...a čo, že bude bojovať Rapid? Ja viem, treba dať trocha marketingového ducha kým nepríde Octavia. Teraz je slogan - veľké auto za dobrú cenu. Keď príde Octávia, slogan bude v zmysle - kvalita Octavie za veľkosť Superbu.
Trojka ktorej tipujem ucast vo finale:
B-max - inovativny system otvarania dveri bez stredneho stlpika
mazda6 - technika skyactive v krasnom "baleni"
BRZ/GT86 - solidny sportak za slusnu cenu
Okrem nich tam isto budu aj kadejake eko/green/hybrid experimenty, pretoze je to skratka "in" (aj ked prakticky vyznam minimalny, ako vlani Ampera). Mozno aj Rapid/Toledo, tam zas sedi to "value for money", aj ked toto kriterium v poslednej dobe straca na dolezitosti. A zrejme sa tam dostane aj MB-SL, ked ste ho do ankedy dali az tri krat! :-)
Pokud se na anketu podívám tak, že by mělo vyhrát auto, které je nečím zajímavý a přínosný něčím speciálním pro trh...tak přesně ja kříkáš a vidím to úplně stejně:)
Osobně bych na vítěze nejradši viděl M6 (i když jsem v ní nejel a nikdo znás tady si taky ne:) ), vidím to na vítězství B-maxu.
Presne jak rikate.. vyhraje auto ktere je necim zajimave, takze za me jednoznacne ZOE se systemem pronajmu baterii a jejich vymenovanim vedle klasickeho dobijeni.
Pal cert, ze to je v praxi uplne nanic, na to se nehraje. At mi nikdo nerika, ze COTY se zabyva realitou vsedniho dne.
... ani jeden z konkurentu nenabizi tak progresivni technologie jakymi jsou skrabka na led pod vickem nadrze a kapsa pod sedadlem ridice. Takze rapid bude jasnym vitezem.
EDIT: pardon, tohle je evropske Auto roku, ne Auto roku podle Sveta Motoru...
:-) ..ještě si zapomněl na držák na parkovací lístek aj....těch kabaňovitých siply clever vychytávek je tam prý celkem 16 navíc oproti oběma sesterským modelům.
Fakt sranda - neustále pořád omílat jak pětileté děcko kecy o škrabce.
Gratuluji k životním obzorům.
Že tě (a ostatní) baví se pořád tak shazovat...
Na tom autě jinak není nic, co by stálo za řeč, že?
Třeba fakt, že na rozdíl od lowendové konkurence nabídne těm méně prachatým, či firemním flotilám, poctivé a kvalitní auto, které netrpí kompromisy v oblasti užitných vlastností (je to liftback), nebo výbavy, nebo designu, nebo techniky...
Mimochodem - na rozdíl od hromady dalších aut na trhu, i v této dementní anketě, je Rapid/Toledo výrobkem, po kterém zákazníci volají už delší dobu.
Čiže zákazníci volajú už dlhšiu dobu po aute, ktoré má problém s tlmením priečnych nerovností, je výrazne nedotáčavé s úzkym interiérom a tvrdými plastami v interiéri? Ale choď, takých je ako maku, ako maku! >:D
mala technicka, Jaguary jsou zrovna docela stisnene, v dobe jak to pekly s Fordem byly plasty zejmena ty na ovladacich prvcich pod drtivou palbou kritiku a v neposledni rade takovy 10 let stary X type v dehtu a s 4x4 se vsemoznymi extras a v uchazejicim stavu se dneska sezene pod 100 tisic. Coz bych tak videl jako moznou alternativu pro lidi, kteri uvazuji o novem autu za 300 tisic.
Tiež to vidím na Golf, predsalen je to trendmaker ktorý nastavuje laťku... No neprekvapil by ma ani 208, Clio, Auris, prípadne ako je to v posledných ročníkoch v móde niečo eko - Zoe alebo Prius Plug-In. Rapid spolu s Toledom nemajú šancu. ;-\
A v čem přesně tu laťku Golf nastavuje ? Jízdní vlastnosti to nejsou, spolehlivost taky ne, prostornost taktéž, technologie - no tady něco málo Golf má, ale to se dá říct i o konkurenci. Takže v čem tu laťku nastavuje ?
Taky bych dal hlas BMW, ale nemá šanci. Prémiová auta už dávno nevyhrávají, protože v téhle anketě se řídí pravidlem "cena - užitná hodnota". Zjednodušeně, co nejlevnější a za ty prachy nejlepší. K tomu nějaký kompromis a vítěz je na světě. Občas vyhraje něco ulítlého co v masové výrobě nemá budoucnost (NSU Ro 80, Opel Ampera, apod.)
BMW 3 (a nejspíš i Mazda 6) si :yes: evidentně ZASLOUŽÍ - stejně jako Toyota Prius Plug-In HYBRID..která by narozdíl od prvně jmenovaných možná MOHLA vyhrát (a snad i ta Mazda 6 :yes::-)
..hlavně aby to zas NEbyla nějaká "hrůza" - třeba "nejleVWnější dostupná technika" Toledo/Rapid 8-s
a co jako ? Koncernový kompromis pro rodiny má docela dobře našlápnuto, korncern se ale asi muset dost snažit najít takovou politiku, aby měli mezi korejskou konkurencí šanci.
Není to auto pro vás, co heldáte v autech zábavu, je to auto pro rodiny, co nejezdí do extrému, nepotřebují dokonalost, ale spolehlivost, určitou bezpečnost a prostor.
Kdybych si měl letos vybrat auto, šel bych do fíkuse v kombíku , cena se trochu přizpůsobila korejcům...
no spis je to tak, ze kdysi melo kazde auto sve specificke vyhody a specificke mouchy a malokdy se zjevilo neco naprosto prelomoveho, co bylo fakt NECO.. a to pak vydrzelo ve vyrobe klido pul stoleti (priklad za vsechny Fiat 124 - auto roku 1966 ve vyrobe skoncil jeho posledni klon snad letos.
ted jsou vsechna auta vicemene to same, podobna reseni, podobna kvalita, podobne komponenty..jenom nejuzsi spicka ma neco malicko navic, co ale konkurence do roka a do dne klidne dozene. A je to cim dal stejnejsi, co se auta downsizujou a katujou se kosty co to jde.. vsechny nebo aspon drtiva vetsina ma stejne rozbredle elektromechanicke rizeni bez odezvy, vsechny maji stejne nebo aspon hodne podobne turbomotory bez spicky individuality, rozdily zajisti blbinky jako tvar bocnich prolisu a integrovane ledky v reflektorech coz je spise vec vkusu nez technickeho reseni.
Z tech aut co jsou nominovane to muze vyhrat klidne 15 kandidatu a to je myslim alarmujici stav. Ne, ze by byly vsecky tak dobre, spis ani jedno nema moralni pravo se titulem auta roku ovencit. 8-s za 4 roky po nich pes nestekne.
Mám dotaz:
Proč se do všech aut dnes montuje ten elektrický posilovač, když úplně všude píšou, že hydraulický byl lepší?
A ikdyby měl nějaké výhody (což určitě má - typuju minimálně hmotnost), tak proč se nemontuje ten hydraulický aspoň do sportovních aut, kde je zpětná vazba velice důležitá?
Díky.
Třeba u 911 je ta nižší hmotnost skutečně významné plus. Jestli je to výhodný obchod, to už je jiná otázka. Dnes je to hlavně o spotřebě, ušetří nějakou tu desetinku v normovaném cyklu. Dále redukce příslušenství motoru. No a někde vzadu je úspora na váze. Ale jsou i jiné důvody, někdy i racionálnější. Vždyť mezi pionýry zavádění elektriky do řízení patří auta jako MR2 nebo S2000.
Aha, takže to jde i dobře?
Já jen slyšel kritiku a nikde žádný důvod...
Tohle už by dávalo smysl, ale stejně bych to nechal v některých autech do té doby, než vychytám tu elektriku pořádně (třeba jako v novém Porche).
Každopádně díky. :yes:
Pokud jde o komunikativnost atd., tak hydraulika bývá lepší. Velký problém je v lidech, ne technologii. Dnešní řízení Porsche jsou víc o preferencích zákazníků než o schopnostech. Nakonec stejně platí, že nejlepší posilovač je žádný posilovač.
Moje řeč, já si vybírám jen mezi auty bez posilovače, s posilovačem prostě nemám nikdy dobrý pocit kontaktu s řízením, je to takové jako volant na PC. Řízení mě potom nebaví - já potřebuju vědět, jak kola sedí. Třeba když začíná mrznout, je k nezaplacení přesně cítit odpor kol při zatočení, podle toho se dá krásně určit kluzkost cesty dřív než auto ve smyku letí do příkopy...
Ano a ano: taky bych volil BMW řady 3 a taky si myslím, že nevyhraje. Na vítězství tipuju 208 nebo Clio, přičemž z nich bych jasně upřednostnil Peugeota.
Mercedes A je opravdu VELMi hezké (a ne špatné) auto, ale ... viděla bych tona MÉNĚ "prémiového" vítěze :-)
PS: A mezi finalisty (tlak na "malá auta bez (pořádného) motoru" se ZVĚTŠUJE) bude i Opel Adam - tipuji ;-)
Co přináší Opel Adam nového? Je to jen další rozměrově velké a uvnitř malé auto s velkým nafouknutým čumákem. Z kategorie malých aut takové Twingo první generace, to bylo převratné auto variabilitou a využitím prostoru (jednoprostorová karoserie, posuvná a sklopná zadní sedadla, lůžková úprava), Opel Adam je jen další nepraktické auto s nedůležitými, rádoby cool doplňky.
Pro/podle mne NIC moc - snad takové "lepší" pojetí (a výbavu) v nejnižší třídě, která je poslední dobou docela "protlačována" = PROTO očekávám že bude "vynesen" (alespoň) do finálové skupiny (já jeho fanynka opravdu NEjsem.. ;-)
ZOE by vyhrát mohla i měla. Bude to asi první elektroauto pro masovější použití a ta cena by proto měla přijít. Bohužel asi nepřijde, protože už byla nesmyslně rozdána v minulosti.
Rozhodně si to podle mne zaslouží víc než Ampera. Stojí polovinu a nabízí rozhodně pokrokovější technologii (i když od dob Leafu se toho tolik nezměnilo).
Čím je Zoe masovější? Bez baterek bude za cenu kolem 15000 eur a k tomu každý měsíc bude majitel platit pálku za pronájem baterek ať jezdí nebo ne, tzn. auto koupené napůl. Kdyby si tam člověk mohl koupit baterku třeba od jiného "šedého" výrobce, levnější, to by byl pokrok, ale takto :no:
Tak je to správně - kdo má peněz že neví co s nima, ten dostane ještě dotaci (z daní nás všech) aby si mohl koupit úspornější auto a kdo peníze nemá, ten zaplatí 10000 na ekovýpalném a na vjetí do emisních zón může zapomenout :yes: Je to ještě tržní ekonomika?
Vzhledem k předešlé nezaujatosti poroty, můžeme s klidem pominout vše, co nejezdí aspoň částečně na elektriku.
Takže vítěz je jasný - Renault Zoe, i kdyby ho bylo nutné po dvaceti metrech jízdy domů dotlačit.
Dále: Prius plug-in, Prius plus, V60 plug-in a pokud Opel něco přihodí do kasičky, možná udělaj Adamovi malou reklamu...
Mazda 6 - ta nikdy nezklame
Golf VII - v této generaci se mi evoluce designu líbí
Rapid - VfM má váhu
Lodgy - za prolomení cenových tabu v kategorii velkoprostorových, sedmimístných
Mercedes A - za odklon od původního áčka, sice je to teď á la BMW 1, ale to se cení...
Mazda má stále slabé brzdy (už 20 rokov), golf je iba evolúciou nie revolúciou, rapid je ľudové auto (ďalší jazvečík v ponuke), lodgy nemá šancu (lowend) ...
podle me neni co resit, tohle auto je tak odporne zpatecnicke, ze to nemuze nikdy vyhrat.
pekne a ucelne navrzene sportovni auto s ambicemi na kazdodenni provoz bez prehnane nabuseneho anebo naopak downsizovaneho motoru... ale no tak. Pise se rok 2012.
To robí tá antikoncernová doštička v hlave... >:-[] Ale pacientov je tu oveľa viac, jedným vadí koncern, ďalším taliani prípadne frantíci no a kapitola sama o sebe sú antikórejci. Skrátka všetko nezaujatí odborníci. >:-[]
Zoe jsem napoprvé v anketě přehlédl, každopádně je tudíž vítěz zřejmě jasný, a plug-iny to kdyžtak jistí. :no: . Možná i Golf by mohl mít šanci, ale záleží na množství hlávkových salátů mezi novináři...A vůbec by mi nevadilo, kdyby vyhrálo GT86/BRZ. :yes:
Já mám své 3 favority - BMW 3 - nová generace poskočila zase o velký kus dál a ostatní nemají šanci; VW Golf - ať si řiká kdo chce co chce, tahle generace bude jedno z nejlepších aut na světě. Přeci jen 40 let kontinuálního vývoje je znát; Mazda 6 - Japonci ukázali, že to jde i bez turba (z toho by si měli lenoši ve vývoji evropských automobilek příklad).
