sirsi pneu je horsi na vode, klec kamosovi mozna pomohla, ale zase treba ze serie by to auto tech 200 ani nevytahlo, tak by mozna ani neboural :-)
Osobne bych tuning nepostihoval, pokud to porad odpovida homologaci, tj soucasny stavlegislativy.,
Stejny objem motoru,pocet valcu, palivo, rozmery kol pneu... pokud si tam nekdo da keramicke brzdy, vymeni vyfuk a prekope saniy, preprogramuje ridici jednotku, da ostre vacky, odlehci setrvak, da zavodni tlumice..a treba dozadu kridlo jak z rychle a zbesile.. je to jeho boj. Do toho EU nic neni.
obratis se s zadosti o nove pnumatiky na sveho dealera v autosalonu. Ten zjisti, ktery vyrobce a ktery model pneu je aktualne vyvoleny dle smernic EU pro tvuj typ auta a odborne ti zajisti montaz cca tak za 100% provizi. Neexistuje, ze bys zajel na vlastni pest do pneuservisu, neco si vybral a nechal namontovat. To bys prisel o technickou a veskere nalepky na celnich sklech a spzkach, ktere k tomu EU jeste vyda.
no hlavne vznikne paradoxni stav, ze globalni vyrobci autodilu (treba BREMBO, BOSH, BILSTEIN, FERODO atd atd atd) nebudou smet dodavat nic naprimo, ale jen pres dealery znacek a kazdy vime, jak to je s aftermarketovymi dily. Ten samej dil kolikrat z te same fabriky odkud se dodava do prvovyroby, akorat na krabicce neni logo automobilky a stoji desetinu nez ten samy dil pres autosalon a muze to byt treba jen blbej sterac.
Nebo motorove oleje. Nejakeho idiota napadne, ze tuning je i vymena oleje doma v garazi, vsak co, muze to byt potencialne nebezpecne, ne ? Nedotahnes vypousteci zatku, olej vytece a v zatacce se nekdo zabije, tak se to plosne zatrhne, proste pokud vyrobce predepsal Castrol takovy a takovy, tak vsichni budou lit do 15 roku starych aut ten samy Castrol a jen v autorizovanych servisech, protoze tam dotahnou zatku momentakem na spravny utahovaci moment a budou na to mit EU lejstro... no proste ti co to v EU vymejsleji maji v hlave vymeteno, ale paradne.
pises Ronaulte blbosti , ESP neni vselek, je to jen celkem hloupy soft, ktery naprogramovali hloupi lide se vsemi dusledky z toho plynoucimi. Muze ti to samo srovnat karu s takovym nasledkem, ze misto ze zatacku projedes rozhozenou zadi tak to posles sice se srovnanym autem ale celne na betonovy pilir, protoze bude polomer otaceni vetsi.
ESP neuvazuje jako clovek a dokonce pouziva mene vstupnich dat nez ridic.
Nevidi ani centimetr pred sebe, jen pocita s pricnym a podelnym zrychlenim, otackama kol, polohou brzdoveho pedalu natocenim volantu a to je tak asi vsecko.
Nepotřebuji ti tady psát co jsem dělal a dělám ani ti tady něco dokazovat, Neudělá li řidič fatální chybu nepotřebuje ESP. Pojede li na mokré silnici nebo dokonce za deště jako za sucha koleduje si a v mnoha případech je mu i ESP k ničemu. To samé platí i v zimě, ale to snad nemusím ani zmiňovat že? TEČKA
je to cele na hlavu auta netuningujem ale napr preco nedat lepsie silnejsie brzdy?alebo sirsie pneu?mam kamosa co ma seriove auto na zavody mal nehodu v 200 prevratil sa mal klietku ktora mu zachranila zivot absolutne nic sa mu nestalo a je to zakazane nechapem ;-\
přestává se mi líbit jakým způsobem a jakým právem nám EU mluví do života. už takhle se tady velmi blížíme policejnímu státu. myslím že auto je majetek každého a má právo si s ním dělat co chce, pokud úpravama neohrožuje ostatní, z podstaty ale těžko budou úpravy vést k horšímu...
Petře, ty nejsi testér, ale jsi prodejce náhradních dílů a servisák, to, že si změníš nick, z tebe nového diskutéra neudělá. To za prvé.
Až se přestaneš prsit a pochopíš, že na silnici nejsou jen zkušení a řidiči z lásky, tedy, ti, ktří chtějí se zlepšovat a ne jen jet, tak ti docvakne, proč má ESP v autě smysl. Ale v první řadě je nutné se vrátit k bodu jedna.
Bez ESP dopadnu úplně stejně jako ty s ním nulová šance auto srovnat. Auty s ESP jsem si toho vyzkoušel na okruhu hodně a můžu říct že situace kdy ESP zasáhne a srovná auto nejsou nic záludného ani při vysoké rychlosti. Tam kde už ESP nemůže prostě nezmůže vůbec nic. ESP je pouze falešný pocit bezpečí a je nebezpečné. při vysokých rychlostech myšleno dálnice dokáže auto srovnat za ideálních podmínek na vodě nedej bože ledu si ani neškrtne. Nečerpám ze zkušeností běžného provozu jako pisálkové tady, ale z pěti let zkušenosti testování pneu a škodovek pro továrnu. Zkus si někdy zajet na větší volnou plochu když bude mokro, nebo v zimě až nasněží. a zkoušej si jak se auto bude chovat s nebo bez ESP. Udržet v zatáčce auto v pruhu nedokáže ani ESP když přetáhneš nápřah, když pojedeš jak podmínky vyžadují nepotřebuješ žádnou podporu elektroniky ;-\ . Toť vše.
A co se stane, když se jednou stranou bez asistenčních systému doastaneš ty? Povídej.
Prostě se smiř s tím, že nemáě jakoukoliv šanci být lepší a rychlejší než ESP, protože ani nemáš ani setinu dat, které má ten systém.
Nikdo tady netvrdí,že ESP je všemocné a překoá všechny fyzikální zákony, to ani řidiči, kteří ten systém v autě mají. Jen je jasné, že ten systém překoná v rychlosti a možnostech reakce člověka, resp. s ním kooperuje... neb systém neví kam má jet a ty pro změnu neumíš a ani nevíš které kolo je třeba přibrzdit zvlášť.
Ale až jednou budeš řídit nějaké auto s ESP, tak to pochopíš, na kole samozřejmě aktuálně o tom představu mít nemůžeš.
ohledně těch neoriginálních xenonů. Máš naprostou pravdu,ale zakázané to je už dnes a stejně se s tím nic nedělá. Takže nějakej další zákon to nezlepší. To by nesměli být úplatní technici na STK a automaticky by měli takové auto vyhodit z TK.
Za každé situace na kterémkoliv povrchu? Jseš směšnej >:D Další co si myslí že s ESP je jízda jako po kolejích. Stačí ti aby jsi se dostal jednou stranou mimo silnici roztočíš se jak káča.
V momentě, kdy řídící jednotka dle čidel pozná, že se začíná jedno z kol točit jinak, než má a má přesná data o hodnotě odstřediví síly, natočení kol..., tak ty se svou rychlostí myšlení leda tak začneš přemýšlet, jestli ti v této chvíli nakloněná rovina ze základní školy bude k něčemu.
Nesmysl. Na silnici jezdí a nijak jim nemůžeš zabránit statisíce neschopných řidičů, kteří jen jedou a nepřemýšlí jak a ani auto lépe ovládat neumí... a pro ně jsou elektronicčtí pomocníci, ti se řídit nenaučí.
A samozřejmě, nikdo, nikdo není rychlejší než ESP.
Některé úpravy smysl mají: zvýšení podvozku pomocí podložek pod pera (pochopitelně s využitím podložek se schválením např. TÜV) a úprava SW řídící jednotky - a nemusí vždy jít jen o zvýšení výkonu, ale třeba o změnu charakteru průběhu krouticího momentu, či o změnu hodinového cyklu z 12 na 24 hodinový...
Proto by mělo být jasně uvedeno, které úpravy nejsou povoleny - například vyjmutí DPF, zásahy do brzdového systému, použití neschválených xenonů a podobně. S tím bych souhlasil.
Evropský parlament nemá pravomoc vydávat jakoukoli legislativu (EK má pouze možnost názor EP konzultovat). Takže bude lepší psát komisaři pro dopravu (Siim Kallas) anebo připomínkovacím výborům v jednotlivých členských státech.
Blbost - zákony nelze přijímat zpětně. Toto jednání se pokládá za nepřípustnou legislativní techniku, neboť je v rozporu s požadavkem legitimního očekávání a právní jistoty. Lze to aplikovat jedině u nově vyrobených aut a to ještě bude potřeba hodně specifikací, které zaručí, že si za pár let budete moct koupit neoriginální náhradní díly apod.
