Lexus nepočítá s dieselem pro novou generaci IS
Lexus IS se ve své druhé generaci představil v roce 2005 a o rok později vstoupil i na český trh a stal se jediným zástupcem své značky, který nabídl vznětovou motorizaci. V současnosti patří IS k veteránům v nabídce své značky a čeká jej generační výměna, která se má uskutečnit v příštím roce.
Magazín What Car? uvádí, že Paul Van der Burgh, ředitel Lexus Europe, na právě probíhajícím autosalonu v Paříži řekl, že japonská automobilka vypustí ze své nabídky vznětový motor o objemu 2,2 litru při nástupu nové generace modelové řady IS na trh. K tomu má dojít koncem příštího roku.
Nová generace modelové řady IS má vycházet z konceptu LF-CC, slavícího svou premiéru právě letos v Paříži. Od tohoto dvoudveřového kupé nepřevezme nový sedan pouze design, ale i techniku ukrytou pod jeho karoserií.
Právě hybridní pohonný systém tvořený čtyřválcem o objemu 2,5 litru ve spojení s elektromotorem se má stát náhradou za současné vznětové motory. S emisemi CO2 pod 100 g/km má být výrazně přívětivější k životnímu prostředí a zároveň i úspornější než turbodiesely.
Podle informací, které poskytl Paul Van der Burgh magazínu What Car? se má stát nové IS s hybridním pohonem přímým konkurentem pro dvoulitrové turbodiesely německého prémiového tria Audi A4, BMW řady 3 a Mercedes-Benz třídy C.
Nový Lexus IS ovšem nebude prvním zástupcem značky, který přivede hybridní systém z konceptu LF-CC do sériové produkce. Tím se stane současná generace řady GS.
V každém případě Lexus hodlá nabízet hybridní pohonné systémy napříč celou své nabídkou na evropském trhu od hatchbacku CT, přes připravovanou třetí generaci IS a novou generaci GS až po důkladně zmodernizovanou vlajkovou loď LS, oslavující svou výstavní premiéru v Paříži a chybět nebude ani hybridní SUV RX.