Co se týče Rapidu, tak je to nejhorší auto, které Škoda vyrobila Felicie. Působí lacině, přitom ale cenovkou míří ke 400 tisícům. Nevidím jediný důvod, proč bych si za stejně peníze nemohl koupit třeba i30 (upřímně, kolik Čechů nutně potřebude sedan).
rapid je liftback nie klasicky sedan... ono tak obrovsky kufor netreba nikomu ale ludia su blbi... radi prenasaju kubiky vzduchu , hlavne ze kupili lacnejsie o par stoviek eur ako konkurencny hatchback :yes: , to ze sa im s tym zle parkuje a ze im taky kufor netreba to uz je vedlajsie ;-)
rapid neponuka nic viac ako konkurencia a koniec koncov nebude ani lacnejsi... dovod na kupu rapida nevidim ziadny... ceed je 1000krat lepsim autom a obrovsky kufor rapida mam v * :yes: to nie je ziadna vyhoda pre mna.
Práveže kufor je v ČR a SR hlavným kritériom na kúpu auta. Tiež sa čudujem, že celý rok voziť prázdny kufor, ale raz ročne pri ceste do Chorvátska sa využije. Hlavne, že sa zmestia rezne a pašteky. Pre majiteľov odporúčam sandále a ponožky. Bude to k kombinácii s igelitkami dokonalé :yes:
najdrahsie a "najlepsie" nevyhraju ankety nikdy....
vyhra nieco sikovne prakticke za dobru cenu a s dobrou priestorovou ponukou, nieco co uputa bezneho zakaznika.... nieco normalne pre beznych ludi... :yes:
mě se taky líbí a jsem 96ti procentní. Ale ještě nevím, zda věřit tak mohutně inzerované kvalitě ... když koupím auto, chci jezdit alespoň 10 let bez starostí, pak ho pošlu pryč...
Muzes mi, jako heterosexualovi, vysvetlit, proc by melo byt negativum cehokoliv, nejen auta, ze se libi homosexualum? Chapu to dobre, ze jsi rad, ze se ti libi jina auta, nez vitez te ankety, protoze se tak utvrzujes v tom, ze homosexual nejsi? To jsi ses tak malo jisty svoji sexulani orientaci, ze si ji potrebujes takovymto zpusobem overovat? Nase ceska homofobie mi prijde casto dost smesna...
Sky + kers v kapacitore a skvely dizajn.... Mazda je horuci kandidat, kedze sleduje zelene trendy a zaroven ponuka soferaky zazitok. A takych aut je v cenovej hladine pre normalnych ludi ako safranu...
I s tím skvělým kondenzátorem se stejně na solidní reálnou spotřebu nedostane, takže nějak nevidím tu inovaci. Design je diskutabilní, mě se ta ohromná černá díra vpředu a tupý předek vůbec nelíbí. A za tu cenu kterou čekám to rozhodně nebude pro "normální" lidi. Normální člověk vezme něco v dieselu se spotřebou ukolo 3,5-4 na 100 nebo v benzínu na LPG - třeba Sandero, Duster s tovární zástavbou :yes:
Cena nemůže být na úrovni konkurence z Evropy, resp. Maroka :-) Jsou tu vysoká cla na dovoz z Japonska a doprava taky není zadarmo. Tohle pochopili korejci - prakticky zadarmo postavili montovny u nás, ještě mají daňové prázdniny a můžou hrnout násobně víc aut než Japonci. A to s řádově většími maržemi a reklamními kampaněmi na téma "auta z ČR".
Mimoto kondenzátor skutečně nemůže plnohodnotně nahradit baterii. Nedovedu si představit, že mazda uloží do kondenzátoru energii vzniklou brzděním třeba z kilometr dlouhého kopce, ale uložit stejnou energii do baterie není problém.
Nominace:
SL
911
Vítěz:
nepodstatné
Z mého pohledu nevidím jediný důvod, abych si z auta roku nesedl na zadek a raději přemýšlel jestli na něj ušetří 90% populace a nebo jestli má v zásobě kapacitu 100, nebo 1000 iphonů. :-!