Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Lexus nepočítá s dieselem pro novou generaci IS

Prémiová japonská značka Lexus s uvedením nové generace modelové řady IS hodlá opustit vznětové motory a jejich místo má zaujmout hybridní pohonný systém.
Zpět na článek
29. 9. 2012 13:04
Re: Upřesnění
Jsem rád, že se tu někdo vyzná. Jen doplním - Krew je Kanaďan, a pokud jde třeba o toho GS, co měl půjčeného, bylo to "normální" auto od jeho dealera. Fakt je, že ho měl na naše poměry hodně dlouho. Ale v USA a v Kanadě se lexusy prodávají jinak než tady, takže mě to až tak moc nezaráží, a kdyby to bylo jinak, pořád mohl nabídnout nějakou protislužbu, reklama na jeho stránkách má už určitou hodnotu. Ale to je jen moje spekulace. Samozřejmě, nemohu ani polemizovat o tom, co všechno Krew ví, mohu soudit jen to, co píše. Mimochodem, Lexus má i vodíkový LFA... Myslím si, že právě palivové články časem zatřesou světem motorismu mnohem víc než elektromobily nebo hybridy.

A ještě ke GS. Měl jsem možnost svézt se v GS 450h F Sport. No, docela Kevinovi závidím, že na seznámení s tímto autem měl tak dlouhou dobu. Já v něm strávil možná půl hodiny a přesto mě z něj museli tahat málem násilím. Mohu srovnávat s BMW 5, GS na mě udělal mnohem větší dojem (nejen z toho důvodu, že je mi ta značka bližší, prostě mi charakterem, zpracováním i pohodlím vyšel víc vstříc - zatvrzelým sportovcům by se samozřejmě víc líbil BMW).
Avatar - N6600
29. 9. 2012 11:39
Re: Upřesnění
Co som cital, tak uz nachytali Lexus HS s pohonom na vodik a aj samotna Toyota sa vyjadrila, ze najvacsi problem s pohonom na vodik uz vyriesila. Preto prve seriove vozy na vodik by mali tusim dorazit uz v roku 2014. Ci tak nejak. Hybridy v Toyote napreduju a jediny voz, co ich zatial nema, je Avensis (a L IS). Ale i to sa coskoro zmeni :-)

Diesely v Toyote asi budu. Auris (Corolla) a Avensis by mali dostat tu 1.6 a 2.0.
Avatar - N6600
29. 9. 2012 11:32
Re: Upřesnění
S tymto mozem samozrejme suhlasit. Na druhu stranu, mnohokrat ma informacie skor, nez ini a tiez dostava Lexusy na recenzovanie. Na fyzicku osobu to nie je zle :-) Tiez su napriklad zaujimave statistiky predaja. Sice len v US, ale predsa. Inde som ich nenasiel v tak ucelenej forme. Navyse, myslim si, ze Krew vie toho viac, nez moze napisat. Predsa len, istym sposobom podrazit to/tych, co ma rad, sa nerobi. A ak, tak len raz. S tou vycitkou suhlasim. Je to tusim Amik, takze sa niet co cudovat :-) Ta FB CZ stranka - som rad, ze je verejna, pridal som si ju do bookmarkov. Inak by som si musel zalozit FB ucet a to sa mi nechce. Inak, diky za tip.
28. 9. 2012 22:26
Re: Lexus je v Evropě okrajovým hráčem a tak to i zůstane
Jistě, tak nějak uvažovali i Američané v roce 1989.
28. 9. 2012 22:15
Lexus je v Evropě okrajovým hráčem a tak to i zůstane
Lexus svoji modelovou politikou jenom dokazuje známý fakt, že Evropa je pro něj trh druhořadé důležitosti. A dokud bude existovat německé prémiové trio, bude v Evropě vždy hrát jen okrajovou roli. A extrémní důraz na hybridy, celkově úzký výběr motorů a karosářských variant stejně jako nemožnost přesné konfigurace výbavy + většinou podivný design to jen umocňuje...
28. 9. 2012 19:38
Re: Upřesnění
Přesně tak - Toyota umí výborné benzínové motory a její diesely tak dobré nejsou. To je asi to jediné s čím mohu souhlasit. Prostě je to proto, že se dieselům nevěnuje, už nějaký čas tvoří okraj nabídky. Německé a francouzské automobilky ať dělají, co chtějí, Toyota jde jinou cestou. Lexus prodává v Evropě značné množství hybridů, procentuálně mnohem více než např. v USA, kde je to cca 10 %. Toyotě i Lexusu se letos v Evropě velmi daří, a to nejen ve srovnání propadem po katastrofě. Takže nic není špatně, naopak, Toyotě její myšlenka zatím vychází, i když občas s problémy ([odkaz]

