Lancia stála před klíčovým rozhodnutím - buď skončí, nebo téměř výhradně převezme americké modelové portfolio. Byla zvolena ta druhá jmenovaná varianta.
lancie boli vzdy luxusne nadherne a charizmaticke auta , vyzera to tak ze dopadnu presne ako saab.... co uz.... nariekanim si nepomozeme 8-s casom padne aj alfa aj maserati a aj fiat... taliani dodrbu co mozu
Je to fakt smutné, legEndární Lancia má smůlu jako legendární Saab, kterého je mi hodně líto. Ale aby jednou skončil Fiat, to je zase nesmysl. Fiat se v minulosti dokázal vyhrabat i z té nejhorší situace.
a v tomto kontextu se musíš dívat na rostoucí prodeje korejských vozítek... pak ti třeba jednou to tvoje "hjundaj šlape a kija se rozjíždí" zhořkne v puse...
PS tu tvoji nesmyslnou "analýzu a předpověď" raději ponechám bez reakce.
Co naplat, hlavně že dnes všichni kupují korejské střepy. A že korejci lezli po stromech v době, kdy Lancia dávala světu novinky jako samonosnou karoserii, brzdy na všech kolech nebo nezávislé závěšení všech kol, to dnes nikoho nezajímá. Ale ten Hnůjdaj z Nošovic, mámo, to je panečku auto! :no:
Klíčová pro Lancii zůstává otázka produkce. Vždyť i zmiňovaný Vauxhall má vlastní výrobu v Británii. Avšak řešení naznačované v tomto článku říká, že by se Lancie vyráběly v USA pro Evropský trh. Čili výrobní kapacity v Evropě (FIAT) by se opět zmenšily. V to nepočítám Rusko, kde se výroba Chryslerů pod logem Lancie stejně asi nevyplatila, protože tento trh akceptuje Chryslery bez problémů.A ty může Fiat vyrábět v Rusku.
Pokud se Lancia nebude vyrábět v Evropě, pak nevidím smysl toho, aby se Chryslery rebadgeovaly jen pro Evropský trh. Zas tak dobrou pověst Lancia nemá, aby se její jméno stalo tahounem prodejů Chrysleru. Ať to beru z jakékoliv strany, nahoře popsaný krok Fiatu mi opravdu nedává solidní smysl.
Jinak je to naprostý nesmysl, vsadím se že ve spustě zemí o Lancii nic nevědí, někde se ani vůbec neprodávala nebo byl počet dealerů třetinový oproti chrysleru v rámci distribuční sítě Mercedesu. A zajímal by měl počet registrovaných vozů v těch zemích. Možná bysme se podivili.
Chrysler byl oficiláně v evropě v letech 92-2010, předtím zas v 60-70 prostřednictvím značek Simca a Rootes a Chrysler Barrieros + nefociciální dovoz.
Ve vybraných zemích jako řecko, španělsko atd. se prodávaly i pickupy Dodge.
Lancie je mrtvá značka a pokud už nebude ani Delta, je nejlepší řešení jí zavřít, a ukončit.
Americké modely prodávat jako Chrysler spolu s Jeepy v rámci distribuční sítě fiat.
Tohle rozhodnutí co udělali je jak oddálit nevyhnutelné tak o rok dva.
Jistě Kankunen to mysle jako ironii a srandu, ale ono pod Serjožou Makaronem a jeho marketingově-účetním pohledem to není úplně vyloučený, člověk nikdy neví >:D
No, jestli chceš, můžu si dát práci a sehnat ti odkazy na články či fotky, kde jsou Lancie zachyceny např. při závodě Targa Florio v době, kdy u nás byl prezidentem Masaryk. A o tom, jak Beta Montecarlo dominovala svého času na okruzích, by sis zvládl najít něco sám. Takže snaha kopnout do Lancie sice byla, ale moc ti nevyšla. :-!
Takže v roce 2012 měl přijít nový model, je zjevné že se to letos už nestane a přijde v roce 2013 jako model Chrysler 100 (sesterský DART).
Další a jediný!!!!! nový model má přijít v roce 2015 a podle údajů co mam to má být nová generace modelu 200.
Vše ostatní se bude vyrábět minimálně do roku 2017 v současné podobě nebo max. s lehký faceliftem....
Jeep má představit příští rok nové Liberty. Další nové modely mají být až 2015 (zřejmě náhrada dua compass/patriot) a 2016 (nová generace Grandcheroke a Wrangleru).
Lancia, Alfa Romeo... tohle žádného automobilového nadšence nemůže těšit. Jen škoda, že vedení Fiatu než by něco prodalo VW tak to raději nechá zavřít. Co je lepší, německé Lamborghini nebo zavřené Lamborgnihi?
U Lamborgnihi se mi to těžko posuzuje, protože je to kategorie kterou sleduju z hodně velkého odstupu. Ale za sebe musím říct, že je pro mě lepší, když značky jako jsou Alfa, nebo Lancia regulérné zkrachují a zavřou. Jako zákazník nevidím důvod proč bych si měl kupovat auto s italskou značkou, když chci německou techniku? Abych měl iluzi, že mám italské auto? Proč bych měl chtít Alfu s technikou Golfa? Když chci techniku Golfa, tak si koupím toho Golfa, ne?
To je sice pravdu, ale já pod tím pořád vidím falešné soby. Prostě, pokud si půjdu kupovat italské auto, tak proto že chci italské auto a ne proto, že chci německou představu o italském autě. To stejné platí pro případ, kdy si půjdu kupovat německé auto.
Chápu, že to někdo může mít jinak a tahle hra na Alfu Romeo)Lancii) mu vyhovuje. Pro mě by ale taková značka byla absolutně nezajímavá, stejně jako je nezajímavý Seat.
seat má život o to jednodušší že on nikdy svou vlastní identitu neměl...zatímco Alfa i Lancia ji měli...respektive Alfa ji má a Lancia ji brzo ztratí uplně...takže u té Lancie bych se třeba prodeji VW vůbec nebránil...protože pokud mají prodávat přeznačkované chryslery tak už je vcelku jedno zda budeme mít americkou lancii a nebo lancii s TSI a TDI...obojí mě zní stejně postavené na hlavu...
jinak řečeno prodávat Lancii nebo Alfu koncernu nebude moc OK protože to torzo lidí co je doteď kupovalo si je právě proto nekoupí...a nově příchozí zákazníci stejně nakoupí manažerské audi místo lancie...navíc VW už ani nemá prostor kam automobilku jako lancie nebo alfa poslat...když prémiový segment má audi...subprémiový celkem v poho zvládá VW a low-cost mainstream zvládá škoda s pomocí seatu
Já si vybírat nepotřeuju, nechystám se kupovat žádnou Alfu. Pokud bych však někdy po ní zatoužil, tak určitě ne po americké, nebo německé představě o italském autě. Už jsem moc starej na to, abych si kupoval náhražky čehokoliv. A pokud máš problémy s beďary, tak si zajdi na kosmetiku, brouku.
Přesně tak, vw nemůže prodávat auta např. s řízením o strmosti alfy, to je věc, kterou ocení jen málo řidičů... a těch dalších věcí tvořící charakter auta je x. Naladit auto se stejným základem tak, aby byl výsledný dojem zásadně rozdílný není žádný problém. Osobně raději hlasuju za prodej skomírající slavné značky silnému hráči (jedno jestli to bude vw, i když nikdo jiný se jaksi nenabízí) než za nedůstojný pohřeb pod taktovkou Marchioneho. A v kontextu debaty o značkách koncernu Fiat tady budou v blízké budoucnosti velmi dobře vidět možnosti ladění např. na novém maserati ghibli, jehož základem má být pekáč 300C, a přesto si můžou být všichni naprosto jisti, že to auto bude jezdit zcela jinak.
Nedávno jsem viděl díl TG, kde pohřbívali Saab, průřez historií byl tak působivý, že když se nakonci projížděli úplně posledním saabem, měl jsem normálně vlhký oči. A to jsem k saabu neměl nikdy nějaký osobní vztah, je to prostě slavná evropská značka, auta s vlastním charakterem, že je po nich veta, je - smutné. Představa že takhle dopadne alfa... nechápu prohlášení podobná tvým, to není autofanouškovství, ale ryzí pozérství. :no:
Pokud budou lidi v Evropě hromadně kupovat místo evropských auty asijská, budou umírat i další stoleté značky. Vincenzo se musí obracet v hrobě !
