Ale VÍTE že C5ek (i té minulé generace) se prodalo VÍCe než třeba SUPERBů?
(co třeba Bristol Fighter - když už "solitér"? ;-)
PS: No a když "DAS Auto" - tak třeba "zrovnatak" - Bristol Fighter :yes::-)
Já popisoval jak by se mělo počínat v případě zahrnutí proměnné (cena oprav) do statistiky spolehlivosti :-) >:D Záleží jakým způsobem to spočítáš. O tom, že to maj spočteno dobře absolutně nepochybuji :). Jen tyhle věci, co sem zmiňoval, mohou až drasticky ovlivnit výsledek.
A potom se dostáváme k něčemu jinému, než nám autor tohoto článku chtěl říct a to jest právě index nákladů na provoz auta jak zmiňuješ. :yes:
Ono je to spočítáno velmi dobře, ale otázka co je to "ono". Není to totiž přímo spolehlivost, spíše "náklady na udržování auta v provozu". Ostatně jsou to data pojišťovny která pojišťuje pozáruční servis, takže přesně tohle jí zajímá.
Nějaké podrobnosti pro jednotlivé vozy jsou na [odkaz] , ale čistě např. počet poruch/rok tam nevidím.
A je tam ještě jedna zrada: není tam třeba Kia ceed, protože se sedmiletou zárukou výrobce si tohle doplňkové pojištění (skoro) nikdo nekoupí a tak pojišťovna nemá data pro žebříčky.
Ahááá, takže vy myslet že to "Das Auto" znamenat "JEN auto"? ;-)
PS: Jinak ale "rafinoVWané" :yes::-)
PPS: My u Citroën (už i v minulé generaci) "kachnu i husu" = záruku 5 let/150.000 km a samozatáčecí bi-xenon v ceně ;-)
Jsou tři druhy lži: Malá lež, Velká lež a Statistika:D Tohle si pamatujte:D
Zde jsou vyjmenovány proměnné, které sou zahrnuty v testu. Nevím, jak dotyční přesně postupovali při výpočtech ( docela by mne to zajímalo, pak by bylo jasno), ale proměnná "cena opravy" je rozhodujícím ukazatelem, který celý výsledek ovlivní špatným/dobrým směrem:D (nehodící škrtni). Podle toho jaký je účel a co vám chtějí ukázat:D
Já osobně bych tuto proměnnou pro objektivní výsledek radši nezahrnul. Když už bych s cenou oprav musel pracovat, určitě bych ji buď standardizoval ( minimálně pomocí Z-skórů - nejjednodušší a osvědčené řešení), přidal menší váhu, nebo by se dala cena opravy kategorizovat ( odstupňovat) a tím přidat jiné proměnné s menší váhou, než je samotná částka ( zde by došlo asi k nejefektivnějšímu utlumení této proměnné).
Statistika je krásná věda.
Vždy ti dá výsledek, jaký chceš, když víš, jak ji správně použít :D
Tvoje tvrzení "na druhou stranu když někdo tvrdí, že vyrábí nej nej kvalitnější auta, myslím tím koncern VW a dává 2letou záruku na svoji nej nej kvalitu" moc nekoresponduje s realitou.
Ještě jsem neviděl reklamu koncernu, kde by tvrdil, že má nejkvalitnější auta. Dokonce v 99% případů říká jenom auto, tedy das Auto a pouští k tomu nějaké video nebo obrázky. Tedy žádné řeči o nejvýkonnějších motorech, nejnižší spotřebě, nejnižší ceně nebo nejvyšší kvalitě jako někteří jiní (typicky třeba Hyundai, který má vždy všechno nej dokud ho někdo nenačapá při lži).
A záruku můžeš mít na 5 let. Takže to není o nějaké obavě VW z vlastní kvality, ale jen a jen o možnosti volby zákazníka koupit si přesně to co potřebuje, někdo koupí natáčecí xenony, někdo balíček s prodlouženou zárukou.
Hele, nikdy nevíš kde zůstaneš u krajnice s autem i když si myslíš, že mu věnuješ velkou péči. Auto je jen stroj a i ten má nárok na vadu. NASA také věřila jak jsou raketoplány ekonomický a spolehlivý a hle ... Mě se u Mazdy 6 *** počítač a výměna cca 24 000.-Kč. Jo fajn, ale Matěj tuhle in součást dokázal nahradit modulem s VWŠkoda-Favorit. :-!
