Při všech vynikajících kvalitách nového Sky-G vyhrává v Japonsku Sky-D v poměru 3:1. Díky vysokým prodejům nestíhá Mazda dodávat Sky-D do Evropy.
O dodávkách na americký trh je rozhodnuto, Sky-D tam nastoupí v 2. kvartálu 2013.
Bravo Sky-D, bravo Mazda !
Sedel si vo vnútri auta ? Asi nie, tam nie je dôvod k Bravo interiér !!!
Inak, nespochybňujem kvalitu skyactiv. Dnes neexistuje auto bez toho, aby človek nemusel robiť kompromisy. Cena, výbava, záruka, bezpečnosť, líbivý dizajn a kvalitný interiér, veľký kufor...
Bravo mazda kvôli technike a exteriéru, zbytok je na zlepšenie.
Seděl, odřídil jsem ve slabší verzi 110 kW Sky-D 450 km.
Nemám vůči ineriéru žádných výhrad. Nejsem "vychutnávač" interiérů a "olizovač" plastů.
Nejsem ani kritik "za každou cenu".
Už už jsem se lekl, že snad Evropa... boha jeho. Naštěstí jde o volbu vkusu v Japonsku. Osobně však estetiku chápu, lépe řečeno, pochopit se snažím, je to přeci jenom jiná kultura, a jistě nás takto informačně může obohatit. Eurogaráž ovšem, tam to musí znít, jako když sypeš diamantový prach na ocelový euroingot.
Já k tomu napíši asi jediné - nové oči jsem si stále nekoupil, takže pro mě je ten designový vítěz jasný. A yeti to určitě není ;-)
PS: Tohle není článek ani o designu, ani o "fauvé", tak to jsi trošku OT ;-)
Nechci se předřečníka zastávat, ale píše o estetice a ne o designu. Estetika není objektivní a jisté kulturní rozdílu tady jsou. Co se týče designu tj. zjednodušeně řečeno spojení estetiky a funkčnosti, tak z mého pohledu má Yeti docela veliké rezervy. A objektivizace probíhá měřením, vybírám selektivně:
Váha vs. spotřeba(kombinovaná):
Yeti nejčastěji váží méně (od 1340 do 1530kg) než CX-5 (od 1486 do 1615kg), ale spotřeba je na podobném levelu u mazdy mírně níže(4,6-6,6l na 100km vs. 4,6-8l na 100km)), na druhou stranu Škoda u některých modelů má mírně lepší zrychlení (markantní pouze u jednoho motoru - 1,8 TSI, ale vykoupen spotřebou 8l na 100km).
Emise a plnění Euro6:
Emise (v tomto případě dohledatelné CO2) má mazda nejčastěji nižší než Škoda, včetně plnění euro6 normy (u vybraných motorizací, Yeti nemá ani jednu).
U mne je designově mazda dotaženější. Určitě se tu najde více parametrů, které budou pro Yetiho (zatím je neznám).
Jen pár bodů v hmostnosti - je třeba vczít v úvahu, že CX5 je o 33 cm delší, o 5 cm širší a o 2 vyšší. Rozvor na hmostnosti asi vliv nemá, ale přesto uvedu +12cm pro CX5. Yeti je prostě o půl třídy menší auto..
Až takhle bych to nerozebíral. Samozřejmě, slovo "design" ve svém původním jazyce lze použít i pro navrhování, nicméně nejen v ČR je tím myšlen obecně vnější tvar (přeci jen motor nikdy nikdo nedesignoval) čili vzhled. A kdykoliv se v běžné praxi hodnotí tento vnější tvar nejen u aut, tak se hodnotí právě jeho estetičnost. A tak to bylo oběma předřečníky míněno.
Co se týče samotné Mazdy, už od dob první Mazdy6 je to pro mě jedna ze vzhledově nejvíce uspokojujích mainstreamových automobilek. Nikdy jsem moc netíhnul k usedlým věcem, protože nemám rád ani usedlé lidi, kteří z principu odmítají vše nové a dělají věci svým způsobem jen proto, že se to tak dělalo dřív. Mazdy mají v mých očích líbivé tvary, které jsou nápadité, originální a v důsledku toho za těmi auty člověk vidí invenci designérů. Nebaví mě koukat na auta, co vypadají jak navržená počítačem, který kolem auta jen poskládal rovné plechy.
Kromě designu je mi Mazda sympatická i tím, že jako jedni z mála pořád vyrábí i řidičská auta. Ba co víc, dokáží při zachování těchto atributů dělat auta i ekologicky přívětivá, a to bez turb, superdlouhých převodů a podobných věcí, které autu jako takovému moc neprospívají. Jak plyne z článku, byl to i důvod pro udělení tohoto titulu a nemám nic proti, i když BRZ/GT86 bych tam možná viděl ještě radši. Třeba se poštěstí zde v ČR. :-)
Design je návrh. Také používáme designer a víme, že je to návrhář. Vzhled je jeho nedílnou součástí, plyne z něj. Pokud chceš mluvit čistě o vzhledu, mluvíš o estetice. Člověk tohle použití (někdy) toleruje, ale rozhodně bych ho neobhajoval jako správné. Vzhled je vzhled, návrh je návrh. Já třeba málokdy zohledňuji čistě estetický dojem, často zohledňuji i funkční stránku, takže design je správná volba slova. Když někdo mluví o designu, tak ho napadnu klidně na funkční úrovni (mohu i na estetické, ale ta je hodně subjektivní, takže spíš než napadení jde o vyjádření mého vlastního názoru) - v dnešní době typicky výhled z vozu/ prosklení.
Chápu, co tím chceš říct. Nicméně pokud se bavíme o funkčních věch, vždy se dostaneme k výrazům jako "rozvržení karoserie je nevyhovující, protože omezuje prostor cestujících vzadu" atp. Pro mě je třeba ten návrhář spíš konstruktér a designér je spíše v pozici umělce, jenž navrhuje tu formu tak, aby byla líbivá s ohledem na konstrukci, kterou ale sám netvoří. Respektuji původní anglický výraz, ale ať se koná jakákoliv designová soutěž, vždy se hodnotí vzhled jako takový, i když se se podle této logiky měl hodnotit koeficient aerodynamického odporu, výhled z vozu či ten prostor uvnitř. A to se očividně neděje.
Je potřeba hledět na to, jak se slovo používá a jak je míněno, takový má taky význam. K přejímání slov v jiném či jen mírně pozměněném významu je zcela běžné ve všech zemích, a vznikají tak tzv. "false friends". Viz například aktuálně vs. actually, kontrolovat vs. control, disciplína vs. discipline, exhibice vs. exhibition, figura vs. figure, literární vs. literally, inženýr vs. engineer, trafika vs. traffic, eventuálně vs. eventually, sympatický vs. sympathetic, transparent vs. transparent a tak by se dalo dloooouze pokračovat. V češtině se prostě slovo design ve významu návrh nepoužívá, je tím téměř výlučně míněn vnější tvar, u kterého hodnotíme, zda se nám líbí, nebo ne. Pokud použiješ slovo "gymnázium", taky tě nebudu kárat za to, že to znamená "tělocvična", bavíme se česky, takže budu chápat český význam. Tahat do toho cizojazyčné významy je nesmyslné, protože bývají často naprosto odlišné.
Stejně jako architekt musí rozumět konstrukci staveb, musí automobilový designér rozumět konstrukci automobilů. Ano, inženýři do toho promlouvají, stejně jako účetní. V obou případech vzhled bez funkce nedává smysl. Nejsou to věci, které na sebe můžeš jednoduše naroubovat. Umělec musí rozumět produktu. Stejné to máš například u webových stránek. Nejhorší web designéři jsou tradiční umělci.
Designér je odpovědný za funkčnost celku. Inženýr má za úkol to postavit, tedy vymyslet, jak to vyrobit, z čeho to vyrobit, jakými technologiemi, účetního zase zajímá, kolik to bude stát. Inženýr nemůže za to, že máš mizerný výhled z auta, nebo že nedosáhneš pohodlně na ovládání klimatizace, inženýr může za to, že se ti auto kroutí, dveře při zavření nemají ten správný zvuk, podvozek špatně tlumí nerovnosti, proniká dovnitř nadměrně hluku atd. Může se na tom podílet i účetní, který prostě seškrtal rozpočet natolik, že to lépe nešlo udělat (vzhledem k prioritám).
Když hodnotíš design, vždy musíš mít nějaký úhel pohledu. A ten bývá vyjádřen v metodice hodnocení. Myslíš si, že by získala ocenění za design konvice, ve které by nebylo možné vodu uvařit, nebo ji vodou třeba naplnit? Záleží, na kolik ti jde o umění, a na kolik o jeho aplikaci. Funkční stránka věci ti akorát klade překážky. Zapomenout na funkci ti neskutečně usnadní život. Zaslouží si takový výrobek ocenění? Možná se jednou dostane do muzea výtvarného umění. Ale ocenění za produktový design jen tak nedostane.
Ve většině případů moc nechápu, kde je problém. Převzaté slovo se často nepoužívá ve všech svých významech, protože na to už máme zažité výrazy (popřípadě vznikají problémy se souběžným vývojem a odvozováním slov ve více jazycích). Když se podívám například na význam slova gymnasium, tak vidím "a place where Greek youths met for exercise and discussion". Není to zase tak jednoduché téma, protože záleží, z jakého jazyka se přejímá. Význam slov se vyvíjí. V UK gymnázia vůbec nemají, takže je logické, že v angličtině to nemůže znamenat to samé. Původně z gymnásion, což je gymnastická škola, od gymnázein, což je cvičit nahý. To značí jakýsi vývoj od trénování těla k trénování mysli, nicméně tenhle vývoj proběhl už v Řecku, byť byl důraz pořád kladen na tělo. Dokonán byl nejspíš na území dnešního Německa a přilehlých zemí. A odtud ho máme i my. Výjimečně dojde ke shodě, ve dvou jazycích vznikne velmi podobné, nebo i stejné slovo, naprosto nezávisle. Nemluvě o slovních obratech, idiomech.
Je to prostě další ze slov, které často není používáno správně. Je to široký pojem a široce by měl být vnímán. Popřípadě by neměl být používán vůbec, protože do češtiny nic nepřináší, je to jen další anglikanismus. Těžko říct, jaký bude mít význam za 500 let. V češtině jde o moderní výraz, dnes sami určujeme, jaký význam bude mít v budoucnu. Já jsem za to, aby se zachovalo co nejvíc.
Samozřejmě že je potřeba, aby designér bral v ohled i funkci. Těžko může vymodelovat židli, když měl udělat tu konvici a předpokládá se, že mezi tím dokáže rozlišit. Stejně tak člověk, co ví, jak vypadá auto, tam neudělá místo čelního skla tankový průzor. Jenže pak přijde konstruktér a řekne "ne, tenhle tvar přídě nejde, protože bychom tam neudělali správnou deformační zónu". Nebo "střechu musíme udělat vyšší, protože chceme víc místa vzadu". Podobný vztah je mezi tím architektem a stavařem. Ten jeden je snílek a druhý ho staví zpět na zem, musí to jít ruku v ruce. Designér udělá nějakou skicu, konstruktér má udělat nějaké auto a snaží se to společně nějak skloubit. Designér ale nemá technické vzdělání, on studuje uměleckou školu a z toho snad vše plyne. On navrhuje ten design (vnější vzhled, chceš-li) tak, aby se líbil lidem, nikoliv auto jako takové.
Těch slov, kterých nepoužíváme dle původního významu, jsou spousty, jak jsem se snažil ilustrovat na těch false friends. To ale neznamená, že pro slovo "konkrétní" začneme používat rádoby správný význam "betonový". To slovo už se nějak používá a je nesmysl do toho tahat cizojazyčné významy. Stejně tak já nebudu říkat, že jsem designér motorů, protože by mi lidi nerozuměli. Respektive rozumněli, ale byl bych za blbce.
Ano, je to o spolupráci. Třeba ochrana chodců je jedna z věcí, kde inženýr skutečně promlouvá zásadně do vnějšího vzhledu. Zbytek vnějšku je většinou spíš v rukou účetních, protože všechno jde vyrobit, jen je to různě drahé. Sem jdou i ty deformační zóny, dá se toho opravdu hodně, ten hlavní limitující faktor jsou peníze.
Designér většinou nemá znalosti na úrovni inženýrů, ale ten základ musí mít. Čím víc tomu rozumí, tím snadněji se s ním pracuje. Špatná situace by i byla, kdyby auto navrhl naprosto přesně vzhledem ke svým znalostem o možnosti výroby a nekonzultoval by s inženýry inovativní postupy, možnost dalšího výzkumu atd. Víc než o čem jiném je to asi o snadnosti spolupráce.
Inženýr nepřijde za designérem s tím, že má být více místa vzadu. Na to má lidi nad sebou, kteří mu zadávají, na čem má pracovat. Ať už je to přímo vedení, které má představu, nebo na to bývá celé oddělení, které se jen zabývá zaměřením produktu. Ti říkají musí to mít větší kufr, musí se ti do druhé řady vejít tři dětské sedačky. Jinak by designér nevěděl, jaké auto má vlastně navrhnout. Pro koho ho navrhuje. Stejně tak oddělení designu je velké, máš lidi, kteří se specializují čistě na ergonomii. Důležitá je souhra, spolupráce a nakonec vytvořit dobrý produkt. Co kdo do detailu dělá, to se liší tým od týmu, jak se přesně postupovalo, zase projekt od projektu.
Proto se někdy mluví o komplexnosti. Produkty bývají snoubením mnoha různých vstupů. Sladění celku bývá ta důležitá věc. Ne jednotlivosti, na které máš odborníky, ale celek, který je výsledkem jejich spolupráce.
Co se týče architektů, snílci to sice mohou být, ale nedokázat navrhnout budovu dle funkčních požadavků, tak se jen těžko uživí. Stavař má stavět, ne promlouvat do technologie.
Ty mluvíš o tom, že vztah mezi slovy a významy v různých jazycích není vzájemně jednoznačný (že slovo A může mít významy X,Y v jednom jazyce a Y,Z v druhém). Což je dané souběžným vývojem. Když pak něco přejímáš, nemůžeš se chovat jako slon v porcelánu. Ve většině slov, které jsi uvedl, opravdu problém nevidím. Možná je používám v jiných významech než ty. Od řízení procesu přejímání tu máme badatele a slovníky. Pokud to děláš nad rámec spisovné češtiny a nedochází ke kolizi, proč si vysekávat jeden význam a odmítat ostatní? Člověk by měl znát význam slov, která používá. Když používáš cizí slovo, tak používáš cizí slovo. Ve chvíli, kdy je slovo kodifikované, tak má také oficiální výklad. Což ti pořád nebrání používat cizí slovo (tedy třeba slovo kodifikované ve významu, který má v jiné řeči). Jen to není spisovné.
Ano, tím jsem chtěl navázat, jen jsem se už nechtěl rozepisovat. Ti zkušení designéři samozřejmě časem získávají znalosti a jejich návrh je potřeba upravovat relativně málo.
Stejně tak konstruktér má samozřejmě nějaké zadání, z toho mu ale vyjdou nějaké rozměry karoserie a pak může říct designérovi, že rodinné MPV nemůže mít na výšku 1,2 metru, i když to vypadá cool. >:D
Co se týče stavaře, tím jsem nemyslel zedníka, nýbrž studenta nějaké stavební fakulty. Architekt už má těch znalostí samozřejmě víc, ale principiálně je to pořád stejné - on má na starost spíš tu uměleckou stránku věci jako ten vnější tvar a vnitřní uspořádání budovy, ale technickou dokumentaci obsahující výběr materiálů atd. už dělá stavař. A opět to samozřejmě musí fungovat dohromady.
Opravdu nevím, jak dlouho se v češtině používá třeba to slovo "aktuální" a jak dlouho "design", ale obojí jsou přejatá slova a neřekl bych, že tam bude nějaký velký časový rozdíl. Tihle false friends nebývají tvoření tím, že ten jiný jazyk ho postupně přizpůsobuje, ale že už je od počátku přejato v pozměněném významu. A zrovna různé Design Awards fungují i v anglicky mluvících zemích a taky se u nich nehodnotí koeficient odporu či výhled, takže myslím, že toto zjednodušení, ve kterém je to slovo i chápáno, není úplně na škodu. Zároveň chápu to rozčilení, že by se měl používat původní význam, já to neobhajuji, ale prostě to tak funguje ve všech jazycích a já nebudu říkat "designovat tlumiče", když to v češtině nedává smysl. Stejně tak odmítám říkat "Návrh vnějšího tvaru karoserie se mi z estetického hlediska velmi líbí". Teď to samozřejmě přeháním, ale jak jsem se snažil ilustrovat na těch false friends, lidi používají slovo tak, jak je všeobecně chápáno bez ohledu na původní jazyk a snažit se to měnit je boj s větrnými mlýny.
Stavařem jsem myslel člověka odpovědného za realizaci stavby. Je otázka, kde se co učí. Co jsem pracoval s architekty, tak měli velké znalosti z fyzikálního hlediska - statika, akustika. Rozhodně by měl mít přehled o technologiích/ materiálech, s některými zkušenosti, na ten zbytek jsou tu konzultanti. A projektovou dokumentaci také musí umět zpracovat. Pro mne architekt není nějaký čmáral, který si nakreslí stavbu. Co je ještě architekt, co už je inženýr, to je otázka a podle mne to není celosvětově jednotné. To chodíme okolo horké kaše jménem co je náplní povolání. Nakonec, když si nechávám zpracovat projekt, tak to dělá kancelář, ne jeden člověk. Jak si to rozdělí uvnitř, mne moc nezajímá. Důležitý je výsledný produkt. Když tým funguje, tak funguje. Často v tom také hrají roli peníze - jeden člověk to může zvládnout, ale jeho čas je příliš drahý na to, aby se zabýval věcmi, které zvládnou i méně kvalifikovaní.
Jenže Angličan chápe, že design je široké slovo (a může znamenat jak vzhled, tak návrh) a ocenění může být za celou řadu věcí. Souhlasím s tím, že v češtině tím lidé myslí spíš vzhled. A myslí správně, protože v češtině je design kodifikován (minimálně byl) jako výtvarné zpracování/ vnější estetická úprava. Jenže název toho hypotetického ocenění není český, takže se nelze omezit na český výklad. "Designovat tlumiče" je znásilnění anglického výrazu, naprosto zbytečně, protože máme v češtině odpovídající výraz. Nepřejímají se všechny významy, jak už jsem napsal, protože je to zbytečné, nebo dokonce nevhodné. A je to tak správně. Troufám si říct, že by se mělo přejímat nutné minimum. Když se něco ustálí v řeči, tak to může být kodifikováno, protože je názor, že by norma měla jít s tím, jak se řeč skutečně používá. Pokud dojde ke kodifikaci významu, či tvaru, který se liší od původního, tak je to důsledek používání daného výrazu. "Návrh vnějšího tvaru karoserie se mi z estetického hlediska velmi líbí." Tohle je problém, který se na Akademii věd diskutuje. Mluvit spisovně je dnes nepřirozené.
Vzhledem ke kvalitě dnešní žurnalistiky a pronikání anglických slov do češtiny možná časem budeš říkat, že "dizajnuješ abzorbery šoků", nebo dokonce "šok abzorbery". Budeme psát nějaký fonetickým přepisem angličtiny. A za to já nejsem. Konkrétně u designu vnímám nekonzistentnost v hovorové řeči (což možná plyne z mého chápání, co to obnáší být designér, třeba v oděvním průmyslu). Proto spíš zastávám širší výklad. A když jde o něco zahraničního, tak se to snažím vnímat v kontextu země původu. Nechci to tahat do češtiny, ale nechci to ignorovat.
ja tedy nevím proč toho yetiho přád vynášíš do nebes.neříkám že je oškliví ale třeba ta mezera mezi kolem a blatníkem je nepěkná a na muj vkus je to celé auto takové krabicové.tiguan je jiné kafé
??? To je pokus o vtip? Jestli se mi líbí japonská auta ještě neznamená, jakého budu volit prezidenta..
A že jsem čech ještě neznamená, že se mi automaticky musí zdát yeti lepší jak CX5, nebo snad ano???
A v jakém estetickém prostřední jsi vychováván. Vy máte doma na stěně snad akvarel s gejšou u lotosového květu? Ty jsi do sebe zatím nenasál ti italskou, skandinávskou estetiku, jsi ty vůbec Evropan? Kde máš své předky, kdo do tebe pouštěl vkus, estetiku, design? Maminka, tatínek, nebo snad nějaký samuraj?
Jakou značku telefonu máš? Taky Evropskou? Značku televize, počítače atd..takhle bych mohl pokračovat donekonečna. To, že se mi líbí japonská auta více jak německá podle toho usuzuješ, že nejsem evropan?
Možná jsem vlastně ital..když mám pastu raději jak vepřo knedlo >:D
Telefon mám samozřejmě evropský ale u něho tak jako tak přece nejde o design, je to cihla jako každá druhá. Daleko horší je, že ty máš místo fotbalu raději sumo, holku nutíš do toho, aby chodila jako gejša a namísto Led Zeppelin posloucháš... co vlastně? :-) Pokud jsi Evropan, mohou tě oslovovat estetické požadavky Horní volty asi tak stejně jako Japonska. Byl jsi v tom Zuffenhausenu? Byl jsi v museu Ferrari? Nechci odpověď, odpověz sám sobě.
Měl by ses tu snažit držet tvář a nesklouzávat k primiivismům, takhle tu jen potvrdíš, to, co tvrdím celou dobu - pózér, garážový farizej.
Já vím, z nějakého záhadného estetického důvodu žiješ naplno v evropské estetice, jen u aut z blížeji neznámého důvodu designově tíhneš k produkci japonska >:-[]
Já tíhnu k autů, která mě svým designem oslovují a Mazdě se to velmi daří, nehledě na její původ. Protože tvrzení, že se mi obecně líbí design japonských aut, je celkem daleko od pravdy. To už je to podsouvání, o kterém hovořil kolega - prostě chybná dedukce. Výroky "líbí se mi CX-5" a "líbí se mi japonská auta" skutečně nejsou identické, to je snad viditelné na první pohled.
Myslím, že až na tu jednu poznámku, která byla určena někomu jinému, jsem vystupoval naprosto seriózně bez nesmyslných a manipulujících výroků, jako bys byl normání diskutující, čili nejsem toho názoru, že já jsem ten, kdo by se měl umravňovat.
Tímto asi bude dobré skončit.
já si zase myslím že CX-5 se mazdě moc moc povedla...stejně jako nová šestka...jedno z mála aut ze země vycházejícího slunce která jsou ve velké míře stravitelná i pro nás evropany...
mazdě se designově silně nepovedlo jediné auto: [odkaz] :no::no::no::-O zlatý 5ka před fl. [odkaz]
nová ravka je na tom už trochu hůře...ze předu nápadně připomíná murano po fl. což není uplně to pravé ořechové...jinak proporce i ten zadek jsou docela v pohodě a myslím si že ravka bude mít mimo evropu úspěch jako každá toyota
No, nevím, jestli se Mazda5 až tak nepovedla. Jediné, co je na ní špatně, jsou ta zadní světla, která mě na prvních fotkách hodně vyděsila. A když jsem ji poprvé viděl na vlastní oči, uvědomil jsem si, jak moc u tohoto auta fotky zkreslují. Říkal jsem si, jak pěkné auto to je a pak až večer jsem si uvědomil "hej, vždyť to je vlastně ta s obrovskýma světlama". Nějak jsem si jich ani nevšiml, zvláštní.
mat tak len takyto problem...keby bola k nej radsej sirsia ponuka motorov,rozne prevodovky a vybavy,inak je to v podstate super prakticke auto s charakteristikou podvozkov od Mazdy.
Samozřejmě, že se povedla, copak tu někdo někde píše, že je to nepovedené auto? My Evropané se však podíváme na příď, a okamžitě nám doklapne, jak jsme jiní vkusově, jak (logicky) naše euroatlantická civilisace do nás těmi staletími nasoukala jinou estetiku. Já mazdu oceňuji za horní model. Jiná věc je ovšem, když bychom postavili jaksi kontinentální klání. Asi těžko by se tu našel člověk, Čech, který by nejásal nad Tiguanem či Yetim a vynášel do nebes mazdu. Je to podobné, jako kdyby v Tokiu křepčili mladí kluci nad Yetim a zatracovali mazdu :-)
Právě že se tu spousta lidí snažila říct, že se jim Mazda líbí víc než zmiňovaná evropská konkurence. Asi došlo k malému nedorozumění. Jinak úvaha, že když jsem z Evropy, tak se mi musí líbit evropské auto, je samozřejmě mylná. Existují pochopitelně i kulturní vlivy, kdy v Evropě těžko vznikine něco jako Nissan Juke nebo Ford Mustang, ale není radno to hnát do extrému. Nejsme na fotbale, abychom museli fandit nějakému klubu jen proto, že pochází z města, ve kterém bydlím. Já fandím těm, jejichž hra se mi líbí, nehledě na původ, což je dle mého velmi rozumné stanovisko, které sdílí mnoho lidí.
A jaké kulturní vlivy máš nyní ve spojení s Japonskem na mysli? :-) Japonsko je velmi vyspělou (nejen technicky) zemí. Jeho kultura, estetika je však fatálně vzdálená pojetí našemu, ausgerechnet středoevropskému. Doufám tu nyní na obranu japonské estetiky nechceš argumentovat "expertem Mixou" >:D a podobnými diskusními "ajnštajny"
Právě horní model je esencí pojetí japonského vkusu, oči, ta našpulená pusa :-) To všechno je tvořeno především pro vkus Japonských kupců.
Osobně mě nejvíce zklámává (vedle absolutně nepřijatelné přídě) to boční vlnobití, zde postrádám jakoukoli přitažlivost.
Z hlediska reálného eurokupce je věc jasná a daná - ocení mazdu, avšak koupí si Tiguana, to je snad jasné jako facka v garáži, ne? :-)
Měl jsem na mysli přesně to - že v Japonsku se líbí a dělají trochu jiné věci než třeba v Americe či Evropě, to je pochopitelné.
Na druhou stranu japonské (nebo klidně i americké, to je jedno) pojetí designu neznamená, že nemůže být přitažlivé pro člověka z druhé strany planety a je to i zde empiricky potvrzeno. Určitě je tu i spousta fanoušků Camara, přestože jde o typicky americký design. To jen jako příklad. A celkem mě zaráží i úvaha, že celosvětově prodávající automobilka by koncipovala svůj vůz jen pro jeden trh, to taky beru dost s rezervou.
Jak už jsem psal, není radno zacházet do extrémů ve stylu že ten chlapeček s černou pletí se mi nelíbí a nebudu se s ním kamarádit, protože je jinej a ještě to stavět jako vzor toho, jak se máme všichni chovat.
Souhlas v tom, že jisté dílčí originality mohou obohatit. Avšak jako celek, jako produkt, navíc tak složitý, a to i vizuálně, jako je vůz, tam na to pozor. Jinak Martine, to camaro či mustang... to je produkt USA, tam je vnímání estetiky velmi podobné vnímání našemu, vždyť jsou s námi spjatí kořeny. Nás může těšit, že to vskutku široké rozpětí vkusu, estetiky, aktuálně od italského po skandinávské je natolik široké, že do toho promítne své vizuální představy jistě každý z nás.
Co je však důležité v tomto jemně vyhraněném pohledu - Je absolutně vyloučené, aby evropskýma očima byl horní model přijímán s větším nadšením než například ten Tiguan. Právě v tom (naštěstí jen na diskusi) se skrývá to puberťácké farizejství. Jistě pochopitelné, vždyť "to nejlepší je vždy to nejdál od mého bydliště", touhle filosofií jsme si jistě ve třinácti čtrnácti prošli všichni.
Jen bych se opakoval, čili krátká reakce - očividně to absolutně vyloučené není, dokonce je to velmi častý jev. Zkrátka je hezké mít nějakou teorii, ale pokud se neshoduje s pozorováním, je neplatná.
Větou "nejedná se o ojedinelé případy" jsem měl pochopitelně na mysli, že to je častý jev, což je vidět i tady na velmi prokoncernově laděném auto.cz, natož mezi lidmi. Jsou to tedy spíše desítky procent a ani bych se nedivil, kdyby to bylo více než 50, pokud by se někde na náměstí udělala designová anketa Yeti vs. CX-5.
Vnímání designu v Evropě není vnímání designu v Japonsku. Domníváš se, že v Tokiu bys našel podobného nadšence jako tu předvádíš, který by tam bojoval za Tiguana a dával mu přednost před Mazdou?
Určitě domnívám. Kdyby tomu bylo jak říkáš ty, tak se v Japonsku neprodá ani jeden tiguan, co čemž pochybuju... Takže i japončíci vyznávající evropská auta se najdou
Dle tvé logiky by se nemusely vůbec vozit auta napříč kontinenty. V japonsku japonská. V Evropě evropská. Co to je za logiku??
Jsi na dobré cestě, teď už jen přemýšlej, co je to za lidi. Studuj jejich nejhlubší motivace. Auta mezi kontinenty by se z pozice Evropy vozit samozřejmě nemusela, neboť jestli tu něco umíme jsou to právě auta. Samozřejmě jsou výrobky, které doplňují zdejší nabídku (jeep například) . Avšak zde je kolébka motorismu, pod každým kopcem jedna dvě automobilky. Najdi se. Jeď do Německa, třeba do Mnichova, nebo do Zuffenhausenu, tam vlez do musea a obdivuj tu evropskou jedinečnost.
Ano... evropská jedinečnost je už opravdu jen v těch muzeích... Na silnicích je už jen evropská nudná stádnost... Smutná a nezáživná. Tisíckrát kopírovaná všemi směry, Evropou napříč. Ještě, že ti francouzští kluci se pořád drží trochu své linie, aspoň občas. Ještě, že se dosud "nenaučili dělat auto... das auto"...
Radši tisíckrát Japonsko, než Německo.
U Tiguanu asi ne, protože na něm není nic, co by člověka (ať už evropana či Japonce) mohlo nadchnout, přestože je to ve všech možných objektivních měřítcích dobré auto. Každopádně je jasné, že část prodejů tvoří i evropská auta. Není důvod, proč by se Japoncům nemohla líbit i ona.
Samozřejmě, vždyť právě v Evropě se vyráběla a vyrábí nejlepší auta na světě. Tam se samozřejmě cení to, co je tu též ozdobou (mercedes, porsche, ferrari atd) avšak že by tam kluci onanovali nad citigo >:D To je (obráceně) možné jen zde v této vzdělanostně zanedbané pakárně [odkaz] :-)
Nejen auta se prodávají po celém světě. No je dobře vědět, že ty dáváš přednost japonské produkci obecně (proč zrovna u aut, viď) no a já tvrdím, že vkusové těžiště je samozřejmě úplně jinde. Tam i tady. Jsi prostě jedinečný ;-) Jo jo, gejša, saké, bonsaje a zástěny, vy se máte, vy světoví estéti :-)
Ano, jsem téhož názoru, i když by to pochopitelně bylo potřeba podložit nějakou statistikou. Minimálně dojem mám také takový, že vyloženě příznivců například Opelu, VW, Seatu, Peugeotu atd. tu moc není a jejich kupci bývají jen prostí spotřebitelé, kteří se o auta ani moc nezajímají. Samozřejmě jsou tu fandové Alfy Romeo, Citroënu, Saabu atd., ale jen těžko lze hovořit o nějakém panevropském automobilovém nacionalismu.
GTI, tve diletanstvi me opet nesklamalo. Clanek je pokrokovych technologiich, o nichz nic nevis, a tvuj prispevek je opet o designu - co se tobe libi a co ne. Jak uz jsem ti to psal, to je jedine co dokazes na aute posoudit, tam tvoje garazova erudice konci.
P.S.: Yeti je odporna karikatura auta, mel si dat jine odkazy.
vidim ze nas je viac co pochybujeme o jeho osobnosti.. Ja ho uz tyzdne vyzyvam aby konecne ukazal, co ma v garazi a vysiel na svetlo sveta so svojim autom. Bolo by to autentickejsie z jeho strany, ze je naozaj fanda a dala by sa tato psychicka porucha pochopit ako obycajny prehnany fanatizmus. Takto bez akehokolvek dokazu su to cisto len blaboly diskusneho prostacka :-)
Plne súhlasím MIXO. Ako tak čítam túto diskusiu, ľudia majú rôzne názory, s niektorými sa človek stotožní, s niektorými nesúhlasí, ale čo tu dokazuje GTI je za hranicou normálneho myslenia a povedal by som, že daný užívateľ buď nie je psychicky v poriadku, alebo si iba zo všetkých uťahuje. Bojím sa však, že A je správne a vyzývam užívateľov aby na užívteľa GTI ani nereagovali...
No hlavne je na Yetim videt, ze uz je to asi tak 10 let stare v porovnani s CX5 ;-)
Yeti jako celek pusobi trochu jako splacanina ze vseho mozneho Skodovackeho, predni dvere z Roomsteru, malinky kolecka asi z Fabie,.. Spise to je tak na konkurenci k Dacii, ale k CX5???
zase si to neustal.. Nechces sa fakt venovat tu na diskusiach iba koncernu a nepridavat nic pod ine znacky? Pomohlo by to tvojej povesti, ktora je dost posramotena. ;-)
A je to tu zase. GTI se snaží všem vnutit svůj (chybný) názor, že když jste evropan, Čech... musíte mít radši škodovku, potažmo VW apod. Tak to ale naštěstí není.
Když v japonsku postaví výborné auto, kterým bezesporu CX-5 je, tak se musí nevyhnutelně stát, že se bude lidem líbit i tady. Kór když si to lidi srovnají s tím krabicoidním Yetim. Když by srovnávali aspoň s Tiguanem, tak se alespoň rozhodujou. Ale pokud srovnají s Yetim, dealeři Mazdy můžou rovnou vypisovat objednávkové formuláře.
A vzhledem k obrovské poptávce po CX-5 po celém světě se tak asi i děje.
Takže si musím od GTIho vypůjčit "Bravo Mazda" a budu se těšit na oficiální uvedení nové Mazdy 6 protože to vypadá, že by to mohla být ještě větší bomba než CX-5ka :-)
P.S.: GTI, ať napíšeš co napíšeš, Mazda ti tu tvou vysněnou VW/Škoda konkurenci těmahle modelama pěkně válcuje a tomu bohudík nezabráníš. Zabrání tomu až fleety >:D
Zapomněl jsi na to, že dealer Škody Ti vysvětlí, že Yeti je vlastně stejná třída jako Mazda CX-5 tak poč kupovat Mazdu? Navíc dáš Yetiho s 1,2 TSI o 200 000 levněji. Nepojede to, bude to žrát, nakonec se tomu vysypou rozvody - ale nekup to za tyto peníze.
A takhle to u nás chodí, lidi se bojí jít jinam než ke Škodě a radši platí jako mourovatí za ne-levný servis a ne-levné náhradní díly.
A tak se stane, že si těch 200 000 často doplatí a v ruce jim zůstane menší auto s malým slabým motorem, poruchové, s ne-malou spotřebou...
Tiguan vypadá dobře. A teď jeden, aby byly fotky s rav srovnatelné [odkaz] 8-s no a s yetim bych cx-5 opravdu nesrovnával. Tedy vlastně ano...a zase by to Yeti projel ;-)
Jo, s tím by se dalo souhlasit. I Roomster byl docela odvaz, ale ten se mi zoufale nelíbí. Naopak nejvýše bych hodnotil Superb combi, ale že by mě nějak chytl za srdce, to taky ne.
To já od škodovky považuju za nejpovedenější kombíkovou Octávku, nazdory převisům. Mezi kompaktními kombíky vypadá, dle mého, nejlíp. Ale srdcovka to, samozřejmě, není :-)
Mně se víc než Tiguan tedy líbí Yeti, protože jeho design má alespoň nějaký nápad. I tak se mi moc nelíbí a jak už tu napsali jiní, oproti CX-5 vypadá jak deset let starý.
Fotka tiguanu, co dal GTI, ale vypadá fajn. Z profilu už to taková hitparáda není. Z kompaktních SUV se mi z profilu nejvíc líbí současná RAV4 (třetí generece) :yes:
Minimálně v době uvedení první generace to bylo jedno z mála SUV, co si člověk mohl koupit. Pak se samozřejmě časem rozšířila konkurence a volba CR-V už nebyla tak jasná, obzvláť u 3. generace. Nicméně by se ti tím pádem mohl líbit tento test [odkaz]
Mne nepotěšíš. Já fandím keirinu Toyota-Mazda-Mitsubishi-Isuzu-Fuji Heavy Industries- (Subaru). Keiriny seskupující Nissan a jiný ve kterém je Honda - nemusím. >:D
Mně šlo jen o to, že autor byl přesně ve stejné pozici, kdy CR-V pro něj bylo auto o ničem.
Jinak já zas nejvíc vyznávám trojici FHI-Mazda-Honda, přestože u Hondy a Subaru už bych možná radši vybíral mezi ojetinami. Ale to je běžné, automobilky se vyvíjí a člověk musí měnit i své preference, BMW už taky není to co bývalo... Zato u Mazdy je to přesně naopak, ti mi zatím dělají čím dál větší radost. Sem tam potěší i jiná japonská produkce jako Swift Sport, Nissan GT-R, Land Cruiser a pár dalších jedinců.
No Hondu fakt nedám, ale jinak ujíždím na autech, co nejsou masově prodejná...
Mazda jde skutečně proti proudu (Honda jde bohužel spíše opačným směrem), za což ji chválím. Vypadá to, že po dlouhé době bude odvaha odměněna - za přínos po technické stránce. V japonsku se prodává CX-5 skvěle, v Evropě také a prodávali by lépe, kdyby japonsko tolika neodebíralo z dodávek do Evropy.
Nu, v Hirošimě mají příjemné starosti, jak skloubit zvyšování výroby CX-5 (zahajují dodávky do USA, zatím se Sky-G, později i se Sky-D) a zároveň zvládnout náběh výroby nové 6. Tady má Mazda trochu problém, lidi jsou nažhaveni na nový model, ale čekací lhůty jsou dlouhé.
Nicméně je jisté, že se "tankoidní" design Hondy bude někomu líbit.
Proti bude ale nový Outlander (vypadá skvěle), nová RAV4 a stále ještě hodně nová CX-5. Na trh se chystá taky nový Lesník.
Śkoda, že zrušili CX-7, ale CX-5 je hodně velké auto. Ovšem CX-7 se mi hrozně líbila a byla i v mém výběru, nakonec ale bohužel rozhodl automat......... Mazďácký 6-rychlostní automat, který má CX-5 - ten by se dal, Honďácký 5-rychlostní bych už fakt nebral.
Hodně jsem zvědav, jak si bude rozumět u nového Lesníka diesel-boxer a CVT. Na rozdíl od benzínu nebude nutné diesel tolika vytáčet, takže by výsledek mohl být snesitelný.
ale ten vysoký, tupý předek s dlouhým převisem a černou dírou místo chladiče, to trochu nezvládli. Předek tak působí moc mohutně a těžce ve srovnání se zbytkem auta. Celkově je to takové nesourodé, tvary nemají smysl, jsou spíše náhodné - jako třeba ty prolisy na bocích.
Mě osobně se v kategorii SUV zcela trefil do vkusu koncept Taigun:
[odkaz]
To je čitelný, pochopitelný design. Žádné nesmyslné vlny, ale místo nich třeba sportovně vystouplé blatníky evokující stará rallye auta:
[odkaz]
Doufám, že se dostane do série a VW ho moc nedomrví.
Do zadku tu můžeš lézt leda ty, neboť nic jiného ti pro absenci mozku ani nezbývá. Nahoře kolega velmi věrně, trefně, přesvědčivě, objektivně, a předvším znale vypsal pravdu silnice. Utři si nudli a nauč se alespoň vidět, když tedy neumíš myslet.
Ono stačí přečíst různá, klidně i zahraniční fóra. S tím, že by lidi jakoukoliv odchylku od rovného plechu komentovali stylem jako ty, jsem se skutečně setkal jen zde na tendenčním auto.cz a i tak se tu velká část staví "promazdovsky".
95% účastníků fór jsou mladí zobáci, pokud je tohle pro tebe přiznačný ilustrativní výsek společnosti, měli by ti doma vysvětlit, že vedle počítače ještě existuje svět reálný.
Myslím, že vyjádřit, zda se někomu něco líbí nebo ne, může i pětileté dítě a má to úplně stejnou váhu. Přeci jen s pořád bavíme jen o vzhledu a ten nějak vnímáme všichni.
Je jasné, že konzervativní důchodce tohle auto bude v průměru vnímat hůře než pětadvacetiletý člověk, ale to nic nemění na tom, že auto je všeobecně přijímáno velmi pozitivně.
Nehledě na to, že 95% je z tvé strany jen plácnuté číslo, které jednak nemáš jak potvrdit a jednak i na těchto stránkách je očividné, že to číslo zcela neodpovídá realitě.
Nejde o to, jestli je někdo důchodce nebo puberťák (nejsem ani jedno), jde o disproporce v designu Mazdy. To je nemoc mnoha dnešních aut. Chápu, že vysoké tupé předky kvůli nutnosti mít nad motorem půl metru místa (srážka s chodcem) se těžko maskují. Ale jde to. Tady si designéři mysleli, že zvětšením masky chladiče a tím pádem snížením podílu laku na předku opticky rozbijí jeho ohromnou výšku. Ale zapomněli, že černá barva je opticky těžká a nesmí se to s jejím podílem přehnat.
