Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota zaplatí pokutu téměř 350 milionů korun za opožděnou svolávací akci

Michal Fokt
Diskuze (18)
Agentura NHTSA uložila Toyotě pokutu ve výši 17,35 milionu dolarů za otálení s recallem modelů Lexus RX 350 a RX 450h, týkajícím se problémů s plynovým pedálem.

V roce 2010 Toyota v Americe čelila velkým problémům se zasekáváním plynového pedálu u řady svých aut, které se ale i po jeho odhalení dále komplikovaly, protože Toyota nereagovala podle amerických úřadů dost rychle - informovala o problémech své zákazníky pozdě a termíny svolávacích akcí se protahovaly. Japonci už kvůli tomu dostali v roce 2010 několik pokut v úhrnné výši 48,8 milionu dolarů.

Přestože jde o záležitost z roku 2010, teprve letos v létě přišla řada na nápravu stavu věcí u modelů Lexus RX 350 a RX 450h, což je opravdu dlouhá doba a tak není divu, že do Toyoty přišla od NHTSA další pokuta, tentokrát ve výši 17,35 milionu dolarů, což je téměř 350 milionů korun. Toyota se zároveň zavázala, že zlepší kontrolu kvality (a to i přesto, že žádné konkrétní problémy nebyly nalezeny) a po dobu následujícího půl roku bude absolvovat meetingy a školení NHTSA, které mohou být prodlouženy o dalších 6 měsíců.

Další podobný prohřešek by kohokoli vyšel v budoucnu ještě dráž, kongres totiž odsouhlasil, že pro příště bude možné za každý jednotlivý prohřešek požadovat až 35 milionů dolarů. Faktem ovšem je, že Toyotu spíše než pokuty mrzí medializace problémů, automobilka totiž celosvětově v tomto roce očekává zisk 9,7 miliardy dolarů, takže pár desítek milionů na pokutách nehraje žádnou roli. Stejně tak asi největšího výrobce aut na světě příliš nebolí svolávací akce, letos Toyota v USA jasně vede, když svolala kvůli 13 různým problémům do servisu 5,3 milionu vozů, přičemž druhou nejaktivnější značkou byla Honda s "pouhými" 3,3 miliony aut.

Doporučujeme

Michal Fokt
Diskuze (18)
20. 12. 2012 23:44
Mám asi málo informací
...a nepostřehl jsme, že by podobně pokutovali někdy v USA jiná, než dovezená/neamerickou firmou vyráběná auta. Nebo se mi to jenom zdá? Je třeba pomáhat po masových dotacích domácímu autoprůmyslu i podobnými "aktivitami"?

Je to možná paranoidní, ale když jseme měl na vlastní oči několikrát možnost pozorovat, co je to inspekce od FDA (potraviny, léky) a jaké podmínky si země supervolného obchodu dává při povolení přístupu na svůj vlastní trh, tak bych se nedivil, že to tažení proti tu Toyotě, tu H/K a nebo i Němcům není až zas tak paranoidní představa.
20. 12. 2012 23:25
Re: Diskreditace ?
Těžko? Zkrátka se někteří Američané pořád nenaučili rozeznat brzdu a plyn. Popřípadě nejsou schopni si přečíst manuál k vozu a "zkrotit" tempomat.
20. 12. 2012 23:22
Re: To mi hlava nebere
:yes: Mne osobně zklamalo, že stáhli ocas mezi nohy. Ale hrdost asi neprospívá ziskům. A na příkladu Audi bylo vidět, že by to nebyla jednoduchá cesta, potenciálně by je mohla dovést k bankrotu.
20. 12. 2012 09:56
Re: ZASEKÁVAČKA
Sám jsi mladý zobák.
Avatar - N6600
20. 12. 2012 08:07
Re: To mi hlava nebere
Toto je dalsi gulas p. Fokta na temu Toyota/Lexus. Aby si bol v obraze:

Toyota sa sama rozhodla suhlasit s pokutou, ktoru jej povodne udelila NHTSA. Inak povedane, chce to mat z krku a nechcela to tahat na odvolanie, ci sudy. Chce za tym spravit hrubu ciaru a zabudnut.

Za dalsie. Toyota pri dokazovani viny preukazala, ze sa jedna o vinu vodicov, ktori si splietli pedale (plyn s brzdou). Cele to zacal po usi zadlzeny realitny makler (so sekerou asi 800 000), ktory zazaloval Toyotu o 2-3 krat vyssiu sumu. Ale nakoniec po rade vlastneho pravnika zalobu stiahol. Toyota vsak nemohla obvinit svojich zakaznikov, tak sa rozhodla, ze vymeni koberceky na vodicovej strany za ine, ktore sa uz nemozu sklznut pod pedal plynu/brzdy. Sam som takuto vymenu absolvoval a prislo mi to uplna strata casu. Pretoze ani tym povodnym kobercekom nic nebolo.