Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
Stejsn
0
ale neřekl bych, že tenhle server čtou samý lamy, který nevědí, že je potřeba v autě měnit olej. Článek dobrý tak na Novinky, ale ne na auto.cz :no:
autista
0
no, hlavně objeť kanál a nekomentujto :no:
Bearspook
0
Copak? Nějaký kanál se stal obětí sběrače kovů?
Slavek-TDM
Doporučuje se prvních 10 kilometrů jízdy nezvedat otáčky nad 2500/min.
- a proc ne treba prvnich 50 kilometru???
Ideální otáčky pro benzin jsou okolo 3500/min, neplatí tedy, že maximální otáčky znamenají nejvíce síly.
- he? A co vy si, Kefalin, predstavujete pod pojmomom "nejvice sily"?
Pokud především přeplňovanému motoru při jízdě naložíte, neměli byste ho po zastavení ihned vypnout, ale nechat mu tak dvě minuty na volnoběžné vychladnutí
- ano, ale idealne 5 minut a 32 vterin
To jsou rady... :no: Existuje jedina univerzalni. Jestli si nechcete nicit auto, nekupujte si ho...
- a proc ne treba prvnich 50 kilometru???
Ideální otáčky pro benzin jsou okolo 3500/min, neplatí tedy, že maximální otáčky znamenají nejvíce síly.
- he? A co vy si, Kefalin, predstavujete pod pojmomom "nejvice sily"?
Pokud především přeplňovanému motoru při jízdě naložíte, neměli byste ho po zastavení ihned vypnout, ale nechat mu tak dvě minuty na volnoběžné vychladnutí
- ano, ale idealne 5 minut a 32 vterin
To jsou rady... :no: Existuje jedina univerzalni. Jestli si nechcete nicit auto, nekupujte si ho...
Ako stará baba ktorej zrušili telenovelu..
Niektoré informácie možno postrádajú ono "technično", v zásade ale žiadna nie je nesprávna.
Niektoré informácie možno postrádajú ono "technično", v zásade ale žiadna nie je nesprávna.
Noooo, já zase když chci, aby moje auto trochu jelo, tak těch 3500 ot je minimum >:D
Moje téměř maximum. 3000 rpm mi to točí na čtyřku po dálnici při 130 km/h. Maximální krouťák nastupuje při 2800 rpm. Jojo, není nad atomsferický benziňák.
Ad.1
Co nechápeš na tom, že prvních několik km nemáš motor vytáčet?
Ad.2
Je to obecný článek, který musí pokrýt jak naftu, tak benzin, s turbem či bez, tak bych se na slovíčkaření vykašlal, myslím, že kdo chtěl, tak pochopil...
Ad.3
Další nesmělý dotaz, co nechápeš? Máš problém s tím časem, nebo nechápeš, že se má turbo po ostré jízdě dochladit?
Posledním odstavcem jsi to odrovnal celé a poslal svůj příspěvek mezi odpad. Pokud to nebyl pokus o flame...
Co nechápeš na tom, že prvních několik km nemáš motor vytáčet?
Ad.2
Je to obecný článek, který musí pokrýt jak naftu, tak benzin, s turbem či bez, tak bych se na slovíčkaření vykašlal, myslím, že kdo chtěl, tak pochopil...
Ad.3
Další nesmělý dotaz, co nechápeš? Máš problém s tím časem, nebo nechápeš, že se má turbo po ostré jízdě dochladit?
Posledním odstavcem jsi to odrovnal celé a poslal svůj příspěvek mezi odpad. Pokud to nebyl pokus o flame...
Jsou to staré, ale stále platné rady a opakovat je není na škodu. Spousty lidí to neví a ničí si motory. Na druhou stranu je věc každého jak se k autu chová. Komu není rady, tomu není pomoci. Já mám najeto 280 tis. a od výměny do výměny nedoliji ani slzu oleje a motor je stále stejně živý. A to nejsem žádný loudal a řízení si užívám. Před pětatřiceti lety mi mistr vtloukal do hlavy jak s motorem zacházet a vyplatilo se. Slouží jak má a nesypu do něj finance.
Jasně, o svého miláčka se musí každý starat, hlavně o motor, který paradoxně přežije auto, který už se jinak celé rozpadá. Prostě rady pro ovce, hlavně nic složitýho, aby lidi nemuseli přemýšlet a hlavně vše univerzální, protože stejně nikdo neví, co je pod kapotou. Prostě na všechno bude předpis případně doporučení a žádné varianty se ne připouštějí.
já pořád čekám milión článků, který konečně naučí lidi aspoň rozumně řídit, ale to se nedočkám asi vůbec žádnýho. Třeba že se na dálnici jezdí pravým pruhem a ty levé (a střední) se používají jen pro předjetí pomaleji jedoucího vozidla (místo toho, že všichni jedou vlevo a pravý pruh je prázdný, kudy se ale předjet nesmí), nebo že když se při zácpě sbíhají dva pruhy, tak platí pravidlo zipu a ne že jeden zastaví 100m předem a cpe se do průběžného pruhu a druhý dojede až na konec a pak jede ještě 100 m odstavným pruhem, aby předjel co nejvíce aut. Nebo že na kruháči se při sjíždění bliká, protože jinak vjíždějící auto tam bude čekat do alejuja atd. atd.
Ale hlavně že víme, že prvních 10 km musíme jet 50 na pětku, aby se chudák auto nerozpadlo už při najetých 200 tisíc km a ideálně vydrželo tak 1 mil. km a 50 let.
já pořád čekám milión článků, který konečně naučí lidi aspoň rozumně řídit, ale to se nedočkám asi vůbec žádnýho. Třeba že se na dálnici jezdí pravým pruhem a ty levé (a střední) se používají jen pro předjetí pomaleji jedoucího vozidla (místo toho, že všichni jedou vlevo a pravý pruh je prázdný, kudy se ale předjet nesmí), nebo že když se při zácpě sbíhají dva pruhy, tak platí pravidlo zipu a ne že jeden zastaví 100m předem a cpe se do průběžného pruhu a druhý dojede až na konec a pak jede ještě 100 m odstavným pruhem, aby předjel co nejvíce aut. Nebo že na kruháči se při sjíždění bliká, protože jinak vjíždějící auto tam bude čekat do alejuja atd. atd.
Ale hlavně že víme, že prvních 10 km musíme jet 50 na pětku, aby se chudák auto nerozpadlo už při najetých 200 tisíc km a ideálně vydrželo tak 1 mil. km a 50 let.
Ano, souhlas. Vyjmenoval jsi časté prohřešky lidí, je jich samozřejmě mnohem víc. Ale nevyčítal bych, že server o autech radí jak se starat o auta. To je logické. Rady jak řídit by měl každý dostat v autoškole, že je realita jiná je věc druhá že... Např. kamarádka ani jedno podélně neparkovala, já každou jízdu, ale tohle je na delší konverzaci.
úplný súhlas, a hlavne s tým, že motor väčšinou prežije auto ... Vlastne v okolí ani netuším komu kedy odišiel motor ... okrem prípadov napr. 3 mes. po kúpe a pod...
Jazdiť 3.500 rpm by ma šlak trafil z hluku ...a zo spotreby ... ale fakt, no motor by vydržal 480 tis. km namiesto 450tis. km ..no super neber to!
Jazdiť 3.500 rpm by ma šlak trafil z hluku ...a zo spotreby ... ale fakt, no motor by vydržal 480 tis. km namiesto 450tis. km ..no super neber to!
Nikoliv, ten clanek je akorat pokus o vyvolani flamewar a jak se zda, vychazi to.
1. Ano, nevytacet studeny motor. Proc 10km???
2. Obecny clanek, obecny rady. Proc 3500 otacek?
3. Ano, dochladit turbo. Proc 2 minuty?
Nemusis ze mne delat blba s dotazy, co na clanku nechapu. Nechapu treba zenskej mozek, ale to sem nepatri.
Jsou tisice ruznych motoru ruznych koncepci pouzivanych v tisicich ruznych prostredich. Takze davat univerzalni rady je sice prima, ale uvadet v nich nejaky hodnoty je naprosto k nicemu, ikdyz maji slouzit pro predstavu. Zvlast na portale, ktery se zabyva prevazne jen automobily.
1. Ano, nevytacet studeny motor. Proc 10km???
2. Obecny clanek, obecny rady. Proc 3500 otacek?
3. Ano, dochladit turbo. Proc 2 minuty?
Nemusis ze mne delat blba s dotazy, co na clanku nechapu. Nechapu treba zenskej mozek, ale to sem nepatri.
Jsou tisice ruznych motoru ruznych koncepci pouzivanych v tisicich ruznych prostredich. Takze davat univerzalni rady je sice prima, ale uvadet v nich nejaky hodnoty je naprosto k nicemu, ikdyz maji slouzit pro predstavu. Zvlast na portale, ktery se zabyva prevazne jen automobily.
1) bo ještě určitě není správně zhřátý olej.
2)Ano, to je kravina, ty otáčky můžou být rozdílné, osobně bych to viděl na 2000 u nafty a 3000 u benzínu.
3) Ano, také si myslím, že stačí ca půl minuta. Ale určitě dotáčení turba nepodceňovat. Resp. přáklad: jedu domů po dálnici, sjedu z dálnice, mám to domů 5km, turbo se dochladí, nechám dochladit minimální dobu. Druhej příklad, jedu jak prase, točím to, nechat dochladit klidně tu minutu. Stejně tak zastávka u benzínky na dálnici.
2)Ano, to je kravina, ty otáčky můžou být rozdílné, osobně bych to viděl na 2000 u nafty a 3000 u benzínu.
3) Ano, také si myslím, že stačí ca půl minuta. Ale určitě dotáčení turba nepodceňovat. Resp. přáklad: jedu domů po dálnici, sjedu z dálnice, mám to domů 5km, turbo se dochladí, nechám dochladit minimální dobu. Druhej příklad, jedu jak prase, točím to, nechat dochladit klidně tu minutu. Stejně tak zastávka u benzínky na dálnici.
ad1) - i toto je individuální podle typu, objemu a systému ohřevu klíčových uzlů motoru a podle venkovních klimatických podmínek, takže i v tomto bodě má Slávek pravdu. ;-) Článek na mě taktéž působí na tomto serveru zbytečně - jako aby se zapláclo volné místo.
Olej se po 10 km jízdy většinou nezahřeje, zvláště ne u dieselu. U mě 1,8 TSI klidná jízda, venku okolo nuly, tak po 15 km má teplotu 90 stupňů, stejně jako chladící voda. Pokud tomu pořádně přiložím, tak je po 10 km je zahřátý, to je pravda. V dieselu v zimě není zahřátý ani po 20 km.
Dyť dole v mé reakci píšu svou domněnku o flame, lépe čti na co reaguješ.
Blba jsem z tebe dělal, protože ses ptal jako blb. To je celé. Že to byl flame jsem na 100% nevěděl ;-)
Blba jsem z tebe dělal, protože ses ptal jako blb. To je celé. Že to byl flame jsem na 100% nevěděl ;-)
- protože za těch 10 km už je motor zpravidla ohřátý.
- po ostřejší jízdě se doporučuje nechat turbo dochladit. Myslím, že člověk s pozitivním IQ pochopí, že 2 minuty nejsou dogma.
- po ostřejší jízdě se doporučuje nechat turbo dochladit. Myslím, že člověk s pozitivním IQ pochopí, že 2 minuty nejsou dogma.
ridlley
Chlopi, jedna otazka. Je velky pruser dat novemu autu, ktore ma najazdene 100km hned plny na podlahu, uplne co to da?? :-) viem, ze by sa nemalo prvych par tisic km, ale moze sa naozaj nieco vazne s autom stat??dik.
Někdo říká nakládej autu třeba hned po cestě z showroomu, někdo trvá na zajíždění, i když se motory zajíždí už v továrně. Kolega to vyřešil tak, že prvních 1000km jezdil "klobouk" a dalších 1000km "cihlu" a výsledek toho bylo, že měl Fabii I 1.2 HTP 40kw, která trápila Fabie 1.4 16V, opravdu jsem nevěřil, dokud jsem to neprojel. No a pak mu ji ukradli >:D
tiez to tak s kazdym novym autom robim - do asi 1000km pianko s castou zmenou rezimov do +/- 3000ot a potom kludne aj tehla do obmedzovaca. motoricky som nemal sa autami nikdy ziaden problem.
1.2 HTP potrápí do 60km/h hodně aut - je to dané i převody. Ale na potrápení aut ve městě je nejlepší kolo nebo skůtr, ty mají dokonce třeba 2KW
ono je to hovadina cele to riesit po zabehu, automobilky robia len ten najnutnejsi zabeh a klucove je to co robi majitel prvych 10 tisic km ...
to aby auto tahalo je len vec motormanagementu, zebeh mechanickych casti nema vplyv na ochotu motora tahat... co si zabehnes lepsie vacky ? piesty ? vlozky kluku ? pokial motor nepodtacas co moze rozklepat ulozenia a loziska tak je z hladiska ochoty tahat uplne jedno ci zabiehas pri 2000ot alebo pri 5000ot, ale pri 5000 ho /surovy/ samozrejme mozes skor poskodit
jednoduchy priklad, kedy lepsie vylestis kov, ked budes jemne triet a dlho ( >:D ) alebo ked to budes robit hrubou silou a rychlo ? ...
najlepsi recept je chodit prvych 3000km pri otackach od 2000 - 3000 a vyhybat sa prudkym zrychleniam a ´pileniu kruzkov´ pri obmedzovaci a okolo po 3000km je vhodne motor obcas podrzat bez plneho plynu vo vyssich otackach okolo 4-5 tisic... po 6000km uz obcas vyuzivat potencial a nad 10 000 uz jazdit kludne plny kalup... aj tak sa vravi, ze najlepsie si motor sadne po 20-30 000 km...
totizto priebehu vykonu, ladeniu a nastavovaniu velicin podlieha prave motormanagement a ked je auto skapate staci si urobit 100km prechadzku kde ho budes drzat nad 3000ot a striedavo mu stale nakladat od 3000-obmedzovac aby sa ECU dobre nakalibrovala a zapisala si tvoj style jazdy... ochota vytacat sa pruznost a reakcia na plyn su vsetko veci ECU pokial sa nejedna o zanedbanu udrzbu ako zakarbonovany motor, stary olej, sviecky, filtre atd ..
btw ked si niekto mysli, ze po 1000km mu zacal davat plny kalup a ma z toho neskutocnu raketu a dobre zabehnuty, tak bych sa necudoval keby mu po 150 000 zacal zrat viac olej... na motore sa spatny zabeh neprejavi hned aj ked nastal dramaticky ubytok materialu stale su v novom motore velke rezervy na to aby sa to prejavilo ,ale uz niekde v strede zivotnosti sa to uricite prejavi
to aby auto tahalo je len vec motormanagementu, zebeh mechanickych casti nema vplyv na ochotu motora tahat... co si zabehnes lepsie vacky ? piesty ? vlozky kluku ? pokial motor nepodtacas co moze rozklepat ulozenia a loziska tak je z hladiska ochoty tahat uplne jedno ci zabiehas pri 2000ot alebo pri 5000ot, ale pri 5000 ho /surovy/ samozrejme mozes skor poskodit
jednoduchy priklad, kedy lepsie vylestis kov, ked budes jemne triet a dlho ( >:D ) alebo ked to budes robit hrubou silou a rychlo ? ...
najlepsi recept je chodit prvych 3000km pri otackach od 2000 - 3000 a vyhybat sa prudkym zrychleniam a ´pileniu kruzkov´ pri obmedzovaci a okolo po 3000km je vhodne motor obcas podrzat bez plneho plynu vo vyssich otackach okolo 4-5 tisic... po 6000km uz obcas vyuzivat potencial a nad 10 000 uz jazdit kludne plny kalup... aj tak sa vravi, ze najlepsie si motor sadne po 20-30 000 km...
totizto priebehu vykonu, ladeniu a nastavovaniu velicin podlieha prave motormanagement a ked je auto skapate staci si urobit 100km prechadzku kde ho budes drzat nad 3000ot a striedavo mu stale nakladat od 3000-obmedzovac aby sa ECU dobre nakalibrovala a zapisala si tvoj style jazdy... ochota vytacat sa pruznost a reakcia na plyn su vsetko veci ECU pokial sa nejedna o zanedbanu udrzbu ako zakarbonovany motor, stary olej, sviecky, filtre atd ..
btw ked si niekto mysli, ze po 1000km mu zacal davat plny kalup a ma z toho neskutocnu raketu a dobre zabehnuty, tak bych sa necudoval keby mu po 150 000 zacal zrat viac olej... na motore sa spatny zabeh neprejavi hned aj ked nastal dramaticky ubytok materialu stale su v novom motore velke rezervy na to aby sa to prejavilo ,ale uz niekde v strede zivotnosti sa to uricite prejavi
Nesouhlasím, takhle navádět lidi ke zničení motoru. 10.000 km je málo. Klíčových je podle mě prvních 75.000 km. Hlavně u škodovek, pak už můžete autu nakládat klidně co to jde. No možná u VW to je trochu jinak tam bych to viděl podle zkušeností kolegů z práce tak na 55.000 km.
Pokud zajíždíte motor jen prvních 10.000 km tak bych se nedivil kdyby vám začal už po 250.000 km žrát víc oleje.
Pokud zajíždíte motor jen prvních 10.000 km tak bych se nedivil kdyby vám začal už po 250.000 km žrát víc oleje.
>:D
souhlas, 10 000km zajíždět motor? a co na něm chceš takovou dobu dělat? Ten motor se obrousí a usadí po pár hodinách jízdy v provozní teplotě, klidně po 1500km tomu budu nakládat. Stačí citlivě zahřát.
souhlas, 10 000km zajíždět motor? a co na něm chceš takovou dobu dělat? Ten motor se obrousí a usadí po pár hodinách jízdy v provozní teplotě, klidně po 1500km tomu budu nakládat. Stačí citlivě zahřát.
"Nemalo by sa"
Nové motory už podľa výrobcov nepotrebujú zábeh. Definuj však "plyn na podlahu čo to dá". Točil si motor do obmedzovača alebo si len poriadne prešliapol pedál?
Nové motory už podľa výrobcov nepotrebujú zábeh. Definuj však "plyn na podlahu čo to dá". Točil si motor do obmedzovača alebo si len poriadne prešliapol pedál?
Je to automat. 8st. ZF
A na podhladu 0-200 :-)
Rychlost se spíš odvíjí od výkonu. Mohu jet 200 a motor nepřetěžovat. Prvních tisíc kilometrů se vyhýbám omezovači, jízdě konstantní rychlostí a pile (tedy hlavně okruhům). Následuje první výměna oleje a další až čtyři tisíce postupně přitvrzuji. A znovu vyměním olej. Přesný postup upravuji podle doporučení. Není to rozhodně zájezd v klasickém slova smyslu.
Pokud jde o tvůj dotaz, nic by to autu udělat nemělo, pokud bylo pěkně zahřáté. Záleží, co ti řekl prodejce. Jinak to ani tak není o zájezdu, ale spíš o tom, jestli to vůbec autu svědčí.
Pokud jde o tvůj dotaz, nic by to autu udělat nemělo, pokud bylo pěkně zahřáté. Záleží, co ti řekl prodejce. Jinak to ani tak není o zájezdu, ale spíš o tom, jestli to vůbec autu svědčí.
Neboj, AAA auto ti ho pak v klidu vykoupí >:D
:yes: :yes: >:D
Jinak myslim, že těch 10 km před "vytáčenim", je až moc..
A nový auto bych úplně nešetřil, ale jezdil tak normálně a občas ho trochu víc protáhnul až k omezovači.
Jinak myslim, že těch 10 km před "vytáčenim", je až moc..
A nový auto bych úplně nešetřil, ale jezdil tak normálně a občas ho trochu víc protáhnul až k omezovači.
doba, nez se zahreje motor, hodne zalezi na konstrukci motoru a mazaciho systemu. olej se normalne zahriva dele nez chladici kapalina, takze i kdyz ti budik na pristrojovce ukazuje, ze se motor zahral, olej muze byt porad jeste malo zahraty, tj hustsi, coz pro motor dobre neni. s dieslem v zime muzete jet i 20 km, a stejne to bude "studeny"
Nakládal bych tomu hned odpočátku, co se do toho vejde (respektive jsem to tak udělal). Při 1000 km výměna oleje. Pak jsem se snažil jezdit střídavě všemi režimy, od klobouka po ručičku neustále v červeném. Při 3000 km druhá výměna oleje a filtrů a pak standardní dodržování předepsaných 15 tkm. :-)
Ten crosshatching ve válcích není pro srandu králíkům...ostrý vydrží tak 500 km, do té doby má "zajíždění" aspoň nějaký smysl.
Ten crosshatching ve válcích není pro srandu králíkům...ostrý vydrží tak 500 km, do té doby má "zajíždění" aspoň nějaký smysl.
V servise mi odporučili prvých tisíc km nevytáčať nad 3 tis. otáčok a často radiť ....Ceed 1,6 benzín ...
Musím povedať, že to bolo trošku trápenie (vyhýbať sa diaľniciam), ale po 94 tis. km, žiadny problém a spotoreba OK ...
Myslím, že nové auto sa nemôže "naložiť", lebo jednoducho i napriek zväčšeným presnostiam, vždy si bude motor "sadať" ešte u i nového majiteľa ....
Musím povedať, že to bolo trošku trápenie (vyhýbať sa diaľniciam), ale po 94 tis. km, žiadny problém a spotoreba OK ...
Myslím, že nové auto sa nemôže "naložiť", lebo jednoducho i napriek zväčšeným presnostiam, vždy si bude motor "sadať" ešte u i nového majiteľa ....
"Chlopi, jedna otazka. Je velky pruser dat novemu autu, ktore ma najazdene 100km hned plny na podlahu, uplne co to da?? viem, ze by sa nemalo prvych par tisic km, ale moze sa naozaj nieco vazne s autom stat??dik."
Pruser to neni, ale neni to zdaleka nejlepsi. Nejlepsi pro novy motor prevodovku a veskere rotujici dily jsou dlouhe jizdy, kdy se motor zahreje a pak hodiny a hodiny jede na stejny vykon ve stejnych otackach pri stejne teplote a rychlosti. Je to dano teplotni roztaznosti, kdy si motorove dily i dily prevodovky musi vzajemne sednout.
Takze pokud chces idealne zabehnuty motor, sup sup na nemeckou dalnici, posledni rychlostni stupen, na tachu 150 a jedeeeeeeem, dokud neni prazdna nadrz a pak znova a znova >:D . Prevodovku si ale zabehnes az pojizdkama po meste ;-)
Pruser to neni, ale neni to zdaleka nejlepsi. Nejlepsi pro novy motor prevodovku a veskere rotujici dily jsou dlouhe jizdy, kdy se motor zahreje a pak hodiny a hodiny jede na stejny vykon ve stejnych otackach pri stejne teplote a rychlosti. Je to dano teplotni roztaznosti, kdy si motorove dily i dily prevodovky musi vzajemne sednout.
Takze pokud chces idealne zabehnuty motor, sup sup na nemeckou dalnici, posledni rychlostni stupen, na tachu 150 a jedeeeeeeem, dokud neni prazdna nadrz a pak znova a znova >:D . Prevodovku si ale zabehnes az pojizdkama po meste ;-)
Jesteze jsi tam dal ten smajlik, jinak by si nekdo opravdu mohl myslet, ze to myslis vazne... ;-)
Takovou jsme měli firemní oktávku. 1.8 benzín, rok 1998. Šéf jí hned od prvních kilometrů dával čočku a bylo to vidět: to auto pak bylo sice celkem žravý, ale jelo jako pila.
kdyby ano, většina aut je už zničená než vyjede ze závodu, když zaměstnanci autem přejíždí z hal na parkoviště, najíždí na vlaky, kamiony, z jedné strany závodu na druhý to je třeba 3 km.. zajetý nezajetý studený nestudený.. plnej knedlik.. však co by ne, neni to jejich >:D
pavell87
a) Od malička si pamatuji, jak hodně lidí nastartovalo v zimně auto a šli škrábat, přišlo mi to docela rozumný. tak jsem to dělal taky tak. Až do chvíle kdy se začal rozsvěcet PDF a v servisu jsem se dozvěděl, že si to vlastně dělám sám. Moderní vozy už nepotřebují zahřívat před vyjetím.
b) V podobných článcích se všude dočtete jak autu škodí krátké trasy. A zase se narážíme u moderních vozů. V zimně nastartuji dojedu k prvnímu semaforu a co se nestane? Systém stop-start vypne motor.
Nevěřím tomu že slušným zacházením auto déle vydrží, dnes mu spíše uškodí.
b) V podobných článcích se všude dočtete jak autu škodí krátké trasy. A zase se narážíme u moderních vozů. V zimně nastartuji dojedu k prvnímu semaforu a co se nestane? Systém stop-start vypne motor.
Nevěřím tomu že slušným zacházením auto déle vydrží, dnes mu spíše uškodí.
Tak systém štart-stop je len pre zlepšenie normovanej spotreby ... reálnu zníži minimálne a zbytočne zaťažuje motor a elektrické systém .... skrátka hlúposť ....
Ak človek jazdí krátke trasy, tak jednoznačne benzín, lebo ten menej trpí ... ak dízel tak jedine s externým kúrením, resp. vykúrenou garážou ...
Ak človek jazdí krátke trasy, tak jednoznačne benzín, lebo ten menej trpí ... ak dízel tak jedine s externým kúrením, resp. vykúrenou garážou ...
System Start-Stop má spoustu podmínek, za jakých na tvém "prvním semaforu" vypne motor. Jednou z podmínek je zcela zahřátý motor - zbytek podmínek je popsaný v průvodní dokumentaci vozidla.
Jinak, taky bych ho v autě nechtěl.
Jinak, taky bych ho v autě nechtěl.
v aute to nemas a moc kecas. ja s&s v aute mam a nedam na to dopustit. a ze sa to raz poondi? to sa moze hocico.
Vadí ti hodně, že ho nechci? Proč ten agresivní ton. Kdybys četl pozorně můj příspěvek, tak jsem POUZE reagoval na nesmysl výše. Nepadlo ani jedno křivé slovo .... :no:
Též bych to nechtěl :no:
Evidentně ti teď musel dokázat, jaké super auto má, když vlastní start-stop >:D
Evidentně ti teď musel dokázat, jaké super auto má, když vlastní start-stop >:D
ziaden agresivny ton. jednoducho by bolo fajn si najprv s autom s&s trosku pojazdit a az potom pisat, ci by si to v aute chcel alebo nechcel.
vzdyt' nikde nepise, ze s tim nikdy nejel? proste ve svem aute to nechce
A auta si sa spýtal ? ;-)
auto nie je mojim panom, preco by som sa ho mal na nieco pytat. zatial don lejem iba benzin a nic viac s nim nemam v plane robit. pokial sa nieco pokazi, tak to dam opravit. je to vec ako kazda ina.
To jsi asi první člověk (kromě reklam a prodejců aut), kterého tento systém nerozčiluje a naopak jej bere jako výhodu. Ve firmě máme nejrůznější auta, zhruba polovina z nich je vybavena touhle k*kotinou a kdokoliv s těmi vozy jezdí, tak to vypíná, sebe nevyjímaje. Zaprvé je to otravné, chcípnutí a opětovné nastartování není neznatelné a je to v autě cítit, za druhé je tam nezanedbatelná prodleva při následném rozjetí se a za třetí se auto úplně zbytečně a nesmyslně víc opotřebovává. Nevidím jedinou výhodu, ani teoretickou a v praxi už vůbec ne. Naopak jako velkou nevýhodu vidím, že se tenhle nesmysl moderní doby musí po každém nastartování znovu vypínat a neumí zůstat vypnutý trvale.
Toto je +- väčšinový názor vodičov na štart stop systémy. Nápad, ktorý dobre funguje v hybridoch je naprd v autách spoliehajúcich sa len na spaľovací motor.
btw- myslím, že dnes ti už bezproblémov prehrajú software aby štart stop zostal pri naštartovaní vypnutý.
btw- myslím, že dnes ti už bezproblémov prehrajú software aby štart stop zostal pri naštartovaní vypnutý.
jj tím se ohání výrobci, realita je zcela jiná. Auto kašle na to, jestli je zahřátý nebo ne a prostě se vypne...
a) jo to už je dneska pežitek, míso čekání je lepší jet první kilometry pomalu.
b) nekuopuj si auto se STOP/START
b) nekuopuj si auto se STOP/START
No já to dělám taky, ale vůbec ne kvůli tomu, abych si ohřál motor. Důvody jsou v zásadě dva:
a) nastartuju, abych vůbec věděl, že auto chytne. Přišlo by mi trošku blbý celý auto odmést a oškrábat, a pak po otočení klíčku zjistit, že je stejně K. O. baterie.
b) když už to teda je nastartovaný, tak než to pak odmetu a oškrábu, tak mám uvnitř teploučko, nehledě na to, že ohřátý okna se jaksi lépe škrábou, že.
a) nastartuju, abych vůbec věděl, že auto chytne. Přišlo by mi trošku blbý celý auto odmést a oškrábat, a pak po otočení klíčku zjistit, že je stejně K. O. baterie.
b) když už to teda je nastartovaný, tak než to pak odmetu a oškrábu, tak mám uvnitř teploučko, nehledě na to, že ohřátý okna se jaksi lépe škrábou, že.
ad a) Motor potřebuje zahřát. Udělat to můžeš několika způsoby. A pokud máš DPF a nejezdíš dálnice, tak máš v řadě případů na problémy zaděláno.
ad b) SS mívá nějaké podmínky, které musí splnit, aby mohl motor vypnout. Nemám ho rád (s výjimkou hybridů, samozřejmě), hlavně proto, že ho musím pokaždé vypínat, pěkně mi tím leze na nervy, takže ho asi ani mít rád nezačnu.
ad b) SS mívá nějaké podmínky, které musí splnit, aby mohl motor vypnout. Nemám ho rád (s výjimkou hybridů, samozřejmě), hlavně proto, že ho musím pokaždé vypínat, pěkně mi tím leze na nervy, takže ho asi ani mít rád nezačnu.
a) dělám to úplně stejně. Nastartuju a jdu ometat auto. Kecy o moderních vozech jsou nesmysl. Každý motor je v zásadě stejný už desítky let. Potřebuje ohřát na provozní teplotu jinak neběží optimálně a vzhledem k ztuhlýmu oleji ani pořádně nemaže. To že to díky modernímu systému vstřikování nepoznáš (kolísání otáček nebo na zátahu) neznamená, že je to pro motor OK
zobak
Jejda! Mám najeto 300000km a moje auto nezažilo servis! >:D To bude asi tím, že nejezdím na pravidelné prohlídky!?? Jednou jsem svěřil auto do značkového servisu a už nikdy víc! Zaplatil jsem longlife castrol a na výpušták nikdo nesáhl-to samé filtr! Mimochodem zdravím Auta Tábor! A ta brzdová kapalina patří příště do nádobky! Né poblít celej motor jako, že je to vyměněné!
:yes:
Nikdy více. Já jsem nedávno zjistil, že mi při výměně kabinového filtru vyrvali zvukové těsnění. Kdo by se pachtil s těmi zacvakávacími kolečky, když to jde chytit z boku a vyrvat, no néé.
Navíc, přes 100% přirážka na většinu dílů. Olej který stojí na NETu u značkového prodejce balený 5l/700Kč, tak origo servis si účtuje sudový za stejné množství 2800Kč!!!
Bohužel, pokud chceš záruku mobility, musíš tam jezdit. Aspoň po dobu záruky.
Nikdy více. Já jsem nedávno zjistil, že mi při výměně kabinového filtru vyrvali zvukové těsnění. Kdo by se pachtil s těmi zacvakávacími kolečky, když to jde chytit z boku a vyrvat, no néé.
Navíc, přes 100% přirážka na většinu dílů. Olej který stojí na NETu u značkového prodejce balený 5l/700Kč, tak origo servis si účtuje sudový za stejné množství 2800Kč!!!
Bohužel, pokud chceš záruku mobility, musíš tam jezdit. Aspoň po dobu záruky.
Jelass
.. je pěkná blbost. Kdybych se tím řídit osobně, tak se nedostanu ani na max. N.m. Osobně si myslím, že občas prohnat motor ke 6000ot. není od věci. Jistě mu to krátkodobě něuškodí, pokud je opravdu zahřátý, tzn. min. dvojnásobek doby, kdy se ohřeje chladící kapalina.
"Dlouhodobě točit motor až někam k červenému poli znamená ho taky pěkně trápit." Tím neříkám, že s článkem bez výhrad souhlasím, ale občas/ krátkodobě a dlouhodobě nejsou to samé.
Ronault.
.... jako vždy neplatí pro všechny situace a tedy pro skoro žádné auto neplatí všech 10 najednou.
To je zase jednou článek o HOJNĚ!
Tak já pochválím auto.cz za pěkné první dojmy z Clia a pak hned tohle 8-s
To je zase jednou článek o HOJNĚ!
Tak já pochválím auto.cz za pěkné první dojmy z Clia a pak hned tohle 8-s
Taky jsem z toho trochu vedle. Uvedu příklad z vlastní zkušenosti:
Olej používám Selenia Abarth 5W-40 a moje auto má celkovou olejovou náplň 3,5l. Auto se ohřeje hodně rychle až jsem z toho byl překvapený. Stanovit nějakou obecnou "kilometráž" nutnou pro dobu ohřevu nelze. Záleží na množství olejové náplně a typu oleje.
Provozní otáčky? 2500ot/min v takových otáčkách je moje auto totální mrtvola! Za studena to samozřejmě neženu, ale pokud bych měl 2500ot/min považovat za horní limit tak tu moji chuděru dusím jak tchýni! ;-\
Obecné rady ohledně vlhkosti a korozi beru to se dá aplikovat prakticky všude, ale odstavce ohledně motoru jsou hodně zavádějící.
Olej používám Selenia Abarth 5W-40 a moje auto má celkovou olejovou náplň 3,5l. Auto se ohřeje hodně rychle až jsem z toho byl překvapený. Stanovit nějakou obecnou "kilometráž" nutnou pro dobu ohřevu nelze. Záleží na množství olejové náplně a typu oleje.
Provozní otáčky? 2500ot/min v takových otáčkách je moje auto totální mrtvola! Za studena to samozřejmě neženu, ale pokud bych měl 2500ot/min považovat za horní limit tak tu moji chuděru dusím jak tchýni! ;-\
Obecné rady ohledně vlhkosti a korozi beru to se dá aplikovat prakticky všude, ale odstavce ohledně motoru jsou hodně zavádějící.
Tak nějak, mám Hondu a ta má motory s trochu jinou charakteristikou než se píše v článku, takže se něco začne dít tak okolo 3t/ot min, 2 - 2500 jezdím ve městě, jinak studený motor se snažím nevytáčet, oleje jak v motoru tak v převodovce měním po cca. 15t, rád jezdím dynamicky, tak dokonce uvažuji o intervalu 10t, motor "vydýchat" nechám vždycky, a to jde o atmosféru, mám za to, že při této zcela běžné péči občasný výlet k 6 - 6500 ot. nevadí.
Tak ak mas VTEC tak ostra vacka sa zapina az nad 4100ot. takze je uplne v pohode tocit motor....ja ked prepnem na manualne radenie tak tocim 6700 :-) tak tiez koli tomu budem olej v motore menit tiez po 10000 max po 12000km. Ale olej v prevodovke menis naco tak casto? Malo by stacit kazdych 25000- 30000km.
Je to CVT a převodovkám s plynule měnitelným převodem prý vadí velké změny točivého momentu, tak jsem ten interval zkrátil..
Ty měniš po 15 000 km olej v převodovce?Tak to už je úchylka. >:D ;-)
Nechcem vŕtať ale dáku tú hondu s v-tecom aj bez som už šoféroval, a na pokojnú jazdu v rámci predpisov otáčky do 2500 stačia bezproblémov. Dokonca, s klasickým benzínom sa dá pohodovejšie jazdiť v nízkych otáčkach ako na moderných diesloch.
Čiže teórie "ja mám točák, mne to pod 3000 nejede" neakceptujem.
Čiže teórie "ja mám točák, mne to pod 3000 nejede" neakceptujem.
Jasne na mojom aute s vtec kludne sa da jazdit aj do 2000ot predpisovo, tak si bezne automat preraduje pri normalnej kludnej jazde of 1500 do 2000ot...a podraduje az ked otacky klesnu pod 1300 - 1400..... ale ked chcem razantnejsiu jazdu a hlavne rychlo vystartovat z krizovatky tak tych 3500 - 4500 tam ide urcite.... vsetko to zalezi len od stylu jazdy kto co preferuje....cize ja casto vyuzivam aj max ;) ale je fakt ze krutak je polozeny vysoko...
Na klidnou jízdu to samozřejmě stačí, ale to je tak do města, kde ani v podstatě nejde 2 - 2500 ot/min. přelézt, na dynamickou jízdu tenhle motor potřebuje vyšší otáčky, ty 3t a víc tomu motoru vysloveně sedí, ne že by mu 2t nebo snad i méně (1000 - 1500) vysloveně vadilo, ale subjektivně řečeno, se toho prostě moc neděje, není to malý turbo-benzin. Mně ale tahle charakteristika (malá točivá atmosféra) vyhovuje, jinak bych si koupil něco s turbem.
matii
Pokud chcete dostat své auto do problémů, při sebemenší výměně spotřebního materiálu či lehčí opravě ho dejte na servis "kamarádovi", který dělá do aut leta páně. Na 99% vám auto "pošteluje" tak, že ho budete dávat dohromady po celý zbytek životnosti auta. :-)
lulinak
Chybi asi nejdulezitejsi pravidlo, a to ze motor se zahriva jizdou, nikoli stanim na volnobeh a skrabanim skla napr. v zime.
Nejvetsi podil obecne na opotrebeni motoru maji studene starty a jizda se studenym motorem, protoze nejsou radne vymezeny vule tepelnou rozraznosti materialu tak dale olej radne maze az od cca 50-60 stupnu vys (motoru, ne chladici kapaliny..).
Cili tento rezim je treba casove co nejvice zkratit.
K tomu setrny rezim jizdy se studenym motorem, pravidlene vymeny kvalitniho oleje a pak dochlazovani turba dle rezimu jizdy, a to je v podstate gro toho, co muzete pro motor udelat.
Vetisnou to je zcela dostatecne na jeho dlouhou a spolehlivou funkci.
Nejvetsi podil obecne na opotrebeni motoru maji studene starty a jizda se studenym motorem, protoze nejsou radne vymezeny vule tepelnou rozraznosti materialu tak dale olej radne maze az od cca 50-60 stupnu vys (motoru, ne chladici kapaliny..).
Cili tento rezim je treba casove co nejvice zkratit.
K tomu setrny rezim jizdy se studenym motorem, pravidlene vymeny kvalitniho oleje a pak dochlazovani turba dle rezimu jizdy, a to je v podstate gro toho, co muzete pro motor udelat.
Vetisnou to je zcela dostatecne na jeho dlouhou a spolehlivou funkci.
jenze kdyz ten cas ohrivani zkratis tim, ze jedes ve vysokych otackach na vysoky plyn, tak zaprve (u benzinu) splavujes uz tak nedostatecny olejovy film benzinem a zadruhe mas taky vyssi rychlosti pistu tim padem vyssi opotrebeni.
Rozhodne neni na skodu nastartovat, pockat tak minutu, pak hodne pomalu a opatrne vyjet na cestu a drzet to do rekneme 3000 rpm a plnej knedlik a vyssi otacky dat, az kdyz je na teplomeru motoru aspon 60 stupnu.
Pravda, u nejakeho atmo dieselu je to uplne jedno. Ale u vysokootackoveho benalu bych si dvakrat rozmyslel davat mu kantare hned po startu.
Rozhodne neni na skodu nastartovat, pockat tak minutu, pak hodne pomalu a opatrne vyjet na cestu a drzet to do rekneme 3000 rpm a plnej knedlik a vyssi otacky dat, az kdyz je na teplomeru motoru aspon 60 stupnu.
Pravda, u nejakeho atmo dieselu je to uplne jedno. Ale u vysokootackoveho benalu bych si dvakrat rozmyslel davat mu kantare hned po startu.
Tak podle mně je blbost dávat plnej knedlik po startu u jakéhokoli motoru, tím spíš je to blbost u drtivé většiny benzinů ty totiž mají hliníkovou hlavu. Já bych řekl, že zacházení "á la prase" vydrží tak možná motory od Iveca (diesely s litinovou hlavou a tuším, že i blokem motoru), ale turbu se to líbit nebude..
Pokud chcete s autem jezdit déle, než 5 let (100tis km), tak zdaleka nejdůležitější pravidlo zní:
Nikdy nekupujte rendlíka! :-!
Nikdy nekupujte rendlíka! :-!
Ono je to něco za něco. Když stojíš, tak se motor zahřívá déle, ale zase tak činí s minimem paliva při minimálních otáčkách. A moderní řízení ohřevu dokáže využít to minimum energie celkem efektivně. Jízda, byť šetrná, sice vygeneruje více tepla, tedy i ohřeje motor rychleji, ale děje se tak při vyšších otáčkách a zátěži. Jen tak šmahem podle mne nelze říct, co je lepší. Osobně preferuji nezávislá topení, takže tohle tolik řešit nemusím.
npc
zaprve ..... informacni hodnota nula
zadruhe ... spousta klise a polopravd
zatreti........psal to evidentne novinar s nulovym backgroundem, tak si vybral tema, na kterem snad "neni co zkazit", no a zkazil to. Jak "prekvapive".
Takze.. pokud si chci koupit auto aby vydrzelo:
zaprve.. uz pri koupi dukladne zvazuju, co vyberu.
nejdele vydrzi obecne dlouhodobe osvedcene konstrukce s minimalni nebo zadnou nadstandardni vybavou, proste delnik edition.
Hitparadou vydrze asi nebude moderni downsizovany turbobenzin s DSG v plne palbe, ale spis stara a mnoho let proverena atmo 1.6 benzin s rucnim razenim ktery konci co se vybavy tyce manualni klimou. Ze stejneho duvodu je lepsi stary poctivy ctyrvalec nez odlehceny trivalec, nedejboze dvouvalec.
zadruhe.. kdyz to koupim, peclive prostuduju co rika vyrobce a pak si to prelozim do jazyka ceskeho. Kdyz treba doporuci vymenu oleje co 30tisic km, je to jeho vec. Vsichni vyrobci pindaji hovadiny kvuli zelene lobby. U noveho auta rozhodne prvni olej vymenit pri 1000 km a zajizdet dlouhyma jizdama bez prudkych akceleraci v ustalenych otackach a dalsi vymeny co 10-15tkm nebo rok, podle toho co nastane driv a co to je za motor.
Lit do vysokootackoveho benzinu olej s delsim intervalem nez 15tis km je prasarna.
zatreti .. neni pravda, ze motor je nejvic happy, kdyz se solicha tesne nad hranici smrti nekde kolem 2000rpm. Viz auta duchodcu - vecne problemy s RJ, kdy se tato "nauci" tento nenormalni styl jizdy a auto pak skube, netahne a zlobi. Naopak, kazdy motor se ma po zahrati semo tamo "protahnout". Kdyz potrebuju vykon a zenu atmo benal do otacek, tak mu skodim mnohem mene, nez kdyz mam pedal na podlaze pri jizde do kopce na vysoky stupen a nizkych otackach.
U dieselu je zde zase ono omilane vypalovani sazi, kdy ekonomicka jizda je taky k nicemu.
Takze aby auto vydrzelo, musi byt hlavne denne v provozu, dbat na prohrati motoru a nepretezovat ho, ale na druhou stranu mu obcas taky poradne nalozit.
zactvrte, koroze
minimalne 15 let jsou vsechna auta co znam full pozink a fakt nevim, co autor mini korozi karoserie. Kdyz uz neco rezati, tak to jsou dily podvozku, puchri gumove manzety a olejova tesneni, maximalne jeste tak vyfuk, ale ze by dnesni auta umirala na korozi skeletu ? no to me po....
zapate
podvozkove dily a jizda pres vytluky. Tlumice, klouby, silentbloky .. to vsecko je spotrebni material a nema valny smysl mluvit o nejakem "setreni".
Pravda, pokud napalim nejakou diru sedesatkou, kde bych mel jet tricet, tak to muze odnest lozisko kola nebo rafek, ale to je jina story. Dily podvozku ale odchazeji vzdy a je to vec jak to nadimenzovali z vyroby, jak tezke je auto a jaky je plan udrzby.
Pokud uz ma neco smysl, tak davat bacha pri parkovani, nenajizdet sikmo na obrubniky a nechat cas od casu zkontrolovat geometrii. A rozhodne nesetrit na pneumatikach.
zaver .. setrit auto nema moc smysl. kdyz si clovek ujasni co chce a proc to chce, tak ma nasledne s autem jezdit tak nejak "normalne" a bude to naprosto cajk.
zadruhe ... spousta klise a polopravd
zatreti........psal to evidentne novinar s nulovym backgroundem, tak si vybral tema, na kterem snad "neni co zkazit", no a zkazil to. Jak "prekvapive".
Takze.. pokud si chci koupit auto aby vydrzelo:
zaprve.. uz pri koupi dukladne zvazuju, co vyberu.
nejdele vydrzi obecne dlouhodobe osvedcene konstrukce s minimalni nebo zadnou nadstandardni vybavou, proste delnik edition.
Hitparadou vydrze asi nebude moderni downsizovany turbobenzin s DSG v plne palbe, ale spis stara a mnoho let proverena atmo 1.6 benzin s rucnim razenim ktery konci co se vybavy tyce manualni klimou. Ze stejneho duvodu je lepsi stary poctivy ctyrvalec nez odlehceny trivalec, nedejboze dvouvalec.
zadruhe.. kdyz to koupim, peclive prostuduju co rika vyrobce a pak si to prelozim do jazyka ceskeho. Kdyz treba doporuci vymenu oleje co 30tisic km, je to jeho vec. Vsichni vyrobci pindaji hovadiny kvuli zelene lobby. U noveho auta rozhodne prvni olej vymenit pri 1000 km a zajizdet dlouhyma jizdama bez prudkych akceleraci v ustalenych otackach a dalsi vymeny co 10-15tkm nebo rok, podle toho co nastane driv a co to je za motor.
Lit do vysokootackoveho benzinu olej s delsim intervalem nez 15tis km je prasarna.
zatreti .. neni pravda, ze motor je nejvic happy, kdyz se solicha tesne nad hranici smrti nekde kolem 2000rpm. Viz auta duchodcu - vecne problemy s RJ, kdy se tato "nauci" tento nenormalni styl jizdy a auto pak skube, netahne a zlobi. Naopak, kazdy motor se ma po zahrati semo tamo "protahnout". Kdyz potrebuju vykon a zenu atmo benal do otacek, tak mu skodim mnohem mene, nez kdyz mam pedal na podlaze pri jizde do kopce na vysoky stupen a nizkych otackach.
U dieselu je zde zase ono omilane vypalovani sazi, kdy ekonomicka jizda je taky k nicemu.
Takze aby auto vydrzelo, musi byt hlavne denne v provozu, dbat na prohrati motoru a nepretezovat ho, ale na druhou stranu mu obcas taky poradne nalozit.
zactvrte, koroze
minimalne 15 let jsou vsechna auta co znam full pozink a fakt nevim, co autor mini korozi karoserie. Kdyz uz neco rezati, tak to jsou dily podvozku, puchri gumove manzety a olejova tesneni, maximalne jeste tak vyfuk, ale ze by dnesni auta umirala na korozi skeletu ? no to me po....
zapate
podvozkove dily a jizda pres vytluky. Tlumice, klouby, silentbloky .. to vsecko je spotrebni material a nema valny smysl mluvit o nejakem "setreni".
Pravda, pokud napalim nejakou diru sedesatkou, kde bych mel jet tricet, tak to muze odnest lozisko kola nebo rafek, ale to je jina story. Dily podvozku ale odchazeji vzdy a je to vec jak to nadimenzovali z vyroby, jak tezke je auto a jaky je plan udrzby.
Pokud uz ma neco smysl, tak davat bacha pri parkovani, nenajizdet sikmo na obrubniky a nechat cas od casu zkontrolovat geometrii. A rozhodne nesetrit na pneumatikach.
zaver .. setrit auto nema moc smysl. kdyz si clovek ujasni co chce a proc to chce, tak ma nasledne s autem jezdit tak nejak "normalne" a bude to naprosto cajk.
S tou rzí to není zas tak uplně přesné... Já mám auto staré 10 let, byť je to jen korejec. Ale prvních 6 let byl pravidelně garážován a po celou dobu je řekl bych nadstandardně opečováván, přesto začal tak před třemi lety poměrně výrazně reznout, a to hlavně skelet. Podvozek mírně, ale blatníky už skoro nemám, B sloupky jsou skrz na skrz prorezlé, dveře ani nemluvím, a to bez jakékoliv nehody nebo poškození laku v těchto místech... Auto je staré asi 10 let a rozhodně bych neřekl, že bylo o něj špatně postaráno...
Zaujimave. Byvale benzinove auto vacsinu zivota prezilo okolo 2000t otacok a nezdalo sa mi nejako extra lenive. Na autobahnoch v pohode zvladalo dlhodobo cestovnych 180km/h a dozilo sa pozehnanych 397000km. Potom sa nase cesty rozisli v dobrom zdravi vo veku 16 rokov po STK s 0 (nula) chybami.
No, kdybys ho zkusil vice projet ve vyssich otackach, mozna by ti prislo zivejsi. Ja s dvoulitrovou P11 jezdim bezne 2000-3500, nepodtacim to, ale take to moc netocim, no byl jsem ted na horach a vsecko to lital plne nalozeny vetsinou na vytocenou dvojku (nekolik dni, zhruba 300 km nalitanych po kopcich). Kupodivu se spotreba zvysila jen o 0,1 litru (holt z kopce to zas zarazena rychlost dohnala) a pote kdyz jsem jel domu, jsem mel pocit, ze v aute je dobrych 10-15 koniku navic.
Neee, P11 este je v rodine, zena na nom jazdi jak pirat. ;-)
To predosle bol sedmickovy bavorak s automatom. Ten automat radil tak, ze vacsinou sa otacky nachadzali okolo 1800/min a auto si len tak spokojne bublalo.
A este k tym otackam - kamos ma P11/144 s CVT automatom a zaujimave je, ze aj ten drzi otacky vacsinou pod 2000/min. Nie je vynimkou ani pod 1500/min a auto vobec neprotestuje. Minuly tyzden som sa vozil na novom A-cku, 180 benzin (1,8 kompresor) s automatom 7G, cez dve tisicky to slo iba pri zrychlovani. Sef kupil zene Micru s automatom a, cuduj sa svete, ake otacky su vacsinou na otackomeri?
No hadaj ( 1800/min). :-)
Jazdim na benzinakoch, takze mi je jasne, ze s otackami vykon graduje. A hlavne preto sa mi to paci a ak sa da, tak si otacky a sprievodne javy uzivam. Len poukazujem na urban legend nezmysel, ze drzat benzin pod 2000/min je podtacanie a dlhodobo to skodi a podobne tie kecy.
To predosle bol sedmickovy bavorak s automatom. Ten automat radil tak, ze vacsinou sa otacky nachadzali okolo 1800/min a auto si len tak spokojne bublalo.
A este k tym otackam - kamos ma P11/144 s CVT automatom a zaujimave je, ze aj ten drzi otacky vacsinou pod 2000/min. Nie je vynimkou ani pod 1500/min a auto vobec neprotestuje. Minuly tyzden som sa vozil na novom A-cku, 180 benzin (1,8 kompresor) s automatom 7G, cez dve tisicky to slo iba pri zrychlovani. Sef kupil zene Micru s automatom a, cuduj sa svete, ake otacky su vacsinou na otackomeri?
No hadaj ( 1800/min). :-)
Jazdim na benzinakoch, takze mi je jasne, ze s otackami vykon graduje. A hlavne preto sa mi to paci a ak sa da, tak si otacky a sprievodne javy uzivam. Len poukazujem na urban legend nezmysel, ze drzat benzin pod 2000/min je podtacanie a dlhodobo to skodi a podobne tie kecy.
U toho BMW bych to chápal, čím více válců, tím nižší otáčky to vydrží (předpokládám, že to má aspoň 6 válců). Ale ta P11 mě docela překvapuje. I ta moje sice zvládne 1500rpm bez potíží a pokud po ní nechci nějakou výraznější akceleraci nebo jízdu do kopce, dá se po městě jezdit na čtyřku 50km/h s těmito otáčkami bez protestů (což mi třeba vadilo u TDI 66kW, kde to při případném poklesu pod 1800rpm vyloženě stávkovalo).
Tohle ale nědělám moc často a většinou se pohybuju od těch 1900rpm více (zejména na trojku, protože ta je brutálně těžká a po přeřazení ze dvojky při cca 3000rpm, to padne až takto hluboko, takže tu dvojku to chce dostat aspoň na ty tři tisíce). Co je u mé P11 zajímavé, je to, že otáčky pod 2000rpm motoru vadí jen na třetí převodový stupeň, tam má občas tendenci lehce škubat, zatímco na všechny jiné převody zvládne i oněch připadných 1500rpm bez problémů.
Tohle ale nědělám moc často a většinou se pohybuju od těch 1900rpm více (zejména na trojku, protože ta je brutálně těžká a po přeřazení ze dvojky při cca 3000rpm, to padne až takto hluboko, takže tu dvojku to chce dostat aspoň na ty tři tisíce). Co je u mé P11 zajímavé, je to, že otáčky pod 2000rpm motoru vadí jen na třetí převodový stupeň, tam má občas tendenci lehce škubat, zatímco na všechny jiné převody zvládne i oněch připadných 1500rpm bez problémů.
No. Ono to este zavisi aj od poctu ventilov, pripadneho variabilneho casovania a vrtania. Teda ci je nadstvorcovy, alebo podstvorcovy motor. Primera ma vrtanie/zdvih presny stvorec 86/86mm. Ale mozno iba blbo kecam. :-)
to bude tim, ze duchodci o kterych pisu obvykle nejezdvaji v sedmickovem bavu, ktere by jejich jizdni styl zvladlo na zvyseny volnobeh. A co se tyce "napravy"nesmyslu v RJ ktera se "nauci" spatny jizdni styl (klasicky u nejakeho 3-4valce benzinu do 1.3l), je to celkem jednoduche, staci odpojit baterku, pockat a pak s tim zacit jezdit zase normalne, tzn zacit taky obcas mackat plyn. Mapovani se vyresetuje do factory default, pripadne se upravipo nejakem case .
Lucaslegend
Mam automat a ked je motor studeny tak prevodovka automaticky drzi vyssie otacky motora nez preradi aby sa rychlejsie zahrial motor...
O akých otáčkach konkrétne sa bavíme?
Volnobech okolo 900-950ot a preradovanie az okolo 1900 - 2000ot. Po zahriati motora, co je asi po 2 min. pri teplote okolo 8st volnobezne otacky klesnu na okolo 700ot a prevodovka radi pri kludnej jazde uz pri asi 1500ot....
Tak to má svoju logiku, 2000 otáčok pri benzíne je ťažko "vytáčanie". Keby to automat za studena hnal niekam k 3000- už môže byť problém.
woody-alien
Chápu, že tenhle server povětšinou navštěvují ti, co mají auta rádi. Včetně toho svého. Je určitě dobré znát obecná pravidla údržby a chování se k autu. Někdy mám ovšem z těhle článků pocit, že bych měl auto uložit do postele, přikrýt duchnou a raději ho vůbec nebudit, aby se mu náhodou něco nestalo. >:D
Takže když budu do práce jezdit denně nějakých deset kilometrů (jen pro příklad), měl bych být obviněn z týrání. Takovému zloduchovi by měli auto zkonfiskovat. ;-)
Já bych to ukončil slovy trenéra Hlinky : "Hlavně se z toho nepos..at"
Takže když budu do práce jezdit denně nějakých deset kilometrů (jen pro příklad), měl bych být obviněn z týrání. Takovému zloduchovi by měli auto zkonfiskovat. ;-)
Já bych to ukončil slovy trenéra Hlinky : "Hlavně se z toho nepos..at"
Klaudius
Ďalšie bezduché plnenie webového priestrou - článok uvarený z vody. Podľa týchto jednoduchých rád hlavne nejazdite po našich rozbitých cestách a neparkujte v garáži! >:-[]
A najmä - ľudia, čítajúci Auto.cz nie sú deti, čo nemajú o starostlivosti o vozidlo šajn. A pokiaľ by malo ísť o všeobecné rady ako si šetriť auto, potom nechápem tie čísla v článku. Ako vôbec môže niekto zovšeobecňovať ideálne otáčky motora a čas potrebný na jeho zahriatie? Podobne pokiaľ ide o starostlivosť o karosériu ohľadne korózie. Niekto chcel byť veľmi múdry ale celkovo to vyznieva hlúpo. Prakticky nepoužiteľné.
A najmä - ľudia, čítajúci Auto.cz nie sú deti, čo nemajú o starostlivosti o vozidlo šajn. A pokiaľ by malo ísť o všeobecné rady ako si šetriť auto, potom nechápem tie čísla v článku. Ako vôbec môže niekto zovšeobecňovať ideálne otáčky motora a čas potrebný na jeho zahriatie? Podobne pokiaľ ide o starostlivosť o karosériu ohľadne korózie. Niekto chcel byť veľmi múdry ale celkovo to vyznieva hlúpo. Prakticky nepoužiteľné.
vosovčelák
teď jsem to dočet a radši už nikdy nevyjedu!!! auta totiž nejsou k ježdění!!! :no: :no: >:D >:D
johny555
Prosím co je to hlášku, že ideální otáčky u benzínu jsou kolem 3500? V jakém směru ideální? Na spotřebu u moderních benzínů bývají ideální tak 2000, u turbobenzínů i méně. Na životnost to bude nepatrně více, ale určitě ne 3500. Naopak maximální výkon bývá v 5000-5500, takže to jsou ideální otáčky na nejvyšší výkon (max. zrychlení). A max.točivý moment (síla), je u každého motorů úplně jiná, to se nedá obecně říci.
×
Sdílení komentáře
×