Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Velký test zimních směsí do ostřikovačů: Místo lihu metanol a přiboudlina

Také jste si mysleli, že zimní směsi do ostřikovačů jsou tvořeny hlavně lihem a notorik v nouzi je může třeba i pít? Bohužel nikoliv, trhu dnes vládnou levnější náhražky.
Zpět na článek
28. 12. 2012 20:31
28. 12. 2012 20:42
29. 12. 2012 08:11
28. 12. 2012 21:12
28. 12. 2012 22:31
29. 12. 2012 10:49
29. 12. 2012 17:09
30. 12. 2012 15:45
28. 12. 2012 20:42
28. 12. 2012 21:14
30. 12. 2012 16:57
30. 12. 2012 20:31
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
31. 12. 2012 12:17
1. 1. 2013 00:43
28. 12. 2012 20:51
28. 12. 2012 21:08
28. 12. 2012 21:22
28. 12. 2012 21:52
28. 12. 2012 21:22
28. 12. 2012 21:27
29. 12. 2012 09:20
29. 12. 2012 15:54
29. 12. 2012 22:35
30. 12. 2012 13:44
28. 12. 2012 21:34
30. 12. 2012 13:43
29. 12. 2012 08:52
29. 12. 2012 15:09
29. 12. 2012 19:02
31. 12. 2012 14:05
29. 12. 2012 12:27
29. 12. 2012 15:55
31. 12. 2012 12:21
2. 1. 2013 09:09
29. 12. 2012 13:38
29. 12. 2012 16:01
30. 12. 2012 13:38
25. 1. 2013 08:01
29. 12. 2012 03:32
31. 12. 2012 12:24
2. 1. 2013 09:14
29. 12. 2012 12:47
29. 12. 2012 14:07
29. 12. 2012 16:12
29. 12. 2012 16:57
29. 12. 2012 17:13
30. 12. 2012 15:43
30. 12. 2012 17:07
30. 12. 2012 18:03
30. 12. 2012 18:28
2. 1. 2013 09:41
30. 12. 2012 00:48
31. 12. 2012 12:25
31. 12. 2012 14:14
30. 12. 2012 12:09
Avatar - Ronault.
28. 12. 2012 20:31
A výsledky?
Užitečný článek, který v těchto dnech je opravdu každodenním chlebem řidiče, ale chybí konkrétní výsledky, možná jsou v tištěné formě, pokud ano, je to jen reklama na zakoupení právě ji, což není nic špatného, ale napište to.

Osobně mě poslední dobou vody do ostřikovačů více trápí než kdysi. Je s podivem, že takové auto, jako byl Favorit, při jakémkoliv užívání ostřikovačů nikdy nebyl smrad cítit v autě, přitom mé současné podstatně novší auto tím trpí. Pravda, 95% vyrobených kusů mělo automatickou klimu, která při ostřikovačích zapnula vnitřní cirkulaci a já jsem v těch 5% smolařů, přesto... a bohužel je takových aut většina... škoda, kdysi s tím soudruzi u Favorita beztak nepočítali a vyřešit se jim to podařilo...
Rozbalit vlákno
11
28. 12. 2012 20:42
Re: A výsledky?
To je reklama na to, aby sis časopis zakoupil.
Jinak absolutně nejlepší je už několik let po sobě nemrznoucí kapalina z Lídlu, cena/výkon/praktické užití.
Avatar - Ronault.
28. 12. 2012 21:05
Re: A výsledky?
Díky za tip, zkusím :yes:
29. 12. 2012 08:11
Re: A výsledky?
Několik po sobě vyhrává test MF Dnes. Navíc má u každého balení praktickou nálevku, jednoduchá kravina ale naprosto perfektní. To vše za cenu pod 100 Kč/5 litrů tuším...
29. 12. 2012 13:35
Re: A výsledky?
Jojo, Lidl voda do ostřikovačů je super, mohu potvrdit! :yes:
Avatar - Choochoo
29. 12. 2012 20:50
Re: A výsledky?
na kolik je minus?
vetsinou kupuju cesky vyrobky na -40°C za cca 130 - 140Kč / 5litru a nemam zadny problem
Avatar - skejpa
28. 12. 2012 21:12
Re: A výsledky?
Je to sranda ale v tom Lidlu mají opravdu kvalitní věci. Jak dodávají stejné výrobky do německa ale i řecka a dalších evropských států, musí to mít nějakou kvalitu... To se našich obchodních řetězců jaksi netýká.
Jinak já mám dobrou zkušenost s ostřikovací kapalinou z Shellu, tzn. Sheron. Ale je trochu dražší...
28. 12. 2012 22:31
Re: A výsledky?
Hlavně nekupovat v TESCO stores 8-s koupil sem do -19°C a při -10°C už se dělala tříšť, navíc solidně ucpala trysku u odstřikovačů, musel sem to propíchnout špendlikem........VIVA TESCO! 8-s :no: :no:
Avatar - Mrakoplas
29. 12. 2012 10:38
Re: A výsledky?
Nějak se mi nevybavuje žádný "náš" obchodní řetězec. >:-[]

