Novinky
Jestli se za první rok s řidičákem na zkoušku vyboduje, tak by ho neměl dostat už nikdy.
Blbost! Všude samý stupidní omezení a ty bys zakázal řidičák napořád, když udělá 18-ti letej flekatej teenager pár blbostí? Pokud je to vážný, tak potrestat ale do konce života neřídit je kravina. Ve 40ceti by si řekl "jóó, kdybych nebyl jako mladej blbej, mohl jsem teď jezdit". Ty seš dokonalej a bez chyb? Pokud se vyboduje, beru že bude mít další šanci třeba za 5 let, to je dlouhá doba a myslím si dobrej trest... Ale sakra člověk by měl i žít, samozřejmě se slušností k ostatním, s dobrou morálkou a ctí ale já nechci abysme v budoucnu jen přežívali v nějakým policejním státě s kamerama a s GPS čipama v prd.... Toť můj názor. Slušnost a zodpovědnost ano, ale přehnaná bezpečnost na úkor osobní svobody NIKDY!
No mně jde hlavně o to, aby trest toho flekatého řidiče napřed postrašil natolik, aby si uvědomil, že se vybodovat nemá. Jinak je pravda, že pět let je dost dlouhá doba a možná bych ten svůj názor trochu poupravil, nicméně se o ní v článku bohužel nepíše. Jinak abych odpověděl, dokonalý bohužel nejsem a popravdě bych rád byl, ale své body mám pořád všechny a to jezdím celkem pravidelně s dvou a půl ročním řidičákem. Ještě mě nechytli :-!
Nemyslím jenom za volantem. Člověk prostě chybuje. Jinak úvaha, že se vybodovat prostě nemá je taky poměrně krátkozraká. Můžeš jezdit jako hovado v obci mezi barákama, do zatáček, kam není vidět atp., a nemusíš mít ani bod. A nebo na druhou stranu můžeš být blbec, který si nechá sebrat papíry tím, že si zapomíná brát pásy. Aspoň zrušili body za svícení a tak (ne že by se mi to stávalo, taky jsem nepřišel o jediný bod). Nejdůležitější věc za volantem je předvídavost a rozum. Kdyby to bylo u každého řidiče, spousta značek a limitů by nebylo potřeba. Někdy jedu na 90-tce 150, a ohrozím maximálně zajíce, co mi tam hupsne, někdy jedu na 50-tce 30 a mám oči na šťopkách, aby mi tak někdo neskočil. O zatáčkách je to pak další kapitola, kterou si každý domyslí... 😄
Ak by šlo o body za hrubé priestupky, alebo dokonca za spôsobenie nehody, tak by to bolo vpohode. Ale ak to platí na všetko, tak človek aby sa bál sadnúť za volant, kým neskončí skúšobná doba... a po piatich rokoch sadne za ten volant človek, čo už si ani nepamätá, že niekedy bol v autoškole a nerozozná brzdu od plynu...
Jo, to je pravda. Mělo by se to omezit na zvlášť závažné přestupky, protože brát řidičák za to, že párkrát překročí rychlost na konci obce a má "štěstí" na hlídku je asi hloupost, to je fakt. Jinak s Dundeem souhlas.
Přesně tak. Kdyby politika policie a městské policie nebyla jen kasírovat, měřili by jen tam, kde to má význam. U škol, v centrech měst a na druhou stranu bych i dával pokuty lidem pobíhajícím před a mezi auty pár metrů od přechodu a podobně. Pokud viditelně nic blízko nic nejede, ať si přechází kde chtějí, ale ty skokani u silnice, se kterými se setkávám každý den ve městě aby si zkrátili cestu o pár sekund a metrů, bych taky trestal. A nad lidmi, kteří zdržují na přechodu, když je pustím a jdou jak na procházku, se nebudu ani rozčilovat.
Chápu dobře, že skupina A0 se mění na skupinu A2 nebo skupina A0 i nadále zůstává platnou a její držitelé mohou i nadále řídit motocykl jen do 25kW?
Z toho článku mi přijde, že by to tak mohlo být... Bohužel je ten článek ještě chaotičtější, než ty skupiny, tak na to spolíhat nebudu. Každopadně kdyby někdo měl odkaz na to, jak to teda vlastně bude se současnou A0 a jestli se teda kvůli tomu vyplatí ten řidičák vyměnit, tak sem s ním pls!
A0 s omezením na 25 kW ti zůstane i poté, co začne platit nový zákon. Když by si poté vyměnil ŘP, tak na zadní straně bude uvedena sk. A2, ale v poznámkách u ní budeš mít uvedený harmonizační kód, který bude znamenat omezení na 25 Kw.
Sk. A2 s omezením na 35 kW se bude vydávat až po začátku platnosti nového zákona.
Takže abys dostal jasnou odpověď na Tvou otázku: Pokud máš sk. A0, tak budeš moci i nadále řídit moto do 25 kW stažené z jakéhokoliv výkonu. Pokud si uděláš sk. A2, tak můžeš řídit moto do 35 kW stažené max. z dvounásobného výkonu (takže ze 70 kW).
Sk. A2 s omezením na 35 kW se bude vydávat až po začátku platnosti nového zákona.
Takže abys dostal jasnou odpověď na Tvou otázku: Pokud máš sk. A0, tak budeš moci i nadále řídit moto do 25 kW stažené z jakéhokoliv výkonu. Pokud si uděláš sk. A2, tak můžeš řídit moto do 35 kW stažené max. z dvounásobného výkonu (takže ze 70 kW).
udělal bych řidičák na motroky a1 řizení předního kola, a1-2 řřizení zadního kola, na auta je málo skupin, takže b1 pro provoz pravého přední kola, b2 provoz levého předního, b3 pz b4 lz, no a kdo bude mít tyto všechny skupiny , tak si je může rozšířit o možnost provozovat rezervu...
DĚTE DO ***ÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉ !!!!!!!!!!!!!! KO-KO-TI!!!
DĚTE DO ***ÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉ !!!!!!!!!!!!!! KO-KO-TI!!!
Udělám si v 18 letech řidičák na auto a můžu sednout třeba do Ferrari a je to legální a v pohodě. Žádné skupiny, žádné rozlišování. Proč to je na motorce?
Podle mně řidič, který si udělá řidičský kurz na motorku je mnohem míň nebezpečný na litrové motorce, než někdo, kdo se rozhodne "využít té výhody"
a koupí si 125ku skutra bez toho, aby na ní někdy seděl...
Osobně jsem si koupil GS 1200 a první měsíc jsem jezdil krokem, až jsem se otrkal, začal jsem pomalu přidávat. No a za rok už jsem se nebál a přihlásil jsem se do autoškoly a udělal si papíry 😄 Dřív jsem se na to necítil no 😄
Podle mně řidič, který si udělá řidičský kurz na motorku je mnohem míň nebezpečný na litrové motorce, než někdo, kdo se rozhodne "využít té výhody"
a koupí si 125ku skutra bez toho, aby na ní někdy seděl...
Osobně jsem si koupil GS 1200 a první měsíc jsem jezdil krokem, až jsem se otrkal, začal jsem pomalu přidávat. No a za rok už jsem se nebál a přihlásil jsem se do autoškoly a udělal si papíry 😄 Dřív jsem se na to necítil no 😄
GS 1200 a následné papíry raději nekomentuju (táta má GS 1150 takže vím osobně, co je to tele)... Aby 18-ti letej kluk u nás rozštípal Ferrari je skoro nemožný. Jasný, že se dají koupit i za pár zlaťáků silný auta ale ve většině nehod, kde se něco stane a třeba zemřou 4 mladí atd. se jedná o feldu, megána, eskorta, starou třícu atp. Na motorkách je vidět víc nehod mladých lidí... Vím, že teoreticky by se neměly dělat rozdíly, ale stačí, že to je na motorkách, natož aby ještě byly 3 třídy pro auta. Mimoto tu funguje řidičák na auto do 45km/h, co můžeš řídit od 17. Skútry s béčkem beru, normální člověk s tím problém mít nebude, ohrožovat nikoho taky nebude a trotlové, frajírci a ***i se snadno najdou i s legálníma papírama. V tom problém nevidím. Spíš mě vadí staří lidé za volantem, kteří na to vzhledem k pokročilému věku prostě nemají, provoz na silnici nestíhají a ohrožují sebe a okolí. Potkávám je dost často a 2x se mi stalo, že kdybych se neuhnul pomalu na chodník či nezastavil, tak mě prostě ten starý pán sejme, i když se ploužil po ulici zhruba dvacítkou...
Vždycky jde jenom o to, kdo je za volantem/za řídítkama. Prakticky každé auto na silnici dokáže vyvinout rychlost, ve které je náraz smrtící. Ok dokážu pochopit třídění na padesátku /teď už 125ku/ a velkou motorku, protože něco podobného je i u aut - i patnáctiletí můžou řídit takové ty autíčka s konstrukční rychlostí 50 km/h. Ale nelíbí se mi další třídění na x dalších podskupin u motorek...
Chápu tedy dobře, že fichtl, mustang nyní pouze s Bčkem ?? Jawa 21, 23 ... zkrátka 50 ccm a manuální řazení
Špatně. 50 ccm fichtl můžeš řídit se sk. B pouze v případě, že ti ta skupina byla udělena před rokem 2000. (na zdaní straně ŘP máš u sk. A1 harmonizační kód 150).
Podle současného znění zákona se sk. B udělenou po roce 2000 můžeš řídit motocykly sk. AM ( 50ccm a max. konstrukční rychlost 45km/h).
Od 19. ledna 2013 můžeš řídit motocykly sk. A1, ovšem s automatickým řazením rychlostí.
Takže pokud máš jen sk. B vydanou po roce 2000, tak ani podle zákona platného v roce 2013 nemůžeš řídit fichtla nebo jiné podobné moto s manuální převodovkou.
Podle současného znění zákona se sk. B udělenou po roce 2000 můžeš řídit motocykly sk. AM ( 50ccm a max. konstrukční rychlost 45km/h).
Od 19. ledna 2013 můžeš řídit motocykly sk. A1, ovšem s automatickým řazením rychlostí.
Takže pokud máš jen sk. B vydanou po roce 2000, tak ani podle zákona platného v roce 2013 nemůžeš řídit fichtla nebo jiné podobné moto s manuální převodovkou.
Přesně jak píšete, je toto pouze pro takové ty městské automaty za x tisíc. Staré babety a podobné mauály nemůžete řídit.
Ale v článku snad jasně zní " Ale pozor, zatímco u padesátky žádná omezení neplatí, pro stopětadvacítku je to 11 kW a automatická převodovka." Takže jestli to já chápu dobře, tak 125 je omezena automatickou převodovkou a pro 50 ccm motorky žádné omezení neplatí ... ??
V tom článku je to skutečně napsané trochu nešťastně. Jak už jsem psal výše, v současném znění zákona je držitelům sk. B dána možnost řídit motocykl sk. AM. Tzn. moto do 50 ccm a max. konstrukční rychlosti 45km/h. U této skupiny není omezen maximální výkon a mohou mít automatické i manuální řazení. Jediné co je třeba v tomto případě dodržet je konstrukční rychlost max. 45km/h a max. 50 ccm.
Přímo v novém zákoně 297/2011 Sb. se v § 81 Rovnocennost řidičských oprávnění píše😒br />
d) B opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny A1 s automatickou převodovkou a vozidel zařazených do skupiny B1,
a § 80a Skupiny vozidel
b) A1 jsou zařazeny
1. lehké motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj o výkonu nejvýše 11 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,1 kW/kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 125 cm3,
2. tříkolová motorová vozidla o výkonu nejvýše 15 kW,
e) B1 jsou zařazena čtyřkolová motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmeni a), jejichž výkon nepřevyšuje 15 kW a hmotnost v nenaloženém stavu nepřevyšuje 400 kg nebo 550 kg u vozidel určených k přepravě zboží,
Lehce shrnuto - pokud máte B, tak můžete řídit motocykl do 125 cm3, ale jen s automatickou převodovkou.
a § 80a Skupiny vozidel
b) A1 jsou zařazeny
1. lehké motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj o výkonu nejvýše 11 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,1 kW/kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 125 cm3,
2. tříkolová motorová vozidla o výkonu nejvýše 15 kW,
e) B1 jsou zařazena čtyřkolová motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmeni a), jejichž výkon nepřevyšuje 15 kW a hmotnost v nenaloženém stavu nepřevyšuje 400 kg nebo 550 kg u vozidel určených k přepravě zboží,
Lehce shrnuto - pokud máte B, tak můžete řídit motocykl do 125 cm3, ale jen s automatickou převodovkou.
Jak to mam chapat?
Elektroskutr, podle me by nesmel prekrocit vykon 11000W. Soucasne jsou vpodstate ekvivalenty 50ek a maji vykony kolem 3000W coz je asi 3kW.
Jde mi to, zda opravdu to mam lego s Ceskym ridicakem anebo si ho muzu vymenit za spanelsky, coz je byrokracie a samozrejme mi tu muzou nacitat body....
Takze jak? Je tu nejaky odbornik?
Diky
Jsme v EU, takze staci pozadat, zaplatit 10 EUR a zanechat Cesky ridicak. Problem je v tom, ze pak cca mesic jsem bez rizeni.