Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nový Fiat 500 dosáhl za pět let milionu vyrobených kusů

98 komentářů

wolff
A já bych při této příležitosti opět připomenul všem památná slova, že tohle auto je VEJBUCH TISÍCILETÍ >😁

Bez povšimnutí by neměly zůstat ani ty prodejní čísla v Americe... >😒] :yes:
Mr.Murphy
jo jo, tohle se povedlo.... 😉
A to, že F500 se letos prodává v USA defacto stejně jako Mini (samotný Mini, bez Countrymana, který je jiná třída) je hodně velké překvapení, osobně bych si to nikdy netipnul....
_Teddy_
Jojo, vpravde prorocke slova, ktore stoji za to pripomenut si😒br />
"Ovšem pětistovka to bude vejbuch tisíciletí..."
😄
lukas13
Ano, také jsem si při čtení článku vzpomněl na vyjádření zdejšího e😜erta na všechno...

No, v poslední době má co dělat aby objájil Rapid před Golfem a Caddyho za sedmset, takže na vyjádření se k pětistovce asi nebude mít moc času...

Ps.: Byl jsem si prohlédnout 500L - zanechalo poměrně dobrý dojem. Pokud půjde Fiat do půl roku na rozumné ceny (cena ...od vypadá dobře, ale ta výbava je nepoužitelná a vyšší výbavy znamenají velký cenový skok) a zároveň budou za rozumné ceny MultiAiry, mohla by 500L zopakovat úspěch své starší sestry.
nasua23
Nejvíc mě baví na tom ale fakt, že on, ačkoliv mýlit se je lidské a v těchto predikcích skoro až zákonité, bude nesmyslně omýlat nějaký blbosti a pak mu z toho vyjde, že měl vlastně stejně pravdu >😁

(už vidím prodejní čísla rpaketů na golfu a pod.)
milan3
Takze nezbyva nez jak jinak - gratulovat! Prodat milion malych prcku za cenu dobre vybaveneho GOLFA! Jinak v USA je opravdu nakroceno k velkemu uspechu, protoze prodat produkt na trhu bez jakekoliv tradice, absolutne jinak smerovanem je opravdu uspech!
Ovsem, kdyby se to podarilo i ve vyssich tridach nez jen ve tride mini. ;-\
I kdyz verim, ze i 500L bude mit dobre naslapnuto! 😉
jossalito
Ty ceny jsi spalšil kde?

Onehdá tu (nebo někde jinde) byl článek, který uváděl, že cca 93% pětistovek se prodává v základní Pop výbavě, která je tu od 260? tis. Na nejlevnějšího Golfa 7 ti pořád chybí 80 tis. A to nemluvím o G6, který byl v základu ještě o dost dražší.

Jinak je to na Fiat nepochybně úspěch, prakticky má dva relevantně úspěšné modely, ale v ohledu ostatních automobilek a jejich prodejů, to je bída s nouzí.
wolff
Ten článek prosím dohledej, jinak opět asi jen záměrně lžeš. Docela se ti divím..., že ti to stojí za to, protože i tato 500ka je ve výbavě Lounge. Popíku se v rámci světa prodává naprosté minimum a když už, tak všechny popíky, co aspoň u nás byly skladem měly alepsoň manuální klimu (tedy i tak reálná cena atakovala 300 tis. hranici). U nás je to možná fifty-fifty (popík lounge, co tak koukám), ale obecně se prodávají lepší verze cca z 80% (myslím tím západní trh).
Plus všechny edice, které nikdy nebyly za hubičku se vyprodaly taky hned.

Průměrná cena 500ky bude někde kolem 400 000, což je skutečně cena už lépe vybaveného Golfu (uvážíme -li zejména to, jak tady často vaše gébls parta píše, že není porblém dostat slevu a koupit skladovku) >😁

Nicméně, rabat jaký má Fiat na 500 opravdu VW ani u toho Golfu asi nemá. Z komerčního hlediska se asi opravdu v současné době jedná o jeden z nejúspěšnějších modelů na trhu.
jossalito
Dojmy, dojmy, opět jen tvý dojmy... :-!
lukas13
Tak to o vyšších výbavách si rozhodně nemyslím. A nebo jezdím do jiného Německa než ty - pokud potkám 500, je to v drtivé většině Pop. Ale čísla nemám, tak kdyžtak hoď odkaz.

Každopádně úspěch F500 moc přeju, je to velmi sympatický počin.
wolff
pohledej na italiaspeed. Je tam o tom hodně článků. Poslední co si vybavuju je právě o tomto článek z británie (už je to ale nějaký pátek), kde je F 500 na poměry Fiatu mega úspšná a 85% jich je ve výbavě Lounge a Sport. 5% speciální edice a zbytek popík. Ono to je pravda hodně trh od trhu, ale F 500 není prostě tipické auto, co si zákazníci kupují v základu. To mimochodem nebude ani F 500 L.
jossalito
A že bys to pohledal třeby ty? Protože ty tvoje holovětné výkřiky založené jen na tvých mimózních osobních dojmech, jsou zde naprosto legendární. >😁
lukas13
OK, díky za info.

Hele, 500L naživo rozhodně není tak luxusně laděný jako F500. A dle mého je tomu tak dobře. 500L je jasnou alternativou k C3 Picasso, Nissanu Note, Fordu B-Max. Po statickém osobním setkání musím dodat že velmi dobrou alternativou. Ale nehledejme v tom autě něco, čím prostě není. To mu může jen a jen uškodit. Viz. česká kampaň Rapida.
zlysoused
No vidíš to, já jsem zase někde četl článek, že se F500 prodává hlavně ve vyšších výbavách.

Každopádně je jasné, že Fiat tohle autíčko prodává za cenu kompkatu a tedy s vysokými maržemi, takže je to opravdu hodně úspěšný model i v porovnání s jinými automobilkami. Samozřejmě, bohužel pro Fiat, jeden z mála úspěchů.
jossalito
Jak jde vidět, ani to nestačí Fiatu na to, aby vykázal nějaké pozitivní čísla. Druhý fakt je uveden v článku, prodeje pětistovky se od r. 2009 stále propadají.
zlysoused
Fiat pozitivní čísla sice vykazuje, ale ne díky svým evropským aktivitám.
jossalito
Já píšu o Fiatu jako automobilce, ne o koncernu.
zlysoused
Myslím, že i samotný Fiat je v plusu díky JA, ale nejsem si jistej.
jossalito
Bohužel, není.
MariAchi
Že znáte ceny a jejich poměrné rozdělení, to chápu.
Ale odkud máte vycucané ty marže?
zlysoused
Jistě, marže můžu jen dovozovat. Beru to podle toho, že F500 je technicky totožná s Pandou. Oproti ní toho navíc moc nenabízí, kromě kvalitnějších materiálů zejména u vyšších specifikací. Ale cena je téměř dvojnásobná. Navíc se s Pandou donedávna vyráběla i be stejné fabrice, takže i tohle hledisko náklady srovnává. Podobné srovnání vychází i s Fordem Ka.
MariAchi
No já bych si tím nebyl tak jistý.
Zatímco jak Panda, tak i ta Fiesta má jakési předem nadefinované konfigurace, tak 500 se dá kompletně customizovat (to je ale slovo...) a na to potřebuješ podstatně jiný proces/linku, i když ve stejné fabrice.
A to může výrobu prodražit i o desítky procent.
webpaja
Myslím, že právě díky F500 ještě Fiat přežívá (neberu úspěšněj nákup Chrysleru), myšleno jako automobilka, ne jako koncern.
wolff
tak není to samozřejmě pravda. Ještě úspěšnější z globálního heldiska je sekce užitkových vozidel. Pokud se však bdueme bavit o osobácích, tak se to velmi zjednodušeným pohledem dá takto říct (pokud zapomeneme na Punto Pandu atd..).
Proto to říkám už delší dobu, že přijde doba... a vznikne nová samostatná značka 500. Fiat možná pod svou značkou osobáky přestane úplně dělat (když o ně nikdo nestojí) a bude je dělat pod značkou Lancia a AR a 500. Užitkáče jako Fiaty zůstanou... Ale to jsou jen teoretické spekulace. Třeba k tomu ani nedojde. Přijde nové Punto, Bravo... a zase se to rozhýbe...
webpaja
U špageťáků člověk nikdy neví co přijde...rezignace na český zastoupení je velmi trpká a připomíná obrovskej sešup. Počet prodanýho čehokoliv od Pandy a F500 nahoru připomínají kusy prodanejch Ferrari!!! To, že to není o výrobku, ale o marketingu je vidět z jedinýho z poměru prodejů SX4 a jeho italský mutace. Obě auto jsou stejně dobrý/špatný, ale Suzuki prodává kvanta a Fiat nic.
lukas13
:yes😒br />
Tak přesně tohle si o českém zastoupení myslím taky. SX4 vs. Sedici je úplně, úplně jasná záležitost. Bravo o výkonu 150 koní za cenu základního Golfu - kdo dnes vlastně ví že něco takového existuje? Technicky brilantní motory MultiAir - no jo, ale když ještě nedávno byl nejlevnější MultiAir k dispozici v Alfě Romeo? A - opět - kdo dnes ví že něco jako MultiAir existuje? Fanoušci Fiatu by měli zahájit protestní hladovku před českým zastoupením...
jossalito
Obávám se, že by fanoušci pošli hlady. :-!
lukas13
>😁 :yes:
wolff
No asi nebudu populární,ale musím se zastat českého importu ve vztahu k Sedici (teď z čerstvé vastní zkušenosti).

nebudu psát detaily,ale prostě fakta jsou následující😒br /> SX 4 se prodává líp protože (uznávám, že některé argumenty jsou iracionální, ale bohužel takové jsou)😒br /> - je levnější. Neptejte se mě proč, ale ve finální nabídce, když si ji někdo nechá udělat s identickou výbavou s tím, že Suzuki něco málo odpustí, je to Suzuki řádově o 10 tis. levnější. Je to především dáno tím, že Fiat m á jen dva stupně výbavy a v zákaldu nemá nastavitelnou výškově sedačku, přičemž Suzuki má víc stuňů výbavy. Dealeři mohou jít do větších slev. Mají dražší práci normohodinu, než je u Fiatu

- Suzuki nabízí pouze kratší záruku, Fiat má standardně na Sedici tříletou
- Suzuki není oplastované, Sedici je oplastované, tedy snese v terénu na štěrku víc. Vím o případech, kdy nebyla u Suzuki uznána záruka poškození laku a koroze od kamínků, u Fiatu nic takového nehrozí...
- Suzuki klidně nabídne při prodeji nevhodná levná 15" kola na zimu s pneu Firestone v podstatě zdarma, tohle u Fiatu neudělají a nemohou konkurovat.
- Suzuki jen na JM má pouhé dva servisy, tedy naprostý monopol. Když Canocar prodá v Brně auto má 100% jistotu, že si nulový rabat na prodeji nahrabe zpátky na oškubání zákazníka.
- a přes všechna tato fakta byl nakonec proveden nákup vozu SUZUKI SX 4 a ne Fiatu, byť ten nabídl lepší a dostupnější servis, záruky, o chlup lepší výbavu atd... jen proto, že Suzuki dokázalo stlačit cenu o 10 000 níž plus zadarmo dodali medvěd block a HF. Samozřejmě proti Suzuki mluvily 15" kola a bylo bez výdechů VZD do zadu. Fiat měl nevýhodu v tom, že neměl standardně nastavitelné sedadlo, což samotnou předělávkou přišlo na 10 000, o kterých byl nakonec dražší než to Suzuki.

Takže závěrem... nevidím chybu v tomto případě u dovozce, je to jen hloupost lidí, že koupí v mnoha ohledech byť identické auto, ale horší. Opravdu není chybou importéra to, že u nás lidi prostě FIAT nechtějí. Nevím, proč tady furt házet chybu na někoho jiného, podle mě je nejlepší nazývat věci pravými jmény. Lidi u nás Fiat nechtějí, považují ho za podřadnou značku, cítí, že by tím utrpěl jejich sociální status. Není to opravdu o ničem jiném. Není to o špatném servisu (s tím bojují všichni), není to špatném marketingu (ano ten by se zlepšit dal, otázka zní jestli by to pomohlo), je to prostě o tom, že díky tomu co tady proběhlo za posledních 20 let a že se jistým kruhům hodilo Fiat jako konkurenta odepsat a novináři tomu šli na ruku (za některé věci si Fiat opravdu může sám) to dospělo tam, že jsou - li dvě identická auta a jedno bude čankčonkiu a druhé bude Fiat, lidi u nás šáhnou po čankčonkie a Fiat prostě nevemou. To je kámen úrazu a netřeba to furt okecávat dokola. Úpřímně mne to už nebaví.
lukas13
Sakra Wolffe, ale vždyť to je ono.

Kdo určuje ceny a sestavuje ceníky včetně výbav?
Kdo vede raklamní kampaň v ČR?
Kdo onou kampaní ovlivňuje vnímání značky?

Dovozce.
Dovozce.
Dovozce.

A pokud má na tyto věci dovozce podobný názor jako ty, Fiat z toho marasmu zde v ČR nikdy nevybředne.

Ps.: Jak píši výše, byl jsem se podívat na 500L, autosalon Dojáček Praha 10. Za stoly sedělo 5-6 chlapíků. Nevím, opravdu ne, co měli na práci. (servis je jinde, takže to byli pánové za showroomu). Nakonec se jeden - ten nejmladší - smiloval a šel za mnou. O autech věděl výrazně méně než já. Na mou otázku kdy se začne dovážet 500L s 1,4 turbo (četl jsem zde na ACZ že tomu tak bude) odpověděl že "nikdy, protože ten motor se do toho auta nevejde". Na dotaz zda je možno 500L projet odpověděl, že se musím objednat. Řekl jsem mu že předváděčka přeci stojí před showroomem. Odpověděl že mají objednanou jinou jízdu - pravě teď. Když jsem šel kolem cca za půl hodiny, auto bylo zaparkováno úplně stejně jako předtím...

