Agentura NHTSA uložila Toyotě pokutu ve výši 17,35 milionu dolarů za otálení s recallem modelů Lexus RX 350 a RX 450h, týkajícím se problémů s plynovým pedálem.
...a nepostřehl jsme, že by podobně pokutovali někdy v USA jiná, než dovezená/neamerickou firmou vyráběná auta. Nebo se mi to jenom zdá? Je třeba pomáhat po masových dotacích domácímu autoprůmyslu i podobnými "aktivitami"?
Je to možná paranoidní, ale když jseme měl na vlastní oči několikrát možnost pozorovat, co je to inspekce od FDA (potraviny, léky) a jaké podmínky si země supervolného obchodu dává při povolení přístupu na svůj vlastní trh, tak bych se nedivil, že to tažení proti tu Toyotě, tu H/K a nebo i Němcům není až zas tak paranoidní představa.
:yes: Mne osobně zklamalo, že stáhli ocas mezi nohy. Ale hrdost asi neprospívá ziskům. A na příkladu Audi bylo vidět, že by to nebyla jednoduchá cesta, potenciálně by je mohla dovést k bankrotu.
Toto je dalsi gulas p. Fokta na temu Toyota/Lexus. Aby si bol v obraze:
Toyota sa sama rozhodla suhlasit s pokutou, ktoru jej povodne udelila NHTSA. Inak povedane, chce to mat z krku a nechcela to tahat na odvolanie, ci sudy. Chce za tym spravit hrubu ciaru a zabudnut.
Za dalsie. Toyota pri dokazovani viny preukazala, ze sa jedna o vinu vodicov, ktori si splietli pedale (plyn s brzdou). Cele to zacal po usi zadlzeny realitny makler (so sekerou asi 800 000), ktory zazaloval Toyotu o 2-3 krat vyssiu sumu. Ale nakoniec po rade vlastneho pravnika zalobu stiahol. Toyota vsak nemohla obvinit svojich zakaznikov, tak sa rozhodla, ze vymeni koberceky na vodicovej strany za ine, ktore sa uz nemozu sklznut pod pedal plynu/brzdy. Sam som takuto vymenu absolvoval a prislo mi to uplna strata casu. Pretoze ani tym povodnym kobercekom nic nebolo.
Příliš toporně se snažíš, normálně to zklidni a hledej se na diskusích, takhle se tu v reakcích dokonale uplácáš. Nesmíš zapomenout, že mimo mladých zobáků, jako jsi ty, zde diskutují i starší kolegové, kteří si právě ten grif ze škodovek jistě při čtení mého příspěvku nostalgicky oživili ve svých vzpomínkách.
Z dostupných informací vyplývá, že je těžko říct, jak to ve skutečnosti doopravdy je. Ne, že bych nějak zvlášť chtěl Toyotě stranit, ale nabízí se jednoduchá možnost, jak úspěšnou automobilku připosrazit v rozletu po té naší Americe, kolébce motorizmu.
Takové modifikované vrtěti psem. To umí amíci brilantně.
Vlastně i při první eskalaci problému mi spíš přišlo, že bylo v USA potřeba podpořit domácí byznys.
Byla krize, US automobilky padaly a Toytoa zrovna vysla na vrchol, prislo mi to jak potopeni na zakazku.
Teď se dostává Toyota tam, kde byla a tak je potřeba se zase asi činit...
Takže když to shrnu, tak Toyota udělala pozdě svolávací akci na problém jehož příčinu dosud nenalezla a dostala za to pokutu ?
A co teda při té svolávačce měnili když problém nenalezli ? 8-s
A jaj jaj jaj, ale tohle je problémek, toto. Náskok díky záseku... Avšak klid, klid, klid, hlavně nevyšiluj, normálně si dej článek ještě jednou, abys poznal, zač je toho loket, a až to všechno natrávíš, vrať se na diskusi.
Zaseknutý plyn, tohle moc dobře znám, zná to ostatně každý majitel škodovek modelové řady 100 a spol. Vždy po zimě zatekla z pravé boty do tunelu, v němž bylo vedeno lanko plynu (zadokolka s motorm vzadu) sněhová břečka a ta zjara pak dělala u plynu paseku. Musel se povolit šroub, speciálním grifem vyndat táhlo plynu a konkorem řádně prostříkat.
No vidíš... hele, ono... třicet let v automobilovém průmyslu zase taková dlouhá doba není... viď? Tak mě napadá - znají vůbec amíci konkor?