Důvodem, proč se v Lexusu těžko může objevit motor BMW, je třeba i to, že pořád buduje značku. Jak jsem řekl dříve, ta možnost se rovná prakticky nule, nic tomu nenasvědčuje. Je to jen nepodložená spekulace. Dovedu si ale představit, že by se motory BMW po nějaký čas objevovaly v toyotách. Ale ani to nevidím moc reálně. Kromě všeho, co jsem již uvedl, tak třeba i proto, že za tři roky chce mít Toyota nejméně jedno auto s palivovými články. Vlastně už taková auta zkouší a nijak se tím netají. Takže není důvod, proč v této době řešit zrovna diesely...
28. 9. 2012 19:28
Re: sub-premiova kapitulacia?
Třeba M550d si vzala víc. A že by cca 230 kW třílitry byly nějak výrazně úspornější jsem si také nevšiml. Neměl jsem je najednou, ale spotřeby to byly sakra podobné (rozdíl bude podle mne pod půl litru a když zajedeš do města, tak si Lexus dá ten diesel ke svačině). Největší slabinu téhle nabídky vidím skutečně v ceně. Němci nabídnou velmi levný naftový základ.
Avatar - WinDiesel
28. 9. 2012 18:26
Re: Upřesnění
Znovu opakuji, byl bych opatrný. Toyota umí udělat výborné benzínové motory a dieselové moc neumí. Z motorů, které momentálně má, jsou opravdu dobré pouze 1,4 a 2,0, ty ostatní moc dobré nejsou.
Tady vidím důvod vyřazení 2,2 z Lexusu - ten motor prostě není moc dobrý. Ovšem jeho náhrada hybridem je zcela nerealistická.
Takže, nevylučoval bych vůbec nic. Jak tady někdo řekl, hybrid je na dálnici nanic. na dálnici jsou potřeba diesely.
Jasně že Toyota a Lexus nemají diesely v lásce - oni je moc neumí a šestiválce zaspali - oni už teď do hybridů musí a myslí si, že je spasí. V USA to bude fungovat a v Japonsku také, ale v Evropě to nikdy fungovat nebude. Pokud diesely něco nahradí, nebudou to hybridy.
A pokud se podíváme na D3, všichni už mají hybridy, případně dokonce diesel hybridy a k tomu výborné dieselové šestiválce i 4válce, někdy dokonce 8válce a koukám že u BMW budou brzy i 3válce. Pokud proti tomuto bude Toyota a Lexus stavět pouze hybridy, budou looseři.
Když se podíváš na Toyotu, tam to dává smysl - hybrid jako alternativa - plus benzíny plus několik dieselů včetně nové 1,6 od BMW.
U Lexusu to bude jediná volba a to je špatně. V této třídě je to úplně špatně.
28. 9. 2012 14:31
Re: Upřesnění
Krew odvádí slušnou práci, osobně si vážím toho, jak dlouho svůj blog vede. Nepamatuji však, že by kdy zveřejnil na své stránce zprávu, která by nebyla dosažitelná jinde. Jako všichni ostatní přebírá zprávy z 99 % z jakéhokoliv zdroje, jaký je k dispozici. Ke cti je mu třeba přičíst, že zdroje jmenuje a cituje, což nedělá ani většina českých motoristických médií. To zbývající 1 %, spíše ještě méně, tvoří příspěvky od někoho z Lexusu, např. K. Schlichta - ale nikdy to nepřekročí rámec obecných neurčitých tvrzení. Takže osobně jsem k tvrzení, že Krew má nějaké nadstandardní vztahy s Lexusem velmi zdrženlivý. Co Krewovi vytýkám, je jeho ignorování dění kolem Lexusu mimo Severní Ameriku (pokud o tom nepíše Club Lexus nebo mu někdo nepošle příspěvek). Ale to nic nemění na tom, že vede zatím nejlepší blog o Lexusu. Tematicky obdobné zpravdoajství v češtině, které se objevilo teprve v tomto roce, můžete najít zde: [odkaz]
28. 9. 2012 14:25
Re: sub-premiova kapitulacia?
Na benzin ma GS450h vynikajuce parametre. Lenze na 2-/3-litrove diesely sa spotrebou na dialnici nemaju sancu dosiahnut. Lenze prave takym vozom od nemeckych vyrobcov chcu konkurovat. Bez naftoveho motora to bude sakra tazke...
28. 9. 2012 14:16
Re: Upřesnění
Ještě se vyjádřím k tvrzení, že v GS se příští rok objeví čtyřválec. Může to být pravda, ale také nemusí. Šéfkonstruktér Lexusu GS Yoshihiko Kanamori se vyjádřil na adresu nového čtyřválcového Audi A8 hybrid v tom smyslu, že potřeba úprav protihlukové izolace v německém autě je jedním z důvodů, proč nový hybridní Lexus GS "nemůže mít čtyřválcový motor." Jeho výrok se týkal připravovaného maloobjemového hybridu, nikoliv stávajícího GS 450h. Takže - uvidíme...
28. 9. 2012 14:11
Re: Upřesnění
Lexus několikrát prohlásil, že o diesely v Lexusu nestojí a zatím se podle toho chová. Že by dal do Lexusu motor BMW, o tom pochybuji. Spekulace o užití motorů BMW v autech Lexusu nemají žádný reálný základ, nikdo z Toyoty se o této možnosti nikdy nevyjádřil ani jako o možnosti. Jak jsem psal výše, Lexus směřuje k tomu, aby v Evropě nabízel pouze hybridy. Pokud by se někde objevily motory BMW, tak možná v Toyotě. Obecně, kdyby chtěla Toyota slušný dieselový motor, při vší úctě k vrcholnému motorářskému umění BMW - mohla by si ho vyvinout sama. Toyota, pokud se motorům rozhodne věnovat, staví mistrovská díla, viz JZ, UZ, UR nebo třeba GZ nebo LR... Ale v roce 2015 bude mít Toyota 21 (!) hybridních modelů včetně 14 zcela nových. Co z toho plyne si asi každý domyslí sám...

Pokud jde o pohonnou jednotku v LF-CC a příští IS, nejsem si tak úplně jist, co to bude za motor. V současnosti používá Lexus jako základ pro hybridní ES Atkinsonův motor 2AR-FXE o objemu 2,5 litru. Rodina motorů AR se vyrábí od roku 2008, takže jde o relativně nové motory. Pokud se objeví nový motor, buď půjde o další derivát AR nebo o jeho náhradu.
28. 9. 2012 13:49
Re: sub-premiova kapitulacia?
Když se podívám, jaké výkony podává GS 450h, tak bych IS nezatracoval. Jeho spotřeba při plném využití neomezených úseků německých dálnic je skvělá. Největší problém bude cena. Nebude to fleetové auto.
28. 9. 2012 13:21
Re: sub-premiova kapitulacia?
Asi jste přehnali včerejší oslavy konce prohibice, protože kdybyste jeli, tak víte, že IS2 je samo o sobě jízdně nic moc a v naftě tuplem.
Avatar - Katikakus
28. 9. 2012 13:12
Re: sub-premiova kapitulacia?
Mozna ve snu, kdybys v tom opravdu sedel, tak nenapises takovou blbost...
Avatar - WinDiesel
28. 9. 2012 13:12
Re: Upřesnění
Ještě bych dodal, že se intenzivně pracuje na novém modelu normovaného měření spotřeby - tento model by měl být 1. globálním standardem.
Potom už se nebude dát tolik kouzlit s čísly v případě hybridů. A nejen hybridů, ale to bude jen dobře.
Avatar - WinDiesel
28. 9. 2012 13:09
Re: Upřesnění
Věci začínají dávat nový smysl, pokud vezmeme zároveň v potaz, že výroba motoru 2,2 D-CAT, který IS (dost upravený) sdílí s Toyotou, bude pravděpodobně ukončena a tento motor bude nahrazen motory 2,0 BMW.
Potom zde máme řadu dalších možných výkladů včtně takového, že v roce 2013 nebude mít Lexus IS žádný dieselový motor ale od roku 2014 může mít motor BMW.
Vyřadit diesel z nabídky by znamenalo zabití IS v Evropě - 50% prodejů IS se konalo v dieselu a v tento moment dokonce Lexus nabízí 2 motorové verze.

