Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
22. 11. 2012 08:43
22. 11. 2012 11:39
22. 11. 2012 08:44
22. 11. 2012 08:51
22. 11. 2012 08:54
22. 11. 2012 08:58
22. 11. 2012 10:07
22. 11. 2012 09:40
22. 11. 2012 09:43
22. 11. 2012 10:15
22. 11. 2012 10:21
22. 11. 2012 10:27
22. 11. 2012 10:28
22. 11. 2012 10:30
22. 11. 2012 10:19
22. 11. 2012 12:26
22. 11. 2012 10:14
22. 11. 2012 10:58
22. 11. 2012 11:03
22. 11. 2012 08:48
22. 11. 2012 08:53
22. 11. 2012 10:23
22. 11. 2012 12:32
22. 11. 2012 10:30
22. 11. 2012 13:06
22. 11. 2012 09:27
22. 11. 2012 10:18
22. 11. 2012 12:22
22. 11. 2012 10:52
22. 11. 2012 16:29
22. 11. 2012 16:58
22. 11. 2012 20:52
22. 11. 2012 21:38
23. 11. 2012 12:58
22. 11. 2012 21:08
23. 11. 2012 14:18
23. 11. 2012 14:37
23. 11. 2012 20:32
23. 11. 2012 21:17
Avatar - RWD
22. 11. 2012 08:43
porsche
že porsche bude poruchovější než např. range rover bych teda nečekal
Rozbalit vlákno
1
22. 11. 2012 11:39
Re: porsche
Není poruchovější, ale opravy jsou dražší.
Přečti si, co všechno je do toho žebříčku započítáno.
Avatar - matii
22. 11. 2012 08:44
911
V jednom žebříčku patří Porsche mezi nejspolehlivější a v dalším se dovíme, že je to *. Tak nevím, ale asi to bude tím, jak se kdo k autu chová.
Rozbalit vlákno
16
22. 11. 2012 08:51
Re: 911
Ne není to tím. je to tím, že se zde s oblibou vydávají tabulky TUV a ADAC a další, za tabulky spolehlivosti a při tom jsou to jen tabulky z technických kontrol, které se spolehlivostí nemají nic společného... Proto třeba Porsche je tad tak úspěšné, protože je Porsche normálně urt v servise, tak na tu technickou ho zvládnou připravit...

Tato statistika o které se píše zde není dokonalá, ale je to jediný zdroj informací, který se k normálnímu smrtelníkovi dostane ohledně spolehlivosti. Je to tedy o něco lepší zdroj informací o tom jak si který model stojí než třeba 100 tis. testy autobildu. Když se tyto dvě informace spojí dohromady, dají se jakž takž udělat představy o tom co koupit...
Ale TUV a ADAC to opravdu není.

Jak sem a další psal už mnohokrát..., pověst spolehlivosti a kvality je placená agitka..., nicméně tato pojišťovna jediná, navzdory velkým automobilkám dává jediné rel. podklady... Být ta pojišťovna v Německu... asi by si tyto tabulky nemohla dovolit dávat...

P.S. Jednu dobu byl Fiat druhý jen za Mazdou, v současné době je tuším sedmý... Kde je Fauvéšrot je lepší se ani neptat. >:-[]
22. 11. 2012 08:54
Re: 911
...jen drobná...co v autě není, to se nepodělá. To, že Fiat končí na miniautech o něčem vypovídá.
22. 11. 2012 08:58
Re: 911
osobně toho mám v autě víc než dost.... a kupodivu i skoro po 5 letech vše funguje..., takže tady... zakopaný pees fakt není...
Mimoto.. a ty bys to mohl vědět..., njvěštím evropským dodavatelem těchto je Magnetti Mareli a ten jaksi patří Fiatu, takže si umí pohlídat kvalitu všech tady těchto fíčur... To, že třeba Stilo už ve své době mělo funkční adaptabilní tempomat jistě víš... Takže... tady opravdu není zakopaný pes... Je to jen o tom, kdo a jak potřebuje snížit výrobní náklady... ;-)
22. 11. 2012 10:07
Re: 911
Myslíš adaptivní tempomat? Dává se do Brava ještě dnes? Kde jinde se v modelech Fiatu nabízí? Kolik je u Fiatu vysokovýkonných motorů? atd, atd, atd...
Avatar - Snooob
22. 11. 2012 09:40
Re: 911
1. Pozor na to, že v tejto štatistike je zohľdnená aj cena opráv. Automaticky sú drahé autá znevyhodné. Tzn. do jednej opravy Porsche sa zmestí aj 5 opráv iného lacnejšieho auta!
2. Lacnejšie autá často nie sú poistené
3. RS 6, M3 a pod. nie sú auta, ktoré by majitelia moc šetrili! Jednak nemusia a majú ich pre pozitok z jazdy (okruhy, plny kotol a tak...)
22. 11. 2012 09:43
Re: 911
Ještě bych dodal, že kdo někdy nějaké výkonné auto měl, moc dobře ví, co a jak rychle na něm odchází.
22. 11. 2012 10:15
Re: 911
K bodu 2, co to s tím má co společného? V článku je jasně napsané, že se jedná o statistiku z dostatečného množstí POJIŠTĚNÝCH aut.
Avatar - Snooob
22. 11. 2012 10:21
Re: 911
Máš pravdu - dik :yes:
22. 11. 2012 10:19
Re: 911
:yes:
"Ukazatelem spolehlivosti je v této statistice kombinace množství závad na autě, !!!nákladů na jejich odstranění!!! a náročnosti servisních prací (tzn. doby, kterou auto stráví v servise). Počítáno je i průměrné stáří auta a počet najetých kilometrů. Tyto veličiny se promítnou do takzvaného Reliability Indexu."
V tejto statistike aj Prious vybehne na prve priecky, v pripade ze bude nutna vymena baterky.
22. 11. 2012 12:26
Re: 911
Auta jako RS6 jsou také dost choulostivá. A to ve statistice není nic extra exotického. Tady to o opici a banánech platí dvojnásob.
22. 11. 2012 10:14
Re: 911
ADAC je dle výjezdů k závadám a třeba DEKRA a její index závad ojetých aut taky není špatná. A oproti této pojišťovací statistice vychází z mnohem většího množství dat.
Avatar - Blue Sun
22. 11. 2012 10:58
Re: 911
Bohužel, právě ADAC je v tomhle směru k ničemu, protože mnohé značky mají své firemní výjezdní služby a to už ADAC nepokryje a jejich statistiku to značně zkreslí. Řešilo se to tu už mnohokrát...
Avatar - Katikakus
22. 11. 2012 11:03
Re: 911
Presne tak, ADAC navic sam uvadi, ze nejcastejsi vyjezdy jsou k vybitym baterkam, prekousanym kabelum a zabouchlym klicum. Proto ma se skutecnou spolehlivosti jen pramalo spolecneho. ;-)
22. 11. 2012 08:48
Směrodatnost
takové statistiky je pochybná. Jsem samozřejmě rád, že zde vévódí japonci, jelikož sám japonské auto mám, ale chytrý člověk si z výsledků veme akorát to, že na konstrukčně jednodušším autě (teď nemyslím japonce, ale auta obecně) sa něco pokazí méně často a taky to jde rychleji a levněji opravit, než v případě velkého, výkonného, výbavou a technikou nepěchového luxusního stroje.
Rozbalit vlákno
13
22. 11. 2012 08:53
Re: Směrodatnost
No tak jasně... To je pravda..
Na druhou stranu to jaksi vyvrací tu tezi, že koupíš-li prémii, tak je tak kvalitní, že jezdíš a jezdíš a jezdíš..., což prostě objektivně není pravda...
nejhorší kombinací vůbec (a na to nejspíš dojela ta Audi) je nespolehlivé auto s drahými opravami... To asi enchce nikdo z nás... ;-)
22. 11. 2012 10:23
Re: Směrodatnost
To mozno platilo, ked mal Merceds v priplatkovej vybave ABS a radio.
P.S. nespolehlivé auto s drahými opravami = hned ma napadol Tuareg a predsa ho kazdy chce ;-)
22. 11. 2012 13:26
Re: Směrodatnost
Tuareg a predsa ho kazdy chce ...
Pokud 80% lidí v populaci má nižší inteligenci, tak se není čemu divit.
Avatar - white label
22. 11. 2012 14:52
Re: Směrodatnost
Myslíš nižší inteligenci, než ty, nebo ti co si chodí třeba pro alfy? >:D
Zřejmě je tvá inteligence na takové výši, že ti stačí vidět značku/typ vozu a hned máš jasno o IQ jeho majitele..., potom se ale nemůžeš divit, že něco podobného nedokáže minimálně 80% populace.
:-O >:-[]
Avatar - Hammunasakra
22. 11. 2012 15:06
Re: Směrodatnost
Když on ale má PRAVDU.. :-|
..když koukáte na křivku populace dle IQ tak je to (skoro) trochu "horor" ;-)
PS: No a s tou VĚTŠINOU v levé části grafu se docela "dobře manipuluje" ;-)
Avatar - white label
22. 11. 2012 17:11
Re: Směrodatnost
Ale kuš furt teta..., ty jsi taky všude, včetně míst, kam ani čert nechodí... >:D
Jen doufám, že se dostatečně sebekriticky také řadíš do té levé části grafu... :-O :*) >:-[]
Avatar - Hammunasakra
22. 11. 2012 20:40
Re: Směrodatnost
....no když koukáte shora... ;-)
22. 11. 2012 12:32
Re: Směrodatnost
Záleží, jakou prémii koupíš, že. Mně jako podnikateli nepřijde, že by byl rozdíl mezi VW a BMW. Ale z pohledu soukromé osoby ten rozdíl vidím - BMW normálně nabízí servisní pakety, VW ne, pokud vím.

