Ekonomika
Gilgit
Ta kapacita 300.000 motoru zatím není jen pro tríválec, který se v Craiove sériove vyrábí od jara 2012. Zacátkem 2013 Ford zacne v Craiove vyrábet také benzínový motor Sigma 1,5 litru. Ovsem plán Fordu je skutecne v optimálním prípade vytízit kapacitu v Rumunsku jen tríválcem a v tom prípade by se tam ten druhý motor vyrábet prestal.
Přejít do diskuze
Gilgit
Bohuzel, nenapadlo mne se zeptat. Krome toho jsme hovorili hlavne o výrobních projektech pro východní Evropu (Rumunsko, Rusko).
"Pred tremi týdny mi clen predstavenstva Ford of Europe ríkal, ze..."
O facelifte Focusu sa nevyjadril? Netrpezlivo cakam, Mondeo je uz hotove, Fiestu pokazili tiez, tak uz by mohli konecne pristupit k Focusu - zadne svetla a predny naraznik (ak rozviazu zmluvu s Microsoftom, bude to len plus) :-!
O facelifte Focusu sa nevyjadril? Netrpezlivo cakam, Mondeo je uz hotove, Fiestu pokazili tiez, tak uz by mohli konecne pristupit k Focusu - zadne svetla a predny naraznik (ak rozviazu zmluvu s Microsoftom, bude to len plus) :-!
Ve Valencii se momentálně vyrábí C-max, vyráběla se tam i druhá generace focusu a od roku 2008 do letošního léta pětidvéřová Fiesta. Ta letos skončila aby uvolnila kapacitu pro nový Connect. Ten se tam začne vyrábět na jaře 2013
petrumr
to tedy nevím, duratec tam máme taky, ale celý auto je vyrobené ve španělsku, jedná se o sedan, tak tam musí být víc fabrik.
petrumr
no možná ta llegrace nebude taková, oni tam vlastně ještě mají tu kapacitu na 300tks tych tříválců a když se tam přesune třeba jenom dva modely co ecoboost mají, tak sranda asi skončí, doufám, že se nedotkne ta belgie novýho jičína.
Máš pravdu, španielska pracovná sila je lacnejšia ako tá belgická. V závode vo Valencii sa nevyrábajú žiadne autá pokiaľ viem. Je to motoráreň, minimálne tam vznikali všetky Durateci.
Gilgit
24. ríjna 1962 byl polozen základní kámen pro automobilku Ford v Genku, 24. ríjna 2012 Ford oznámil, ze továrna bude uzavrena. Ne ze by se neco zmenilo, kdyby to Ford oznámil o p´r dní drív nebo pozdeji, ale to nacasování ukazuje, ze pánové v Kolíne nad Rýnem a Dearbornu nemají ani spetku citu, formátu atd.
Gilgit
Já si samozrejme trochu delám legraci. V Craiove, jak správne písete, je kapacita 300.000. Pro B-Max je plánováno 150.000. Puvodne, kdyz Ford továrnu kupoval od rumunské vlády/Daewoo, tak plánoval druhý model a oficiálne to bylo komunikováno. Vzhledem ke krizi ale zatím bylo rozhodnutí o druhém modelu odsunuto. Pred tremi týdny mi clen predstavenstva Ford of Europe ríkal, ze rozhodnutí o druhém modelu pro Craiovu padne nejdrív v letech 2014/2015, coz by znamenalo uvedení na trh 2015/2016. Taky ríkal, ze pokud se druhý model v Rumunsku bude vyrábet, tak to bude kazdopádne malý model. Zítra chce Ford ríct více informací o chystané reorganizaci v Evrope. Uvidíme, jestli reknou i neco o Rumunsku. Jinak továrna v Craiove se samozrejme d´rozsírit, ale to by znamenalo investice.
petrumr
v tom rumunsku craiově je kapacita 300tks za rok, co by asi nestačilo, ale dá se to zvětšit.
petrumr
v tom španělsku se co vyrábí, že to má takový kapacity, jenom vím, že náš focus se tam vyrobil a tuším, že španělé jsou levnější než belgičani, kteří asi za ty prachy by nepracovali.