Ale kuš furt teta..., ty jsi taky všude, včetně míst, kam ani čert nechodí... >:D
Jen doufám, že se dostatečně sebekriticky také řadíš do té levé části grafu... :-O:*) >:-[]
Jo a ještě je zajímavý žebříček koeficientu u výrobců
[odkaz]
Tady ale pochybuju o vypovídající hodnotě, protože průměrná cena BMW asi bude někde jinde, než u Škodovky, ikdyž automobilky s podobnou cenou a jejím rozmezím u jednotlivých modelů by se srovnat teoreticky daly (jako třeba práve Honda a Škoda, nebo Audi, BMW a Mercedes).
Tak nejlepší Škodovka je až padesátá a to tam ještě není moc TSi motorů, to jsem zvědavej, jak to půjde dál...
Ikdyž na druhou stranu Golf 97 a Passat 87, takže v rámci koncernu je to fajn.
Jo a Honda Civic na krásném 13. místě. Až zas budou příště škodovkáři zase hlásat, jak je Oktávka spolehlivá a proto je o tolik dražší, jak Civic, tak je aspoň můžu odkázat na tuto statistiku.
Každopádně je každá takto propracovaná statistika super pro všímavé a znalé publikum. Neznám bohužel jednotlivé koeficienty, ale jako známka servisní náročnosti konkrétního modelu mi to přijde ideální. Pro bohaté je sice důležitější čistě poruchovost, pro normální smrtelníky bych však vyzdvihnul toto...
Tak v tom případě to beru. Jelikož jsem nestudoval jejich stránky(moje hloupost) a tak jsem nevědel jak velkou roli hraje cena opravy v celkovém vzorci, tak jsem si myslel, že to jen sprostě vynásobí a proto se mi to zdálo irelevantní. Pokud, ale dokázali vynalézt nějaký zhruba vypovídající koeficient mezi počtem oprav a její relevantní náročností, který bude mít výpovýdající hodnotu, ve smyslu že - i když pojedu do servisu pětkrát, ale opravy budou charakteru vrzající židle apod., tak získám menší hodnotu než když pojedu dvakrát ale jednou s čerpadlem a podruhý s převodovkou, tak to beru.
edit PS: v tom případě dává smysl ta 911, pač 996 měla asi dost problému s přechodem na chlazení kapalinou, bych to tak viděl.
jelikož kur.vítek je v autech čím dál více a servisní náklady také rostou výši přímo astronomickou. :-(
Takže, ve firmách je to fuk, ale doma jen to, co má odpovídající záruku. ono, ať si říká každý, co chce, roční prohlídka spojená s výměnou oleje je cenově furt méně, než porucha a výměna motoru spojená s výměnou oleje ;-\
ale jak jsem již někde v diskusi psal, on ten počet závad tam v tom indexu bude hrát poměrně velkou roli a možná cena oprav nižší roli jak to z toho na první pohled vypadá... ono dle mého názoru logicky nemohou brát v prvé řadě cenu servisu jako bernou minci při pojištění pozáručních závad, ale také pravděpodobnost výskytu... to si myslím, že dokazují i jejich stránky, kde jsem si našel, že ve "family cars" má 3. Accord s indexem 45 průměrnou cenu opravy 478,- liber, kdežto 7. Pežot 406 s indexem 60 průměr 248,- liber, což je skoro polovina. Kdyby to hrálo takovou roli, tak je ten Pežot stejně nebo před Accordem, protože za ty prachy můžeš opravit dvojnásobné množství závad na Pežotu.
Musím s vámi souhlasit. Jen mi přijde hloupé, že statistika dělá koeficient z hodin práce na autě a ceny dílu a konec. Z logiky věci by ten vzorec měl obsah i cenu auta a tím získat reálný poměr finačního zatížení majitele, tedy faktor jak moc ho to bude reálně bolet. Když použiju váš příklad, tak Agila která stojí, plácnu, 150 tisíc a upadne jí motor a auto napůl shoří, tak má škodu 100 tisíc a majitel je na dně. Ale když majitel dvou a půl milionové 911 odpálí karbon-keramické brzdy a musí zaplatit stejných 100 tisíc, tak ho to asi dost zamrzí a v letě nepojede na Bermudy ale do Chorvatska, tak se zas tolik neděje. Tudíž nelze brát čistě nominálně hodnotu oprav a započítávat ji do toho jejich vzorce - přece kdyby ty brzdy vyrobily z papíru a nestály sto tisíc,ale pět, tak ty brzdy nebudou dvacetkrát spolehlivější.
