Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Republikánský kandidát označil Teslu a Fisker za neúspěch

Mitt Romney, republikánský soupeř Baracka Obamy v nadcházejících volbách kritizoval vládní podporu firem zabývajících se „čistou energií.“
Zpět na článek
6. 10. 2012 12:08
6. 10. 2012 13:01
6. 10. 2012 13:15
6. 10. 2012 21:10
7. 10. 2012 08:38
6. 10. 2012 13:56
6. 10. 2012 20:58
7. 10. 2012 05:04
7. 10. 2012 08:39
6. 10. 2012 22:26
7. 10. 2012 06:56
7. 10. 2012 16:54
6. 10. 2012 08:36
Ekohlúposti ...
Komerčný produkt, čo sa nevie predať sám, nepatrí na trh .....

Auto je taký čistý komerčný produkt, že ani čistejší nemôže byť ..... podpora nejakej značky či technológie je preto čisté vyhadzovanie peňazí a čo je ešte horšie ... deformácia trhu ....

Realita nepustí ... na bežné používanie sú elektomobily nezmyslom a (ne)predaje to úplne jasne dokazujú i napriek deformovaniu trhu zo strany "ekologických" vlád ... a to sa často zabúda i na astronomické "ekologícké" spotrebné dane ....
Rozbalit vlákno
14
6. 10. 2012 08:52
Re: Ekohlúposti ...
podpora v akejkolvek podobeje sice deformacia trhu, ale preco pritom nespomenut nizsie zdanenie nafty voci benzinu,pripadne lpg voci inym palivam. To nie je podpora? Vdaka tomu po europe lieta 50% novo registrovanych aut na naftu ;-)
6. 10. 2012 10:07
Re: Ekohlúposti ...
LPG neni zdaneno spotrebni dani, protoze se prvotne nejedna o palivo pro provoz, ale palivo kterym si doma topi a vari spousta lidi, kdyby na LPG byla spotrebni dan, tak se vzbouri minimalne pulka republiky a hrozilo by neco jako obcanska valka >:D
6. 10. 2012 10:28
Re: Ekohlúposti ...
Topi sa hlavne zemnym plynom (CNG) a nie propan-butanom(LPG) a vzdy je mozne vymsliet novu dat, napriklad, ze sa bude platit iba na benzinkach, ale propan-butan vo flaskach bude na varenie bude od dane oslobodeny. Videl som tabulku, do nejakeho roku 2020 chce Unia mat rovnake dane na vsetky 3-4 paliva.

K Romenymu len tolko, ze Republikanov vzdy podporovali 2 hlavne skupiny - petrolejari a zbrojari, co vzdy skoncilo vyrobou aut typu Hummer a vojnami na Arabskom poloostrove.
6. 10. 2012 11:05
Re: Ekohlúposti ...
LPG pro pohon aut je zdaněno, sazba daně pro je 3 933 Kč/t, čili něco přes 2 Kč na litr. O něco nižší sazba je pro "průmyslové použití", jako jsou vysokozdvižné vozíky. Osvobození od daně bylo jen pro výrobu tepla, ale nejsem si jist, zda to ještě platí.
Od spotřební daně z paliv je osvobozena letecká a lodní doprava.
Zajímavá je i spotřební daň pro mazut - tento sajrajt má cca 10krát nižší spotřební daň než "zvýhodněné" LPG.
6. 10. 2012 22:09
Re: Ekohlúposti ...
u vas, u nas ano, aj ked nie takymi sumami ako ine paliva ;-)
6. 10. 2012 10:09
Re: Ekohlúposti ...
a jak to souvisi s Teslou? oni si nato od statu vzali jen pujcku, kterou maji splacet a podle vyjadreji ji zrejme zacnou splatec drive nez puvodne meli, tedy Tesla evidentne nebude patrit do kategorie kterou zminujes a svuj produkt prodat umej ;-)
Avatar - WinDiesel
6. 10. 2012 11:49
Re: Ekohlúposti ...
Oni si nevzali půjčku jen od státu, mají spoustu půjček od soukromých invrstorů a jsou zadlužení až za ušima - a jak to bývá, splácet nebudou státu ze zisku (který ještě nikdy nevyprodukovali) ale z peněz půjčených od soukromých investorů. To mi připomíná situaci Řecka.
6. 10. 2012 11:55
Re: Ekohlúposti ...
no takze pochopili dobre system a vedej jak nato >:D ostatne neni majitel tesly clovek co se podilel na zalozeni PayPalu? ja mit jeho znalosti, tak to delam asi taky, proc nebrat kdys je z ceho :-)
Avatar - robertPLUS
6. 10. 2012 12:47
Re: Ekohlúposti ...
Doporucuju: [odkaz]
Avatar - WinDiesel
6. 10. 2012 20:11
Re: Ekohlúposti ...
Když to nejde jinak, tak se vyžije známý nástroj .............. propaganda ............... a herci opět tajtrlíkují. Jistě dostanou nějakou tu slevičku ..... :no:
6. 10. 2012 20:27
Re: Ekohlúposti ...
To je jejich vec a vec tech veritelu. Zatim maji takovy zajem, ze nestihaji vyrabet. Takze ja bych to nechal na nich.
6. 10. 2012 19:29
Re: Ekohlúposti ...
Od tejto chvíle považujem za osla o jedného človeka viac.
6. 10. 2012 21:07
Re: Ekohlúposti ...
Prepáč, že som urazil tvoje "eko"nadšenie, ale ako sám vidíš, takých "inteligentov" čo by si kúpili taký nezmysel je minimum ......

A nezdá sa Ti, že si v protismere :-)
8. 10. 2012 20:09
Re: Ekohlúposti ...
Ešte keby si vedel o čom pletieš...
Avatar - romgator
6. 10. 2012 11:02
Nelíbí se mi, že
spousta lidí takovéto technologie haní. Jistě, elektromobily mají velké nedostatky: velké a těžké baterie, které se musejí dlouze nabíjet. Navíc po delší době ztrácejí svou kapacitu, což znamená, že se zkracuje dojezd. Nedostatečná síť dob. stanic atd, dělá z těchto vozů zatím kusovky pro nadšence a zeleně myslící lidi. Podobné je to u nás třeba s CNG, vodík raději ani nezmiňuju, protože je v čr jedíná stanice. Přesto za dvacet let bude situace jiná, vývoj palivových článků bude jinde, baterie a další technologie budou jinde. To je snad jasné. Já si velmi dobře dokážu představit, že jezdím na vodík nebo něco jiného. Vše nové a neokoukané se zatracuje. Za dvacet let to ale může být standard. A investice do rozvoje těchto technologii se vrátí. Ropy není už zase tolik, dochází vážení. A pokud chceme jezdit auty a určitě chceme, měli bychom si to uvědomit.
Rozbalit vlákno
21
6. 10. 2012 11:18
Re: Nelíbí se mi, že
Jezdit na elektřinu není nic nového. První elektomobily vznikly už v polovině 19. století, mnohem dříve než "auta" se spalovacím motorem. Stejně tak tzv. alternativní paliva ... myslíte si snad, že Rudolf Diesel jezdil pro prémiovou motorovou naftu k Shellce ? Nic takového tehdy nebylo, svůj první dieselový motor provozoval na biopaliva, přesněji řečeno arašídový olej. Mnoho "novinek" jsou ve skutečnosti věci, které znali už naši prapradědečci.
Čili alternativy, proč ne ... ale s rozumem, nikoliv s vidinou vysátí státního rozpočtu zkrz dotace na "ekologii". Já se na to dívám čistě z hlediska peněz, takže jezdím na LPG. Nebudu lhát, že to dělám kvůli ekologii :-)
Avatar - Aladeen
6. 10. 2012 11:24
Re: Nelíbí se mi, že
ľudia zatiaľ Elektromobily nechcú , preto že sú nedokonalé ,drahé a obmedzujú vodiča , jasné že sa to o takých 20 rokov zmení , ale stále tu bude problém s Batériami . Možno budú už také výmenné stanice , ale stále to bude komplikovaný a finančne náročný proces . Taktiež nie je veľmi ekologické vyrábať veľké Batérie do toľko aut a na také krátke obdobie ako je 7-9 rokov. preto si myslím že budúcnosť nie je v Baterkách ,ale vo vodíku tj. autá na rovnaký princíp ako funguje už teraz FCX Clarity . Keď na tom vedci trošku popracujú tak sa výrobné náklady určite znížia ...Vodíka máme habadej a tento spôsob je ešte ekologickejší ako Autíčka na baterky ;-)
6. 10. 2012 11:41
Re: Nelíbí se mi, že
pro myslis ze tu bude problem s bateriema? za 20 let se toho sakra hodne zmeni, ostatne koncepty baterii co se dnes jiz zkousi jsou na urovni ktere posunou spotrebice je vyuzivajici no notnej kus dal :-)

kuprikladu do 5 let se maji objevit komercene kuprikladu grafenove baterie, a ve vyvoji jsou i jine typi materialu, proste baterie zazivaj neskutecnej pokrok a to ne jen diky automobilum, ale hlavne diky elektronice jako notebooky nebo telefony, ktere je vyuzivaji
6. 10. 2012 12:01
Re: Nelíbí se mi, že
Hlavní problém baterií je v tom, že na jednotku hmotnosti uchovávají cca 20krát méně energie než třeba nafta. Jinými slovy, abys nahradil nádrž na 60 litrů nafty (cca 50 kg) , musíš vozit tunu baterek. A to samozřejmě nedává smysl. Pokrok v baterkách je, ale jde to spíše směrem k rychlejšímu nabíjení a prodloužení životnosti, než ke zvyšování kapacity.
6. 10. 2012 12:39
Re: Nelíbí se mi, že
schvalne se podivej jake baterie se pouzivali komercne pred 10-15 let a jake mas moznost vyuzivat dnes, jestli tam nevidis pokrok i v oblasti vahy, tak jses slepej :-)

jak jsem treba vypsal ty grafenove, tak u tech je pri stejne vaze a o cca 30% mensi velikosti cca 15 nadobna kapacita a cca 40 nasobna rychlost nabijeni, a to jis dnes, jedinej jejich problem prozatim je, ze po cca 150 kompletnich ciklech klesa jejich kapacita na polovinu, proto se take pocita ze vetsi komercni nasazeni prijde as za 5 let, tedy doba po kterou se budou snazit tenhle neduh odstranit, a grafenove nejsou jedine ktere se vyvyjej (oty se zajimam jen z toho duvodu ze pro ten team co to vyvyji obcas delam jednoduzsi prednaskove vizualizace) ostatbne do vyvoje baterii vkladaj svoje prachy hlavne ropne giganty, a je asi vsem jasne proc to delaj ;-)
6. 10. 2012 12:51
Re: Nelíbí se mi, že
Nikdy jsem to předtím neslyšel, tak jsem se mrkl do vyhledávače. Pokud jsem to dobře pochopil, tak neexistuje žádná grafenová baterie, ale grafen je pouze novým materiálem pro jednu z elektrod Li-on baterie.
Hlavní problém Li-on baterií je životnost. Když je po dvou letech v mobilním telefonu KO, tak se moc neděje, prostě se za pár stovek vymění nebo se vyhodí celý telefon. Přepokládám však, že u elektromobilu, kde baterie stojí řádově stovky tisíc, je životnost klíčovým parametrem.
6. 10. 2012 13:16
Re: Nelíbí se mi, že
no tak to jsi zrejme nasel neco jineho, to ocem pisu ja je spise kondenzator kde je grafen smiseny s vodou a tvori gel, a to ze si otom neslisel je mozna tim, ze takovich technologii se vyvyjeji po univerzitach po celem svete stovky nebo tisice, a je tedy pravdepodobne ze se k tobe nedostanou vsechny informace z celeho sveta a ze vsech oblasti vyvoje, tak jako k nikomu z nas :-)
6. 10. 2012 13:29
Re: Nelíbí se mi, že
Jde jen o to, jestli jsi informace nečerpal od různých českých serverů, kde tomu rozumí jako koza petrželi. "Spíše kondenzátor" zní úsměvé ... já znám buď baterii nebo kondenzátor, nic mezi tím.
6. 10. 2012 13:47
Re: Nelíbí se mi, že
informace cerpam primo od lidi co natom pracuju na jiste univerzite, respektive z toho co me poslou jako podklady pro praci, jelikos prone obcas delam vizualizace prezentaci, je videt jak ctes posty na ktere odpovidas, jestli takhle ctes i informace, tak se pak nedivim ze se jich k tobe moc nedostane, ty je vlastne nevidis ikdys je ctes >:D
6. 10. 2012 20:09
Re: Nelíbí se mi, že
Omlouvám se, ale text předchozích příspěvků ve mně udělal dojem, že o fyzice a chemii nevíš vůbec nic a že jsou to blepty převzaté z nějakého českého plátku, kde o tom taky nerozumí ;-)
Přečetl jsem si několik zdrojů a většinou grafén proklamují jako anodu do Li-on baterií.
7. 10. 2012 01:20
Re: Nelíbí se mi, že
Tolik velmi hrubých pravopisných chyb nemůže být náhoda - normálně pravopis nekomentuji, ale tohle už je síla. Divím se té firmě, že si nechá dělat prezentace od žáka prvního stupně základní školy - to asi mluví za vše, informace o novém typu baterií tedy asi nebude moc důvěryhodná...
Dospělý člověk doufám nemůže napsat "jelikoš" "neslišel" "takovich" "vyvyjeji" "jis" místo již, "ciklech" atd...
Jinak pokud vím, nejmodernější dostupné jsou zatím tzv. nanobaterie LiFePO4.
7. 10. 2012 09:12
Re: Nelíbí se mi, že
demence ceskych obcanu kteri maji potrebu komentovat pravopis je nastesti jen demenci ceskych obcanu kteri hodnoti anis by meli dostatek podkladu proc tomu tak asi je, nastesti zahranicni ale i ceske firmy pro ktere delam nemaji tu potrebu komentovat moji spatnou anglictinu a us vubec ne spatnou cestinu, je zajima to co umim a naco si me najali a ne to jestli zvladam pravopis kterej se me prace nijak netyka ;-)

neco jako dysortografie nebo dyslexie vas pocitam ani nenapadne, vy jen vydite proste spatnej pravopis a musite cloveka ihned udsoudit a pomluvit co? ;-)
7. 10. 2012 22:51
Re: Nelíbí se mi, že
Nepomlouvám, ale pokud nekdo absolutně nezvládá český pravopis kvůli nějaké mozkové dysfunkci (nebo lemplovskému přístupu k češtině na základní skole), může použít automatické opravy, které odstraní většinu chyb. Debata je vedena v psané češtině. Kdo není schopen se česky vyjádřit, měl by zvážit, zda je jeho účast v debatě vhodná.
Stejně tak člověk ve špinavých hadrech a vzhledem bezdomovce musí zvážit, zda je vhodné jít takto na nějakou společenskou akci kde je vyžadován společenský oděv, i když jinak je třeba úspěšný ve svém oboru a navíc skvělý tanečník.
6. 10. 2012 19:32
Re: Nelíbí se mi, že
Nekrič hop. Budúcnosť nemusí byť zásadne vo veľkej kapacite bateriek.
6. 10. 2012 20:32
Re: Nelíbí se mi, že
Takže uživatelům bude stačit dojezd elektromobilů 100 km ?
8. 10. 2012 20:10
Re: Nelíbí se mi, že
Vieš čítať? Alebo máš problém s pochopením môjho príspevku?
6. 10. 2012 20:42
Re: Nelíbí se mi, že
Pomerujes jablka a hrusky. Jednak z te nafty vyleti kolem 70% te energie vyfukem a chladicem. Je treba brat auto jako celek protoze u elektromotoru pro zmenu odpada spousta pomocnych berlicek, bez kterych se spalovaci motor neobejde v doprave, cisteni a regulaci paliva a vzduchu, odvodu a regulaci spalin. O spolehlivosti (jedina pohybliva cast - rotor) a zivotnosti ani nemluve. Dalsi hmotnost predstavuje material nutny k reseni problemu v souvislosti s vibracemi a hlukem spalovaciho motoru. Zatim elektromobily konkurenceschopne nejsou, ale taky jsou baterie zhruba na polovine hodnot energie/kg kterych lze dosahnout.
Avatar - romgator
6. 10. 2012 15:24
Re: Nelíbí se mi, že
Souhlasím s tebou, vodík se mi zamlouvá taky, je v tom potenciál. A honda to s fcx clarity zmákla fajnové. Bohužel výrobní náklady jsou vysoké. Přitom samotná výroba prý není zase až tak náročná. Nejsem odborník, tak nechci kecat. Ale líbí se mi, že němci mají představu o využití vodíku a podnikají první kroky. No a když to bude v německu, tak si myslím, že to dorazí i k nám. Posílám takový odkaz na malý testík hondy clarity. [odkaz]
6. 10. 2012 20:47
Re: Nelíbí se mi, že
Celkova ucinnost vodikoveho cyklu (od el. energie pres vyrobu vodiku a opetovnou premenu na el. energii) je zhruba stejna jako u spalovaciho motoru- kolem 30 %. Takove plytvani energii si do budoucna, s dochazejicimi fosilnimi palivy nebudeme moci dovolit.
6. 10. 2012 15:32
Re: Nelíbí se mi, že
Ono problém nie je tak ani v samotných technológiách ako ich absurdnom pretláčaniu .....

Ak si niekto kúpi elektromobil za 40 tis. eúr je to len jeho problém, ... ale ak ma niekto núti mu na to prispievať, tak je to už i môj problém ...
7. 10. 2012 01:25
Re: Nelíbí se mi, že
Přesně. Navíc se vodík průmyslově vyrábí pouze z ropy nebo zemního plynu, elektrolýza je dobrá tak do laboratoře, komerčně je nevyužitelná.
Vodík má budoucnost, ale pouze v některých státech - tam kde budou mít jaderné reaktory 4. generace, které produkují ohromné množství levného vodíku jako "odpadní" produkt. Dalším problémem vodíku je, že prostupuje vždy nádrží a je nutné ho držet pod velkým tlakem a pokud možno podchlazený. Není to plyn jako třeba LPG, které lze doslova z nádrže vylít na zem.
6. 10. 2012 12:08
PODPORA?
...a co takhle házení klacků pod nohy ropnou loby...tou podporou se to aspoň trochu vyvažuje...proč automobilky masově nevyrábějí auta na LPG, CNG ??....ono by se to jaksi nehodilo do krámu akcionářům z řad ropných šejků a společností.

Tesle fandím, celý ten projekt dává smysl, jakmile ta auta ujedou aspoň 500 km na jedno nabití, vždyť elektrický motor má účinnost kolem 90%...spalovací motory jsou otázkou historie...
Rozbalit vlákno
6
6. 10. 2012 13:01
Re: PODPORA?
elektrický motor má účinnost kolem 90%... a uhelná elektrárna 45%. Dejte si to dohromady a pak se ohánějte čísly.

(Může být člověk tak krátkozraký?)

