Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový SEAT Toledo na českém trhu začíná na 292.900 Kč

Nový SEAT Toledo vstoupil na český trh s téměř stejnou základní cenou jako jeho dvojče Škoda Rapid.
Zpět na článek
21. 11. 2012 07:37
Re: Koncern se prostě nezapře
Takhle - mnoho Fabií skutečně brzdami provozu bylo. Ale nebylo to těmi auty, ale šlo většinou o klasický problém někde mezi sedadlem a volantem.
A trochu šlo i o to, že tady cca každé čtvrté nové auto bývala Fabka...
21. 11. 2012 07:26
Re: Vysoká cena?
Jestli to budeš kupovat cca za dva roky, tak bych současné ceny bral jenom jako velmi orientační - tohle už nebude novinka a trh si ty ceny srovná, takže na tu cenu (280 s rozumnou výbavou) se do té doby nejspíš dostaneš. Nereálné to není, vzhledem k nastavené ceně mají slušný manévrovací prostor, kam jít dolů...
A ostatně do té doby může něco schopného nasadit na náš trh i konkurence.
20. 11. 2012 23:07
Re: Koncern se prostě nezapře
Ale 85kw naftových je naprosto dostačujících, to je bez debat, naftové turbo co se pružnosti týče se s benzínem nemůže rovnat. Jinak u nás jsou také největší závodníci v Octávkách TDI, to bude asi celo-republikový koníček.... ale občas je třeba jim ukázat co to znamená benzínový V-tec, aby si zas tak nemysleli :-) A k mému předešlému příspěvku, plyn je myslím na pravo :)))) chybička >:D
20. 11. 2012 22:16
Pekne...
Hezci nez Rapid... vyvazenejsi. Kazdpadne stejne sebevedoma cena... pevne verim, ze skutecny "zajem" lidi posle ceny techto skvostu presne tam, kam patri :-)

Korejci kvalitu zlepsuji kazdou novou generaci a VW se rozhodl jit cestou opacnou... s kazdou novou generaci nekde neco ubere, osidi, ale diky sile a jmenu stale prodava... no, tak hlavne neusnout na vavrinech :-!
Avatar - twistedTSD
20. 11. 2012 22:05
Re: Mno
Říjnové prodeje neznamenají vůbec nic, protože oficiální start prodeje byl někdy ke konci října.
Avatar - qwert88
20. 11. 2012 20:58
Re: Koncern se prostě nezapře
HTP do města a na krátké jízdy ano.Normální člověk si to na časté přesuny po dálnici předpokládám nekoupí.Ovšem nárazově parkrát do roka se to v tom taky dá,teda pokuď není velký provoz na té dálnici.Pokuď je hustý provoz tak jsou 2možnosti buď jet 140-150km/h v levým a když se něco rychle přibližuje rychle uhnout do právýho a nebo jet v pravým za kamiony těch 100-110km,kdy to ještě nežere.Protože každé zrychlení ze 100 na 140 dost trvá motor se musí točit pak to žere jako s...ě a zážitek z jízdy zhulená želva 8-s Zatímco v nízkých rychlostech je pružnost dobrá,pokuď jedou ti 2lidé.Pokuď,ale bude primárně auto č.1 v rodině,které bude často obsazováno,tak 55kw nemusí stačit,chtělo by to aspoň silnější atmosféru třeba 1.4 63kw.K TSI mám jisté pochybnosti ;-\
20. 11. 2012 20:47
Stredová opierka
Vyskúšal som si Rapid naživo (interiér to isté ako Seat) a síce bolo vidieť, že na interiéri sa šetrilo, ale nie som žiadny "olizávač" ani "omakávač" plastov a podľa mňa to na auto pre obyčajné rodiny úplne stačí ....

Ale zas ma zarazila nepraktickosť stredovej opierky, ktorá je príloš dlhá a príliš vysoko ... radilo sa mi s ňou totálne nepohodlne.... a keby som náhodou i pre iné chcel Rapida, tak pre túto vec by u mňa skončil ....
Avatar - Ozzman
20. 11. 2012 20:09
Re: Koncern se prostě nezapře
Já mam naftových 85kw a na vše potřebné mi to stačí, předjedu s přehledem (normálně jedoucí auto), naložený s věcma a kolama do kopce stačim bezproblemu na normální jízdu :-) Je to jen o řidiči :-) Kdybych chtěl závodit, nekupuju si kombik:D Já zas potkávám opačný druh lidí (Praha/Střední Čechy)... A to závodníky v HTP a popř TDi. (zdravim oktávkáře:D). >:D Jakmile jedu 90-100 okrsku.. už musej předjíždět.. a kolikrat musim dost prudce brzdit, aby nedošlo ke kolizi s protijeducím autem.. Jízdu v HTP sem si vyzkoušel a defakto sem se na tom učil řídit.. Děkuji, znova už bych to jako primární auto nechtěl, ale abych s tim dojížděl do školy/do práce.. proč ne:)
20. 11. 2012 19:53
Re: Vysoká cena?
Ale bol to príklad, ktorý nič nehovorí a nič neznamená. Dnes sú ceny áut celkom inde ako vtedy a porovnávať súčasné a vtedajšie ceny nedáva zmysel. Porovnávať môžeš súčasné ceny konkurentov a v tom majú všetci, čo tvrdia, že lowend od VW Group je pridrahý, pravdu.
20. 11. 2012 19:51
Re: Koncern se prostě nezapře
Ale ano, na běžné ježdění, nejlépe ve městě to je určitě dostačující, to se hádat nebudu, ale mimo město,celá rodina v autě i s bagáží, nějaký kopeček, zatáčky a dodržet s touto motorizací 90 km/hod bude určitě nemalý zážitek ne-li nadlidský výkon. Já mám ve svém autě 103 benzínových kw a na situaci kterou popisu je to tak akorát, takže mě nepřesvědčuj o opaku. A souhlasím stebou určitě v tom, že víc záleží na tom, kdo auto řídí, než jaký má výkon. Což musím říct, že aspon tady na Moravě je to asi každý druhý zpomalený pitomec, který neví, že má na levo plynový pedál, pr ve městě jezdí 35 a mimo město 65-80...to pak panečku odsejpá na těch silnicích, úplná plynulost provozu!
20. 11. 2012 19:49
Re: Mno
To by si sa divil, koľko ľudí číta práve tie diskusie, článok len preletia. A netýka sa to len Auto.cz.
20. 11. 2012 19:44
Re: Mno
On sa ťa nepýta z akého dôvodu to nie je, ale z akého dôvodu to je.
20. 11. 2012 19:42
Re: Mno
A ty máš data kolik z těch 30ti tisíc se chová tak jak popisuji já? Já přeci neříkám že tak fungují všichni, jen tvrdím že to je množství potencionálních zákazníků se kterými se prostě musí počítat. I kdyby to bylo jedno procento, je to skoro 110 tisíc lidí ročně!
Avatar - Ozzman
20. 11. 2012 19:29
Re: Koncern se prostě nezapře
Proč by bylo brzdou???? Kolik kw má Felicie? Favorit? většina Fábií? Jezděj? Jezděj ne? A v hojném počtu. Mluvíš o extrémní situaci. V 90% tam jede 1-2 lidi a s tim autem se dá opravdu předjet nákladní auto. Felici 1.3 jsme měli v letech 1995-2003 a myslíš, že sme nejezdili do kopce? nebo nepředjížděli? ... Když budu mít tohle auto, je jasné že se nebudu pokoušet předjíždět auto střední třídy co jede po okrsce 110 Km/h.. Proč taky? Stalo se ti někdy, že tě podobné auto takhle brutálně zablokovalo nedostatkem výkonu .?? ( možná jim to trvá o pár sekund déle..) Já podobným autem jezdil. Bylo to mé první auto.. Byl to Seat Cordoba 1.2 HTP 47 Kw... vozil sem v něm těžké věci a v silničních rychlostech sem stačil plynulému provozu.. To je co?? Ano.. neměl sem na předjetí silnejších aut, taky sem to nedělal. Ano.. spotřeba je vyšší.. na dálnici při překročení 130 se udělá vír v nádrži a nejakém zrychlení škoda mluvit..... ale brzda provozu sem opravdu nebyl. On je rozdíl, kdo to auto řídí, jestli že tě na dálnici brzdí v levém pruhu Fabie/rapid/felicie nebo nevim co jeste a neuhne a ty ho chces predjet, nebo tě předjížíd na okrsce a nemá na to ... Tak tam sedí idiot za volantem. víc k tomu nemam co říct.... Normální řidič, který nepospíchá s timhle autem stačí plynulému provozu.. Tot je muj názor.. To co píšeš ty, že tě nenechaj jet ani 90 >:D nenech se prosím vysmát.
20. 11. 2012 19:23
Re: 100x nic a jedno brdo
Tak s tím se musí počítat, pr NUDA a všechny modely na stejné brdo jsou hlavním poznávacím prvkem KONCERNU. Nicméně nechápu tak nějak logiku - postavit až na pár maličkostí naprosto stejné auto, dát tomu jiný znak a hurá do prodejů....Je ale fakt že Škoda má něco co Seat ne...nej-nevkusnější volant na trhu!!! Seat má něco ve stylu Audi, což vypadá hezky. A foto sklopených zadních sedaček je taky usměvné...něco jako rovná plocha je těmto vozům naprosto cizí...prostě propracovaný koncern jménem fauvé. :no:
Avatar - STi 2008
20. 11. 2012 18:53
Re: vsetko by to bolo inak keby....
taky jsem to zkoušel, místa fakt dost, ale palubovka jak píšeš. Tma černočerná tma! A to byl kousek za bartru 357 tis!! Co mi ale vyrazilo dech je, že Rapid svítí archaickýma H4, tudíž i Fabia je na tom lépe!! A kdo pozná rozdíl, mezi dvouvláknovýma H4 a systémem jednovláknových H7 a dálkových H3, při přepnutí z dálkových na tlumené či naopak... prostě, toto nepochopím!!
Avatar - avatas
20. 11. 2012 18:10
100x nic a jedno brdo
Nuda,nuda,šedý lom.Jiný blinkr,kousek plastu a pořád nuda od wolkswagenburgu.
Jen cena září jak eifelovka ve Vegas das Las..... :-! :no:
Avatar - Well-being
20. 11. 2012 18:01
Sice velký kufr
ale jinak malé auto, bez klimatizace a rádia s dýchavičnými 55 kW a to všecho za 293 tis. krun českých? No to je vtip ... ;-)
20. 11. 2012 17:17
Re: Koncern se prostě nezapře
HTP se do města celkem hodí, první tři krátké stupně jdou motoru k duhu, z motoru čiší radost z vytáčení. Ale jakmile se vyjede mimo město a zařadí se čtyřka či pětka, je to slabota. A na dálnici to žere skoro jako šestiválec.
20. 11. 2012 17:00
Re: Koncern se prostě nezapře
Nechceš mě Ozzmane tady přesvědčovat, že 55 kw nebude brzdou provozu, že ne??! Ve městě samozřejmně v pohodě, tam v těch 50 km rychlostech dostačující, ale pružnost mimo město, nedejbože s dalšíma lidma a bagáží a pěkný kopeček před tebou....??? Jedna velká katastrofa...a bavit se o tom,že bys něco s takovýmto "silákem" chtěl předjet, to je asi taky ze sekce sci-fi. A kdybys chtěl narážet na mou osobu, jako na nějákého závodníka, tak se mezi ně už dávno nepočítám, z toho už jsem určitě vyrostl! Ve městě jedu svých 50 a mimo obec jsem rád, když mi podobní borci v těchto vozech dovolí jet aspon těch 90 km/hod! :-!
20. 11. 2012 16:50
Re: vsetko by to bolo inak keby....
ale toledo a rapid su inak stavane auta neporovnaval by som to ,renault a vw group isli na to inak...na lacne auta si u vw budeme musiet este nejaky cas pockat
20. 11. 2012 16:49
Re: Mno
Ti, kteří chodí číst web, v drtivé většině nečtou diskuze. Délka návštěvy je něco kolem 5 minut, za tu dobu přečte člověk dva tři články a na nějakou diskuzi nezbyde čas.
Avatar - qwert88
20. 11. 2012 16:40
Re: vsetko by to bolo inak keby....
Nemyslel jsem porovnávat Rapida s Thálii,nebo Sanderem,ale myslím,že jak Seat,tak Škoda by měli jít s těmito modely podobnou cestou,tedy cenově dostupných aut.
20. 11. 2012 16:21
Re: vsetko by to bolo inak keby....
ceny ako pises by boli adekvatne na lacny kompromis vyssie ako fabka,ale nizsie ako o 3
20. 11. 2012 16:19
Re: vsetko by to bolo inak keby....
fu tak thalia,logan a sandero porovnavat s rapidom je dost trufale...ale je pravda ze skoda doteraz volila retoriku ako keby ozaj mierila tam...3o1 a c-elysse snad otvorila oci skode i vw navyse nie vzdy musi byt interier cierny aby bol lacny to tiez novy francuzy dokazali,striekat sucastie palubky je iste lacnejsie robit akoze chrom
Avatar - cerrbion
20. 11. 2012 15:59
Re: vsetko by to bolo inak keby....
jak se píše výše, ty ceny spadnou, prodeje zatim nic moc, vidim to na 230 za rapida s HTP a 250 za TSi, pak to bude dávat smysl.
20. 11. 2012 15:48
Re: Mno
Ne, to špatně chápeš ty. Já přeci nepíši primárně o těch co přispívají. Já píši o těch co čtou. A těch je 30 tis. denně, jak sám píšeš. A to už je návštěvnost se kterou se musí počítat!

