Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Sledování tlaku v pneumatikách bude od listopadu v nových autech povinně

Pro již homologované vozy bude kontrola tlaku v pneumatikách povinná až od roku 2014.
Zpět na článek
30. 10. 2012 08:49
30. 10. 2012 09:07
30. 10. 2012 10:32
30. 10. 2012 09:15
30. 10. 2012 09:40
30. 10. 2012 10:20
30. 10. 2012 10:40
30. 10. 2012 15:18
31. 10. 2012 13:49
1. 11. 2012 20:27
30. 10. 2012 13:19
30. 10. 2012 19:36
30. 10. 2012 09:46
30. 10. 2012 10:44
30. 10. 2012 15:19
30. 10. 2012 09:53
30. 10. 2012 14:29
30. 10. 2012 16:11
30. 10. 2012 20:56
30. 10. 2012 20:45
31. 10. 2012 08:30
31. 10. 2012 09:42
31. 10. 2012 12:24
30. 10. 2012 13:36
30. 10. 2012 09:12
30. 10. 2012 10:56
30. 10. 2012 11:38
30. 10. 2012 13:29
30. 10. 2012 13:53
30. 10. 2012 14:09
30. 10. 2012 14:35
30. 10. 2012 14:54
30. 10. 2012 14:57
31. 10. 2012 13:46
30. 10. 2012 15:09
31. 10. 2012 13:47
30. 10. 2012 15:54
31. 10. 2012 14:09
31. 10. 2012 14:25
31. 10. 2012 14:27
31. 10. 2012 14:38
30. 10. 2012 14:12
30. 10. 2012 09:22
30. 10. 2012 09:43
30. 10. 2012 10:03
30. 10. 2012 13:55
30. 10. 2012 16:14
30. 10. 2012 09:48
30. 10. 2012 10:09
30. 10. 2012 10:58
30. 10. 2012 10:34
30. 10. 2012 10:37
30. 10. 2012 10:58
30. 10. 2012 12:54
30. 10. 2012 15:10
30. 10. 2012 11:02
30. 10. 2012 11:53
30. 10. 2012 11:25
30. 10. 2012 12:35
30. 10. 2012 16:58
30. 10. 2012 17:06
30. 10. 2012 11:35
30. 10. 2012 13:54
30. 10. 2012 16:59
30. 10. 2012 22:21
30. 10. 2012 22:26
30. 10. 2012 19:12
30. 10. 2012 19:36
30. 10. 2012 19:41
30. 10. 2012 19:49
30. 10. 2012 20:08
30. 10. 2012 20:14
30. 10. 2012 20:17
30. 10. 2012 20:21
30. 10. 2012 20:19
30. 10. 2012 20:45
30. 10. 2012 21:10
30. 10. 2012 21:35
30. 10. 2012 21:42
31. 10. 2012 19:07
31. 10. 2012 23:06
1. 11. 2012 01:49
1. 11. 2012 11:17
30. 10. 2012 21:30
30. 10. 2012 21:35
30. 10. 2012 20:41
30. 10. 2012 21:12
31. 10. 2012 19:08
31. 10. 2012 23:02
Avatar - 3_diamanty
30. 10. 2012 08:49
dobra pomocka
:yes:

pamatam si ze kedysi tak pred 10 rokmi tuto vecicku mali len sportove auta alebo luxusnejsie auta, nuz doba sa meni :yes: , podla mna dobra a prinosna pomocka pre vodica :yes:
Rozbalit vlákno
53
30. 10. 2012 09:04
Re: dobra pomocka
Přínosné a hlavně užitečné to je. Otázkou zůstává, zda to budou řidiči využívat celoročně. Senzory předpokládám dostane zákazník s novým autem 4. Na zimu přezuje a .... ? Pokud mění pneu a nechává letní ráfky, není problém přehodit i snímače. Pokud má komplet sadu zimních kol, bude si nejspíš muset koupit další 4 snímače. Kdyby to byla "korunová" záležitost, nebyl by problém. Pokud budou stát tolik, co dnes, pak se na to většina řidičů vykašle a smíří se s tím, že jim bude svítit přes zimu jedna kontrolka na palubovce navíc. Já doufám, že cena půjde dolů, ale určitě ne zase tak rychle ....
30. 10. 2012 09:07
Re: dobra pomocka
Nemaju vsetky automobilky system so snimacmi, ktore treba prehadzovat. Napr. VW, teda konkretne moj Seat Leon ma senzory, ktore funguju aj po prezuti inych diskov ... mam taky pocit ze je to sucast ABS a monitoruje to asi loziskovu rychlost kazdeho kolesa zvlast, akonahle je tam vacsia odchylka znamena ze je tlak v pneumatike nizsi alebo vyssi ako pri ostatnych troch...
30. 10. 2012 09:45
Re: dobra pomocka
Ty asi myslis ale len upozornenie na pokles tlaku v pneumatike(napr. pri defekte),to je vacsinou riesene tak ako popisujes,ale ak som to dobre pochopil tak tu ide o snimanie tlaku v kazdej pneumatike s optickym vystupom pre vodica,to uz asi cez cidla ABS mozne nieje. :-)
30. 10. 2012 10:32
Re: dobra pomocka
Ano, takhle to funguje, zaznanemané rozdíly v ůhlových rychlostech (se zohledněnín k natočení kol) vyhodnotí řj jako pokles tlaku v pneu a rozsvítí kontrolku. Problém je, že tento systém nepozná, jaký je skutečný tlak v pnematikách.

EDIT: tak už to popsal aji kolega přede mnou, pardon za duplikování informací :-)
2. 11. 2012 20:42
Re: dobra pomocka
Pokud jsem byl dobre informovat tak opatreni EU komise nespecifikuje typ pouziti systemu. Pouzivane jsou dva systemy. Jednodussi typ, ktery vyuziva ABS senzoru (ci nejak tak) takze to vyrazne nezdrazi materialove naklady na vyrobu a ridic se dovi ze tlak v pneu neodpovida normalu, ale uz nerekne v ktere pneumatice. Ten druhy system je pak vice "inteligentni" se senzory v kazdem kole. Podle mne je to dobre ze je tento system zaveden povinne. Nejen ze to zvysuje bezpecnost ale i zlepsuje spotrebu auta. :yes:
Avatar - strýček BOB
30. 10. 2012 09:12
Re: dobra pomocka
Přehazování nějakých snímačů bude asi specialitka hlavně korejských odborníků na výrobu automobilů >:D Nikdy by mě nenapadlo, že se něco podobného musí dělat... :no:
Avatar - sargis
30. 10. 2012 09:15
Re: dobra pomocka
Je to byrokraticke ale tlaci to na masove rozsirenie elektronickych pomocnikov (vplyv elektroniky na poruchovost auta je ina tema)... skor by som vsak bol za napr. povinne bocne airbagy a kotuce na 4 kolesach aj na male auta na vsetky trhy...- Unia by mala dbat na zivoty viac ako na emisie. Alebo maju heslo Menej vodicov, menej emisii? :-) Coskoro obmedzia velkost nadrze na 30 litrov...ved viac paliva zvysuje hmotnost a tym aj emisie a cerpacky aj tak mame na kazdom kroku :-)
30. 10. 2012 09:40
Re: dobra pomocka
nechcel by si skusit rozviest myslienku kotucovych brzd na vsetkych 4 kolesa pre vsetky auta? Co presne od toho ocakavas? Akym sposobom by to viedlo k zvyseniu bezpecnosti?
30. 10. 2012 09:56
Re: dobra pomocka
Asi tím, že orezlý kotouče na zadních kolech u aut s malým nájezdem budou hůř brzdit než bubny >:D
30. 10. 2012 10:20
Re: dobra pomocka
Zadní kotouče jsou jen pro auta, se kterými se jezdí stylem "brzda, plyn, ku.va co je s tím", jinak zadní beznadějně zreznou. I když co auto, to jiný případ a to i v rámci koncernu. Kotouče na octě reznou přímo před očima, na supu nereznou skoro vůbec - to fakt nechápu. Jinak senzor na JEDNU pneu u rejže ( Hjondé ) skoro 3 litry, to si koupí jenom blázen. Nemluvě o tom, že to na soli po pár zimách beznadějně odejde. MNOHEM lepší je metoda přes ABS, která měří rychlost otáčení jednotlivých kol u auta a jejich poměr, dle mojí zkušenosti v celku spolehlivé - viz koncern. Už mě ty nesmysly ala EU fakt se.ou, další nespolehlivý krám ( seznory v kolech ), co bude stále pokažený a bude prudit neustálými varováními na palubáku, protože na kontinuální výměny v servisu bude mít zbytečné prachy jen málokdo. 8-s
30. 10. 2012 10:40
Re: dobra pomocka
Takhle ale zjistíš jenom pokles tlaku v některé pneumatice, skutečný tlak v pneu systém měřící rozdíl ůhlových rychlostí jednotlivých kol nepozná. Ale potenciální mrvítko to bude, no, stejně jako může být adaptivní tempomat, vzduchový podvozek a cokoliv, bez čeho by se to auto v zásadě obešlo.
30. 10. 2012 15:18
Re: dobra pomocka
U těch "mrvítek" jde hodně o to, jakým podmínkám jsou vystaveny.
31. 10. 2012 13:49
Re: dobra pomocka
Ano. A bude senzor tlaku v pneu vystaven nějakým vysloveně špatným podmínkám?
1. 11. 2012 20:27
Re: dobra pomocka
Záleží, jestli je vnitřní, nebo vnější. Vnější jsou vystavovány veškerým vnějším vlivům včetně posypové soli. Vnitřní minimálně trpí rázy/ vibracemi. Palubní elektronika je mnohem víc chráněná. U většiny systémů jsou podle mne nejcitlivějšími komponentami různé senzory.
Avatar - white label
1. 11. 2012 23:02
Re: dobra pomocka
Jak vnější? Myslíš, že existují vnější senzory tlaku vzduchu v pneumatice, nebo to myslíš obecně na jakékoli senzory?