Saab v rukách Číňanů... Je mi z toho zle...
Nemyslím si, že by korejci brali zákazníky Lancii - ani v minulosti ani nyní. Problém bude v mentalitě evropanů - dokud budou kupovat nudná, nevzhledná a sterilní Audi, tak tady není prostor pro nápady a kretivitu, kterou Lancia v minulosti tolikrát předvedla.
To se pleteš hned 2x. Jednak Audi ani náhodou nejsou nudná a sterilní auta a druhak Lancia neskomírá proto, že by v současnosti hýřila nápady a kreativitou.
Neměl jsem na mysli, že by korejci snižovali čísla Lancii. Ale obecně značky, které tu před 20-ti lety nebyli, dnes berou významně zákazníky ostatním značkám. Ford chce zavřít tři továrny v Britanii a Belgii. Opel (GM) zavřel a v Antwerpách a snad i v Bochumi. A už i VW snižuje prodejní plány a zastavuje výrobu Passatů byť je na dva dny.
S problémem s mentalitou naprosto souhlasím, termín sterliní je velmi výstižný.
Audi jsou to nepochybně kvalitní a precizně zpracovaná auta, ale (alespoň pro mne) synonymem uniformity a nudnosti. A proto byla pro mne loni koupě Lancie Delty jasná volba.
Auto pro mne musí mít duši a to žádný rychlokvašky s asie nikdy mít nebudou.
Přeznačkovávání Chryslerů se mi také nelíbí, ale vnímám ho jako nutný ekonomický krok.
Zavřít je jistě snadné, ale na jejich místě bych také pro udržení značky s takovou historií udělal maximum.
Oni by jistě italší designéři nápady a kreativitou hýřili, kdyby jim to ekonomická situace dovolila.
Dvakrát a špatně - není to problém posledních tří nebo pěti let, ale první poloviny desetiletí nového tisíciletí. Tam začala Lancia uvadat a začaly se prodávat takovéto "skvosty" [odkaz] Z toho ještě dnes po tolika letech zvracím, když to vidím na silnici :'-(
Jěště bych pochopil, kdyby to chtěli přeznačkovávat pro italský trh, ale takhle to nemá smysl. To už je lepší značku zatím zrušit a nechat si ji na něco do budoucna, třeba na výrobu aut, jaké dělá Dacia.
aha ty seš mi teda dobrej...takže zrušíš exprémiovou značku a budeš pod ní později vyrábět auta tipu dacia...?? to je to samé jako kdyby se mercedes vykašlal na esko a šel montovat trabanty...(s nadsázkou)
Zajimave je, ze prodeje Lancii v EU jsou vetsi nez Alfy (oboji je ale mizerie):
[odkaz]
V Italii je rozdil jeste vetsi:
[odkaz]
Z tabulek je ale videt, ze krome Italie se Lancie neprodavaji temer nikde :-(
Presto doufam, ze aspon Ypsilonka zustane zachovana i do budoucna. On je to stejne jediny model, ktery Lancii tahne i v te Italii.
Z toho taky plyne, proč prodávat Chrysler pod logem Lancia, když se neprodávaj o nic líp, ba někde dokonce hůře než když se prodávaly jako Chrysler, navíc k číslům chrysleru nutno připočíst i čísla Dodge, jež byl taky zrušen v EU....
kdyby radsi Lancii zredukovali a nechali v ni jen torzo jakym je kuprikladu Dieppe pro renault, Lancia by jiste uzivila maloseriovou vyrobu nejakeho exkluzivniho kousku ze staje Fiatu, skrizit kuprikladu techniku Ferrari s nejakym kupatkem koncernu Fiat by bylo presne to, cim je Lancia znama a co delala i v minulosti
Fiat natolik o Ferrari nerozhoduje, aby mohli nařídit, že tenhle motor dáte taky do Lancie. Nedali ho oficiálně ani do nového Stratosu. Kdo Ten Stratos chce, musí si dodat motor z ferrari sám. Jestli se nepletu.
Jak chceš křížit techniku Ferrari (když ti jí nedají) s kupátkem od Fiatu (když žádné neexistuje) ? :-)
Nehledě na to, že Fiat má jiné finanční priority teď, po masivní investici do USA příběhu.
To je pravda, ale přesto jen těžko si představuji Fiat s .................... vlastně máš pravdu, beru zpět, třeba Lancia Thema 8.32 měla motor Ferrari.
Dino bylo Ferrari, ale tenkrát se tak trochu styděli za jen šestiválec, tak to pojmenovali Dino. Nebyl to Fiat. SM krásná věc. Možná si nezaslouží označení podivní bastardi. Třeba ta Lancia byla normální, dobře vybavené, výkonné auto. Vzpomínám si ještě, že byla Omega s motorem Lotus. a Sierry Cosworth zná asi každý.
tím padem je to vlastně uplně fuk zda-li skončí nebo ne...protože tímto de facto skončila a stala se z ní "automobilka" na úrovní Vauxhallu, Saturnu nebo Protonu...čiže pouze jakási značka která se lepí na modely jiné automobilky pro potřeby jistého segmentu...bravo FIAT...a vzhledem k tomu, že o Chryslery v evropě moc velký zájem není tak není důvod si myslet že by najednou byl pod znakem Lancia... :no: chjo kam se poděl integrale, thema, kappa, thessis...RIP Lancia...
čím dál víc si myslím že na trhu není místo pro tolik italských značek...prostě mají dvě sportovní značky(maserati a ferrari o které nemám strach) a německé lambo...jeden mainstream který skomírá(FIAT) a dvě "prémie" kde nefachá ani jedna...ačkoli se mi to říká těžce tak prostě jedna musí z kola ven a fiat musí udělat všechno proto udržet alespoň jednu prémii(sázím na alfu)...a i tak si myslím že evropský trh tolik prémiových značek ani nepotřebuje protože celý segment sežere D3 s tím že nechá alespoň trochu dýchat jaguár s volvem...alfa už je jaksi z kola ven a fiat čeká mnoho práce...
Zaujímavé, ako sa Citroenu darí s umelou líniou DS (má síce dlhú a legendárnu históriu, tá súčasná línia DS sa však k tej starej veľmi nepribližuje) a to napriek tomu napriek tomu, že je PSA v problémoch. A legendárna Lancia končí... Pritom k sebe majú blízko. Rovnako SAAB. Len dúfam, že PSA neskončí podobne... 8-s
Myslím, že teď budu mluvit za všechny opravdové fanoušky pravých Lancií, když řeknu, že bych si víc přál zavření Lancie než to, aby značka jen přelepovala loga na americkejch křápech. Lancii by si tak lidé dál pamatovali jako slavnou automobilku, pro kterou bohužel už nebylo místo v dnešním pohnutém světě (podobně jako Rover nebo čerstvě i SAAB) a nespojovali by si jí s něčím tak odporným, jako je Voyager, 300C nebo Sebring... :-! A místní amerikanofil Barik by aspoň dostál duševního klidu. >:-[] Takže vlastně samá pozitiva. Sergio Fantozzi má prostě talent se vždy rozhodnout pro tu horší variantu... :no:
Na jednu stranu se stim da souhlasit. Na druhou je tady ale porad malinka nadeje, ze znacka prezije a az to po Sergiovi vezme nekdo jiny, treba s ni neco kloudneho vymysli.
Porad si myslim, ze vzhledem k prodejum v Italii by se jim vyplatilo misto Chrystleru prelepovat Fiaty a delat z nich trosku luxusnejsi produkt - presne tak jako Musa. Na prvni pohled je to Idea, ale trochu hezci nebo zajimavejsi. A nutno rict, ze v Italii jich jezdi vice nez Idei.
Převzít podnik po Sergiovi, to je jako být jmenován kapitánem Titanicu v době, kdy už je půlkou pod vodou, světla zhasla a každou chvíli se má rozlomit. Ne, v dnešní době už opravdu nevěřím, že by měla Lancia byť minimální naději na to, dělat zase svoje auta. Myslím, že si budu po dnešku zase o kousek více vážit obsahu své garáže a do budoucna si chci pořídit ještě Thesis - je to poslední auto hodné nést slavné jméno Lancia.
Hele, já myslím, že jestli jezdíš za 14l nebo za 15l, tak je to celkem jedno. Spotřebu jsem nikdy moc nehrotil a pokud nemáš ZIL nebo podobný nesmysl, tak se dá uživit všechno. Je to jen o prioritách, někdo pojede radši na last minute do Chorvatska, někdo si zajede na pěkný výlet s pořádnym autem a dá to do benzínu. Patřím k té druhé skupině. ;-)
Rozumím tomu, že to neřešíš, moje poznámka nebyla také prioritně o spotřebě. Spíš to bylo myšleno tak, že pokud by bylo např. na výběr mezi 3.0 a 3.2 a bude-li 3.0 zachovalejší, lépe vybavená nebo prostě jen lepší celkově, není 3.0 žádný hendikep. Já taky teď nemůžu spotřebu s V8 moc řešit i když jí sleduji, jako vždycky s každým mým autem.
bohuže prostor Musy vykrade F500L..... ;-\ Né že bych mu nefandil, ale bohužel tím vytlačuje Lancii z jednoho z posledních míst, kde byla ještě jakžtakž úspěšná....
Ona by se dala "nova Musa" udelat i z 500L, ale uz by to nebylo tak jednoduche. Museli by prepracovat celou prid aby z toho tak nekoukal ksicht 500, coz by uz znamenalo vyssi naklady. Skoda, Musa je hezke auto a v Italii by se jeji nastupce urcite chytil.
Pred 30 rokmi podobne Chrysler "zachránil" značky Simca a Talbot. Hovoria dnes tieto mená niekomu - hlavne mladšej generácii?
Pre mňa bola Simca 1307 pred 30 rokmi symbolom dokonalého auta. A teraz?
Nevím, jestli mám na to reagovat nebo ne. Ale jo. 1307 hnily hodně, víc, než třeba ta 1301, která pro mě byla, i když starší, víc auto. A daleko líp se řídila. Líp, než cokoliv tehdy dostupného.
To ale vůbec neznamená, že nemohou už žádné 1307 existovat a třeba i v pěkném stavu.
Fiat 850 hnil taky daleko víc, než třeba starší 600D. A taky ještě existují žijící mohykáni.
No a mého dědečka holič má bratra a ten viděl telefon. To nic není, můj strejda v něm jel. :-) (To k tomu bratránkovi a staršímu pánovi.)
Nevím, co jsi chtěl říct poznámkou o Horizonu. Ano, vyráběl se, vyráběl se i v USA. Z mého pohledu byl pěkně hnusnej. I když vyhrál auto roku 79. Pro úplnost 1307/8 v roce 1976.
Ani to nebylo tak okopčení, jako spíš odkoupení platformy. Ale nakonec ho předělali tolik, že si ani Simca nenárokovala licenční provizi. Taky to byla první a poslední předokolka Moskviče, vyráběl se po mnoha faceliftech až někdy do roku 2000 a pak to celá fabrika definitivně zabalila.
Nejhezčí to bylo, když se vyrábělo jako Chrysler/Simca, na tehdejší dobu moc pěkný auto, podobně jako třeba Chrysler "pro evropu", model 180.
Jo hnilo to zehdy všechno, třeba škodovka se týhle tradice úspěšně držela ještě na přelomu tisíciletí s Felckou a první Octávkou, proto nechápu ty zlověstný řečí některých soudruhů, že italský, francouzský a kdovíjaký jiný auta ještě byly nahnilý už ve fabrice.
Já chtěl zase jako malej vždycky Tagoru V6. Od zrealizování v dospělosti mě odradilo, když jsem si začal zjišťovat (ne)dostupnost originálních náhradních dílů. Už na mojí Themu se shání díly blbě a některé nejdou sehnat vůbec, ale u Tagory je to totálně beznadějný.
..to mám iba ja ten pocit, že redakcia nás obšťastnuje správami o koncerne Fiat len ak sa jedná o nejakú negatívnu a hlavne ničím neoverenú bulvárnu senzáciu ..? napríklad, že predaje Fiatu 500 za október v USA narástli o 89% či v okolí Turína sa už na cestách testuje a bola vyfotená 4C sa tu nedočítame...veď skladba článkov hovorí za seba...ešteže sa tu človek pobaví na niektorých diskusiach a hlavne diskutujúcich..inú hodnotu už tento server nemá a stráca kredit každým novým článkom...ódy na nemenovaný koncern na jednej strane a vyberanie negatívnych bulvárnych senzácii o druhých...