Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Lancii před zavřením zachrání Chrysler

98 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
lancie boli vzdy luxusne nadherne a charizmaticke auta , vyzera to tak ze dopadnu presne ako saab.... co uz.... nariekanim si nepomozeme 8-s casom padne aj alfa aj maserati a aj fiat... taliani dodrbu co mozu
prejt
Je to fakt smutné, legEndární Lancia má smůlu jako legendární Saab, kterého je mi hodně líto. Ale aby jednou skončil Fiat, to je zase nesmysl. Fiat se v minulosti dokázal vyhrabat i z té nejhorší situace.
Tomcat666
Moje první auto byla Thema turbo rv. 87. Druhé Saab 9000 turbo.
Teď už dlouho mám Saab 900 ng.
Ani nevíš jak moc mě takové zprávy mrzí... 😒
Avatar - CHerokee
CHerokee
Je to smutné, trh je čím dál tím více užší a vše spěje k unifikaci. Vyjímečnost jde stranou 😒.
Avatar - Renton
Renton
Nikdy ma neprestanu udivovat tvoje analyzy a predpovede 😄
Avatar - Ladzape
Ladzape
a v tomto kontextu se musíš dívat na rostoucí prodeje korejských vozítek... pak ti třeba jednou to tvoje "hjundaj šlape a kija se rozjíždí" zhořkne v puse...

PS tu tvoji nesmyslnou "analýzu a předpověď" raději ponechám bez reakce.
Avatar - euro89
euro89
Co naplat, hlavně že dnes všichni kupují korejské střepy. A že korejci lezli po stromech v době, kdy Lancia dávala světu novinky jako samonosnou karoserii, brzdy na všech kolech nebo nezávislé závěšení všech kol, to dnes nikoho nezajímá. Ale ten Hnůjdaj z Nošovic, mámo, to je panečku auto! :no:
Avatar - Bubáq
Bubáq
Klíčová pro Lancii zůstává otázka produkce. Vždyť i zmiňovaný Vauxhall má vlastní výrobu v Británii. Avšak řešení naznačované v tomto článku říká, že by se Lancie vyráběly v USA pro Evropský trh. Čili výrobní kapacity v Evropě (FIAT) by se opět zmenšily. V to nepočítám Rusko, kde se výroba Chryslerů pod logem Lancie stejně asi nevyplatila, protože tento trh akceptuje Chryslery bez problémů.A ty může Fiat vyrábět v Rusku.
Pokud se Lancia nebude vyrábět v Evropě, pak nevidím smysl toho, aby se Chryslery rebadgeovaly jen pro Evropský trh. Zas tak dobrou pověst Lancia nemá, aby se její jméno stalo tahounem prodejů Chrysleru. Ať to beru z jakékoliv strany, nahoře popsaný krok Fiatu mi opravdu nedává solidní smysl.
Avatar - Anonym
Anonym
Výše popsaný krok nikdy smysl dávat nebude a je to jen prodloužení agonie.
Avatar - CHerokee
CHerokee
:yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Tady je to psáno srozumitelněji - [odkaz]

V kostce: nová Delta nebude a malej ypsilon možná taky časem ne. výboj bude probíhat VÝHRADNÉ pod režií chrysleru a vyrábět se to bude v USA a kanadě.

Tak proč to ku*va drát ponese jako logo Lancia?
Kterej chorobnej mozek tohle vymyslel?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Oni tomu propůjčí duši. Bazalka klub by taky rád něco většího.
Avatar - Anonym
Anonym
Na italskou masku na merickým autě každej akorát zvysoka víš co.

Naštěstí originál masky a nápisy jdou koupit na ebay.com >😁 >😁
gil54
po původní Fulvii, Stratosu, původní Deltě a Themě. Ve své době fungovaly výborně a měly tvář.

:yes😒br />
A asi se mi bude stýskat dál. Možná nejdál. 😒 😢
Avatar - euro89
euro89
Jojo, je to smutné...
PS: z vlastní zkušenosti mohu říct, že třeba Thema funguje výborně i dnes. 😉
Avatar - Anonym
Anonym
ano - v jediný zemi - jmenuje se Itálie.

Jinak je to naprostý nesmysl, vsadím se že ve spustě zemí o Lancii nic nevědí, někde se ani vůbec neprodávala nebo byl počet dealerů třetinový oproti chrysleru v rámci distribuční sítě Mercedesu. A zajímal by měl počet registrovaných vozů v těch zemích. Možná bysme se podivili.
Chrysler byl oficiláně v evropě v letech 92-2010, předtím zas v 60-70 prostřednictvím značek Simca a Rootes a Chrysler Barrieros + nefociciální dovoz.
Ve vybraných zemích jako řecko, španělsko atd. se prodávaly i pickupy Dodge.

Lancie je mrtvá značka a pokud už nebude ani Delta, je nejlepší řešení jí zavřít, a ukončit.

Americké modely prodávat jako Chrysler spolu s Jeepy v rámci distribuční sítě fiat.
Tohle rozhodnutí co udělali je jak oddálit nevyhnutelné tak o rok dva.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Máš pravdu a sami to brzy pochopí a začnou to přeznačovat na Alfu. >😁
Avatar - Anonym
Anonym
To je další nesmysl.
Alfa byla sportovní značka aspon v minulosti.

prodávat Voyager pod značkou Alfa Rome, to by pak měli změnit název na Cirkus Berousek, s.p.a. >😁
zlysoused
Poposedni si.
Avatar - Anonym
Anonym
Jistě Kankunen to mysle jako ironii a srandu, ale ono pod Serjožou Makaronem a jeho marketingově-účetním pohledem to není úplně vyloučený, člověk nikdy neví >😁
Avatar - Stejsn
Stejsn
A Lancia nebyla v minulosti sportovní značka?
Avatar - Anonym
Anonym
To už je ale hooooodně dávná historie...hrozně zaprášená a zapomenutá
zlysoused
Zas tak dávná není, ale zapomenutá u většiny lidí ano.
gil54
Aktivně sportovali jen tak asi od šedesátých do osmdesátých let minulého století a myslím že pouze v rallye. Fulvia, Delta, Stratos, 037.
Avatar - Bristol
Bristol
byla i ve F1 v 50. letech...a také byla velkou hvězdou mezibálečných GP...stejně jako Alfa nebo Maserati... :yes:
gil54
Jo, pravdu máš ty. Jsem trochu zagůglil a našel jsem třeba krásnou [odkaz]
Avatar - euro89
euro89
No, jestli chceš, můžu si dát práci a sehnat ti odkazy na články či fotky, kde jsou Lancie zachyceny např. při závodě Targa Florio v době, kdy u nás byl prezidentem Masaryk. A o tom, jak Beta Montecarlo dominovala svého času na okruzích, by sis zvládl najít něco sám. Takže snaha kopnout do Lancie sice byla, ale moc ti nevyšla. :-!
gil54
Neeeeeeeeeeee. To nemělo být kopnutí do Lancie. Jen trocha neznalosti spojená s momentální leností. 😄 (nemusíš nic posílat a hledat)
Nicco
Myslel som, ze Maso je v zisku?
Avatar - Anonym
Anonym
Maso v zisku zatím je i když mu klesá...
Avatar - Anonym
Anonym
Takže v roce 2012 měl přijít nový model, je zjevné že se to letos už nestane a přijde v roce 2013 jako model Chrysler 100 (sesterský DART).

Další a jediný!!!!! nový model má přijít v roce 2015 a podle údajů co mam to má být nová generace modelu 200.

Vše ostatní se bude vyrábět minimálně do roku 2017 v současné podobě nebo max. s lehký faceliftem....

Jeep má představit příští rok nové Liberty. Další nové modely mají být až 2015 (zřejmě náhrada dua compass/patriot) a 2016 (nová generace Grandcheroke a Wrangleru).
simson33
Lancia, Alfa Romeo... tohle žádného automobilového nadšence nemůže těšit. Jen škoda, že vedení Fiatu než by něco prodalo VW tak to raději nechá zavřít. Co je lepší, německé Lamborghini nebo zavřené Lamborgnihi?
zlysoused
U Lamborgnihi se mi to těžko posuzuje, protože je to kategorie kterou sleduju z hodně velkého odstupu. Ale za sebe musím říct, že je pro mě lepší, když značky jako jsou Alfa, nebo Lancia regulérné zkrachují a zavřou. Jako zákazník nevidím důvod proč bych si měl kupovat auto s italskou značkou, když chci německou techniku? Abych měl iluzi, že mám italské auto? Proč bych měl chtít Alfu s technikou Golfa? Když chci techniku Golfa, tak si koupím toho Golfa, ne?
figurka
Jde o to, že ta technika jde jinak zabalit a naladit. Třeba tak, že by pod značkou VW "vůbec nešel prodávat".
zlysoused
To je sice pravdu, ale já pod tím pořád vidím falešné soby. Prostě, pokud si půjdu kupovat italské auto, tak proto že chci italské auto a ne proto, že chci německou představu o italském autě. To stejné platí pro případ, kdy si půjdu kupovat německé auto.

Chápu, že to někdo může mít jinak a tahle hra na Alfu Romeo)Lancii) mu vyhovuje. Pro mě by ale taková značka byla absolutně nezajímavá, stejně jako je nezajímavý Seat.
Avatar - Bristol
Bristol
seat má život o to jednodušší že on nikdy svou vlastní identitu neměl...zatímco Alfa i Lancia ji měli...respektive Alfa ji má a Lancia ji brzo ztratí uplně...takže u té Lancie bych se třeba prodeji VW vůbec nebránil...protože pokud mají prodávat přeznačkované chryslery tak už je vcelku jedno zda budeme mít americkou lancii a nebo lancii s TSI a TDI...obojí mě zní stejně postavené na hlavu...

jinak řečeno prodávat Lancii nebo Alfu koncernu nebude moc OK protože to torzo lidí co je doteď kupovalo si je právě proto nekoupí...a nově příchozí zákazníci stejně nakoupí manažerské audi místo lancie...navíc VW už ani nemá prostor kam automobilku jako lancie nebo alfa poslat...když prémiový segment má audi...subprémiový celkem v poho zvládá VW a low-cost mainstream zvládá škoda s pomocí seatu
figurka
Ale má. Jen je třeba si přiznat realitu a nevnímat Alfu jako plnohodnotnou prémii. Lancia ? Tam už je dle mne pozdě.
Avatar - Dinar
Dinar
Souhlas, alfa se zachránit dá, lancia už je jen jméno automobilové minulosti.
MariAchi
Z německé Alfy ti naskáčou německé beďary, z americké Alfy americké.
Tak si vyber, pokrytče.
zlysoused
Já si vybírat nepotřeuju, nechystám se kupovat žádnou Alfu. Pokud bych však někdy po ní zatoužil, tak určitě ne po americké, nebo německé představě o italském autě. Už jsem moc starej na to, abych si kupoval náhražky čehokoliv. A pokud máš problémy s beďary, tak si zajdi na kosmetiku, brouku.
Avatar - Dinar
Dinar
Přesně tak, vw nemůže prodávat auta např. s řízením o strmosti alfy, to je věc, kterou ocení jen málo řidičů... a těch dalších věcí tvořící charakter auta je x. Naladit auto se stejným základem tak, aby byl výsledný dojem zásadně rozdílný není žádný problém. Osobně raději hlasuju za prodej skomírající slavné značky silnému hráči (jedno jestli to bude vw, i když nikdo jiný se jaksi nenabízí) než za nedůstojný pohřeb pod taktovkou Marchioneho. A v kontextu debaty o značkách koncernu Fiat tady budou v blízké budoucnosti velmi dobře vidět možnosti ladění např. na novém maserati ghibli, jehož základem má být pekáč 300C, a přesto si můžou být všichni naprosto jisti, že to auto bude jezdit zcela jinak.
Avatar - euro89
euro89
To už radši zavřít, než to prodat VW.
Avatar - Dinar
Dinar
Nedávno jsem viděl díl TG, kde pohřbívali Saab, průřez historií byl tak působivý, že když se nakonci projížděli úplně posledním saabem, měl jsem normálně vlhký oči. A to jsem k saabu neměl nikdy nějaký osobní vztah, je to prostě slavná evropská značka, auta s vlastním charakterem, že je po nich veta, je - smutné. Představa že takhle dopadne alfa... nechápu prohlášení podobná tvým, to není autofanouškovství, ale ryzí pozérství. :no:
Avatar - Dave 11
Dave 11
Pokud budou lidi v Evropě hromadně kupovat místo evropských auty asijská, budou umírat i další stoleté značky. Vincenzo se musí obracet v hrobě !
Saab v rukách Číňanů... Je mi z toho zle...
Avatar - GM.rja
GM.rja
Nemyslím si, že by korejci brali zákazníky Lancii - ani v minulosti ani nyní. Problém bude v mentalitě evropanů - dokud budou kupovat nudná, nevzhledná a sterilní Audi, tak tady není prostor pro nápady a kretivitu, kterou Lancia v minulosti tolikrát předvedla.
zlysoused
To se pleteš hned 2x. Jednak Audi ani náhodou nejsou nudná a sterilní auta a druhak Lancia neskomírá proto, že by v současnosti hýřila nápady a kreativitou.
Avatar - Anonym
Anonym
No ty nový docela ujdou, rozhodně lepší jak VW a Seat, to je nuda sama.

Ale stačí se podívat na Audi tak 5-8 let nazpět a je to to samý, taky nuda na entou.
figurka
Jenže to je ono. I ty tam vidíš posun. Co vidíš u Lancie ? Smutné (a ne ve vztahu k Audi).
Avatar - Anonym
Anonym
Tam nevidím nic, když odečtu Chryslery.

Jen malej Ypsilon což je nákupní taška pro zbohatlý paničky.
A Deltu, která se mi osobně docela líbí, ale není úspěšná mimo itálii.

Tot vše. Proto říkám že je lepší to odpískat a chryslery prodávat jako chrysler.
figurka
Bohužel ano (ve vztahu k Lancii). A ano ve vztahu k Chrysleru.
Avatar - Dave 11
Dave 11
Neměl jsem na mysli, že by korejci snižovali čísla Lancii. Ale obecně značky, které tu před 20-ti lety nebyli, dnes berou významně zákazníky ostatním značkám. Ford chce zavřít tři továrny v Britanii a Belgii. Opel (GM) zavřel a v Antwerpách a snad i v Bochumi. A už i VW snižuje prodejní plány a zastavuje výrobu Passatů byť je na dva dny.
S problémem s mentalitou naprosto souhlasím, termín sterliní je velmi výstižný.
Audi jsou to nepochybně kvalitní a precizně zpracovaná auta, ale (alespoň pro mne) synonymem uniformity a nudnosti. A proto byla pro mne loni koupě Lancie Delty jasná volba.
Auto pro mne musí mít duši a to žádný rychlokvašky s asie nikdy mít nebudou.

Přeznačkovávání Chryslerů se mi také nelíbí, ale vnímám ho jako nutný ekonomický krok.
Zavřít je jistě snadné, ale na jejich místě bych také pro udržení značky s takovou historií udělal maximum.

Oni by jistě italší designéři nápady a kreativitou hýřili, kdyby jim to ekonomická situace dovolila.
Avatar - GM.rja
GM.rja
S tímto nelze jinak než souhlas :yes:
Avatar - GM.rja
GM.rja
Dvakrát a špatně - není to problém posledních tří nebo pěti let, ale první poloviny desetiletí nového tisíciletí. Tam začala Lancia uvadat a začaly se prodávat takovéto "skvosty" [odkaz] Z toho ještě dnes po tolika letech zvracím, když to vidím na silnici 😢
figurka
A neni to náhodou problém (nejen) Lancie, aby zákazníky přesvědčila, že jejich produkt je pro ně lepší než třeba zrovna to Audi ?
zlysoused
Jěště bych pochopil, kdyby to chtěli přeznačkovávat pro italský trh, ale takhle to nemá smysl. To už je lepší značku zatím zrušit a nechat si ji na něco do budoucna, třeba na výrobu aut, jaké dělá Dacia.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Tak pravda, Dacia a Lancia zní skoro stejně. Taková licenční Lancia Lodgy, hmmm 😄
zlysoused
To bys hleděl, kolik lidí si to u nás plete.
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
Talianska elegancia... >😒]
Avatar - Bristol
Bristol
aha ty seš mi teda dobrej...takže zrušíš e😜rémiovou značku a budeš pod ní později vyrábět auta tipu dacia...?? to je to samé jako kdyby se mercedes vykašlal na esko a šel montovat trabanty...(s nadsázkou)
zlysoused
Pořád by to podle mě bylo pro lancii(i Fiat) smysluplnější a i důstojnější řešení, než lepit znáčky na Chryslery a to není nic proti Chrysleru.
Avatar - sendador
sendador
Zajimave je, ze prodeje Lancii v EU jsou vetsi nez Alfy (oboji je ale mizerie)😒br /> [odkaz]

V Italii je rozdil jeste vetsi😒br /> [odkaz]

