Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zlatý volant 2012: Ferrari, Renault a Toyota narušily německou nadvládu

Michal Fokt
Diskuze (84)
Náš vzdálený německý příbuzný vyhlásil výsledky evropské automobilové ankety Zlatý volant 2012. Na prvních místech převládají vozy z produkce našich západních sousedů, ale "zbytek světa" bojoval statečně.

Je vcelku samozřejmé, že v německých médiích jsou protěžována německá auta, ve Francii francouzská, v Japonsku japonská a ani Britové neváhají, když to jen trochu jde, podpořit torzo vlastního autoprůmyslu. Anketa Zlatý volant má sice kořeny v Německu, ale participují na ní redakční týmy všech partnerských časopisů AutoBildu a dá se tedy říci, že jde o anketu evropskou, byť v německé režii, což může, ale také nemusí výsledky ovlivnit.

A letos to vypadá opravdu zajímavě. V sedmi vyhlašovaných kategoriích totiž vyhrála jen čtyři auta se štítkem Made in Germany a pokud spočítáme všechny oceněné, tedy 19 finalistů, neněmecké automobily dokonce mají těsnou většinu! Trošku mimo Zlatý volant stojí kategorie Zelený volant, v níž je oceněn pouze vítěz a tím se pro letošek stala Toyota Yaris Hybrid. Ostatní kategorie Das Goldene Lenkrad 2012 už mají klasické pořadí 1.-3. Tak se pojďme podívat, jaké vozy se letos dostaly mezi nejlepší novinky.

První místo v segmentu malých vozů patří nejnovějšímu vydání Renaultu Clio, které získalo 1456 bodů a jako nejlepší jej hodnotili šéfredaktoři a závodní jezdci, což je rozhodně pocta. Následuje Opel Adam s těsným rozdílem, získal 1432 bodů, líbila se zejména bezpečnost, zpracování a "fahrspaß". Třetí skončil se 1336 body poslední z rodinky koncernových miniaut Seat Mii, jehož příbuzný Up! vloni vyhrál.

V kompaktní třídě si největší zlatý volant odváží Audi A3 (1772 bodů), které zvítězilo ve všech kategoriích, přičemž největší náskok před konkurencí získalo od testovacích jezdců. Jeho prémiový sok ze Stuttgartu ztratil více, než by člověk čekal - Mercedes-benz třídy A dostal 1631 bodů a ačkoli byla pochválena změna koncepce, na špičku prý ještě něco chybí. Před třetím Volvem V40 má ovšem i tak úctyhodný náskok. Švédský kompakt odbržel 1427 bodů, nicméně technici a závodní jezdci ho umístili na druhou příčku.

V segmentu střední a vyšší(ch) tříd(y) to asi nemohlo dopadnout jinak - BMW řady 3 si odváží 1663 bodů. Stalo se miláčkem testovacích jezdců i techniků a oceňována byla jak dynamika, tak jízdní komfort. Druhé místo patří Lexusu GS s 1537 body, jedinému zástupci segmentu E v této smíšené kategorii. Je prý bezpečný a ...drahý. Zdá se, že se nám časem posune Škoda Superb mezi luxusní limuzíny, protože třetí příčka v této kategorii patří autu, které byste tam asi nečekali - Škodě Rapid , která je mezičlánkem mezi malou fabií a kompaktní octavií. Odváží si 1351 bodů. Je prostorná, levná a dobře se chová, o body ji ale připravily laciné materiály.

V segmentu SUV si vavříny odváží Mercedes-Benz GL (1576 b). Byl sice z letošních nominovaných nejdražší, ale také je výrazně převyšuje. Druhé místo vybojovala Honda CR-V se 1406 body a to i přesto, že od žádného týmu nedostala nejvyšší hodnocení. Třetí pozice náleží modelu Hyundai Santa Fe, jenž získal 1360 bodů a nejlepší hodnocení od techniků. Vyšší ambice ale zhatilo hodnocení závodních jezdců.

Mezi kabriolety a kupé, kde hodnotí čtenáři, nedalo německým pronásledovatelům v podobě Porsche Boxster a BMW 6 GranCoupé italské Ferrari F12berlinetta a ti také rozhodli o tom, že kategorii velkoprostorových vozů ovládl Opel Zafira před Fordem B-Max a Toyotou Prius+.

Anketa Zlatý volant 2012

Kategorie1. místo2. místo3. místo
Malé vozyRenault ClioOpel AdamSeat Mii
Kompaktní vozyAudi A3Mercedes-Benz třídy AVolvo V40
Střední a vyšší třídaBMW řady 3Lexus GSŠkoda Rapid
SUVMercedes-Benz GLHonda CR-VHyundai Santa Fe
Velkoprostorové vozyOpel ZafiraFord B-MaxToyota Prius+
Kupé a kabrioletyFerrari F12berlinettaPorsche BoxsterBMW 6 GranCoupé

Michal Fokt
Diskuze (84)
11. 11. 2012 14:59
Re: GARÁŽOVÁ EMPIRIE
ty si teda logika...ty vwtopper
Avatar - Ronault.
9. 11. 2012 15:59
Re: Clio...
Ano, jízdně na tom byla opravdu dobře, ale tohle je zase pokrok dál a tentokrát krom dobrého řízení přibyly nové silentbloky, které ještě lépe tlumí (vlastně jestli Clio III jezdilo lépe jak 207, tak Clio IV opět jezdí lépe než 208 a to jsem z ní byl taky mile překvapen) a taky Renault naprosto předělal posaz, takže asi těžko zazní v nějakém testu, že v Cliu RS se sedí vysoko na to, že jde o sportovní náčiní... plus rozsah nastavení volantu i sedačky je nebývale velký.
Avatar - Ronault.
9. 11. 2012 15:56
Re: GARÁŽOVÁ EMPIRIE
:yes:
Avatar - Ronault.
9. 11. 2012 15:56
Re: GARÁŽOVÁ EMPIRIE
>:D
Avatar - Ronault.
9. 11. 2012 15:53
Re: Clio...
Jsem ředitel zeměkoule, co chci, to si koupím. ;-)