Opět - naprosto nechápu jak sis vyvodil že píši o diskuzních přispivatelích a ne o čtenářích ACZ...
Avatar - qwert88
20. 11. 2012 15:23
Re: vsetko by to bolo inak keby....
Ještě ty hnusné tvrdé tmavé plasty ve dveřích,taky nic moc.Tu cenu bych upravil podobně jako třeba Thálie,Logany,Sandera,apod. :-!
20. 11. 2012 15:11
Re: Koncern se prostě nezapře
Tak tu agresivní jízdu za deset bych nechtěl zažít.
Já jezdil s HTP/47 v taxikářském režimu a průměr nešel přes 7,5 litru.
Celkově jsem byl na 6,5, takže stejně jako kolegové s TDI Oktávkama.
Je ale fakt, že Ostrava je trochu jinak řešená, než třeba Praha, není tu tolik uliček a jednosměrek...

A na HTP se mi líbilo, že začlo rychle topit, to v zimě vždy bodlo :-)
20. 11. 2012 15:06
Re: Som z toho...
Tu emtrojku jsi trefil :-)

Rapida jsem viděl i jel, ale samozřejmě na 16", takže vypadal docela k světu.
Na fotkách mi taky přišel trochu těžkopádný, ale ne tak moc jako Toledo...
Rapid v social verzi bude každopádně katastrofa, ale co si kdo zaplatí, to taky dostane.
20. 11. 2012 15:04
Re: Mno
Tohle jsou promile procenta, něco, co se dá bez problému zanedbat. Denně na zdejší web chodí více jak 30 tis lidí, sám odhadneš, kolik se jich účastní diskuzí (registrovaní), kolik jich diskuze asi čte a kolik se jich na něco někoho zeptá.

Snažíš se mi vysvětlovat něco, co je pod rozlišovací schopnost.
20. 11. 2012 15:02
vsetko by to bolo inak keby....
dvojica rapid/toledo su nesporne dizajnovo dotiahnute kompakty ci uz po stranke exterieru ci interieru zhadzuje ich vsak fakt ze maju byt za lacne auta a v zaklade to je dost citit...je to smutne ale je to tak v piatok som mal moznost prezriet si rapida prvy dojem nesklamal dizajnovo auto doby ciste linie ,ziadne rusive prvky.rapid bol v modrej metalize znamej z reklamy oukej parada prva vec co ma zarazila bol pohlad na elektrony v zadnej casti bubon aky ma vzdy iritoval na octaviach 8-s .fajn myslim si je to 1.2mpi dobre zaklad berem /aj ked ja mam 55kW v mojej ibize 1.4tdi a mam tam 4 kotuce ;-) /.pre niekoho malichernost,ale rapid/toledo potrebuju zliatinove disky ako sol vdaka velkemu podielu plechu...co ma vsak uplne zarazilo bol interier,navrhnuty elegantne bez vyhrad takmer superbovska palubovka stratila caro v zaplave ciernej :-O bez srandy jedina vec co nebola cierna bol snad novy znak skody na volante...fajn vravim si zaklad.pytam sa s akym autom mam docinenie nech sa paci pozerate sa ne 1.2 tsi 63kW cena 13 2ooe 8-s som fanusik uz uz od cias utleho detstva pisal som si clanky so zaujmom sledujem predstavenie kazdej novinky prajm skode vela uspechov ,ale nemyslim si ze je fer spravit pekne auto s lacnym interierom a hodit na to cenovku octavie,pokial sme sa doteraz dozvedali o lowcost aute je to smutne snad skoda uzna chybu a casom sa dockame nejakeho kompromisu,lebo na tu palubku sa ozaj neda pozerat s prihliadnutim na to ze kolko to stoji.
Avatar - Ozzman
20. 11. 2012 14:54
Re: Koncern se prostě nezapře
S tím nemohu než jen souhlasit :yes: (mimochodem při agresivnější jízdě po městě si HTP veme i 10litrů:D takže zas takovej gól to neni). Jen nemám rád tvrzení že to bude brzda provozu... Víc mě serou podobní machři se silnějšími stroji co je nezvládnou a je pak zácpa na hodiny.. to jsou podle mne brzdy provzu :no:
Avatar - qwert88
20. 11. 2012 14:52
Re: Koncern se prostě nezapře
Právě s třívalcema počítají proto jsou za takové ceny.Tříválec v podstatě plní spolehlivější i když o dost slabší alternativu k TSI 63kw.U HTP nebo tříválce MPi se dá předpokládat,že při rozumném zacházení a pravidelném servisu ten motor 150000km,nebo i víc najede bez větších problému,zátímco u TSI bych si na to nevsadil >:-[]
Avatar - qwert88
20. 11. 2012 14:48
Toledo
Souhlásím,volant a předek jsou hezčí u Toleda,ještě grafika přístrojů,ale zadek mě zas příjde lepší u Rapida.Hlavně,ale z pravidla Seaty nejsou v základů tak holá auta jako Škodovky ;-)
20. 11. 2012 14:43
Re: Koncern se prostě nezapře
No jo, ale diesel si kvůli několika delším dálničním jízdám v plném obsazení ročně nemá smysl kupovat, když zbytek provozu bude poskakování po městě a krátké trasy (na což HTP vhodné je). U Rapidu/Toleda s těma tříválcema v prodejích moc nepočítají, to by je jinak dali mnohem levněji než TSI.
Avatar - Ozzman
20. 11. 2012 14:35
Re: Koncern se prostě nezapře
No.. ono v tomhle zatížení co píšeš si ani moc neškrtá Oktávka kombi 1.2 tsi :-) na tohle to chce proste diesel :-) Ale druhý auto do rodiny na dojíždění po Praze a přilehlém okolí... klidně i HTP :-)
20. 11. 2012 14:22
Re: Koncern se prostě nezapře
Na běžné cesty ve dvou ten tříválec možná stačit bude. Jenže Rapid/Toledo bude v 90 % případů plnit funkci jediného nebo hlavního auta v rodině. Při plném obsazení s paštikama a pivama na 2 týdny a s rakví/kolama na střeše to bude stačit tak na zařazení se do vzduchové kapsy za tirák a doufat, že Ti v táhlém dálničním stoupání neujede.
Avatar - Ozzman
20. 11. 2012 14:17
Re: Koncern se prostě nezapře
Prosimtě, jakých loudalů? když s autem budeš jezdit podle předpisů tak ti stačí i HTP... ja měl jedno z prvních HTP a na běžné cesty ve 2 to stačilo bohatě.a představ si že sem s tim předjel i jiný auta když bylo potřeba (ano, předjíždel sem z rozmyslem, ale to by měl každý i v Hondě nebo Porsche).. to auto 150 pojede... Kdysi sem z 47kw HTP na dalnici z kopce vytáhl tachometrových 190... >:D
20. 11. 2012 14:13
Re: Mno
S Generation mi to přijde poměrně ojedinělé (aspoň v rámci Evropy). Ostatní doprodávají starý model v omezených motorizacích a výbavách jako levnou alternativu k novému (třeba Astra Classic, Peugeot 206 a vlastně i Clio Storia), případně v karosářských verzích, kde se nástupce ještě neobjevil, ale Renault suverénně na určité méně rozvinuté trhy pošle mezigeneračního mutanta prezentovaného jako plnohodnotnou novou generaci. Myslím, že mu to neuškodí. Dělá to jen na vybraných méně náročných trzích a pokud dílenské zpracování a kvalita Generation není výrazně horší než u opravdového Megana, průšvih se konat nebude. Náročnější a movitější zájemce o Megana o generation skoro nezavadí.
20. 11. 2012 13:56
Re: .
jj, na Slovensku - Balkáně - sedany frčí. ;-) :-)
20. 11. 2012 13:53
Re: Mno
:yes:

Ano. Přesně tak to (bohužel) je. Když opravdu vybírám auto, rád se prodejce zaptám na něco jako ty ohledně toho motoru - technická věc na kterou znám odpověď. Je to dobrý test prodejců. A světe div se, narazil jsem i na takové kteří nelžou. ;-)

Ale přesně jsi popsal proč se mi nelíbí Generation - dělají z toho něco co není. V dlouhodobém a střednědobém horizontu to může pověsti automobilky jen a jen uškodit...
Avatar - .StenLi.
20. 11. 2012 13:52
Radsej Toledo ako Rapid
Totozne auta a tym padom by som urcite volil 3ramenny Seat volant pred Skodou.. + ako citam tak na seate su vacsie kolesa a mozno este nieco (autor si fakt mohol dat namahu a porovnat vybavy) + Seat ma vzdy lepsi image ako mat v garazi Skodovku.. :yes:
20. 11. 2012 13:49
Re: Mno
Já říkal "jedním ze zdrojů". A ano, i diskuze mohou při výběru ale HLAVNĚ při získávání informací když už mám jasno co koupím velmi pomoci. Nejen ty zde na ACZ, ale i ty na stránkách fanoušků konkrétní značky.

Snažil jsem se to teď napsat velmi polopaticky. Pokud stále nerozumíš, nebo nechceš rozumnět, je mi líto.

