Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Lancii před zavřením zachrání Chrysler

Lancia stála před klíčovým rozhodnutím - buď skončí, nebo téměř výhradně převezme americké modelové portfolio. Byla zvolena ta druhá jmenovaná varianta.
Zpět na článek
5. 11. 2012 10:43
5. 11. 2012 11:11
5. 11. 2012 11:23
5. 11. 2012 12:51
5. 11. 2012 12:56
5. 11. 2012 13:10
5. 11. 2012 13:18
5. 11. 2012 14:22
5. 11. 2012 14:28
5. 11. 2012 17:33
5. 11. 2012 17:56
5. 11. 2012 17:54
5. 11. 2012 13:17
5. 11. 2012 12:11
5. 11. 2012 12:29
5. 11. 2012 12:41
5. 11. 2012 12:45
5. 11. 2012 12:47
5. 11. 2012 13:06
5. 11. 2012 13:20
5. 11. 2012 13:25
5. 11. 2012 13:52
5. 11. 2012 14:12
5. 11. 2012 14:30
5. 11. 2012 14:30
5. 11. 2012 14:56
5. 11. 2012 16:14
5. 11. 2012 16:34
5. 11. 2012 16:44
5. 11. 2012 16:59
5. 11. 2012 17:15
5. 11. 2012 19:50
5. 11. 2012 21:11
5. 11. 2012 21:31
6. 11. 2012 07:15
6. 11. 2012 08:18
Avatar - 3_diamanty
5. 11. 2012 10:17
lancia -- taliansky saab
lancie boli vzdy luxusne nadherne a charizmaticke auta , vyzera to tak ze dopadnu presne ako saab.... co uz.... nariekanim si nepomozeme 8-s casom padne aj alfa aj maserati a aj fiat... taliani dodrbu co mozu
Rozbalit vlákno
6
5. 11. 2012 10:26
Re: lancia -- taliansky saab
Je to fakt smutné, legEndární Lancia má smůlu jako legendární Saab, kterého je mi hodně líto. Ale aby jednou skončil Fiat, to je zase nesmysl. Fiat se v minulosti dokázal vyhrabat i z té nejhorší situace.
5. 11. 2012 10:28
Re: lancia -- taliansky saab
Moje první auto byla Thema turbo rv. 87. Druhé Saab 9000 turbo.
Teď už dlouho mám Saab 900 ng.
Ani nevíš jak moc mě takové zprávy mrzí... :-(
Avatar - CHerokee
5. 11. 2012 10:48
Re: lancia -- taliansky saab
Je to smutné, trh je čím dál tím více užší a vše spěje k unifikaci. Vyjímečnost jde stranou :-(.
Avatar - Renton
5. 11. 2012 10:33
Re: lancia -- taliansky saab
Nikdy ma neprestanu udivovat tvoje analyzy a predpovede :-)
Avatar - Ladzape
5. 11. 2012 11:25
Re: lancia -- taliansky saab
a v tomto kontextu se musíš dívat na rostoucí prodeje korejských vozítek... pak ti třeba jednou to tvoje "hjundaj šlape a kija se rozjíždí" zhořkne v puse...

PS tu tvoji nesmyslnou "analýzu a předpověď" raději ponechám bez reakce.
Avatar - euro89
5. 11. 2012 16:18
Re: lancia -- taliansky saab
Co naplat, hlavně že dnes všichni kupují korejské střepy. A že korejci lezli po stromech v době, kdy Lancia dávala světu novinky jako samonosnou karoserii, brzdy na všech kolech nebo nezávislé závěšení všech kol, to dnes nikoho nezajímá. Ale ten Hnůjdaj z Nošovic, mámo, to je panečku auto! :no:
Avatar - Bubáq
5. 11. 2012 10:24
Tento článek toho moc nevysvětluje
Klíčová pro Lancii zůstává otázka produkce. Vždyť i zmiňovaný Vauxhall má vlastní výrobu v Británii. Avšak řešení naznačované v tomto článku říká, že by se Lancie vyráběly v USA pro Evropský trh. Čili výrobní kapacity v Evropě (FIAT) by se opět zmenšily. V to nepočítám Rusko, kde se výroba Chryslerů pod logem Lancie stejně asi nevyplatila, protože tento trh akceptuje Chryslery bez problémů.A ty může Fiat vyrábět v Rusku.
Pokud se Lancia nebude vyrábět v Evropě, pak nevidím smysl toho, aby se Chryslery rebadgeovaly jen pro Evropský trh. Zas tak dobrou pověst Lancia nemá, aby se její jméno stalo tahounem prodejů Chrysleru. Ať to beru z jakékoliv strany, nahoře popsaný krok Fiatu mi opravdu nedává solidní smysl.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Barrichello
5. 11. 2012 10:38
Re: Tento článek toho moc nevysvětluje
Výše popsaný krok nikdy smysl dávat nebude a je to jen prodloužení agonie.
Avatar - CHerokee
5. 11. 2012 10:49
Re: Tento článek toho moc nevysvětluje
:yes:
Avatar - Barrichello
5. 11. 2012 10:58
Re: Tento článek toho moc nevysvětluje
Tady je to psáno srozumitelněji - [odkaz]

V kostce: nová Delta nebude a malej ypsilon možná taky časem ne. výboj bude probíhat VÝHRADNÉ pod režií chrysleru a vyrábět se to bude v USA a kanadě.

Tak proč to ku*va drát ponese jako logo Lancia?
Kterej chorobnej mozek tohle vymyslel?
Avatar - KANKUNEN
5. 11. 2012 11:04
Re: Tento článek toho moc nevysvětluje
Oni tomu propůjčí duši. Bazalka klub by taky rád něco většího.
Avatar - Barrichello
5. 11. 2012 11:07
Re: Tento článek toho moc nevysvětluje
Na italskou masku na merickým autě každej akorát zvysoka víš co.

Naštěstí originál masky a nápisy jdou koupit na ebay.com >:D >:D
5. 11. 2012 10:30
Už teď se mi stýská
po původní Fulvii, Stratosu, původní Deltě a Themě. Ve své době fungovaly výborně a měly tvář.

:yes:

A asi se mi bude stýskat dál. Možná nejdál. :-( :'-(
Rozbalit vlákno
1
Avatar - euro89
5. 11. 2012 16:21
Re: Už teď se mi stýská
Jojo, je to smutné...
PS: z vlastní zkušenosti mohu říct, že třeba Thema funguje výborně i dnes. ;-)
Avatar - Barrichello
5. 11. 2012 10:37
Lancia má lepší jmeno než Chrysler
ano - v jediný zemi - jmenuje se Itálie.

Jinak je to naprostý nesmysl, vsadím se že ve spustě zemí o Lancii nic nevědí, někde se ani vůbec neprodávala nebo byl počet dealerů třetinový oproti chrysleru v rámci distribuční sítě Mercedesu. A zajímal by měl počet registrovaných vozů v těch zemích. Možná bysme se podivili.
Chrysler byl oficiláně v evropě v letech 92-2010, předtím zas v 60-70 prostřednictvím značek Simca a Rootes a Chrysler Barrieros + nefociciální dovoz.
Ve vybraných zemích jako řecko, španělsko atd. se prodávaly i pickupy Dodge.

Lancie je mrtvá značka a pokud už nebude ani Delta, je nejlepší řešení jí zavřít, a ukončit.

Americké modely prodávat jako Chrysler spolu s Jeepy v rámci distribuční sítě fiat.
Tohle rozhodnutí co udělali je jak oddálit nevyhnutelné tak o rok dva.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - KANKUNEN
5. 11. 2012 11:06
Re: Lancia má lepší jmeno než Chrysler
Máš pravdu a sami to brzy pochopí a začnou to přeznačovat na Alfu. >:D
Avatar - Barrichello
5. 11. 2012 11:15
Re: Lancia má lepší jmeno než Chrysler
To je další nesmysl.
Alfa byla sportovní značka aspon v minulosti.

prodávat Voyager pod značkou Alfa Rome, to by pak měli změnit název na Cirkus Berousek, s.p.a. >:D
5. 11. 2012 11:19
Re: Lancia má lepší jmeno než Chrysler
Poposedni si.
Avatar - Barrichello
5. 11. 2012 11:23
Re: Lancia má lepší jmeno než Chrysler
Jistě Kankunen to mysle jako ironii a srandu, ale ono pod Serjožou Makaronem a jeho marketingově-účetním pohledem to není úplně vyloučený, člověk nikdy neví >:D
Avatar - Stejsn
5. 11. 2012 11:47
Re: Lancia má lepší jmeno než Chrysler
A Lancia nebyla v minulosti sportovní značka?
Avatar - Barrichello
5. 11. 2012 12:09
Re: Lancia má lepší jmeno než Chrysler
To už je ale hooooodně dávná historie...hrozně zaprášená a zapomenutá
5. 11. 2012 12:12
Re: Lancia má lepší jmeno než Chrysler
Zas tak dávná není, ale zapomenutá u většiny lidí ano.
5. 11. 2012 12:15
Re: Lancia má lepší jmeno než Chrysler
Aktivně sportovali jen tak asi od šedesátých do osmdesátých let minulého století a myslím že pouze v rallye. Fulvia, Delta, Stratos, 037.
Avatar - Bristol
5. 11. 2012 14:34
Re: Lancia má lepší jmeno než Chrysler
byla i ve F1 v 50. letech...a také byla velkou hvězdou mezibálečných GP...stejně jako Alfa nebo Maserati... :yes:
5. 11. 2012 14:43
Re: Lancia má lepší jmeno než Chrysler
Jo, pravdu máš ty. Jsem trochu zagůglil a našel jsem třeba krásnou [odkaz]
Avatar - euro89
5. 11. 2012 16:29
Re: Lancia má lepší jmeno než Chrysler
No, jestli chceš, můžu si dát práci a sehnat ti odkazy na články či fotky, kde jsou Lancie zachyceny např. při závodě Targa Florio v době, kdy u nás byl prezidentem Masaryk. A o tom, jak Beta Montecarlo dominovala svého času na okruzích, by sis zvládl najít něco sám. Takže snaha kopnout do Lancie sice byla, ale moc ti nevyšla. :-!
5. 11. 2012 16:44
Re: Lancia má lepší jmeno než Chrysler
Neeeeeeeeeeee. To nemělo být kopnutí do Lancie. Jen trocha neznalosti spojená s momentální leností. :-) (nemusíš nic posílat a hledat)
5. 11. 2012 10:43
Maserati
Myslel som, ze Maso je v zisku?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
5. 11. 2012 11:08
Re: Maserati
Maso v zisku zatím je i když mu klesá...
Avatar - Barrichello
5. 11. 2012 10:47
Nově představené plány
Takže v roce 2012 měl přijít nový model, je zjevné že se to letos už nestane a přijde v roce 2013 jako model Chrysler 100 (sesterský DART).

Další a jediný!!!!! nový model má přijít v roce 2015 a podle údajů co mam to má být nová generace modelu 200.

Vše ostatní se bude vyrábět minimálně do roku 2017 v současné podobě nebo max. s lehký faceliftem....

Jeep má představit příští rok nové Liberty. Další nové modely mají být až 2015 (zřejmě náhrada dua compass/patriot) a 2016 (nová generace Grandcheroke a Wrangleru).
Rozbalit vlákno
0
5. 11. 2012 11:11
smutné konce
Lancia, Alfa Romeo... tohle žádného automobilového nadšence nemůže těšit. Jen škoda, že vedení Fiatu než by něco prodalo VW tak to raději nechá zavřít. Co je lepší, německé Lamborghini nebo zavřené Lamborgnihi?
Rozbalit vlákno
11
5. 11. 2012 11:47
Re: smutné konce
U Lamborgnihi se mi to těžko posuzuje, protože je to kategorie kterou sleduju z hodně velkého odstupu. Ale za sebe musím říct, že je pro mě lepší, když značky jako jsou Alfa, nebo Lancia regulérné zkrachují a zavřou. Jako zákazník nevidím důvod proč bych si měl kupovat auto s italskou značkou, když chci německou techniku? Abych měl iluzi, že mám italské auto? Proč bych měl chtít Alfu s technikou Golfa? Když chci techniku Golfa, tak si koupím toho Golfa, ne?
5. 11. 2012 13:16
Re: smutné konce
Jde o to, že ta technika jde jinak zabalit a naladit. Třeba tak, že by pod značkou VW "vůbec nešel prodávat".
5. 11. 2012 13:54
Re: smutné konce
To je sice pravdu, ale já pod tím pořád vidím falešné soby. Prostě, pokud si půjdu kupovat italské auto, tak proto že chci italské auto a ne proto, že chci německou představu o italském autě. To stejné platí pro případ, kdy si půjdu kupovat německé auto.

Chápu, že to někdo může mít jinak a tahle hra na Alfu Romeo)Lancii) mu vyhovuje. Pro mě by ale taková značka byla absolutně nezajímavá, stejně jako je nezajímavý Seat.
Avatar - Bristol
5. 11. 2012 14:39
Re: smutné konce
seat má život o to jednodušší že on nikdy svou vlastní identitu neměl...zatímco Alfa i Lancia ji měli...respektive Alfa ji má a Lancia ji brzo ztratí uplně...takže u té Lancie bych se třeba prodeji VW vůbec nebránil...protože pokud mají prodávat přeznačkované chryslery tak už je vcelku jedno zda budeme mít americkou lancii a nebo lancii s TSI a TDI...obojí mě zní stejně postavené na hlavu...

jinak řečeno prodávat Lancii nebo Alfu koncernu nebude moc OK protože to torzo lidí co je doteď kupovalo si je právě proto nekoupí...a nově příchozí zákazníci stejně nakoupí manažerské audi místo lancie...navíc VW už ani nemá prostor kam automobilku jako lancie nebo alfa poslat...když prémiový segment má audi...subprémiový celkem v poho zvládá VW a low-cost mainstream zvládá škoda s pomocí seatu
5. 11. 2012 20:26
Re: smutné konce
Ale má. Jen je třeba si přiznat realitu a nevnímat Alfu jako plnohodnotnou prémii. Lancia ? Tam už je dle mne pozdě.
Avatar - Dinar
6. 11. 2012 07:28
Re: smutné konce
Souhlas, alfa se zachránit dá, lancia už je jen jméno automobilové minulosti.
6. 11. 2012 09:09
Re: smutné konce
Z německé Alfy ti naskáčou německé beďary, z americké Alfy americké.
Tak si vyber, pokrytče.
6. 11. 2012 09:33
Re: smutné konce
Já si vybírat nepotřeuju, nechystám se kupovat žádnou Alfu. Pokud bych však někdy po ní zatoužil, tak určitě ne po americké, nebo německé představě o italském autě. Už jsem moc starej na to, abych si kupoval náhražky čehokoliv. A pokud máš problémy s beďary, tak si zajdi na kosmetiku, brouku.
Avatar - Dinar
6. 11. 2012 07:27
Re: smutné konce
Přesně tak, vw nemůže prodávat auta např. s řízením o strmosti alfy, to je věc, kterou ocení jen málo řidičů... a těch dalších věcí tvořící charakter auta je x. Naladit auto se stejným základem tak, aby byl výsledný dojem zásadně rozdílný není žádný problém. Osobně raději hlasuju za prodej skomírající slavné značky silnému hráči (jedno jestli to bude vw, i když nikdo jiný se jaksi nenabízí) než za nedůstojný pohřeb pod taktovkou Marchioneho. A v kontextu debaty o značkách koncernu Fiat tady budou v blízké budoucnosti velmi dobře vidět možnosti ladění např. na novém maserati ghibli, jehož základem má být pekáč 300C, a přesto si můžou být všichni naprosto jisti, že to auto bude jezdit zcela jinak.
Avatar - euro89
5. 11. 2012 16:31
Re: smutné konce
To už radši zavřít, než to prodat VW.
Avatar - Dinar
6. 11. 2012 07:32
Re: smutné konce
Nedávno jsem viděl díl TG, kde pohřbívali Saab, průřez historií byl tak působivý, že když se nakonci projížděli úplně posledním saabem, měl jsem normálně vlhký oči. A to jsem k saabu neměl nikdy nějaký osobní vztah, je to prostě slavná evropská značka, auta s vlastním charakterem, že je po nich veta, je - smutné. Představa že takhle dopadne alfa... nechápu prohlášení podobná tvým, to není autofanouškovství, ale ryzí pozérství. :no:
Avatar - Dave 11
5. 11. 2012 11:23
Evropa
Pokud budou lidi v Evropě hromadně kupovat místo evropských auty asijská, budou umírat i další stoleté značky. Vincenzo se musí obracet v hrobě !
Saab v rukách Číňanů... Je mi z toho zle...
Rozbalit vlákno
10
Avatar - GM.rja
5. 11. 2012 12:51
Re: Evropa
Nemyslím si, že by korejci brali zákazníky Lancii - ani v minulosti ani nyní. Problém bude v mentalitě evropanů - dokud budou kupovat nudná, nevzhledná a sterilní Audi, tak tady není prostor pro nápady a kretivitu, kterou Lancia v minulosti tolikrát předvedla.
5. 11. 2012 12:56
Re: Evropa
To se pleteš hned 2x. Jednak Audi ani náhodou nejsou nudná a sterilní auta a druhak Lancia neskomírá proto, že by v současnosti hýřila nápady a kreativitou.
Avatar - Barrichello
5. 11. 2012 13:10
Re: Evropa
No ty nový docela ujdou, rozhodně lepší jak VW a Seat, to je nuda sama.

Ale stačí se podívat na Audi tak 5-8 let nazpět a je to to samý, taky nuda na entou.
5. 11. 2012 13:18
Re: Evropa
Jenže to je ono. I ty tam vidíš posun. Co vidíš u Lancie ? Smutné (a ne ve vztahu k Audi).
Avatar - Barrichello
5. 11. 2012 14:22
Re: Evropa
Tam nevidím nic, když odečtu Chryslery.

Jen malej Ypsilon což je nákupní taška pro zbohatlý paničky.
A Deltu, která se mi osobně docela líbí, ale není úspěšná mimo itálii.

Tot vše. Proto říkám že je lepší to odpískat a chryslery prodávat jako chrysler.
5. 11. 2012 14:28
Re: Evropa
Bohužel ano (ve vztahu k Lancii). A ano ve vztahu k Chrysleru.
Avatar - Dave 11
5. 11. 2012 17:33
Re: Evropa
Neměl jsem na mysli, že by korejci snižovali čísla Lancii. Ale obecně značky, které tu před 20-ti lety nebyli, dnes berou významně zákazníky ostatním značkám. Ford chce zavřít tři továrny v Britanii a Belgii. Opel (GM) zavřel a v Antwerpách a snad i v Bochumi. A už i VW snižuje prodejní plány a zastavuje výrobu Passatů byť je na dva dny.
S problémem s mentalitou naprosto souhlasím, termín sterliní je velmi výstižný.
Audi jsou to nepochybně kvalitní a precizně zpracovaná auta, ale (alespoň pro mne) synonymem uniformity a nudnosti. A proto byla pro mne loni koupě Lancie Delty jasná volba.
Auto pro mne musí mít duši a to žádný rychlokvašky s asie nikdy mít nebudou.

Přeznačkovávání Chryslerů se mi také nelíbí, ale vnímám ho jako nutný ekonomický krok.
Zavřít je jistě snadné, ale na jejich místě bych také pro udržení značky s takovou historií udělal maximum.

Oni by jistě italší designéři nápady a kreativitou hýřili, kdyby jim to ekonomická situace dovolila.
Avatar - GM.rja
5. 11. 2012 17:56
Re: Evropa
S tímto nelze jinak než souhlas :yes:
Avatar - GM.rja
5. 11. 2012 17:54
Re: Evropa
Dvakrát a špatně - není to problém posledních tří nebo pěti let, ale první poloviny desetiletí nového tisíciletí. Tam začala Lancia uvadat a začaly se prodávat takovéto "skvosty" [odkaz] Z toho ještě dnes po tolika letech zvracím, když to vidím na silnici :'-(
5. 11. 2012 13:17
Re: Evropa
A neni to náhodou problém (nejen) Lancie, aby zákazníky přesvědčila, že jejich produkt je pro ně lepší než třeba zrovna to Audi ?
5. 11. 2012 11:38
Tohle je totální blbost
Jěště bych pochopil, kdyby to chtěli přeznačkovávat pro italský trh, ale takhle to nemá smysl. To už je lepší značku zatím zrušit a nechat si ji na něco do budoucna, třeba na výrobu aut, jaké dělá Dacia.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Stejsn
5. 11. 2012 11:48
Re: Tohle je totální blbost
Tak pravda, Dacia a Lancia zní skoro stejně. Taková licenční Lancia Lodgy, hmmm :-)
5. 11. 2012 11:50
Re: Tohle je totální blbost
To bys hleděl, kolik lidí si to u nás plete.
Avatar - PeterLuk
5. 11. 2012 13:39
Re: Tohle je totální blbost
Talianska elegancia... >:-[]
Avatar - Bristol
5. 11. 2012 14:42
Re: Tohle je totální blbost
aha ty seš mi teda dobrej...takže zrušíš exprémiovou značku a budeš pod ní později vyrábět auta tipu dacia...?? to je to samé jako kdyby se mercedes vykašlal na esko a šel montovat trabanty...(s nadsázkou)
5. 11. 2012 16:24
Re: Tohle je totální blbost
Pořád by to podle mě bylo pro lancii(i Fiat) smysluplnější a i důstojnější řešení, než lepit znáčky na Chryslery a to není nic proti Chrysleru.
Avatar - sendador
5. 11. 2012 12:02
Prodeje Lancia x Alfa
Zajimave je, ze prodeje Lancii v EU jsou vetsi nez Alfy (oboji je ale mizerie):
[odkaz]

V Italii je rozdil jeste vetsi:
[odkaz]

Z tabulek je ale videt, ze krome Italie se Lancie neprodavaji temer nikde :-(
Presto doufam, ze aspon Ypsilonka zustane zachovana i do budoucna. On je to stejne jediny model, ktery Lancii tahne i v te Italii.
Rozbalit vlákno
4
5. 11. 2012 12:05
Re: Prodeje Lancia x Alfa
Z toho ale taky plyne, že Lancia se kromě Itálie nikde prakticky neprodává.
Avatar - Barrichello
5. 11. 2012 12:10
Re: Prodeje Lancia x Alfa
Z toho taky plyne, proč prodávat Chrysler pod logem Lancia, když se neprodávaj o nic líp, ba někde dokonce hůře než když se prodávaly jako Chrysler, navíc k číslům chrysleru nutno připočíst i čísla Dodge, jež byl taky zrušen v EU....
Avatar - euro89
5. 11. 2012 16:36
Re: Prodeje Lancia x Alfa
Tak zrovna osud Ypsilonky je mi úplně ukradenej, stejně je to jen dražší a ještě víc ženštější Panda.
Avatar - del42sa
13. 11. 2012 12:55
Re: Prodeje Lancia x Alfa
ono to ani s tou Alfou nevypadá vůbec růžově. */alfa-romeo-na-kolenou-nema-modely-nepr… :no: :no: Bravo Marchionne !
5. 11. 2012 12:11
skoda
kdyby radsi Lancii zredukovali a nechali v ni jen torzo jakym je kuprikladu Dieppe pro renault, Lancia by jiste uzivila maloseriovou vyrobu nejakeho exkluzivniho kousku ze staje Fiatu, skrizit kuprikladu techniku Ferrari s nejakym kupatkem koncernu Fiat by bylo presne to, cim je Lancia znama a co delala i v minulosti
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Stejsn
5. 11. 2012 12:29
Re: skoda
nějaký nový fiat dino nebo aspoň coupé :yes:
5. 11. 2012 12:41
Re: skoda
Fiat natolik o Ferrari nerozhoduje, aby mohli nařídit, že tenhle motor dáte taky do Lancie. Nedali ho oficiálně ani do nového Stratosu. Kdo Ten Stratos chce, musí si dodat motor z ferrari sám. Jestli se nepletu.

Jak chceš křížit techniku Ferrari (když ti jí nedají) s kupátkem od Fiatu (když žádné neexistuje) ? :-)

Nehledě na to, že Fiat má jiné finanční priority teď, po masivní investici do USA příběhu.
Avatar - Barrichello
5. 11. 2012 12:45
Re: skoda
Ta "masivní investice" se jim už dávno zaplatila z provozního zisku, abysme byli přesní - tesn směšný pakatel co zaplatili us a kanadské vládě.
5. 11. 2012 12:47
Re: skoda
V případě Maserati, to ale takhle nějak proběhlo, ne? Taky mají techniku od Ferrari.
5. 11. 2012 13:06
Re: skoda
Ano, mají. Maserati si Italové hodnotili vždycky víc.
5. 11. 2012 13:20
Re: skoda
Jde o to, že novodobé podání Stratosu není z hlavy koncernu (ani Lancia, ani Fiat, ani Ferrari).
5. 11. 2012 13:25
Re: skoda
To je pravda, ale přesto jen těžko si představuji Fiat s .................... vlastně máš pravdu, beru zpět, třeba Lancia Thema 8.32 měla motor Ferrari.
Avatar - Stejsn
5. 11. 2012 13:52
Re: skoda
Ono těch podivných bastardů bylo v historii víc, Fiat s motorem Ferrari (Dino), Citroën s motorem Maserati (SM) a tak dále.
5. 11. 2012 14:12
Re: skoda
Dino bylo Ferrari, ale tenkrát se tak trochu styděli za jen šestiválec, tak to pojmenovali Dino. Nebyl to Fiat. SM krásná věc. Možná si nezaslouží označení podivní bastardi. Třeba ta Lancia byla normální, dobře vybavené, výkonné auto. Vzpomínám si ještě, že byla Omega s motorem Lotus. a Sierry Cosworth zná asi každý.
5. 11. 2012 14:30
Re: skoda
Já bych v tom také problém neviděl. Naopak je šance takhle vytvořit auto, které dokáže "nakopnout" image značky.
Avatar - Bristol
5. 11. 2012 14:30
Lancia
tím padem je to vlastně uplně fuk zda-li skončí nebo ne...protože tímto de facto skončila a stala se z ní "automobilka" na úrovní Vauxhallu, Saturnu nebo Protonu...čiže pouze jakási značka která se lepí na modely jiné automobilky pro potřeby jistého segmentu...bravo FIAT...a vzhledem k tomu, že o Chryslery v evropě moc velký zájem není tak není důvod si myslet že by najednou byl pod znakem Lancia... :no: chjo kam se poděl integrale, thema, kappa, thessis...RIP Lancia...