Tudíž v téhle formě to nemá uplně vypovýdající hodnotu pro spotřebitele, ale jen pro pojišťovnu která tak ví kolik stojí provoz onoho auta a podle toho si určí sazby, pač ji zajímají konkrétní nominální hodnoty. Kdyby tu statistiku rozdělily na dvě části - část 1. jak často budete jezdit do servisu, tedy poruchovost a část 2. kolik vás bude stát život s daným autem, tak běžnému člověku řekne víc. A tahle statistika odpovídá spíš jen té druhé možnosti.
Ale je vidět, že to berete hlavou, což je na tomto serveru príjemná změna.
Když on ale má PRAVDU.. :-|
..když koukáte na křivku populace dle IQ tak je to (skoro) trochu "horor" ;-)
PS: No a s tou VĚTŠINOU v levé části grafu se docela "dobře manipuluje" ;-)
Myslíš nižší inteligenci, než ty, nebo ti co si chodí třeba pro alfy? >:D
Zřejmě je tvá inteligence na takové výši, že ti stačí vidět značku/typ vozu a hned máš jasno o IQ jeho majitele..., potom se ale nemůžeš divit, že něco podobného nedokáže minimálně 80% populace. :-O >:-[]
Asi PC zapoměl.. >:D ty jseš teda éro. Jak si představuješ, že to funguje? Přijde konstruktér strojní inženýr k pc, zapne webkameru a do mikrofonu řekne: "počítači, vymysli rameno na Focus!"? Počítač je pouze nástroj, akorát inženýři nemusí stát u rýsovacího prkna a pak analyticky dělat posudky všech detailů na všechny druhy namáhání. Něco narysují v AutoCADu (nebo jiném CAD prostředí) nebo rovnou vymodelují a matematický model pak můžou posuzovat softwarem pro metodu konečných prvků (nebo konečných diferencí nebo nevím, co používají autokonstruktéři). Počítač sám je však bezmocnej a na nic nezapoměl. Nevěř všemu, co ti nejací kamarádi nakecají :-!
Jak m.j. ukazují dlouhodobé testy na 100.000 km - pořizovací cena na spolehlivost moc vliv NEMÁ (tolik k těm "vyšším" nájezdům u větších drahých vozů s velkými motory.. :-)
Jako že chválit či kritizovat KONKRÉTNí model KONKRÉTNÍHO ročníku s KONKRÉTNÍ motorizací a NE paušalizovat na celé automobilky nedejbože na celé koncerny..? :-)
MichalH nahore spravne poukazal na to, ze cena nehraje ve vyslednem poradi az takovou roli, jak jsme puvodne mysleli.
Kazdopadne, jak uz tady bylo zmineno nekolikrat, potencialni zajemce o novy vuz urcite nebude vybirat mezi Yarisem a 911.
Pro nekoho, kdo vybira auto v urcite kategorii (tzn. vozy jsou srovnatelne), je Reliability Index vybornym voditkem.
Nepouzitelny gulas je to pouze pro nekoho, kdo si s temi daty nevi rady. Zkus nad tim trosku zapremyslet a uvidis, ze zmenis nazor... ;-)
bod cislo dva je sice pravda,ale vysledne cislo je suhrn vsetkych kategorii dokopy.cize yaris ma sice lepsi vysledny udaj,ale kludne moze byt v servise castejsie,ako 911,ale jedna oprava 911 stoji ako x-oprav yarisu dokopy,a tak stiahne porsche v rebricku dole,a to plati pre kombinaciu vsetkych kriterii.
cize podla mna je tento rebricek jeden nepouzitelny gulas. :no:
Počítač ti hlavně umožní víc optimalizovat. Dosáhnout stejné úrovně bez počítačů, tak auto budeš dělat snad 50 let. Na vině nejsou počítače. Ty jen dělají, co po nich lidi chtějí. Vlastně částečně asi jsou. Zlevnily návrh na tolik, že se výrobci vyplatí přemýšlet, kde by co mohl ušetřit na materiálech a konstrukci.
Zajimavy poznatek, tak hluboce jsem ta cisla nestudoval. Takze cena opravdu nebude az tak dulezita a srovnavat pujdou i auta cenove vic vzdalena. Diky.. :yes:
A stačí se podívat, že ty náklady na opravu asi nebudou hrát až tak zásadní roli. Protože ve "family cars" má 3. Accord s indexem 45 průměrnou cenu opravy 478,- liber, kdežto 7. Pežot 406 s indexem 60 průměr 248,- liber, což je skoro polovina. Kdyby to hrálo takovou roli, tak je ten Pežot stejně nebo před Accordem, protože za ty prachy můžeš opravit dvojnásobné množství závad na Pežotu.
Počítač na nic nemyslí. Když dělá simulace hlupák či lajdák, tak díl samozřejmě může selhat. Počítače se používají v letectví hodně dlouho, hlavně při návrhu vojenských letounů, a auta se navrhují na stejných systémech. Většina automobilek (minimálně v Evropě), pokud vím, používá CATIA, kterou vyrábí Dassault. Skupina, která se chlubí, že jako první navrhla civilní letoun pouze pomocí počítačového modelování. A létat s Falconem je radost. 7X je rozhodně jedno z mých nejoblíbenějších letadel.
Áda může klidně vyšilovat, i "Němci" jsou navrženi ve francouzském software. >:-[]
Mimochodem, tobě připadá ruční výroba dokonalejší než CNC? Možnost udělat CT každé součástky? Pořád máš možnost obrábět billet místo odlévání. Nebo máš něco proti sváření laserovým, popřípadě elektronovým paprskem? Miluji ruční práci, ale perfekcionista ve mně rozhodně preferuje počítače a roboty. Že se plně nevyužívá možností kontroly, to je věc jiná. Problém zkrátka není v tom, že to už není ruční práce.
To byl jen priklad, jak pri srovnani postupovat, pri kterem jsem pouzil data z clanku - nejlepsich a nejhorsich deset. Neber to dogmaticky, clovece.
Na strankach reliabilty indexu si zajemce samozrejme najde modely, ktere ho zajimaji.
Tvou zminku o RS6/M5 nejak nechapu - to ze budou mit vyssi naklady nez vetsina aut v indexu je prece jasne - srovnavat lze pouze srovnatelne vozy - o tom prece cely cas pisu, Mlho... ;-)
PS: Soucasna A6 ma 138, takze ta E-klasse porad vychazi vyrazne lepe.
Viz 12:22
Potom srovnávejme Ečko vs 5er vs A6 v časově srovnatelných generacích.
Vyzobnout pouze původní Allroad (mimochodem tehdy průkopník "vzduchu" ve vyšší střední) a srovnávat jej s o generaci novějším Ečkem (řadou E jako celek) je nesmysl. ;-)
Záleží, jakou prémii koupíš, že. Mně jako podnikateli nepřijde, že by byl rozdíl mezi VW a BMW. Ale z pohledu soukromé osoby ten rozdíl vidím - BMW normálně nabízí servisní pakety, VW ne, pokud vím.
Jinak je samozřejmě nutné počítat s tím, že náklady na provoz tak nějak rostou s pořizovací cenou vozu.
Jenže v tabulce žádná A6 není, jedná se o první generaci (viz udávané roky výroby 2000-2005) Allroadu, který ani nebyl veden jako A6, ale jako samostatný model. Navíc to Ečko (ve druhé tabulce) už je o generaci novější (2005-), takže by se mělo logicky srovnávat s A6/C6, která je i mnohem spolehlivější, než první Allroad vůbec. Jak píše figurka, před nějakými závěry je třeba přemýšlet, pak nikoho moc nepřekvapí, že nejvyšší servisní náklady má RS6 s M5, zvlášť pokud si k nim majitel sjednal pojištění servisní nákladů, logicky ne proto, že by je měl v úmyslu nějak moc šetřit.
V tom zbytku máš celkem pravdu, je třeba se taky dívat na to, co se na kterém autě spravuje - výměna elektricky stavitelného, větraného, vyhřívaného a anti-alergického sedadla řidiče v Audi RS6 přijde dráž, než výměna motoru v Kia Picanto.
A jedno bylo GT3, 50tis.km, zadřený motor, Porsche i po záruce 80% ceny "zaplatilo", protože to je prostě pro ně známý problém, i tak tam byl doplatek okolo 200tis.Kč...
ber to s nadhledem... je hezké podívat se na to jednou za čas jako na celek a říct si, co vyplatí koupit bez ohledu na třídy... ale na jejich stránkách si to můžeš samozřejmě vyfiltrovat v rámci tříd a porovnávat jablka s jablky a dostaneš relevantní srovnání v dané třídě... takže zjistíš, že tvá mazda je ve "family cars 02-07" na velmi slušném 9. místě, nejvíc závad má na palivovém systému a že třeba Accord je na tom o něco líp, stejně jako u nás novináři tolik haněná generace Nissanu Primera...
ano, v tomto máš pravdu... proto je to index a ne tabulka počtu závad... ale zároveň to zohledňuje i čas opravy, stáří a nájezd, takže je to mnohem komplexnější... lepší toto, než statistika prasklých žárovek...
the number of times a car fails,
the cost of repairing it,
the average amount of time it spends off the road due to repairs
the average age and mileage of the vehicles we have on our books.
So it's not simply a case of recording how often a car breaks down - it's much more comprehensive than that and the data is constantly updated.
Srovnej tedy dve auta ve stejne tride, zhruba stejne draha - E-klasse a Audi A6 Allroad... ;-)
Tezko bude nekdo vybirat mezi Agilou a Porsche 911. Kdyz si budes vybirat auto v urcite kategorii, srovnani bude naprosto relevantni a dostanes pomerne solidni obrazek o jejich spolehlivosti.
To ze srovnani napric velikostnimi/cenovymi tridami nebude uplne relevantni je tady jasne snad i jossalitovi, a to je co rict... :-!
Presne tak, ADAC navic sam uvadi, ze nejcastejsi vyjezdy jsou k vybitym baterkam, prekousanym kabelum a zabouchlym klicum. Proto ma se skutecnou spolehlivosti jen pramalo spolecneho. ;-)
1. Je celkem jedno jak moc tabulka sedi k ostatnim statistikam viz ADAC apod. Podstatne je, ze kvalita se drzi nahore, nekvalita dole. Ze jsou japonska auta opet mezi nejspolehlivejsimi neni nahoda. Tak to proste je.
2. Spousta vas tu omila tema drahe auto hodne najeto. Ano, to je pravda ale ve statistice je zahrnut i kilometrovy najezd. Tzn ze na urcity pocet kilometru urcity pocet zavad. Nebude to samozrejme 100% presne ale zase - na neco to ukazuje. A napriklad Viano me v nejhorsich 10 vylozene zaskocilo.
Bohužel, právě ADAC je v tomhle směru k ničemu, protože mnohé značky mají své firemní výjezdní služby a to už ADAC nepokryje a jejich statistiku to značně zkreslí. Řešilo se to tu už mnohokrát...
Image (co se týče aut) je hodně důležitá u větších firem - pro malé firmy nebo normální lidi bude sympatičtější obchodní zástupce v Dacii než třeba v BMW ;-)
Jistě. A pro ilustraci, pokud budeš mít 2 naprosto stejně spolehlivá auta (stejné závady, stejný nájezd km), ale u jednoho bude servis/opravy 2x dražší než u druhého, bude dle interpretace v článku to druhé méně spolehlivé. Proto říkám, že se nejedná ani tak o statistiku spolehlivosti jako takové, ale o statistiku servisních/provozních nákladů.
nahore jiz nekdo spravne napsal, proc tato tabolka je bliz k pravde nez tabulky nabizene ADACem nebo TUV. V kazdem pripade je treba i tuto brat s rezervou. Ukazuje vsak rozdil mezi kvalitou a "kvalitou".
Porovnávať malé a menej výkonné autá, ktoré slúžia ako druhé auto v rodine na cestu do práce alebo odvoz detí do školy s veľkými a silnými autami, ktoré najazdia násobky kilometrov malých áut, je miešanie hrušiek s jablkami.
Audinu RS6 si asi málokto kúpi ako druhé auto do rodiny, aby manželka mala na čom voziť deti do školy. Také auto najazdí množstvo kilometrov vodič si ten výkon aj patrične užíva. Naviac vodič takéhoto auta zvyčajne príde do servisu aj pri malom podozrení na nejaká závadu. Zatiaľčo malé autá jazdia a jazdia, až kým nezostanú niekde stáť. (Vlastná skúsenosť - mám staršiu šestkovú mazdu, ale stále chodím do značkového servisu a doprajem jej viac ako sebe, pretože si nemôžem dovoliť, aby mi niekdy 1.000 kilometrov od domu zostala stáť).
Takže verím len takej štatistike, ktorú som sám sfalšoval. :-) Štatistika je zázračná veda - stačí si stanoviť, čo ňou chcem dokázať, a potom už len účelovo povyberať určité parametre zoraďovania, a výsledok sa zvyčajne dostaví...
No, dřív všechno zkoušeli manuálně, dnes to "vymyslí" PC na základě zadaných dat a jde to do výroby >:D Jen pro ilustraci, kamarád co dělá u firmy, která vyrábí ramena pro Ford Focus, mě nedávno říkal, že vyrábí a vyrábí a nejednou se zjistí, že to co vyrábí je na hranici nosnosti, protože "někdo" (asi PC) zapomněl připočíst rezervu. Tak se asi tři roky vyrábí ramena, kde hrozí ulomení v místě uchycení čepu. Až si toho nějaký borec, člověk, všiml, tak se vyrábí ty stejný ramena, ale v daném místě zesílená asi o dva mm silnějším plechem.......a to je jen jeden příklad ze všech..... Třeba když kdysi dávno začínalo Bentley, všechny modely, motory byli vyráběné ručně a když říkám ručně, myslím opravdu vyráběné rukama - písty, vačky, válce, závity apd. se dělali na stole pilníkama a rukama. Dnes to odlije stroj a rukama to poskládá každej šmoula. A k tomu ještě deb.ilní emisní normy a jsme tam kde jsme....zase jde jen o prachy a donutit zákazníky, jak uvádí kolega z jiného přízpěvku, po 5 až 6 letech a cca 100tis. koupit jiný auto >:D >:D >:D Jo busines je busines >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
To mozno platilo, ked mal Merceds v priplatkovej vybave ABS a radio.
P.S. nespolehlivé auto s drahými opravami = hned ma napadol Tuareg a predsa ho kazdy chce ;-)
Mám zkušenost s japonskými motorkami a to je prostě něco, za co člověk dá ruku do ohně, co se kvality i zážitku týče. Chápu, že japonská auta jsou trochu víc do rozpočtu než motorky, ale i tak to je mazec.
Co ale zamrzí na japoncích, tak je jejich designový přístup. Oni udělají super design, ale pak něco někde nějak něčím pohnojí, udělají krátký sedák, nevyladí podvozek pro Evropu atd...a ceny ojetin jsou hrozně vysoko
:yes:
"Ukazatelem spolehlivosti je v této statistice kombinace množství závad na autě, !!!nákladů na jejich odstranění!!! a náročnosti servisních prací (tzn. doby, kterou auto stráví v servise). Počítáno je i průměrné stáří auta a počet najetých kilometrů. Tyto veličiny se promítnou do takzvaného Reliability Indexu."
V tejto statistike aj Prious vybehne na prve priecky, v pripade ze bude nutna vymena baterky.
Auta jsou v dnešní době obyčejné spotřebáky. Ty by si chtěl čekat na nový model vozu třeba 15 let? Než by všechno ručně zkreslili, reálně odzkoušeli a dotáhli do výroby...
ADAC je dle výjezdů k závadám a třeba DEKRA a její index závad ojetých aut taky není špatná. A oproti této pojišťovací statistice vychází z mnohem většího množství dat.
No šak ano. A co? Taky ten kdo má tak maximálně na Opel Agila nejezdí a nesnaží se udržovat P911... Podle této logiky to zcela souhlasí. Ten kdo jezdí Agilou většinou řeší jestli dá kotouč Brembo nebo Bláto, kdežto majitel 911 strčí auto na garančku nebo do autorizovaného servisu a udělejte co je potřeba. Samozřejmě na výjimky, ať mě nikdo nechytá za slovo...
A podle toho by i seděla logika, že na technické ta Agila bude v horším stavu než 911, ale jako auto se sere míň, protože je tam o 70% kabeláže míň, okna to má na kliku, klimatizaci nezná a je v tom motor s technikou 80. let, na kterém se nemá co posrat...
Myslíš adaptivní tempomat? Dává se do Brava ještě dnes? Kde jinde se v modelech Fiatu nabízí? Kolik je u Fiatu vysokovýkonných motorů? atd, atd, atd...
Podle me je to tlakem na rychlost uvadeni novych modelu trh.Pak jde do prodeje nedostatecne odzkousene auto a vytahujou se rozvodove retezy jako u TSI.Do toho tlak na ceny a muzete na spolehlivost zapomenout.Auta jsou daleko lepe vybavena a stoji pulku co driv, o to mene ale vydrzi.Je to spotrebni zbozi, pak by ale mela jit cena jeste dolu, aby spotrebitel mel na to menit auto kazde tri roky a nejezdily tu vraky jako u nas v cesku....
Ja osobne najedu sluzebnim tak 60-80tis za rok a soukromym tak 10 a za ty roky jsem mel spousty aut ruznych znacek.Jedno ale vim jiste, nejlepsi je koupit auto nove, radne ho servisovat, tankovat jen znackove palivo a nejpozdeji po 120 tis nebo 6 ti letech se ho zbavit.Pak uz do nej jen sypete penize a nemuzete se spolehnout ze dojedete.Napriklad u Fokusu mi po 50 tis-sedmi mesicich od koupe odesla vodni pumpa a doslo ke ztrate chladici kapaliny, u Berlinga mi praskl klinak ve 36 tis..Zatim nejspolehlivejsi co jsem mel je octavka, ale i tam se musel po trech mesicich prehravat software, a hlavne se strasne krade a vykrada.Kolegyni v praci ji za dva roky vykradli osmkrat.To je 48tis zaplacenych jen na spoluucasti....Takze po jednom aute co jsme meli zapujcene na rok a 100tis km prechazime na Dacii.Nic se nerozbilo, nikdo to nevykrade a je dalako levnejsi servis.Auto bylo i necekane pohodlne a prostorne.
Panda může jezdit na venkově, stejně jako to E může jezdit jako taxi. ;-)
Z pohledu té pojišťovny chápu, že je zajímá ekonomický ukazatel provozu/servisu/oprav. A z toho pohledu je jasné a i logické, že čím vyšší třída, tím nákladnější servis. O tom předpokládám netřeba polemizovat. V tom případě je ale zavádějící prezentovat tuto statistiku jako statistiku spolehlivosti aut. Spíše to vidím právě na ti ekonomiku provozu, resp. provozní náklady. Ty v konečném důsledku nemusí se spolehlivostí uplně korespondovat.
1. Pozor na to, že v tejto štatistike je zohľdnená aj cena opráv. Automaticky sú drahé autá znevyhodné. Tzn. do jednej opravy Porsche sa zmestí aj 5 opráv iného lacnejšieho auta!
2. Lacnejšie autá často nie sú poistené
3. RS 6, M3 a pod. nie sú auta, ktoré by majitelia moc šetrili! Jednak nemusia a majú ich pre pozitok z jazdy (okruhy, plny kotol a tak...)
Pro mne osobně jsou tyto statistiky informačním modelem. Mnozí se tady staví na stranu jedné či druhé strany. Pojďme se na to chlapi kouknout trošku z druhé strany. Výrobce by se měl snažit nabídnout 100% produkt a to myslím dnes dělají téměř všichni - s ohledem na cenu a třídu auta (vyjma číny a spol....) Každý jede svoji filozofii a záleží jen na výrobci co nabízí a hlavně chce nabídnout. Na druhou stranu když někdo tvrdí, že vyrábí nej nej kvalitnější auta, myslím tím koncern VW a dává 2letou záruku na svoji nej nej kvalitu, možná že ta statistika až tak špatně sestavená nebude Nic proti koncernu, ale 7 let jsem tyhle auta prodával jako nová a ojetá a vím své... Upřímně, koupíte si raději produkt za 1milion a dvouletou zárukou nebo produkt za 700tisíc a třeba 4letou zárukou?! Vím vše je o prestiži a image, ale ruku na srdce, nepodporujeme tak trochu zloděje???? Koukněme na roční výsledky zisků jednotlivých značek a budeme se divit!!! To že má každá značka nějaké závady a mouchy je jasné. To je jen důsledek toho, že se dnes všechno vytváří na PC. Nedávno jsme byli v tech. muzeu v Brně a je tam mnoho aut, která jsou stará i přes 60 let a funkční!!! Dokonce jedno, které jezdilo majiteli neuvěřitelných 73let!!! Které z dnešních aut to může nabídnout??? Tři až pět let a honem si kup nové, dnes automobilky potřebují prodávat a prodávat a vydělávat a o tom to pánové je. A to že japonci vedou je jasné, jejich mentalita je pořád nastavená na kvalitu. Koukněte jaká auta se prodávají v japonsku a je to všem jasné...
Na rozdíl od statistik technických kontrol, kde je to o přípravě na technickou, nikoliv až tak o autě jako takovém a taky o posouzení míry opotřebení daným technikem a na rozdíl od anket typu JD Power, kde si to chválí sami zákazníci, kteří často ani nic jiného nezkusili, tak tahle pojišťovna se živí pojišťováním vozidel nad rámec garancí.
Tedy je to pro ně byznys a aby v něm nezkrachovali, tak musí mít kur.va dobrý přehled o tom, jak která auta fungují. Že logicky ta menší a jednodušší spolehlivěji, to je pochopitelné.
Osobně to považuji za jednu z nejrelevantnějších statistik. A ať už to vezmu tak či tak, beztak se většina +- co se značek týče shoduje.
Pokud někde vyběhne Porsche 911takhle a jinde tak - je to logické, ono když přijede na technickou, není ani shnilé, obvykle brzdí, nemá problém s vůlema podvozku, navíc je majitelé obvykle udržují v dobrém stavu. Ale znám ze svého okolí dva případy, kdy se jim na 911 rozpadl neopravitelně motor a to ADAC nezachytí, kdežto tahle firma, která by to případně měla platit musí...
Samozřejmě tahle statistika bere do úvahy najeté km.... ;-) Dokonce uvádí, když se podíváš na originál, průměrný počet najetých km. Budeš se divit, ale ty rozdíly třeba mezi tou Pandou a éčkem nejsou až tak velké, jak bys teď čekal..
Mimoto... třeba zrovna ta panda bude jezdit v daleko náročnějších městských podmínkách... víc, než to éčko...
Takže... auto by mělo být spolehlivé... už jen s ohledem na ten účel na který je stavěné... To co si psal ty je vlastně jen výmluva... ;-)
osobně toho mám v autě víc než dost.... a kupodivu i skoro po 5 letech vše funguje..., takže tady... zakopaný pees fakt není...
Mimoto.. a ty bys to mohl vědět..., njvěštím evropským dodavatelem těchto je Magnetti Mareli a ten jaksi patří Fiatu, takže si umí pohlídat kvalitu všech tady těchto fíčur... To, že třeba Stilo už ve své době mělo funkční adaptabilní tempomat jistě víš... Takže... tady opravdu není zakopaný pes... Je to jen o tom, kdo a jak potřebuje snížit výrobní náklady... ;-)
>:D >:D Vtipné. Velmi. Počet návštěv servisu, počet závad, cena opravy..... A vesele to zmixujeme celé dohromady.
Předpokládám, že nikdo nepochybuje, že důchodce, který najede 5000 km ročně třeba s Pandou bude v servisu ojediněle, než jezdící manager např. v E, který dá 40-50 tis. za rok. Doufám, že nemá cenu polemizovat o ceně oprav a servisu. 911 ? >:D Ono se musí často do servisu a je to dražší než u Lanceru ? Divné. Opravdu Divné.
Tedy statistika k vytištění na jemný papír a k použití víte kde. A tisknout prosím na laseru. Inkoust by se utíral pořád.
No tak jasně... To je pravda..
Na druhou stranu to jaksi vyvrací tu tezi, že koupíš-li prémii, tak je tak kvalitní, že jezdíš a jezdíš a jezdíš..., což prostě objektivně není pravda...
nejhorší kombinací vůbec (a na to nejspíš dojela ta Audi) je nespolehlivé auto s drahými opravami... To asi enchce nikdo z nás... ;-)
Ne není to tím. je to tím, že se zde s oblibou vydávají tabulky TUV a ADAC a další, za tabulky spolehlivosti a při tom jsou to jen tabulky z technických kontrol, které se spolehlivostí nemají nic společného... Proto třeba Porsche je tad tak úspěšné, protože je Porsche normálně urt v servise, tak na tu technickou ho zvládnou připravit...
Tato statistika o které se píše zde není dokonalá, ale je to jediný zdroj informací, který se k normálnímu smrtelníkovi dostane ohledně spolehlivosti. Je to tedy o něco lepší zdroj informací o tom jak si který model stojí než třeba 100 tis. testy autobildu. Když se tyto dvě informace spojí dohromady, dají se jakž takž udělat představy o tom co koupit...
Ale TUV a ADAC to opravdu není.
Jak sem a další psal už mnohokrát..., pověst spolehlivosti a kvality je placená agitka..., nicméně tato pojišťovna jediná, navzdory velkým automobilkám dává jediné rel. podklady... Být ta pojišťovna v Německu... asi by si tyto tabulky nemohla dovolit dávat...
P.S. Jednu dobu byl Fiat druhý jen za Mazdou, v současné době je tuším sedmý... Kde je Fauvéšrot je lepší se ani neptat. >:-[]
takové statistiky je pochybná. Jsem samozřejmě rád, že zde vévódí japonci, jelikož sám japonské auto mám, ale chytrý člověk si z výsledků veme akorát to, že na konstrukčně jednodušším autě (teď nemyslím japonce, ale auta obecně) sa něco pokazí méně často a taky to jde rychleji a levněji opravit, než v případě velkého, výkonného, výbavou a technikou nepěchového luxusního stroje.