Jinak je samozřejmě nutné počítat s tím, že náklady na provoz tak nějak rostou s pořizovací cenou vozu.
22. 11. 2012 10:23
Re: Směrodatnost
Tak japonci zrovna obecně jsou fakt super káry.

Mám zkušenost s japonskými motorkami a to je prostě něco, za co člověk dá ruku do ohně, co se kvality i zážitku týče. Chápu, že japonská auta jsou trochu víc do rozpočtu než motorky, ale i tak to je mazec.
Co ale zamrzí na japoncích, tak je jejich designový přístup. Oni udělají super design, ale pak něco někde nějak něčím pohnojí, udělají krátký sedák, nevyladí podvozek pro Evropu atd...a ceny ojetin jsou hrozně vysoko
22. 11. 2012 10:30
Re: Směrodatnost
Jenom drobnost, jak vypadá podvozek vyladěný pro Evropu? :-)
Avatar - Blue Sun
22. 11. 2012 10:59
Re: Směrodatnost
Tvrdé prkno, á la Škoda?
22. 11. 2012 13:06
Re: Směrodatnost
V tom případě se u hondy trefili >:-[] Ještě ža tam mám jen základní 16´´ na 18´´ si to ani nechci představit (jezdim do práce po III. třídě ;-)
22. 11. 2012 08:56
buřtguláš ze všeho
>:D >:D Vtipné. Velmi. Počet návštěv servisu, počet závad, cena opravy..... A vesele to zmixujeme celé dohromady.
Předpokládám, že nikdo nepochybuje, že důchodce, který najede 5000 km ročně třeba s Pandou bude v servisu ojediněle, než jezdící manager např. v E, který dá 40-50 tis. za rok. Doufám, že nemá cenu polemizovat o ceně oprav a servisu. 911 ? >:D Ono se musí často do servisu a je to dražší než u Lanceru ? Divné. Opravdu Divné.
Tedy statistika k vytištění na jemný papír a k použití víte kde. A tisknout prosím na la***. Inkoust by se utíral pořád.
Rozbalit vlákno
16
22. 11. 2012 09:01
Re: buřtguláš ze všeho
Samozřejmě tahle statistika bere do úvahy najeté km.... ;-) Dokonce uvádí, když se podíváš na originál, průměrný počet najetých km. Budeš se divit, ale ty rozdíly třeba mezi tou Pandou a éčkem nejsou až tak velké, jak bys teď čekal..
Mimoto... třeba zrovna ta panda bude jezdit v daleko náročnějších městských podmínkách... víc, než to éčko...

Takže... auto by mělo být spolehlivé... už jen s ohledem na ten účel na který je stavěné... To co si psal ty je vlastně jen výmluva... ;-)
22. 11. 2012 09:51
Re: buřtguláš ze všeho
Panda může jezdit na venkově, stejně jako to E může jezdit jako taxi. ;-)
Z pohledu té pojišťovny chápu, že je zajímá ekonomický ukazatel provozu/servisu/oprav. A z toho pohledu je jasné a i logické, že čím vyšší třída, tím nákladnější servis. O tom předpokládám netřeba polemizovat. V tom případě je ale zavádějící prezentovat tuto statistiku jako statistiku spolehlivosti aut. Spíše to vidím právě na ti ekonomiku provozu, resp. provozní náklady. Ty v konečném důsledku nemusí se spolehlivostí uplně korespondovat.
22. 11. 2012 10:19
Re: buřtguláš ze všeho
logicky musí... protože pokud pojišťuje pozáruční opravy, tak ji samozřejmě zajímá náklad a taky jak často se takový náklad dá předpokládat...
22. 11. 2012 10:55
Re: buřtguláš ze všeho
Jistě. A pro ilustraci, pokud budeš mít 2 naprosto stejně spolehlivá auta (stejné závady, stejný nájezd km), ale u jednoho bude servis/opravy 2x dražší než u druhého, bude dle interpretace v článku to druhé méně spolehlivé. Proto říkám, že se nejedná ani tak o statistiku spolehlivosti jako takové, ale o statistiku servisních/provozních nákladů.
Avatar - Katikakus
22. 11. 2012 11:12
Re: buřtguláš ze všeho
Srovnej tedy dve auta ve stejne tride, zhruba stejne draha - E-klasse a Audi A6 Allroad... ;-)

Tezko bude nekdo vybirat mezi Agilou a Porsche 911. Kdyz si budes vybirat auto v urcite kategorii, srovnani bude naprosto relevantni a dostanes pomerne solidni obrazek o jejich spolehlivosti.
To ze srovnani napric velikostnimi/cenovymi tridami nebude uplne relevantni je tady jasne snad i jossalitovi, a to je co rict... :-!
22. 11. 2012 11:35
Re: buřtguláš ze všeho
Jistě. To je naprosto v pořádku. ;-) :yes:
Avatar - white label
22. 11. 2012 12:22
Re: buřtguláš ze všeho
Jenže v tabulce žádná A6 není, jedná se o první generaci (viz udávané roky výroby 2000-2005) Allroadu, který ani nebyl veden jako A6, ale jako samostatný model. Navíc to Ečko (ve druhé tabulce) už je o generaci novější (2005-), takže by se mělo logicky srovnávat s A6/C6, která je i mnohem spolehlivější, než první Allroad vůbec. Jak píše figurka, před nějakými závěry je třeba přemýšlet, pak nikoho moc nepřekvapí, že nejvyšší servisní náklady má RS6 s M5, zvlášť pokud si k nim majitel sjednal pojištění servisní nákladů, logicky ne proto, že by je měl v úmyslu nějak moc šetřit.
Avatar - Katikakus
22. 11. 2012 13:00
Re: buřtguláš ze všeho
To byl jen priklad, jak pri srovnani postupovat, pri kterem jsem pouzil data z clanku - nejlepsich a nejhorsich deset. Neber to dogmaticky, clovece.

Na strankach reliabilty indexu si zajemce samozrejme najde modely, ktere ho zajimaji.

Tvou zminku o RS6/M5 nejak nechapu - to ze budou mit vyssi naklady nez vetsina aut v indexu je prece jasne - srovnavat lze pouze srovnatelne vozy - o tom prece cely cas pisu, Mlho... ;-)

PS: Soucasna A6 ma 138, takze ta E-klasse porad vychazi vyrazne lepe.
22. 11. 2012 13:11
Re: buřtguláš ze všeho
A stačí se podívat, že ty náklady na opravu asi nebudou hrát až tak zásadní roli. Protože ve "family cars" má 3. Accord s indexem 45 průměrnou cenu opravy 478,- liber, kdežto 7. Pežot 406 s indexem 60 průměr 248,- liber, což je skoro polovina. Kdyby to hrálo takovou roli, tak je ten Pežot stejně nebo před Accordem, protože za ty prachy můžeš opravit dvojnásobné množství závad na Pežotu.
Avatar - Katikakus
22. 11. 2012 13:15
Re: buřtguláš ze všeho
Zajimavy poznatek, tak hluboce jsem ta cisla nestudoval. Takze cena opravdu nebude az tak dulezita a srovnavat pujdou i auta cenove vic vzdalena. Diky.. :yes:
22. 11. 2012 11:20
Re: buřtguláš ze všeho
ano, v tomto máš pravdu... proto je to index a ne tabulka počtu závad... ale zároveň to zohledňuje i čas opravy, stáří a nájezd, takže je to mnohem komplexnější... lepší toto, než statistika prasklých žárovek...

the number of times a car fails,
the cost of repairing it,
the average amount of time it spends off the road due to repairs
the average age and mileage of the vehicles we have on our books.

So it's not simply a case of recording how often a car breaks down - it's much more comprehensive than that and the data is constantly updated.
Avatar - Katikakus
22. 11. 2012 11:23
Re: buřtguláš ze všeho
No jo, ale to bys chtel od nekterych moc, aby si precteli, co Warranty Direct o indexu pise. Radeji tady budou blabolit o tom, jaky je to nesmysl. ;-)
22. 11. 2012 11:37
Re: buřtguláš ze všeho
Tak to, že je to lepší než statistika prasklých žárovek je bez debat. ;-) Jde o to, že i nad tímto je nutno přemýšlet.
22. 11. 2012 12:42
Re: buřtguláš ze všeho
Přemýšlet je dobré vždy. Jinak to asi ani není dobrý nápad, protože akorát zakrníme. ;-)
Avatar - Katikakus
22. 11. 2012 13:11
Re: buřtguláš ze všeho
To kazdopadne, nic nelze brat dogmaticky - spolehlivost je prilis slozita disciplina na to, aby se dala vyjadrit jednim cislem.
22. 11. 2012 09:21
Samozřejmě je ten buřtguláš zcela v pořádku
Na rozdíl od statistik technických kontrol, kde je to o přípravě na technickou, nikoliv až tak o autě jako takovém a taky o posouzení míry opotřebení daným technikem a na rozdíl od anket typu JD Power, kde si to chválí sami zákazníci, kteří často ani nic jiného nezkusili, tak tahle pojišťovna se živí pojišťováním vozidel nad rámec garancí.
Tedy je to pro ně byznys a aby v něm nezkrachovali, tak musí mít kur.va dobrý přehled o tom, jak která auta fungují. Že logicky ta menší a jednodušší spolehlivěji, to je pochopitelné.
Osobně to považuji za jednu z nejrelevantnějších statistik. A ať už to vezmu tak či tak, beztak se většina +- co se značek týče shoduje.
Pokud někde vyběhne Porsche 911takhle a jinde tak - je to logické, ono když přijede na technickou, není ani shnilé, obvykle brzdí, nemá problém s vůlema podvozku, navíc je majitelé obvykle udržují v dobrém stavu. Ale znám ze svého okolí dva případy, kdy se jim na 911 rozpadl neopravitelně motor a to ADAC nezachytí, kdežto tahle firma, která by to případně měla platit musí...
Rozbalit vlákno
14
22. 11. 2012 09:25
Re: Samozřejmě je ten buřtguláš zcela v pořádku
;-)
22. 11. 2012 09:52
Re: Samozřejmě je ten buřtguláš zcela v pořádku
Jistě, ale udržet ti 911 v dobrém stavu stojí jiné peníze, než udržet v dobrém stavu nějaký lowend (např.).
22. 11. 2012 10:14
Re: Samozřejmě je ten buřtguláš zcela v pořádku
No šak ano. A co? Taky ten kdo má tak maximálně na Opel Agila nejezdí a nesnaží se udržovat P911... Podle této logiky to zcela souhlasí. Ten kdo jezdí Agilou většinou řeší jestli dá kotouč Brembo nebo Bláto, kdežto majitel 911 strčí auto na garančku nebo do autorizovaného servisu a udělejte co je potřeba. Samozřejmě na výjimky, ať mě nikdo nechytá za slovo...
A podle toho by i seděla logika, že na technické ta Agila bude v horším stavu než 911, ale jako auto se sere míň, protože je tam o 70% kabeláže míň, okna to má na kliku, klimatizaci nezná a je v tom motor s technikou 80. let, na kterém se nemá co posrat...
22. 11. 2012 10:19
Re: Samozřejmě je ten buřtguláš zcela v pořádku
:-) :yes:
Avatar - Katikakus
22. 11. 2012 11:17
Re: Samozřejmě je ten buřtguláš zcela v pořádku
:yes:
Avatar - EauRouge
22. 11. 2012 15:09
Re: Samozřejmě je ten buřtguláš zcela v pořádku
Musím s vámi souhlasit. Jen mi přijde hloupé, že statistika dělá koeficient z hodin práce na autě a ceny dílu a konec. Z logiky věci by ten vzorec měl obsah i cenu auta a tím získat reálný poměr finačního zatížení majitele, tedy faktor jak moc ho to bude reálně bolet. Když použiju váš příklad, tak Agila která stojí, plácnu, 150 tisíc a upadne jí motor a auto napůl shoří, tak má škodu 100 tisíc a majitel je na dně. Ale když majitel dvou a půl milionové 911 odpálí karbon-keramické brzdy a musí zaplatit stejných 100 tisíc, tak ho to asi dost zamrzí a v letě nepojede na Bermudy ale do Chorvatska, tak se zas tolik neděje. Tudíž nelze brát čistě nominálně hodnotu oprav a započítávat ji do toho jejich vzorce - přece kdyby ty brzdy vyrobily z papíru a nestály sto tisíc,ale pět, tak ty brzdy nebudou dvacetkrát spolehlivější.

Tudíž v téhle formě to nemá uplně vypovýdající hodnotu pro spotřebitele, ale jen pro pojišťovnu která tak ví kolik stojí provoz onoho auta a podle toho si určí sazby, pač ji zajímají konkrétní nominální hodnoty. Kdyby tu statistiku rozdělily na dvě části - část 1. jak často budete jezdit do servisu, tedy poruchovost a část 2. kolik vás bude stát život s daným autem, tak běžnému člověku řekne víc. A tahle statistika odpovídá spíš jen té druhé možnosti.

Ale je vidět, že to berete hlavou, což je na tomto serveru príjemná změna.
22. 11. 2012 15:19
Re: Samozřejmě je ten buřtguláš zcela v pořádku
ale jak jsem již někde v diskusi psal, on ten počet závad tam v tom indexu bude hrát poměrně velkou roli a možná cena oprav nižší roli jak to z toho na první pohled vypadá... ono dle mého názoru logicky nemohou brát v prvé řadě cenu servisu jako bernou minci při pojištění pozáručních závad, ale také pravděpodobnost výskytu... to si myslím, že dokazují i jejich stránky, kde jsem si našel, že ve "family cars" má 3. Accord s indexem 45 průměrnou cenu opravy 478,- liber, kdežto 7. Pežot 406 s indexem 60 průměr 248,- liber, což je skoro polovina. Kdyby to hrálo takovou roli, tak je ten Pežot stejně nebo před Accordem, protože za ty prachy můžeš opravit dvojnásobné množství závad na Pežotu.
Avatar - EauRouge
22. 11. 2012 15:51
Re: Samozřejmě je ten buřtguláš zcela v pořádku
Tak v tom případě to beru. Jelikož jsem nestudoval jejich stránky(moje hloupost) a tak jsem nevědel jak velkou roli hraje cena opravy v celkovém vzorci, tak jsem si myslel, že to jen sprostě vynásobí a proto se mi to zdálo irelevantní. Pokud, ale dokázali vynalézt nějaký zhruba vypovídající koeficient mezi počtem oprav a její relevantní náročností, který bude mít výpovýdající hodnotu, ve smyslu že - i když pojedu do servisu pětkrát, ale opravy budou charakteru vrzající židle apod., tak získám menší hodnotu než když pojedu dvakrát ale jednou s čerpadlem a podruhý s převodovkou, tak to beru.
edit PS: v tom případě dává smysl ta 911, pač 996 měla asi dost problému s přechodem na chlazení kapalinou, bych to tak viděl.
Avatar - Katikakus
22. 11. 2012 11:06
Re: Samozřejmě je ten buřtguláš zcela v pořádku
Velmi pekne shrnuto. Je videt, ze tady alespon nekdo pouziva hlavu... :yes:
22. 11. 2012 11:54
Re: Samozřejmě je ten buřtguláš zcela v pořádku
Jasně, ne jednoho, ale hned dva, co se jim 911 rozsypala >:D

Roztoč to tady fest, přihoď dalších pár s eskládama a navrch aspoň Veyrona, kterýmu za jízdy vylítla převodovka vejfukem >:D
22. 11. 2012 12:02
Re: Samozřejmě je ten buřtguláš zcela v pořádku
A jedno bylo GT3, 50tis.km, zadřený motor, Porsche i po záruce 80% ceny "zaplatilo", protože to je prostě pro ně známý problém, i tak tam byl doplatek okolo 200tis.Kč...
22. 11. 2012 12:21
Re: Samozřejmě je ten buřtguláš zcela v pořádku
Jo, jasně...

V tom zbytku máš celkem pravdu, je třeba se taky dívat na to, co se na kterém autě spravuje - výměna elektricky stavitelného, větraného, vyhřívaného a anti-alergického sedadla řidiče v Audi RS6 přijde dráž, než výměna motoru v Kia Picanto.
Avatar - Katikakus
22. 11. 2012 13:12
Re: Samozřejmě je ten buřtguláš zcela v pořádku
Srovnavat RS6 a Picanto je naprosty nesmysl... ;-)
22. 11. 2012 18:02
Re: Samozřejmě je ten buřtguláš zcela v pořádku
Jistě, proto to píšu.
Relevantní je jen srovnání ve stejné třídě.
22. 11. 2012 09:27
Kvalita aneb realita
Pro mne osobně jsou tyto statistiky informačním modelem. Mnozí se tady staví na stranu jedné či druhé strany. Pojďme se na to chlapi kouknout trošku z druhé strany. Výrobce by se měl snažit nabídnout 100% produkt a to myslím dnes dělají téměř všichni - s ohledem na cenu a třídu auta (vyjma číny a spol....) Každý jede svoji filozofii a záleží jen na výrobci co nabízí a hlavně chce nabídnout. Na druhou stranu když někdo tvrdí, že vyrábí nej nej kvalitnější auta, myslím tím koncern VW a dává 2letou záruku na svoji nej nej kvalitu, možná že ta statistika až tak špatně sestavená nebude Nic proti koncernu, ale 7 let jsem tyhle auta prodával jako nová a ojetá a vím své... Upřímně, koupíte si raději produkt za 1milion a dvouletou zárukou nebo produkt za 700tisíc a třeba 4letou zárukou?! Vím vše je o prestiži a image, ale ruku na srdce, nepodporujeme tak trochu zloděje???? Koukněme na roční výsledky zisků jednotlivých značek a budeme se divit!!! To že má každá značka nějaké závady a mouchy je jasné. To je jen důsledek toho, že se dnes všechno vytváří na PC. Nedávno jsme byli v tech. muzeu v Brně a je tam mnoho aut, která jsou stará i přes 60 let a funkční!!! Dokonce jedno, které jezdilo majiteli neuvěřitelných 73let!!! Které z dnešních aut to může nabídnout??? Tři až pět let a honem si kup nové, dnes automobilky potřebují prodávat a prodávat a vydělávat a o tom to pánové je. A to že japonci vedou je jasné, jejich mentalita je pořád nastavená na kvalitu. Koukněte jaká auta se prodávají v japonsku a je to všem jasné...
Rozbalit vlákno
32
22. 11. 2012 09:52
Re: Kvalita aneb realita
Ja osobne najedu sluzebnim tak 60-80tis za rok a soukromym tak 10 a za ty roky jsem mel spousty aut ruznych znacek.Jedno ale vim jiste, nejlepsi je koupit auto nove, radne ho servisovat, tankovat jen znackove palivo a nejpozdeji po 120 tis nebo 6 ti letech se ho zbavit.Pak uz do nej jen sypete penize a nemuzete se spolehnout ze dojedete.Napriklad u Fokusu mi po 50 tis-sedmi mesicich od koupe odesla vodni pumpa a doslo ke ztrate chladici kapaliny, u Berlinga mi praskl klinak ve 36 tis..Zatim nejspolehlivejsi co jsem mel je octavka, ale i tam se musel po trech mesicich prehravat software, a hlavne se strasne krade a vykrada.Kolegyni v praci ji za dva roky vykradli osmkrat.To je 48tis zaplacenych jen na spoluucasti....Takze po jednom aute co jsme meli zapujcene na rok a 100tis km prechazime na Dacii.Nic se nerozbilo, nikdo to nevykrade a je dalako levnejsi servis.Auto bylo i necekane pohodlne a prostorne.
Avatar - Snooob
22. 11. 2012 10:04
Re: Kvalita aneb realita
Len s Daciou toho ako obchoďák moc nepredáš ;-)
22. 11. 2012 10:58
Re: Kvalita aneb realita
Image (co se týče aut) je hodně důležitá u větších firem - pro malé firmy nebo normální lidi bude sympatičtější obchodní zástupce v Dacii než třeba v BMW ;-)
22. 11. 2012 09:54
Re: Kvalita aneb realita
Jak ovlivňuje "vytváření na PC" spolehlivost aut ?
22. 11. 2012 10:07
Re: Kvalita aneb realita
Podle me je to tlakem na rychlost uvadeni novych modelu trh.Pak jde do prodeje nedostatecne odzkousene auto a vytahujou se rozvodove retezy jako u TSI.Do toho tlak na ceny a muzete na spolehlivost zapomenout.Auta jsou daleko lepe vybavena a stoji pulku co driv, o to mene ale vydrzi.Je to spotrebni zbozi, pak by ale mela jit cena jeste dolu, aby spotrebitel mel na to menit auto kazde tri roky a nejezdily tu vraky jako u nas v cesku....
Avatar - jeylkey
22. 11. 2012 10:12
Re: Kvalita aneb realita
to ale nijak nesouvisi s "vytvarenim na pc", i kdyz to, co pises, je pravda
22. 11. 2012 10:42
Re: Kvalita aneb realita
No, dřív všechno zkoušeli manuálně, dnes to "vymyslí" PC na základě zadaných dat a jde to do výroby >:D Jen pro ilustraci, kamarád co dělá u firmy, která vyrábí ramena pro Ford Focus, mě nedávno říkal, že vyrábí a vyrábí a nejednou se zjistí, že to co vyrábí je na hranici nosnosti, protože "někdo" (asi PC) zapomněl připočíst rezervu. Tak se asi tři roky vyrábí ramena, kde hrozí ulomení v místě uchycení čepu. Až si toho nějaký borec, člověk, všiml, tak se vyrábí ty stejný ramena, ale v daném místě zesílená asi o dva mm silnějším plechem.......a to je jen jeden příklad ze všech..... Třeba když kdysi dávno začínalo Bentley, všechny modely, motory byli vyráběné ručně a když říkám ručně, myslím opravdu vyráběné rukama - písty, vačky, válce, závity apd. se dělali na stole pilníkama a rukama. Dnes to odlije stroj a rukama to poskládá každej šmoula. A k tomu ještě deb.ilní emisní normy a jsme tam kde jsme....zase jde jen o prachy a donutit zákazníky, jak uvádí kolega z jiného přízpěvku, po 5 až 6 letech a cca 100tis. koupit jiný auto >:D >:D >:D Jo busines je busines >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
22. 11. 2012 13:10
Re: Kvalita aneb realita
Počítač na nic nemyslí. Když dělá simulace hlupák či lajdák, tak díl samozřejmě může selhat. Počítače se používají v letectví hodně dlouho, hlavně při návrhu vojenských letounů, a auta se navrhují na stejných systémech. Většina automobilek (minimálně v Evropě), pokud vím, používá CATIA, kterou vyrábí Dassault. Skupina, která se chlubí, že jako první navrhla civilní letoun pouze pomocí počítačového modelování. A létat s Falconem je radost. 7X je rozhodně jedno z mých nejoblíbenějších letadel.

Áda může klidně vyšilovat, i "Němci" jsou navrženi ve francouzském software. >:-[]

Mimochodem, tobě připadá ruční výroba dokonalejší než CNC? Možnost udělat CT každé součástky? Pořád máš možnost obrábět billet místo odlévání. Nebo máš něco proti sváření laserovým, popřípadě elektronovým paprskem? Miluji ruční práci, ale perfekcionista ve mně rozhodně preferuje počítače a roboty. Že se plně nevyužívá možností kontroly, to je věc jiná. Problém zkrátka není v tom, že to už není ruční práce.
22. 11. 2012 21:17
Re: Kvalita aneb realita
Jo, Catia v evropě celkem vládne. Podívej se na Airbus.
22. 11. 2012 14:43
Re: Kvalita aneb realita
Asi PC zapoměl.. >:D ty jseš teda éro. Jak si představuješ, že to funguje? Přijde konstruktér strojní inženýr k pc, zapne webkameru a do mikrofonu řekne: "počítači, vymysli rameno na Focus!"? Počítač je pouze nástroj, akorát inženýři nemusí stát u rýsovacího prkna a pak analyticky dělat posudky všech detailů na všechny druhy namáhání. Něco narysují v AutoCADu (nebo jiném CAD prostředí) nebo rovnou vymodelují a matematický model pak můžou posuzovat softwarem pro metodu konečných prvků (nebo konečných diferencí nebo nevím, co používají autokonstruktéři). Počítač sám je však bezmocnej a na nic nezapoměl. Nevěř všemu, co ti nejací kamarádi nakecají :-!
22. 11. 2012 20:46
Re: Kvalita aneb realita
:yes: :yes: >:D
23. 11. 2012 07:43
Re: Kvalita aneb realita
:-) :yes:
22. 11. 2012 10:19
Re: Kvalita aneb realita
Auta jsou v dnešní době obyčejné spotřebáky. Ty by si chtěl čekat na nový model vozu třeba 15 let? Než by všechno ručně zkreslili, reálně odzkoušeli a dotáhli do výroby...
22. 11. 2012 13:21
Re: Kvalita aneb realita
Počítač ti hlavně umožní víc optimalizovat. Dosáhnout stejné úrovně bez počítačů, tak auto budeš dělat snad 50 let. Na vině nejsou počítače. Ty jen dělají, co po nich lidi chtějí. Vlastně částečně asi jsou. Zlevnily návrh na tolik, že se výrobci vyplatí přemýšlet, kde by co mohl ušetřit na materiálech a konstrukci.
22. 11. 2012 10:08
Re: Kvalita aneb realita
Kdyz nebudes vozit klienty a budes parkovat za rohem tak jo:-)
Avatar - jeylkey
22. 11. 2012 10:10
Re: Kvalita aneb realita
ja bych rekl, ze pozitivne, ale asi se mnou nikdo souhlasit nebude
Avatar - Ham.
22. 11. 2012 23:30
Re: Kvalita aneb realita
Tvoje tvrzení "na druhou stranu když někdo tvrdí, že vyrábí nej nej kvalitnější auta, myslím tím koncern VW a dává 2letou záruku na svoji nej nej kvalitu" moc nekoresponduje s realitou.

Ještě jsem neviděl reklamu koncernu, kde by tvrdil, že má nejkvalitnější auta. Dokonce v 99% případů říká jenom auto, tedy das Auto a pouští k tomu nějaké video nebo obrázky. Tedy žádné řeči o nejvýkonnějších motorech, nejnižší spotřebě, nejnižší ceně nebo nejvyšší kvalitě jako někteří jiní (typicky třeba Hyundai, který má vždy všechno nej dokud ho někdo nenačapá při lži).

A záruku můžeš mít na 5 let. Takže to není o nějaké obavě VW z vlastní kvality, ale jen a jen o možnosti volby zákazníka koupit si přesně to co potřebuje, někdo koupí natáčecí xenony, někdo balíček s prodlouženou zárukou.
Avatar - Hammunasakra
23. 11. 2012 01:25
Re: Kvalita aneb realita
No zas TAK dobré to NEbylo.. ;-)
Avatar - Hammunasakra
23. 11. 2012 01:25
Re: Kvalita aneb realita
Ahááá, takže vy myslet že to "Das Auto" znamenat "JEN auto"? ;-)
PS: Jinak ale "rafinoVWané" :yes: :-)
PPS: My u Citroën (už i v minulé generaci) "kachnu i husu" = záruku 5 let/150.000 km a samozatáčecí bi-xenon v ceně ;-)
23. 11. 2012 08:10
Re: Kvalita aneb realita
:yes: Výborný příspěvek. Díky. Říká toho velmi mnoho.
Avatar - Hammunasakra
23. 11. 2012 12:22
Re: Kvalita aneb realita
Děkuji ;-)
Avatar - Hammunasakra
23. 11. 2012 13:28
Re: Kvalita aneb realita
NE(máte)rad ironii? :-)
23. 11. 2012 13:03
Re: Kvalita aneb realita
Pro Golf VIII už reklamu změní, bude to "ein Auto" :-)
Avatar - Hammunasakra
23. 11. 2012 21:09
Re: Kvalita aneb realita
..beru vás za slovo.. ;-)
Avatar - white label
23. 11. 2012 13:41
Re: Kvalita aneb realita
V ceně možná byly, ale rozhodně ne zadarmo. Navíc fakt, že si k nim člověk musí koupit i tu C5 může být pro někoho nepřijatelný. ;-)
Avatar - Hammunasakra
23. 11. 2012 21:07
Re: Kvalita aneb realita
Nojo, ale tady je řeč o lidech co si NEkoupili samozatáčecí Bi-XENONy (a záruku na 150.000 km) kvůli tomu aby si koupili VW! ;-)
Avatar - white label
23. 11. 2012 22:00
Re: Kvalita aneb realita
Když chci das auto, beru VW, když chci drahý solitér pro natáčecí světlomety, beru klidně i tu C5ku... >:-[]
Avatar - Hammunasakra
24. 11. 2012 00:18
Re: Kvalita aneb realita
Ale VÍTE že C5ek (i té minulé generace) se prodalo VÍCe než třeba SUPERBů?
(co třeba Bristol Fighter - když už "solitér"? ;-)
PS: No a když "DAS Auto" - tak třeba "zrovnatak" - Bristol Fighter :yes: :-)
Avatar - white label
24. 11. 2012 01:40
Re: Kvalita aneb realita
Ještě, že ne třeba Bristol "Frajtr"... :*) >:D
22. 11. 2012 10:18
RS6
no jeste ze jsem si tu RS6 nekoupil, takhle seredne bych naletel a byl porad v servisu >:-[]
Rozbalit vlákno
1
22. 11. 2012 10:44
Je to miešanie hrušiek s jablkami
Porovnávať malé a menej výkonné autá, ktoré slúžia ako druhé auto v rodine na cestu do práce alebo odvoz detí do školy s veľkými a silnými autami, ktoré najazdia násobky kilometrov malých áut, je miešanie hrušiek s jablkami.
Audinu RS6 si asi málokto kúpi ako druhé auto do rodiny, aby manželka mala na čom voziť deti do školy. Také auto najazdí množstvo kilometrov vodič si ten výkon aj patrične užíva. Naviac vodič takéhoto auta zvyčajne príde do servisu aj pri malom podozrení na nejaká závadu. Zatiaľčo malé autá jazdia a jazdia, až kým nezostanú niekde stáť. (Vlastná skúsenosť - mám staršiu šestkovú mazdu, ale stále chodím do značkového servisu a doprajem jej viac ako sebe, pretože si nemôžem dovoliť, aby mi niekdy 1.000 kilometrov od domu zostala stáť).
Takže verím len takej štatistike, ktorú som sám sfalšoval. :-) Štatistika je zázračná veda - stačí si stanoviť, čo ňou chcem dokázať, a potom už len účelovo povyberať určité parametre zoraďovania, a výsledok sa zvyčajne dostaví...
Rozbalit vlákno
2
22. 11. 2012 11:34
Re: Je to miešanie hrušiek s jablkami
ber to s nadhledem... je hezké podívat se na to jednou za čas jako na celek a říct si, co vyplatí koupit bez ohledu na třídy... ale na jejich stránkách si to můžeš samozřejmě vyfiltrovat v rámci tříd a porovnávat jablka s jablky a dostaneš relevantní srovnání v dané třídě... takže zjistíš, že tvá mazda je ve "family cars 02-07" na velmi slušném 9. místě, nejvíc závad má na palivovém systému a že třeba Accord je na tom o něco líp, stejně jako u nás novináři tolik haněná generace Nissanu Primera...
Avatar - BruceWayne
22. 11. 2012 20:08
Re: Je to miešanie rumu s colou
Hele, nikdy nevíš kde zůstaneš u krajnice s autem i když si myslíš, že mu věnuješ velkou péči. Auto je jen stroj a i ten má nárok na vadu. NASA také věřila jak jsou raketoplány ekonomický a spolehlivý a hle ... Mě se u Mazdy 6 *** počítač a výměna cca 24 000.-Kč. Jo fajn, ale Matěj tuhle in součást dokázal nahradit modulem s VWŠkoda-Favorit. :-!
22. 11. 2012 10:52
BLIZ K PRAVDE
nahore jiz nekdo spravne napsal, proc tato tabolka je bliz k pravde nez tabulky nabizene ADACem nebo TUV. V kazdem pripade je treba i tuto brat s rezervou. Ukazuje vsak rozdil mezi kvalitou a "kvalitou".
Rozbalit vlákno
16
22. 11. 2012 10:59
Re: BLIZ K PRAVDE
Tabulka je blíž pravdě v tom, že říká, že provoz aut z vyšší tříd je dražší než provoz aut z nižších tříd. Objevné. >:D
22. 11. 2012 11:00
Re: BLIZ K PRAVDE
To je pouze jeden z "objevu" tabulky. K tomu ale tu tabulku nepotrebujeme, ze ne? ;-)
22. 11. 2012 11:41
Re: BLIZ K PRAVDE
No právě. ;-)
Avatar - Katikakus
22. 11. 2012 11:16
Re: BLIZ K PRAVDE
Jak jsem psal nahore, srovnej E-Klasse a Audi A6 Allroad... ;-)
22. 11. 2012 11:41
Re: BLIZ K PRAVDE
Jak jsem již psal nahoře. Když si vyzobeme třídy, je to dobré vodítko.
Avatar - white label
22. 11. 2012 12:33
Re: BLIZ K PRAVDE
Viz 12:22
Potom srovnávejme Ečko vs 5er vs A6 v časově srovnatelných generacích.
Vyzobnout pouze původní Allroad (mimochodem tehdy průkopník "vzduchu" ve vyšší střední) a srovnávat jej s o generaci novějším Ečkem (řadou E jako celek) je nesmysl. ;-)
22. 11. 2012 13:09
Re: BLIZ K PRAVDE
Jo. Mám pocit, že s postupem debaty jsme se celkem shodli, že zdroj informací to není špatný, jen je potřeba u toho zapřemýšlet.
Avatar - Hammunasakra
22. 11. 2012 14:00
Re: BLIZ K PRAVDE
Jako že chválit či kritizovat KONKRÉTNí model KONKRÉTNÍHO ročníku s KONKRÉTNÍ motorizací a NE paušalizovat na celé automobilky nedejbože na celé koncerny..? :-)
22. 11. 2012 18:05
Re: BLIZ K PRAVDE
Přesně tak!

Pouze v případě Citroenu lze udělat vyjímku a napsat, že jsou to obecně křápy.
Avatar - Hammunasakra
22. 11. 2012 20:38
Re: BLIZ K PRAVDE
...které dle různých zdrojů dopadly ca STEJNĚ, popř. dokonce LÉPE než jakési Audi ;-)
PS: Máte "slušně" VYSOKÉ nároky :yes: :-)
22. 11. 2012 21:18
Re: BLIZ K PRAVDE
To je hrozná sekera. >:D >:D >:D >:D
Avatar - Hammunasakra
22. 11. 2012 21:36
Re: BLIZ K PRAVDE
Viz (já) 20:38 ;-)
Plus "smajlíkujete" pod článkem kde i poruchový Citroën XM skončil PŘED Audi RS6 :-)
23. 11. 2012 08:05
Re: BLIZ K PRAVDE
Smajlíkuji pod příspěvkem, který mne pobavil. Nechápu, proč za vším musíš něco hledat.
23. 11. 2012 08:29
Re: BLIZ K PRAVDE
...a k ničemu jinému, než k pobavení, ani nebyl určen...
Avatar - skejpa
22. 11. 2012 11:02
vypovidaci hodnota prumerna...
1. Je celkem jedno jak moc tabulka sedi k ostatnim statistikam viz ADAC apod. Podstatne je, ze kvalita se drzi nahore, nekvalita dole. Ze jsou japonska auta opet mezi nejspolehlivejsimi neni nahoda. Tak to proste je.
2. Spousta vas tu omila tema drahe auto hodne najeto. Ano, to je pravda ale ve statistice je zahrnut i kilometrovy najezd. Tzn ze na urcity pocet kilometru urcity pocet zavad. Nebude to samozrejme 100% presne ale zase - na neco to ukazuje. A napriklad Viano me v nejhorsich 10 vylozene zaskocilo.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - salamoon
22. 11. 2012 13:35
Re: vypovidaci hodnota prumerna...
bod cislo dva je sice pravda,ale vysledne cislo je suhrn vsetkych kategorii dokopy.cize yaris ma sice lepsi vysledny udaj,ale kludne moze byt v servise castejsie,ako 911,ale jedna oprava 911 stoji ako x-oprav yarisu dokopy,a tak stiahne porsche v rebricku dole,a to plati pre kombinaciu vsetkych kriterii.

cize podla mna je tento rebricek jeden nepouzitelny gulas. :no:
Avatar - Katikakus
22. 11. 2012 13:48
Re: vypovidaci hodnota prumerna...
MichalH nahore spravne poukazal na to, ze cena nehraje ve vyslednem poradi az takovou roli, jak jsme puvodne mysleli.
Kazdopadne, jak uz tady bylo zmineno nekolikrat, potencialni zajemce o novy vuz urcite nebude vybirat mezi Yarisem a 911.
Pro nekoho, kdo vybira auto v urcite kategorii (tzn. vozy jsou srovnatelne), je Reliability Index vybornym voditkem.
Nepouzitelny gulas je to pouze pro nekoho, kdo si s temi daty nevi rady. Zkus nad tim trosku zapremyslet a uvidis, ze zmenis nazor... ;-)
Avatar - Hammunasakra
22. 11. 2012 14:08
Re: vypovidaci hodnota prumerna...
Jak m.j. ukazují dlouhodobé testy na 100.000 km - pořizovací cena na spolehlivost moc vliv NEMÁ (tolik k těm "vyšším" nájezdům u větších drahých vozů s velkými motory.. :-)
Avatar - Blue Sun
22. 11. 2012 15:11
Re: vypovidaci hodnota prumerna...
Souhlas, někdy spíš mám pocit, že tam funguje nepřímá úměra...
Avatar - Hammunasakra
22. 11. 2012 15:22
Re: vypovidaci hodnota prumerna...
Ano, "nekonečné" množství příplatkových "vymyšleností" bývá m.j. také zdrojem dalších poruch..
Avatar - STi 2008
22. 11. 2012 15:35
Proto mi vychází, že záruka má být co nejdelší,
jelikož kur.vítek je v autech čím dál více a servisní náklady také rostou výši přímo astronomickou. :-(
Takže, ve firmách je to fuk, ale doma jen to, co má odpovídající záruku. ono, ať si říká každý, co chce, roční prohlídka spojená s výměnou oleje je cenově furt méně, než porucha a výměna motoru spojená s výměnou oleje ;-\
Rozbalit vlákno
0
22. 11. 2012 16:29
Octavia
Tak nejlepší Škodovka je až padesátá a to tam ještě není moc TSi motorů, to jsem zvědavej, jak to půjde dál...
Ikdyž na druhou stranu Golf 97 a Passat 87, takže v rámci koncernu je to fajn.
Jo a Honda Civic na krásném 13. místě. Až zas budou příště škodovkáři zase hlásat, jak je Oktávka spolehlivá a proto je o tolik dražší, jak Civic, tak je aspoň můžu odkázat na tuto statistiku.

Každopádně je každá takto propracovaná statistika super pro všímavé a znalé publikum. Neznám bohužel jednotlivé koeficienty, ale jako známka servisní náročnosti konkrétního modelu mi to přijde ideální. Pro bohaté je sice důležitější čistě poruchovost, pro normální smrtelníky bych však vyzdvihnul toto...
Rozbalit vlákno
7
22. 11. 2012 16:58
Re: Octavia
Jo a ještě je zajímavý žebříček koeficientu u výrobců
[odkaz]
Tady ale pochybuju o vypovídající hodnotě, protože průměrná cena BMW asi bude někde jinde, než u Škodovky, ikdyž automobilky s podobnou cenou a jejím rozmezím u jednotlivých modelů by se srovnat teoreticky daly (jako třeba práve Honda a Škoda, nebo Audi, BMW a Mercedes).
22. 11. 2012 20:52
Re: Octavia
Pěkný odkaz.

Koukam že do diskuze o spolehlivosti se VWfilové moc nehrnou :-)
Avatar - Hammunasakra
22. 11. 2012 21:38
Re: Octavia
..asi VWědí proč.. ;-)
23. 11. 2012 12:58
Re: Octavia
Porovnání v rámci tříd tam samozřejmě je taky: [odkaz]
22. 11. 2012 21:08
Re: Octavia
Ale s octavií máš úplně jinou image ;-)

Objektivně je horší, především co se týče motorů a spolehlivosti.

Ale Octavie:

cítíš se v ní líp tak nějak vzdušneji

tabulkovou spotřebu má vyšší ale v reálu žere o litr míň

z 0-100 je pomalejší ale v reálu je daleko rychlejší

octavia je nejhezčí a nejstylovější, to je jasný

má daleko měkčí plasty pod předním sklem

ovládání je logické a jediné spravné a vlastně nejvíc nejlepší

je spolehlivá, vždyť to píšou v reklamě

No a tohle všechno vynásob dvěma a jsme u Golfu

:-)
23. 11. 2012 14:18
Re: Octavia
:yes: :yes: :yes:
Děkuji, smál jsem se dlouho a nahlas >:D .
Avatar - BruceWayne
22. 11. 2012 20:00
A tak se ptám
kde je v tomto případě STK-TUV? Tady asi neřešili prasklé žárovky a zašpiněnou RZ. :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ozzman
23. 11. 2012 00:52
Statistika nuda je:D
Jsou tři druhy lži: Malá lež, Velká lež a Statistika:D Tohle si pamatujte:D

Zde jsou vyjmenovány proměnné, které sou zahrnuty v testu. Nevím, jak dotyční přesně postupovali při výpočtech ( docela by mne to zajímalo, pak by bylo jasno), ale proměnná "cena opravy" je rozhodujícím ukazatelem, který celý výsledek ovlivní špatným/dobrým směrem:D (nehodící škrtni). Podle toho jaký je účel a co vám chtějí ukázat:D

Já osobně bych tuto proměnnou pro objektivní výsledek radši nezahrnul. Když už bych s cenou oprav musel pracovat, určitě bych ji buď standardizoval ( minimálně pomocí Z-skórů - nejjednodušší a osvědčené řešení), přidal menší váhu, nebo by se dala cena opravy kategorizovat ( odstupňovat) a tím přidat jiné proměnné s menší váhou, než je samotná částka ( zde by došlo asi k nejefektivnějšímu utlumení této proměnné).

Statistika je krásná věda.
Vždy ti dá výsledek, jaký chceš, když víš, jak ji správně použít :D
Rozbalit vlákno
2
23. 11. 2012 12:54
Re: Statistika nuda je:D
Ono je to spočítáno velmi dobře, ale otázka co je to "ono". Není to totiž přímo spolehlivost, spíše "náklady na udržování auta v provozu". Ostatně jsou to data pojišťovny která pojišťuje pozáruční servis, takže přesně tohle jí zajímá.
Nějaké podrobnosti pro jednotlivé vozy jsou na [odkaz] , ale čistě např. počet poruch/rok tam nevidím.

A je tam ještě jedna zrada: není tam třeba Kia ceed, protože se sedmiletou zárukou výrobce si tohle doplňkové pojištění (skoro) nikdo nekoupí a tak pojišťovna nemá data pro žebříčky.
Avatar - Ozzman
23. 11. 2012 14:54
Re: Statistika nuda je:D
Já popisoval jak by se mělo počínat v případě zahrnutí proměnné (cena oprav) do statistiky spolehlivosti :-) >:D Záleží jakým způsobem to spočítáš. O tom, že to maj spočteno dobře absolutně nepochybuji :). Jen tyhle věci, co sem zmiňoval, mohou až drasticky ovlivnit výsledek.
A potom se dostáváme k něčemu jinému, než nám autor tohoto článku chtěl říct a to jest právě index nákladů na provoz auta jak zmiňuješ. :yes:
Avatar - petrumr
23. 11. 2012 20:32
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku