Čínská inženýrka a její manžel se pokusili prodat informace o hybridní technice koncernu General Motors čínským automobilkám. Chytili je ale dříve, než se jim to povedlo.
Aptera je skvělá co se týká jízdních odporů, ale zoufale nepraktická a široká jako autobus. GM EV-1 měl kouzlo v tom, že vypadal jako klasické kupé a přesto měl perfektní aerodynamiku i celkovou konstrukci. Volt je podivná těžká mrcha postavená naprosto stejným stylem jako auta se spalovacím motorem. Není prostě inovativní.
Design Leafu je dost účelný. Třeba ty podivné světlomety (které mne šokovaly asi nejvíc) slouží jako deflektory, které snižují aerodynamický hluk od zrcátek (auto nemá spalovací motor, který by to přehlušil). Víš, jak vypadá skutečně futuristický elektromobil/ plug-in hybrid? [odkaz] :-)
Avsak to, ze si "kradnete" mozgy a top manazeri, top dizajneri, sefkonstrukteri, ... pendluju medzi automobilkami ako gulicky v pačinku, tak to je co?!
Takovej Volt/Ampera sou jediný elektrický auta který bych si koupil, protože se mi líbí. Prius, Leaf a další ty asisjký paskvily na který se nedá dívat, to ani nápad.
Pretoze vela ludi vycita elektromobilom futuristicky dizjan a myslim ze prave Volt bol prvy, ktory dal elektromobilu seroznu a pritazlivu tvar. Prius v dalsej generacii bude tiez civilnejsi, snad to pochopia aj u Leafu.
ale zrovna GM v této oblasti moc nefandím. Tato firma doslova pohřbila jediný smysluplný elektromobil jaký byl kdy vyroben a který zásadně předběhl dobu. I kdyby ho začali vyrábět dnes v naprosto nezměněné podobě, byla by to bomba. Dojezd byl 250 kilometrů s tehdejšími bateriemi. Místo tohoto lehkého malého elektromobilu dnes GM staví těžké velké tanky, viz. třeba Volt.
[odkaz]
"Nie, toto je kópia Daewoo, nie Chevroletu, o to nech sa starajú Kórejci, nám je to jedno."
Toto asi hovoria v Chcevrolete o Chery QQ. Ale mňa osobne toto auto dosť štve. Toľko kopírujú a im to prejde... :no: