Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Truck of the Year 2013: Iveco Stralis Hi-Way

Titul International Truck of the Year 2013 získala italská společnost Iveco pro modelovou řadu Stralis Hi-Way.
Zpět na článek
Avatar - Kolouš
20. 9. 2012 14:21
to mi hlava nebere
"předvedlo Iveco Stralis Hi-Way největší přínos v efektivitě silniční dopravy z hlediska několika odlišných pohledů zahrnujících: úsporu paliva, bezpečnost, ovladatelnost, komfort a nízkou zátěž životního prostředí"

tak si to shrnme:
Iveco je (z vlastni zkusenosti) dlouhodobe znamo vysokou spotrebou,
nizkou porizovaci cenou ale vysokou cenou nahradnich dilu
podprumernym jizdnim projevem
minimalnim komfortem
humpolackym zpracovanim
poruchovosti

ja se tedy ptam, cim je toto "nove" Iveco natolik odlisne od toho proflaknuteho stareho?
Nejake jiny motory? Jina prevodovka?
ze by diody v prednich svetlech snizily spotrebu a zvysily spolehlivost celeho auta???

Titul Truck of the year je vysmech...
Rozbalit vlákno
8
Avatar - kolmar
20. 9. 2012 15:29
Re: to mi hlava nebere
Neni vysmech, len ty si toho viac nastuduj.

Aj mna to trochu prekvapilo, ale iba trochu. Stralis dostava nove motory s vraj jedinecnym sistemom SCR ktory je udajne najviac vymakany zo vsetkych a posunul ekonomiku a prejav motora vraj uplne inde. Neviem detajly, no typujem ze hlavne pre ich unikatny vynalez je Stralis tak vysoko.

Samotny Stralis vobec nema vysoku spotrebu, jedna firma co poznam mala so 450-tkou mensiu spotrebu ako Actros 440.

Kabina Activ Space je OK, ako kazda ma svoje + aj -. No oproti napr. Novemu Actrosu bude samotny byver kabin mensi, komfort jazdy asi trochu horsi a rovnako servis je trochu tragedia - preto sa cudujem ze sa dostal pred Actros. No novinari hodnotia asi viac tabulkove veci ako vymena oleja po 150 000 km a v tom je vraj spicka.

Ak by nove FH prislo trochu skor, urcite ma titul ono...teraz ho dostane asi az buduci rok. Tak to vidim ja.
Avatar - Kolouš
20. 9. 2012 18:02
Re: to mi hlava nebere
hele nerikam, ze Hi-eSCR neni prinosem pro automobilovy prumysl, ale samotna tahle finesa u tak spatnyho auta jako je stralis (ano, zabte me, Iveco proste je na nejnizsi pricce v segmentu >18t) proste k zisku tohoto titulu nestaci.
Jediny duvod, proc ji dostalo je pouze fakt, ze konkurence s nicim novym neprisla vcas, nebo prisla jiz drive. (myslim tim Novy Actros loni a Nove Volvo az ted)
Stralis kterej prosel lehkou evoluci se pouze posunul smerem k prumeru. Nic vic.
uz samotna deklarace Iveca o snizeni TCO o 4% k pousmani. Pokud si sectete opravdove naklady behem rekneme 4-leteho provozu aktualniho modelu ve flotile, ponizite je 4-mi%, tak jste stale hluboko pod konkurenci. A to nemluvim o zustatkove hodnote, ktera se oranzovou barvou nijak extra nezvedne...
Avatar - kolmar
20. 9. 2012 23:53
Re: to mi hlava nebere
Zdravim, tak nikdy som nestudoval ako titul truck of the year funguje, kto sa ho moze zucastnit a podobne. No ako som pisal, aj mne je trochu zahadou preco Actros z minuleho roku ako top teraz skoncil druhy...To ze nikto nic nove toho roku nepriniesol je svata pravda, zeby niekto nechcel 2x po sebe rovnaky truck of the year??

Stralis najhorsi? neni Premium horsi? ta kabina je na MKD tragedia.

Pises nizsie o vozovom parku. Si majitel ak sa mozem spytat? Rad by som cca cisla nakladov na tieto tahace videl, neskusal si aj DAFy? Nove Actrosy nemate? vraj spotrebovo mali ist nizsie tak ci su sluby realne.
Avatar - Kolouš
21. 9. 2012 15:43
Re: to mi hlava nebere
Zplatpanbuh majitel nejsem :-)
s touto firmou jsem prisel do styku, kdyz pomalu odchazela do kopru. Po majiteli co ji zalozil ji prevzal jeho syn. Firmu "rozvijel" expandoval, rozsiroval... a to vse v dobe kdy zacala byt nouze o ksefty. Takze se nakonec stalo, ze firma prerostla sama sebe a mela namale. Trvalo skoro dva roky, nez si rodinny klan priznal pravdu. Synacek se stal "pouhym" clenem dozorci rady a rizeni sverili profikum. Technikum a obchodnikum. Ty ji museli osekat, zbavit se ztratovych zakazek a hledat ty vydelecny. Prace jak na kostele.
Neprislusi mi hodnotit, jak moc se jim to dari, ale park zestihlili o cca 800 aut (ktera by stejne stala) a soustredi se na dlohodobe zakazky, ne narazovky jako driv.
Ja v tu dobu pro ne delal jakousi provozni analyzu se zamerenim na techniku. Kazda zeme mela individualni smlouvy s automobilkama, stejne tak servis atd. Dalo by se rict, ze pri svy velikosti nedokazali vyuzit svoji vyjednavaci pozici...
Zadnej jednotnej informacni system, ruzny druhy aut, ruzny druhy financovani... pulroku se kupovalo na uver, pul roku na operak, pak se to prevadelo pod jeden druh financovani, aby se to za par mesicu "preprodavalo" jinam... Do toho krize. No, obdobi pana syna proste nebylo pro tuhle firmu nejlehci...

K tvym dotazum, TCO jednotlivych znacek se meni podle nasazeni aut (ovlivni to hlavne myto), Zjednodusene receno ale muze platit pravidlo, ze porizovaci cena vozidla tvori neco mezi cca 9 až 11% z celkovych nakladu za 4 roky. (vc. nakladu na personal, pojisteni atd)

Z temer rocniho testu spotreb v jednotlivych provozech vychazi jednoznacne ńejlepe Actros (tehdy jeste nebyl ten dnesni novy), jehoz porizovaci cena tvorila v kolaci totalnich nakladu nejvyssi dil. Kousek za nim bylo volvo. Zminovane Iveco bylo na tom nejhure. Naklady za odstavky a spotreba udelaly porizovaci cenu auta temer zanedbatelnou (to trosku prehanim, ale nejsem daleko od pravdy)

DAFy jsme nezkouseli, protoze ve flotile nebyly. Odchazejici Actrosy byly nahrazeny zase Actrosy + nejaky novy Volva.

Nove Actrosy se tam tehdy nezkousely, protoze jeste nebyly v prodeji.
Ted ale muzu rict, ze zkusenosti s novym Actrisem /spotreba/ je vic nez dobra.
porovnani EURO 5 vs, novy EU5 je o 6-8% nizsi, coz zni skoro neuveritelne.
s EUR6 jeste nemam takovou zkusenost.

S tim Premiem - ja nevim. Nemam az takovou zkusenost, takze tezko rict. Beru to spis tak, ze Premium neni primy konkurent tohoto Iveca. Premko je podle meho kategorie napr. Axora.
(kabinou). Levny, jednoduchy auto. Jestli se sype? Tezko rict. Nevim
20. 9. 2012 21:27
Re: to mi hlava nebere
Ty budeš nejspíš další podprůměrný šofér že? Já jako majitel autodopravy na ivecu oceňuji hlavně nízkou spotřebu (26-27L/100Km), neporuchovost a zejména vzhled. Samozřejmě, že má své mouchy, ale které auto je nemá že? Když iveco porovnám s MB Actros, kde se platí pouze za image značky, jinak je to naprostý propadák. Vysoká spotřeba cca 33l/100km, furt se kazí spojka, pořád se trhá lanko od ledničky(náhradné stojé 1600Kč...) a ceny za servis jsou slušně řečeno kurevsky přehnané. O scanii ani nemluvím. Co jsem vydělal na přepravě, to jsem utratil v servise.

Příště bych vážil slova typu"car of the year je výsměch",když o tom víš *
Avatar - Kolouš
20. 9. 2012 22:17
Re: to mi hlava nebere
italio, podle tveho nicku ani nepredpokladam, ze budes tvrdit neco jineho. Nevim proc mas pocit, ze kritikou Iveca musim byt zakonite spatnym soferem, co jen plive na krap co mu ty, jakoz-to majitel autodopravy a milovnik cehokoliv co apeninsky poloostrov vyplodi, koupis.
Hele, neni tomu tak, sofer z povolani nejsem a o tom, jestli jsem kvalitni ridic nebo ne vis prd.

Ja si treba o tobe myslim, ze jsi autodopravce, italofil (viz napr. tve auto snu), ktery ve svem prispevku pouze obhajuje svou garaz, resp parkplac. Muzu si myslet, ze si neumis spocitat naklady za celou dobu provozu auta ve svym parku, muzu si myslet cokoliv, stejne tak jako ty o me... a je to uplne jedno.

tak zpet od osobnich invektiv k autum:
nevim jak mas velkou firmu a kolik "neivek" se ti vysr.lo, co z toho bylo kvuli zanedbany udrzbe, pajcnuty nafte atd, proto predkladam vlastni propocty:

predstav si park o 2180 soupravach (CZ/SVK/HU/CRO/SLO/RO)
z toho neco pres 1800 tahac/naves (30%friga), zbytek tahac/silo

40%MB / 30%VOLVO / 10%IVECO / 20%MAN

Iveco bylo ani ne pred dvema lety koupeno na test, prevazne v Madarsku, dale ve Slovinsku

Absolutne nejvyssi spotreba (i pres nejjednodussi topografii ) az o 13% vyssi oproti MB, za kterym je ve velmi tesnem zavesu Volvo

poruchovost je nekde v prumeru, vse je reseno zarukou (po dlouhych dohadech), ale neuveritelne dlouho se ceka na dily

mesicni splatka se diky tragickym zustatkovym hodnotam vysplha na uroven MB/MANu (u kterych jsou vzhledem k zajmu importera vyjednane lepsi kondice, to uznavam)

importer ani lokalni zastoupeni nema sebemensi duvod resit nadspotrebu, prip. problemy s poruchovosti

chapu, ze kdyz ma nekdo nadesni pro nejakou znacku, tak je schopen cokoliv tolerovat, jenze pokud se auto kupuje k tomu aby vydelavalo, tak to musi jit stranou.
A k te tve hlasce, ze co jsi vydelal na preprave, to jsi nechal v MB/Scania servise..... promin, to je ale problem nekde jinde, nez v aute....

;-)
21. 9. 2012 10:55
Re: to mi hlava nebere
A jejda, pán je chytrej >:D Já jsem se do iveca nijak nezamiloval, ale počítat umím velice dobře příteli. Jestliže mi iveco oproti mercedesu měsíčně jen na naftě ušetří 8000CZK, tak není třeba dále něco řešit. A ted si představ, že těch ivec máš 1000 a 1000MB. Tak si ten rozdíl potom vynásob 1000x. Pěkná suma že? A zanedbanou údržbu určitě nemám, vozidla posílám výhradně do autorizovaných servisů a s náhradníma dílama jsem taky nikdy neměl problém. A abych u mercedesu každých 200 000km řešil výměnu spojky za v přepočtu 95 000Kč, tak to si slavný mercedes můžou strčit někam, zvlášť, když proti ivecu je o 400 000kč dražší.

S tím šoférem: Měl jsem tu dva borce, kteří mi na ivecu dělali spotřebu přes 35l/100km. Když jsem jim strhnul výplatu, tak se strašně divili, že jak mají s italskou liazkou udělat hezkou spotřebu. Tak jsem je vyhodil a mám mladé kluky, co mi jezdí s ivecama za 27litrů.

A ted z osobní stránky věci. Mě zase přijde, že jsi další naivní trouba, co má doma octavii nebo podobný šrot a v anonymitě na diskuzích pomlouváš italská auta, přitom s nimi máš * zkušenosti. Víš, mě nějaké řečičky od jednoho trouby z auto.cz neurazí. Takových naivek jsem za svůj život poznal dost. Já měl plno různých aut od fordu až po mercedes a nikdy jsem nebyl tak psokojený, jako se svým bravem nebo MX-5.
Příště raději važ slova ty pančovaná nafto ;-)
Avatar - Kolouš
21. 9. 2012 15:57
Re: to mi hlava nebere
hele ja Ti ale nerikam, abys kupoval mercedesy, me je to uplne jedno. Jezdi na trakari, jsi mi volnej. Ja tady pouze napsal, ze Iveco je auto, ktery si ten titul nezaslouzi a z tvy strany jsem se dockal osobnich invektiv. Ty mas nejakou zkusenost, ja taky, ale jinou a jako svuj argument pouzivas pouze zneverohodnovani moji osoby.

Co ze jsem se to teda dozvedel?
Ze jsem najivka, blbej ridic, majitel octavie, trouba....
zily mi to netrha, i kdyz majitel octavie nejsem... to ostatni je velice subjektivni

:-)
20. 9. 2012 16:04
Hlava bere jak komu
Je dobře když si člověk přečte odborný článek... Co znamená TCO, SCR-ONLY, DSE??? Porota určitě neřešila chování plastů na D1 (z vlastní zkušenosti vím, že Cargo 2011 se plastově chová velmi tiše). A výroba Stralise se přesouvá z Ulmu (D) do Španěl... Takže německá preciznost?

A pokud se bavíte s řidiči na parkovišti celý víkend tak Vám v klidu nakonec vyklopí všechny mínusy značek co mají tak rádi >:-[]
Samozřejmě Iveco nemá dobrou pověst v ČR, ale jsme "tržíček" ;)
Rozbalit vlákno
0