P.S. Jsem si vědom existence jiných zdrojů - nicméně jádro je v poslední době v nemilosti, soláry jsou neekologické a větrníky nemají šanci uživit všechna auta na silnicích.
6. 10. 2012 13:15
Re: PODPORA?
Nesmíme zapomenout na účinnost přenosu elektrické energie či účinnost nabíjení baterie. No a to uhlí se taky samo "nenakutá".
Na druhou stranu, u fosilních paliv nesmíme zapomenout na "účinnost" těžby ropy, její přepravy a zpracování na paliva.
6. 10. 2012 21:10
Re: PODPORA?
... a vojenske naklady na zajisteni pristupu k rope.
Avatar - Lonestarstate
7. 10. 2012 05:06
Re: PODPORA?
Ty seš taky vojenský náklad....víš vůbec kdo je hlavní odběratel např. irácké ropy? CNPC (China National Petroleum Company). USA iráckou ropu prakticky ani nekupují, natožpak, aby jí "vojensky kradly", jak hlásají zrudlé minimozečky brouků pytlíků. :no: :no: :no:
7. 10. 2012 08:38
Re: PODPORA?
Ja jsem nic o Iraku a "kradeni ropy" nic nepsal. Ze se zavislost Zapadu na dodavkach ropy ze zemi, ktere jsou ruznym zpusobem problematicka silne odrazi ve vojenskych vydajich je fakt. A netyka se to jen Zapadu, ale vsech zemi, ktere nemaji ropy dostatek (staci se podivat na soucasne tanecky Ciny a Japonska kvuli par ostrovum). A tve pokusy podsouvat mi co jsem nenapsal na tom nic nemeni.
7. 10. 2012 01:30
Re: PODPORA?
LPG a hlavně CNG zásadně snižuje životnost motorů, hlavně těch moderních. Pro přímovstřikové motory je LPG zcela nevhodné, protože už nic nechladí a nemaže sací ventily, které potom často praskají. Výfukové taky musí snášet mnohem vyšší teploty než při spalování benzínu. Některé automobilky dokonce zásadně upravují při továrních přestavbách svoje auta, aby plyn vydržela. Třeba dávají lepší ventily, nekdy celou hlavu.
Avatar - Ham.
6. 10. 2012 13:56
Neúspěch?
Myslím, že by se hodilo daleko přiléhavější slovíčko - tunel.
Rozbalit vlákno
0
6. 10. 2012 20:58
Hmm
Tak vzhledem k provazanosti Republikanske strany s ropnym prumyslem takove prohlaseni ani moc neprekvapi. ;-\
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Lonestarstate
7. 10. 2012 05:04
Re: Hmm
Za to Obamovy historicky rekordní výdaje na předvolební kampaně vůbec ale vůbec neplatí obří korporace, ale skládají se na ně jeho chudí voliči že? >:D :no:
7. 10. 2012 08:39
Re: Hmm
To se vzajemne nevylucuje.
Avatar - Pekelná Micinka
6. 10. 2012 22:26
Sloni
Chápu, že americký daňový poplatník asi slyší na to, že vláda něco podporuje z jeho peněz. Ale je třeba si uvědomit, že velká část us ekonomiky si stoupla na nohy po d.sv.vál. díky obrovskému rozmachu techniky, v jejímž čele stály vládní zakázky za vojenský sektor. Více velkých amerických automobilek se přímo i nepřímo podílelo na vývoji různých komponent i pro zdánlivě nesouvisející obory. Vzhledem k tomu, že dnes je vojenských zakázek méně - počtem i objemem financí, tak je logické, že aby měli lidi co dělat, tak má cenu podporovat i potencionální obory resp. společnosti s vyhlídkou na růst do budoucna. GM, možná i další velké automobilky byly podporovnány v úsilí o více ekologicky přívětivá auta a že tuto možnost nechtěli využít, pravděpodobně i kvůli tlaku těžařů, na to už se zapomíná. Tedy, pokud zde má možnost vyrůst nová vlna automobilek, které by mohly nabízet i dostupnější elektromobily, má smysl je podporovat. Myslím, že dnes bez státní podpory nemůže vůbec nějaký podnik - automobilka vzniknout, nezapomínejme, že to je právě stát, kdo svou legislativou takové podnikání výrazně ztěžuje. K tomu svět, kde se "platí za peníze". Proto také v Číně můžou vznikat nové a nové "značky", byť jejich produkce je nevalné kvality, ale protože všechno platí vláda a zároveň si zákonné podmínky upraví jak chce, byť třeba ekologické normy zpřísňují. Jediná šance, jak jim vzdorovat je, naučit lidi kupovat domácí zboží, za vyšší cenu. To by také mělo jít ruku v ruce se "zlevněním" peněz, aby si ty společnosti mohly půjčit za daleko výhodnějších podmínek.
Rozbalit vlákno
4
7. 10. 2012 06:56
Re: Sloni
Ono problém je v tom, že vládny výdavok je vždy v konečnom dôsledku zdanenie súkromných osôb .....

A vládne výdavky sú vždy menej efektívne ako tie súkromné .... pri nich ide totiž o peniaze vlastné a na tie si dá každý veľký pozor ....

Pri vládnych investíciách sú často dôležitejšie politické body, resp. lobing "správnych" firiem ako ekonomická realita.

Takže zhrnuté a počiarknutú - 2.svetová vojna pomohla americkému priemyslu, ale nikde nie je napísané, že by sa nerozvíjal i bez nej ... mimoto, značná časť dopytu bola zo zahraničia - napr. Veľkej Británie .....čo bol pre US priemysel čistý zisk ...

A čo sa týka toho "učenia ľudí aby kupovali domáci tovar" tak toto síce znie pekne, ale v realite je to nezmysel. Koľko by stálo tak asi obyčajné "české" tričko v porovnaní s tým bežným čínskym ?

Ešte pokým to je morálny apel a niekto kto preferuje drahšie domáce výrobky je to OK ... ale zväčša to končí tým, že sa umelo znevýhodňuje dovoz a to je už ekonomický nezmysel .... ale veľmi populárny ...

To "zlacnenie peňazí" je vždy inflácia a tá už z princípu neprináša pre spoločnosť nič pozitívneho .... samozrejme prináša zisk pre eminenta, tj. centrálnu banku, resp. štát .... ľudí však vždy ožobračuje ....
Avatar - Pekelná Micinka
7. 10. 2012 13:33
Re: Sloni
Ano, ale jak jinak to chceš řešit. Prostě dokud si západní civilizace neuvědomí, že účelem peněz by mělo být zajištění nějaké kontinuity, nikoliv jen jejich hromadění, pak to bude čím dál "horší". Logicky, ti co mají hodně budou mít ještě víc atd. Jenže pak těch nespokojených, co mají z různých důvodů (část z nich vlastní vinou) málo a čím dál míň, tak prostě jednoho dne se to zvrhne v občanskou válku. Pokud se peníze "točí", tak to má smysl. Pokud je někdo hromadí jen pro nějaký svůj pocit, že ho zcela spasí, pak vznikne problém. Vždyť střední vrstvy obyvatelstva se tenčí a není to proto, že by bohatly a stávaly se z nich vrstvy vyšší. Většina z nich spíše klesá. Ano, ono je lepší, když investuje soukromý sektor, jenže ten neinvestuje, přitom na státu - vládách, zůstávají čím dál větší výdaje za udržení aspoň stávajícího stavu majetku i služeb, které využívají jak jedinci, tak společnosti. Z logiky věci mi vyplívá, aby se více soukromé společnosti, ty velké, podílely na celém státu. Bohužel, nelze to přímo a daně sice můžou vzrůst, ale pokud se špatně přerozdělují a velké částky nakonec opět skončí na kontech velkých společností resp. jejich různých vlastníků, tak se to také nedá změnit. Dříve bylo mezi bohatými i hodně osvícených lidí, kteří k tomu majetku měli i rozum, často pak stavěli různá obecně prospěšná díla. Bohužel, dnes stojí třeba dálnice tolik, že ze soukromých zdrojů by někdo postavil tak kilometr a půl a ještě by o to bojoval s úřady atd. tak dlouho, že by se toho snad ani nedožil. Tohle je na dlouhý debaty, nic, je lepší se věnovat něčemu potřebnějšímu. ;-)
7. 10. 2012 16:54
Re: Sloni
No ono sú to dosť potrebné debaty ...... lebo platiť "záchranu" eurozóny už nie len teória, ale krutá realita :'-(

Ono tí bohatí vždy "ťahajú" celú spoločnosť a to svojou spotrebou ....

Pekným príkladom je "pravicová" Čile a "ľavicová" Argentína .... v Čile sú väčšie rozdiely medzi príjmi, ako v Argentíne, ale na tieto pomery je nezmysel pozerať ......

Dôležitejšie je vedieť, že v Čile sa majú chudobnejší lepšie ako tí v Argentíne ....

Je to paradox, ale "sociálna" politika prerozdeľovania, ktorá je tak veľmi populárna v praxi znamená viac chudoby .....

Treba pripomenúť, že najviac peňazí išlo z EÚ na "vyrovnávanie regionálnych rozdielov" a skončilo to tak, že tím čo sa najviac pomáhalo a mali sa mať stále teoreticky lepšie sú dnes v krachu .... Grécko, Španielsko, Portugalsko ....to je prax ....
6. 10. 2012 23:51
Ano, normálně myslící člověk nestačí zírat
Plynu je zásob minimálně na 50 (ale asi i na mnohem více) let. Na zemní plyn se dá přitom normálně "jezdit". Zatím však "intelektuálové" vymýšlejí složité systémy pohonu na elektřinu, vodík, komplikovanou a neefektívní výrobu biopaliv. Navíc všechny tato aktivity jsou bohatě dotovány a sponzorovány vládami a tedy nedobrovolně námi všemi. Takže místo toho, abychom šetřili "zdroje" které jsou přímo použitelné pro "pohon", tak je zbytečně likvidujeme v teplárnách, elektrárnách (a to v mnohých zemích včetně samotné ropy!!) a místo nich složitě a draze vymýšlíme náhrady pro pohon vozidel. Příjde to někomu normální? Je tak zcela zbytečné. Jen se do toho lijou "naše" peníze, které pak chyní jinde. Ptejme se, kdo na tom vydělává? Komu to slouží? Jestli někdo může za "krizi", tak jsou to přesně Ti, kteří tento nesmysl, který z ekologií vůbec nemá nic společného, vymysleli, prosadili a profitujou z toho.
Když se tak dnes dívám kolem sebe, tak i chápu, proč přesně tyhle parazity komunisti likvidovali. Jenže to bohužel s nimi odnesla i spousta nevinných lidí (když se kácí les, ...).
Rozbalit vlákno
2
7. 10. 2012 08:42
Re: Ano, normálně myslící člověk nestačí zírat
Jen aby se jednou nasi potomci nedivili jak jsem mohli byt tak blbi, ze jsme suroviny, ktere by oni potrebovali pro chemicky prumysl, pokladali za "urcene pro pohon" (s 30% ucinnosti). ;-\
Avatar - Pekelná Micinka
7. 10. 2012 13:38
Re: Ano, normálně myslící člověk nestačí zírat
Přesně tak. Vždy když vidím laciný plastový výrobek, inspirovaný nějakým originálem, je mi smutno, kolik ropy padne na něco mizivé hodnoty a říkám si, kolik ještě ji asi zbývá a čím ty plasty jednou nahradíme. Některé lze nahradit, ale ty kvalitní, které také mají své použití, ty zatím nahradit neumíme.