Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Toyota zaplatí pokutu téměř 350 milionů korun za opožděnou svolávací akci

Toyota zaplatí pokutu téměř 350 milionů korun za opožděnou svolávací akci Zdroj: acz

Toyota zaplatí pokutu téměř 350 milionů korun za opožděnou svolávací akci

Agentura NHTSA uložila Toyotě pokutu ve výši 17,35 milionu dolarů za otálení s recallem modelů Lexus RX 350 a RX 450h, týkajícím se problémů s plynovým pedálem.

V roce 2010 Toyota v Americe čelila velkým problémům se zasekáváním plynového pedálu u řady svých aut, které se ale i po jeho odhalení dále komplikovaly, protože Toyota nereagovala podle amerických úřadů dost rychle - informovala o problémech své zákazníky pozdě a termíny svolávacích akcí se protahovaly. Japonci už kvůli tomu dostali v roce 2010 několik pokut v úhrnné výši 48,8 milionu dolarů.

Přestože jde o záležitost z roku 2010, teprve letos v létě přišla řada na nápravu stavu věcí u modelů Lexus RX 350 a RX 450h, což je opravdu dlouhá doba a tak není divu, že do Toyoty přišla od NHTSA další pokuta, tentokrát ve výši 17,35 milionu dolarů, což je téměř 350 milionů korun. Toyota se zároveň zavázala, že zlepší kontrolu kvality (a to i přesto, že žádné konkrétní problémy nebyly nalezeny) a po dobu následujícího půl roku bude absolvovat meetingy a školení NHTSA, které mohou být prodlouženy o dalších 6 měsíců.

Další podobný prohřešek by kohokoli vyšel v budoucnu ještě dráž, kongres totiž odsouhlasil, že pro příště bude možné za každý jednotlivý prohřešek požadovat až 35 milionů dolarů. Faktem ovšem je, že Toyotu spíše než pokuty mrzí medializace problémů, automobilka totiž celosvětově v tomto roce očekává zisk 9,7 miliardy dolarů, takže pár desítek milionů na pokutách nehraje žádnou roli. Stejně tak asi největšího výrobce aut na světě příliš nebolí svolávací akce, letos Toyota v USA jasně vede, když svolala kvůli 13 různým problémům do servisu 5,3 milionu vozů, přičemž druhou nejaktivnější značkou byla Honda s "pouhými" 3,3 miliony aut.