Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Ford plánuje přesun výroby z Belgie do Španělska

16 komentářů

Gilgit
Ta kapacita 300.000 motoru zatím není jen pro tríválec, který se v Craiove sériove vyrábí od jara 2012. Zacátkem 2013 Ford zacne v Craiove vyrábet také benzínový motor Sigma 1,5 litru. Ovsem plán Fordu je skutecne v optimálním prípade vytízit kapacitu v Rumunsku jen tríválcem a v tom prípade by se tam ten druhý motor vyrábet prestal.
Gilgit
Ve Spanelsku Ford auta vyrábí, viz Jozze v reakci v této diskuzi.
Gilgit
Bohuzel, nenapadlo mne se zeptat. Krome toho jsme hovorili hlavne o výrobních projektech pro východní Evropu (Rumunsko, Rusko).
Nicco
"Pred tremi týdny mi clen predstavenstva Ford of Europe ríkal, ze..."
O facelifte Focusu sa nevyjadril? Netrpezlivo cakam, Mondeo je uz hotove, Fiestu pokazili tiez, tak uz by mohli konecne pristupit k Focusu - zadne svetla a predny naraznik (ak rozviazu zmluvu s Microsoftom, bude to len plus) :-!
Jozze
Ve Valencii se momentálně vyrábí C-max, vyráběla se tam i druhá generace focusu a od roku 2008 do letošního léta pětidvéřová Fiesta. Ta letos skončila aby uvolnila kapacitu pro nový Connect. Ten se tam začne vyrábět na jaře 2013
Avatar - petrumr
petrumr
šak až 2014, tak tych 50 let oslaví
Josef 1
Kdyby to uzavřeli 25., tak mohli ještě oslavit 50 let.
Avatar - petrumr
petrumr
to tedy nevím, duratec tam máme taky, ale celý auto je vyrobené ve španělsku, jedná se o sedan, tak tam musí být víc fabrik.
Avatar - petrumr
petrumr
no možná ta llegrace nebude taková, oni tam vlastně ještě mají tu kapacitu na 300tks tych tříválců a když se tam přesune třeba jenom dva modely co ecoboost mají, tak sranda asi skončí, doufám, že se nedotkne ta belgie novýho jičína.
Avatar - El_Scorpio
El_Scorpio
Máš pravdu, španielska pracovná sila je lacnejšia ako tá belgická. V závode vo Valencii sa nevyrábajú žiadne autá pokiaľ viem. Je to motoráreň, minimálne tam vznikali všetky Durateci.
Gilgit
24. ríjna 1962 byl polozen základní kámen pro automobilku Ford v Genku, 24. ríjna 2012 Ford oznámil, ze továrna bude uzavrena. Ne ze by se neco zmenilo, kdyby to Ford oznámil o p´r dní drív nebo pozdeji, ale to nacasování ukazuje, ze pánové v Kolíne nad Rýnem a Dearbornu nemají ani spetku citu, formátu atd.
Gilgit
Já si samozrejme trochu delám legraci. V Craiove, jak správne písete, je kapacita 300.000. Pro B-Max je plánováno 150.000. Puvodne, kdyz Ford továrnu kupoval od rumunské vlády/Daewoo, tak plánoval druhý model a oficiálne to bylo komunikováno. Vzhledem ke krizi ale zatím bylo rozhodnutí o druhém modelu odsunuto. Pred tremi týdny mi clen predstavenstva Ford of Europe ríkal, ze rozhodnutí o druhém modelu pro Craiovu padne nejdrív v letech 2014/2015, coz by znamenalo uvedení na trh 2015/2016. Taky ríkal, ze pokud se druhý model v Rumunsku bude vyrábet, tak to bude kazdopádne malý model. Zítra chce Ford ríct více informací o chystané reorganizaci v Evrope. Uvidíme, jestli reknou i neco o Rumunsku. Jinak továrna v Craiove se samozrejme d´rozsírit, ale to by znamenalo investice.
Avatar - petrumr
petrumr
v tom rumunsku craiově je kapacita 300tks za rok, co by asi nestačilo, ale dá se to zvětšit.
Gilgit
Proc by ne? Já jsem pro.
Avatar - petrumr
petrumr
v tom španělsku se co vyrábí, že to má takový kapacity, jenom vím, že náš focus se tam vyrobil a tuším, že španělé jsou levnější než belgičani, kteří asi za ty prachy by nepracovali.
Nicco
Mno, co takto zavriet aj Valenciu a Saarlouis a presunut vsetko do Rumuska?