Ach jo. Kdyby takhle fungoval můj prodejce Renaultu, mám dneska jiné auto.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Je to dojáček no. Oni se to snaží zákazníkovi nabídnout i s takovým tím jižanským přístupem. Problém je, že to už nechodí jako ve filmech z 80.let.
lukas13
>😁 :yes:
wolff
Lukáši nemáš pravdu..
Kdyby si četl pozorně co sem psal, zjistil by si..., že každý ekonomický subjekt bude do "reklamy" vkládat tolik financí, klik si zajednak může dovolit a taky pokud se mu ty finance vrátí.
Fiat je tady v postavení, že i kdyby udělal masivní reklamní kampaň a slevnil auta pod úroveň korejců )což prostě ale z pdostaty nejde, protože ty auta jsou dražší a kvalitnější), tak jich prostě víc neprodá.
Je to jednoduché na pochopení...,ale je to tak...
Motat do toho neakční pytlíky u dealera je zbytečné..., ti tmu dávají jen tu pověstnou korunku...

Taky sem tudleva byl u Kie a motal sem se tam asi pul hodiny a ani ke mě slečna nepřiskočila a auto neotevřeli...

Sme v česku a dělají tady jako zaměstnanci češi..., nečekám zázraky..
lukas13
Ne. Sedět a plakat a říkat že "tak to přestě je a s tím nic neuděláme" je přeci šílené. Tohle nikdy nepřijmu.

Na napravení pověsti v ČR měl Fiat cca 10 let - to je +/- doba kdy přestaly problémy se spolehlivostí atd. Jak to že Renault do dokázal a ta značka je vnímána lépe a lépe, kdežto Fiat nic?

Fiat už některá auta levnější má - viz. to Bravo 1,4 Turbo. Jen o nich tak nějak nikdo neví.

Dealeři - OK, máš pravdu, nechme toho. Jen nikdy nepřistoupím na větu "Sme v česku a dělají tady jako zaměstnanci češi..., nečekám zázraky..". Já prostě odmítám na takové základní věci rezignovat. To bychom ten západ opravdu nikdy nedohnali. Já rozhodně nechal své peníze v salonu kde se chovali naprosto korektně a slušně. V ničem si nezadali s kolegy ze západní evropy. A tak to má být, to je normální.
wolff
A myslíš, že takový salon u Fiatu nenajdeš?
lukas13
Ale samozřejmně že ano.
MariAchi
To víš - když viděli umolousanou socku, co vylezla z "popíku" s kotětem v náručí, tak se ani neobtěžovali >😁

(to ti jen, ty moulo, vracím to, cos mi psal u mojí návštěvy Fiatu v Ově)
Avatar - sendador
sendador
nj, takovy pristup prodejce odradi i otrleho potencialniho zakaznika. V situaci, kdy je v CR Fiat rad za kazde prodane auto, to uz vubec nechapu...
Na druhou stranu se musim Dojacka zastat aspon co se tyce servisu, kam pravidelne jezdim 4 roky, jsou tam ochotni a s jejich praci jsem zatim nemel problem.
lukas13
Já jsem také o servisu slyšel chválu. A několik let jsem jezdil do jejich servisu Opel/Chevrolet (stejný areál) a až na jeden problémek vše super. O to víc to zamrzí.
A.M.O.L.A.D.
To ze se tady 500 neprodava a obecne Fiat neni chyba produktu...

Provokativni bych spise napsal ze nase spolecnost je silne konzervativni a tak trochu zvalcovana pseudonazorem ze jen nemecka (vw) auta jsou to nej. Nerikam a nesnizuji tyto auta ale trzni podil techto aut neni pro tento trh zdravy, dlouhodobe to bude vest k situacim typu stahnuti Fiatu a dalsich a to ten trh totalne znici. Nasledne co udelaji hosi z vw - zvysi ceny a zacnou kaslat na zakaznika protoze tady vzdy prodaj...
To je spatne, diverzita, moznost volby a moznost porovnani cen je to co nam zakaznikum vylepsuje pozici.

Auta typu 500 si zaslouzi mesicne tady prodat 100 aut a vice!!!
jossalito
Fait není konkurentem pro VW. Nestanovuje vůči němu ceny a nedělá to ani VW. Na to jsou ti jiní.

U nás se nikdy ve velkých množstvích neprodávaly malé třídvéřové auta.
A.M.O.L.A.D.
Nejde o to kdo je konkurent koho, jde o to ze vw share je pro nasi zemi dlohodobe spatny. Prinese je jen horsi kvalitu servisu, vyssi ceny a aroganci zastupcu teto znacky....
Je to spatne!
jossalito
Tak špatné, jako je to u Fiatu, to nikdy nebude. A nezapomeň, VW zde není monopolem, prodávají se zde i jiné značky, které svou progresivitou nedávají spát i právě tomu samotnému VW. Konkurenční prostředí zde ukázkově funguje, příkladem budiž neustálý růst korejců.
A.M.O.L.A.D.
Nikdo nenapsal ze vw je monopolem, jen se tak chovaj. Nijak je neurazim, skoro bych rekl ze svou praci tady udelali velmi dobre. Jen je skoda ze zakaznici ostatnich znacek tady nejsou pocetnejsi skupinou a nemaji vetsi uspechy v prodejich - nijak jinak je produkty vw totiz neprevysuji....
jossalito
Chovají se tak, jak jim trh dovolí. Dělá to tak každá firma, tohle není charita, ale tvrdej byznys.
lukas13
A jak to tedy dokázala H/K? 😉

Ano, patříme mezi "německé trhy" a vždy to tak bude, ale ta diverzita zde je. Něco jiného je konkrétně Fiat a jeho přístup ke zdejšímu trhu (resp. přístup místního importéra) - a to je, dle mého, onen kámen úrazu.

