Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Euro NCAP 2012: Škoda Rapid a SEAT Toledo mají pět hvězd

Koncernoví sourozenci Škoda Rapid a SEAT Toledo s pětihvězdičkovým výsledkem absolvovali nárazové testy Euro NCAP.
Zpět na článek
Avatar - twistedTSD
30. 11. 2012 15:45
Re: Výborně
Tak, a teď se vraťme do reality. Padala tu mnohem ostřejší a nesmyslnější kritika z řad místních odborníků, než jen narážky na věk některých částí podvozku. A nemám potřebu nic překrucovat, naopak se snažím o maximální objektivitu.
Avatar - Nerez
29. 11. 2012 20:15
Re: Výborně
Aha a Lodgy a Rapid míří na stejné zákazníky? Ale jdi...
Avatar - Ji/Ri
29. 11. 2012 19:28
Pěkné
ale není důvod si stříkat do textilu. A pak, s tím množstvím tvrdých plastů... se divím, že se to neobešlo jen s pár škrábanci.... >:D >:D
Avatar - Aladeen
29. 11. 2012 18:33
Re: Gratulace
Choď si to auto vyskúšať , chcel som len povedať že na Citrone a 301 vidno že sú okresané a to cítiť aj na pevnosti karosérie ... ;-)
29. 11. 2012 16:17
Re: Výborně
Proč by to nešlo? Btw k té druhé otázce, no nejsem si zcela jist, že obě auta míří na stejný zákazníky, Tj jestli je lze srovnávat. Osobně si myslím, že cena Rapidu je přestřelená tak o 30tis u benzínu a o 50tis u dieselu, dat 400k za Rapida TDi je blbost ;-)
29. 11. 2012 15:57
Re: Paradox
Zajímalo by mě jak by dopadlo nový auto třeba Rapid pokud by se mu nechali na testy jen 2 pytle. Mám vážný obavy, že by úroveň omlácení figuríny dosahovala hodnot aut před 10 lety. Čili myslím, že součastný auta oproti těm před 10 lety nejsou zásadně bezpečnější. Jen díky těm mnoha pytlům se figurína tak nepotluče.
29. 11. 2012 14:49
Re: A čekal někdo něco jíného?...
OK ;-)

Upřímně, mrzí mě to. Renault crashe tak nějak chytře obešel. Je fakt že už MII před 10ti lety dopadl famózně. Ale vlastně o to víc by mě zajímal výsledek Fluence či Megana Generation.
Avatar - rohYpnol
29. 11. 2012 14:44
Re: Gratulace
aha, a na to jsi byl kde, že auto působí křehčím dojmem 8-s >:-[] :no: ? Opět agentura JPP? Jestli je něco křehkého, tak tvůj příspěvek...
29. 11. 2012 14:42
Re: Paradox
:yes: Vidím to úplně stejně. Je třeba umět číst mezi řádky. Zatímco původní metodika byla zcela jasná.

Na druhou stranu - díky nové metodice je ESP v nových vozech standardem a jiné systémy přibudou. Jen aby se to nepřehnalo...
Avatar - rohYpnol
29. 11. 2012 14:42
Re: A čekal někdo něco jíného?...
rozhodně to nebyla ani v době uvedení žádná hitparáda. Průser taky ne, ale to je poměrně slabá náplast.
Avatar - miromen
29. 11. 2012 14:42
Re: Gratulace
jj u Rapida cenu určitě přestřelili ikdyž to neni tak "oškubana slepice" jako dvojice od PSA.
Ja jsem tipoval cenu Rapida od 250tkč s tim že by to mělo byt ještě o trochu meně. No kluci z bolky mě nějak zaskočili. >:D
Avatar - rohYpnol
29. 11. 2012 14:38
Re: Výborně
Musím uznat, že i podle mě jsi to překroutil. O bezpečnosti Rapida jsem nikde nezaznamenal ani zmínku.

Jistě, že je to koncernová skládačka. Ale to přeci nemá nic společného s bezpečností. Tam je jedno, jaký je motor, nápravy a další věci. Tam jde především o kastli a - světe div se, tu dokázali zřejmě odladit pro NCAP na výbornou. Zřejmě to myslí s Rapidem opravdu světově a světový průšvih už by Škodě neprošel.

Tedy za bezpečnost pasivní má Rapid ode mě jednoznačně :yes: To ale nic nemění na faktu, že za danou cenu je to volba pouze pro skalního fetišistu Škody :-! Prostě chtít za Rapida víc než za der Golf VII... Ne, to vážně není obhajitelné.