Z tabulek je ale videt, ze krome Italie se Lancie neprodavaji temer nikde 😒
Presto doufam, ze aspon Ypsilonka zustane zachovana i do budoucna. On je to stejne jediny model, ktery Lancii tahne i v te Italii.
zlysoused
Z toho ale taky plyne, že Lancia se kromě Itálie nikde prakticky neprodává.
Avatar - Anonym
Anonym
Z toho taky plyne, proč prodávat Chrysler pod logem Lancia, když se neprodávaj o nic líp, ba někde dokonce hůře než když se prodávaly jako Chrysler, navíc k číslům chrysleru nutno připočíst i čísla Dodge, jež byl taky zrušen v EU....
Avatar - euro89
euro89
Tak zrovna osud Ypsilonky je mi úplně ukradenej, stejně je to jen dražší a ještě víc ženštější Panda.
Avatar - del42sa
del42sa
ono to ani s tou Alfou nevypadá vůbec růžově. */alfa-romeo-na-kolenou-nema-modely-nepr… :no: :no: Bravo Marchionne !
IPace
kdyby radsi Lancii zredukovali a nechali v ni jen torzo jakym je kuprikladu Dieppe pro renault, Lancia by jiste uzivila maloseriovou vyrobu nejakeho exkluzivniho kousku ze staje Fiatu, skrizit kuprikladu techniku Ferrari s nejakym kupatkem koncernu Fiat by bylo presne to, cim je Lancia znama a co delala i v minulosti
Avatar - Stejsn
Stejsn
nějaký nový fiat dino nebo aspoň coupé :yes:
gil54
Fiat natolik o Ferrari nerozhoduje, aby mohli nařídit, že tenhle motor dáte taky do Lancie. Nedali ho oficiálně ani do nového Stratosu. Kdo Ten Stratos chce, musí si dodat motor z ferrari sám. Jestli se nepletu.

Jak chceš křížit techniku Ferrari (když ti jí nedají) s kupátkem od Fiatu (když žádné neexistuje) ? 😄

Nehledě na to, že Fiat má jiné finanční priority teď, po masivní investici do USA příběhu.
Avatar - Anonym
Anonym
Ta "masivní investice" se jim už dávno zaplatila z provozního zisku, abysme byli přesní - tesn směšný pakatel co zaplatili us a kanadské vládě.
zlysoused
V případě Maserati, to ale takhle nějak proběhlo, ne? Taky mají techniku od Ferrari.
gil54
Ano, mají. Maserati si Italové hodnotili vždycky víc.
figurka
Jde o to, že novodobé podání Stratosu není z hlavy koncernu (ani Lancia, ani Fiat, ani Ferrari).
gil54
To je pravda, ale přesto jen těžko si představuji Fiat s .................... vlastně máš pravdu, beru zpět, třeba Lancia Thema 8.32 měla motor Ferrari.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Ono těch podivných bastardů bylo v historii víc, Fiat s motorem Ferrari (Dino), Citroën s motorem Maserati (SM) a tak dále.
gil54
Dino bylo Ferrari, ale tenkrát se tak trochu styděli za jen šestiválec, tak to pojmenovali Dino. Nebyl to Fiat. SM krásná věc. Možná si nezaslouží označení podivní bastardi. Třeba ta Lancia byla normální, dobře vybavené, výkonné auto. Vzpomínám si ještě, že byla Omega s motorem Lotus. a Sierry Cosworth zná asi každý.
figurka
Já bych v tom také problém neviděl. Naopak je šance takhle vytvořit auto, které dokáže "nakopnout" image značky.
Avatar - Bristol
Bristol
tím padem je to vlastně uplně fuk zda-li skončí nebo ne...protože tímto de facto skončila a stala se z ní "automobilka" na úrovní Vauxhallu, Saturnu nebo Protonu...čiže pouze jakási značka která se lepí na modely jiné automobilky pro potřeby jistého segmentu...bravo FIAT...a vzhledem k tomu, že o Chryslery v evropě moc velký zájem není tak není důvod si myslet že by najednou byl pod znakem Lancia... :no: chjo kam se poděl integrale, thema, kappa, thessis...RIP Lancia...

čím dál víc si myslím že na trhu není místo pro tolik italských značek...prostě mají dvě sportovní značky(maserati a ferrari o které nemám strach) a německé lambo...jeden mainstream který skomírá(FIAT) a dvě "prémie" kde nefachá ani jedna...ačkoli se mi to říká těžce tak prostě jedna musí z kola ven a fiat musí udělat všechno proto udržet alespoň jednu prémii(sázím na alfu)...a i tak si myslím že evropský trh tolik prémiových značek ani nepotřebuje protože celý segment sežere D3 s tím že nechá alespoň trochu dýchat jaguár s volvem...alfa už je jaksi z kola ven a fiat čeká mnoho práce...
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
Zaujímavé, ako sa Citroenu darí s umelou líniou DS (má síce dlhú a legendárnu históriu, tá súčasná línia DS sa však k tej starej veľmi nepribližuje) a to napriek tomu napriek tomu, že je PSA v problémoch. A legendárna Lancia končí... Pritom k sebe majú blízko. Rovnako SAAB. Len dúfam, že PSA neskončí podobne... 8-s
Mr.Murphy
řekl bych že z řady DS je úspěšná jen DS3.... DS4 je na hraně a DS5 bude podle mě prodejní debakl.... no, uvidíme....
Avatar - euro89
euro89
Myslím, že teď budu mluvit za všechny opravdové fanoušky pravých Lancií, když řeknu, že bych si víc přál zavření Lancie než to, aby značka jen přelepovala loga na americkejch křápech. Lancii by si tak lidé dál pamatovali jako slavnou automobilku, pro kterou bohužel už nebylo místo v dnešním pohnutém světě (podobně jako Rover nebo čerstvě i SAAB) a nespojovali by si jí s něčím tak odporným, jako je Voyager, 300C nebo Sebring... :-! A místní amerikanofil Barik by aspoň dostál duševního klidu. >😒] Takže vlastně samá pozitiva. Sergio Fantozzi má prostě talent se vždy rozhodnout pro tu horší variantu... :no:
zlysoused
Já jako nezainteresovaný s tebou souhlasím.
Avatar - sendador
sendador
Na jednu stranu se stim da souhlasit. Na druhou je tady ale porad malinka nadeje, ze znacka prezije a az to po Sergiovi vezme nekdo jiny, treba s ni neco kloudneho vymysli.
Porad si myslim, ze vzhledem k prodejum v Italii by se jim vyplatilo misto Chrystleru prelepovat Fiaty a delat z nich trosku luxusnejsi produkt - presne tak jako Musa. Na prvni pohled je to Idea, ale trochu hezci nebo zajimavejsi. A nutno rict, ze v Italii jich jezdi vice nez Idei.
Avatar - euro89
euro89
Převzít podnik po Sergiovi, to je jako být jmenován kapitánem Titanicu v době, kdy už je půlkou pod vodou, světla zhasla a každou chvíli se má rozlomit. Ne, v dnešní době už opravdu nevěřím, že by měla Lancia byť minimální naději na to, dělat zase svoje auta. Myslím, že si budu po dnešku zase o kousek více vážit obsahu své garáže a do budoucna si chci pořídit ještě Thesis - je to poslední auto hodné nést slavné jméno Lancia.
gil54
Thesis je výborný, extravagantní s nádherným interiérem i dnes. Ze své zkušenosti - má sem tam nějakou mušku. Měl jsem diesel, ale víc je asi V6.
Avatar - euro89
euro89
Mě diesel do baráku nesmí, takže u mě by připadal v úvahu jedině 3,2 V6.
gil54
Chápu.
Stačí i 3.0, míň žere a jede stejně.
(Někdo dokonce říká, že je 3.0 lepší, já neumím posoudit.)
Avatar - euro89
euro89
Hele, já myslím, že jestli jezdíš za 14l nebo za 15l, tak je to celkem jedno. Spotřebu jsem nikdy moc nehrotil a pokud nemáš ZIL nebo podobný nesmysl, tak se dá uživit všechno. Je to jen o prioritách, někdo pojede radši na last minute do Chorvatska, někdo si zajede na pěkný výlet s pořádnym autem a dá to do benzínu. Patřím k té druhé skupině. 😉
gil54
Rozumím tomu, že to neřešíš, moje poznámka nebyla také prioritně o spotřebě. Spíš to bylo myšleno tak, že pokud by bylo např. na výběr mezi 3.0 a 3.2 a bude-li 3.0 zachovalejší, lépe vybavená nebo prostě jen lepší celkově, není 3.0 žádný hendikep. Já taky teď nemůžu spotřebu s V8 moc řešit i když jí sleduji, jako vždycky s každým mým autem.
Mr.Murphy
bohuže prostor Musy vykrade F500L..... ;-\ Né že bych mu nefandil, ale bohužel tím vytlačuje Lancii z jednoho z posledních míst, kde byla ještě jakžtakž úspěšná....
Avatar - sendador
sendador
Ona by se dala "nova Musa" udelat i z 500L, ale uz by to nebylo tak jednoduche. Museli by prepracovat celou prid aby z toho tak nekoukal ksicht 500, coz by uz znamenalo vyssi naklady. Skoda, Musa je hezke auto a v Italii by se jeji nastupce urcite chytil.
Avatar - jozephko
jozephko
Pred 30 rokmi podobne Chrysler "zachránil" značky Simca a Talbot. Hovoria dnes tieto mená niekomu - hlavne mladšej generácii?
Pre mňa bola Simca 1307 pred 30 rokmi symbolom dokonalého auta. A teraz?
gil54
Když Simca, tak 1301 special. 1307 shnila, než jsi dojel z Mototechny domů.
Edit : z Tuzexu 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Ono to nebude tak horký, u bratránka na vsi jem jednu 1307 potkával ještě před dvěma lety.

Chrysler-Simca 1610 potkávám ještě dnes. Má jí jeden starší pán.

Nemluvě o tom že Simcu Horizon vyráběli v USA jako Plymouth Horizon/Dodge Omni ještě koncem 80. let.
gil54
Nevím, jestli mám na to reagovat nebo ne. Ale jo. 1307 hnily hodně, víc, než třeba ta 1301, která pro mě byla, i když starší, víc auto. A daleko líp se řídila. Líp, než cokoliv tehdy dostupného.

To ale vůbec neznamená, že nemohou už žádné 1307 existovat a třeba i v pěkném stavu.

Fiat 850 hnil taky daleko víc, než třeba starší 600D. A taky ještě existují žijící mohykáni.

No a mého dědečka holič má bratra a ten viděl telefon. To nic není, můj strejda v něm jel. 😄 (To k tomu bratránkovi a staršímu pánovi.)

Nevím, co jsi chtěl říct poznámkou o Horizonu. Ano, vyráběl se, vyráběl se i v USA. Z mého pohledu byl pěkně hnusnej. I když vyhrál auto roku 79. Pro úplnost 1307/8 v roce 1976.
Avatar - Anonym
Anonym
Rusové 1307/1308 okopčili a udělali z toho Moskvič Aleko.

V tý době hnilo leccos, antikorozní ochrana většiny aut byla nulová
Avatar - PlumJelinek
PlumJelinek
Ani to nebylo tak okopčení, jako spíš odkoupení platformy. Ale nakonec ho předělali tolik, že si ani Simca nenárokovala licenční provizi. Taky to byla první a poslední předokolka Moskviče, vyráběl se po mnoha faceliftech až někdy do roku 2000 a pak to celá fabrika definitivně zabalila.

Nejhezčí to bylo, když se vyrábělo jako Chrysler/Simca, na tehdejší dobu moc pěkný auto, podobně jako třeba Chrysler "pro evropu", model 180.

Jo hnilo to zehdy všechno, třeba škodovka se týhle tradice úspěšně držela ještě na přelomu tisíciletí s Felckou a první Octávkou, proto nechápu ty zlověstný řečí některých soudruhů, že italský, francouzský a kdovíjaký jiný auta ještě byly nahnilý už ve fabrice.
Avatar - euro89
euro89
Já chtěl zase jako malej vždycky Tagoru V6. Od zrealizování v dospělosti mě odradilo, když jsem si začal zjišťovat (ne)dostupnost originálních náhradních dílů. Už na mojí Themu se shání díly blbě a některé nejdou sehnat vůbec, ale u Tagory je to totálně beznadějný.
Avatar - ethicon
ethicon
..to mám iba ja ten pocit, že redakcia nás obšťastnuje správami o koncerne Fiat len ak sa jedná o nejakú negatívnu a hlavne ničím neoverenú bulvárnu senzáciu ..? napríklad, že predaje Fiatu 500 za október v USA narástli o 89% či v okolí Turína sa už na cestách testuje a bola vyfotená 4C sa tu nedočítame...veď skladba článkov hovorí za seba...ešteže sa tu človek pobaví na niektorých diskusiach a hlavne diskutujúcich..inú hodnotu už tento server nemá a stráca kredit každým novým článkom...ódy na nemenovaný koncern na jednej strane a vyberanie negatívnych bulvárnych senzácii o druhých...