Byl bych velice opatrný.
S dieselem BMW a s hybridem založeným na 2,5 litrovém motoru by byl IS opravdu konkurenceschopný, i proto bude sdílet hybridní techniku s BMW. Jedním směrem hybridy a druhým směrem diesely - a to by bylo slovo do pranice.
Avatar - N6600
28. 9. 2012 13:05
Re: Upřesnění
Krew ma velmi dobre vztahy s Lexusom, takze tomu Detroitu celkom verim.
Avatar - WinDiesel
28. 9. 2012 13:01
Re: sub-premiova kapitulacia?
Nějaká bába na rohu povídala?
28. 9. 2012 12:16
Re: Upřesnění
Tu ( [odkaz] ) pisu, ze nove IS by mohli ukazat uz v Detroite 2013.
28. 9. 2012 12:15
Re: Upřesnění
Jo, souhlasím, proto jsem napsal, že už v tom originálu je ta věta dost nešťastně napsána.
28. 9. 2012 11:55
Re: Upřesnění
Suhlas. Inak, hoci citat z clanku, ktory si dal, pripusta dvojaky vyklad, z kontextu sa mi zda, ze pod "new version" sa mysli auto, nie motor.
28. 9. 2012 11:29
Upřesnění
Lexus dlouhodobě nepočítá s diesely, takže ředitel Lexus Europe Paul Van der Burgh jen zopakoval, co se již všeobecně ví, a to nejméně rok. Stejně tak je známo, že Lexus chce v budoucnu na evropském trhu nabízet jen hybridní modely, k čemuž již v některých zemích směřuje (viz např. UK). Takže i absence dieselu v případě nové generace IS není žádným překvapením, a pokud se na to What a Car? zeptal, tak zřejmě jen z naprosté neinformovanosti. Naopak, je dobře známo, že nový IS bude mít hybridní variantu, s výjimkou velkých LX, GX a supersportu LFA by to byla jediná modelová řada, která by ji neměla.

Lexus IS přijde nejspíše již na jaře nebo v létě, nikoliv "na konci příštího roku". Všechno tomu nasvědčuje. V originále článku "No diesel engine for 2013 Lexus IS" je dost nešťastně napsáno: "... current 2.2-litre diesel engine will be dropped from the IS range when the new version goes on sale late next year." Tedy může se jednat spíše o novou verzi motoru, což by dávalo větší smysl.

LS v Paříži si svou zmíněnou "oslavu" výstavní premiéry moc neužije. Byl již vystaven před několika týdny v Moskvě, takže v Paříži se nekoná ani evropská premiéra. Nejde ani o premiéru pařížskou, protože jde v zásadě o stále stejný automobil jako dříve, jen nezvykle rozsáhle omlazený. Nepředpokládám, že to bylo takto myšleno, protože na autosalony vozí automobilky většinou více či méně invovovaná vozidla, takže by se podle této logiky konalo bezpočet "oslav výstavních premiér".

Už původní článek v britském magazínu nestál za mnoho, takže chápu, že tentokrát se z takového základu moc "vysochat" nedalo.
28. 9. 2012 11:16
Re: sub-premiova kapitulacia?
Po zkušenostech s IS 220D žádná velká škoda...
28. 9. 2012 11:01
sub-premiova kapitulacia?
Pripada mi to tak, ako keby chcela Toyota/Lexus vypustit europsky trh. Inak si to neviem vysvetlit...

Auta rozmeru IS sa nekupuju koli jazdeniu po meste. Ani okresky nie su zrovna ich domenou. Tieto vozy sa najlepsie citia pri presunoch po kvalitnych dialniciach. A tam akakolvek "uspornost" hybridu je prinajmenej diskutabilna, lebo moznosti rekuperacie energie ktora sa straca brzdenim tam akosi nie je vela.

Pre 2-litrovy turbodiesel v aute strednej triedy nie je problem jazdit po dialnici rychlostou "lahko" nad limit za 6L/100km (aj pri vsetkych tych filtroch a dalsich eko-obmedzeniach. Pochybujem, zeby benzinovy hybrid (v rovnakom aute a +/- rovnako vykonny) bol uspornejsi, respektive dosiahol rovnaku spotrebu. Hybrid by mohol mat vyhodu len pri silnej premavke, kde vodic casto brzdi/akceleruje. Ale predvidavy vodic dokaze aj na solidne zaplnenej dialnici ist tak, ze brzdy sa prakticky nepotrebuje dotknut...