Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford plánuje přesun výroby z Belgie do Španělska

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 24. 10. 2012 • 20:34
16
V roce 2014 hodlá Ford uzavřít svou továrnu v belgickém Genku, kde probíhá výroba modelů Mondeo, S-Max a Galaxy.

Uzavření jednoho z největších a nejslavnějších evropských výrobních podniků v Genku je nepříjemnou skutečností především pro zaměstnance. O práci má přijít 4.300 lidí pracujících přímo pro Ford. Zhruba 5.000 dalších potenciálních nezaměstnaných představují lidé pracující pro subdodavatele automobilky v Genku.

V letošním roce se podle odborů pracuje ve výrobním podniku v Genku je čtyři dny v týdnu a v prosinci se má výroba dočasně. Podle Fordu je výrobní kapacita tohoto podniku letos využita pouze na 68 %, ale zisková je přitom od 80 % směrem vzhůru.

Podle plánů vedení Fordu se má produkce modelů sjíždějících z výrobní linky v Genku přesunout do španělské Valencie. Tyto změny mají být součástí restrukturalizace evropských výrobních operací Fordu, jejichž cílem je návrat k ziskovému růstu, alespoň toto ve svém prohlášení uvádí Stephen Odell, předseda představenstva a generální ředitel Ford of Europe.

Kapacitu pro výrobu modelových řad Mondeo, S-Max a Galaxy hodlá Ford ve Valencii uvolnit prostřednictvím přesunu produkce modelů C-Max a Grand C-Max do německého Saarlouis.

Důvodem pro uzavření továrny v Genku má být stále se snižující poptávka po nových osobních vozech na evropském trhu a s tím související klesající prodeje značky Ford. Jen za prvních devět měsíců letošního roku klesly prodeje Fordu v Evropě o 12,6 % a automobilka očekává, že tržby za rok 2012 budou o 20 % nižší než v roce 2011.

Výrobní závod automobilky Ford byl v Genku otevřen v roce 1964 a patřil k nejmodernějším v Evropě. Z jeho bran vyjížděly modely Taunus, Escort, Sierra a Transit. Největší rozkvět zažil podnik po roce 1993, kdy zde byla spuštěna výroba modelové řady Mondeo. Právě díky ní se počet zaměstnanců zvýšil na zhruba 14.000 lidí.

Kolem přelomu století se ale počty zaměstnanců začaly snižovat. V roce 2000 pracovalo v Genku ještě 11.461 zaměstnanců, ale v roce 2003 jich bylo jen okolo 6.000. V roce 2010 se počet zaměstnanců snížil na 5.000 a v současné době zde pracuje okolo 4.300 lidí.

Témata
24. 10. 2012 22:44
Re: do Rumunska
"Pred tremi týdny mi clen predstavenstva Ford of Europe ríkal, ze..."
O facelifte Focusu sa nevyjadril? Netrpezlivo cakam, Mondeo je uz hotove, Fiestu pokazili tiez, tak uz by mohli konecne pristupit k Focusu - zadne svetla a predny naraznik (ak rozviazu zmluvu s Microsoftom, bude to len plus) :-!
24. 10. 2012 20:05
Re: do Rumunska
Ve Valencii se momentálně vyrábí C-max, vyráběla se tam i druhá generace focusu a od roku 2008 do letošního léta pětidvéřová Fiesta. Ta letos skončila aby uvolnila kapacitu pro nový Connect. Ten se tam začne vyrábět na jaře 2013
24. 10. 2012 18:23
Re: Ford má cit jako slon v porcelánu
Kdyby to uzavřeli 25., tak mohli ještě oslavit 50 let.
Avatar - El_Scorpio
24. 10. 2012 18:11
Re: hmm
Máš pravdu, španielska pracovná sila je lacnejšia ako tá belgická. V závode vo Valencii sa nevyrábajú žiadne autá pokiaľ viem. Je to motoráreň, minimálne tam vznikali všetky Durateci.
24. 10. 2012 16:27
do Rumunska
Mno, co takto zavriet aj Valenciu a Saarlouis a presunut vsetko do Rumuska?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud