Nemyslel som na cenu samotnej práce nejakého Luigiho za pásom. Predsa nebudú všetky motory mať rovnakú konštrukciu, nepoužíva sa rovanký (rovnako drahý) materiál (MultiJet má liatinový blok, HDi hliníkový !!!), nemajú rovnaký počet súčiastok (vyvažovacie hriadele, hlava, vstrekovače, atď..)... Si uvedom, že vyrobiť komplet motor nije to isté ako vyrobiť tabuľu plechu, vzhľadom na počet rôznych súčiastok a dielov, na rozdielne materiály a technológie pri výrobe nemôže byť výrobná cena rovnaká prípadne rozdielna v radoch desatín percenta. Uznávam, že "wolfových" 25% je veľa no tvoje čísla sú zase príliš málo... Pravda bude niekde v strede. ;-)
Články najdeš na konkurenčním webu měsíc zpět(Dodge Dart v Americe neboduje, škodí mu absence automatické převodovky) a ve světovém tisku.
Odkaz sem dávat nebudu, neprošel by.
Barik porovnával snad obdobný model, který se prodával násobně lépe, takže zas tak mimo nebyl.
Ano, bavil jsem se o USA, kde ta pětistovka na to Mini (jeden model) pořád nemá.
prosím dej mi sem odkazy na ty články o tom, že Dart není povedené auto nebo že se špatně prodává. Děkuji.... :yes: (Barikovi zakomplexované plky bych s dovolením jako relevantní odkaz nebral)
Jinak čísla ti dal níže Makovec....
PS: F500 v zářív USA 4200, Mini 4900.. :-)
Dart v USA stupa na predajoch, za prve 2 mesiace, ked to zacalo (jun, jul) daco okolo 860ks, august 3045ks, september 5700 a dakde drobne. Nech to tak stupa dalej.
500ka v USA do jula tu: [odkaz] , august 4150ks
Mini nie je celosvetovo ani v top 150 modelov, 500ka je 104. za august 2012 [odkaz]
Mini je v Europe za prvych 7 mesiacov na 38. mieste s 64000ks, 500 na 21.mieste s 92000ks [odkaz]
Mini+M.Countryman tesne predbehnu 500ku.
Najprv si over udaje, nez tu budes zase za tupe tela (ako vzdy) a nadavat ostanym, ze pisu nezmysly. Pepiku.
"Hlavně že se směješ, ale sám sobě.."
Jedna blbost střídá druhou, co?
Dart se prodává už čtvrt roku, nedávno tu Barichello vylepil čísla prodejů i s komentem. Články o tom, že Dart neboduje, již tiskem proběhly. :-!
PS: Mini není jen jeden model, ale několik a na celou značku pětistovka prostě nemá. Ona dokonce nemá ani na ten obyčejnej Mini.
Hlavně že se směješ, ale sám sobě... :-!
"Dart není úspěšný"..... >:D Prodává se to dva měsíce, první měsíc jen náběh, ale tady na ACZ už je jasno..... :yes:
PS: copak jste tady experti psali po prvním roce prodejů F500? Já jen že letos se prodává defacto téměř jak Mini....
To nám tu chceš nahovoríť, že výrobná cena napr. 1,6TDI od VW, 1,6 HDi od PSA a 1,6 MultiJet od Fiatu sú rovnaké prípadne sa líšia len desatinkou percenta? Nebuď labuť... >:D
pokud ta smlouva o dodávkách motorů od Fiatu byla podepsána dříve než do Suzuki vsoutpil VW, proč kolem toho tolik povyku? Proč VW vadí, že PŘED jeho příchodem se Suzuki zavázalo odebírat něco od Fiatu?
Jsem zvědav, jestli to makaróni v Chrysleru celý nepohnojí. Přecejen, pohled na auta je v USA dramaticky odlišný.
Zatím jediné auto, které vzniklo kompletně v režii Fiatu je Dodge Dart, který úspěšný není. Jestli přijde pár dalších takových přešlapů, bude na problém zaděláno. Ale možná se ten Dart ještě rozjede, možná...
Kašpare, ty nikdy, ale skutečně nikdy nezklameš. Už jsem tady na tebe dlouho nenarazil, jak je vidět, částečně jsi se z těch "úspěchů" tvého milovaného koncernu a hlavně hlavního evropského autopinochia (a asi tvého idolu) Marchionneho trochu okklepal, tak ti připomenu pár strohých faktů. Snad tě z nich neklepne pepka, dej si mokrej hadr na hlavu, šumivej aspirin do vody a přečti si následující řádky. Mylím, že zvoje neustálé starosti o VW, motory TSi apod. jsou zcela zbytečný.
Takže:
Šéf skupiny Fiat Sergio Marchionne v rozhovoru pro agenturu Reuters přiznal, že jím řízená firma „v Evropě čelí velkým problémům”, když se její odbyt na starém kontinentu za prvních devět měsíců ve srovnání se stejným obdobím loňského roku snížil o 12 procent a podíl na trhu poklesl z 8,2 na 7,3 procenta. V září dokonce činil jen 6,6 procenta, což je - považte - jen o 0,3 procenta více než v případě BMW. Fiatu se navíc nedaří prakticky nikde, když ztrácí i na tradičně silném domácím trhu. Jeho prodeje se letos i Itálii propadly na nejnižší úroveň za posledních 20 let.
Provoz všech pěti italských továren firmy je v tuto chvíli ztrátový a vedení Fiatu proto touží po flexibilnější pracovní době a z ní pramenící vyšší produktivitě práce. Jenže ani zavedení podobné změny snadné - odbory jsou zásadně proti a v pátek dokonce na odpor vůči navrhovaným změnám uspořádaly stávku.
Fiat navíc nechystá žádný zlomový nový model a Marchionne proto nečeká, že by se situace v nejbližší době mohla změnit. „Rok 2012 nebude pro evropský trh dobrý,” řekl šéf Fiatu s tím, že nevěří ani spáse ze strany italských zákazníků. „Od roku 2008 se prodeje v Itálii snížily o 700 tisíc aut ročně přičemž Fiat přišel o 210 tisíc zákazníků. Nemá smysl vyvíjet nové modely,” dodal Marchionne.
Mnozí analytici s ním ale v tomto směru nesouhlasí, neboť konkurenti spíše přidávají jeden model za druhým a třeba tržní podíl takového Volkswagenu meziročně stoupl z 20,7 na 23,1 procenta. A ten si s novými modely rozhodně hlavu nedělá.
Fiatu jistě nehraje do karet ani to, že prošvihl expanzi asijských trhů, kde nehraje významnou roli. Jakožto koncern jej nad vodou drží hlavně odbyt v Brazílii a úspěchy Chrysleru s USA, které kompenzují ztráty na starém kontinentu. I přes pokles hodnoty akcií o 30 procent v letošním roce tak Marchionne není úplně zoufalý: „Dobrou zprávou je, že část našeho podnikání je v dobrém stavu a vytváří zisk. Evropa je v tuto chvíli zdrojem obav,” konstatoval šéf Fiatu.
Uvidíme, jak se automobilce povede nadále. Je každopádně paradoxem, že firma, která ještě nedávno zachraňovala Chrysler, je nyní sama Chryslerem zachraňována. Snad se situace nevyvine tím směrem, že někdo třetí bude muset zachraňovat Fiat s Chryslerem dohromady...... :-)
Ale jako motorárna Suzuki by snad fungovat mohl, i když benzín nic moc a diesel průměr. Ale pro Indii by to mohlo fungovat... :-)
Není proč, VW má v nabídce nepřeberné množství motorů, které mi osobně dávají větší smysl než nějaké hybridní varianty. Všeobecně je na tom celá německá prémie obdobně. Jsou to jen okrajové modely.
Vyjadřoval jsem se jen k VW. Audi nabízí A8 a Q5 hybrid.
Pepíno za to ty se pohybuješ...
Za kolik mají motory nasmlouvané Suzuki u Fiatu a za kolik by jim je nechali u VW skutečně nevím. To nevíš ani ty.
Ale co vím (a asi ty nevíš), jaké jsou ceny polomotorů pro servisy u Fiatu a u VW a ty rozdíly jsou tam řádově takové jaké sem napsal. Konkrétní ceny nemá smysl psát, faktem je, že VW (výrobce, nikoliv servis) si za tuto dodávku účtuje o 25% víc.
Takže pokud se VW pokouší svým partnerům prodávat polomotory o 25% dráž než to dělá Fiat, proč by jejich nabídka.... v jistě transaprentním výběrovým řízení (případném) neměla být také o takové procento vyšší? pokud vím, tak byla doba, kdy VW dodával leckde naftové motory (tady nesouhlasím s tou kravinou, že neprodávali, protože neměli - např. dodávali Chrysleru, dodávali Mitsu, dodávali možná i Subu a dalším...), ale skutečností prostě bude fakt, že v oblasti vývoje naftových motorů zachrápali a kdo mohl, našel si partnera jinde...a svoji roli sehrála i cena. Takže místo VW se dodavateli naftových motorů stali Fiat, Renault a PSA.
Zase ty Italy tak neshazuj. Dělat zadarmo rozhodně nebudou.
Úsměvný je tvůj pohled na ceny těch motorů. Jde vidět, že se v tomto oboru vůbec nepochybuješ a tvé názory jsou doslova směšné.
Tedy vysvětlím, ceny se rozhodují v řádech desetin, maximálně jednotek procent. Tvých uvedených 25% je naprosto mimózních a málem jsem si tu smíchy poprskal monitor. ;-)
Suzuki mělo nasmlouvané objemy motorů od Fiatu, ještě dříve, než VW začal kolem Suzuki tancovat. Tyto smlouvy:
a) musí naplnit, tedy odebrat objednaný počet;
b) pokud neodeberou, zaplatí poměrně vysokou pokutu. Ve výsledku se jim to tedy nevyplatí rušit.
c) VW v době zájmu Suzuki o diesel motory nebyli schopni uspokojovat ani dodávky pro své koncernové značky. Byly o tom i články, že nestíhá dieslové motory vyrábět.
d) smlouva o partnerství se vztahovala primárně na poskytnutí hybridních technologií.
že by byli u VW tak hloupí, že by si před tak významnou akvizicí neověřili, jak má Suzuki nasmlouvané subdodávky motorů? ;-) A že by byli dokonce tak hloupí, že by smlouvu na subodávky podepsanou podle tebe před příchodem VW označili za „politováníhodné porušování původní dohody o partnerství.“ ? Myslím, že ne.... ;-) Já mám tendenci VW podceňovat, ale ne zas tak moc....
Jo máš pravdu v tom, že to může dodat každý...
Na druhou stranu... rozhoduje cena... a já sem si 100% jistý, že celková suma z balíku nabídnutá Fiatem je tak na úrovni 75% (možná méně) nabídnutá VW.... myslím, že to je ten hlavní důvod, proč Suzuki reagovalo a jedná, tak jak reagovalo a jednalo.
Až začne suzuki vyrábět něco jako je 300ka pod svou značkou, tak používej smilika... Teď je tak nějak nemístný... a tak nějak by se asi Suzuki za něco jako je 300 ka nestydělo...
Podobné produkty, ale na JINÝCH TRZÍCH! Fiat v Evropě a Jižní Americe, Suzuki v Asii a Chrysler (s jinými kategoriemi produktů) v Severní Americe. To mi dává dobrý smysl.
Já hybridy taky v lásce nijak nemám, ale Suzuki se zajímalo právě o ně. Nafotvý motory jim můžou nabídnou prakticky všichni (od VW, přes Fiat, Renault, PSA, ...). To není nic neřešitelného.
Tak zatím aspoň ty naftové motory..., jak vidno ani ty ji z vlkohradu nabídnuty nebyly... ;-)
No a pak... jim dá třeba i ty hybridní technologie.... když je budou chtít (osobně to ale považuju za slepou větev co se tohoto pohonu týká... no on už ten název... nevzbuzuje důvěru).
oba mistři v kategorii malých a živých vozů.Pokud jde o SX4, není S-koncept jeho nástupcem (obecně oblíbený omyl), ale bude úplně novým modelem. O nástupci SX4 dosud nebylo rozhodnuto a dříve než v roce 2015 se neobjeví..