Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi upraví svůj pětiválec, aby překonal dvoulitr od AMG

Ingolstadtský pětiválec má čtyřválec z Affalterbachu překonat vyšším výkonem a točivým momentem, emise mají naopak proti současné verzi klesnout.
Zpět na článek
Avatar - Ham.
22. 12. 2012 15:15
Re: čtyřválec se pětiválci
Argumentoval jsem, že 2.5 TSI v pohodě stačí na jakýkoliv čtyřhrnek v MB A AMG protože stačí na 6/8 hrnky a jediný důvod jeho úprav je euro 6.
Čipovat jde všechno a zrovna R5 je ráj tunerů kteří jej honí na 500 hp.
A s tím dohánění je to přesně naopak, BMW dodnes nemá skutečně sportovní auto a nemá odpověď k R8. M3, 1M popř. M5/6 mají vždy ekvivalent u Audi, ale to jsou víceméně rychlá GTčka, sportovní auto kde nic tu nic.
Avatar - MarTin1
22. 12. 2012 13:10
Re: čtyřválec se pětiválci
Nejdřív píšeš ale M3 (1670kg pohotovstní s řidičem) a ne M3 competition package, tak si nejdřív rozmysli jakou, takže dejme tomu místo 250 je tam 140kg tzn 2 lidi v autě navíc. K věci.... V8 atmosféra vs turbomotor a 4x4... rozdíl z 0-200 je 0.3 vteřiny === 4x4 na startu, jiné pneumatiky, možná rychlejší převodovka a....65 Nm!!!! Momentu 6 let STARÝ AUTO vs já nevím 1-2 roky?? Takže použiju tvoje oblíbené rčení: Konečně Audi s TTRS a RS5 dohnalo 6 staré BMW M3 minulé generace >:D >:D Ve finále úplně jiná koncepce, s M3 můžeš denně jezdit do Globusu na nákupy či do Makra a nebo jet na dovolenou po celý Evropě.

MIMOCHODEM 335i s 306hp je stejně nebo dokonce v určitých rychlostech pružnější/rychlejší než M3 s 120hp navrch. Když 335i čipneš (furt si dejme tomu o 60koní míň) tak je rychlejší do 200kmh ve všech parametrech než M3. O 135i ani nemluvim... takže to, že lehčí auto s turbomotorem ikdyž má míň koní je rychlejší není objevení ameriky. Ono je totiž důležité WHP a ne papírové HP >:D ale to asi víš..

PS: se svojí orientací vážně problém nemám, resp. přítelkyně si nestěžuje... chceš se přijít podívat? >:D >:D
22. 12. 2012 00:20
Re: čtyřválec se pětiválci
Za sebe říkám řadový. Co zmiňuješ, nemá tolik co dělat s uspořádáním válců. A co teprve řadové osmiválce...
22. 12. 2012 00:14
Re: čtyřválec se pětiválci
S Mk4 zkušenost nemám. Soudím i podle TT a A3 - VR6 je na ně těžký. Jiné uložení by určitě pomohlo. Výjimkou je u mne TT Roadster, horší jízdní vlastnosti za ten zvuk stojí.
Avatar - Ham.
22. 12. 2012 00:04
Re: čtyřválec se pětiválci
M3 Coupe Competition má 420 PS a leergewicht 1630 kg
TT-RS plus má 360 PS a leergewicht 1490 kg
takže rozdíl je 140kg a poměr hmotnost/výkon má lepší M3 (3,88 kg/PS proti 4,1 kg/PS)

Nevidím nejmenší problém proč je neporovnat. BMW nic lepšího na okruh než M3 nemá (1M Coupe zaostává ještě daleko víc).

Máš nějaký problém se svou orientací?
Avatar - MarTin1
21. 12. 2012 22:37
Re: čtyřválec se pětiválci
OMFG!!! Jak můžes srovnávat 2 místné auto pro ***e s o 250kg těžší BMW M3?? To je jasný, že si jí to auto dá, když má o 250kg míň... btw rozdíl na 200 je jen 0.7 vteřiny. MB A AMG bude mít podle mě stejnou váhu, takže dejme tomu... 0.5 litru a jeden válec je znát...