Ale jak říkám, čas Rapidu teprv přijde ;-)
Avatar - Aladeen
29. 11. 2012 14:38
Re: Gratulace
Asi nie tak dobre , keďže na zadných sedadlách majú len neposuvné molitanové opierky a auto pôsobí tak nejak krehkejšie ako rapid , ale vcelku je to fasa vozítko za fasa prachy (narozdiel od Rapidu) ;-)
Avatar - Ham.
29. 11. 2012 14:35
Re: A čekal někdo něco jíného?...
Ano ZE. Fluence ani Megane generation se netestoval.
29. 11. 2012 14:33
Re: Výborně
Lodgy je podstatně lehčí než GrandScénic.

Přečti si to po sobě ještě jednou. Sakra, chlape, uznej že takhle prostě argumentovat nelze.

Spíš by mě zajímal tvůj názor na Rapid vs. Golf s 1,2 TSi. TO je na slušné diskuzní téma.
Avatar - Aladeen
29. 11. 2012 14:32
Re: pekný výsledok
Rapid je oproti RR len prdítko , chcel by som vidieť tvoj výraz keby si bol v Rapide a buchol by do teba Range , asi by si to len tak nerozchodil . A počas toho čo by si vykašlával krv tak by si majiteľ RR zapálil cigaretu vedľa auta a ešte by si aj zapičov**al >:D Veď Range je možno vyšší než ty
29. 11. 2012 14:31
Re: A čekal někdo něco jíného?...
Již v té době (2004) dosáhla výsledků podprůměrných. Výsledků lehce nadprůměrných dosáhla OI (když ji konečně v roce 2001 na crashtesty dotáhli). OII získala v crashtestech (myslím čelní a boční náraz) o pouhé 2 body více než OI - a to byl vpodstatě 1 za boční náraz - OI boční bagy neměla, OII ano - a 1 za čelní.

A co z toho plyne? To už nechám na tobě...
29. 11. 2012 14:05
Re: Paradox
Tak to jsme dva. Proto 3 hvězdičky Lodgy nepovažuju za moc relevantní údaj. To auto ztratilo fůru bodů na nesmylech. Panáčci byli trochu pobitý, ale rozhodně ne nijak zásadně. Metodika NCAP je rok od roku horší a výsledný hodnoty v podobě hvězd už nejde brát moc vážně.
29. 11. 2012 14:01
Re: A čekal někdo něco jíného?...
Podívej se ale kdy byla homologovaná O2. V tý době dosáhla solidních výsledků a nevidím důvod její bezpečnost nijak snižovat.
29. 11. 2012 13:32
Re: Výborně
1.2TCe neznám a nejel jsem s tím, nicméně jsem jel 1.4TCe v Grand Scenicu a moc mě nechytl a to má vyšší výkon, 1.5dCi je pro Lodgy tak akorát a ta má přece jen větší krouťák. 1.2TSi žádbý dělo neni, ale na Rapid stačí... ;-)
29. 11. 2012 13:04
Re: Výborně
Mě by spíš zajímalo jak si kupec Rapidu odůvodní jeho cenu vůči ceně Golfu VII.
29. 11. 2012 12:03
Re: Výborně
Hele, hele, brzdi. Tohle je argument který tě rozhodně není hoden. Zde to přeci není o tom co se nám "zdá" a "nezdá". Já bych také nebral auto bez klimy, takže pod výbavu Arktica bych nešel, na druhou stranu nechápu co ti nestačí na 1,2 TCe 79kW, zatímco 1,2 TSi 63kW v Rapidu je OK? A základní 1,6 má o nějaké 4 koně méně než TSi v Rapidu...

Takto se přeci argumentovat nedá - vzít nejdražší motor konkurence vs. druhý nejnižší (a první normálně použitelný) motor Rapidu a pak říkat že "to vlastně stojí stejně"?

Zkusme to jinak - jak je možné že Rapid se stejným motorem (1,2 TSi), s horší výbavou (ambition+climatronic+stahování zadních oken+ESP+) je dražsí než lépe vybavený Golf VII s identickým motorem? Je to normální?
Avatar - miromen
29. 11. 2012 11:43
Gratulace
Pěkny vysledek pro lowenove vozitko. Jsem zvědavy jak dopadnou ještě lowendovějši zastupci PSA.
29. 11. 2012 11:36
Re: Výborně
Vezmi to tak, že aby Lodgy byla použitelná musíš dost přitvrdit a vzít 1.5dCi 77kW, jelikož je to v podstatě krabice na kolech, s výbavou Arctica, tedy 330k CZK. První použitelný Rapid, tedy 1.2TSi 63kW s výbavou ambition za 325k CZK. To mi přijde rovnocené, tedy pojede to zhruba stejně. Pokud bychom chtěli stejný motor, pak už je Rapid o 70k výše ;-)
29. 11. 2012 10:08
Re: A čekal někdo něco jíného?...
Xawiere, opakuj si - OII, OII, OII. A až potom "dělej ramena"...

Rapidu gratulace.

Ps.: Konstrukce podvozku taky OK? I když vlastně - když zde na ACZ může Caddy s listovými pery vzadu jezdit na úrovni hothatchů, čemu se ještě lze divit?
29. 11. 2012 10:07
Re: A čekal někdo něco jíného?...
Pokud vím, byl testován pouze Fluence ZE, který se dost liší. (4 stars, poměrně slušné výsledky).

Výsledky Fluence či Meganu generation mě zajímají také - máš link?
29. 11. 2012 10:03
Re: Reklama
Protože auto.cz - a protože je to mnohem snažší než napsat, že na velmi podobná, téměř shodná, čísla se dostal i třeba Fiat 500L, což je taky rodinné auto, v podstatě krabice na kolech, ze základní cenou ještě pod rapidem.
29. 11. 2012 10:02
Re: simply *
No, velké gratulace Škodovce. Po průšvihu jménem OII již bylo v rámci C segmentu na čase. Halt jiný přístup - zatímco v rámci OII koncern šetřil na konstrukci karoserie, ale platformu, motory, převodovky atd. měla OII v podstaně k dispozici na úrovni Golfu (pro hnidopichy - zdůrazňuji to "v podstatě), Rapid má moderní konstrukci karoserie, tak se zase šetřilo jinde - podvozek, interiér apod. Přístup Rapidu je mi rozhodně sympatičtější a za to Rapidu :yes:
29. 11. 2012 09:56
Re: pekný výsledok
Kdybych si měl vybrat, raději bych boural v tom RR než v rapidu. Pravda, ten RR jsem už řídil (moje první zkušenost s obývákem na kolech), v rapidu ještě ani neseděl - ale myslím už teď, že mě tolik nepřesvědčí. :-)
29. 11. 2012 09:55
Re: Výborně
No jo, vosumdesát tisíc sem, vosumdesát tam. Kupujeme sice lowend na pomezí B a C segmentu (technicky sem vlastně patří i Dacia), ale budem hauři, no ne mámo?

Ps.: 2* tolik to samozřejmně není, ale to ví i Nerez. Tomu co použil se říká nadsázka, kapiš? Jako že cenově se liší o h-o-d-n-ě. ;-)
29. 11. 2012 09:53
Re: Výborně
Kdo zde kdy psal o bezpečnosti?
Kdo zde kdy psal o konstrukci karoserie? Nebylo to o podvozku?
Kdo zde kdy psal že Rapid za nic nestojí? Nebylo to jen a pouze o tom že nestojí za ty peníze? Že nestojí za víc než stojí VW Golf VII?

