Zlatý volant 2012: Ferrari, Renault a Toyota narušily německou nadvládu
Je vcelku samozřejmé, že v německých médiích jsou protěžována německá auta, ve Francii francouzská, v Japonsku japonská a ani Britové neváhají, když to jen trochu jde, podpořit torzo vlastního autoprůmyslu. Anketa Zlatý volant má sice kořeny v Německu, ale participují na ní redakční týmy všech partnerských časopisů AutoBildu a dá se tedy říci, že jde o anketu evropskou, byť v německé režii, což může, ale také nemusí výsledky ovlivnit.
A letos to vypadá opravdu zajímavě. V sedmi vyhlašovaných kategoriích totiž vyhrála jen čtyři auta se štítkem Made in Germany a pokud spočítáme všechny oceněné, tedy 19 finalistů, neněmecké automobily dokonce mají těsnou většinu! Trošku mimo Zlatý volant stojí kategorie Zelený volant, v níž je oceněn pouze vítěz a tím se pro letošek stala Toyota Yaris Hybrid. Ostatní kategorie Das Goldene Lenkrad 2012 už mají klasické pořadí 1.-3. Tak se pojďme podívat, jaké vozy se letos dostaly mezi nejlepší novinky.
První místo v segmentu malých vozů patří nejnovějšímu vydání Renaultu Clio, které získalo 1456 bodů a jako nejlepší jej hodnotili šéfredaktoři a závodní jezdci, což je rozhodně pocta. Následuje Opel Adam s těsným rozdílem, získal 1432 bodů, líbila se zejména bezpečnost, zpracování a "fahrspaß". Třetí skončil se 1336 body poslední z rodinky koncernových miniaut Seat Mii, jehož příbuzný Up! vloni vyhrál.
V kompaktní třídě si největší zlatý volant odváží Audi A3 (1772 bodů), které zvítězilo ve všech kategoriích, přičemž největší náskok před konkurencí získalo od testovacích jezdců. Jeho prémiový sok ze Stuttgartu ztratil více, než by člověk čekal - Mercedes-benz třídy A dostal 1631 bodů a ačkoli byla pochválena změna koncepce, na špičku prý ještě něco chybí. Před třetím Volvem V40 má ovšem i tak úctyhodný náskok. Švédský kompakt odbržel 1427 bodů, nicméně technici a závodní jezdci ho umístili na druhou příčku.
V segmentu střední a vyšší(ch) tříd(y) to asi nemohlo dopadnout jinak - BMW řady 3 si odváží 1663 bodů. Stalo se miláčkem testovacích jezdců i techniků a oceňována byla jak dynamika, tak jízdní komfort. Druhé místo patří Lexusu GS s 1537 body, jedinému zástupci segmentu E v této smíšené kategorii. Je prý bezpečný a ...drahý. Zdá se, že se nám časem posune Škoda Superb mezi luxusní limuzíny, protože třetí příčka v této kategorii patří autu, které byste tam asi nečekali - Škodě Rapid , která je mezičlánkem mezi malou fabií a kompaktní octavií. Odváží si 1351 bodů. Je prostorná, levná a dobře se chová, o body ji ale připravily laciné materiály.
V segmentu SUV si vavříny odváží Mercedes-Benz GL (1576 b). Byl sice z letošních nominovaných nejdražší, ale také je výrazně převyšuje. Druhé místo vybojovala Honda CR-V se 1406 body a to i přesto, že od žádného týmu nedostala nejvyšší hodnocení. Třetí pozice náleží modelu Hyundai Santa Fe, jenž získal 1360 bodů a nejlepší hodnocení od techniků. Vyšší ambice ale zhatilo hodnocení závodních jezdců.
Mezi kabriolety a kupé, kde hodnotí čtenáři, nedalo německým pronásledovatelům v podobě Porsche Boxster a BMW 6 GranCoupé italské Ferrari F12berlinetta a ti také rozhodli o tom, že kategorii velkoprostorových vozů ovládl Opel Zafira před Fordem B-Max a Toyotou Prius+.
Anketa Zlatý volant 2012 | |||
Kategorie | 1. místo | 2. místo | 3. místo |
Malé vozy | Renault Clio | Opel Adam | Seat Mii |
Kompaktní vozy | Audi A3 | Mercedes-Benz třídy A | Volvo V40 |
Střední a vyšší třída | BMW řady 3 | Lexus GS | Škoda Rapid |
SUV | Mercedes-Benz GL | Honda CR-V | Hyundai Santa Fe |
Velkoprostorové vozy | Opel Zafira | Ford B-Max | Toyota Prius+ |
Kupé a kabriolety | Ferrari F12berlinetta | Porsche Boxster | BMW 6 GranCoupé |