Když už je řeč o tom Lidlu, tak nikdy jsem tam nebyl a nekoupil bych si tam ani paštiku.
[odkaz]ácení_stromů_…
29. 12. 2012 10:49
Re: A výsledky?
V poslední době došlo k zásadním změnám ve složení kapalin do ostřikovačů. EU povolila metanol jako náhražku etanolu a firmy toho masově využívají. Neředěné ještě ujdou, ale po předepsaném naředění často nenaplní slibované parametry. Takže za sebe říkám jen kapalinu na bázi etanolu. Škodlivost vdechování metanolu tímto způsobem není prokázána, ale nehodlám být testovacím subjektem. Ještě si mohu dovolit rozlít trochu lihu po čelním skle. Zápach by měl být indikací přítomnosti vyšších alkoholů (a také zpravidla pro člověka nebezpečnějších).

Nedávno tu byl článek na stejné téma, reklama na SM a tenhle test a pod ním diskuze. Ať hledám, jak hledám, už není.
29. 12. 2012 17:09
Re: A výsledky?
Ty mizející články mě taky docela zaujaly...tohle zdaleka není první. :-)
30. 12. 2012 15:45
Re: A výsledky?
Vím. A někdy smažou čistě komentáře a článek nechají. Pamatuji si jednu situaci, kdy zrecyklovali článek (změnili datum vydání), v diskuzi jsme to redakci vytkli, tak diskuzi smazali. Asi aby se zbavili důkazů, protože ho uveřejnili dřív, než měli (hasili požár). >:D
28. 12. 2012 20:42
dotazník
Zdravim, mohl bych vás poprosit o vyplnění kraťoučkého (anonymního, zaškrtávacího) dotazníku pro mou bakalářskou práci?
[odkaz]
Omlouvám se za off-topic, přeji hezký Nový rok
Rozbalit vlákno
6
Avatar - petrumr
28. 12. 2012 21:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - positivemind
29. 12. 2012 01:21
Re: dotazník
Nevím, co je to za průzkum, ale otázky jsou dost tendenční :-)
30. 12. 2012 16:57
Re: dotazník
Máš to tam. Btw to je skutečně na bakalářskou práci??? Já jsem strávil nějakých 200 hodin v labině a pak hodiny za excelem abych dostal pitomého bc...
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
30. 12. 2012 20:31
Re: dotazník
Potom daj vediet, ci si Bc. dostal :-)
31. 12. 2012 12:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 1. 2013 00:43
Re: dotazník
Mozna to jeste zkonzultuj se skolitelem, nevim, co presne studujes a jaky ma mit dotaznik ucel, ale nejsem evidentne sam, komu se nezda, jak jsou otazky postavene. Pokud ale je hlavni ucel dotazniku zjistit, jake procento populace je ochotne odpovidat na cokoliv, je to asi OK...
28. 12. 2012 20:51
SONAX
Platí známé garážové pravidlo - Je Sonax je Sonax je Sonax. V létě, v zimě, na jaře i na podzim, a na všechno co tě napadne. Tohle vypadá jako skrytá reklama, jenomže, když budeš jejich výrobky používat přes dvacet let pochopíš, že holt jsou ti, co to umí... Jen to vědět.

BRAVO SONAX :yes:
Rozbalit vlákno
23
Avatar - Ronault.
28. 12. 2012 21:08
Re: SONAX
Už dlouho jsem Sonax nepoužil, takže nepamatuju. Nicméně až tak bych to s jejich kvalitou jednoznačně neviděl, třeba na trhu leštěnek a hlavně vosků jsou lepší. A dokonce i v stejné cenové relaci. Třeba jejich vosk, i nano vosk, mě i mého kamaráda nepřesvědčil, třeba turtle wax na mém i jeho autě zanechal lepší výsledek. Ale tohle je o vodách do ostřikovačů...
Avatar - Starfighter
28. 12. 2012 21:22
Re: SONAX
Nejlepší vosky jsou WS Platinum od Horsta Fuchse >:-[] ;-)
Avatar - Ronault.
28. 12. 2012 21:52
Re: SONAX
Tak určitěě >:-[]
Avatar - petrumr
28. 12. 2012 21:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 12. 2012 21:27
Re: SONAX
Jenom jestli jsi na to sedadlo nestříkal přípravek na odvodnění kabelů... >:D Neplácej tu nesmysly o lidl-zázraku a kup si pořádnou autokosmetiku. V lidlu si pak kup svačinu.
Avatar - petrumr
29. 12. 2012 09:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 12. 2012 15:54
Re: SONAX
Vyzkoušej to sám, poznáš to na jedno setření předního skla.
30. 12. 2012 13:44
Re: SONAX
Nabíječku z lidlu mám taky, zatím funguje asi 5 let skvěle ;-)
Avatar - Starfighter
28. 12. 2012 21:34
Re: SONAX
To je nějaký rozpouštědlo na tchýni?
30. 12. 2012 13:43
Re: SONAX
Za 200,- na den se půjčují tepovačky (mokrý vysavač), tím to vyčistíš mnohem líp než jakoukoliv pěnou, za hoďku zvládněš i silně znečištěný interiér a jako bonus si můžeš udělat strop a koberce.. Má to teda jedinou nevýhodu- pak to musí pár hodin, nejlépe však celý den schnout, což může být pro někoho bez garáže problém..
Avatar - 4hill
29. 12. 2012 08:52
Re: SONAX
V tomhle oboru se pohybuji pár posledních let.Dle spokojenosti zákazníků a nemála testů které na naše zboží dělají neustále různé časopisy mohu říci že do ostřikovačů patří Velvana a na zbytek domácí Druchema či zmíněný Sonax.Náhražky z Lidlu,Tesca nebo jiných supermarketů jsou většinou stejný výrobek pouze s jiným přebalem.Dle mého za nákup nestojí..Každý at uváží sám..Radši jedno dražší ostříknutí než našplíchat na sklo půl nádobky se zoufalým výsledkem.
29. 12. 2012 15:09
Re: SONAX
neprotirecis si nahodou? Sam pises, ze v supermarketech se prodava to same znackove, akorat s jinym prebalem..... a pak napises, ze to za nakup nestoji a na ocisteni potrebujes pul nadoby.. to mi nejak nesedi.
31. 12. 2012 14:05
Re: SONAX
Nejlepsi je stejne ta nase domaci Octavie
Avatar - marek.g
29. 12. 2012 12:27
Re: SONAX
kolega používá do ostřikovačů úkap a dokap z pálení slivovice. na zimu ideál až na to aroma co se za ním line >:-[]
31. 12. 2012 12:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 1. 2013 09:09
Re: SONAX
Já nevím, ale mně slivovica nesmrdí (a to jsem z pivařského kraje). :-!
29. 12. 2012 13:38
Re: SONAX
Sonax jsem dlouho používal co se týká mytí a voskování aut. Myslel jsem si, že kvalita je super, cena adekvátní. Když jsem pak přišel k opravdu profi značkám jako je třeba Dodo Juice, Swissvax, Autoglym atd. zjistil jsem, že nejen že to je opravdu šmejd co se týká výkonu ale především je to opravdu drahý šmejd. Kosmetiku na auto rozhodně nechce nakupovat v hypermarketech a šopech u pumpy. ;-)
29. 12. 2012 16:01
Re: SONAX
Tvé hodnocení Sonaxu vypovídá především o tom, že sis zatím ani pořádně nevyleštil polobotky,natožpak auto. Sonax samozřejmě není jediný, avšak mezi velkovýrobci je to špička. Ty zmiňuješ speciální malovýrobu (swissvax), povětšinou určenou pro specifické užití - veteráni atd.
30. 12. 2012 13:38
Re: SONAX
Musím říct, že se Sonaxem to dle mých zkušeností není tak úplně jednoduché. Mám malou půjčovnu kabrioletů (10 aut) a všechny jsem vždycky čistil sám a ručne (jsem na to trošku blázen :-) ), takže mi prošla rukama již široká škála značek, včetně různých Sonaxů. Zatímco s jejich leštěnkami, vosky, šampony mám dobré zkušenosti, tak o interiérových připravkách toto říci nemohu. Některé materiály špatně reagují na čistidla bez silikonu, který Sonax bohužel neobsahuje. Častější je to u starších aut, ale k mému překvapení mi takhle jednou vybledl i Eos. Myslím samozřajmě cockpit spray na palubovky. Z hlavy si ještě vzpomenu na Mazdu MX-5 NA, Subaru Impreza 2006, Saab 9-3, Peugeot 306, všechny tyhle auta jsou háklivá na použitý čistič, o značku nejde, ale měl by tam být silikon... ;-)
25. 1. 2013 08:01
Re: SONAX
V létě zásadne sonax z koncentrátu, ale koupený v německu, V zimě cokoliv co má název do -20 :)) propálím cca 5l za týden, a za sonax bych se asi nedoplatil....
28. 12. 2012 21:16
Představte si, test platila redakce ze svého !
Nezapoměli se pochlubit, jinak asi mají všechno po komunisticku "zadarmo".
Rozbalit vlákno
1
Avatar - skejpa
28. 12. 2012 22:40
Re: Představte si, test platila redakce ze svého !
>:D :yes: Ale na výsledky se bude čekat do další zimy >:D
28. 12. 2012 22:28
Zajímavý rozpor
EU se pořád chvástá, jak jí jde o ekologii a tak zakazuje kde co, ale použití prudce jedovatého metanolu jako laciné náhražky ve směsi do ostřikovačů nezakáže. Proč teda třeba vadí olověná závažíčka na kolech, mnohem lepší než předražená zinková? Hrozí z nich snad otrava olovem? Nadýchání se metanolu ale reálně hrozí - a tohle svinstvo škodí v jakékoliv míře.
Podobné je to s rtutí - rtuťové teploměry EU vadí, ale úsporné zářivky obsahující rtuť nevadí. I když končí často v popelnicích a následně ve spalovnách...
Rozbalit vlákno
9
28. 12. 2012 23:53
Re: Zajímavý rozpor
Sice máš pravdu, ale musím si EU trochu zastat. EU je jeden obrovský výkal a od výkalu nelze čekat nic dobrého. Raději si počkejme, až se rozpadne.
Avatar - Ada je zase tady
29. 12. 2012 01:22
Re: Zajímavý rozpor
Až se rozpadne EU, bude Evropa na prahu fašismu. Zaplaťpánbu za to, že EU ještě máme!

K tomu tématu: problém není ani tak u čelního skla, jako spíš světlometů s xenony. Výsledkem nesmyslného celodenního svícení se při každém ostříknutí skla také aktivují ostřikovače světlometů. Ty pracují na většině slušných aut tak, že se nejprve vysunou, potom tlakovou kapalinou ostříknou světlomet a teprve potom se zase zasunou. Pokud si koupíte nemrznoucí kapalinu někde v Lídlu, tyhle automatické vysunovací trysky (jsou pochopitelně z plastu) jsou za chvíli zamrznuté. A když zůstanou zamrznuté, už se nezasunou. Potom stačí u pumpy zastavit, přejdete okolo předku auta, chrup, chrup a máte pár tisíc korun v čudu. Proto doporučuji jen opravdu dobrou nemrznoucí kapalinu = nejlépe do mínus 40°C - a neředit ji vodou!
29. 12. 2012 06:51
Re: Zajímavý rozpor
Zatiaľ sa nerozpadá a už je cítiť tvrdý nacionalizmus .....

Takže svet nespadne : ).
Avatar - petrumr
29. 12. 2012 09:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 12. 2012 10:02
Re: Zajímavý rozpor
Načo sledovať nejaké +/-, keď je to také lacné ... no nekúp to >:D
29. 12. 2012 11:07
Re: Zajímavý rozpor
EU metanol nezakázala, protože ho naopak povolila. Polsko proti tomu hodně protestovalo kvůli hrozbě otrav. A problémy s metanolem v ČR jsou možná důsledkem tohoto povolení. Nevím, jestli to ještě dnes platí, ale dříve někteří výrobci používali staré etikety, na kterých nebyly patřičné informace, a nádoby bez bezpečnostních uzávěrů, byť přešli na metanol. Takže člověk mohl do auta lít metanol a ani o tom nevědět. A zjistit jeho přítomnost není zrovna snadné.
31. 12. 2012 14:09
Re: Zajímavý rozpor
Brusel by ani vo sne nenapdlo, co ychodna Europa je schopna vychlastat, hlavne ze to je lacne.
30. 12. 2012 16:59
Re: Zajímavý rozpor
Ber to z té druhé stránky. Bud rád, že použití metanolu a jiných alkoholů nezakázali resp povolili.
31. 12. 2012 14:11
Re: Zajímavý rozpor
Hned ako som narazil na EU v clanku, vedel som, ze to niekto nenecha len tak >:D
Avatar - vabis
29. 12. 2012 03:32
netřeba
mi ještě na žádném autě ostřikovač nefungoval >:-[] a na služebním se nedá nejprve samostatně stříkat a samo si to hned pustí stěrače 8-s takže si sklo vždycky umyju doma před startem a tradá :-!
Rozbalit vlákno
2
31. 12. 2012 12:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 1. 2013 09:14
Re: netřeba
Ještě, žes nikdy nemusel jet ve skutečném provozu za špatného počasí, kdy ty ostřikovače opravdu potřebuješ.
Avatar - euro89
29. 12. 2012 12:47
Do chce kam...
Když jde 99% lidí jen po ceně, tak se nesmí nikdo divit, že obchodníci nabízí levný nekvalitní sra*ky. :-! Pro kvalitu se holt nechodí do Tesca... >:D https://katalog.wuerth.cz/napln-do-ostri… Jenže dát cca. 100,-Kč za litr není každému po chuti a možná právě proto redakce jeden z nejlepší produktů na trhu úplně vynechala. :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - BruceWayne
29. 12. 2012 14:07
V podstatě
jsou *** na mytí skla drahý stejně jako benzín ;-) 1l nemrznoucí=1l benzínu. Já si dovolím naředit denaturák s vodou a dostanu se na cenu velice nízkou. :yes:
Rozbalit vlákno
8
Avatar - wladyk
29. 12. 2012 16:12
Re: V podstatě
Co tady řešíte? Teď je u nás závadného chlastu dost a likvidace bude stát zase peníze. Nebylo by teda snazší používat v ostřikovačích třeba vodku a rum? Pozná se snadno, má logo Drak. >:-[]
29. 12. 2012 16:57
Re: V podstatě
A jak si tím pomůžeš? Budeš dýchat metanol tak jako tak.
Avatar - wladyk
29. 12. 2012 17:13
Re: V podstatě
A co má být? Denně dýcháme tolik sra**k a nemáme o tom ani tušení. Rozhodně si nemyslím, že pokud jednou za čas ostříknu okno a náhodou vdechnu trochu metanolu tak natáhnu bačkory.
30. 12. 2012 15:43
Re: V podstatě
Ne, to spíš oslepneš (pořád málo pravděpodobné, ale rozhodně víc než úmrtí). Či si jinak poškodíš zdraví. Víš co, jedna cigareta tě také nezabije, ale tělo se z ní nevzpamatuje ani za padesát let. Tohle je pěkné svinstvo a nebezpečné je ho i vdechovat. Každý svého štěstí strůjcem, já od něj dávám ruce pryč. Nebo si po řízení můžeš dát preventivně panáka, abys zabránil metabolizaci metanolu. Množství a časové okno ti poradí lékař. ;-) Pokud jezdíš krátké cesty, mohlo by to fungovat.
30. 12. 2012 17:07
Re: V podstatě
Není nebezpečné ho vdechovat v takovém množství. Metanol běžně vzniká v lidském těle při degradaci některých látek a stejně tak formiáty. Třeba ovoce je toho plné (maliny a ostružiny). Pokud vdechneš zbytkové výpary při jízdě, je to pro tělo stopové množství.
30. 12. 2012 18:03
Re: V podstatě
A běžně je v destilátech (povoleno je 12 g na litr lihu), kvalitní líh ho obsahuje méně jak 0,5 g na litr. Co já vím, kolik ho obsahuje "Drak". Mně by to ani ohrozit nemělo, dovnitř by se to v mém autě dostat nemělo, ale i tak, ostřikovače používám často, obzvláště v zimně, a nevím, proč bych si měl schválně stříkat na sklo něco, co je pro mne nebezpečné, popřípadě to nadměrně zatěžuje životní prostředí (metanol přispívá k tvorbě přízemního ozónu). Jak jsem již napsal, nikdo neprokázal, že by škodilo zdraví používat ho v ostřikovačích. Na tomhle webu to píši snad už počtvrté. Ale používat to odmítám. To samé platí pro zapáchající směs. Zápach značí, že by mohla obsahovat větší množství vyšších alkoholů. To není dobře. V poslední době se na to dost sralo, pokud promineš ten výraz, výrobky byly špatně značené, v neodpovídajících kontejnerech. Tyhle *** podporovat nebudu.
2. 1. 2013 09:41
Re: V podstatě
Jenom k tomu Draku bych měl malou technickou připomínku.
Mám dojem (nemám všechny informace a nejsem neomylný, takže je to možná jenom dojem), že Drak v tom jede částečně nevinně. Že si akorát nějaká parta lumpů vybrala jeho logo a s padělanými nálepkami Draku prodávala toxickou samohonku.
Jinak souhlas s napsaným.
Avatar - Doval
30. 12. 2012 00:48
-60°C
Minulú zimu som si na Shell kúpil tú najlepšiu nemrznúcu kvapalinu, ktorú tam mali. Bola do -60°C a zaplatil som za ňu skoro 10€ (neviem už koľko presne). Nalial som ju do auta - neriedenú. Najbliží mesiac sa to správalo tak, že pri teplotách mínus 3°C sa po obstreknutí a zotretí skla vytvorila tenká namrznuá vrstva. Sklo prestalo namŕzať, až keď sa sklo zohrialo od predných výduchov kúrenia. Navyše ten smrad v aute bol neznesiteľný.

Takúto hardcore verziu do -60°C som si kúpil kvôli zlej skúsenosti s prechádzajúcou kvapalinou, ktorá pri mínus 1°C mrzla. Lenže táto mrzne tiež - a neriedená...

Tak som sa na to vykašľal a túto zimu som tam nalial shitku z Carrefouru do -20°C za zlomok ceny. Na skle zmrzne úplne rovnako ako tá Shellka. Avšak vôbec nesmrdí a navyše je lacnejšia :-!

No a keď sa minie, tak na základe rady GTI-ho ( :yes: ) skúsim nájsť tú Sonax.
Rozbalit vlákno
2
31. 12. 2012 12:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 12. 2012 14:14
Re: -60°C
Nie je dolezite kde kupis, ale co kupis.
30. 12. 2012 12:09
Mafra
Je fakt, že ty v těch různých hypermarketech OBI, baumax, tesco, tak ty stojí opravdu za houby. já kupuju jen do -40 a jednou jsem tam dal ten sheron a loni jak byly ty mrazy tak -17 a zmrzlý na kost...takže to je naprd.

Ale já tam dávám zimní pravidelně Mafra Cristalbel do -40, zředím to destilkou a to nezmrzne nikdy, je teda fakt, že to tak strašně smrdí, že chytit mě potom policajti, tak do balonku pustím aspoň 3 promile. Ale zatím to bylo jediný co nikdy nezmrzlo.
Rozbalit vlákno
0