Těmi příspěvky a tímto - ano, překrucováním - své oblíbené značce rozhodně více uškodíte nežli pomůžete. A také je to velmi hloupé.
29. 11. 2012 09:12
Reklama
Mě to přijde zase jako opět reklama pro koncern VW. Po dlouhé době v jeden den najednou jsou na auto.cz 3 články jak dopadly testy, kdy ve dvou z nich VW golf a další škodovka a seat a následně ve třetím dacia, která dopadla nejhůře.
29. 11. 2012 08:18
Re: Paradox
Ale fuj, tuhost karoserie? To by nakonec sedany byly lepší než liftbacky, což nelze připustit... >:D
29. 11. 2012 08:06
Re: simply *
Tak nás ještě oblaž informací, kdo z konkurentů přežije šášu v Sku.
29. 11. 2012 08:05
Re: Výborně
Tedy znovu. Co twistedTSD překroutil ?
29. 11. 2012 01:59
Re: Paradox
Přesně, tuhost karoserie a pohyb figuríny mě taky vždy zajímá a potom aktivní bezpečnost - je vždy lepší havárku včas odvrátit než bourat v tom nejbezpečnějším autě. Ale na to se dnes kašle - třeba A sloupky už jsou skoro vodorovné a velmi tlusté, někdy i dvojité, takže překáží ve výhledu a potom často dojde k havárii jen kvůli zbytečnému přehlédnutí jiného auta/chodce/motorky.
Hvězdičky jsou o ničem, protože se podle nich dají srovnávat auta jen v rámci třídy. Hvězdičky by měly smysl, jen pokud by se daly podle nich srovnávat všechna auta nezávisle na třídě. Ale to by potom malá auta neměla šanci 5* získat a zákazníci by prskali. Takže teď dochází ke klamání spotřebitelů, kteří si podle počtu hvězdiček myslí, že jejich Fiat 500 je stejně bezpečný jako Q7...
Avatar - twistedTSD
29. 11. 2012 00:15
Re: simply *
Trochu tě nechápu...V tomto článku máš důkaz, že se v rámci možností i při bočním nárazu běžnou rychlostí o bezpečné auto jedná. Je ale samozřejmě jasné, že ta bezpečnost je relativní, a když to do něj napálí eSko či rovnou Q7, tak to nebude Rapid, kdo z toho vyvázne lépe. To ale platí o všech autech váhy (a ceny) Rapidu.
29. 11. 2012 00:03
Paradox
Auto které má 5 hvězdiček hlavně díky elektronickým asistentům ale div si nezlomíte krční obratel o mizernou hlavovou opěrku. Celé to NCAP je dosti diskutabilní a zejména to hodnocení. Vsadím se že s jejich metodikou hodnocení by Rapid dostal klidně i 4 hvězdy bez hlavové opěrky, což by mělo fatální následky. Na těchto testech vždy sleduji chování karoserie, kontakt panáka s čímkoliv v interiéru... atp. Absence nějakého připomínače nezapnutých pásů nebo něco podobnýho mě absolutně nezajímá, stejně tak jako bodový příděl.
Avatar - Ham.
28. 11. 2012 23:46
Re: pekný výsledok
Podle této logiky by ovšem takový RR, který dopadl hůře než Rapid, musel za ty peníze mít těch hvězd asi tak 30.
[odkaz]
;-)
Avatar - Merrill
28. 11. 2012 23:32
Re: simply *
..no tak, probuď se, v příštím showroomu škodovky se pořádně zaměř na šířku dveří a prahy. Při bočním nárazu tě v rapidu nezachrání ani 10 hvězdiček od euroncapu.. škoda zůstane škodou, bezpečný auta vypadají trošičku jinak.. až to do tebe nakouří nějákej Saša v esku, tak se ti ten rapid rozletí do posledního šroubku >:D
Avatar - Parda71 (BMWfans)
28. 11. 2012 22:26
Re: Výborně
Ano aneb raději tvrdý plast na dašbórdu než-li potkat smrt při prvním ťukanci.
Avatar - Aladeen
28. 11. 2012 22:11
pekný výsledok
ale za tie prachy by to malo mať tých hviezd aspoň 7 ... ;-)
Avatar - Aladeen
28. 11. 2012 22:08
Re: kačky
aj tak je cena prehnaná , napr. aj Megan ma 5* a stojí 9 000 € (a má aj volant)
28. 11. 2012 20:44
Re: Výborně
Nepleteš si Rapida s Octavkou? Tam bych ten příměr vzal. Btw běž se na Lodgy podívat a pak na Rapida ;-)
Avatar - Nerez
28. 11. 2012 20:36
Re: Výborně
A taky narozdíl od Škodovky stojí polovinu, že?
28. 11. 2012 18:55
Re: Výborně
Tak nějak, škodovka opět ukázala, že prostě umí a kdo neumí má hvězdičky pouze 3 ;-) >:D
Avatar - petrumr
28. 11. 2012 18:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ham.
28. 11. 2012 18:05
Re: A čekal někdo něco jíného?...
Fluence hodně zklamalo (podobně jako Lodgy) s nejhorším výsledkem v ochraně dospělých v nižší střední za poslední tři roky.
28. 11. 2012 17:40
Re: Výborně
No nevím, ale ochrana krční páteře při nárazu zezadu je docela mizérie, obzvláště ve srovnání s Golfem, Yetim nebo prcky Citigo/Up.
28. 11. 2012 17:32
Re: A čekal někdo něco jíného?...
Čekal ;-) , co na to Fluence >:-[] ?
28. 11. 2012 17:18
Re: A čekal někdo něco jíného?...
Já čekal minimálně deset hvězd.
Avatar - Blue Sun
28. 11. 2012 17:17
Re: Výborně
Víceméně jsi překroutil vše, ale jak říkám, tady mě to už vůbec nepřekvapuje.
Avatar - twistedTSD
28. 11. 2012 17:13
Re: Výborně
Co jsem překroutil? Neustále se tu omílají rozumy o tom, jak je to jen skládačka z 16 let starých komponentů, která za moc nestojí.
Avatar - Blue Sun
28. 11. 2012 17:09
Re: Výborně
Ono taky v diskusích o bezpečnost vůbec nešlo... Ale proč to zase trošku nepřekroutit, jak je zde zvykem.
28. 11. 2012 17:06
A čekal někdo něco jíného?...
...Věřím,že nikdo soudný,ne :-! :yes:
Avatar - twistedTSD
28. 11. 2012 16:07
Výborně
V diskusích vysmívaný low-end ukázal, že v bezpečnosti se kompromisy nekonají. :yes: