Ekonomika
Kastle dorazí v takom stave, že tam iba šupnú v Lipsku nápravy a motor tzv. svadba, spravia skúšobnú jazdu a finiš a auto je hotové. >😁
Boxster a Cayman se vyrábí v Osnabrücku (a asi i Zuffenhausenu, vím, že chtěli výrobu stěhovat, ale nevím, jak je to teď). Dohoda s Magnou padla ve chvíli, kdy se zajímala o koupi podílu v Opelu, pokud vím. A Valmet vyrobil poslední Porsche před rokem a půl. Cayenne je kompletován v Lipsku, což je tedy oficiální místo původu. Jeho karoserie, na rozdíl od karoserie Panamery, kterou vyrábí také VW, není z Německa, ale motor a podvozek jsou. A s jednotlivými díly to bude podobné jako u ostatních Porsche. Jen teď nevím, v jakém stavu rozpracovanosti dorazí "kastle" ze Slovenska.
Tak či tak, je to celkem nešťastně formulovaný článek.
Tak či tak, je to celkem nešťastně formulovaný článek.
Uvažují samozřejmě celou EU. Pokud jim jde o dovoz na významné trhy, tak je celkem jedno, v které zemi EU se vyrábí. K tomu to nejsou továrny Porsche (jejich dodavatelé obecně nebudou vyrábět exkluzivně v Německu) a nejde o celé vozy, zemí původu je u nich pořád Německo.
Nedávno tu byly první jízdní dojmy, někoho možná bude zajímat, jak tenhle diesel zní: [odkaz] 😄
az nato ze okrem podvozka s motorom a par drobnosti v interieru sa cely Cayenne vyroby v Bratislavskom Volkswagene
"Nemecko je v SR najväčším a najvýznamnejším investorom na čele, ako ináč, s koncernom VW (Touareg, Q7 a Cayenne sú Made in Slovakia). "
[odkaz]