čím dál víc si myslím že na trhu není místo pro tolik italských značek...prostě mají dvě sportovní značky(maserati a ferrari o které nemám strach) a německé lambo...jeden mainstream který skomírá(FIAT) a dvě "prémie" kde nefachá ani jedna...ačkoli se mi to říká těžce tak prostě jedna musí z kola ven a fiat musí udělat všechno proto udržet alespoň jednu prémii(sázím na alfu)...a i tak si myslím že evropský trh tolik prémiových značek ani nepotřebuje protože celý segment sežere D3 s tím že nechá alespoň trochu dýchat jaguár s volvem...alfa už je jaksi z kola ven a fiat čeká mnoho práce...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - PeterLuk
5. 11. 2012 14:56
Citroen DS
Zaujímavé, ako sa Citroenu darí s umelou líniou DS (má síce dlhú a legendárnu históriu, tá súčasná línia DS sa však k tej starej veľmi nepribližuje) a to napriek tomu napriek tomu, že je PSA v problémoch. A legendárna Lancia končí... Pritom k sebe majú blízko. Rovnako SAAB. Len dúfam, že PSA neskončí podobne... 8-s
Rozbalit vlákno
1
5. 11. 2012 16:48
Re: Citroen DS
řekl bych že z řady DS je úspěšná jen DS3.... DS4 je na hraně a DS5 bude podle mě prodejní debakl.... no, uvidíme....
Avatar - euro89
5. 11. 2012 16:14
Zavřít!
Myslím, že teď budu mluvit za všechny opravdové fanoušky pravých Lancií, když řeknu, že bych si víc přál zavření Lancie než to, aby značka jen přelepovala loga na americkejch křápech. Lancii by si tak lidé dál pamatovali jako slavnou automobilku, pro kterou bohužel už nebylo místo v dnešním pohnutém světě (podobně jako Rover nebo čerstvě i SAAB) a nespojovali by si jí s něčím tak odporným, jako je Voyager, 300C nebo Sebring... :-! A místní amerikanofil Barik by aspoň dostál duševního klidu. >:-[] Takže vlastně samá pozitiva. Sergio Fantozzi má prostě talent se vždy rozhodnout pro tu horší variantu... :no:
Rozbalit vlákno
10
5. 11. 2012 16:25
Re: Zavřít!
Já jako nezainteresovaný s tebou souhlasím.
Avatar - sendador
5. 11. 2012 16:34
Re: Zavřít!
Na jednu stranu se stim da souhlasit. Na druhou je tady ale porad malinka nadeje, ze znacka prezije a az to po Sergiovi vezme nekdo jiny, treba s ni neco kloudneho vymysli.
Porad si myslim, ze vzhledem k prodejum v Italii by se jim vyplatilo misto Chrystleru prelepovat Fiaty a delat z nich trosku luxusnejsi produkt - presne tak jako Musa. Na prvni pohled je to Idea, ale trochu hezci nebo zajimavejsi. A nutno rict, ze v Italii jich jezdi vice nez Idei.
Avatar - euro89
5. 11. 2012 16:44
Re: Zavřít!
Převzít podnik po Sergiovi, to je jako být jmenován kapitánem Titanicu v době, kdy už je půlkou pod vodou, světla zhasla a každou chvíli se má rozlomit. Ne, v dnešní době už opravdu nevěřím, že by měla Lancia byť minimální naději na to, dělat zase svoje auta. Myslím, že si budu po dnešku zase o kousek více vážit obsahu své garáže a do budoucna si chci pořídit ještě Thesis - je to poslední auto hodné nést slavné jméno Lancia.
5. 11. 2012 16:59
Re: Zavřít!
Thesis je výborný, extravagantní s nádherným interiérem i dnes. Ze své zkušenosti - má sem tam nějakou mušku. Měl jsem diesel, ale víc je asi V6.
Avatar - euro89
5. 11. 2012 17:15
Re: Zavřít!
Mě diesel do baráku nesmí, takže u mě by připadal v úvahu jedině 3,2 V6.
5. 11. 2012 19:50
Re: Zavřít!
Chápu.
Stačí i 3.0, míň žere a jede stejně.
(Někdo dokonce říká, že je 3.0 lepší, já neumím posoudit.)
Avatar - euro89
5. 11. 2012 21:11
Re: Zavřít!
Hele, já myslím, že jestli jezdíš za 14l nebo za 15l, tak je to celkem jedno. Spotřebu jsem nikdy moc nehrotil a pokud nemáš ZIL nebo podobný nesmysl, tak se dá uživit všechno. Je to jen o prioritách, někdo pojede radši na last minute do Chorvatska, někdo si zajede na pěkný výlet s pořádnym autem a dá to do benzínu. Patřím k té druhé skupině. ;-)
5. 11. 2012 21:31
Re: Zavřít!
Rozumím tomu, že to neřešíš, moje poznámka nebyla také prioritně o spotřebě. Spíš to bylo myšleno tak, že pokud by bylo např. na výběr mezi 3.0 a 3.2 a bude-li 3.0 zachovalejší, lépe vybavená nebo prostě jen lepší celkově, není 3.0 žádný hendikep. Já taky teď nemůžu spotřebu s V8 moc řešit i když jí sleduji, jako vždycky s každým mým autem.
5. 11. 2012 16:46
Re: Zavřít!
bohuže prostor Musy vykrade F500L..... ;-\ Né že bych mu nefandil, ale bohužel tím vytlačuje Lancii z jednoho z posledních míst, kde byla ještě jakžtakž úspěšná....
Avatar - sendador
6. 11. 2012 07:15
Re: Zavřít!
Ona by se dala "nova Musa" udelat i z 500L, ale uz by to nebylo tak jednoduche. Museli by prepracovat celou prid aby z toho tak nekoukal ksicht 500, coz by uz znamenalo vyssi naklady. Skoda, Musa je hezke auto a v Italii by se jeji nastupce urcite chytil.
Avatar - jozephko
5. 11. 2012 20:46
Chrysler je "skúsený" záchranca
Pred 30 rokmi podobne Chrysler "zachránil" značky Simca a Talbot. Hovoria dnes tieto mená niekomu - hlavne mladšej generácii?
Pre mňa bola Simca 1307 pred 30 rokmi symbolom dokonalého auta. A teraz?
Rozbalit vlákno
6
5. 11. 2012 20:55
Re: Chrysler je "skúsený" záchranca
Když Simca, tak 1301 special. 1307 shnila, než jsi dojel z Mototechny domů.
Edit : z Tuzexu :-)
Avatar - Barrichello
5. 11. 2012 21:07
Re: Chrysler je "skúsený" záchranca
Ono to nebude tak horký, u bratránka na vsi jem jednu 1307 potkával ještě před dvěma lety.

Chrysler-Simca 1610 potkávám ještě dnes. Má jí jeden starší pán.

Nemluvě o tom že Simcu Horizon vyráběli v USA jako Plymouth Horizon/Dodge Omni ještě koncem 80. let.
5. 11. 2012 21:59
Re: Chrysler je "skúsený" záchranca
Nevím, jestli mám na to reagovat nebo ne. Ale jo. 1307 hnily hodně, víc, než třeba ta 1301, která pro mě byla, i když starší, víc auto. A daleko líp se řídila. Líp, než cokoliv tehdy dostupného.

To ale vůbec neznamená, že nemohou už žádné 1307 existovat a třeba i v pěkném stavu.

Fiat 850 hnil taky daleko víc, než třeba starší 600D. A taky ještě existují žijící mohykáni.

No a mého dědečka holič má bratra a ten viděl telefon. To nic není, můj strejda v něm jel. :-) (To k tomu bratránkovi a staršímu pánovi.)

Nevím, co jsi chtěl říct poznámkou o Horizonu. Ano, vyráběl se, vyráběl se i v USA. Z mého pohledu byl pěkně hnusnej. I když vyhrál auto roku 79. Pro úplnost 1307/8 v roce 1976.
Avatar - Barrichello
6. 11. 2012 09:25
Re: Chrysler je "skúsený" záchranca
Rusové 1307/1308 okopčili a udělali z toho Moskvič Aleko.

V tý době hnilo leccos, antikorozní ochrana většiny aut byla nulová
Avatar - PlumJelinek
18. 7. 2013 21:52
Re: Chrysler je "skúsený" záchranca
Ani to nebylo tak okopčení, jako spíš odkoupení platformy. Ale nakonec ho předělali tolik, že si ani Simca nenárokovala licenční provizi. Taky to byla první a poslední předokolka Moskviče, vyráběl se po mnoha faceliftech až někdy do roku 2000 a pak to celá fabrika definitivně zabalila.

Nejhezčí to bylo, když se vyrábělo jako Chrysler/Simca, na tehdejší dobu moc pěkný auto, podobně jako třeba Chrysler "pro evropu", model 180.

Jo hnilo to zehdy všechno, třeba škodovka se týhle tradice úspěšně držela ještě na přelomu tisíciletí s Felckou a první Octávkou, proto nechápu ty zlověstný řečí některých soudruhů, že italský, francouzský a kdovíjaký jiný auta ještě byly nahnilý už ve fabrice.
Avatar - euro89
5. 11. 2012 21:02
Re: Chrysler je "skúsený" záchranca
Já chtěl zase jako malej vždycky Tagoru V6. Od zrealizování v dospělosti mě odradilo, když jsem si začal zjišťovat (ne)dostupnost originálních náhradních dílů. Už na mojí Themu se shání díly blbě a některé nejdou sehnat vůbec, ale u Tagory je to totálně beznadějný.
Avatar - ethicon
6. 11. 2012 08:18
bulvár
..to mám iba ja ten pocit, že redakcia nás obšťastnuje správami o koncerne Fiat len ak sa jedná o nejakú negatívnu a hlavne ničím neoverenú bulvárnu senzáciu ..? napríklad, že predaje Fiatu 500 za október v USA narástli o 89% či v okolí Turína sa už na cestách testuje a bola vyfotená 4C sa tu nedočítame...veď skladba článkov hovorí za seba...ešteže sa tu človek pobaví na niektorých diskusiach a hlavne diskutujúcich..inú hodnotu už tento server nemá a stráca kredit každým novým článkom...ódy na nemenovaný koncern na jednej strane a vyberanie negatívnych bulvárnych senzácii o druhých...
Rozbalit vlákno
0