30. 10. 2012 10:53
Re: dobra pomocka
No já mám na oktávce bohužel taky kotouče, což se vyznačuje přesně tím co píšeš. Holt nejezdím furt brzda plyn. Výsledkem jsou orezlý kotouče, takže to brzdí v konečným důsledku možná hůř než buben a ručka to v kopci bez kvaltu neudrží. Fakt nevím jestli je kotouč vzadu taková výhra jak ji tu sargis popisuje.
30. 10. 2012 13:19
Re: dobra pomocka
Nejezdím brzda plyn s žádným ze svých aut a kotouče mi nereznou. Co dělám špatně :-O >:-[]
Avatar - sargis
30. 10. 2012 19:36
Re: dobra pomocka
Kotucove brzdy - menej hrzde (hniju zvnutra na aktivnych castiach), lepsie reakcie na ABS, lepsie chladenie, lepsia kontrola opotrebovania, nizsia neodpruzena hmotnost, lepsia vizualna kontrola....
31. 10. 2012 08:15
Re: dobra pomocka
Buď rád. Mě bohužel zadní kotouče na každým autě rezly. Asi málo brzdím. Je fakt, že destičky jsem na žádným svým autě moc neměnil.
30. 10. 2012 09:46
Re: dobra pomocka
Nejde o povinné výbavě v podobě senzorů v každém kole, ale o detekci úniku tlaku. Takže stačí software, který vyhodnocuje rozdílové otáčky mezi koly na nápravě a jedno tlačítko na reset na palubovku. Řešení za pár kaček.
30. 10. 2012 10:44
Re: dobra pomocka
Já jsem článek pochopil tak, že systém opravdu pozná skutečný tlak v každé pneu a to zas tak od věci není. Systém měřící rozdíly ůhlové rychlosti kol může vyhodnotit tlak v každé pneu třeba 1 bar za vyhovující, protože kola se otáčejí stejně.
30. 10. 2012 15:19
Re: dobra pomocka
Také jsem si myslel, že jim jde o detekci úniku tlaku, ale článek jednoznačně vyzněl tak, že chtějí, aby lidé jezdili se správně nahuštěnými pneumatikami, což znamená absolutní měření tlaku (ne měření rozdílu).
1. 11. 2012 14:46
Re: dobra pomocka
Nevěřte všemu, co zplodí redaktoři tohoto serveru. Jedná se o detekci úniku tlaku, ne o měření tlaku. Však to poznáte u nových aut, který systém tam bude...
Avatar - white label
1. 11. 2012 18:06
Re: dobra pomocka
Bylo by mnohem logičtější a schůdnější pokud by stačil jednodušší systém využívající stávající ABS apod. Pokud je článek v tomto ohledu zavádějící, je to chyba redakce.
2. 11. 2012 20:49
Re: dobra pomocka
souhlasim, myslim ze redakce to neuvedla spravne. Staci system stavajici, s vyuzitim ABS...
30. 10. 2012 09:53
Re: dobra pomocka
tak doufam, ze kdyz uz to budou nutit, tak se taky budou delat snimace s gumovym ventilkem na zimu (pokud se bavime o autech, ktere je maji primo v kolech a ne pomoci ABS). Loni jsem znicil pneumatiku kvuli tomu, ze kovovy ventilek byl tak sezrany od soli, ze mi na dalnici upadl (mel za sebou 3 zimy). Tak aby to nedopadlo tak, ze se bude kazdou zimu muset kupovat sada novych snimacu (nyni v akci v mazde za 5000) :no:
30. 10. 2012 09:57
Re: dobra pomocka
Bohužel tento systém s ABS není brán EU jako kontrola tlaku, ale pouze kontrola defektu. Proto i nové VW budou mít snímače v kolech.
Avatar - white label
30. 10. 2012 14:03
Re: dobra pomocka
Víš to jistě (zdroj informací)? Podle článku to přesně tak vyznívá, což je hlavní důvod oprávněné kritiky v diskusi, systém využívající ABS by byl nesrovnatelně schůdnější a pro jeho povinnost bych naopak byl.
1. 11. 2012 14:49
Re: dobra pomocka
Můžete být konkrétnější, kde jste tyto informace čerpal? Zatím jsem ze zahraničních zdrojů čerpal, že se jedná o kontrolu (detekci) úniku tlaku v pneu, ne o měření tlaku.
Avatar - white label
30. 10. 2012 13:59
Re: dobra pomocka
Každý racionálně uvažující výrobce automobilu (např. Audi) dodává senzor a ventilek k němu jako samostatný náhradní díl, už k vůli montáži na disk (stavebnicový systém), takže se mi nechce věřit, že by např. v Mazdě nešel koupit jen nový ventilek ke snímači, když u vzpomínaného Audi to bez jakýchkoli problémů jde.
30. 10. 2012 14:29
Re: dobra pomocka
podle me by ventilek mel jit vymenit, je to tam pomerne jednoduse pridelane. Na muj dotaz, co s tim, mi bylo odpovezeno, ze si mam koupit novou sadu (nikoliv jedno cidlo) cidel. Ted jsem volal do jineho zastoupeni a bylo mi nabidnuto jedno cidlo, cena 2000 s dph...

takze jezdim na zimnich bez cidel
Avatar - white label
30. 10. 2012 14:47
Re: dobra pomocka
Ale já nepíšu o tom, že ti prodají jen jedno čidlo a ne celou sadu 4 čidel, to považuji za samozřejmost. Píšu o tom, že pokud ti zrezne (i když by měl být z něčeho, co korozi odolá), nebo se jinak poškodí samotný ventilek, měla by být možnost koupit jej samostatně bez snímače, tak jako je to běžné např. u Audi.
30. 10. 2012 16:11
Re: dobra pomocka
a ja ti rikam, ze u mazdy tato moznost neni
Avatar - white label
30. 10. 2012 20:30
Re: dobra pomocka
Přijde mi to velmi nepravděpodobné, navíc i martin MPS píše v 16:22 opak toho, co tvrdíš ty.
30. 10. 2012 20:56
Re: dobra pomocka
jak jsem koupil, tak prodavam...
Avatar - white label
30. 10. 2012 13:51
Re: dobra pomocka
Pokud přehazuješ pouze pneu a disky zůstavají, není logicky důvod k tomu co píšeš, tedy: "...přehodit i snímače." Ty jsou totiž na disku, nikoli na pneumatice.
30. 10. 2012 16:22
Re: dobra pomocka
Jasně, asi jsem se nevyjádřil moc přesně. Pokud přezouvám pneu na stávající disk, senzor tam zůstává. Podstata mého příspěvku se tím nemění :-)
PS: Senzory v Mazdě nejsou jeden celek s ventilkem, lze tedy bez problému v případě vadného ventilku vyměnit pouze a jen ventilek...
Avatar - white label
30. 10. 2012 20:16
Re: dobra pomocka
Aha, mysle jsi to tak, že: "není problém přehodit i snímače" - myšleno spolu s diskem, přičemž si nenapsal to "spolu s diskem".
Takže je to tak jak jsem předpokládal i u Mazdy, jinak by to opravdu nemělo logiku.
I když pk777 píše znovu v 16:11 něco úplně jiného.
30. 10. 2012 20:45
Re: dobra pomocka
Mas toto overeno? Ve dvou servisech (Brno) me s tim vyhodili, chtel jsem po nich, aby to presne takto udelali (jak jsem psal vyse - myslim si, ze by nemel problem to udelat, senzor je k ventilku pridelan jen dratkem a jednim sroubkem). Mam krabicku plnou senzoru a v aute svitici kontrolku, pokud to pujde, budu jen rad!
31. 10. 2012 01:24
Re: dobra pomocka
Tak chlapi, abych neplácal nesmysly, možná jsem si vyvodil mylný závěr (a možná také ne). Kupoval jsem na současné MPS odlehčená kola na léto a dával do nich senzory z originálních kol (ty používám na zimu). Byl jsem u přezouvání a nějak mám zafixováno, že ventilek a senzor šly od sebe oddělit. Abych ale řekl pravdu, je to již delší doba a nějak jsem se tím dál nezabýval, takže se můžu i mýlit. V každém případěm jsou prodejci povětšinou "zmetci" a snaží se prodat co nejdražší variantu (a Mazda není vyjímkou). Mohu se pozeptat, mám u jednoho prodejce slušné kontakty. Pokud se ale v případě poruchy ventilku musí koupit i senzor, je to samozřejmě špatně. Nějak mám ale pořád zafixováno, že to rozmontovat lze - což ovšem nemusí znamenat, že to lze odděleně objednat ... ;-\
Avatar - white label
31. 10. 2012 01:38
Re: dobra pomocka
Tak zkus zjistit, jestli to jde u nás opravdu objednat samostatně i u Mazdy.
Demontovat odděleně by to mělo jít už k vůli montáži/demontáži na disk.
31. 10. 2012 08:30
Re: dobra pomocka
zkus se zeptat, me by to dost potesilo, kdyby to slo vyresit. Kontrolka me dost stve, aspon, ze to na me nehulaka. V mazde mi dokonce bylo receno, ze na zimnich jezdi vetsina klientu bez senzoru.
31. 10. 2012 09:22
Re: dobra pomocka
Zjišťoval jsem to a bohužel to jde objednat pouze dohromady ;-\ ... Pro Mazdu :no: :no: :no:
31. 10. 2012 09:42
Re: dobra pomocka
Diky...Pokud mas na sve mps jen jednu sadu, tak doporucuju setrit ji v letnich. V tech zimnich ti to bleskurychle odejde (neveril bys, jak ty ventilky vypadaly) a budes na tom stejne jako ja. Zkusim se jeste nekde podivat po pneuservisech, jestli by nahodou nekde tento ventilek nemeli, ale dost o tom pochybuju.

Ono to bohuzel neni jen o ventilkach - zacalo mi chybne fungovat tlacitko na bezklicovy vstup (asi promackana membrana) - resenim je koupit celou kliku - 11 000. Takze jsem nechal spatne fungujici tlacitko prehodit na dvere spolujezdce... ale to uz je offtopic
Avatar - white label
31. 10. 2012 11:07
Re: dobra pomocka
A kolik vlastně stojí ten ventilek i se senzorem na Mazdu.
Ventilky u Audi vypadají odolně, jsou z nějaké slitiny hliníku a zatím vůbec nereznou, mám je na zimních i letních a jsou v disku (proti běžným ventilkům) hodně zapuštěny do disku.
Pokud si Audi s tímto systémem objednáš v Německu a zaškrtneš mezi extras z výroby i požadovanou sadu zimních kol, dostaneš i v nich senzory bez dalšího příplatku.
31. 10. 2012 12:24
Re: dobra pomocka
jak jsem psal - sada nyni akce 5300, bezne 6300, kus mi rekli po telefonu cca 2000. vse s dph
Avatar - white label
31. 10. 2012 17:10
Re: dobra pomocka
cca 2000? Asi jsi myslel 20.000.
I těch 5.300,- je dost a je to víc, než u Audi, tam stojí ventilek pár stovek a čidlo k němu tuším něco přes 3 tis Kč.
1. 11. 2012 07:42
Re: dobra pomocka
1 ks 2.000, 4 ks 5.300
Avatar - white label
1. 11. 2012 11:13
Re: dobra pomocka
Jo tak..., tak to je při ceně 5300,- jen 1.325,- za kus (ventilek + senzor), což je už dobrá cena, i když ten ventilek za pár set by byl ještě levnější řešení.
Avatar - Alpinis182
30. 10. 2012 10:01
Re: dobra pomocka
no, nesouhlasím s tebou... před 10 lety to rozhodně nebyla záležitost jen sportovních a luxusních aut... :no:
Avatar - Emel
30. 10. 2012 13:36
Re: dobra pomocka
Myslím, že u Laguny II to bylo součástí sériové výbavy... ovšem úplně obvyklé to nebylo.
Avatar - Alpinis182
30. 10. 2012 14:35
Re: dobra pomocka
jo, přesně na tohle jsem narážel... ;)
ovšem i dnes to taky není úplně běžné, když to tak vemeš, u mnoho modelů se za to připlácí...
Avatar - Ronault.
30. 10. 2012 17:02
Re: dobra pomocka
Jistě, bylo to v základu. Problém nastal při přezouvání na zimní, protože z počátku ty ventilky byly kuevsky drahé, teď už se dají koupit relativně levněji, ale pořád jsem ty dva, co se odporoučely nedokoupil...
Avatar - KANKUNEN
30. 10. 2012 09:03
Mám další návrhy
povinná navigace - aby se zbytečně nebloudilo, kontrola stavu stěračů, čidlo posunu koberečků by taky bodlo, čidlo čistoty okna a pozor!!! čidlo abrasivity kalhot, aby pr.el neklouzala.
Rozbalit vlákno
26
Avatar - matii
30. 10. 2012 09:34
Re: Mám další návrhy
:yes: :yes: :yes: >:D >:D >:D

+ čidlo tlaku v sestupném tračníku, aby se z toho ne***.
Avatar - Dinar
30. 10. 2012 09:46
Re: Mám další návrhy
Je to k blití, ale souhlasím, nezbývá než humor. ;-)
Avatar - CHerokee
30. 10. 2012 10:38
Re: Mám další návrhy
Takhle mluví hlupáci. Minulý týden jsem dostal defekt. Naparkovišti bych si toho nevšiml a kdybych vyjel, hrozilo by, že poškodím gumu než bych si toho všiml. Jsem za to čidlo rád.

Ale tupouni klidně můžou argumentovat tím, že před každou jízdou 5 minut stepují kolem auta a přeměřují :-)
30. 10. 2012 10:54
Re: Mám další návrhy
"Tupoun" je ten, kto si po nasadnuti do auta nevsimne, ze sedi akosi "nakrivo", pretoze ma jedno koleso na rafe. Taky hlupak by potreboval aby ho svaclo po hlave kladivo, pretoze si nevsimne ani jednu kontrolku na pristrojovke. A ak si ju aj vsimne, nebude vediet co znamena.

A aj keby si nevsimol ze auto je posadene krivo (povedzme ze parkuje na sikmej ploche), tak po 10 metroch musi pocut ramus od kolesa. Ak by pneumatika nebola uplne prazdna, tak si zase po 100 metroch musi vsimnut ze auto mu akosi taha do strany.

Ako vravim, toto si *musi* vsimnut kazdy vodic! Ten kto to nepotrehne nie je vodic ale blb, a tomu nepomoze ani milion kontroliek v aute...
Avatar - KANKUNEN
30. 10. 2012 11:10
Re: Mám další návrhy
U nízko profiláče vzadu než si všimneš je guma na výhoz.
30. 10. 2012 11:15
Re: Mám další návrhy
nizkoprofilove pneu, zesilena bocnice pneu, dorovnavani naklonu samotnym autem

zhruba prvky ktere ti +- znemozni poznat zda mas defekt nebo ne pokud si neobehnes auto

mimochodem po 100 metrech muze bejt znicena jak pneu, tak rafek, a vez ze u luxusnejsich aut s kvalitnim odhlucnenim fakt nepoznas ze to dela nejakej hluk, zkus si nekdy treba projet MB-S, BMW7, A8 nebo v tomto excelentni Citroen C6, nastesti tyto auta kontrolou tlaku v pneu maji
Avatar - VL4D
30. 10. 2012 12:52
Re: Mám další návrhy
Tak nízkoprofilové pneu dokážou vést stopu samy o sobě, i přes nízký tlak. Ale taky záleží na tom, jaký výkon má auto. Když není auto tolik výkonné, dá se to poznat na úbytku tahu, jinak ne. Takže, s nízkoprofilovými pneumatikami je v tomto problém, ale to je riziko jejich používání. Když budu mít na svém autě nízkoprofilové pneu, stejně nechci žádné senzory, které mi budou sledovat tlak. (Maximálně takové, které zjistí, že je tam prostě úbytek - přes ABS, jinak žádné.)

To víš, jak jsem napsal - je to riziko jejich používání. Já kdybych je používal, tak vím, že když zničím ráf, budu si muset koupit nový. Kdybych nad tím musel brečet (nadávat, že nemám senzory), tak to radši klasické pneumatiky.
Avatar - VL4D
30. 10. 2012 12:35
Re: Mám další návrhy
Súhlas, veď šoférovanie je aj o tom - poznať svoje auto.

Ak je pneumatika tak mäkká, že hrozí poškodenie ráfu, tak v tomto prípade je jazda úplne iná, a dobrý šofér to pozná.
Avatar - KANKUNEN
30. 10. 2012 11:06
Re: Mám další návrhy
Pane chytrej, my hloupí nejsme proti hlídání tlaku, ale proti povinosti. Výrobci by to sami zavedli bez komise o 100 lidech, pomazánkové máslo se vyřešilo a teď je třeba si najít něco nového.
Avatar - woody-alien
30. 10. 2012 11:52
Re: Mám další návrhy
:yes:

Dobrovolně klidně, když to někdo chce mít, ale z povinností už je mi šoufl.
Avatar - white label
30. 10. 2012 12:44
Re: Mám další návrhy
Já jsem si logicky myslel, že "eurovrchnosti" bude stačit mnohem jednodušší systém využívající i snímačů ABS a případně zahlásí podezření na defekt. Systém s vysílačem na každém kole je mnohem složitější a finančně náročnější, navíc pří povinném používání zimních kol, musí být vysílači vybavena i zimní sada kol, protože většina lidí nemění jen pneumatiky, ale mají často na zimu i jiné disky a na nich pneumatiky jiných rozměrů, než na léto. Pro ten jednodušší (i finančně nenáročný) systém bych byl, už jen proto, že rychlý defekt výrazně ohrožuje i ostatní účastníky silničního provozu (zejména u kamionů a nákladďáků).
Avatar - woody-alien
30. 10. 2012 14:26
Re: Mám další návrhy
V podstatě souhlasím, přesto mi každé takové nařízení ježí chlupy na těle. Nevěřím, že to povede ke starostlivosti o stav pneumatik, dokonce bych řekl, že to bude právě naopak - "mám přece kontrolu tlaku, ne.." Možná bych byl pro to, aby výrobci museli nějaký takový systém za příplatek nabízet (v tom případě je vysoce pravděpodobné, že nejčastější by byl právě ten jednodušší) , ovšem ne proto, aby ho museli povinně montovat. Zastáncům absolutní bezpečnosti bych doporučil vůbec nevyjíždět, protože bezpečné to není nikdy. Minimalizovat rizika je samozřejmě přínosné, ale už zase je tu ten "kobercovej nálet". Už zase se ve jménu dobra pro všechny páchá zlo na jednotlivcích. Nesnáším tenhle orwellovskej masovej nátlak. Každej svobodnej člověk má mít zodpovědnost sám za sebe a jestli k bezpečné jízdě nepotřebuje ESP a všemožný kontrolky, tak má mít možnost je nemít.
Avatar - white label
30. 10. 2012 14:42
Re: Mám další návrhy
Ten jednoduchý systém nabízí někteří výrobci už dnes i sériově.
Plnou svobodu si v tomto směru zaslouží pouze objektivně maximálně zodpovědný člověk, takže já to obecně zas tak jednoduše s tou svobodou (a zrovna v tomto ohledu) nevidím (svoboda jednotlivce končí tam, kde začíná svoboda dalšího...), když to vyženu do extrému, pak by taky mohl někdo logicky chtít svobodu v tom, že může řídit i bez řidičáku, protože on jako zručný a zodpovědný řidič bez řidičáku je lepší, než nezodpovědné nemehlo s řidičákem, což je sice pravda, ale kolik lidí má na to, objektivně se zařadit do konkrétní skupiny jak po stránce zodpovědnosti, tak zručnosti.
