Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Hyundai/Kia pracuje na turbo V6 a dalších novinkách

27 komentářů

Avatar - ZiP2150
ZiP2150
A predstavené Kappa 1.0 TCI (Turbocharger Intercooler) a 1.2 T-GDI ???
_patrik
Podle drbů tady: [odkaz] by se 1,2 T-GDI měla představit naplno až někdy v r. 2013. Jinak je už nějakou dobu evidentní, že HKAG nejsou extra fandové downsizingu a mnohem víc péče věnují vývoji přeplňování motorů s většími objemy.
Avatar - ZiP2150
ZiP2150
Práve to, že 1.0 aj 1.2 už boli predstavené na konferencií H/K pred pár dňami. Ono, je jasné, že až na rok 2013, ale to isté platí aj pre V6 Turbo... 😄 Link pre foto: [odkaz]%25255B3%2525…
_patrik
O těch malých motorech se mluví už snad dva roky - loni v březnu sliboval Hyundai ten 1.0 T "čoskoro": [odkaz] . Mně se prostě zdá, že speciálně s malými turbo kubaturami si dávají poměrně na čas. Navíc říkají, že rozhodně nadále ponechají v nabídce atmosférické benziny. Otázka je, jestli mají třeba problémy s konstrukcí/poruchovostí (asi sotva větší, než konkurenti). Nebo jestli extrémní downsizing vnímají jako bruselskou křeč, která se týká pouze nepříliš perspektivního evropského teritoria. Může být (finančně) mnohem zajímavější sekat specifické konstrukce pro Čínu, Indii a Brazílii. Je taky třeba fakt, že sice pracují na hybridech, ale do jejich uvádění na trh se nehrnou - jak onehdy prohlásil Vrchní Čong Mong-ku, "zatím jsme si na to nedali žádný závazný termín a ještě chceme popracovat na technologii". Člověk by řekl, že "s péčí řádného hospodáře" vyčkávají, k jakému vyústění se hospodářská krize pohne. Takže kdybych měl věřit, že ta malá turba dají do výroby příští rok, řeknu, že to závisí na tom, jestli padne/nepadne Evropa na děravá kolena.
ten nejkrásnější
Po dlouhé době zdravím Patriku.
Jen pár postřehů z budoucna v Evropě dle H/K - pro ně v současnosti klesající a zbytečně náročný/drahý kontinent. Obě značky mají pro příští rok v porovnání s letoškem snížený plán(až o 20%, dle modelu). Předpoklad je že se v celé Evropě dostanou zpět na rok 2012 tak za 2-3 roky. Z toho vychází, že již opravdu nebudou tlačit prodeje cenou a věří si. Zrovna teď se v německu finalizují jednotlivé rozpočty. Perlička z našich budoucích luhů, místní Kia bylo doporučeno přestat soupeřit s Hyundai a nechat ho vyrůst v domácí značku s pevnou pozicí č. 2 na našem trhu i na svůj úkor. Marketingová masáž tedy bude pokračovat ve zvýšené míře již jen od Hyundai. Navíc budeme i do budoucna asi jediná země, kde bude málem dražší koupit Kia než Hyundai.
Avatar - Alpinis182
Alpinis182
na druhou pro Toppera ! >😁
PS: Topper, sorry, ale ja musel... >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
😉 ved sa nic nedeje :yes: v pohode... som za kazdu srandu :yes😒br />
na tie nove motory aj prevodovky sa tesim... ale asi najviac na ostry pro ceed 😉
Avatar - Choochoo
Choochoo
Jsem rovnez zvedav 😉
Avatar - Alpinis182
Alpinis182
v podstate by to mohl byt orgasmus pro kazdeho, pac V6 turbo... To uz je o co stát...
King of rain
Když bude dobrá spolehlivost a rozumná spotřeba, tak proč ne.... :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
pre europskeho zakaznika je asi najpodstatnejsia informacia o zavedeni Turba GDi 1,6 do ceedov... a aj prichod novej 6st automatiky pre strednu a nizsu strednu triedu.... velke 6valcove turba a 10st prevodovky tie si skor asi uziju zakaznici v USA a v azii... no uvidime
King of rain
Jj, turbo je modla, než se to rozbije.... 😄
Michal Stehnij
Když ty komponenty nejsou poddimenzované už z výroby a jezdí se s tím jinak než s atmosférou, tak ještě nemusí být tak zle, i když u motorů typu 0,9, 1,2 atd. o smyslu přeplňování pochybuji. Když přeplňovat tak kompresorem, je to spolehlivější a levnější, právě proto to z mainstreamu dělá snad jen Nissan, bohužel. Jinak samozřejmě, pokud je atmosféra udělaná dobře, je to jasná volba.
Michal Stehnij
10 stupňová převodovka se vyvíjí akorát tak kvůli EU, imho emisím Co 2 a tabulkové spotřebě, kvůli ničemu jinému. To že to bude potenciálně poruchovější je jasné, 6 stupňový automat je jednodušší než 8 ZF atd, přeplňování je tam zase z důvodu vyššího výkonu, i když nechápu proč, 300 bhp Genesisu podle mně úplně stačí, vzhledem k tomu, že to není pravověrné sportovní auto, ale spíš GT.
figurka
Jednodušeji naladitelný průběh výkonu, aby byl motor uživatelsky přívětivější o čemž svědčí i hodnota výkonu.
Michal Stehnij
Kdyby nebyly tak nesmyslné emisní normy a skončilo se řekněme u benzinů u Euro 3 a dieselů Euro 4, tak by nemusely být tolika stupňové automaty. Jenže to by v čele EK nesměl stát komunista Barroso a evropští byrokraté by museli mít v hlavě mozek, což nehrozí.
figurka
Tak o tom (bohužel) není sporu. 😉
V tomto prostředí je ale nutno snažit se pochopit výrobce a jejich snahu uspokojit co nejlépe zákazníkovi požadavky.
Jan Matějíček
řeč je o Genesis, ne Genesis Coupe... 😄
Karel6
Proboha proč? Taková 350ti koňová strojovna s krouťákem 400-450Nm by si vystačila i s kasickou starou 4 kvaltovou skříní . Nebudou tyhle věci akorát v jednom kuse řadit nahoru dolů ???
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Budou. Ale zakaznik si je preje, tak je dostane...
Michal Stehnij
Ono je to trošku jinak, zákazníkovi je řečeno jak je ta nová převodovka hrozně cool, ekologická a že bude jezdit za tabulkovou spotřebu. To že to tak ve skutečnosti nikdy nebylo a nebude, je věc jiná, to že 10 kvalt bude oproti klasickému automatu (myšleno ten s hydrodyn. měničem) potenciálně méně spolehlivý je jasné, ale většina lidí kteří si auta kupují, se o ně nezajímá, max. ví kam se leje benzin a olej, v lepším případě, že nemají vytáčet studený motor.
pyorailija
Ja o autach az tak vela neviem, ale pokial mam spravne informacie tak tahace maju aj 16 stupnov. A to su automobily, ktore maju najazdy statisice kilometrov. Milion kilometrov nie je ziadna vynimka. Preco ich tam montuju? Aky v nich rozdiel (konstrukcne)? Preco mas take obavy z tej 10stupnovej?

Inak, pytam sa vazne. Neutocim. Pises, ze vacsina ludi sa o prevodovky nezaujima. Tipujem, ze seba do tej skupiny neradis a teda asi vies odpoved(e). Ja o prevodovkach vela neviem, tak sa pytam.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tahače jsou dieselové stroje s rozpětím použitelných otáček od 1000 do 2000 za minutu a pokud z toho chceš vyždímat jak velkou tažnou sílu (urvat 60 či více tun za sebou), tak dobrou dynamiku (už tě někdy předjížděl na dálnici stodesítkou kamión?), je potřeba hodně stupňů. Tam se ale dělají převodovky třeba pěti, šestistupňové s "půlkami" (předřadný dvoustupňový převod) a ještě třeba redukční převodovky. Tatra takhle umí dvacet kvaltů dopředu a čtyři dozadu... Proto to auto projede prostě vším... akorát se zavřenými diferenciály jede jen výhradně rovně >😁
Převodovka tahače je tedy podstatně větší, dimenzovaná na vyšší zátěže a opravdu stavěná třeba na milión kilometrů, protože tahač stojí více, než nějaké auto a neobměňuje se co tři roky.
Michal Stehnij
To je jasné, že by taková skříň mohla stačit, ale 10 gear se vyvíjí kvůli Eco - hunks z EU.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
je jasne ze 10 stupnov je zbytocnych... realne staci tych 6 v automatike na hocijaky vykon.... vsetko viac je uz na paradu..... na nic ine, hold taka divna doba prisla... co narobime.... uz len cakam kedy vznikne 8st manual >😁 to by sme sa nasmatrali rukou k smrti....

rozhodne viac som zvedavy na ten novy 6stupnovy automat ( co ma prist do H/K v strednej a nizsej strednej triede ) ako na ten 10st nezmysel....
Avatar - Katikakus
Katikakus
Nekteri zakaznici na to evidentne slysi a zadaji to - zrejme podle hesla, cim vic stupnu, tim vic...adidas.
Ted vazne - je to podobne jako nesmyslna honba za megapixely ve fotacich. Jouda vidi vic megapixelu, ten kdo tomu rozumi vi, ze vic rozhodne neznamena vzdy lepe. Dalsim duvodem jsou samozrejme jiz zminovani eko-teroristi.. :-!
Michal Stehnij
Jestli to zákazníci žádají, to je tak trochu diskutabilní. O části z nich a turbo - motorech se to asi říct dá, (člověk tolik neřadí, motor je ve městě příjemnější) ale já bych řekl, že je jim (zákazníkům) spíš servírováno to, co automobilkám umožňují evropské emisní normy a když to bude 1 válec dopovaný 3 turby, (nedej Bože abych se toho dožil) tak je automobilky budou vyrábět, protože jim a) nebude nic jiného zbývat a b) protože když už vyvineš takový motor za x desítek milionů Euro, tak na něm taky budeš chtít vydělat, proto odstartuješ mediální masáž, jak je nový motor výkonný, úsporný a spolehlivý, i kdyby nebyl, jinak zkrachuješ, taková je dnes hlavně v evropském automotive industry situace, bohužel. Proto jsem rád, že jsou dnes ještě existují svým způsobem poslední mohykáni z Japonska a Koreje, ale pokud budou chtít na evropském trhu setrvat (v což doufám), tak je EU k přeplňování donutí.