F500 je auto krajně nevhodné pro rozvojové trhy. Je naprosto jasně zacílené na ty nejbohatší destinace. Prodeje F500 vidím v pořádku. Ale GrandePunto (super auto, mimochodem) a Bravo, to je kámen úrazu. Tahle auta by si zasloužila být prodejně někde úplně jinde.
A.M.O.L.A.D.
Cenou nakladu a podporou automobiloveho prumyslu v Korei, to same se odehraje v nasledujicich 10 letech s cinskymi automobilkami. Korejci pred deseti lety nakukovali do Evropy stejne jako to delaji dnes Cinane.
Podminky cen surovin a prace v Asii je jiny nez v Evrope, dlouhodobe Evropa tento tlak bude mit problem ustat, zvlaste kdyz do Evropy cla jsou nizka a kamkoliv z Evropy tomu tak neni (napr. prave Korea).
Evropa se musi zacit zdrave branit obsazeni trhu par znackami, ktere si budou pak diktovat ceny - priklad kdy platime komoditni ceny za plyn a elektrinu a jen slepe musime absorbovat navyseni je sice vzdaleny priklad ale krasne vypovida jak monopol nebo uzka skupina dodavatelu nas zakazniky sedira....
lukas13
Aha. A proto má H/K vývoj v Německu a vyrábí v ČR/SR? Notabene ohledně
"podpory automobiloveho prumyslu" bych coby občan EU taktně pomlčel. Podpora PSA, šrotovné hlavně v německu (tzn. hlavně podpora koncernu) atd. V USA by po krizi 2009 měli také tiše stát v koutě a klopit zrak...

Mzda v Jižní Koreji byla v roce 2008 cca 1600 Euro hrubého a to má jedno z nejmenších zdanění mezd (cca 14😖. Kde je ta jejich levná práce?

A na závěr souhlas - monopol obecně velmi škodí a je třeba s tím bojovat.
cuoresportivo
U špageťáků člověk nikdy neví co přijde...
U Němců zase ví, že to bude vždy předražený, jakoby kvalitní prémiový - tank... 😉
Mr.Murphy
..... no, než se tady strhne další absurdní flame vyvolaný různými dojmy a pocity ohledně toho, v jakých výbavách a cenách se F500 prodává, hodím sem aspoň nějaké základní data, které jsou dohledatelné....

Milión za 5 let, OK.
V Itálii je to nějakých 70-80tks ročně (v průměru, letos to bude míň), čili řekněme 35-40% odbytu zůstane doma.
Podíl dieselových variant (1.3JTD) je letos v IT 25% (dřív asi více, krize určitě tlačí na nákup aut v základu s tím nejlevnějším motorem).
Nejlevnější F500 v naftě stojí v Itálii 14.150 EUR. Čili asi tak 350 tyček.
Zbytek tedy připadá na benzíny - nevíme, kolik z toho jsou základní a kolik 1.4 a Twin-air, když dáme základu 75%, tak i potom nám vyjde, cca 50% prodejů na největším trhu pro F500 představují auta ve vyšší specifikaci než základ.

Co se Evropy týče, tak z ostatních trhů čísla nevím, ale vzhledem ke klientele toho auta si troufnu říct, že se určitě nebudou prodávat nějaké úplné holátka a ikdyž to bude třeba ve výbavách POP, tak tam budou extras, které cenu toho auta navýší.... Prostě F500 je stylovka a nekupují to lidi, kteří chtějí primárně ušetřit, na tom se snad shodnem....

Další velký trh je USA, kde se prodá +/- těch 50tks ročně (čili druhý největší trh pro F500), tam dělá velký podíl Abarth a jiné "turbo" verze, nechce se mi to dohledávat, ale vzhledem k tomu, že po uvedení Abarthu šly prodejní čísla na dvojnásobek, tak číslo 50% asi nebude daleko od reality....

Čili suma sumárum si troufnu tvrdit, že minimálně tak 50% prodaných F500 má jinou než základní motorizaci a jinou než základní výbavu.... Nějakých "93% v základu" je naprostá hovadina....