Jde jen o to že ESP bez řidiče nic nedokáže. Tenhle očividně nestihl udělat vůbec nic. ;-\ pak sju mezi námi řidiči jako karikatuas který zde blahoslaví ESP aniž by věděl jak funguje, jako 90% lidí kteří ho mají v autě.
A to má každá nehoda (kolize) takový charakter? O mnoha nehodách se ani nedozvíš, protože k nim, někdy bezpochyby díky esp, ani nedojde. Jinak já tady esp neblahoslavím, jenom ho nezatracuju.
Nesouhlasím. Třeba při vyhýbacím manévru ve vysoké rychlosti dokáže esp auto srovnat (napomoci řidiči zachránit situaci) a tomuto manévru nemusí nutně předcházet řidičova neopatrnost nebo nepředvídavost. Jinak esp v permanenci by mělo řidiči napovědět, že jede jak kopyto. Esi to nepochopí, darwin si to přebere. Snad ale takový řidič neveme sebou někoho dalšího 8-s
Pokud muselo zasahovat ESP a zachraňovat životy šlo o chybu řidiče. Je jen otázkou času kdy si řidiči budou myslet že jsou nesmrtelní když mají ve výbavě auta tři magická písmenka ESP! ESP nemám a pokud jsem si o to nekoledoval nikdy jsem ho nepotřeboval ;-\
Moje řeč, ale je fakt, že někteří mají tuning pochybné kvality a tam by mohlo k ohrožení dojít. Nekecám, ale viděl jsem takového borce co měl křídlo připevněné na zadním kufru takovými šrouby kterými se snad jen zarážejí věci do betonu. Ale jinak souhlasím s tím, že nebezpečí představují "řidiči machři".
Pokud si snížíš podvozek a neovlivníš tím jeho funkci nevidím v tom problém. Viděl jsem takové zběsilosti že se s autem nedalo pomalu jezdit hlavně že tahal podlahu po zemi To samé co se týče větších kol nezmění li se maximální rejd. Ale ti nahoře to vidí jinak a hlavně by se to těžko dokazovalo na silnici ;-\ :no:
Jsou li úpravy prováděny profesionálně například snižování podvozku montáž "větších" brzd nemám nic proti zvyšuje to bezpečnost. Když si někdo narve Xenonovou přestavbovou sadu a není schopný si seřídit světla tak bych mu urazil palici :no: Jestli se někomu líbí přední nárazník alá hrablo na sníh atd. je to jeho věc a nevím proč by to měl někdo někomu zakazovat. Jediné co bych zakázal je používání světel denního svícení za deště a v "nočních" hodinách už když se stmívá. Tahá to oči a je to nepříjemné. Možná by se měli zamyslet proč svítí auto pouze zepředu a vzadu může být potmě ? ;-\
Nikdo nemůže říct kde jsou jeho možnosti. Schopnosti auta sahají dál než schopnosti řidiče. Jestli si někdo myslí že víc co si může dovolit a že to zvládne neměl by řídit. Cena za jeho osobní zjištění že to tak není může být velmi vysoká zabije li - zmrzačí ještě někoho jiného než sebe. Zásadním problémem bezpečnosti na silnicích jsou auta čím dál víc prošpikované elektronikou která zasáhne dřív než řidič vůbec zpozoruje že se něco děje. Vyvolává to falešný pocit bezpečí a dle mého názoru se to míjí účinkem. Jediné co do auta patří je ABS, ASR. . ESP je hrozba :no:
Z Bruselu lezou čím dál větší *, normálně bych se vysr*l na celou EU !!! Ano ze začátku by to byl hnus ale potom by to mohlo být naopak velké + protože unie ať chce nebo ne tak stejně padne je to jen otázka času. Aspoň by sme nemuseli poslouchat další smečku idiotů kteří nerozumí ničemu a zaobírají se zbytečnostma jako je tato, stačí nám už ta naše *** vláda. :no:
O tom to je,seriovky třeba 195/60/15 a já chci 215/35/18 proč bych nemohl pokud dodržím průměr kola,váhové a rychlostní limity?? Proč bych si nemohl podvozek o 40mm snížit ......nevím uvidíme co ve finále přijde myslím že z toho zůstane jen torzo a jestli vůbec to
Tak koukám že tu budeme zase číst "moudra" nějakýho novýho "cintala" co chce být zajímavej! Bud piš k věci nebo jdi rejpat do hov...!
