Náš vzdálený německý příbuzný vyhlásil výsledky evropské automobilové ankety Zlatý volant 2012. Na prvních místech převládají vozy z produkce našich západních sousedů, ale "zbytek světa" bojoval statečně.
Ano, jízdně na tom byla opravdu dobře, ale tohle je zase pokrok dál a tentokrát krom dobrého řízení přibyly nové silentbloky, které ještě lépe tlumí (vlastně jestli Clio III jezdilo lépe jak 207, tak Clio IV opět jezdí lépe než 208 a to jsem z ní byl taky mile překvapen) a taky Renault naprosto předělal posaz, takže asi těžko zazní v nějakém testu, že v Cliu RS se sedí vysoko na to, že jde o sportovní náčiní... plus rozsah nastavení volantu i sedačky je nebývale velký.
Tak v úrovni loktů to bylo i vpředu menší, ael v rámci třídy OK. Hlavně vzadu je to z mého pohledu spíše takový "tančík", dost pocitově utopené díky vysoké linii dveří.
1,2 jsem nejel, ale ani bych nechtěl. 0,9 TCe je naprosto postačující a ideální. Ten zvuk je akorát, jde poznat, že je to tříválec, ale třeba proti HTO je výfuk odladěn k hlubším tonum, takže to zní hezky. Trochu je škoda, že k tak modernímu motoru dali jen pětikvalt, poměrně dlouhé převody, ale pořád je to dostatečně pružné... a taky je to pětikvalt, takže Renault sice vypiloval řazení tak, že je opravdu přesné, jen ty dráhy by mohly být kratší. Ideál by byla cvakačka, která je v Meganu 1,2 TCe
Jinak ta červená je fajn, dokonce i ten červený interiér je v pohodě a nevypadá nijak kýčovitě.
Exteriér je krásný, i když do kolen jsem nešel... nicméně jeli jsme s prodejcem a trochu jsem přiznám rychlost překročil a v tom policejní hlídka... A on"a jéje, no, asi jste to trochu přehnal s tou rychlostí"
"Uvidíte, že se chce jen podívat" A opravdu, omrkli na oko můj řidičák, obešli si auto, mrkli na interiér a jeli jsme dál >:D
Takové, jako ty, přivazovat na pár hodin denně k židlím podél magistrály, aby si ty nízké emise CO2 ekologických karcinogenních nafťáků náležitě užili. 8-s:no:
To souhlas, všechny tyto ankety jsou jen o názoru tu větší tu menší skupiny lidí. Skutečně objektivní porovnání novinek by znamenalo všechny vzít do nějakého superporovnávacího testu, proměřit vše co proměřit lze, vzít na okruh, SUV vzít do terénu a zveřejnit skutečně objektivně naměřené údaje. Problém je ten, že by to asi zajímalo málo lidí a atraktivnost takové "soutěže" by byla minimální, nehledě na velké náklady na uspořádání, které by nikdo neriskoval.
Já Lagunu III mám, měřím 193 cm a vžádným jiným autě se necítím tak dobře jako v LIII, na první nasednutí je to nezvyk protože to auto je jinak koncipovaný, je mnohem vzdušnější než ty německé tanky ale jakmile člověk to auto pochopí zamiluje si ho, mám ho už 4,5 roku a stále mě baví :-!
Clio už jsi vyzkoušel, tu missku asi ne. Pokud ti to teda sama neukázala. Já jsem se díval jen na fotky a vypadá jak z ty červený reklamy, co tě nutí si šáhnout.
To vies, nedavno tu jedneho redaktora napadlo v zachvate nadsenia postavit novu Octaviu na rovnaku uroven ako BMW3. Dnes sa dozvedeli, ze aj Rapid sa mu vyrovna.
No a nabuduce sa mozno dozvieme, ze este aj Citigo je o fous lepsi nez trojkove bawo. V Bayerische Motoren Werke budu vsetci od hanby asi chodit po kanaloch...
Tohle bych byl ochoten i akceptovat a jen mi to potvrzuje mou lehkou averzi k těmto anketám. Aby byla "přesná", bude obsáhlá a pravděpodobně i nepřehledná. Když ji zjednodušíš, budou výsledky vypadat amatérsky. ;-)
Poposedni si !! "České" SUV je pro mne absolutně nepřijatelné a 100x radši upřednostním rozhodně domačtější značku v podobě Škody. Tady jde ale o absolutně nesmyslné řazení Rapidu někam, kam nepatří. Je to podobně nesmyslné, jako kdybych tady vykřikoval, že Rapid je best, protože je levnější než (třeba) Jaguar a udělá tu samou službu. Odveze mě.
Jak já bych za Santa Fe, nebo Outlandera byl vděčnej. Je v tom 7 seslí-potřebuju min. 6. S náhonem 4x4 bych měl asi tak 4-5 měsíců v roce lehčí žití. Jéé, to by se mi líbilo :*) Fuj, už zas začíná doba ježdění do práce metrovou závějí 8-s Tak jako tak mám i střední MPV, bohužel bez 4x4 a ani u této skříně není chování ve vyšších rychlostech na okruhu relevantní údaj. Podstatné je to a) kolik do toho nacpu b) kolik lidí se v tom pohodlně přesune z bodu A do bodu B c)kolik to vyjede/projede. V bodě c můj současný rodiný povoz zaostává a s SUV bych měl po problémech ;-)
EDIT: Jsem asi ospalej. Ironii jsem zpozoroval až po vložení příspěvku
Jenomže auta jsou tady hodnocena ve třídách velikostních a ve střední a vyšší střední Rapid nemá co hledat. Až bude zlatý volant v pocitové třídě, ať si je Rapid klíďo stříbrný za apoštolem :-)
"Daný vůz tak požívá status modelu z vyšší střední třídy (pocitové), současně modelu mainstreamového (třída jakostní) a konečně modelu kompaktního (třída velikostní). Ve zkratce lze tento stav definovat takto - RAPID, v.s.m.k."
Mám to chápat tak, že pocitově na tom budu stejně, když si sednu z mé pětky do Rapida? Tak to jsem minimálně milion vyhodil zcela zbytečně oknem. Stačil by Rapid. ;-)
Vžduť víš, že s těmi třídami mají všichni problém, jednou je to tak, podruhé tak. Tak proč to vůbec řešíš? Ceed je ve stejné třídě, kdyby ho takhle špatně zařadili taky by ses takhle ozval? A to je Ceed větší ubožáček...
gnoseologického úhlu - teoretického uhlu
emppirický - založený na skúsenosti,pozorovaní
kvantita - určenie predmetov a javov číslom
bipolárna konsekvencia - dvojpolový dôsledok následok
Ďalej som sa dozvedel,že Škoda je automobilka supermainstreamových mimoúrovňových tried a že trieda velikosť + akosť = trieda pocitová :yes:
Ta anketa jako jiné ankety samozřejmě nemůže postihnout všechno a novinky sdružuje do určitých skupin kde se sejdou z pohledu někoho velmi nesourodá auta jak velikostně, tak škálou výkonů, tak cenou a vlastně i zaměřením (Clio vs Mii, BMW 3 vs Rapid, GL vs Cr-V). Ale kdyby to nedělali a nasekali dvacet kategorií tak jak je zvyk auta dělit tak by v řadě případů nebylo co hodnotit protože většina novinek by byla ve své kategorii sama (ve třídě GL se žádný další nováček neobjevil, ve třídě mini by Clio zůstalo také samo etc.). Navíc v propozicích soutěže je jasně uvedeno, že různé kategorie které se sejdou v jedné hodnocené skupině jsou také hodnoceny ve vztahu k cenové relaci ve které se nachází. Každému je snad jasné, že se nikdo nepokouší o přímé srovnání (bez ohledu na cenu) tak rozdílných aut jako je 3er a Rapid nebo GL a CR-V nebo F12 a Boxster. Vždyť rozdíl mezi kategorií ve které je 3er a kategorií ve které je Rapid je menší než rozdíl mezi kategoriemi F12ctky a Boxsteru a přesto je super GT porovnáváno s lehkým sporťáčkem za ani ne čtvrtinovou cenu a nikdo se tu nad tím nepozastavuje jako u dvojice 3er vs Rapid.
Byl bys radši kdyby Škoda byla čínská nebo indická?Nebo si představuješ že bude vyrábět luxusní limuzíny s dvanáctiválci abys mohl být hrdý?Kdo začíná v této třídě 90kw?
Jistě ..je snažší být hrdý na pravé české SUV z Koreje než na výrobek domácí značky.Budiž úspěchy a prodejnost tohoto jednoduchého a designově čistého českého auta důkazem vaši malosti a hlouposti.
Rapid podľa mňa sklamal (nielen Čechov) svojov typicky škodováckou cenovou politikou (dosť peňazí za nič a ešte si všetko ostatné priplať). Mal to byť lacák konkurujúci Loganu no dovybavením holobytu na aspoň prijateľnú úroveň zistíš že konkurencia stojí menej a to nemáš tú lacotu na očiach tak ako v Rapide... Ja to beriem ako štartovacie ceny pre nedočkavcov, postupom času bude musieť klesnúť cena alebo sa rozšíť sériová výbava. Ďalší problém je Rapid vlastne správne umiestniť, zase klasický škodovácky ťah, keď postaví veľké auto na malom podvozku takže prerastá svoju triedu a snaží sa všetkým nahovoriť že môže konkurovať aj o triedu vyššie. Asi tým ospravedlňujú aj tie ceny... ;-\ No a tu sa dostávame aj k "zvláštnemu" zaradeniu Rapida v tejto ankete. Nebudeme riešiť motorizáciu či vypracovanie prípadne jazdné vlastnosti či cenu auta, ale postaviť Rapid veľa 5 metrového Lexusu GS a chcieť ich (netuším akým spôsobom) porovnávať je skrátka blbosť... a to musí uznať aj priaznivec Rapidu. ;-)
Na co máme být hrdí? Že se u nás vyrábí poloněmecké auto nižší střední s motůrky, kdy "nejsilnější" má 90kW, tedy tolik, kde jiní začínají? Sorry, to je spíš ostuda.
Přijde mi zvláštní že češi nejsou na takové umístění hrdí...Rapid si ho zaslouží i když ne výkonem či jízdními vlastnostmi..Radši hledají tisíc důvodů proč by tam být neměl nebo anketu označí za neseriozní.Přesto že své místo tam našel i Korejec a Japonec..Opravdu se všichni považují za takové odborníky nebo jen dávají na odiv svou hloupost?Naštěstí tenhle váš "hon na Rapida" jeho prodejnost neohrozí. :no:
Ano - a obzvláště BMW 3 převyšuje škodu Rapid (která anketě svým bronzovým umístěním ve střední a vyšší střední třídě za BMW 3 a LEXUSem GS dodává NEskutečný "punc serióznosti" :yes::-) ) NEjen o jeden parník (spíš o jednu "flotilu" ;-)
Mile mě překvapilo umístění v "Das Goldene Lenkrad" Santa Fe; potažmo vynikající ohodnocení kvality od techniků! "Třetí pozice náleží modelu Hyundai Santa Fe, jenž získal 1360 bodů a nejlepší hodnocení od techniků." :yes::yes::yes:
Naprostej souhlas, ale jel jsem 1.2. Interiér je krásnej, exteriér v červený Flamme nádhernej, i ta p...diamant ;-) velikosti indického slona nepůsobí nepatřičně, naopak.
Co se týče plastu na volantu, je to hlavně nezvyklé , nikoli nepříjemné. A v černém laku i řádně ohmatané, ale to se dá řešit personalizací. Celokůže by ale byla lepší, o tom žádná. Místo vzadu podélně mi tak nevadí, malé auto je malé auto, ale mých 186 cm znamenalo nejen škobrtání o strop, ale hlavně nutnost trochu se odklonit od dveří. A to příjemné nebylo. Škodovky (ale nejen ty) maj výhodu ve skorosvislých bocích.
Jsem rád, že se Frantíkům konečně povedl zásah. Aspoň doufám. ;-)
Nikto nad 180cm si v Lagune nenastavi pohodlne volant. Schvalne som do Laguny postupne posadil za volant 6 ludi, vsetci boli neprijemne prekvapeni. Oproti tomu v Cliu problem nebol. A ano, vzadu v Cliu za mnou uz miesto nebolo, v tom je vyssia Fabia podstatne lepsia.
GTI, muzes to obkecavat jak chces, ale Rapid do stredni tridy proste nepatri. Nevim kolik jsi v tom aute najezdil, ze z nej mas "pocit" jako z vyssi stredni. Pokud jsi v Rapidu uz neco najezdil, good for you, ale pak si taky neco najezdi v opravdove vyssi stredni a porovnej pocity. Jesli jsi se v obou projel a myslis si porad ze "pocitove" tam Rapid patri, gratuluji...
Zatímco hybrid obsahující v bateriích hromadu chemikáliích těžených kdovíkde a převážených přes půl zeměkoule, ten je ekologický.
U hybridů je nízký CO2 v pořádku zatímco u chrochtavých smradláků tam je to jen falešná vábnička, co?
Další z dlouhé řady slabých duchem. Ten výpotek dal zabrat, co?
CR-V a Lexus GS - slušný výkon, na německou anketu rozhodně. :-):yes: To už musí být fakt dobrá auta. A Yaris Hybrid? Je hotový zázrak, že to nevychál nějaký chrochtavý smradlák. Ty jsou přece ekologické, protože mají nízké CO2, ne? >:-[]
Pozerám, že po "Aute Roka" zase ďalšia nezmyselná anketa... Ale peniažky sa točia, bulvár má o čom písať a tie "požehnané" značky sa môžu pochváliť prípadne dať na auto nálepku že aký víťaz >:D
Levná, prostorná,... tím by mohla zaujmout i nová Octavia a na třetí místo se tím dostat. Jiní nízkou cenou bodovat nemohou a musí proto zaujmout jízdou nebo zpracováním (Clio). To jsou pak ty reálné kategorie: superlowend (Rapid), supermainstream (Clio). :-)
Pro mne zatím velmi milé překvapení. V první řadě výborný podvozek, který ani na hlubokých příčnýc hnerovnostech nebouchá, je sice tvrdší, než je zvyklé u starých Renaultů, ale pořád komfortní (jel jsem na tuto třídu stále nadstandartních 16"), taky výborná ovladatelnost. O zpracování interiéru nemluvě, výborný.
Co se týče onoho volantu s plastem, tak je to jen na jeho kožené verzi v Dynamique a navíc je to materiál, který nestudí a přechod není nikterak nepříjemný, i když je pravda, že kůže by byla lepší.
Jediné, co by čecha nepotěšilo, je místo vzadu, které nenabízí žádné zázraky... když jsem seděl na delší nohy vpředu se svými 182 cm, tak za sebou to bylo tak právě... ale je to malé auto... a asi by i nepotěšila aktuální cena, která už není tak nízká, jak u starého Clia... ale to se určitě časem vylepší. Mimochodem, to jaký je rozsah nastavení volantu a sedadla, je opravdu nečekané, to nikdy v žádném fr. autě nebylo k mání, taková i30 je na polovině vzdáleností a to přes chválu šéfa VW.
Jízdně, motoricky, zpracováním, designem naprostá špička třídy :yes:
Tak teda místa v Cliu není tolik, co v Laguně... tou jsem tam dojel a eee, to těžko, nicméně na svou třídu hlavně podvozkově a zpracováním výborné auto.
0.9 TCe taky mile překvapil, nemá tolik síly, co silnější Ecoboost, ale je to dostačující motorizace, tím myslím, že jede velmi dobře a nemám výhrady. Dokonce se lépe ovládá než onen Ecoboost, do 1,2 TCe ji too ale chybí přecejen více.
Clio je velmi prijemne a pekne male auto.
Na mieste vodica je viac miesta nez v Lagune, jedinou chybou su leskle plasty na volante a vo dverach, otazkou bude maly turbomotor.
Pocitová třída je evidentně jen slohové cvičení bez skutečného obsahu, zajímavé jsou ty stávající kategorie... velikostní třída Rapidu je jasná, nižší střední. Zajímavější je ale pohled mainstream / lowend... kde udělat čáru? Osobně vidím Rapid a Fluence ještě v mainstreamu a lowend je pak pouze Dacia, ale tohle je k diskusi.
Jsem jen obyčejný člověk a přiznám se, něco takového bych nesplodil a nejsem si ani jist, zda jsem tu úvahu/slohové cvičení zcela pochopil.
Nicméně Rapid (soudím jen z fotek) se do stejné třídy jako nové 3er (v tom jsem se již svezl) nedá zařadit ani pocitově, ani velikostně a už vůbec ne kvalitativně. Ty auta hrají úplně jinou ligu, jak řekl klasik - to už není ani stejné hřiště, to už je jiný sport.
Čistě z gnoseologického úhlu pohledu se právě završuje proces garážového poznání, proces, jehož pevné a neměnné základy stojí na (empirických) pilířích garážového racia, a to s vypovídací hodnotou dosahující intenzity definic nezvratně prokazujících existenci kvantového světa. Ano, i v garážovém rozměru jde o bipolární konsekvenci, kterou nejen že nepřehlíží odborná komunita reprezentovná jak kapitány autoprůmyslu na straně jedné, tak erudovanými motoristickými novináři na straně druhé, ona zapustila své pevné kořeny též do (poučené) laické veřejnosti.
Vstupme tedy takříkajíc na plnou nohu do aktuální roviny hierarchických struktur, garážových kast a mimoúrovňových tříď. Po dlouhé roky poměrně ustálený status, totiž existence (dvoj)tříd, nazíraná z pozice kvalitativní a kvantitativní doznavá v tomto roce epochální posun. Nad formát dnešní diskuse by byl jistě podrobný rozbor tříd kvalitativních (lowend, lowend plus, mainstrem, supermainstream atd) jakož i tříd velikostních (mini, kompakt atd.) avšak hlubší vhled naopak zaslouží nová třídní kategorie, a sice třída POCITOVÁ, tedy třída emoční.
Jedná se o hodnotovou kategorii reflektující aktuální celosvětové dění jak v ekonomice, názíráno samozřejmě v globalizačním spektru, tak v sociálních světech, parcelovaných sice do poměrně zřetelně hraničených pásem, přesto se protínajících právě v předznačené garážově třídní kategorii.
O co jde. Totiž bohaté portfolio modelů na trhu s auty již nelze vtěsnávat do standardních kasifikačních kategorií,ukázalo se, že zejména evropská postmoderní společnost přímo volá po dalším pevném bodu v předmětné materii. Ano, našel se, lépe řečeno, byl zrozen. Jak tedy uchopit Pocitovou třídu aut. No jde o to, že pokud byl dosud jistým hodnotícím středobodem průsečík kvalitativní a kvantitativní třídy (zde příkladmo střední prémiové BMW 3) pak klasifikace silně obohacená aktuální třídou pocitovou nám dává výsledek o to zajímavější, oč se rozšířily proměnné v námi analyzované věci.
Ale dosti ilustrativních slov, pojďme na dřeň. Například takový... RAPID, ŠKODA RAPID. Nazíráno kvantitativním třídním prizmatem se jedná o model třídy kompaktní. Kvalitativní zatřídění pak vřazuje daný model do třídy mainstream (euromainstream). Pojďme však dále a hledejme třetí definiční třídní průsečík, tedy třídu Pocitovou. Ta, a právě ta (užívající samozřejmě pojmosloví až hybridně komponované z obou tříd, jak tříd velikostních tak jakostních) vnáší do zatřídění modelu prvek subjektivní, prvek potřebný a žádoucí. Vždyť co jiného než dokonalé prolnutí, dokonalá symbióza objektivního a subjektivního hodnotového třídního kriteria nám dává jednoznačnou odpověď po postavení toho kterého modelu ve světě aut. Daný vůz tak požívá status modelu z vyšší střední třídy (pocitové), současně modelu mainstreamového (třída jakostní) a konečně modelu kompaktního (třída velikostní). Ve zkratce lze tento stav definovat takto - RAPID, v.s.m.k.
Ano, jsou i modely opačného gardu, například modely aut s třídním přívlastkem - m.l.v.s. Avšak jak jistě každý ví, to není případ automobilky Škoda.
Tolik tedy krátký exkurs do velkého světa malých/velkých aut.
to su nemci.... co sa cudujes.... , zlaty volant bola vzdy najvacsia nemecka ostuda ;-) a tento rok je nou opat..... kde robia sudruhovia z NDR chybu ?
ved to nie je anketa zlaty volant ale anketa oblb roku ;-)
Kompakt = hatchback nižší střední třídy
Ano, je to nelogické, ale zase nemůžou mít 20 kategorií typu nižší střední - kompakty, nižší střední - sedany a liftbacky, pomezí nižší střední a střední ap.
Jak typické...
Dnes je všechno dělané jen, aby to bylo atraktivní a kvalita pak dostává na frak.
No nic, alespoň jednou nebude o články se škodovkou nouze.
to je hodně velký úlet, v novém 3er jsem se už svezl, v Rapidu ne, ale mám pocit že do stejné třídy asi nepatří, dokonce bych řekl že ani do stejné školy >:D
furt všude srovnání přiblblých embéček... v Auto tipu se už v podstatě ani o ničem jiném nedočtete.. Buď reklama, nebo Octávka x Rapid, Rapid x Fabia atd.. a přitom je to furt stejná věc. Jenom lehce jinak poskládaná.
Tak to je for stoleti. Stvalo me, kdyz tady vznikaly tendence cpat rapida do nizsi stredni, ale nejaci daleko vetsi experti z nemecka ho soupnou primo po bok petimetroveho lexusu a trojkoveho bmw...
... pro Rapid.
"Vzdálený příbuzný" se hodně posnažil aby někam zcela nesmyslně nacpal Rapida.
Zajímavé je také, že se všude píše o tom, jak Rapid propadl v české anketě Auto roku. Je to jen náhoda, že o tom Auto.cz už druhý den zarytě mlčí? Redaktoři Auto.cz se obvykle mohou přetrhnout, aby každý den vypotili alespoň 2 články o Rapidu nebo O3. Tak teď mají šanci.