilmi, automobilovou kultúrou. A keďže podľa toho čo mi odporúčaš určite veľa čítaš. Tvoj písomný prejav bude určite kultivovaný, vycibrený životnými skúsenosťami, jednoducho úchvatný. Zatiaľ by stačila ta recenzia na „tvoje“ auto, ktorú si tu sľuboval už viac ako pred pol rokom.
Zrejme si me s nekym pletes. Jakymi vozy jezdim je tady obecne znamo, ovsem recenzi jsem nikdy nesliboval. Kdybych snad na to zapomnel, coz je temer vyloucene, hod odkaz, kde jsem tak ucinil.
Interiér je veľmi podarený, až na tú dieru pred spolujazdcom. Ale predná maska všetkých nových áut Kia je vyslovene nepodarené. Neviem, čo to má znamenať, ale na mňa pôsobí veľmi odpudzujúco. Predpokladám ale, že nebude mať dlhé trvanie, podobne ako pred pár rokmi toľko ospevované "žraločie tlamy" u Peugeota. Teraz už po nich ani pes neštekne.
Zo zhliadnutých fotografií musím priznať, že sa mi interiér Kie celkom páči, až na ten volant..
Je to asi kus subjektívne, ale mne tam ten volant s koliečkami príde dosť rušiivý a taký ,,Renaulťácky".
Ohľadom dizajnu exteriéru opäť spomeniem len subjektívne pocity a síce, nemôžem si pomôcť, ale ja v tom stále vidím BMW 5 GT.. Proste taký sedan s miernou nadváhou a s enormnou snahou zaujať oko..
ale ten předek s futuristickými LED světly se hodně povedl. Čtveřice LED vypadají dobře. Quoris tak má zajímavý a nezaměnitelný pohled, přitom ctí designový styl celé současné generace Kií.
[odkaz]
Interiér se taky povedl, hlavně umístění zadních monitorů předběhlo konkurenci a bude udávat směr - mikromonitory v opěrkách hlavy tak asi brzo skončí v propadlišti dějin.
pretoze ta foto palubneho pocitaca nie je nic moc..
a najma ten volant...taky ma byt aj v predajnych kusoch? hm.. ako potencionalny kupeca by ma odradil...myslim,ze H/K este nemala takyto typ volantu vo vyssich triedach...a osobne si myslim,ze tam nepatri...
pretoze ta foto palubneho pocitaca nie je nic moc..
a najma ten volant...taky ma byt aj v predajnych kusoch? hm.. ako potencionalny kupeca by ma odradil...myslim,ze H/K este nemala takyto typ volantu vo vyssich triedach...a osobne si myslim,ze tam nepatri...
Tohle ne... Nový cee'd se mi líbí i optima je zajímavá, ale tohle nezkousnu. Exteriér je prostě špatná verze BMW ať přivírám oči, jak chci. A ta palubní deska je dobrý eklekticismus. Působí, jako sestavena ze dvou i více původně samostatných "palubek". V zadu to není zlé, ale chybí tomu trochu kultivovanosti ve srovnání s evropskou prémií. Tohle bych si určitě nekoupil. Ale to je jen můj názor.
"Podobně jako v případě linií karoserie je v interiéru jasná inspirace vozy mnichovské automobilky BMW. Především v případě tvaru voliče převodovky na středové konzole a sdruženého ovladače multimediálního systému umístěného za ním je jasně viditelné, že BMW bylo pro K9 vzorem."
Doufám, že jen po stránce designu. Kdyby bylo BMW vzorem i po stránce zpracování, tak bych KIU upřímně politoval. Chápu, že tam mají designéra od BMW, ale mohli se inspirovat spíše u nějaké prémiové automobilky a ne u BMW.
Tam, kde niet tradície, tam nemôže vzniknúť nič iné ako len plagiátorstvo. Ázijská kultúra zrejme nepovažuje duševné vlastníctvo za niečo výnimočné. Toto plagiátorstvo tu mám už v začiatkoch Lexusu, keď Toyota vstupovala do kategórie luxusných modelov. Pokračovanie máme v kórejskej produkcii a vyvrcholenie v Číne.
Nepamätám si, kedy európska automobilka jednoducho "opajcovala" niektorý iný európsky model. Platí určité nepísané pravidlo, že od suseda sa neopisuje.
Napriek tomu, cením dizajnový smer Mazdy, ktorá prináša modely CX-5, či novú "šestku", ktorá pre oko európana je prijateľná, no cítiť tam samozrejme to ázijske.
Tradice se dá samozřejmě vybudovat i bez plagiátorství. Asijská kultura je v tomto ohledu zcela odlišná od té naší euroatlantické, kde i zaostalé země jako my jakous takous ochranu duševního vlastnictví uznávají a aplikují. A netýká se to jen aut, Samsung odsouzený platit Applu za ukradené patenty se určitě nedočká stejného odsouzení doma, prostě asijská kultura to tak nebere, má to silnou souvislost s postavením jedince ve společnosti, u asijských národů jsi nic, jen součást velké masy, velkého národa a pokud něco vymyslíš tak je to jen součást tohoto celku a stejně přistupují k duševního vlastnictví cizích kultur/států/společností/jednotlivců.
Navic bych rekl, ze specialne v pripade nekterych tech patentu Applu nejde o zadnou ochranu skutecnych inovaci, ale kladeni minovych poli konkurenci pod rouskou "ochrany dusevniho vlastnictvi".
Umite si predstavit, ze by v automobilovem prumyslu nekdo patentoval neco jako "kulate rohy ovladacicho panelu na pristrojove desce" nebo "umisteni ovladacich prvku na volant"?
Bohuzel tahle patentova rakovina v buji cim dal vic.
To nie je rakovina ale už len posledné pokusy zachovania autorských práv na všeobecný výtvor.
Páčilo by sa ti ak niečo vytvoríš, venuješ tomu roka života, financie, zabezpečíš homologáciu, certifikáciu a potom ti to nejaký "dobrák" okopčí a pustí do sveta vydávajúc sa za autora diela?
Súhlasiť s plagiátorstvom a vydávať posledné pokusy ochrániť si svoj produkt ako rakovinu môže len niekto, čo nikdy nič netvoril, nič sám nevyprodukoval. A je jedno či je to v umeleckom smere, či v priemysle, či si na dvore vytvoríš originálnu záhradku, ktorú neskôr okopírujú všetci susedia. Originalita, tvorivosť, či vzdelanosť je to čo, odlišuje "tvorcu" od duševných mrzákov.
Úcta k autorství je jedna z nejzásadnějších výhod euroatlatické společnosti proti zbytku světa a pokud tuto výhodu ztratíme tak bude velký problém. Schopný člověk se skutečnými nápady zde může pohádkově zbohatnout prakticky jen na základě toho co má v hlavě. A to je obrovsky motivující pro schopné lidi takové věci vymýšlet a tím hnát celou společnost včetně těch co v hlavě mají řezanku dopředu. Opakovat příběhy Karla Benze, Billa Gatese, Tomáše Baťi nebo Steva Jobse kteří to někam dovedli jen díky obsahu své hlavy není asi potřeba. Takové příběhy se v asijských kulturách skoro nevyskytují, sebechytřejší vynálezce je tam součásti nějakého společenství (firma, společnost nebo přímo stát) a na jejich duševní přínos se hledí jako na majetek tohoto společenství. Takže i motivace pro skutečně převratné objevy je tam podstatně nižší protože sebegeniálnější vynálezce, lékař nebo biolog tam maximálně dostane poklepáno po rameni před nastoupenou jednotkou, ale nikdy pohádkově nezbohatne protože když už na něco přijde tak si jeho nápad automaticky přivlastní jeho "feudál".
Certa stareho. Jedna vec je chranit neco, co je vysledkem dlouheho vyvoje a znacnych investic financnich ci lidskeho usili a druha vec patentovat kraviny postavene na pouziti beznych principu v nejakem "novem" kontextu. Na patentove rakovine se prizivuje spousta "agentu s teplu vodou" kdy, prenesene receno jeden patentuje pouziti kola na prevazeni pisku, druhy pouziti kola na prevazeni hliny a vsichni dohromady lituji ze kolo bylo vynalezeno pred tim nez rakovina vypukla.
Ja sam pracuji ve vyvojovem oddeleni pomerne velke technologicke firmy a kazdou chvili jsme pod tlakem managementu "podavat patenty". A to nikoliv proto, ze to co delame, je necim extra vyjimecne (par veci by se naslo). Clovekem obcas az clouma stud, ale ten hlavni argument zni: "Kdyz to neudelame my, udela to konkurence". Nejde primarne o ochranu dusevniho vlastnictvi, ale o kladeni minovych poli. A kdyz uz se vzajemne drzime v sachu, ze to obema brani dalsimu rozvoji tak si ty plany minovych poli vzajemne poskytneme. Tohle se ovsem deje mezi velkymi hraci a obe strany dobre vedi, z pripadneho soudniho sporu vyjdou vitezne (pokud jde o prachy) predevsim pravnici. Nekdo maly, byt inovativni, kdo nema prachy na to se soudit je nemilosrdne vyhozen do povetri (pripadne koupen).
Tvoj problém tkvie, že si súčasťou skupiny, kde nie je kladený dôraz na individuality.
Ako individualita vystupuje tvoj zamestnávateľ - managment, ktorý tu individuálnosť v spojení s prvenstvom dosiahnuť chce.
Ak by si " bojoval" - tvoril sám za seba, nazeral by si na túto problematiku inými očami.
Hmm, takze napred jsi se mi snazil podsunout cosi o "vydávať posledné pokusy ochrániť si svoj produkt ako rakovinu môže len niekto, čo nikdy nič netvoril," a "duševných mrzákov" a kdyz to ponekud nevyslo nastupuji manzerske kecy o "dôrazu na individualitu". ;-\
Muj pohled je porad stejny - patenty jsou dobry sluha ale zly pan. A v soucasne dobe se, bohuzel, casto stavaji nikoliv ochrancem inovaci ale jejich brzdou. Nastesti pro nasi civilizaci byly paka, kladka, naklonena rovina a kolo vynalezeny driv nez patentovy urad.
Stále si budem trvať na svojom. TY ako osoba si nič nevytvoril. (pracuješ pre niekoho, za čo dostávaš mzdu - si jednoducho najatý "tvorca", častokrát takýto zamestananec ani nemôže svoje autorstvo požadovať - to je na pracovnú zmluvu, prip. inú dohodu)
Až pod tvojím výtvorom (produktom, dielom) bude TVOJE meno (príp.kolektív autorov), vtedy pochopíš, čo je to OCHRANA AUTORSTVA.
Vytvor produkt sám na "vlastné triko" a predaj ho svojmu zamestnávateľovi.(uvádzam ako príklad) Vtedy budeš jeho autorom, ak si ho samozrejme autorsky, ( v prípade produktu ) patentovo ochrániš. Pretože, ak tvoj zamestnávateľ bude pra.sa a ten produkt ti "ukradne" bude ho vydávať za svoj a získa úspech, či finančný profit namiesto TEBA, vtedy budeš velebiť AUTORSKÝ ZÁKON a PATENTOVÝ ÚRAD.
Veľký súhlas. Ázijská kultúra je pre nás odlišná s inými pravidlami. Samozrejme nemusíme vždy všetko postaviť na minulosti, tradícií. Jednoducho je potrebné vziať čistý papier. Ale samozrejme nesmieme mať pod ním podložený obrázok už existujúceho cudzieho produktu.
U Mazdy je mi sympatické že v súčasnosti vytvára svoj vlastný dizajn s prvkami svojej kultúry - zvykov. Keď som prvý krát videl CX-5 z čelného pohľadu hneď sa mi pred očami zjavila japonska gejša vo svojom typickom tanečnom postoji - mierne vzpínajúce ruky otočené dlaňami nahor. [odkaz]
U priemyselných veľkosériových produktoch uznávam jednoduchosť, čitateľnosť, účelnosť. Produkt musí vystihovať svoju podstatu akému účelu slúži a aké su jeho skutočné vlastnosti. Pokusy vytvárať z veľkosériového počtu automobilov umelecké dielo mi pripadá ako vydávať fotokópiu Rembrandta za umelecké dielo. (tým ale potvrdzujem že pri tvorbe produktu musí byť vždy i to umenie, ale nemôžem ho postaviť za prvoradý cieľ)