Ford a GM spolupracují na devítistupňovém a desetistupňovém automatu
Americké automobilky Ford a General Motors pokračují ve společném vývoji převodovek. V současnosti spolupracují na dvou automatech – devítistupňovém a desetistupňovém. Informoval o tom server Automotive News.
Zatímco GM velí pracím na devítistupňovém automatu pro vozy s pohonem předních kol, Ford se zase stará o vývoj desetistupňového automatu pro auta s pohonem zadních kol, mezi které mají patřit pickupy, SUV a sporťáky.
Práce na nových transmisích začaly během letošního roku. V současnosti jsou oba systémy ve fázi návrhů, ve výrobě se podle nejmenovaného zdroje blízkého pracím neobjeví dříve než v roce 2015.
Díky spolupráci mají obě automobilky na navržení a vývoji převodovek výrazně ušetřit. Firmy budou vyvíjené transmise kombinovat se svými motory.
Mluvčí koncernu General Motors potvrdil, že obě společnosti spolu jednají a že podepsaly memorandum o porozumění, v rámci kterého mají být vyvinuty nové, účinné převodovky. Mluvčí Fordu také nebyl příliš sdílný a uvedl jen, že automobilka vždy hovoří s ostatními firmami včetně GM.
Ford a GM na převodovkách již spolupracují. Výsledkem dohody z roku 2002 byl vývoj rodiny šestistupňových automatů pro vozy s pohonem zadních kol. Tyto převodovky používají miliony vozidel.
Obě firmy přitom byly dosud spojovány s osmistupňovými jednotkami. Ford loni v létě oznámil, že chystá osmistupňovou samočinnou převodovku, mnoho informací ale o ní nezveřejnil. Navíc podle některých zpráv její vývoj v průběhu loňského roku ukončil.
V roce 2011 pak generální ředitel GM Dan Akerson uvedl, že koncern investuje 204 milionů dolarů do továrny Toledo, aby se zde mohly produkovat osmistupňové automaty vlastní výroby. Akerson už nesdělil, kdy jejich výroba začne a jaké vozy je použijí. Podle některých spekulací by je mohla využít nová generace Cadillacu CTS.
Devítistupňový automat pro osobní vozy již dříve představila německá automobilka ZF Friedrichshafen. Její osmistupňovou převodovkou už používá mnoho modelů různých značek. Hyundai pak pracuje na desetistupňovém automatu.