Ps.: Už jsem zde dvěma zájemcům o můj vůz přes SZ radil a psal takovou menší recenzi. Ronault je mi svědkem.
Avatar - iudex
20. 11. 2012 13:47
Re: Trošku k designu
A najsmutnejšie je, že to ani nemôžeme hodiť len na komunizmus. Pozrime sa dnes na výstavbu bez ladu a skladu, tá nerešpektuje historické pamiatky či nejaký genius loci ani dnes, akurát ignorantstvo strany nahradilo ignorantstvo peňazí investorov.
No nič, radšej späť k tej španielskej užovke.
20. 11. 2012 13:26
Re: Trošku k designu
Je to smutné. Protože ty zbytky podhradí v Bratislavě naznačují, jak to muselo být pěkné.
20. 11. 2012 13:23
Re: Mno
Přesně tak to je, ale většina kupců to ani nezjistí a v autosalonu jim to určitě neřeknou. V pátek jsme šli s dětma okolo salonu Citroen a šel jsem se tam zeptat, jestli ta 1,6 Vti v C-Elysée je stará TU (páč mě to opravdu zajímá). Prodejce tvrdil, že je to nově vyvinutý moderní motor. Tak jsem zareagoval, že ten teda nechci, že nově vyvinutý moderní Prince od PSA úspěšně konkuruje menším TSI v přeskakování řetězů a že bych koupil jedině starý TU. On poměrně pohotově obrátil, že to je modernizovaný TU s řemenem, ale podle nejmodernějších technologií bla bla. Samozřejmě, že je to on, podle objemu, vrtání a zdvihu a dováží se z Argentiny, kde je hlavní motorizací. Tím chci říct, že prodejce zákazníkovi nabulíkuje, co chce slyšet. Že třeba generation je o tolik levnější, že nemá elektrickou ručku a digitální tachometr, jinak je úplně stejný.
Avatar - iudex
20. 11. 2012 13:22
Re: Trošku k designu
>:D >:D >:D
Najprv som sa pobavil, potom som si uvedomil, že je to skôr smutné. Žiaľ historické podhradie v Bratislave naši súdruhovia označili ako prekážku pokroku a muselo padnúť za obeť ceste, resp. mostu. Takže za uvedeným podhradím musíš naozaj do Španielska. 8-s
Avatar - LEGOPARK
20. 11. 2012 13:17
Re: Trošku k designu
Ty čo hulíš??? >:D >:D >:D
Avatar - Choochoo
20. 11. 2012 13:15
Re: cena
Prodeje nebudou zadna slava, coz za rijen ukazal Rapid. Uz jsem zaslech 30 slevy u prodejce, coz naznacuje, ze pujdou rychle dolu. Realna je tech 250, kdo si pocka ten se docka ;-)
20. 11. 2012 13:15
Re: .
Já jsem na to zvědavý úplně nejvíc strašně! Stejně si myslím, že Rapid (alespoň v CZ) všechny bude v prodejích válcovat, i když C-Elysée/P301 budou nejprodávanější modely svých značek. Copak Clio nebo Hyundai i20 převálcovali Fábii? Sice jí trochu z koláče ukrojili, ale nepředběhli. Na druhou stranu ten rozdíl 80k Kč mezi základními (a i ve vyšších výbavách) modely Rapid/Toledo a C-E/P301 je v tomto cenově citlivém segmentu dost výrazný. Jenže spousta kupců ten rozdíl ani nezaznamená, dá na značku, tradici, doporučení a jde koupit škodovku. Když už si ceny porovná, rozhodují se na základě marginálních faktorů - rozdíl liftback/sedan je sice podstatný, ale spousta odmítne PSA, že to je šmejdský frantík, má ovládaní oken na středovém panelu a nemá škrabku ve víčku nádrže.
20. 11. 2012 13:03
Re: Vysoká cena?
Taká bola doba. Moje Polo Classic TDi stálo nové 420k a ještě s nějakým 40k bonusem (naštěstí jsem ho jako nové nekupoval).
Tohle Toledo se mi opravdu velice líbí, auto jak dělané pro Muroně a potřeby jeho rodiny. Ale v rámci konkurence by za střední výbavu a alespoň 1,2 TSi byla odpovídající cena kolem 280k. Až si budu za 1-3 roky nové auto kupovat, Toledo určitě mezi adepty bude, ale nejsem za něj ochoten dát 50-80k více než za širší konkurenci (v rámci kombi a sedanů srovnatelné velikosti).
Avatar - iudex
20. 11. 2012 13:00
Re: Som z toho...
Tak som zvedavý, ako na Teba bude pôsobiť Rapid so základnými 14-kami (porovnateľné Toledo nie je, lebo to má min. 15").
Inak samozrejme máš pravdu, pôsobí ako Toledo Scout, také dlhonohé, vysoké, na ceste vizuálne nesediace. Modrá metla je krásna, ale iba farba z auta emtrojku nespraví. :-!
20. 11. 2012 12:59
Re: Mno
To není o tom, já říkám, že lidé si auto podle diskuzí nevybírají. A některé své příspěvky v diskuzích jsem taky schopen označit za balast.
20. 11. 2012 12:57
Trošku k designu
Pozorně jsem si prohlédl galerii a zaujalo mě, jak je ten bratislavský hrad a jeho okolí krásné. Bratislava se prezentuje jen tím mostem, místo aby se více zaměřila na krásu hradu a středověkého podhradí, které má - nedá mi to nezmínit - téměř iberijskou atmosféru! :yes:
Avatar - iudex
20. 11. 2012 12:57
Re: kola
Tak to je príspevok dňa! >:D >:D >:-[]
Avatar - iudex
20. 11. 2012 12:56
Re: Mno
A preto sem nechodíš ani neprispievaš, že? ;-)
20. 11. 2012 12:35
Koncern se prostě nezapře
Vždyt je to naprosto totožné s Rapidem?? Ted se jen rozhodnout, jaký chci mít na kapotě znak, jestli okřídlenou slepici nebo S.... A se základní motorizací 1.2 V3 držím taky palce...to zas bude loudalů na cestě!
20. 11. 2012 12:34
Re: Mno
Já ty diskuze opravdu nijak směrodatně nevidím. Balasatu, a příspěvků s nulovou informační hodnotou, je zde tolik, že to spoustu neznalých lidí od čtení velmi brzy odradí.
20. 11. 2012 12:20
Som z toho...
...volaký zmatený.
Celé auto působí těžkopádně, není dobře usazené na cestě, kola s velkými prázdnými plochami mu nesluší a záď je snad ještě mohutnější, než na první oktávce...
V podstatě shodný Rapid na mně tak ale zdaleka nepůsobil, takže raději budu soudit až po setkání naživo.
Jinak bych musel za vzhled dát :no: a to i přes hezkou modrou metlu.
Avatar - qwert88
20. 11. 2012 12:19
Seat nebo Škoda
Nevím,ale tato cena k Seatu moc zakazníky tahat nebude,když Rapid je to samý za míň.Řešilo se to tu už mockrát.Rozumný člověk si v podstatě může koupit,víc muziky u konkurence.
20. 11. 2012 11:56
Re: Mno
Lowend je Megane Generation - dělá se na stejné lince jako Fluence, v Turecku. Technicky je to mix Meganu II a Meganu III. Oproti standardnímu Meganu se velmi liší (nelaserové sváry, rezerva pod autem, palubka z Fluence - myslím analog tacho, jiný podvozek...)

Osobně se mi tento přístup hodně nelíbí - lowendová Dacia, OK (hlavně krásný Duster a svým způsobem geniální Lodgy). Fluence, sedan, mix MII a MIII, taky OK. Ale Generation se (alespoň u nás) snaží vypadat a působit jako plnohodnotný Megane, jímž rozhodně není. Megane Generation je Fluence HB.
Avatar - Ozzman
20. 11. 2012 11:54
Re: Mno
Ha, teď dostaneš sprchu od zarytých VW fans:D protože co neni VW nebo německá prémie je low end :D:D ( já si to o meganu taky nemyslim, nejsi v tom sám)
20. 11. 2012 11:48
cena
To s tou cenou pro malou oktavku fakt prehnali, ne?

Jako dat cca 280- 300k CZK za obe auta s trihrnkem?

a to ve spanelsku za zaklad s trihrnkem (bez klimy, priplatek za ni dalsich cca 25k CZK) stoji v prepoctu 360 000CZK (cenikova cena bez financovani).

To se fakt zblaznili? Asi dostanu 50k slevu pri otevreni dveri u prodejce a dalsich 10-20k pri vaznem zajmu...

No uvidime na prodejich...treba jsem pod(pre)cenil trh >:-[]
20. 11. 2012 11:47
Re: Mno
1.) Ano, takhle internetové diskuze fungují. Tos objevil světadíl. Ameriku ;-)

Jen bych si, na rozdíl od tebe, zdejší komunitu takhle nikdy nedovolil nazvat. I když vím že budeš kontrovat tím žes neměl na mysli všechny. Já jen že někde hluboko v pozadí cítím, že máš na mysli všechny kteří kritizují koncern. V tomto mém případě paradoxně koncern proti koncernu...

2.) Jistě. A já také velmi netrpělivě čekám až se někdo podělí o osobní zkušenost v rámci koupě Rapida. Samotného mě velmi, velmi zajímá o kolik to půjde reálně stlačit a o kolik to bude méně vůči reálné ceně Golfa. Ale něco mi říká, a to už jsem pár nových aut kupoval, že pod 250 to dnes nepůjde. Mimochodem kolik nových aut jsi kupoval ty?

A maličkost - měkde to téměř stlačit nelze. Viz. japonci, konkrétní zkušenost v Nissanu.

3.) Já nemluvím o nějakém výraznějším vlivu na prodeje, chraň bůh. Já hovořím o informovanosti kupců. Když jsem já kupoval své auto, ACZ a diskuze na něm byly jedním z mých hlavních zdrojů. A tak jsem např. získal zcela jasnou představu, o jakou slevu si mohu reálně říci. A také jsem ji dostal - ještě o fous lepší než jsem čekal. A pokud by tyto diskuze pomohly byť jednomu zájemci o lowendového zástupce C segmentu, bude to super, ne snad?
Avatar - Ozzman
20. 11. 2012 11:44
Re: Vysoká cena?
Mě se víc líbí Toledo. Ale neviděl sem ho ještě naživo.. Rapdia jo a zklamal mě, hlavně interiérem.

Ještě sem zapoměl říct, ž Cordobu sme kupovali záhy po jejím uvedení na trh, takže možná i proto byla cena vyšší..:)
20. 11. 2012 11:39
tuhost karoserie
Nema niekto udaj o tuhosti takejto karoserie alebo z Octavie/Supa?
20. 11. 2012 11:29
Re: .
a presne na to som sam zvedavy ci a ako sa bude rapid predavat. Uvidime no.
20. 11. 2012 11:17
Re: .
to je otázka trhu - u nás (ČR) bude Rapid prodávat 10x více jako zmiňovaní konkurenti, možná na Slovensku by se mohlo odehrát překvapení.
20. 11. 2012 11:16
Re: Mno
Ano, zde se vyjadřuje kdejakej moula, co na tom, že se ve svých odhadech naprosto rozchází s realitou, právo na vyjádření mu nikdo nebere, já zase potom třeba neberu takovéhle diskutéry.

Co se cen týče, budu se opakovat, ale ty jsou pouze informativní, dneska slevu dostaneš už tehdy, když vezmeš za kliku v salónu, takže nějaké se vztekání nad ceníkem, mi přijde v ohledu reality naprosto mimózní.

A o vlivu diskuzí na prodeje automobilů, no, ehm, GTI vás tedy pěkně drtí. >:D
Avatar - cerrbion
20. 11. 2012 11:14
Re: Vysoká cena?
To je pravda, ale u všech automobilek bylo dráž. Nejlevnější Megan stál tehdy cca 450tis. Takže jsem rád, že jsou ceny níže, ale to nic nemění na tom, že na dnešní dobu a ceny je 292tis za tohle auto s tím motorem a výbavou prostě moc. Že se to však hlavně u nás bude prodávat, spíše Rapid než Toledo, nepochybuju.
20. 11. 2012 11:13
kola
Zaujimave, ze Rapid ma v zaklade 14" a Toledo 15". To bude asi tym, ze Seat je sportova znacka ;-)
20. 11. 2012 11:12
Re: Mno
Ja si myslim, ze lowend je taky model na ktorom sa setrilo uz pri navrhu auta a to viac, nez je v danej triede obvykle, takze Megane nemoze byt lowend, pretoze ma normalnu triednu velkost, xenony, slabu trojvalcovu atmosferu a nema podvozok z Clia vratane pneumatik.
20. 11. 2012 11:03
Re: Mno
Ano, ale diskuze jsou snad od toho že se k něčemu vyjadřujeme, že diskutujeme. Nebo snad ne? A pro mě je ta cena vyšší než cena Golfu a drtivé většiny ostatní mainstreamové konkurence prostě nepochopitelná a tak o tom diskutuji. Od toho diskuze jsou. Mimochodem, toto je diskuze pod článkem o cenách Toleda - tak o čem zde mluvit jiném?

A ještě poznámka - nechápu a nesnáším absolutní a bezvýhradnou nekritičnost ke své oblíbené značce. Je fandovství a je fanatické fandovství. A to druhé není zdravé.

A Ps. Ano, kecy v diskuzích auta neprodávají. Nicméně tyto kecy v diskuzích na nejčtenějším serveru o autech nějaký vliv mít budou - třeba na budoucí kupce. Neříkám že zásadní, ale nějaký ano. A podotýkám - kupovat dneska základní Rapid/Toledo (1,2 TSi, HTP nemá smysl) za ceníkových 300 je absolutní, nebetyčná hloupost... Minimálně tyto "kecy" mohou ovlivnit případné zájemce o tento vůz aby a) tvrdě o ceně smlouvali b) pár měsíců počkali.
Avatar - Choochoo
20. 11. 2012 11:02
Re: Mno
Je pravda ze trh ukaze, ale za rijen je videt ze Rapid, ikdyz je zrovna novinka, toho v prodejich moc neukazal ;-) Cekam na listopad ;-) Aby to nebylo jako u korejcu, aby se nerozjizdel v prodejich cely rok ;-)
20. 11. 2012 10:54
Re: Mno
Z toho důvodu, co jsem uvedl, to není.
Avatar - Ozzman
20. 11. 2012 10:54
Re: Vysoká cena?
O to mi nejde:D Nejsem zaměstnancem Seat ČR >:D jen to byl příklad:)
20. 11. 2012 10:53
Re: Vysoká cena?
pravda to je, ale k nákupu tohodle auta mě to asi nepřitáhne...
Avatar - Ozzman
20. 11. 2012 10:51
Vysoká cena?
Všichni tu laborují nad vysokou cenou.
Ano.. na dnešní poměry vzhledem ke konkurenci určitě...
Ale před 9ti lety jsme kupovali Seat Cordoba.. defakto předchůdce a velikostně i třídně podobny ( no, byla menší :-) ) než je toto Toledo/Rapid.

Byla to základní výbava pouze s el. předními okny, autorádiem, metalízou a hliníkovými koly. (ani ABS nebylo)
Motor byl 1.2 HTP 47Kw.
Auto stálo 380 000 Kč... nové. .. Takže... buďme rádi za 292 tisic >:D
20. 11. 2012 10:49
Re: Mno
Je zbytečné se tu kasat v diskuzích. Trh ukáže, kdo si cenu obhájí a kdo ne. O ničem jiném to nikdy nebylo, není a nebude. Kecy v diskuzích auta neprodávají, ani nesypou automobilce peníze do kapes. :-!
20. 11. 2012 10:43
Mno
Mno, dneska když nabízejí Megane Generation 1,6 100hp ve vyšší (čti první rozumné) výbavě za 220 - skutečný C segmentový lowend. Či dvojice z PSA... Dneska, kdy většina mainstreamu C segmentu začíná na podobné ceně jako lowendové Toledo/Rapid...

Ale nebojím se - opět se zde zjeví "spasitel" jež nám vysvětlí jak moc jsme mimo. A doufám, že mi jako tříletému dítěti konečně vysvětlí jak může být Rapid/Toledo s druhou nejnižší motorizací a při rozumném dovybavení (auto klima, ESP plus, el. okna vzadu) ceníkově dražší než etalon třídy - nový Golf - při stejné motorizaci a lepší výbavě. Neb asi jsem diskuzní prosťáček a stále to nechápu. Tedy chápu že se to může stát, jen nechápu jak obhájit že to je v pořádku...
20. 11. 2012 10:41
Re: Zadní lavice
taky si myslím, přijde mi to jak rapid, interiér na úrovni fábie, rozměry téměř taky, a vůbec komfort obecně. Za 270 sem koupil octaviu II tour s 1,6MPI, v tomhle srovnání mi rapid/toledo s 1,2MPI za 300 neprijde jako dobrej kauf. Mozná za 250 snad...
20. 11. 2012 10:40
.
Som celkom zvedavy na predaje skody rapid / seat toleda hlavne kvoli konkurencii 301 / c-elisee,
v rapide som minule sedel, trosku stiesnene, ale interier celkovo podareny, ziaden problem, akurat tie ceny. Ked sa pozrie na 301 / c-elisee, kde sa da kupit dizel za 10700Eur, a v najvyssej vybave ten dizel stoji len cosi vyse 13 tisic eur, tak fakt neviem kto si rapida kupi, hlavne ked sa jedna o triedu kde v prvom rade ide o cenu.
20. 11. 2012 10:36
Zadní lavice
Ať koukám, jak koukám, tak moc rozdílů v pohodlí mezi Toledem (Rapidem) a Loganem nebude. A ten finanční rozdíl je rozhodující. Jinak nevypadá špatně... Ale je spousta lepších alternativ za 300 kolíků.
Avatar - quicky
20. 11. 2012 10:27
design
vyzera vyrazne lepsie ako ten skaredy rapid, ale ten interier ;-\ :no: presne ako hovori kolega brumo v zaklade to este bude o inom
20. 11. 2012 10:13
základ
Ukažte prosím fotky verze za 292.900,- :-)