Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus nepočítá s dieselem pro novou generaci IS

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (28)
Prémiová japonská značka Lexus s uvedením nové generace modelové řady IS hodlá opustit vznětové motory a jejich místo má zaujmout hybridní pohonný systém.

Lexus IS se ve své druhé generaci představil v roce 2005 a o rok později vstoupil i na český trh a stal se jediným zástupcem své značky, který nabídl vznětovou motorizaci. V současnosti patří IS k veteránům v nabídce své značky a čeká jej generační výměna, která se má uskutečnit v příštím roce.

Magazín What Car? uvádí, že Paul Van der Burgh, ředitel Lexus Europe, na právě probíhajícím autosalonu v Paříži řekl, že japonská automobilka vypustí ze své nabídky vznětový motor o objemu 2,2 litru při nástupu nové generace modelové řady IS na trh. K tomu má dojít koncem příštího roku.

Nová generace modelové řady IS má vycházet z konceptu LF-CC, slavícího svou premiéru právě letos v Paříži. Od tohoto dvoudveřového kupé nepřevezme nový sedan pouze design, ale i techniku ukrytou pod jeho karoserií.

Právě hybridní pohonný systém tvořený čtyřválcem o objemu 2,5 litru ve spojení s elektromotorem se má stát náhradou za současné vznětové motory. S emisemi CO2 pod 100 g/km má být výrazně přívětivější k životnímu prostředí a zároveň i úspornější než turbodiesely.

Podle informací, které poskytl Paul Van der Burgh magazínu What Car? se má stát nové IS s hybridním pohonem přímým konkurentem pro dvoulitrové turbodiesely německého prémiového tria Audi A4, BMW řady 3 a Mercedes-Benz třídy C.

Nový Lexus IS ovšem nebude prvním zástupcem značky, který přivede hybridní systém z konceptu LF-CC do sériové produkce. Tím se stane současná generace řady GS.

V každém případě Lexus hodlá nabízet hybridní pohonné systémy napříč celou své nabídkou na evropském trhu od hatchbacku CT, přes připravovanou třetí generaci IS a novou generaci GS až po důkladně zmodernizovanou vlajkovou loď LS, oslavující svou výstavní premiéru v Paříži a chybět nebude ani hybridní SUV RX.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (28)
29. 9. 2012 13:04
Re: Upřesnění
Jsem rád, že se tu někdo vyzná. Jen doplním - Krew je Kanaďan, a pokud jde třeba o toho GS, co měl půjčeného, bylo to "normální" auto od jeho dealera. Fakt je, že ho měl na naše poměry hodně dlouho. Ale v USA a v Kanadě se lexusy prodávají jinak než tady, takže mě to až tak moc nezaráží, a kdyby to bylo jinak, pořád mohl nabídnout nějakou protislužbu, reklama na jeho stránkách má už určitou hodnotu. Ale to je jen moje spekulace. Samozřejmě, nemohu ani polemizovat o tom, co všechno Krew ví, mohu soudit jen to, co píše. Mimochodem, Lexus má i vodíkový LFA... Myslím si, že právě palivové články časem zatřesou světem motorismu mnohem víc než elektromobily nebo hybridy.

A ještě ke GS. Měl jsem možnost svézt se v GS 450h F Sport. No, docela Kevinovi závidím, že na seznámení s tímto autem měl tak dlouhou dobu. Já v něm strávil možná půl hodiny a přesto mě z něj museli tahat málem násilím. Mohu srovnávat s BMW 5, GS na mě udělal mnohem větší dojem (nejen z toho důvodu, že je mi ta značka bližší, prostě mi charakterem, zpracováním i pohodlím vyšel víc vstříc - zatvrzelým sportovcům by se samozřejmě víc líbil BMW).
Avatar - N6600
29. 9. 2012 11:39
Re: Upřesnění
Co som cital, tak uz nachytali Lexus HS s pohonom na vodik a aj samotna Toyota sa vyjadrila, ze najvacsi problem s pohonom na vodik uz vyriesila. Preto prve seriove vozy na vodik by mali tusim dorazit uz v roku 2014. Ci tak nejak. Hybridy v Toyote napreduju a jediny voz, co ich zatial nema, je Avensis (a L IS). Ale i to sa coskoro zmeni :-)

Diesely v Toyote asi budu. Auris (Corolla) a Avensis by mali dostat tu 1.6 a 2.0.
Avatar - N6600
29. 9. 2012 11:32
Re: Upřesnění
S tymto mozem samozrejme suhlasit. Na druhu stranu, mnohokrat ma informacie skor, nez ini a tiez dostava Lexusy na recenzovanie. Na fyzicku osobu to nie je zle :-) Tiez su napriklad zaujimave statistiky predaja. Sice len v US, ale predsa. Inde som ich nenasiel v tak ucelenej forme. Navyse, myslim si, ze Krew vie toho viac, nez moze napisat. Predsa len, istym sposobom podrazit to/tych, co ma rad, sa nerobi. A ak, tak len raz. S tou vycitkou suhlasim. Je to tusim Amik, takze sa niet co cudovat :-) Ta FB CZ stranka - som rad, ze je verejna, pridal som si ju do bookmarkov. Inak by som si musel zalozit FB ucet a to sa mi nechce. Inak, diky za tip.
28. 9. 2012 22:26
Re: Lexus je v Evropě okrajovým hráčem a tak to i zůstane
Jistě, tak nějak uvažovali i Američané v roce 1989.
28. 9. 2012 22:15
Lexus je v Evropě okrajovým hráčem a tak to i zůstane
Lexus svoji modelovou politikou jenom dokazuje známý fakt, že Evropa je pro něj trh druhořadé důležitosti. A dokud bude existovat německé prémiové trio, bude v Evropě vždy hrát jen okrajovou roli. A extrémní důraz na hybridy, celkově úzký výběr motorů a karosářských variant stejně jako nemožnost přesné konfigurace výbavy + většinou podivný design to jen umocňuje...