Celkově bych řekl, že každá automobilka je v nějakém období na vrcholu s designem. Mazda na vrcholu již byla, teď už s těmi ohromnými tlamami a rezignací na klínovitý profil jde z kopce. Nesmyslné prolisy na bocích tomu nepomůžou.
Já nikomu nevytýkám, že se mu nelíbí CX-5. Názor na design je subjektivní věc a těžko budu někoho přesvědčovat, které auto se mu má líbit - na to zde máme jiného specialistu. Já stejně jako spousta dalších lidí CX-5 vnímám pozitivně, což je důkaz nesmyslnosti toho, že se evropanovi nemůže líbit japonské auto. O nic víc mi nešlo, pokud tobě se mazda nelíbí, je to tvé plné právo a nehodlám o tom polemizovat, protože to ani nejde.
Ja zase iných než ty, napr. seba, ľudí ktorým sa páči. Yeti je ok a vyzerá celkom dobre, ale na ten kolmý zadok s malými svetlami a veľkým logom som si ešte nezvykol, snáď ho dá Kabaň do poriadku.
Ale ale, pán se nám nějak rozohnil .......... :-) Jojo, každý si tady už dávnou udělal názor na absenci rozumu ......
Reaguješ jako kdyby Ti vzali hračku ........ >:-[]
Jako Rasto? Osobně jeho videotesty velmi rád sleduji. Není to člověk z rodu nadržovačů, je to důsledně - padni komu padni. No dnes "padlo" mazdě >:D Ale chytří vědí, že Yeti je mistr, nebo tebe to snad na tom videu negativně překvapilo? Cos Čekal, že se Rasto s Yetim převrhne? >:-[]
HAHA ty jsi asi stejný pako jako ti co to natočili. Všimni, že Yeti jede kousek bokem kde má všechna 4 kola na podloží a tudíž ji nikde neutíká energie jako mazdě, která má jedno kolo ve vzuchu. TEST :no:
Já to spíš vnímal jako odkaz na test Yetiho, který publikovali o něco dříve. Ale také jsem si říkal, do jaké míry měla vliv jiná cesta. To by tam člověk musel být. Nicméně Chvála není zrovna člověk, který by miloval koncernové produkty.
Samozřejmě, je to pouhá objektivní prostá avšak dokonalá výpověď obrazem. Není však potřeba ten debakl výsměšně připomínat, neboť ambice mazdy nejsou tam, kde ambice Yetiho. Každopádně je vidět, jak Volkswagen (Škoda) umí. Zbývá jen úvaha, který vůz je praktičtější, zde slov také jistě netřeba :-)
Podle tvé logiky je praktičtějším autem vždy to auto větší. Pravděpodobně máš nad pelestí poměrně velké místo. V tomhle bych s tebou souhlasil, víc plakátu, víc auta >:D
Samozřejmě že absolutně to platit nemusí, ale větší auto obvykle bývá prostornější, čímž je obvykle myšlena praktičnost. Má zadní lavici rozdělenou na tři části, sklopnou z kufru do rovné plochy, větší kufr, víc místa vzadu... Nevidím nic, co by mou tezi popíralo a ty zjevně také ne, když jsi nic nezmínil.
Tvá teze je principiálně špatná, není co zmiňovat. Cením, že umíš evidentně počítat do tří, praktičnost však posuzuj komplexně, aby ti nakonec nevyšlo, že nejpraktičtější je T34 >:D
Tak pro mne prosím tu praktičnost definuj, když jsem se zabýval údajně špatnými hledisky jako prostorem pro cestující, kufrem či variabilitou zadních sedadel.
Záver testu jasne, opakujem jasne dokazuje, že je Yeti je krajšie, pohodlnejšie a spoľahlivejšie auto, má väčší kufor, viac miesta vpredu aj vzadu, má krajší a ergonomickejší interiér, lepšiu spotrebu, lepší súč. aero. odporu, lepší podvozok, lepší motor, lepšiu manévrovateľnosť na ceste porovnateľné s autami nie SUV kategórie a k tomu je aj vďaka inovatívnym materiálom a technológiám aj ľahšie, bezpečnejšie a úspornejšie. Yeti je prvým automobilom na svete, v ktorom sa geniálnemu tímu konštruktérom faceliftovaného roomstra so samopredávajúcim názvom Yeti, podarilo preniesť horespomínané výhody a skĺbiť ich s vlastnosťami plnohodnotného offroadu. Záver testu jednoznačne preukázal nesmyselnosť ďalšej výroby mazdy cx-5, na čo mazda už reagovala zrušením plánov s výstavbou ďalšej výrobnej haly a rozhodla pod svojou značkou s miernymi úpravami predávať škodu Yeti, podobne ako sa ASX predáva pod značkou Peugeot či Citroen. Automobilka Škoda, sa tak po prvý krát dostane aj na Americký trh, kde už avízované plány predaja Yeti pod značkou Mazda vyvolali pozitívne ohlasy a športovoúžitkovooffroadový dizajnérsky skvost sa momentálne objednáva až na august 2013...
Podle mě nemá význam řešit, jak to konkrétně bylo s tím výjezdem. Mazda měla pochopitelně 2 kola ve vzduchu, najela tam krokem a byla tudíž v nevýhodě. Nešlo tedy o to, že by Yeti vyjel víc než CX-5, ale o tu metaforu, že Yeti se mu líbí víc, přestože se Mazda hodně snaží. S tím já nemám problém, Yeti je dobré auto. Líbilo se i Clarksonovi, tak není důvod o tom pochybovat. Nic to ale nemění na to, že CX-5 je mi svým pojetím bližší, stejně jako jiný testér může mít jiný názor - což se taky děje.
A tady je test Yetiho mimo zpevněné cesty ze stejné produkce: [odkaz] (Od pohledu bych řekl, že na stejném místě, ale mohu se plést, už je to nějaký pátek, co jsem ho viděl.)
:yes: To je velmi přesvědčivá výpověď o terénních schopnostech Yetiho. Člověk smeká. Je to v rámci své třídy, a to i pojetím designu doslovné eso, mistrovský počin.
Hezké, Haldex poslední generace je dost dobrý.
Ještě více mě zaujal komentář ke spotřebě, po proklamacích jak nízká je spotřeba u Skyactiv-D se ukazuje realita, v zásadě průměr třídy.
[odkaz]
[odkaz]
Rád bych podotknul takovou drobnost. Mazda má motor Euro 6, který se u tak velkého a těžkého vozidla obejde bez SCR. A tomu odpovídá i spotřeba, která je na to, že má vozidlo emise Euro 6, velmi dobrá.
Představitelé Volkswagenu se (na rozdíl od Mazdy) vyjádřili v tom smyslu, že všechno od určité velikosti a hmotnosti (na MQB, Passat a výše, Tiguan a výše) bude muset mít SCR.
Takže tady má Mazda obrovské plus a obrovský náskok. Porovnatelné Audi určitě před Mazdou náskok díky technice nebude jaksi mít. Spíše naopak.
Cesta, kterou se Mazda vydala, může být zajímavá, ale má své důsledky. Vždy v jejich zprávách koukám na >expensive< SCR or LNT, což mi v hlavě zní jako "tahle cesta je levnější, ne nutně lepší".
VW to řeší modulem. Výměnou modulu mají Euro4, 5 nebo 6. To je zase levné pro ně. Mohou na různé trhy dodávat stejný motor s různou emisní normou s minimem nákladů. Samozřejmě vzhledem k tomu, jaký přístup mají k SCR/ DPF/ EGR a spol.
Tigi- [odkaz]
CX 5- [odkaz]
Dle tvé teorie dostává Tigi horší motory než Yeti. Vysvětlím ti to, SKY žerou nejmíň a SKY benzín se blíží naftovému Tigimu na zhruba půl litru. Navíc je prostornost v CX 5 bez kompromisů.
Ve stejné pozici je ovšem i CX-5 (až na ten koeficient odporu). Pro srovnání koncernové a mazdovské techniky je to tedy asi lepší výběr. Protože kritizovat úspornost SKY motorů, když je člověk srovnává s motory v menších autech, je očividně zkreslující.
Podstatná není velikost ale hmotnost, tam je CX-5 lehčí než Yeti a daleko lehčí než Tiguan a Cx kde je zase CX-5 o něco lepší než oba soupeři. A spotřeby Sky jsem nekritizoval, pouze jsem konstatoval, že je to třídní průměr, tak jako třeba Yeti. Špička je například 120d, který má skutečně lepší spotřebu než konkurence nejen v reklamách, ale i ve skutečnosti.
Ano, 20d se jeví ještě o něco úspornější. Nicméně doporučuji ještě vyzkoušet různé varianty výkonů motorů i převodovek, protože ty podíly jsou u obou aut odlišné. A v přímém souboji už jsou si hodnoty ještě bližší. Nehledě na to, že X1 je taky menší auto.
Samozřejmě že záleží na hmotnosti a můj pohled do technických údajů právě ukazuje, že je Yeti lehčí, což je při takovém rozdílu rozměrů očekávatelné. Jednoduše jde z mého pohledu o tak odlišná auta, že není vhodné v nich srovnávat úspornost motorů.
Keby bola podstatna iba hmotnost a nie velkost...bol by si mudry jak handra v kýbly...co ti hovori pojem Tazisko? Tam potrebujes do funkcie aj rozmer aj hmotnost a jak vies, YE(be)TI je male prdídko oproti CX-5...ako by si porovnaval Mondeo s Focusom a podobne...
ma na handling...viz koment 14:18 od teba...a ci ma vplyv aj rozmer...vies urcite,ze nie? ...co tak vplyv bocneho vetra...protivetra...na vacsej ploche vacsi odpor...
GTI, ak nie si uplny loser, tak sem daj foto, na akom zázraku sa vozíš, resp. si ho leštíš v garáži. Dokým tak neurobíš, považujem akúkoľvek diskusiu s tebou za márnu.
idem ti príkladom:
[odkaz]
Yeti má určitě výhodu i na silnici, zrovna tam hodně deklasoval jak CX-5 tak Tiguana, byl lepší než oba soupeři v agilitě, v řízení, v brzdách, dokonce se uvádí, že je to nejlépe řiditelná Škodovka, která na zakroucené silnici s přehledem překonává Fábii, Octávii a samozřejmě i Superb. Kde Yeti nemůže konkurovat ani CX-5 ani Tiguanu je kufr nebo prostor na zadních sedačkách, tam je omezen délkou.
[odkaz]
Napiš šéfredaktorovi aby výběr aut do příští porovnávačky nechali schválit tobě. A když budeš v tom psaní tak raději rovnou napiš do všech redakcí, jsou tací kteří Yetiho srovnávají s Kugou nebo RAV4
[odkaz]
A dokonce se najdou i šílenci co si ho dovolí srovnat s CX-7
[odkaz]
No není to na plech?
Nikdo nezpochybňuje, že Yeti má menší kufr i menší prostor na zadních sedačkách, ale rozdíly nejsou tak zásadní aby se nemohly porovnávat. To by se nemohla porovnávat Octa a Golfem nebo Focusem jenom proto, že má dvakrát větší kufr. V SUV se v současnosti uvažují jen dvě třídy, velká SUV jako RR, Q7, ML etc. a malá SUV kam patří Yeti i CX-5.
Osobně bych preferoval dělení alespoň na tři, podle vzoru X1, X3 a X5. Pokud bychom dělili jen na dvě, mohli bychom srovnávat Q5 s X1 jako auta stejné třídy a to by bylo docela nelegitimní.
Ono to není moc jednoduché, některá SUV jsou půdorysem poměrně velká mají velký rozvor, ale jsou dost nízká. Třeba X1 má daleko větší rozvor než CX-5. Takže bráno čistě rozvorem je to vyšší třída než CX-5. CX-5 má ale dlouhé převisy takže je delší na celkovou délku. Určit pak nějakou přesnou definici by bylo asi nad lidské síly, vždyť ona taková definice vlastně není nikde zafixována ani pro klasické třídy.
ja myslim najmä dlzku,sirku a vysku...kufor je u mna nepodstatny z hladiska vplyvov
CX-5/Yeti
delka: 4550/4223
šířka: 1840/1793
výška: 1710/1691
Hmotnost: 1605/1525
Lepsie povedane,kebych bol rybar,horar...asi bych siel do Yetiho,neni o com...ale ako jazdenie na dlhsie cesty s viacerymi pasaziermi - co je pre mna podstatnejsie...skorej CX-5.
Co tak info k pneumatikam...ktore ovplyvnia takmer vsetko...minimalne tu CX-5 testovali na 225/65 R17 resp. na 225/55 R19...yetiho na 225/50/R17 ...215/60 R16
Jestli se ptáš na ten test autobildu tak standardní pneu dodávané od výrobce. Všichni R17
CX-7 Yokohama Geolandar G98 225/65
Yeti Dunlop SP Sport 225/50
Tiguan Pirelli Scorpion Verde 235/55
K jízdním vlastnostem CX-7 tam byla následující poznámka:
Beim ersten Vergleich CX-5 bemaengelten wir Schwaechen in der Fahrwerkabstimmung. Wie der Diesel zeigt jetzt auch der Benziner die Tendenz, in bestimmen Fahrsituationen quer zu Kommen – troz des eingeschalteten ESP. Wer in schnellen Kurven abrupt von Gas geht und das dann zum Ausbrechen ansetzende Heck nicht durch gezieltes Gegenlenken auf Kurs bringt, sieht sich im naechsten Moment eventuell quer zu Fahrbahn. Moegliche Ursache: Das ESP erkennt die Situation nicht schnell genug als kritisch, da der Fahrer den eingeschlagenen Lenkwinkel beibehaelt und vermeintlich alles unter Kontrolle hat. Mazda untersucht die Angelegenheit, Aenderungen an Fahrwerk oder Elektronik gibt es bislang nicht.