Audi vyřadilo model A2 z plánu nových modelů
Mini-MPV Audi A2 bývá často dáváno za příklad toho, že ačkoli se Audi daří prodávat vše, na co sáhne, neplatí to bez výjimky. Ádvojka rozhodně nebylo špatné auto, vlastně tomu bylo přesně naopak - bylo tak pokrokové (a drahé) až se ho zákazníci čtyř kruhů lekli. Jeho největším problémem bylo, že příliš předběhlo dobu, jinak je pochopitelně filozofie takového vozu správná a aut s touto koncepcí karoserie v Evropě stále přibývá.
Že to byl kork správným směrem ostatně naznačilo Audi v roce 2011, kdy na autosalonu ve Frankfurtu představilo studii A2 Concept, která naznačovala, že to v Ingolstadtu chtějí zkusit napodruhé. Design už byl, stejně jako mezigeneračně u modelu TT méně "technický" a více líbivý, čili nekonfliktní. Takže se vše zdálo ubírat správným směrem, jenž měl vyvrcholit v roce 2015 představením produkčního auta s hliníkovým prostorovým rámem a sendvičovou podlahou. V duchu nekonformity označení A2 mělo být vybaveno výhradně plug-in hybridním pohonem, jehož alternativou měl být čistý elektromobil. Ideální alternativa bavoráckého i3.
Ale nejspíš to se záměrem vytvřoit novou A2 tak růžové nebylo, protože nyní údajně z nejvyšších míst vedení Audi unikla informace, že byl projekt zastaven a vyřazen z produktového plánu. Nemůže za to (zase) automobil sám, ale současná situace na trhu elektromobilů. Zájem o tento typ vozů je mnohem menší, než produktoví stratégové řady významných automobilek po prvotní vlně zájmu o Nissan Leaf očekávali. Zatímco Nissan chtěl vloni prodat 20.000 vozů, realitou bylo necelých 6800 kusů, což je oproti roku 2011 místo růstu naopak propad z téměř 9700 kusů. Audi A2 se tak zařadí po bok elektrického Opelu Adam - skončí v šuplíku, kde bude čekat na svou chvíli.