Stále přemýšlíte, jestli uvádění chybných údajů o spotřebě u značek Hyundai a Kia opravdu mohl být omyl, nebo se jednalo o záměr? Teď možná budete mít jasněji...
"Před deseti lety odhalila, že se vozy této značky v letech 1996-2002 chlubily až o 10 % větším výkonem, než jaký ve skutečnosti měly."
Myslím, že to používaj dodnes. Osobně mám zkušenost např. s 1,6-93 kW od Kie a i přes vysoký výkon nejede auto rychleji než nějákých 185-190 km/h (dle GPS) a nezrychluje pod cca. 11,5-12 sekund. Pro porovnání např. Golf IV s 1,6-77 kW jede max. kolem 192-194 km/h (dle GPS) a zrychluje o trochu lépe (kolem 11 sek.). Takže buď má reálně ten motor od Kie taky něco kolem 75 kW a nebo maj velmi mizernou aerodynamiku a další věci... podobné je to i u 1,4-80 kW a dalších motorů.
Zrýchlenie aj maximálka je aj vecou sprevodovania. Hyundai a Kia používajú dosť krátke prevody takže maximálna rýchlosť môže byť nižšia. Ako sa auto "správa" záleží aj na ďalších okolnostiach (zábeh, servis atď..), no ak sa ti to nezdá sú firmy ktoré ti vedia na počkanie zmerať výkon tvojho auta. ;-\
Ja mam s tym takuto skusenost. Isiel som z akcie, kamarat na Accente 1.5crdi 110ps chcel zavodit so mnou - Megane Grandtour 1.5dci 100ps. Obaja 5kvalt, v oboch autach len soferi. Accent je mensie a o 100kg lahsie auto, a je o 3 roky novsi ako moj Megane. Z pociatku dokazal ako tak drzat na Accente so mnou krok, ale 110 koni by som mu rozhodne netipoval ale skor 90. Po 2-3 minutach neustaleho akcelerovania sa mu ten Hyundai nejako unavil a nevladal vobec.
zhodou okolnosti ten motor mam. A pocitovo to je 81kW skutocne je. Myslim dynamicke zrychlenie a prejav vo vyssej rychlosti. Porovat to mozem z mohymi autami s vykonmi od 60 do 110kW
v TP mam maximalku napriklad srandovnych 176, relane po rovine (medzi Leipzig a Halle) vyskusanych viackrat 194kmh/ podla 2 GPS. Takze on ten hyundai ma problemy s datami vo vseobecnosti. Raz hore, raz dole. To je ale ako kupovat jazdenku podla km. Vykon (cislo) nehovori o prejave auta vobec nic. Ak si niekto vybera auto podla toho ze si precita udaje, tak good luck. Teraz sa obzeram po novom aute a budem si tie auta poziciavat na vikend, pretoze z cisel nic nevycitam
Suhlas. Navyse Katikatus uz raz poslal zaujimavy odkaz, kedy napr. Kia Ceed namerali vskutocnosti o 6 KW VÄCSI vykon [odkaz] (strana 19) ako malo mat a tie iste motory ma i Hy. Takze asi sa to nemoze davat vsetko do jedneho vreca.
:yes: Ono s udávaným a skutečným výkonem měla problémy snad už každá automobilka. Je to už mnoho let, co tušim na iDnesu nechali změřit octu 1,8T a chybělo cca 15% Na duhou stranu mé první auto bylo Hyundai sonata s 2,4 rv 1989 a teoretickými 140koníky. To auto chodilo 240km/h+ a na dálnici při pružném zrychlování s vyjímkou intervalu 100-130 vždy, sic o prsa korejské atletky, leč jistě porazlo tehdejší novinku octavii RS. Docela jsem tim kamarádovy zkazil dobrou náladu z nového auta. O tom, že v zatáčkách by mě i s nijak zázračnou octou dal však nepochybuji.
"stabilita na vozovce (víceprvková náprava se nezapře a předjíždět, zařazovat se zpět a se zuřivou vervou sešlápnout plyn do zatáček - to je opravdu potěšení!), design (každý jemný detail vozu je jaksi k neokoukání - což je jedinečné!), motor (109 koní v 1.4 - jde to cítit, je neskutečnou radostí si s ním hrát, skotačit - a ten zvuk - zvláště při zařazení 3. stupně k akci předjíždění k otáčkám 5000), "
Náš ústav se Vám, mými ústy, co nejsrdečněji omlouvá za toto politováníhodné nedopatření, ke kterému dochází maximálně DVAKRÁT za deset let! >:-[] >:-[] >:-[]
napadá mě desetistupňový automat, asi by jej měla EPA hned jak přijde na trh rozebrat a přepočítat kolečka, odhaduji, že k více jak 6 kvaltům se nedopočítají.
>:-[]
Smutné je, že tyto podvodné praktiky musí vždy odhalit Amerika, EU všechno žere i s navijákem a stará se jen o vydávání mnohdy hodně hloupých norem, nikoliv o jejich dodržování.
Pro ty, kteří si chtějí udělat vlastní nepředžvýkaný názor, doporučuji tohle domácí čtení v angličtině:
Zpráva Edmund's Insider Line (včetně comments + odkazu na zprávu o podaných žalobách): [odkaz]
Zpráva EPA (včetně tabulky spotřeb před/po úpravě): [odkaz]
Automotive News, článek komentátora M.Rechtina, který asi použila redakce ACZ (včetně odkazů na další články v AN): [odkaz]
Pro srovnání zpráva Consumer Reports, vlivné US spotřebitelské organizace (včetně podrobnější tabulky spotřeb, než obsahuje zpráva EPA): [odkaz]
Site zřízený Hyundaiem America pro majitele, kteří budou žádat o náhradu škody: https://hyundaimpginfo.com/
Celkem velká databáze,stačí porovnat.Někteří jsou dost velcí rekordmani ve ztrátách výkonu.
A povídačky o tom,jak má,mívala vždy některá automobilka vždy větší výkon než udávaný?
[odkaz]
A pak můžou čtenáři někomu věřit?Profesionál by měl vědět co píše,říká,dělá...
Ta databaze je pekna. Nicmene je si treba uvedomit zakladni fakt.
Vykon udavany vyrobci je vykon motoru (bez ztrat mezi kolem a motorem). Vykon uvadeny v databazi je vykon na kolech (tedy se ztratami - zejmena zalezi na ucinnosti prevodovky).
Takze rozdil mezi namerenymi a udavanymi hodnotami je normalni.
Aby se mohlo porovnavat s udaji vyrobce, musela by byt provedena korekce ztratoveho vykonu.
V poslednim DIESEL specialu sveta motoru (3/2012) odbrzdili Kiu Ceed 1.6 CRDi 94kW a výkon motoru naměřili pouze 86kw (vykon na kolech byl necelých 60kW). Takze Kia/Hyundai vesele fixluje i u nas.
Ale nic nebrání porovnávat zančky,modely napříč databází.Zda je výstupní výkon na kole 90% nebo 50%.U porovnání absolutních hodnot by bylo třeba i atesty měřících zařízení.
[odkaz]
Můžeš mít vždy jistotu,že měření proběhlo správně?
U H/K se vždy debaty o nižším výkonu týkají benzínů,ne dieslů.Ale i tak u té 1,6CRDI psali,že nevěděli co se s autem (motorem) dělo předchozích 10 000km.A to je chyba
(u motorů TSI byli při dlouhodobých testech naměřeny také horší parametry,než u nových,kdežto u atmosfér naopak).
Výkon na kolech 60KW je tvůj odhad?tak k tomu už nemám co dodat.
Při takovéto technické dabatě můžeš argumentovat reálnými čísly,ne hrubými odhady.