Je taky si třeba uvědomit, že spousta věcí, které dnes samozřejmě považujeme v autě za naprosto nezbytné, byly dřív také vnímány jako něco přebytečného pro nezodpovědná, nepozorná a nesamostatná nemehla, omylem zvaná jako řidiči/šoféři...
Avatar - Emel
30. 10. 2012 14:51
Re: Mám další návrhy
Myslíš třeba posilovač brzd, který je pro Arnolda zcela zbytečný?
Avatar - white label
30. 10. 2012 20:48
Re: Mám další návrhy
Klidně, ten taky, ale je toho opravdu spoustu, jen co se týče samotného nastartování, od manuálního sytiče až po startovací kliku, není třeba podobně automatický sytič a startér zbytečnost dobrá leda tak pro slečinky, když můžu klidně běhat kolem auta a dřepět u každého kola při přeměřování tlaku, proč bych nemohl startovat klikou, je to zdravé a prosívá to fyzické kondici, v posilovnách lidi za podobné pohyby (v mnohem větší míře) ještě platí. ;-)
GoodYear pracuje na dokončení projektu samodohušťovací pneumatiky a už vidím za pár let ty diskuse ve stylu: kontrolu/diagnistiku tlaku vzduch v pneu ještě beru, ale to samodohušťování, to už je vrchol zdechlosti neřidičů.
Prostě vše je velmi relativní a člověk považuje spoustu věcí za zcela normální především v momentě, kdy si na ně zvykne..., před tím to naopak mnoho lidí považuje za "rozežranou" zbytečnost.
Avatar - Emel
30. 10. 2012 21:34
Re: Mám další návrhy
Souhlas. Jiná věc je jestli je potřeba to nařizovat, nejspíš by se to ujalo samo podobně jako parkovací senzory a další věci...
Avatar - white label
30. 10. 2012 22:22
Re: Mám další návrhy
Ano, nařizovat by se to mělo jen v případě jasného zvýšení bezpečnosti provozu, což by se dalo pochopit u signalizace případného defektu, tedy u toho jednoduššího systému spolupracujícího se senzory ABS, které už stejně povinné je. Nařizovat to (měření a indikaci tlaku vzduchu v pneu) primárně k vůli úspoře paliva a opotřebení pneumatik je podobný ekoteror, jako třeba v případě silnějších verzí klasických žárovek, dnes tzv. "tepelných zářičů". ;-)
Avatar - woody-alien
30. 10. 2012 17:08
Re: Mám další návrhy
Já prostě takovým direktivním metodám nefandím už z principu. Začíná to nenápadně a skončí to třeba tím, že ti zakážou v zimě po ulici běhat v teniskách. Taky uklouznutím ohrožuješ ostatní chodce. Ať je možnost výběru a působí osvěta na to, aby si to lidi do aut pořizovali - to je fér. Ale tohle se mi nelíbí ani trochu. Ve svobodném světě platí to známé (volně cituji) : S vaším názorem sice nesouhlasím, ale budu se bít za to, aby jste ho mohl vyjádřit.
Avatar - white label
30. 10. 2012 20:07
Re: Mám další návrhy
Neříkám, že jsem pro za každou cenu, ale pro ten mnohem jednodušší/levnější systém bych ruku případně klidně zvedl.
Avatar - matii
31. 10. 2012 07:25
Re: Mám další návrhy
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Ronault.
30. 10. 2012 17:05
Re: Mám další návrhy
Tak tak, ten systém s ventilky mi příjde naprosto zbytečný, navíc kolika autům to po 10 letech bude fungovat. Zkušenost hovoří, že po 11letech a 300t km jsou dva v pytli. V případě, že je ESP povinné chápu, že jednodušší systém je povinný a proč ne, v tom případě stejěn jde jen o vyčuranost výrobce, který si za aktivaci systému v řídící jednotce nechá připlatit tisíce.
Avatar - VL4D
30. 10. 2012 12:28
Re: Mám další návrhy
Přesně, a netýká se to jenom povinné kontroly tlaku v pneumatikách. Myslím si, že by měla být možnost svobodně se rozhodnout, jestli takové systémy v autě chci, nebo nikoliv. Přikazovat někomu, aby měl v autě systémy, které nechce, je jenom tupá buzerace.
Avatar - Hammunasakra
30. 10. 2012 14:17
Re: Mám další návrhy
Je to stejné "bezpečnostní opatření" jako AIRBAGy - ty máte také "povinně" ;-)
PS: "Hlídající" ventilky jsem měla už i v minulém CITROËNu C5 - tak mi to že budou "povinně" i v tom příštím NEpříjde nějaké "problémové" :-)
Avatar - Dinar
30. 10. 2012 12:08
Re: Mám další návrhy
Ale ne, hlupáci mluví tvými ústy. :-!
30. 10. 2012 15:39
Re: Mám další návrhy
V tomhle smyslu dobře poslouží i jednodušší a méně náchylný systém, který využívá senzorů ABS/ ESP. Nic proti téhle verzi, jen to někdy bývá relativně drahý spotřební materiál. Jim jde o to, abys měl správně nafouklé pneumatiky. Ne o defekty.
30. 10. 2012 09:07
pri spatnem tlaku se rozsviti kontrolka a pak?
se nastartuje a vyjede, ne?
Rozbalit vlákno
8
Re: pri spatnem tlaku se rozsviti kontrolka a pak?
Případně se svítící kontrolka přelepí náplastí, aby nerušila ;-)
Avatar - Emel
30. 10. 2012 14:36
Re: pri spatnem tlaku se rozsviti kontrolka a pak?
Když jsi ignorant, pak ano... pokud tě netrápí vyšší spotřeba, horší jízdní vlastnosti a větší opotřebení gumy...
30. 10. 2012 15:49
Re: pri spatnem tlaku se rozsviti kontrolka a pak?
A když nejsi ignorant, tak si buď za ten systém připlatíš, nebo kontroluješ tlak manuálně. ;-)
Avatar - Emel
30. 10. 2012 15:54
Re: pri spatnem tlaku se rozsviti kontrolka a pak?
Ne, to jsi to asi špatně pochopil... nebo jsem to špatně pochopil já... podle mě má kolega na mysli situaci, kdy ti sice systém vynadá, ty ale v klidu jezdíš dál.
30. 10. 2012 17:15
Re: pri spatnem tlaku se rozsviti kontrolka a pak?
ja som to pochopil tak,ze aj ked ti ukaze nizky tlak ,urcite nevyjdes z auta aby si rucnou pumpou ten tlak napr. 0,2 dofukal,ale pojdes tam kde je kompresor,teda kludne to moze svietit aj po nastartovany motora...
30. 10. 2012 21:43
Re: pri spatnem tlaku se rozsviti kontrolka a pak?
Ano, jen to rozvíjím dál. Přišel jsi s ignorantem. A já jsem fakticky za ignoranty označil všechny, kteří buď nekontrolují, nebo si minimálně tenhle systém sami od sebe nepořídí. Když to sjednotím, tak je jedno, jestli ignorant takový systém má, nebo ne, pořád bude ignorant - nebude měřit a varování bude ignorovat.
Avatar - Emel
30. 10. 2012 22:02
Re: pri spatnem tlaku se rozsviti kontrolka a pak?
Přece jen v tom je ale rozdíl. Pokud někdo k autu nemá vztah a kola nekontroluje, dá se to jakž takž pochopit. Pokud ale někdo pohrdlivě koukne na kontrolku a jezdí dál s pocitem, jak na vyzrál na systém a potažmo celou EU.
31. 10. 2012 10:40
Re: pri spatnem tlaku se rozsviti kontrolka a pak?
V tom případě tomu prvnímu měl někdo v autoškole říct, že mimo jiné i na stavu pneumatik závisí jeho zdraví a život. Možná by je pak jednou za čas zkontroloval. ;-) Neříkám, že se ignorant nemůže napravit.
Avatar - rohYpnol
30. 10. 2012 09:12
Povinnost ovce
Bezpochyby někdo může tento systém ocenit, ale opět - povinně???
Co dál bude následovat? Povinný radar, povinné čtení značek,... PROČ mi má několik diktovat, co mám kupovat?
Opět a zase - vylhávání se z péče a odpovědnosti řidiče. Smutná realita.
Rozbalit vlákno
27
30. 10. 2012 09:58
Re: Povinnost ovce
Taky mi to nejde do hlavy. Máme demokracii a z každý strany jen slyším co musím, co nesmím a co je povinné.
30. 10. 2012 10:56
Re: Povinnost ovce
Určitou míru disciplíny vyžaduje taky demokracie, cos popsal je až trochu anarchie :-) No tak budou mít auta čidlá tlaku v pneu, no a co? :-)
Avatar - wladyk
30. 10. 2012 11:29
Re: Povinnost ovce
Ať si je mají, ale pro toho kdo je chce. Záleží jen na mě jestli, pokud jsem blb a nefoukám gumy, budu muset kupovat často nové. Pokud tohle nazýváš anarchií tak jsi demagog. Pokud nařídí foukat dusíkem a ne vzduchem a já se nebudu podřizovat budu taky anarchista?
30. 10. 2012 11:38
Re: Povinnost ovce
Tady jde o to, že Ryccardo slyší, co jenom musí a co nesmí. Inu, něco opravdu nesmí, demokracie taky vyžaduje určité pravidla. No a uvědom si, že hodně lidí, co v autech jezdí, opravdu nevědí, na kolik mají mít nahuštěno. Tendle systém jim může napovědět, že něco není v okeju. Ty zas můžeš namítat, že esi tomu nerozumí, nemají co dělat za volantem. No, asi jo. Ne každý ale rozumí všemu. Taky nikdy nevím, jaký navolit program, když chci dát do pračky bílé prádlo a uvítal bych, kdyby byl na té pračce čudl s bílím prádlem a ne 3 otočné ovladače, ve kterých aby se..hospodyně..vyznala.
30. 10. 2012 13:29