asi tak ale jde tam o kultivovanost toho motoru...5ti válec má daleko klidnější chod oproti 4válci...mám 5ti válec v naftě(2.4) a mam jen o 25koní víc než 1.9 4válec a je to klidnější a jede se snim daleko líp
U přímovstřikových dieselů to u Volva začalo tím, že brali R5 2,5 TDI od Audi a zatímco Audi si (díky podélnému uložení motoru) mohlo dovolit přejít na V6 TDI, Volvo muselo u R5 (D5) zůstat.
Je fakt, že třeba v takovém Passatu by mohl být R5 TDI dost zajímavou alternativou.
Tomu nerozumím...
Právě V6 je motor vhodný pro příčné uložení. Srovnej délku bloku V6 a I5 (Volvo dávalo příčně i I6)...
Zažil jsem I5 JTD v Alfě 156 - i naloženej tanker manévruje obratněji, než tohla auto.
Ano, řadové pětiválce jsou na tom s délkou podobně jako vidlicové desetiválce. Motor se dá udělat kompaktní, když se chce, ale má to své limity. Pokud tedy neuděláš něco jako VR5. Byly dobrým kompromisem mezi R4 a R6. V6 je podle mne pro příčné uložení v kompaktu příliš těžká. Obzvláště, pokud máš motor relativně vystrčený dopředu, jako to dělá VW/ Audi.
Je pravda, že jediný kompakt se šestiválcem, který jsem měl možnost vidět a projet byla Alfa 147 GTA - jo a 155 2.5, ta je taky malá. Tam ve spojení se samosvorem a dost pokročilým zavěšením opravdu nebyl žádný problém, to auto jelo neskutečně. AR GT na tom prý byla hůře.
Jak jsou na tom Golfy s VeRunou nevím, nikdy jsem je neřídil. Z konstrukčního hlediska také netuším jak jsou ty motory daleko před přední nápravou - ale GTA Q2 pobije podle všeho R32 kdekoli a kdykoli (snad kromě sněhu).
Na druhou stranu, 147 GTA je vlastně střední třída s useklym zadkem, ta stojí hodně nad kompakty.
A Volví I6 je i s převodovkou obrovský motor, nechápu, jak se jim to mezi kola vůbec vešlo...
Omlouvám se za stylistiku, připravuju se na večírek a už se mi to motá. ;-\
To je pravda :-)
Jen se nemůžu rozhodnout, zda je lepší I6 nebo V6. >:-[] Moje M54B30 má perfektní vyvážení a rovnoměrněj zátah, ale při srovnání s GTA Bussem jí bohužel schází zvuk, charakter a síla od nízkých otáček :'-(
Překvapivě R32 v G4 fungovala jízdně (nedotáčivost apod.) relativně výborně, rozhodně znatelně lépe, než v G5 R32, které bylo celkově spíš ve stínu celkově zase konečně povedeného G5GTI.
Jak čtvrtou g. Golfu nemusím, tak R32 je výjimka, které ve 4. generaci Golfu nemůže naprosto nic konkurovat, od čtverkových pseudo GTIček až po vyměklý V6.
Buhužel G4R32 přišla až v úplném závěru výr. cyklu, navíc za celkem nekřesťanskou cenu a v omezeném počtu, i když nakonec (pro velký zájem) ne až v tak omezeném, jak se původně plánovalo. Původní plán byl celkem 5 tis. kusů, nakonec se dostalo 5 tis. za moře a 7 tis. zůstalo v Evropě, přičemž na německý trh se dostalo i "pár" kousků s DSGéčkem.
S Mk4 zkušenost nemám. Soudím i podle TT a A3 - VR6 je na ně těžký. Jiné uložení by určitě pomohlo. Výjimkou je u mne TT Roadster, horší jízdní vlastnosti za ten zvuk stojí.
Článek moc nechápu, protože tenhle pětiválec už před několika lety naladili na 300 kW pro vývoj novodobého Quattra. Sériovou verzi stáhli na 280 kW, pokud vím, nejspíš pro dosažení větší uživatelské přívětivosti. Výkon je překvapující hlavně vzhledem k emisní normě. Důležitá je právě uživatelská přívětivost, protože to je velký limitující faktor, pokud jde o výkon.
Zvuk je důležitý, nicméně výkon je základ. Myslím, že autor nemá pravdu v tom, že se R5 ladí kvůli výkonu MB A AMG, protože tenhle čtyřválec si dá jako předkrm. Audi TT-RS plus má sice papírově "jen" 265kW ale podá si bez problémů šestiválce v Carreře nebo V8 v současné M3. Takže jediný důvod pro změny je Euro 6.
OMFG!!! Jak můžes srovnávat 2 místné auto pro ***e s o 250kg těžší BMW M3?? To je jasný, že si jí to auto dá, když má o 250kg míň... btw rozdíl na 200 je jen 0.7 vteřiny. MB A AMG bude mít podle mě stejnou váhu, takže dejme tomu... 0.5 litru a jeden válec je znát...
M3 Coupe Competition má 420 PS a leergewicht 1630 kg
TT-RS plus má 360 PS a leergewicht 1490 kg
takže rozdíl je 140kg a poměr hmotnost/výkon má lepší M3 (3,88 kg/PS proti 4,1 kg/PS)
Nevidím nejmenší problém proč je neporovnat. BMW nic lepšího na okruh než M3 nemá (1M Coupe zaostává ještě daleko víc).
Nejdřív píšeš ale M3 (1670kg pohotovstní s řidičem) a ne M3 competition package, tak si nejdřív rozmysli jakou, takže dejme tomu místo 250 je tam 140kg tzn 2 lidi v autě navíc. K věci.... V8 atmosféra vs turbomotor a 4x4... rozdíl z 0-200 je 0.3 vteřiny === 4x4 na startu, jiné pneumatiky, možná rychlejší převodovka a....65 Nm!!!! Momentu 6 let STARÝ AUTO vs já nevím 1-2 roky?? Takže použiju tvoje oblíbené rčení: Konečně Audi s TTRS a RS5 dohnalo 6 staré BMW M3 minulé generace >:D >:D Ve finále úplně jiná koncepce, s M3 můžeš denně jezdit do Globusu na nákupy či do Makra a nebo jet na dovolenou po celý Evropě.
MIMOCHODEM 335i s 306hp je stejně nebo dokonce v určitých rychlostech pružnější/rychlejší než M3 s 120hp navrch. Když 335i čipneš (furt si dejme tomu o 60koní míň) tak je rychlejší do 200kmh ve všech parametrech než M3. O 135i ani nemluvim... takže to, že lehčí auto s turbomotorem ikdyž má míň koní je rychlejší není objevení ameriky. Ono je totiž důležité WHP a ne papírové HP >:D ale to asi víš..
PS: se svojí orientací vážně problém nemám, resp. přítelkyně si nestěžuje... chceš se přijít podívat? >:D >:D
Argumentoval jsem, že 2.5 TSI v pohodě stačí na jakýkoliv čtyřhrnek v MB A AMG protože stačí na 6/8 hrnky a jediný důvod jeho úprav je euro 6.
Čipovat jde všechno a zrovna R5 je ráj tunerů kteří jej honí na 500 hp.
A s tím dohánění je to přesně naopak, BMW dodnes nemá skutečně sportovní auto a nemá odpověď k R8. M3, 1M popř. M5/6 mají vždy ekvivalent u Audi, ale to jsou víceméně rychlá GTčka, sportovní auto kde nic tu nic.
Už před několika lety v Británii z oficiálně prodávaného Lanceru Evo FQ-400 vydolovali 300Kw. Ikdyž pravdou je, že emisní limity byly trochu jiné, fuj 8-s