Automobilka Porsche představí v Paříži model Cayenne se vznětovým osmiválcem pod kapotou, který se v příštím roce postaví podobně vybaveným konkurentům.
V nadpisu máš chybu, "snová" je ta spotřeba tabulková, nikoli reálná...
Na takové neměcké dálnici by jsi se (už při trochu větším kalupu) z toho snu rychle probudil.
>:-[];-)
Lahodit ti klidně může i zvuk buldozeru, to je tvůj pocit, ale každopádně je kultivovanost aktuální V8 TDI úplně jinde, nehledě na lepší výkonové parametry i přes nižším objemu a menším počtu válců. ;-)
No pokud sportovnost nevyžaduješ, pak by tě pravděpodobně mělo uspokojit i 3.0TDI... to přece není žádná sociální motorizace. I když ok, Porsche je Porsche...
Hm, to mě až tak nezajímá, přihlédnu-li k faktu, že těch Nm je 850 (!!!)... to je mazec, fakt! Tzn. budeš mít vždy dostatek i když se bude motor dusit (paradox, co?).
Masakr motor! Z D3 bych bral jen kvůli tomu motoru A8... R/V6 se na to prostě nechytají.
Protože Cayenne má novější verzi motoru. Reálně bych tak velkou úsporu nečekal. Tím spíš, že jde o silnější verzi, takže můžeš živit větší stáj na cestách.
Samozrejme i pod kapotou nakladniho vozu patri diesel. To je vseobecna zasada. Bohuzel v pripade osobniho vozu to stale nekteri lide nechapou. Proto zduraznuji to slovo "osobni" :-!
RaRo v téhle společnosti papírově nestíhá krouťákem potažmo maximálkou a zrychlením.
Jediné v čem papírově "exceluje" je naopak "nejlepší" cena.
Poněkud překvapivý je úplně nezanedbatelný rozdíl ve spotřebě Touaregu a Cayennu, přičemž o něco slabší Touareg má spotřebu vyšší.
Vzhledem k tomu, že autor očividně není schopen podívat se na stránky Porsche, tak tady jsou zbývající data:
281 kW @ 3.750 1/min
850 Nm @ 2.000 - 2.750 1/min
To rozhodně! :yes:
Já bych v tomto případě klidně "překonvertoval" k V8 TDI. ;-)
Pro mě by to bylo aktuálně jediné SUV, které by ve finále mohlo případně "překonat" mé sympatie k nižšímu crossoveru (A6 allroad V6 biTDI), i když za ne nepatrně vyšší cenu. :-)
V implantaci V8 TDI jsem už přestal věřit, takže jsem mezitím prakticky překonvertoval na benzín. A teď jsem tak trochu rozpolcen. >:D Jo, tohle je mnohem silnější lákadlo než klasický Diesel. ;-)
Přesně, Cayenne I to byla designová katastrofa (myslím exterier, zvlášť před face, ale i po něm).
Cayenne II je vedle Cayenne I doslova krasavec. Zatímco Touareg I ve své době Caynne I designově exterierem válcoval, teď to vidím naopak spíš ve prospěch Cayennu (samozřejmě i díky interiéru), který působí atraktivněji, ale už ne tak kýčovitě a neforemně jako exterier jeho I. g.
Dřív by v tomhle případě pro mne bylo také Porsche jednoznačnou volbou ,ael ted ,jak do toho začli ládovat stejnou techniku VW..sice nebude špatná,ale už by mě to spíše odrazovalo.
Ale zrovna ten V10 TDI PD! byl na podobně velkobjemový diesel vrcholně nekultivovaný motor, a to nejen akusticky, srovnávat s V8 (nebo V12) TDI po této stránce absolutně nelze. :-)
Velmi rychlá jízda s Panamerou mi přece jen dává větší smysl než velmi rychlá jízda s Cayenne. Zažil jsem 5.0TDI v Phaetonu, zvukový projev mě ale ve srovnání s běžným 3.0TDI nějak neuchvátil...
Do S-ka i 7 se pokud vím dává v naftě nejvýše 3.0 šestiválec.
To není, ani nafta není na závodění, ale osmiválec je podáním výkonu a kulturou zvukového projevu někde jinde než šestiválec. Že je k tomu i výkonnější je milý bonus navíc, který k takto drahému autu prostě patří. Konec konců na závodění nejsou ani auta z luxusní třídy nebo dokonce z vyšší střední a přesto se do nich osmiválce nebo i dvanáctiválce instalují.
To je otázka priorit. Já chápu touhu mít zcela univerzální auto, které vyjede kdejaký kopec a na dálnici jede 250, přesto mám o smyslu takové přemotorované bestie své pochybnosti. Ok, zátah TGV může být návykový, ale o sportovní jízdě se mluvit nedá a pro rychlé dálniční přesuny existují i lepší (a levnější) auta.
To je pořád dokola... ano, spotřeba je relevantní i u aut nad 2M. Ten rozdíl ve spotřebě bude v reálu víc než píšeš, klidně přes 1Kč/km k tomu si přidej méně časté tankování a vyšší zůstatkovou hodnotu...
No, mě tvary 911 implantované na SUV příliš nesedí, stejně tak nejsem nijak zvlášť unešen ani z interiéru, takže bych dal asi taky přednost Touaregu, který mi přijde designově nejčistší.
to ja bych, byt kupec teto tridy a hledat premiove SUV s nadstandartnim vykonem, nemohl sahnout jinak nez po Porsche. Ano, technika pod povrchem je stejna, ale to neni vsechno. Interier a renome znacky Porsche by pro me osobne priplatek ospravedlnilo. BMW (ikdyz tu znacku mam z D3 nejradeji) tu auru podle me nema a tam cena fakticky stejna jako u Porsche by pro me byla stopka.
ja neviem pochopit ako mozu take nezmysly ako su tabulkove hodnoty spotreby zverejnovat, keby sa odchylka pohybovala niekde na urovni 1litra, tak OK, ale 2,5l mi pride uz trochu vela. Cayenne Diesel mesto 11,00 (tabulka 8,4) a to nejazdim ako utrhnuty z retaze
Přesně tak. Ještě pochopím, když to má být dalniční express s velkým nájezdem, že člověk vezme naftu, ty rozdíly tam pak jsou. Ale pokud člověk kupuje auto nad 2m s normálním nájezdem, divil bych se, když by tohle někdo řešil. Za mě stejně benzín. Kolega má zrovna Supercharged a myslím, že mu to za těch pár litrů rozhodně stálo! :-)
je spotřeba vůbec relevantní? U těchcto aut se těžko bude někdo rozhodovat jestli Range Rover za 2,7 nebo Porsche za 2,2 kvůli spotřebě a případným ušetřeným 50 tisícům při nájezdu 300 tisíc km.
adekvátní motorizace....těm papírovejm spotřebám se ale musím smát :-) do háje s EU. Každopádně je to rozumější volba než velký benzíny, ty se hoděj akorát do ruska.
Jinak k MB, můj "zdroj" mi říká, že MB už na V8 naftu kašle.. ale pracuje se na V6 biturbu, které bude pomáhat elektromotor... spekuluje se o kombinovaném výkonu v rozmezí 250-280kw.
EDIT: každopádně moje volba z výše nabízených je jasná... ač odpůrce VW to u mě vyhrává Touareg, kde dostanu v podstatě stejnou tehcniku levněji v řádu statisíců.