A mimochodem.........jak víš že to tak myšlený není??? Protože si to myslí diskuterskej mamlas???
A proč svému europoslanci nenapíšeš a nezeptáš se ho? Přístup k internetu máš. Je to lepší než psát moudra pod článek. On si tady tvůj zdrcený názor nepřečte >:D
Tady máš jejich jména, najdi si jejich internetový stránky a do toho. Nemusíš čekat až někdo, někde, něco zveřejní
Pavel POC - ČSSD
Robert DUŠEK - ČSSD
Olga SEHNALOVÁ - ČSSD
Zuzana BRZOBOHATÁ - ČSSD
Richard FALBR - ČSSD
Libor ROUČEK - ČSSD
Zuzana ROITHOVÁ - KDU-ČSL
Jaromír KOHLÍČEK - KSČM
Miloslav RANSDORF - KSČM
Jiří MAŠTÁLKA - KSČM
Vladimír REMEK - KSČM
Miroslav OUZKÝ - ODS
Evžen TOŠENOVSKÝ - ODS
Jan ZAHRADIL - ODS
Hynek FAJMON - ODS
Ivo STREJČEK - ODS
Oldřich VLASÁK - ODS
Milan CABRNOCH - ODS
Andrea ČEŠKOVÁ - ODS
Edvard KOŽUŠNÍK - ODS
Jan BŘEZINA - KDU-ČSL
A jak víš, že je to hned tak myšlený? Protože novinářskej mamlas vykváknul nějakej článek? Nedělal bych hned ukvapený a hysterický závěry. Nestahujte kalhoty, když je brod daleko >:D Tohle "spravedlivý" rozhořčení pod kdejakým cintalskym článkem je fakt k pobavení ;-)
souhlas,pokud vyndáš PDF,katalyzátor,"vykastrovaný výfuky" nemám s tím problém ale proč bych si nemohl vyměnit seriový podvozek za třeba Koni a dát na auto pořádný kola..............to má být přihrávka firemním ladičům ála ABT,Brabus aj???
Proč bych si měl vybírat z nabídky prodejců a jejich předražených dílů když mám individuální představu jinou,stačí se podívat co chtějí za kola,navigace,audio prodejci a pak se podívat do ceníku výrobců daných značek a nebudete se stačit divit za kolik vám to chtěli vnutit za to že si u nich koupíte auto,za jaký pitomce vás mají!
Uz nebudem z dialky vidiet blbeckov a nebudemem vediet s kym mam na ceste tu "česť". Teraz je to jasne a prehladne. IdentiKIT: vyfuky, gumy, nalepky, vselijaka bizuteria, ... a nadupana 1,2 HTP!!! No, nevyhnes sa mu radsej?!
P.S. Najvacsie tuning-fiasko na ceste som videl nedavno v Devinskej Novej Vsi. Jozef "Dodo" Studenic stal predo mnou na starom Audi A6 Avant. Otrhane nalepky s udajom maximalnej rychlosti, odrezane vyfuky, hluk a smrad z nespaleneho benzinu. Vlastna blamaz na pohladanie.
můžou přijít jen ta koupená a přebohatě placená prasata v eurouhniji. Podstatné věci neřeší, zodpovědnost nemají žádnou, tak aby odůvodnili svoji existenci a posty, vymýšlejí kraviny. Ale děláme si to sami, dokud se najde banda omezených tupců, co chce o svých životech nechat rozhodovat druhé a tenhle póvl je ochotná poslouchat, nic se nezmění. Nikdy jsme tam neměli lézt. Schengen ano, Spojené státy eurosocialistické zásadně NE. A kolik blbců se tenkrát našlo a blaženě při vstupu hýkali, aniž by si přečetli, o co za ten krok přijdeme a k čemu všemu se zavazujeme...
:-) Už začína všetkým svitať? Ešte nie, to je najhoršie...
Barrichello: Tvoja veta "Šílená doba, EU se sama přivede do záhuby, je to jen otázka času" je bohužiaľ ten najväčší omyl bežných ľudí žijúcich bežný život, lebo nie sú schopní myslieť až do takých doslova ohavností, ako tvorcovia EU... bohužiaľ. Pravda je taká, že EU zničí ľudí a nie naopak. Každý politik nás presviedča, že EU je pre nás jediná cesta (načo sme potom v 1989 robili prevrat je trefná otázka...) a ľudia (ovce) sedia v prvom rade vlaku, ktorý sa rúti do pekla a ešte sa pritom aj smejú a užívajú si to... Nie EU je v pasci, ale ľudia... bohužiaľ.
Neblbni, máš malou díru do ř*ti, by jsi se nedoplatil. Joo, kdyby jsi byl úředník EU, řeklo by se, že jsi všem ukázal, jak by to dopadlo, kdyby se upravovat mohlo >:D
..kdo ví. Uvidíme v letech příštích. Na jednu stranu bych se tomu nedivil - EU se důležitými věcmi prostě nezabývá, asi by museli zapojit mozkové buňky, a to jak známo bolí.
Na stranu druhou, jelikož lobby firem v EU fungují velice spolehlivě -> takže otázka: Je EU zaplacená výrobci aut, kterým by se tvrdě zvedl odbyt originál dílů, nebo zůstane "zaplacená" prodejci vlastní produkce neznačkové...
Celkově: EU = zklamání a vyhozené peníze :-) (Viz p. Bobošíková v europarlamentu a celá její rodina nenápadně také >:D )
Přesně, hrozně mě vytáčí hovada co si dají do parabol jak kráva nelegální xenony a potom ještě pořádně zatíží zadek auta. To by se snad už dalo brat jako pokus o vraždu, oslňuje to neskutečně. Policajti to ale neřeší.
Blbost, na dálnicích plošně max. 60 km/h i kdyby to mělo zachránit jen jeden lidský život!!! A za překročení o 5 km/h pokutu 10000 Euro, zabavení auta a doživotní zákaz řízení.
A natruc bych si pořídil upravené auta jak ze šíleného maxe.A nejlépe před brusel udělal pořádný burnout že by se byrokrati z toho smradu ze*rali nejmíň na týden dopředu.
Já taky.
Hodně jsem si vytunil loketní opěrku, a nevím jestli ji dokážu vrátit do původního stavu. :no::no: . A tak dobře mi auto 10 let sloužilo. :-(:-(:-([odkaz]
No když píšeš, jak stuzenej trojkovej golf v naftě přidá na sebevědomí, tak asi za chování řidiče trochu může, ne? :-) Jinak je fakt, že idiotů na silnici potkávám hodně a nemusí se jednat o čerstvé maturanty, pořád jsem ale víc v klidu, když jede dynamicky zkušenej taťka (neznamená, že to je dobrý řidič), než když se na mě lepí ťjůner s deseti motohodinami na pažbě 8-s
Ke každému takovému návrhu, by měli jeho tvůrci přiložit své fotografie, dosaženou odbornost v aut. průmyslu a mailové adresy. Každý by se jistě rád podíval na ty exoty a něco hezkého jim napsal 8-s
chlape smula! ted jsem mel v garazi kontrolu z general-kommissariatu eu a uz me vezou do haagu... tipuju provaz nebo +/-150 let. ale zase bude o zabavu postarano, je tam prej nejakej karlik tejloru-prej ma zajimvy historky z liberie... uz musim koncit!
mě je 23 a rozum nemám >:D s jak píše obiik jde o řidiče a ne zas tolik o auta je možný že stuzenej trojkovej golf v naftě přidá trochu na sebevědomí některým mladým lidem ale to jak jezdí za to nemůže ani tak auto ale rozum řidiče i kdyby tihle kluci řídili berlingo pojedou jako hovada protože oni jsou přece na silnici ti nejlepší řidiči a jim se nemůže nic stát :-! ale zase nás nemůžeš házet do jednoho pytle jsou i starší řidiči v silných autech kteří by měli okamžitě odevzdat řidičáky
Mám podobný názor, o nenávist nejde, spíš je burcující a zároveň úsměvné čím se ti "idioti" v Bruselu zaobírají na peníze daňových poplatníků. Vždyť úpravy aut jsou tu stejně dlouho jako auta sama, takže nevím o co jim jde... :no:
Na kontrolu aut tu máme STK, tak proč zákon proti tuningu. Navíc to rozhodně schvalováním neprojde, rozhodně ne v Anglii a Nemecku, kde je tunerů mraky ( myslím tím specializované firmy ) ;-)
To byl jenom takový příklad u nás typického nevkusně natuzeného auta (kterého by mi vůbec nebylo líto, kdyby ho brusel "zreguloval" :-) ). Mohl jsem rovněž vybrat jedničkovou octu nebo astru. Jinak souhlas :yes:
Uz dnes je zakazane vykuchat dpf, pretoze bez neho auto neprejde cez STK. A ze taketo auto aj tak prejde ak technikovi "podas rukavicu", to neporiesi ziaden zakon, ale jedine konkurencia a predovsetkym kontrola!
Tak to bylo jen jako připomenutí, že je nás víc, co ve dvaceti (devatenácti, osmnácti...) nejezdí jak bezmozci, pochopitelně by opatrnost měla bejt samozřejmostí.
Jasně, je to jen návrh. Ale když mohli diktovat, jak moc zahnutej má bejt banán, tak ybch senedivil, kdyby se z tohohle vyklubal víc než jen návrh.
To s tím Golfem jsem trošku nepochopil...
V tom je rozdiel medzi tuningom a tuzingom. Auto je moje osobné vlastníctvo... a ako bolo spomenuté vyššie, pokiaľ zásahy do karosérie nerobia auto nebezpečným, je to každého osobná vec i keď by som oplastovaných a odiódovaných závodníkov na 1.2HTP (a podobných) najradšej zrušil... mali by mať na to právo.
Snad blbost.. No kdyby ne, tak se možná časem dočkáme toho, že tady bude polovina aut bez technické a s kradeným benzínem/naftou. >:D A já si na protest dám na auto obří třípatrové křídlo. >:D
Já jsem ale vůbec nemluvil o úpravách na autě. Mluvil jsem z cesty o mladých řidičích. Jinak žádné nařízení to zatím není, jedná se pořád jenom o návrh, který je trochu absurdní. Na druhou stranu, kdyby z cest dostal 20leté pouťové atrakce typu trojkový golf s angeleyes, lešenářskou trubkou místo výfuku a cool ťjúnerem za volntem, vůbec bych se nezlobil. No a že jezdíš opatrně, to je snád samozřejmé, ne?
Proto říkám, že tak, jak je to prezentované to rozhodně neprojde. :-)
Jak fungují TK víme, tam bude zakopaný pes. Když vidím okolo ty Golfy III 1.4, co mají pod kapotou Verunu a čiré xenony...přemýšlím, kde vlastně je chyba.
Ve zdroji je "rules" a dle autora to odpovídá zákonům. Horší je, že už ten zdroj působí hodně senzacechtivě, moc bych tomu nedůvěřoval. Když se k tomu přidá pochybný překlad, tak to může být informačně bezcenné. Aby to nakonec nebylo tak, že britský volnější režim se má sjednotit s přísnějším třeba u nás, který jsme měli již před vstupem.
Na druhou stranu EU je teď takový náš společný nepřítel, takže stačí udělat dobrý nadpis a čtenost a plná diskuze nářků je zaručena, v tomhle směru to asi účel plní.
Tak dvě minuty nenávisti máme za sebou, co bude dál?
Dřív byli kolektivním nepřítelem Němci, pak Amíci, pak Rusové, teď úředníci, aspoň že vždycky víš, na který straně stát.
Do rukou vidle a hurá, propíchnem jim kopírku.
To snad není možný! Vždyť to už není žádná legrace. Za chvíli nám zakáží hrát Need For Speedy...
Vždyť to je naprosto likvidační pro neuatorizované servisy, tunningové firmy. To aby si každý založil svou automobilku a homologoval si auta sám!
Mě je 20, taky mám feldu a jezdím opatrně, zatím (díky Bohu) bez nehody. Ale tohle nařízení je pitomost. když by mohl bejt problém se stěračema, co auta přestavěná na alternativní pohon, LPG, u mě E85?? Prostě chtějí mít absolutní kontrolu, takoví tupci neseděli ani v Moskvě
Esi máš rozum už v 19, tak jsi jeden z mála :-) a esi jezdíš od 18, nevěřím, že za rok zjistíš, kde jsou tvoje možnosti a taky auta, ve kterém sedíš. To je problém mnohých mlaďochů, no a když na sebe upozorňují ještě pořádně naťjuněnou hustokárou, nedivím se Topprovému pohledu na věc.
Většinu problémů, o kterých mluvíš, by vyřešila poctivá technická kontrola. Těžko říct, co z toho nakonec vyleze. Když jsem četl článek, tak jsem z toho spíš cítil snahu zabránit zásahům do moderních a celkem sofistikovaných vozů. Ale tak, jak je to tu prezentované, je to pakárna.
Pochybuju, že to tak bude, aftermarket výrobci by skákali deset metrů vysoko.
Ten návrh (pravděpodobně směrnice) nikdo neviděl a dělat tak dalekosáhlé závěry z jednoho článku je hloupost. Navíc DM je známý svými protievropskými výlevy, to teď v Británii letí.
Podle všeho je ten návrh zatím u připomínkovacích výborů, to znamená, že nezůstane kámen na kameni. Jasně, v módě je regulace a standardizace, ale v aftermarket dílech jsou takové peníze a zaměstnanost, že se o to EU nikdy dobrovolně nepřipraví.
Už se bojím, jak budou buzerovat za špatný čep, tlumič nebo stříbrný lišty na čtrnáct let starý naftový Alfě. Co na tom autě mělo být se pomalu nedá dohledat ani v ePERu, natož v nějakých státních databázích.
V anketě mi chybí čtvrtá možnost - jedná se o novinářskou kachnu.
Už ten úvod "Evropská komise připravuje nový *zákon* o technických kontrolách vozidel." o něčem vypovídá. Komise EU totiž žádné zákony nepřipravuje. Hádám, že nějaký "vlastenec" zas něco překroutil. Bohužel dnešní žurnalistickou praxí je nejdřív vydat palcový titulek a pak možná něco ověřit.
Vidim ze sa tu snazi niejaky primitiv rozkazovat ludom ako maju narabat so svojim majetkom... Neviem preco si stoho robime hlavu... Ked som raz slobodny tak budem navzdy :-) a nech mi skusi niekto ktomu nieco povedat... Pokial je vozidlo moj majetok je na mne co mu spravim. Ja osobne mam prerobeny motor a zvecseny objem 2,2 na 2,6L a mam ich u *. Nikto o tom nevi a ani vedet nebude. Polka mojho auta nieje original. Technicka cast je uz davno inde. Vizualny tuning ma nezaujima. Mam len spoteneho obycajneho 11 rocneho kombika s peknym faceliftom s 2.6L 4 valcovim turbobenzinom. A jazdim snim do prace. :-) Len chcem povedat ako to bolo do teraz tak to bude aj potom o tom ziadna :-)
pořádnej chip TDI a vyndám PDF a dám tam pořádné sání a dám tak matnou folii na kapotu a dám tak folie na okna a dám tam pořádnej fejfuk ať to zvuk ferrari a nějakej ten plastovej spojlereček by se hodil a nějaká ta plastová maska a pořádné pseudoxenony a pěkné křidélko do zadu a pořádný kola aspoň 17 a pořádnou tuctuc aparaturu a pak to někde rozšvihám a lítaj plasty jak stavebnice od lega, kšiltovka letí, dutá hlava letí a najednou prásk a pavouk na okně a krev s frňáku a hudba furt hraje tuctuctuc, z volantu je osmička a ze žeber salakvarda. A je to.
Jejda ještě jsem zapomněl na LED diody pod chladičem a mračítka.
To co pises ale neni presne. Dily co podlehaji homologaci a vymenit je nemuzes jsou definovany uz ted. Tady jde o uplne jinou vec, zadna homologovana Bremba si na auto nedas, protoze v puvodni specifikaci vozu proste nebyla. Totez plati o steracich, destickach, slunecnich foliich, taznych zarizenich, prestaveb na LPG, dokonce i pneumatikach atd. atd... A kdyz se jakykoliv dil prestane vyrabet, koncis s provozem auta. Nejvyssi cas volit Svobodne, ti maji v programu vystoupeni z teto byrokraticke zku.vene organizace.
Rozhodně nejsem milovník tuningu, ale tohle ať si strčí někam. Každý má právo dělat si s autem co chce, pokud tím tedy neomezí ostatní. A nějaká banda ignorantů nemůže tohle právo nikomu brát! Snad žijeme ve svobodné zemi, ne?
to co vám odborníkum tady, se nelíbí nelíbí a jste strašně proti tomu, už je stejně dlouho nelegální!!! tady jde spíš o to že kdyby to bylo jak píše článek, tak nebude možnost koupit stejný díl od někoho jiného... což je zase naprostá ekonomická *.. Tak kde je tedy zakopaný pes ?
