Pomaly sa to mení na "viac prúžkov, viac adidas". Keď 10 stupňová prevodovka zníži spotrebu oproti 6 stupňovej povedzme oooo 10%, tak logický vývoj bude smerovať k 20 alebo 30 stupňovej prevodovke. Každá stovka otáčok motora bude mať vlastný stupeň :-!
Samozřejmě, že osmistupňová je lepší (ani nic jiného netvrdím), ale je to její konstrukcí. ZF i publikovalo dokument, který to rozebíral vcelku do detailu. Jestli ti prospěje větší počet převodů, záleží hlavně na motoru.
Jo fakt, byly o tom na netu články, dohledej si to.
Odbírají už ted 8st ZF pro 300C/charger a RAM (a bude i v durangu a grandčíru) a budou odebírat, resp. koupili licenci na výrobu 9ti stunové a budou to vyrábět v Kokomo v USA.
No jestli je ZF nejlepší nevím, tedka sem měnil ATF + vanu s těsnění v ZF6HP26 co mam v jagu a komentář dlouholetýho servismana BMW - noooo většinou když se v ZF almaře vymění olej tak klekne....
Tak sem zvědav, pokud by to tak skutečně bylo tak to má k dokonalosti hoooooooooooodně moooooooooooooooooooc daleko, protože sem měl 2 americk ýpřevodovky a nikdy mi neklekly a mercedesí W5A580 (5G Tronic¨) a žádná neklekla...
Nalejme si čistého vína - porovnej 6ZF a 8ZF a pak mi řekni, kterou bys bral. Má zkušenost s BMW 7er - 6ZF v 730d vs 8ZF v 740xDrive. Obě špičkové převodovky, přesto ta 8st lepší z hlediska efektivity a vůůůůbec mě neotravovalo měnění převodů, kterých jsem si prakticky nevšiml.
No, jel jsem s 8st. převodovkou a zaprvé ani nepoznáš, že to přeřazuje (pokud nečumíč na budíky) a jasný důkaz o efektivitě si můžeš přečíst v kdejakém testu o RR s 6ZF vs 8ZF.
V dnešní době to není účinnější řešení. Možná v budoucnu. Navíc u auta je lepší použít inboard motory, kdyby byly přímo v kolech, tak by se počítaly do neodpružené hmoty.
Nekonečný počet převodů má CVT a jaký to je hnus. Peugeot WRC už měl jen 4 převody, protože se šlo po váze a motor měl plochou křivku výkonu i točivého momentu. Všechno má své hranice, dát metr polystyrenu na barák už taky nepomůže.
Presne tak, v zmysle zasady "cim viacej pasikov, tym viacej adidas!" (alebo abibas, adabas, a pod.).
V prvom rade, kazde preradenie je proces pri ktorom dochadza k stratam (ak beriem mechanicku prevodovku, tak roztocenie/spomalenie predlohoveho hriadela, prisposobenie otacok motora, preklz v spojke, atd.). Zbytocnemu preradovaniu sa treba vyhnut, pokial ides na spotrebu!
Druha vec, dnesne motory maju dost siroke pasmo vyuzitelnych otacok, v ktorom pracuju priblizne s rovnakou efektivnostou. Preradit 10x kym rozbehnem auto z 0 na 130? To je skutocny nezmsel, ktory nepomoze ani spotrebe ani prevodovke.
Logika věci, vysvětleno snad jasně, no ne? Přesto zde děti brečí "proč???" ?
No, děti, pokud neumíte číst, tak zpátky do školy :no:
Poznámka: Já teda chci, aby mi auto žralo co nejmíň... a ne víc... když může míň... Kdyby s tímto nápadem přišla ZF, vsadím, že tu neřekne nikdo ani "popel," že?
Dříve, než přistoupíme k otázkám z prospěchu, rád bych vás upozornil, že se tu mezi dětmi objevil takový nešvar. Děti velice často opakují sprostá slovíčka. Hlavně jedno. Je to slovíčko "transmise"!
Desetistupňová převodovka ?? Proboha proč ? Aby to za jízdy v jednom kuse řadilo nahoru a dolů ? Nebyl by daleko lepší systém pohonu jako u lokomotiv ? Motor by poháněl generátor elektrické energie a u kol by byly elektromotory ???? Hmotnostně ( a ůčinností ) by to snad muselo vyjít i výhodnější než klasický systém s převodovkou diferenciálem ... atd. atd.