Nelze paušalizovat. Záleží, kdo úpravu prováděl. Svého času jsem pořídil nesériovku a opravdu jsem nelitoval, ale je pravdou, že úprava byla od renomované společnosti.
To samozřejmě, třeba v případě EVO X úpravu prováděla firma Comvet, což jsou experti v úpravach vozů Mitsubishi. Ale i tak bych váhal. Asi bych stejně radši sérii s 300 koňmi :-)
Opravdu nejde paušalizovat. U sériovky člověk ví, co si kupuje. U úpravy je nutno si 2x zvážit, na co to auto chci. Úpravy na motoru mohou dost zásadně ovlivnit charakter auta (křívku výkonu a momentu). Pokud budu chtít např. to Evo jako kompromis na denní ježdění, bude pravděpodobně sportovní podvozek obtěžujícím a motor s charakteristikou dole "mrtvo" nahoře "tornádo" taky moc nepřidá. Naopak, jako víkendovka, či na uzavřené tratě OK a pak se dají koupí už takhle předpřipraveného auta i ušetřit solidní peníze. A ta změněná charakteristika se nemusí plně projevit během krátké zkušební jízdy.
máš dvě možnosti buď auto vlastnil velezkušený řidič kterému sériový výkon už nestačil a s autem dokázal hodně parády ale počítej stím že to bude odlítaný a GO nutná nebo si to koupil frajírek kterej aby mohl před kámošema říkat že to má poladěný ale s autem ani neumí najet správně do zatáčky (rovinkový závodník) a tak přechází na silnější auto co pojede (nejlíp automat) takže auto většinou jezdilo po dálnici nebo na nějakejch tuning srazech sprinty proti škodovkám >:-[] nejlepší je série , vrátit jednotku do původního nastavení není problém ale kdo vrazí 20tis do úpravy a pak to před prodejem nechá vrátit na původní hodnoty??
Koukám, že si tady pletou sportovní se závodními. 3000GT je toho příkladem. Bývalo to krásné sport. auto dokud ho někdo takhle nepřekopal. Má teď nižší hodnotu než zachovalý originál a nesmí to legálně na silnici. To je stejné jako kdyby někdo oplácal laminátem Jaguar E-Type a pak ho stále vydával za sportovní vůz. To je totální degradace a znehodnocení.