:yes: Hlavně podle tohohle nesmyslu bych měl nelegální auto už jen z toho důvodu, že třeba neexistují některé díly podvozku v druhovýrobě a výrobce nabízí jen celky(potřeboval jsem spodní čepy, koupit jdou jen celá ramena cca 8.000kč/ks 8-s ) a tak na 1,8t vážícím MPV mitsubishi mám čepy s úpravou určené pro Hyundai i10/Kia Sorento >:D
Paráda se tady umlátíme vlastní svobodou. Neříkám, že různý tuningový kreace s pochybně přidělanýma křídlama schvaluju, ale jak se říká všeho s mírou, abych si nemohl na auto dát ani jiný stěrače (což jsem zrovna já udělal), ozdobný kliky dveří a jiné drobnosti, které ničemu nevadí a nikoho neohrožují to je už trochu přehnaný. Tady zas nemají nějací lidi co na práci tak vymýšlejí nesmysly.
Ale jestli tahle zho*adilost vejde v platnost tak to se raději odstěhuju do afriky a trpět někde malárií kousancema od kobry, poničenou haupnou od slona než aby mi šáhli na auto >:-[] vzhledově upravovaný není ale motoricky jo... to by v tom případě neprošlo přes stk ani jedno auto
Jistě v rámci bezpečnsoti provozu, nějakej Franta vonáhlo určo vytáhne statistiku jak sou ty úpravy nebezpečný a že tohle oaptřený azchrání xy lidí ročně v unii a bude to.
Navíc zalobují automobilky který byz tohohle slušně profitovaly neb místo tunning dílu by si každej musel koupit originál.
Šílená doba, EU se sama přivede do záhuby, je to jen otázka času
Ten návrh jsem neviděl, takže následující řádky jsou jen subjektivním názorem založeným na přečtení článku a jisté zkušenosti s procesy uvnitř EU.
Návrh "zákona" (zákony opravdu EU nevydává, leg. prameny zahrnují nařízení, směrnice, rozhodnutí, doporučení/stanoviska) tak, jak je to předloženo ve článku rozhodně neprojde. Vsadím na to poslední korunu.
Zainteresovaným výborům podle všeho jde o eliminaci velehustých výfuků, domácích přestaveb na xenony a devatenáctek na starých Golfech oblepených laminátem. Tím, že si na auto dám homologovaná Bremba anebo AeroTwiny se specifikace auta afaik nezmění a na TK nebude problém.
A jestli ze silnic zmizí bIbové s HIDy osvětlujícími piloty dopravních letadel, jsem pro zpřísnění podmínek všema deseti.
Jde jen o to, která lobby zvítězí...budou to tuzeři nebo tuningové a aftermarket firmy?
Blbost. Že jezděj bezohledně za to nemůže křídlo :-) Každej byl mladej a začínal na nějakym střepu.Každej si nemuže hnedka dovolit jako první auto nejakej luxusní kousek,mluvim z vlastní zkušenosti, je mi 19 a jezdim Feldou. Nemyslim si že ohrožuju svojí jízdou ostatní,neřikám že sem mistr řidič,jen řikám že mám rozum a jezdim podle svých možností a možností svýho auta a chápu že všichni takový nejsou. Proti nálepkám a křídlům nic nemám,proti řidičům Ano :-) To že jezděj jak prasata je chyba autoškol,když vidim komu všemu jsou schopný dát řidičák tak by mě šlehlo.
ze zeme nebude potreba z EU vyhazovat, oni naopak zacnou vystupovat z EU sami, bo takove kraviny co tam urednici vymejslej by mohli zavidet i urednici v CR >:D
kvalitny tuning je fajn a da sa povazovat za umenie ale tie garazove upravy crepov kde si mladi chlapci na stare favo alebo este starsie bmw daju kridlo a potom s tym ohrozuju bezohladnou jazdou normalnych ludi na taketo kraksne si treba posvietit, je ich dost.... ledva to ide huci to trepe to ale hlavne ze to ma kdejake kridla nalepky a pritom to STK nevidelo ani nahodou a prechadza to cez znamosti....., kvalitny tuning tovarensky od automobilky je fajn spestrenim..... ale garazove tuningy starych crepov toto by mali z ciest cim skor odstranit... tie pojazdne rakvy 8-s