Už jen když vezmeme že v USA se nic jako 1.2 POP neprodává, tak když uvážíme že USA dělají cca 25% odbytu, tak těžko může mít ta sociální varianta 93%, že....
jossalito
Opět dojmy? >😁

Uvědom si, že srovnávat prodejní ceny "nového modelu" na trhu, je krajně zkreslené. Nejdřív se uspokojí první vlna zákazníků, kteří berou především dražší verze, mohdy je automobilka jako první vůbec dodává. Až poté přichází vystřízlivění a prodeje verzí oholených a různých akčních modelů. Je to tak vždy a všude, jen je jiná míra prodejů těchto verzí.
A mimoto, napsal jsem 93% v základu, tím myslím základní výbavu Pop. Už neberu v potaz nějaké dovybavení pomocí extras. Čísla platily možná někdy před asi dvěma roky.
A.M.O.L.A.D.
Co zpochybnujes, o cem tenhle nazor je, vadi ti ze 500 kilo je uspesne?? Co je na tom spatne??? Neprejes nekomu uspech???
jossalito
Ne, naopak, psal jsem to tu několikrát, osobně se mi 500 líbí, a stejně tak přeju úspěch Fiatu, a to jsem zde psal taky několikrát, že je mi Fiat (a potažmo každý tradiční evropský producent) blíže, než třeba Korejci apod.

Já jen nemám klapky na očích a dovedu se kritickým okem podívat na výsledky. A ty jsou bohužel tristní. Fiat, jako automobilka nevydělává a všichni jí v Evrpě utíkají o několik délek. Prodje Fiatu neustále padají, už několik let! Změna stále nikde! Tak co sem budu psát hlášky o tom, jak jim strašně fandím, když se o to oni sami nejsou schopni zasadit?
Avatar - sendador
sendador
s tim, ze prodeje Fiatu stale padaji, se bohuzel musi souhlasit. V roce 2009 to bylo 1000000, letos to vypada na nejakych 600000 ;-\ V te dobe se prodalo pres 300000 GrandePunt, letos to bude asi 120000. Panda a 500 se celkem drzi, Bravo je uz uplne odepsane. Nejvetsi problem vidim v tom, ze tu neni nastupce Punta, ktereho se uz prodava mene nez Pandy (zvlast v Italii je to videt).
Mr.Murphy
Jaká cena "nového modelu"? Ty ceny z Itálie jsou z aktuálního ceníku a v USA mě ceny nezajímají, píšu jenom o tom, že se tam prodávají pouze vyšší specifikace, nic jako 1.2 POP tam ani nejde koupit....

Prostě se smiř s tím, že minimálně půlka prodaných F500 má jinou specifikaci než základní motor a základní výbavu. Tak to prostě je....
A když už tady operuješ s nějakýma 93%, tak sem hoď odkaz....
Já jsem použil aspoň pár dohledatelných čísel, ty nic....
wolff
Zbytečný, AMOLAD to naspal přesně. těžko rozdýchává tento úspěch, což nepopíratelně úspěch je.
Naše F 500 je v současné době na ceníkové cewně někde na 450 000 a to by ho už trefil šlak úplně, protože za to by mohl být i GOLF v naftě...

Holt je mi líto soobně těchto omezenců, kteří jsou tak drzí (a nebo hloupí?), že tady plácnou nějakou informaci a při požádání o dodání důkazu nadrzo napíšou, že to mám dohledat já... Zbytečné.. Ať tady pácá co chce.
jossalito
Vlčku, má smysl vůbec reagovat na někoho jako jsi ty?

Vždyť ty jsi tu naprosto k smíchu, ty tvoje hlášky o výrobních cenách motorů fiatu o 35% nižších než obdobná konkurence, apod. to mi vyvolává jen nevěřícný výraz ve tváři, jak někdo tak absolutně neinformovaný a zcela od základu mimo, může své příspěvky brát tak strašně vážně a směrodatně. A považovat se za někoho, kdo "má jen on pravdu". Tebe jde jen politovat, nic víc.

Není to tak dávno, co ses tu došoval, že tu končíš. Nemáš ani dost osobní hrdosti dostát svým slovům, co jsi za člověka? Bezcharakterní ubožák? To jsi zde taky již několikrát legendárně předvedl.
wolff
No a vidíš to.. já mám zase tebe za úplného pitomce a na rozdíl od tebe nemusím mít poslední slovo..

Stejně tak na rozdíl od tebe co tvrdím aspoň sem schopen doložit důkazy.. ty štěkáš a nic... Hlavně že tě budou moci na konci roku azse vyhlasít za ječastějšího přispěvatele... No jo, každý má tu svoji úchylku, zvláš´t když je to člověk duševně nemocný jako ty.

Píšeš k tomu ke všemu o něčem k čemu nemáš vztah a vůbec o tom nic nevíš (viz 93% v základní verzi, což je dnes dosvědčená lež, kterou si nevyvrátilú.

Já narozdíl od tebe třeba F 500 mám a tedy můžu o ni psat. Jenže nemůžu, protže ty azse celou diskuzi zasereš svými zasvěcenými názory.