Zase naprosto nonsens srovnání...
Avatar - white label
21. 12. 2012 21:21
Re: čtyřválec se pětiválci
Překvapivě R32 v G4 fungovala jízdně (nedotáčivost apod.) relativně výborně, rozhodně znatelně lépe, než v G5 R32, které bylo celkově spíš ve stínu celkově zase konečně povedeného G5GTI.
Jak čtvrtou g. Golfu nemusím, tak R32 je výjimka, které ve 4. generaci Golfu nemůže naprosto nic konkurovat, od čtverkových pseudo GTIček až po vyměklý V6.
Buhužel G4R32 přišla až v úplném závěru výr. cyklu, navíc za celkem nekřesťanskou cenu a v omezeném počtu, i když nakonec (pro velký zájem) ne až v tak omezeném, jak se původně plánovalo. Původní plán byl celkem 5 tis. kusů, nakonec se dostalo 5 tis. za moře a 7 tis. zůstalo v Evropě, přičemž na německý trh se dostalo i "pár" kousků s DSGéčkem.
Avatar - white label
21. 12. 2012 21:10
Re: čtyřválec se pětiválci
Ale zvuk, charakter, síla "ocpodu" atd. se přece primárně (obecně) neláme na tom, jestli jde o R6, nebo V6, to by bylo hodně jednoduché... ;-)
21. 12. 2012 20:24
Re: čtyřválec se pětiválci
To je pravda :-)
Jen se nemůžu rozhodnout, zda je lepší I6 nebo V6. >:-[] Moje M54B30 má perfektní vyvážení a rovnoměrněj zátah, ale při srovnání s GTA Bussem jí bohužel schází zvuk, charakter a síla od nízkých otáček :'-(
21. 12. 2012 20:18
Re: čtyřválec se pětiválci
R32 není jízdní zázrak a důvodů je pro to víc. Dnešní končící R funguje jako celek lépe. Ale šestiválec je pořád šestiválec.
21. 12. 2012 19:25
Re: Ohromná čísla
A ten turbolag... >:-[]
Prásknout obrovský turbo na malý motor je snadný, ale potom se odezva motoru bude počítat na kalendářní měsíce. :-)
21. 12. 2012 19:24
Re: čtyřválec se pětiválci
Je pravda, že jediný kompakt se šestiválcem, který jsem měl možnost vidět a projet byla Alfa 147 GTA - jo a 155 2.5, ta je taky malá. Tam ve spojení se samosvorem a dost pokročilým zavěšením opravdu nebyl žádný problém, to auto jelo neskutečně. AR GT na tom prý byla hůře.
Jak jsou na tom Golfy s VeRunou nevím, nikdy jsem je neřídil. Z konstrukčního hlediska také netuším jak jsou ty motory daleko před přední nápravou - ale GTA Q2 pobije podle všeho R32 kdekoli a kdykoli (snad kromě sněhu).
Na druhou stranu, 147 GTA je vlastně střední třída s useklym zadkem, ta stojí hodně nad kompakty.

A Volví I6 je i s převodovkou obrovský motor, nechápu, jak se jim to mezi kola vůbec vešlo...

Omlouvám se za stylistiku, připravuju se na večírek a už se mi to motá. ;-\
Avatar - curwasportiva
21. 12. 2012 19:20
Ohromná čísla
Už před několika lety v Británii z oficiálně prodávaného Lanceru Evo FQ-400 vydolovali 300Kw. Ikdyž pravdou je, že emisní limity byly trochu jiné, fuj 8-s
21. 12. 2012 19:04
Re: čtyřválec se pětiválci
Ano, řadové pětiválce jsou na tom s délkou podobně jako vidlicové desetiválce. Motor se dá udělat kompaktní, když se chce, ale má to své limity. Pokud tedy neuděláš něco jako VR5. Byly dobrým kompromisem mezi R4 a R6. V6 je podle mne pro příčné uložení v kompaktu příliš těžká. Obzvláště, pokud máš motor relativně vystrčený dopředu, jako to dělá VW/ Audi.
Avatar - Johny.Rico
21. 12. 2012 18:44
Re: čtyřválec se pětiválci
:yes: Tak tak, chytrý chlapec. Vím, proč tě čtu.
21. 12. 2012 17:07
Re: čtyřválec se pětiválci
Tomu nerozumím...
Právě V6 je motor vhodný pro příčné uložení. Srovnej délku bloku V6 a I5 (Volvo dávalo příčně i I6)...
Zažil jsem I5 JTD v Alfě 156 - i naloženej tanker manévruje obratněji, než tohla auto.
21. 12. 2012 16:34
Re: čtyřválec se pětiválci
Máme 2,5 TDi R5 v T5 a to je panečku motor..... :-) :yes:
21. 12. 2012 15:30
AUDI vs MERCEDES
Pánové pokud uniknete MB AMG stejně budete jen AUDI. MERCEDES je proste MERCEDES.
Avatar - Ham.
21. 12. 2012 15:14
Re: čtyřválec se pětiválci
Zvuk je důležitý, nicméně výkon je základ. Myslím, že autor nemá pravdu v tom, že se R5 ladí kvůli výkonu MB A AMG, protože tenhle čtyřválec si dá jako předkrm. Audi TT-RS plus má sice papírově "jen" 265kW ale podá si bez problémů šestiválce v Carreře nebo V8 v současné M3. Takže jediný důvod pro změny je Euro 6.
Avatar - white label
21. 12. 2012 13:34
Re: čtyřválec se pětiválci
U přímovstřikových dieselů to u Volva začalo tím, že brali R5 2,5 TDI od Audi a zatímco Audi si (díky podélnému uložení motoru) mohlo dovolit přejít na V6 TDI, Volvo muselo u R5 (D5) zůstat.
Je fakt, že třeba v takovém Passatu by mohl být R5 TDI dost zajímavou alternativou.
21. 12. 2012 13:23
Re: čtyřválec se pětiválci
Článek moc nechápu, protože tenhle pětiválec už před několika lety naladili na 300 kW pro vývoj novodobého Quattra. Sériovou verzi stáhli na 280 kW, pokud vím, nejspíš pro dosažení větší uživatelské přívětivosti. Výkon je překvapující hlavně vzhledem k emisní normě. Důležitá je právě uživatelská přívětivost, protože to je velký limitující faktor, pokud jde o výkon.
Avatar - KANKUNEN
21. 12. 2012 13:05
Re: čtyřválec se pětiválci
To pochopilo Volvo a nechápu proč VW neopráší 2,5 TDI.
21. 12. 2012 13:02
Re: čtyřválec se pětiválci
asi tak ale jde tam o kultivovanost toho motoru...5ti válec má daleko klidnější chod oproti 4válci...mám 5ti válec v naftě(2.4) a mam jen o 25koní víc než 1.9 4válec a je to klidnější a jede se snim daleko líp
Avatar - KANKUNEN
21. 12. 2012 08:42
čtyřválec se pětiválci
nikdy nevyrovná, kdo má uši chápe, že nejde jen o výkon.