Mě tedy rozhodně nepřije, že by CLS v jakémkoliv ohledu působilo vedle QP levně, nedokonale. Je to menší auto, s nižší základní cenou, ovšem v exteriéru ho nové (natož staré) QP v ničem nepřekonává. V interiéru je oboje poplatné své značce a opět vzhledem k níže postavenému CLS je to 1:1, resp. nemyslím, že by kvalita slícování dílů byla v QP vyšší, použité materiály asi ano, ale také je tam rozdíl v ceně. Lotus chtě nechtě má částečně pověst garážové firmy a myslím, že to je vlastně i součást značky. Pověst Lamba je prostě... Lamborghini. To nemá ekvivalent, je jedinečné.
Tak jsem si to musel ověřit, a trochu jsem to popletl, byl to Clarkson ve srovnávacím "testu" Aventadora/Noble M600/McLaren MP3-128 nebo jak se to jmenuje. (první díl 18. série)
"What I love most of all about this is that Audi did all the boring engine and wiring bits and then let Lamborghini go mad with the styling..." ("...it looks better than yours and, therefore, it is better" na adresu Maye a jeho empéčtyřky :-) )
Evora je s Lambem nesrovnatelná. Nemám přesný přehled, ale cenově je poloviční. Nelze čekat že za půlku ceny, dostaneš stejnou muziku. Ad. Evora, jako taková se mi líbí, ale určitě né natolik, abych si ji v případě, že bych si mohl dovolit i Aventador, dal přednost. Prostě je to jiná liga.
Z mého pohledu je tenhle roadster lepší, rozuměj hezčí, než v provedení kupé a to se stává zřídka. Zaujala mě hlavně partie krytu motorového prostoru (nebo jak to nazvat), která se mi líbí o moc víc, než u kupé.
Asi se dá překousnout ruční nasazování střechy i když je to ve své podstatě za ty prachy trochu vopruz. Daň za design.
A abych se vyjádřil k potyčce lambo-audi, tak si myslím, že jde o to nejlepší z obou světů (pozor, z pozice pozorovatele, Aventador bohužel nevlastním ani já, ani nikdo z mého okolí). :-) Citoval bych Richarda Hammonda (Top Gear, tuším, že to byl on):
"Nejlepší na tomhle autě je, že Italové nechali tu nudnou inženýrskou práci na Audi, a sami se šli vyřádit na designu. Výsledek je famózní."
Je to tak. Krásně je to vidět na příkladech z UK. Zatímco LR/Jaguar jsou pod Tatou naprosto autentické značky s vlastním vývojem, technikou a výrobou, tak Vauxhall je pod GM jen přeznačkvaný Opel. VW podle mě v tomhle razí střední cestu což jevidět na Bentley.
Proto podle mne nemá moc smysl koukat na majitele, ale spíš na filosofii. Nový majitel se může držet tradičních hodnot a i beze změny majitele může automobilka (některé) tradiční hodnoty opustit a vydat se jiným směrem. Jeden ze zásadních rozdílů mezi "před" a "po" je uživatelská přívětivost. Je na každém z nás, jestli se nám to líbí, nebo ne. Pokud jde o design, moderní Lamborghini se mi líbí.
takisto vyzera aj CLS vedla maserati quattroporte.. akoby bol medak robeny niekde v garazi..., lenze ono to tak nie je ako vsetci vieme ... lotus je spicka v tom co robi, chcel by som vidiet akoby vyzeralo lambo keby bolo take iste vykonne a male auto ako lotus.... zrejme by vedla lotusu nijako nevyskakovalo.... ja neporovnavam brutalitu... je mi jasne ze lambo je cenou aj vykonmi a rozmermi inde.... ja tu rozpravam o tom ze sa mi lotus ako sportiak paci viac.... pritom viem ze je slabsi a lacnejsi... ale to s krasou nesuvisi... aj mensie a lacnejsie auta sa cloveku mozu pacit viac ako tie silnejsie a drahsie a vacsie...... mne sa ako sportiak paci lotus ovela viac... nikoho tu nepresviedcam ze je lotus lepsim autom alebo silnejsim ako lambo, ja len tvrdim ze ako sportiak sa mi lotus paci viac ako lambo... a paci sa mi viac prave pre cisty dizajn a celkovu jednoduchost ako interieru tak aj exterieru.... navyse zvnutra to vyzera v evore celkom aj prakticky... na realne jazdenie celkom super kokpit. Rozmery maleho auta mu zarucia ze aj v meste sa s tym bude dat niekde pichnut...., a naopak na okrskach to bude agilne sikovne obratne auto a mozno najrychlejsie na svete mimo dialnice ... u mna lotus vedie :yes:
chcel by som mat sikovnost tych ktori toto auto dokazu vytvorit v garazi: [odkaz] [odkaz]
Ale vážně. Já na tuhle věc chápu oba pohledy a oba pohledy mají svým způsobem pravdu. Jestliže slučování automobilek do koncernů bere značkám určitou část autenticity, tak přebírání značek jinonárodními koncerny bere její další část. Na druhou stranu to umožńuje značkám další bytí. Je na každém, jestli mu to vyhovuje, nebo ne. Ale nijak bych nezatracoval ani nezesměšňoval ten pohled, kterému se to nelíbí.
tak ja napr by som sa v tomto interieri citil lepsie: [odkaz] a dokonca vyzera celkom aj prakticky, zbastlene to nie je ani nahodou.... jednoduche ciste.. nadherne auto :yes:
lambo je brutalne ... asi najbrutalnejsie auto ale prave to sa mi uz nepaci.... skor sa mi pacia ciste linie a male sportiaky, lahke sikovne.... lotus mi viac imponuje
tak to je pravda.... toto lambo je urcite jednym z najbrutlanejsich seriovych supersportov.... ale co sa tyka dizajnu tak mne osobne sa napr lotus evora paci viac [odkaz] [odkaz] a paci sa mi viac prave pre svoju jednoduchost a lahkost a dizajnovu cistotu... aj ked viem ze parametrami ani cenou sa s lambom vobec nemoze rovnat... je pre mna krajsim autom ako lambo
No jo, ještě že máte ten koncern! ;-) Za mě je to přenádherné auto, jeden z nejhezčích SS současnosti. Vždy jsem měl rád Lambo kvůli agresivnímu vzhledu, ostrým hranám a toto je dle mého názoru absolutní dokonalost. :yes: