Řeknu ti to takhle. Racionální důvody chápu, ale jako fanouška první A2 mě to mrzí. Ale asi bylo utopistické, už vzhledem k té studii, očekávat, že nová A2 bude mít charisma a jistou výjimečnost, jako ta první.
AMuS A9 uvádí s tím, že premiéra by mohla být ještě letos. Z tohoto zdroje ze 27.12 čerpají české weby i zprávu o odložení A2. Nevím, ale AMuS mi nepřijde jako bulvár, který by vzal fotku šéfa vývoje a obložil ji svými spekulacemi. Ale možná se pletu.
[odkaz]
No právě Béčko, to je dobrý příklad. To je vlastně konkurent Golfu plus, který se prodává ze neprémiové ceny aby byl konkurenceschopný (a popravdě minulá generace byla silně neprémiová i provedením/materiály). U Mercedesu to má význam, v rámci koncernu Daiimler se podobné auto nevyrábí a užírá prodeje právě tomu Golfu plus. Ale to si má VW stavět konkurenci sám sobě ve vlastním domě a postavit konkurenta Golfu plus? Když už stavět něco menšího než Golf plus tak v rámci koncernu možná příležitost pro Seat nebo Škodovku i když v krizi i o tom pochybuji. Ale cpát tam Audi?
Myslím, že Audi letos koncem roku představí A9, v příštím roce musí vyjet nová A4, mezitím nějaká Q4, Q8 a to jsou parkety kam musí soustředit úsilí, zdroje etc. a ne se šmrdolit s prťousky na které jsou v koncernu jiní "specialisté".
Vždyť by to nemuselo být doslovné MPV. Mě by se sice líbila forma původní A2, ale většině asi ne, takže takovým vzorem by mohla být B-klasse, možná o kousek menší.
Podle mého názoru je MPV jeden z nejméně vhodných segmentů pro prémii a to i v době kdy není krize, dnes je to úplný flop. Kdo kupuje malé nebo střední MPV? Mladá rodina, která chce maximální přepravní kapacitu za minimální peníze. A to je pro prémiového výrobce docela ořech. Jít na ceny mainsteramu je blbost protože tuto roli hraje VW nebo další značky koncernu. Udržet vysoké ceny, ale čím? Za super podvozek, nadstandardní interier, silné motory? Za to si nikdo u MPV nepřiplatí, protože MPV musí být co nejlevnější. MPV je ze své podstaty příliš jednostranně zaměřené na užitek a to je pro prémii problém. Vidím to přibližně stejně jako kdyby Audi vyrazilo mezi užitkáče a chtělo konkurovat Kangoo, Caddymu nebo podobným plechovkám.
U BMW je označenie M1 takým synonymom úspechu, že ho nepoužíva ani v modeloch, kde by malo logické opodstatnenie - napr. v jednotkovej rade má Emkové BMW označenie BMW 1M. U Audi je zase označenie A2 symbolom takého neúspechu, že radšej nič s týmto názvom asi v krátkej budúcnosti vyrábať nebudú. :-)
Proč by nebyla? Naopak. Doba dospěla do chvíle, že pokud ti zboží nesedí přímo "na míru", tak ho nebereš. Mě by se A2 líbila, jako alternativa k A1 pro ty, kteří chtějí Audi, malé auto, ale zároveň o něco víc prostoru vzadu/nad hlavou, a samozřejmě by to muselo mít něco navíc.
Já si myslím, že A1 měla zůstat jen jako stylovka 3d a A2 měla být něco mezi 5d hatchbackem a malým MPV a sdílet co nejvíce techniky A1 a používat maloobjemové turbomotory, jak je to dnes trendem, hybrid proč ne, ale ne jako výhradní motorizace.
Já nevidím mezi A1 (5d) a A3 nějaký veký prémiový prostor. Vyplnit se ta mezera bezesporu dá, ale za cenu zbytečné kanibalizace nejen ve vlastních řadách, ale i v těch koncernových. A hybid? Na to není zrovna teď ta správná doba.
Tady se napíše, že Audi vyřadilo něco z nějakého dlouhodobého plánu a najednou se tu vyrojí příspěvky, jako by Audi udělala bůhvíjaký přešlap, jak se utnuli atp.
Uvědomte si, že Audi v současné době vyrábí 23 variací svých 12 modelů a to nepočítám jejich verze S a RS. Tohle je velmi slušná paleta nejen na prémiovou automobilku. Až se mi chce zvolat to pověstné Paroubkovo - Kdo z vás to má? :-!