Jdi do ***..., nikdo na tebe tady není zvědavý... Zalez a choď kanálama zapšklej a nepřejícnej LHÁŘI.
jossalito
Ty a důkazy? Kdy? Kde? Jaké?

Ty se zde pouze omezuješ na holovětné výkřiky vlastních dojmů. Ani ty člísla, kterými zde šermuješ, nemáš podložené, ale vycucané z palce u nohy.

Je mi naprosto jedno, za koho mne považuješ, já jsem tě tu tolikrát nachytal u totální lži, že být na tvém místě, tak se zde ani neukážu a stydím se v koutě. Jenže jak jsem už napsal, tvůj charakter je tak plytký, že ti nedovoluje, byť jen náznak sebereflexe. Ty opět vylezeš s nějakým nesmyslem, opět budeš totálně mimo a opět se budeš považovat za někoho, kdo má pravdu, i když pro tvé příspěvky platí pravidlo 80% zcela mimo, 20 % možná trefa. A to jsem ti ještě notně přidal.

A co ten tvůj nedávný (před pěti dny) konečný odchod z Auta.cz Opět si to nebral vážně? Opět to byla jen taková drobná lež? Opět, opět, opět. Ty jsi prostě k smíchu, nic jiného.
jossalito
Odkazy, jsem tady postoval několikrát, nepatřím mezi ty, co by měli problém s důkazy. Že si to nepamatujete, to je především vaše chyba, chlapci, já tu lhát, či si vymýšlet, opravdu nepotřebuju.
Mr.Murphy
já tady žádný odkaz na nyní již legendárních 93% nevidím.... je mi líto....
jossalito
Nemůžu za to, že si nepamatuješ. Dneska jsem ho zde nedal.
Mr.Murphy
.... aha... no, určitě všechno fantasticky dokazoval, jen ho už nemůžem najít.... škoda, zajímalo mě to....
wolff
>😒]
Ondris
Stačí se podívat na mobile.de.
Lounge, Lounge, Lounge, Sport, Lounge, Lounge, Abarth, Pop. Mezi 6400 kusy je Pop spíš výjimkou.
jossalito
Měl bys srovnat to, co se opravdu prodá a ne to, co visí měsíce v inzerátech.
Ondris
To jako Pop si lidi nechávají v garážích a vyšší výbavy dávají do bazaru?
Dokud tu nebude odkaz na přesnou statistiku je tohle to nejlepší, co máme. 😄
jossalito
Vezmu to obecně, mobile.de je především o německém trhu, na tom se měsíčně prodá cca 1500 kusů pětistovky. Ty dáváš odkaz na 6400 kusů, které jsou v inzerátech. Tedy předopkládám fyzicky někde k dispozici, čekajíc na svého zákazníka. Předpokládám, že se nejedná o ojetiny, nebo?
Ondris
Jo, jsou to ojetiny.
Ale předpokládám, že 6400 kusů napříč všemi modelovými roky je natolik reprezentativním vzorkem, že je můžeme pro potřeby zkoumání struktury výbav použít.
Kdyby se prodávalo skutečně 93 % 500 v Popu, tak by byl v inzerci problém narazit na jinou výbavu. Ono to je spíš naopak. Tím neříkám, že to tu někdo nepsal.
Kolik se prodá Passatů s VR6? Pět a půl. A zastoupení v inzerci tomu odpovídá.
Je to zjednodušení, ale celkem funguje.
jossalito
Jde o zjednodušený pohled. Tobě třeba vyhovuje, a jistou vypovídací schopnost má, ale já bych se pod to nepodepsal. 😉
Ondris
Tak to já taky ne 😄
Mr.Murphy
Josík měl pravdu, těch 93% v holobytu platí.... Voni to totiž lidi kupujou jak holátka a pak si z číny přes e-bay kupují klimatizace,liťáky, kožené čalounění, střešní okna atd. No a do inzerátů to dávají jako "lounge" a spol..... :-!
MariAchi
Mega prodanejch pětistovek - gratuluju, pane Fiat! :yes:
Samo, že by bylo lepší jich prodat mega za rok a ne za pět, ale i tak je to docela dost.
Tak a teď zase do práce - na nové Bravo, nové Punto, ať je zase co prodávat.
GTI
Kdo si dnes ještě vůbec chce vzpomenout na to jak to vlastně tehdy všechno bylo? Ostatně jaký výbuch, správně přece znělo - ví bůh. Ano, jen bůh ví, kolik těch čísel vlastně je.

Osobně bych z výskutu pětistovek na našem trhu, a ten je pro tebe nejdůležitější, to snad chápeš, odtušoval, že snad počitají jednu dvě směny stále dokola. No schválně, kdybys měl odhadovat počet vyrobených kousků podle toho, kolik jich potkáš na našich silnicích, já napřiklad potkal dvě pětistovky a navíc to byla jedna a ta samá... Pokud je pro tebe ovšem "směroplatný" trh Itálie, pak ano, tam je pětistovka centrálním motorizačním prostředkem. To víš, jsou i jiné kraje... Tak si vyber.

P.S. Někde jsem četl, že snad fiat připravuje F 500 SUV. No vidím, že možné je v jistých krajinách úplně všechno. To bude vejbuch... 😉
Mr.Murphy
není nad to, když o nějakém budoucím Fiatu napíšeš, že to bude debakl.... to je jistota opaku.... :yes: Škoda žes to nenapsal o Bravu, Cromě, Mitu, Puntu, Sedici.... no.... 😉
GTI
Jistota desetinásobku... do toho mě netahej... 😄 To víš, odhadovat úspěšnost zcela nového modelu na trhu, to je vždy nejistá sázka. Vždyť kdo z nás by kdysi věštil například modelu Cayenne budoucí postavení centrálního produktu automobilky z pohledu počtu prodejů?

Osobně mě však těší, že u pětistovky jsem to s odkazem na náš trh trefil dokonale. Však pamatuješ na ta diskusní božská oratoria prosťáčků, že nyní sem vletí třídní klenot, který obnoví hasnoucí slávu automobilky. No... ta tvá jistota opaku by se nakonec i šikla, co? 😄
_Teddy_
Takze za 5 rokov milion F500-SUV? Clovece, ty tomu Fiatu nejak zacinas fandit! Este ta zvolia za predsedu Fiat-funklubu...
GTI
No vidíš, nakonec... 😉
zlysoused
Tady je to F500 SUV

[odkaz]
GTI
Docela zajímavé, rozhodně zajímavější než standardní pětistovka.
jossalito
Při pohledu na tyto nekonečné variace na téma 500, mne napadá jediné. Co bude potom?
Tohle je jasná ukázka omezeného potenciálu, ze kterého nepůjde žít donekonečna.
Avatar - jazva
jazva
Pri Golfe to funguje už niekoľko desaťročí, tak neviem prečo by to nemohlo fungovať pri 500ke...
Mr.Murphy
ba ne... u Fiatu to fungovat nebude.... prodají ještě blbých pár miliónů aut a pak to určitě půjde do prd*le.... :-! :-! :-! :-! 😉
jossalito
Jo, oproti Golfu jde pětistovka rovnou do *, prodeje padají od roku 2009 a nějak se jim to nedaří zvrátit. :-!
jossalito
Golf ale nestaví na retru pidiauta.

Pro designéra je vždy lepší, když může pracovat s nevázanou modernou, než když musí dodržovat retro prvky.
Avatar - jazva
jazva
Ale "evolúcia" designu môže proste pokračovať, práve tak ako pokračuje pri Golfe. Alebo pri Mini. ..
jossalito
Na Mini jsem taky zvědavý, to je zatím na trhu doslova pár let - deset?
Golf, to je stálice, ten už směřuje ke čtvrtému křížku.

Předvídat těžko, jak říkám, potenciál na posunutí designu osobně vidím v jiných směrech, než je retro.
zlysoused
No hlavně Golf není retro, ale vždy je designově aktuální.
jossalito
Ano, o tom píšu.
SkyDriver
nemůžu si pomoct co říkáš na NEW Beatle + beatle to by se dalo jako retro porovnat s 500. Tak sem zvědavý.
J4K
No nevím, zřejmě jezdím do jiné Itálie, protože tam se zas tolik pětistovek nevyskytuje, přece jen je to i pro Italy drahé malé nepraktické autíčko. Mnohem víc tam z tohoto segmentu jezdí pand a skoro každá druhá se někam nevešla 😄
GTI
😄
marianek
500 je uspesna i pres reci zlych proroku (vid GTI?). Jak se slusi, meli bychom Fiatu gratulavat (vsichni vcetne jelita i GTIho).
Takze za me....gratuluji :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
GTI tusim uz davno dakedy tvrdil ze z toho auticka ziadny predajny trhak nebude,,,,,

ako vzdy mylil sa... on vtedy ospevoval lupo fox a ine das auta , ktovie ci cital po sebe to co pisal pred par rokmi.... nostradamus z neho nebude 😉
GTI
No teď sis tedy naběhl, vždyť to se tu nyní uVWgratuluješ 😉

No tak dobře no... bravo 😐
marianek
Kdyz bude duVWod rad budu gratuloVWat.

Jsem rad, ze uznavas svuj omyl 😉
_Teddy_
Sice to z teba islo ako z chlpatej deky, ale aj tak sa to rata...
😄
Avatar - euro89
euro89
Pokud se jednoho auta prodá za pět let milion kusů, je to průměrně 200tis. aut za rok. Takže nějak nechápu, jak mohl být nejúspěšnější rok s počtem 186tis. kusů a zároveň za pět let vyrobit milion? 😲