Ekonomika
KANKUNEN
0
Z 25ti aut jen jedno pořádné, v česku to vypadá trošku jinak.
Hammunasakra
0
..všeho dočasu.. 😉
No děkuji, že redakce tak promptně reagovala na moji poznámku, že nevím o trhu, kde by se mělo Citi nějakým zásadním způsobem prodávat.
Budu objektivní.
Je to jistě úspěch... to bez pochyby, aď už pro UP! a nebo Citi, nicméně... v jedné větě si musíme na rovinu říct, že Dánský trh není tím, který by byl pro prodj těchto aut zásadním. Takže platí moje vyřčené, že budou ve škodovce rádi, že těch aut prodají ročně 10 tis. neb to není kde prodávat.
Děkuji.
Budu objektivní.
Je to jistě úspěch... to bez pochyby, aď už pro UP! a nebo Citi, nicméně... v jedné větě si musíme na rovinu říct, že Dánský trh není tím, který by byl pro prodj těchto aut zásadním. Takže platí moje vyřčené, že budou ve škodovce rádi, že těch aut prodají ročně 10 tis. neb to není kde prodávat.
Děkuji.
Na druhou stranu se těch citigo prodalo v Dánsku více než dvakrát tolik co u nás (495ks vs 211ks)
Všimni si, že to nepopírám. Sem i překvapený. Je to úspěch, však to píšu. Ale prostě problém je.. a to píšeme my italofilové furt dokolečka, že tak jak má Fiat problém s velkýma autama, tak budou mít němci vždy problém s malýma autama... Rozebírat to nemá asi smysl. A prostě ten sever, byť je bohatý atd..., tak nikdy nebude pro tyhle prcky zajímavým trhem.... A škodovka nemá kde ty auta prodávat už ze své podstaty... Mimo německého trhu jsou to všechno stovkové prodeje... A tam kde se těchto aut prodávají tisíce, tam si prostě neškrtnou.
V současné době má Fiat s většími (Velkými) auty problém proto, že víceméně žádné nenabízí. Pokud by vyšel s nějakým novým povedeným autem nižší střední, střední třídy tak nevidím důvod, proč by nemělo být dobré. Jenže Bravo už to v téhle době nezachrání. VW také moc malých aut neměl. Akorát prolatinskoamercky orientovaný fox, kterému se tam docela daří a Lupo. Jinak se do toho segmentu moc nehrnul. Teď to změnil a vyjel s NSF a jak se zdá, tak to zase takový propadák nebude a prodeje, ačkoliv zatím nedosahují prodejů "prcků" z Itálie, rozhodně nejsou špatné. Uvidíme, jak se to bude prodávat do budoucna, ale zatím nic nenapovídá tomu, že by to mělo být špatné. Popravdě by jsem rád viděl nějaké úplně nové, ryze fiatí auto nižší střední. Prozatím mě 100 a 1 variace na F500 moc nenadchla. Na nové Bravo, nebo Cromu by jsem byl zvědavý.
Vidíš, pár dní zpátky jsem ti psal, že bych UP!a (a spol.) nepodceňoval, už teď má jen UP! "větší polovinu" evropských prodejů lídra evropského trhu třídy MINI (Pandy). Tvůj odhad 1/5 (Up! vs Panda) byl tedy hodně mimo.
Tady je vidět jak extrémní daňové zatížení deformuje trh. V prvních 25 nejprodávanějších autech na trh jsou jen dvě auta od nižší sřední třídy výš (19.Hyundai i30 a 21. Audi A4), todle nemají ani v itálii.
Tak ty daně jsou opravdu šílený...Dopadli stejně jako za komančů Poláci, kteří jezdili ve 4 na dovolenou s Maluchama....
...jinak je ale v Dánsku moc Moc MOC hezky :yes: 😄
...a točí taky pěkný filmy. A proto si vůbec nezaslouží takový daně 😉
Nejdražší alkohol v Evropě bych ještě snesl, ale ceny aut by pro mě byl pádný důvod k emigraci 😄
Nejdražší alkohol v Evropě bych ještě snesl, ale ceny aut by pro mě byl pádný důvod k emigraci 😄
Predaj VW Up! ma teší. Aj Citigo. Ale je potrebné robiť mimo ČR a možno SR články o predajnosti v rámci EÚ (čo krajina, to článok). Zas na druhú stranu, je 27 krajín, keď každý deň dáme analýzu, tak máme o čom písať celý mesiac.
Já by jsem nějaké souhrnné zpravodajství o prodejích v jednotlivých zemích uvítal. Nějaký velký článek jednou měsíčně, kde by byly prodeje všech možných zemí. Aspoň by byla možnost přímého srovnání s naším trhem a podívat se na rozdílné prodeje. Například Dánsko mě hodně překvapilo tím, jak se tam prodávají mini a malé vozy. Prvních šest míst je mini, to je skoro raritní.
Tady najdeš spoustu informací ke všem zemím.
[odkaz]
[odkaz]
Není divu, když v Dánsku při koupi auta zaplatíš jednorázovou daň v hodnotě (téměř) auta samotného.
Třeba Leaf má registrační poplatek odpuštěný. 😄 Jejich systém je opravdu úsměvný. Poplatek záleží na spotřebě, počtu airbagů, počtu hvězdiček EuroNCAP, počtu sedadel s kontrolou zapnutí pásu a další výbavě. A poplatek může snadno přesáhnout cenu s DPH auta. 105 a 180% není téměř. 😉 Pod 100% se dostaneš leda odpočty na výbavu a ty zase tolik prostoru neposkytují.
uf, to tu mame zase pekny netendencni clanek 😒 :no:
pevne verim, ze kdyz budou redaktori poctive hledat, najdou nejaky bananistan, kde si ceska ambasada nebo nejaka na CR napojena firma koupila 10ks Citigo a ukousla uzasnych 50% mistniho trhu ...
pevne verim, ze kdyz budou redaktori poctive hledat, najdou nejaky bananistan, kde si ceska ambasada nebo nejaka na CR napojena firma koupila 10ks Citigo a ukousla uzasnych 50% mistniho trhu ...
[odkaz]
v prvej 30tke takmer vsetko su miniauta a male auta, golf je az za prvou 30tkou... dansko je extrem 😉 , mala rovinata krajina.... da sa chapat ze tam dominuju male auticka.. v prvej 10tke 4 korejci, bravo
holandsko je na tom podobne vid odkaz: [odkaz] :yes:
v prvej 30tke takmer vsetko su miniauta a male auta, golf je az za prvou 30tkou... dansko je extrem 😉 , mala rovinata krajina.... da sa chapat ze tam dominuju male auticka.. v prvej 10tke 4 korejci, bravo
holandsko je na tom podobne vid odkaz: [odkaz] :yes:
Ach ta tvoja logika toppor. ...mala rovinata krajina... a preto tam dominuju male auta..
Akurat som sa o tom bavil so svojim danskym kolegom. Dovod preco su tam najpredavanejsie male auta je ten,ze len poplatok za registraciu vozidla spolu s dph je cca 180% z ceny vozidla. + cca 1000eur cestna dan + 1000eur poistka.
Cize auto je tam docela luxusny tovar.
Akurat som sa o tom bavil so svojim danskym kolegom. Dovod preco su tam najpredavanejsie male auta je ten,ze len poplatok za registraciu vozidla spolu s dph je cca 180% z ceny vozidla. + cca 1000eur cestna dan + 1000eur poistka.
Cize auto je tam docela luxusny tovar.
Jedna z nejvyspělejších kultur v Evropě, a podívejte, co se tam prodává. Tím myslím složení značek, ne velikost aut.
A tu "vyspělost kultury" hodnotíš podle čeho?
Zajeď si tam, koukej kolem sebe a pak ti bude jasno. 😉
Aha, takže na základě osobních pocitů.
Představ si, že existují lidé, kteří jsou schopni zhodnotit kulturu země z její osobní návštěvy. 😉
Zhodnotit z pohledu líbí nelíbí jistě ano. Ale nějak objektivně změřit určitě ne. 😉 Ale jinak já s tebou souhlasím, Dánsko taky považuju za jednu z "nejvyspělejších kultur" v Evropě ale mám proto i objektivní měřítko. [odkaz]
Ale dávat dohromady kulturnost země s tím jaké značky preferují je hloupost.
Ale dávat dohromady kulturnost země s tím jaké značky preferují je hloupost.
Myslíš kolínská trojčata, která dohromady dávají 1653 ks? Mě to přijde jako dost těžko dešifrovatelný pelmel všeho možného, který je aktuálně určován miniauty... přitom ale v nedávné minulosti stanul na nejvyšší příčce i Avensis. Vyvozuješ z toho nějaké závěry?
Podle značek TOP 10:
VW 13448
Toyota 12787
Peugeot 11101
Ford 8933
Citroën 8564
Hyundai 7104
Kia 6070
Renault 5830
Suzuki 5402
Fiat 5020
Hm, prostě silné evropské značky, okořeněné tím, že základem jsou miniauta (proto najdeme tak vysoko Suzuki, ale i Citroën)...
VW 13448
Toyota 12787
Peugeot 11101
Ford 8933
Citroën 8564
Hyundai 7104
Kia 6070
Renault 5830
Suzuki 5402
Fiat 5020
Hm, prostě silné evropské značky, okořeněné tím, že základem jsou miniauta (proto najdeme tak vysoko Suzuki, ale i Citroën)...
Je všeobecně známou věcí, že starověk i středověk "drásal" svůj lid nehoráznou daní, tzv. desátkem, tedy desetinou, jinak též desetiprocentní sazbou... Den daňové svobody tu nyní osciluje kolem patnáctého června. Zlatý starověk...
Tabulka je velmi výmluvná, a to zejména ke skladbě modelů dané kategorie. Je zřejmé, že tam, kde je koncentrace zájmu vynuceně směrovaná na mini a malá auta, tam, kde garážový patriotismus nehraje při nákupu podstatnou roli, se kupují auta především podle významu, jaký obecně zaujímají na trhu Evropy. Tabulka má proto zásadní vypovídací hodnotu.
Tak co, necháš se v předmětných třídách inspirovat spíše úsudkem šoférů z Dánska, či tě více přitahuje bazalkový garážový odér?
Samozřejmě, že život je vždy o tom, mít ty správné vzory. To víš Romulus a Remus, ti byli jistě ispirativními hrdiny a vzory, ovšem nezapomeň, že v době před více jak dvěma tisíci sedmi sty roky. Ostatně, čím myslíš, že by asi tak dnes ten Romulus jezdil?..
BRAVO DÁNSKO :yes:
Tabulka je velmi výmluvná, a to zejména ke skladbě modelů dané kategorie. Je zřejmé, že tam, kde je koncentrace zájmu vynuceně směrovaná na mini a malá auta, tam, kde garážový patriotismus nehraje při nákupu podstatnou roli, se kupují auta především podle významu, jaký obecně zaujímají na trhu Evropy. Tabulka má proto zásadní vypovídací hodnotu.
Tak co, necháš se v předmětných třídách inspirovat spíše úsudkem šoférů z Dánska, či tě více přitahuje bazalkový garážový odér?
Samozřejmě, že život je vždy o tom, mít ty správné vzory. To víš Romulus a Remus, ti byli jistě ispirativními hrdiny a vzory, ovšem nezapomeň, že v době před více jak dvěma tisíci sedmi sty roky. Ostatně, čím myslíš, že by asi tak dnes ten Romulus jezdil?..
BRAVO DÁNSKO :yes:
Houby je výmluvná, realitě na cizím trhu našinec nerozumí. Zvedat palec jen na základě Up! na prvním místě je příznačné, ale krátkozraké.
Tabulka má zásadní vypovídací hodnotu, hmmm? Tak co takhle se zaměřit na to, proč Avensis letos prodal 2.5x tolik co Passat?
Proč je koncentrace "vynuceně směrovaná na miniauta"?
A ani v těch miniautech to není tak růžové. Kolínská trojčata i přes své stáří mají v součtu srovnatelné prodeje jako NSF (za září, celoročně zatím jasně vedou TPCA).
Tabulka má zásadní vypovídací hodnotu, hmmm? Tak co takhle se zaměřit na to, proč Avensis letos prodal 2.5x tolik co Passat?
Proč je koncentrace "vynuceně směrovaná na miniauta"?
A ani v těch miniautech to není tak růžové. Kolínská trojčata i přes své stáří mají v součtu srovnatelné prodeje jako NSF (za září, celoročně zatím jasně vedou TPCA).
Odpovědi máš shora - svobodná volba v rámci poplatky vynucené dané třídy. Jaké modely se kupují máš přehledně v tabulce.
P.S. Ty máš něco proti kolínským trojčatům? Hledej spíše odpověď na to, jak přijde, že tam, kde se nehraje na garážový patriotismus absazuje panda velmi zajímavé místečko... 😄
P.S. Ty máš něco proti kolínským trojčatům? Hledej spíše odpověď na to, jak přijde, že tam, kde se nehraje na garážový patriotismus absazuje panda velmi zajímavé místečko... 😄
A co řekneš na téma Avensis, což bylo mimochodem nejprodávanější auto vůbec (2006, 2009)? Případně Avensis vs. Passat?
Jakmile se objeví článek, že se kdesi dobře prodává Kia, objeví se nadšený příspěvek od Toppera. Jakmile je to VW, objeví se článek od tebe. Většinou mám pocit, že samotný článek moc nestudujete, jen vychrlíte nacvičený chvalozpěv, jako psi pana Pavlova.
Co se trojčat týče, rozhodně si myslím, že Panda je lepší auto, zub času už udělal své. Ale žádné vysvětlení pro špatné prodeje Pandy nemám.
Jakmile se objeví článek, že se kdesi dobře prodává Kia, objeví se nadšený příspěvek od Toppera. Jakmile je to VW, objeví se článek od tebe. Většinou mám pocit, že samotný článek moc nestudujete, jen vychrlíte nacvičený chvalozpěv, jako psi pana Pavlova.
Co se trojčat týče, rozhodně si myslím, že Panda je lepší auto, zub času už udělal své. Ale žádné vysvětlení pro špatné prodeje Pandy nemám.
Musím s tebou (minimálně částečně) souhlasit. 😉
P.S. Kde se aktuálně prodává 2,5x více Avensisů, než Passatů? Předpokládám, že když už, tak ve světě, nikoli v Evropě?
P.S. Kde se aktuálně prodává 2,5x více Avensisů, než Passatů? Předpokládám, že když už, tak ve světě, nikoli v Evropě?
Dánsko, 1-9 2012, Avensis: 2759, Passat: 1113. A jak říkám... 2009 byl Avensis v Dánsku nejprodávanější auto celkově, to fakt nechápu...
[odkaz]
[odkaz]
Dánové asi četli srovnávací test Passat vs. Avensis tady na auto.cz 😄
Aha, tak samotném v Dánsku je to možné, i když na evropské poměry opravdu těžko pochopitelné.
Jojo... a GTI ti klidně napíše, že Tabulka má zásadní vypovídací hodnotu, BRAVO DÁNSKO :yes: , protože si zřejmě znesvěcení svého apoštola nevšiml a nechal se zlákat Up!em na prvním místě. Holt účelové nakládání se statistikami je věc ošemetná a může se snadno obrátit proti tobě... zejména pokud jde o cizí trh, kterému tu (nejspíš) nikdo z nás nerozumí.
Ale já v té tabulce (TOP 25 za 1-9/2012) Avensis (na rozdíl od jediného zástupce stř. třídy - A4) nikde nevidím??? Takže buď jsem "slepý", nebo letos v Dánsku kouzlo Avensisu nefunguje a sympatie se ve střední třídě přesunuly k A4? 😲
Koukni na Topperovu tabulku. Prodej za září, v pravo jsou pak součty za 1-9/2012. Za září je Avensis 43. a Passat 45., ale celkově je to, jak psal Emel.
Tabulka je Top 25 za 9, nikoliv za 1-9. V září zřejmě kouzlo nefunguje... těžko říct proč.
Je zřejmé, že kupci Avensisu si v září řekli dost a hromadně se vrhli do showroomů VW. Myslíš, že kouzlu Up! můžeš odolávat věčně...? >😁
Aha, tak 1-9 je až ten poslední sloupec. Takže proto tam není Avensis ani mezi TOP 25, i když je za měsíce 1-9 devátý. To je ale taky problém té tabulky k článku, že tam není tržní úspěch Avensisu vůbec vidět. Kdyby tam byla tabulka kompletní (viz odkaz toppera), tak se to dá poměrně snadno dohledat. Tabulka k článku tak budí dojem většího koncernového úspěchu, než tomu reálně je. Avensis se sice úspěchu z r. 2009 nepřiblíží, ale třídní primát si zřejmě udrží a UP! má velkou šanci vyhrát i celoročně.
Konsekvence s Topperem nebudu v tvém zájmu raději komentovat - :no: Co se týká horní tabulky, pak ano, ta má vypovídací hodnotu takřka absolutní. Trh je zde poměrně originálně (ve vztahu k velikostním třídám) předdefinován těmi poplatky, takže zájem se soustřeďuje na třídu mini. Cenné je současně to, že Dánové jistě nejsou zatíženi uvedeným garážovým patriotismem jako jiné země. Takže v rámci třídy zcela otevřená hra. V ní kruleje VW Up! Kde je fiat, to víš jistě i ty.
Samozřejmě, že Panda není lepší auto než Up! Kdybych chtěl nyní být stejně "trefný" jako ty, napsal bych, že ti asi právě vede wolff klávesnici... Na tyhle hlouposti tu snad ale prostor není...
Samozřejmě, že Panda není lepší auto než Up! Kdybych chtěl nyní být stejně "trefný" jako ty, napsal bych, že ti asi právě vede wolff klávesnici... Na tyhle hlouposti tu snad ale prostor není...
Dovozuješ tedy na základě stejných dat, že je Avensis nejlepším autem střední třídy? Jeho prodeje v Dánsku, zejména v letech nedávno minulých, berou dech. Pokud má dánský trh nějaký fenomén, je jím nade vší pochybnost Avensis, respektive Carina-E před jeho nástupem.
Pandu jsem nesrovnával s Up!em, ale s Aygo... takže mi nepodsouvej wolffa za klávesnici a raděj pořádně čti.
Pandu jsem nesrovnával s Up!em, ale s Aygo... takže mi nepodsouvej wolffa za klávesnici a raděj pořádně čti.
Avensise podrobně rozeberu, až tu o něm bude článek. Tohle už je třída (střední mainstream), která v Dánsku reprezentuje opravdu velkou investici. Zde již budou hrát roli i další věcné stránky. No... nechme to na ten článek.
P.S. Nepopletl sis to s počty prodejů stavebnice Lego-Avensis? 😉
P.S. Nepopletl sis to s počty prodejů stavebnice Lego-Avensis? 😉
Tohle je článek o prodejích a Avensis v tabulce najdeš taky, nevím, proč bychom to nemohli rozebrat tady - tedy až na to, že se ti takový výsledek nehodí do krámu. Jistě, střední je už větší investice... o to úžasnější je, že takové auto dokázalo porazit všechny ty prcky, nemyslíš?
Tady máš prodeje za rok 2009, s Avensisem na prvním místě celkově😒br /> [odkaz]
Tady máš prodeje za rok 2009, s Avensisem na prvním místě celkově😒br /> [odkaz]
Jsi obsahově roztěkaný, nahoře je článek o prodejích, tomu se věnujme, ten pitvejme a radujme se nad vkusem a výběrem v dané třídě. Nebo ty by sis snad raději místo Upu pořídil pandu? Nepořídil, no tak vidíš. Až tu bude článek o Avensisu, také sem snad nebudeš tahat to, kolik bavoráků se prodalo v Grónsku za rok 2009, ale budeme se věnovat avensisu a jeho údajnému úspěchu na tamním trhu.
Článek je o prodejích na dánském trhu, Avensis se tam prodává... v čem je problém?
V jaké "dané třídě", článek není o žádné třídě, je o celkových prodejích v Dánsku.
Jasně, radujme se... přesně o tom to je... přesně tak se raduje Iescent, pokud kdekoli uspěje Kia.
V jaké "dané třídě", článek není o žádné třídě, je o celkových prodejích v Dánsku.
Jasně, radujme se... přesně o tom to je... přesně tak se raduje Iescent, pokud kdekoli uspěje Kia.
Co na tom nechápeš ? The Winner takes it All, o něm se budem bavit, jenom o něm a nikdy jinak. Leda že by vítěz byl někdo mimo koncern, už to chápeš ? 😉 >😁
Jo, to je přesně ono... vyzobat si ze statistiky to co se ti hodí umí každý, ale postavit se čelem k tomu ostatnímu už je horší. Ach jo.
Nic proti Up!u, ve třídě je to nejmodernější auto, které trpí snad jen omezenou nabídkou motorů.
Nic proti Up!u, ve třídě je to nejmodernější auto, které trpí snad jen omezenou nabídkou motorů.
Nic nevybírám, komentuji tabulku. To ty vybíráš a taháš sem model, který není předmětem diskuse. Vyčkej času, až se tu objeví tabulka s Avensisem, nebudeme psát o Upu, nýbrž o... Avensisu.
Článek je o dánském trhu, Avensis je na něm nejprodávanější auto střední třídy, dlouhodobě. Proč by Avensis neměl být součástí diskuse o tomto článku?
Já ti řeknu proč - protože tvým cílem není pochopit specifika dánského trhu, ale pouze se potěšit prvním místem Up! No dobrá, tak si to užij 😉
Já ti řeknu proč - protože tvým cílem není pochopit specifika dánského trhu, ale pouze se potěšit prvním místem Up! No dobrá, tak si to užij 😉
Zcela špatně. Potěšen bych byl především prvním místem citiho, a popravdě by mě moc překvapilo, kdyby tam panda sbírala vavřín. Docela se na článek o Avensisu versus Dánsko těším.
Jj, taková ABBA už tohle věděla dávno... >😒]
Mamma Mia ! To je pravda, tohle nevědět by bylo takové Waterloo, že raději volám S.O.S a prosím Take a Chance On Me... 😉 >😁
:yes: >😒]
Ty seš teda Super Trouper a diskusně-hudební Dancing Queen v jednom a přitom za to ani nechceš žádné Money, Money, Money.
Uzavřel bych to nadčasovým - People Need Love a zakončil symbolicky: Thank You For The Music.
😉
P.S. Dnes tedy výrazně😒br /> BrAvo ABBA, SAAB (a VOLVO pochopitelně taky)
Ty seš teda Super Trouper a diskusně-hudební Dancing Queen v jednom a přitom za to ani nechceš žádné Money, Money, Money.
Uzavřel bych to nadčasovým - People Need Love a zakončil symbolicky: Thank You For The Music.
😉
P.S. Dnes tedy výrazně😒br /> BrAvo ABBA, SAAB (a VOLVO pochopitelně taky)
>😁 ABBA nabízí song doslova pro každého. I příznivce rychlých kol. Fanoušci jistého španělského jezdce F1 si prozpěvují Fernando, milovníci plavné jízdy třeba Rock Me a takovej ypsi si vystačí s Ring Ring. 😉
Tak ten "Avensis vs Passat" tam je to JASNÉ: "Porazil ho ve srovnávacím testu na auto.cz" 😉
Zaujímavé, snáď tak ale nedopadneme aj my, keď nám tu už zvýšili registračné poplatky...
Ináč, máte tu chybu : "Třetí z bratislavských koncernových dvojčat, SEAT Mii, ..."
Ináč, máte tu chybu : "Třetí z bratislavských koncernových dvojčat, SEAT Mii, ..."
... že tento "sociálny" rozmer dánskej politiky u nás od socialistov nepočujeme ....
Samozrejme také zdanenie je nezmysel ....
Samozrejme také zdanenie je nezmysel ....